Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sniper Elite

Žánr:
akce > 3rd person akce *
simulátor > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
29.09.2005
Vývojáři:
Rebellion
Oficiální stránky:
http://games.rebellionstore.com/en/product…
Ve hře Sniper Elite se stanete elitním odstřelovačem tajné služby OSS. Příběhová linie se odehrává v roce 1945 v Berlíně. Hrajete za německého vojáka Petera Mauera, který výměnou za azyl pracuje pro předchůdce FBI - již zmíněnou tajnou službu OSS.

Herní prostřední je situováno do uvedeného Berlína, kde hlavní hrdina eliminuje zbytky nacistických vojáků. Proto se zde nesetkáváme s hromadou valících se nepřátel jako u jiných válečných her, o to víc vás však tito vojáci mohou překvapit svým nenadálým výskytem v místech, kde je vůbec nečekáte. V této akční hře můžete volit mezi third a first person perspektivou, což oceníte zejména při práci se sniperkou, která je samozřejmě tou vaší nejvěrnější společnicí.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Arc
Arc

KRoman47: Já to hodlal koupit, pak sem si uvědomil, že sou s tím jen problémy :(


Nejlépe hodnocené komentáře


Pokud bych se hráčů akčních počítačových her zeptal, jaká střelná zbraň u nich zaujímá z hlediska oblíbenosti prvenství, nepochybuji, že téměř 90% dotázaných by uvedlo sniperskou pušku. Ani já netvořím výjimku, a proto moc dobře vím, že ta dlouhá puška s dalekohledem, jejíž zaměřovací mód vyhledá svůj cíl a s maximální přesností trefí požadovaný terč, je to, co ve většině hráčů vyvolává libý pocit z dokonale odvedené práce. Proto byla pro mě hra s výmluvným názvem Sniper Elite pokušením a zároveň i velkou výzvou k prožití příběhu jednoho elitního odstřelovače, do jehož role jsem se nesčetněkrát toužil dostat.

Hra se odehrává na konci 2. světové války uvnitř i v okolí polorozbořené tehdejší německé metropole, kde v rámci specifických úkolů hlavní hrdina likviduje sovětské vojáky a příslušníky NKVD. Kromě své špičkové sniperky typu SVT, kterou samozřejmě používá nejčastěji, je z důvodu občasné nutnosti použití stealth postupu vybaven i krátkou pistolí s tlumičem a různými typy granátů včetně časované bomby, kterou nezřídka použije k předem určené likvidaci konkrétně daných cílů jako jsou např. cisterny, vojenské raketomety apod. a jelikož rovněž dochází na boj zblízka, vleče s sebou hlavní hrdina i jeden z možných dvou samopalů. Tyto zbraně a munici do nich nalézá na začátku každé mise, dále pak prohlídkou padlých nepřátel a poměrně zřídka také v nepřátelských skladech, tudíž z nedostatku munice se není potřeba strachovat. To je sice velmi příjemné zjištění, ovšem někdy tím hra ztrácí na určité dobrodružnosti a chvilkové nejistotě, která je někdy pro správný hráčský pocit zapotřebí.

Pokud jde o samotnou střelbu ze sniperky, autoři se snažili vytvořit věrohodný simulátor pravého snipera a myslím, že se jim to opravdu povedlo. U této hry je proto při používání sniperky potřeba počítat s poněkud jinou taktikou, než se hráč setkává v jiných akčních hrách. Tady totiž hodně záleží na podmínkách, které sniper ke střelbě má, tudíž na její vliv má často směr větru či zvýšený srdeční tep snipera. Sladit tyto podmínky pro zasažení cíle proto není zrovna jednoduché, obzvlášť u pohyblivých cílů bývá často snaha trefit téměř nadlidská. Ale pokud hráč složitou situaci zvládne a např. na jednu ránu skolí protivníka v pohybu, je náležitě odměněn úchvatnou animací letícího náboje a jeho zarytí do protivníkova těla a zároveň i tzv. body slávy, které pak po dosažení určitého počtu mají za následek i zvýšení obtížnosti, která pak nekompromisně ukáže, jak dokonale hráčovy sniperské schopnosti pokročily.

Grafika hry mi hodně připomněla staré dobré časy válečných her typu Medal of Honor či Call of Duty, někdy mi ovšem přišlo, že zmíněné hry by potřebovala o nějaký ten krok dohnat.

Co dodat? V roli elitního snipera jsem byl naprosto spokojený a hru jsem si tak od začátku do konce užíval opravdu na plné obrátky, takže jestliže jsem do svého profilu na DH zavedl kolonku "Hry, které jsou pro mě nezapomenutelné“, pak Sniper Elite do ní jednoznačně patří.

Pro: skvělá simulace elitního snipera, válečná atmosféra

Proti: trochu horší grafika

+36+37 / -1

Sniper Elite jsem poprvé okusil na PS2 v kooperativním multiplayeru. O to víc mě mrzí, že podobně, jako u série Conflict, v PC verzi vůbec není. To nic nemění na faktu, že Sniper Elite je nejlepší sniperská simulace na trhu.

Příběh hra nemá. Mise na sebe navazují, ale pouze jen tak aby se neřeklo. Hratelnostně je to akce na velmi dobré úrovni, byť po delším hraní trochu nudí, protože lokace jsou povětšinou dost jednotvárné. K tomu přispívá konzolová zašedlá grafika, opakující se textury a dokonce občasné díry v nich. Takže po technické stránce se žádná revoluce určitě nekoná. Animace bych taky moc nevychvaloval, klouzavý pohyb hl. hrdiny, časté zasekávání a nemožnost skákat rovněž ne.

A jaký je pocit ze samotného sniperování? Skvělý. Přestřelky jsem si opravdu vychutnával a není lepšího pocitu, než sledování letící kulky, která právě prolétává skrz tři za sebou stojící skopčáky. A že není žádná sranda někoho trefit. Hrál jsem na „sniper-elite“, tedy nejvyšší obtížnost a tam jde teprve do tuhého. Musím velmi pochválit AI. Ta je jednoduše skvělá. Nepřítel se kryje, kooperuje s kolegy a je i schopen vás obejít a oddělat. Z vlastní zkušenosti mě takhle opravdu párkrát nepříjemně překvapil. Trochu mě zamrzel stálý dostatek nábojů. Zbytečné mi přišly hromádky vždy na začátku každé mise. Proč? Protože během mise byly vždy po mapě nějaké skryté muničáky a nábojů byl občas až veliký nadbytek. Nebylo by skvělé šetřit každou kulku?

Pochválit musím zvuky. Právě zvuková stránka dodává hře pocit, že jste opravdu uprostřed bojiště, protože v dálce jsou slyšet tlumené výbuchy a řev lidí. Dabing není špatný, ale nijak neexceluje.

Verdikt: Sniper Elite je výborná akce, která i překvapivě vydrží déle, než je u her tohoto typu zvykem. Nebýt slabší technické stránky, šel bych výše. 80%

Pro: pocit ze sniperování, přehledná mapka, skvělá AI, zvuky, délka, tajná mise

Proti: slabší technická stránka, po delším hraní v kuse monotónost, chybí kooperativní mód

+13+14 / -1

Před rozehráním jsem se na Sniper Elite docela těšil. Taktičtější postup a likvidace cíle z bezpečné vzdálenosti, to znělo na papíře skvěle. Bohužel hned od začátku jsem měl problém se s hrou sžít. Ovládání, prostředí vše se mi zdálo strašně nepohodlné. Nakonec jsem se s hrou naučil a až na pár záseků jí zvládl, ale příjemný pocit ze hry se nedostavil. Je pravda, že jsem se ke hře dostal až dlouho po jejím vydání a alespoň pro mě se na ní zub času ošklivě podepsal. Běžně hraji i mnohem starší kousky, ale takový pocit zastaralosti jsem neměl ani u Akalabeth: World of Doom. I grafika je vzhledem k době vydání zastaralá.

Ale abych jen nehanil. Zvuková i hudební stránka hry je na dobré úrovni. Délka i obtížnost se mi zdají přiměřené a bonusový level je dobrý nápad (pro fanoušky hry). Náplň některých misí je opravdu zábavná a zajímavá např. atentát na Bormana, metro nebo rakety V2. Příběhem a náplní misí tedy hra vytváří slušnou atmosféru, kterou mi bohužel kazilo samotné zpracování. Původně jsem měl v plánu pokračovat dalším dílem, ale teď si dám raději pauzu. Na druhou stranu je hraní za snipera natolik přitažlivé, že dám novějším a snad lepším dílům šanci.
+13+13 / 0

Tak dneska pokořeno na obtížnost "Marksman" - celkem zajímavá akce a ačkoli to teda není ňáká pecka, u které bych se oháněl superlativama, tak tomuhle vskutku povedenýmu béčku nic nelze až tak vytknout:

Grafické zpracování na slušné úrovni, ačkoli v roce 2005 už byly na trhu radikálně vypiplanější hry. Sice je prostředí trochu monotónní, občas však čeká hráče vítaná změna. Trochu však zamrzí "klouzavej" pohyb, na kterej se bohužel musíme dívat celou hru - především plížení mi přišlo až odfláknutý.

Náplň misí je taky stále v podstatě obdobná (jdi támhle a všechny zabij), ačkoli se snaží alespoň příjemně tvářit, že ne. Souboje jsou ale zpracovaný hezky - balistické klesání střely nebo vítr mě mile potěšil. I umělá inteligence se chová vcelku rozumně – nikam se neženou a uměj si i počíhat. Muzika je potom kupodivu vynikající a ani příběh není špatnej.

Skutečně však nechápu, proč zadávající uvedl jako sekundární žánr simulátor. Dobře - vítr a balistické klesání střely je sice móc hezký, ale u střílečky z pohledu třetí osoby hráč přece vidí za roh i když postava čumí do zdi. Dále když mám v ruce pistoli, ihned po zmáčknutí tlačítka mám k dispozici optiku a můžu vesele zaměřovat (jen s výstřelem musím vteřinku počkat). Nebudu už radši ani rozebírat, že tank jde v téhle hře sejmout jednou ranou ze snajperky do externí nádrže. :) To mi jako simulace moc nepřijde.

Pro: zpracování střelby snajperkou

Proti: pohyb hlavní postavy, tanky na jednu ránu

+12+12 / 0

Pro mě je Sniper Elite největším(příjemným) překvapením roku 2005 na poli akčních her. Hra neměla skoro žádnou reklamu, a taky jsem k ní přišel úplně náhodou, ale zkusil jsem ji(s nevalným očekáváním) a mile překvapila. Příběh je velmi zajímavý(co se akcí týče rozhodně nadprůměrný), a není v něm nouze o celou řadu zvratů. Další věcí, kterou se Sniper odlišuje od většiny akcí je velmi dlouhá herní doba. Já projel hru na střední obtížnost asi za nějakých 20 hodin čistého času, což je velmi solidní a nedá se říct, že bych se v pozdějších fázích hry nudil, spíš ještě zábava ke konci roste. Rozbombardovaný, boji zmítaný Berlín je velmi atraktivní prostředí a tamější ponurá atmosféra je vskutku výborná. Rozhodně bych vyzdvihl AI, která je na velmi vysoké úrovni a na nejtěžší obtížnost jsou už nepřátelé velmi zdatní protivníci. Párádní je také animace, která následuje po přesném výstřelu na hlavu protivníka. Ta sleduje dráhu kulky a následný dost brutální headshot.


Pro: Výborná hratelnost, dlouhá herní doba, umělá inteligence.

Proti: Nic zásadního.

+11+11 / 0