Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sniper: Ghost Warrior 2

12.03.2013
65
93 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Sniper: Ghost Warrior 2 je pokračování předchozího dílu Sniper: Ghost Warrior. Hru tvořilo studio City Interactive a hra běží na enginu CryEngine3.

Ve hře se vžijete do role odstřelovače, kterého nepřátelská jednotka v Bosně zajme a chystá se ho popravit. Ovšem hlavní hrdina sebere všechny své schopnosti a v zoufalém boji o holý život unikne ze zajetí a nachází úkryt ve stínech džungle.

Hra kombinuje trpělivé vyčkávání, přesné ovládání a mistrovství střelby s uměním kradmého postupu, tichou likvidací nepřátel, akčními pasážemi a kooperativní hrou. Ke zbrani dostanete noční optiku a termovizi, jež vám přijde vhod při misích se sníženou viditelností. Ve hře se nalézá realistická balistická křivka, jež zohledňuje hráčovu polohu, rychlost a směr větru, dýchání a vzdálenost od cíle. Pokud se vám povede mistrovský zásah, bude snímám z pohledu letící kulky. Novinkou je amputace končetin po zásahu velkorážní zbraní, anebo v důsledku exploze.

Ve hře se vyskytuje mnoho různorodých prostředí, takže se podíváte do města, do džungle, do hor, anebo například i do tundry. Všechny lokace jsou vytvořeny podle skutečných míst. Velkou novinkou zde budou vozidla, jež budete moci využívat.

K dispozici je multiplayer s kooperativní kampaní, jelikož spolupráce je největší taktický prvek hry. Dále jsou k dispozici módy kde si hráči vyzkouší své střelecké dovednosti proti sobě. Ke hře mimo jiné vyšlo jedno příběhové DLC (Siberian Strike) a jeden přídavek pro více hráčů (World Hunter Pack). Hra se také dočkala třetího dílu, kde se hráč tentokrát ujímá role mariňáka Jonathana Northa.


Poslední diskuzní příspěvek

Prozatím vyřešeno tím, že jsem dal v menu "Select mission". Tam zvuk funguje normálně.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Opakovat nezměnitelný fakt, jak je pro mě sniperská puška tou nejlepší zbraní, které se jako hráč nejraději chopím, by už bylo zbytečné, přestože to je a bude vždycky pravdou. Proto vynechat druhý díl "Sniper: Ghost Warrior" jsem prostě nemohl, přestože o áčkový titul v tomto případě bohužel nejde.

Druhý díl moc nového nepřinesl a svojí hratelností se prakticky od jedničky nikterak nelišil. Změnou je snad jen vylepšení grafické stránky, o které se v popiscích mluvilo nejčastěji jako o změně téměř nejradikálnější. Musím říct, že nic extra revolučního se nekoná, přestože všechny grafické hodnoty jsem měl vytažené na úplné maximum.

Nepočítám-li nově zavedené checkpointy, pak další změnou byl fakt, že hlavní postava kromě sniperky a krátké pistole s tlumičem ani v jedné misi dočasně nepoužije jinou zbraň, jak tomu bylo u dílu prvního. Tuto změnu jsem uvítal doslova s nadšením, jelikož ryze akční mise mě u jedničky vyloženě otravovaly a nebavily.

Pokud jsem zmínil používání pistole s tlumičem, tak tentokrát je její využitelnost minimální, jelikož místo ní najde nově své využití tiché zabití nožem. Je to sice zdánlivě efektní jev, ale jak už bylo napsáno přede mnou, pokud je nepřítel v pokleku a asi vteřinu před jeho eliminací z nevysvětlitelných důvodů vstane, pak nevím, co si v tu chvíli mám o autorech hry myslet. Na rozdíl od tohoto kiksu však autoři snahu hru přiblížit realitě skutečného snipera přece jen měli, jelikož pokud se váš hrdina např. zadýchá a jeho viditelná tepová frekvence jde tudíž rapidně nahoru, pak vězte, že vaše sniperské schopnosti jsou rázem v tahu a pomalu byste nebyli schopni trefit ani stodolu.

Pak je tu další neduh, který bych možná v jiných hrách nezmínil, ale tady musím. Až na pár vzácných výjimek nelze od této hry očekávat výzvu. Pravda, hrál jsem na druhou obtížnost z celkových tří, ale pokud bych hru někdy opakoval, pak bych asi pro mě výjimečně zvolil tu nejvyšší. S tím bezprostředně souvisí to, že během hraní jste až příliš voděni za ruku. Přece jen rady parťáka typu "támhle jdou vojáci, schovej se vlevo za strom a počkej, až přejdou", nebo "je tam sniper, sejmi ho, než Tě uvidí" mi přijdou, že hra je zřejmě určena dětem do 5 let.

Co dodat? Přestože má hra nemálo záporů, většinu z nich jsem poměrně dobře strávil, jelikož sniperování, o které jde nakonec stejně nejvíc, jsem si užil a pokud by hra byla o několik hodin delší, pak bych byl k uvedeným neduhům shovívavější ještě více. Nezbývá tedy než doufat, že her, kde bude sniperská puška hrát hlavní roli, nebude do budoucna ubývat.

Pro: solidní grafika, práce se sniperkou

Proti: herní doba, malá výzva, hloupé nápovědy

+24
  • PC 65
Pořád je to budgetovka, která se s "velkými" tituly typu Call of Duty nedá srovnávat, ale v historii her od City Interactive se pravděpodobně jedná o ten vůbec nejlepší výtvor. Je to zásluha i schopnýho Cryenginu 3, díky kterýmu to pěkně vypadá a celkem dobře se to hýbe. Palec nahoru za dobrej výběr lokací.

Ve druhým díle studio konečně vypustilo klasický akční vložky, takže se člověk dočká ostřelování od začátku do konce. Docela to funguje, ale hře podráží nohy extrémní svázanost a linearita. Po většinu doby musíte poslouchat parťáka, kterej vás vede krok po kroku a hra nedává moc prostoru k taktice a experimentování s různým řešením situací. Obtížnost je velmi nízká, znovuhratelnost nulová. Nezachraňuje to ani příběh, kterej je sice na City Interactive taky docela snesitelnej, ale za tejden už si na něj určitě nevzpomenu.

Jako akční jednohubka za pár eur to fungovat může, CI od dob příšerný série Terrorist Takedown zjevně ušli dlouhou cestu, ale na áčkový studia jim ještě velkej kus chybí.
+14
  • PC 55
Takže... Ehmm... Herní doba 4 hodiny 35 minut... Nic moc teda... A co si o tom všem myslim??

Kde jen začít... No... Na začátku všeho byla zvědavost a natěšenost... Prvních pár misí bylo docela fajn... Ale pak šlo vše z kopce... A to docela dost... Grafikou hra nijak zvlášť nenadchne... Na to,že běží na Cry enginu třetí generace vypadá spíše zastarale... Tráva a keře vypadjí jako umělá kytka,co mam doma na stole,mimika postav taky nic extra a in game videa... Fuj,hnus... Ale s trochou sebezapření se to dá zvládnout...

Co se ale zvládnout nedá,je AI,a celkově tak nějak hratelnost... Vzít zbraně ze země nelze... Zabíjení nožem,to je nějaká parodie... Nepřítel klečí,montuje a když ho chci zapíchnout,krásně si stoupne,abych se k němu nemusel ohýbat... To je joke jak sviň... Co sem taky nepochopil je střelba do helmy... Na 100 metrů semu týpka do helmy a jedinej efekt je,že mu helma spadne a mě zastřelí... Nevim,co hulili vývojáři za matroš a raději to snad ani vědět nechci... Mise sou průměrné,nic extrémního... Obtížnost taktéž... O příběhu se zmiňovat nemá cenu... Je to prostě hodně průměrná hra,kterou si člověk zahraje maximálně jednou...

Co na závěr?? Chcete kvalitní sniperskou střílečku?? Tak tahle to není... Zlatej Sniper Elite V2...

Pro: Nic mě nenapadá...

Proti: Zahrajte a zjistíte sami...

+11 +12 −1
  • PC 70
Po celkem odfláklé jedničce jsem doufal v pořádnou akci s bezva příběhem a hromadou možností pro odstřelování. Nedočkal jsem se ničeho z toho, i přesto ve mě hra zanechala docela dobrý dojem. Za největší (a zřejmě jediný) plus považuji lokace, prostředí Sarajeva je úžasné, zvlášť okolní budovy jsou kupodivu skvěle vymodelované. Grafika celkově zas tak skvělá není, nicméně grafika zbraní je velice povedená, narozdíl od jedničky. To by bylo z kladů asi vážně všechno. A teď co hru totálně potápí ke dnu: zoufale kopíruje Cod, herní doba je k smíchu, ve hře jsou cca 3 druhy odstřelovačky (Wtf!), AI šílené a co víc - příběh je totálně předvídatelný. Jednička se mi teda hrála mnohem lépe, i když měla více nedostatků. Ale aspoň byla delší a mohl jsem si vyzkoušet větší počet zbraní. Takže na závěr - S:GW2 zabijete pár hodin a za týden už si na ni stejně nezvpomenete. Nezáživný zážitek, takhle bych hru definoval. I přesto se musím sklonit k vyšímu hodnocení, protože prostředí misí je úžasné (džungle v jedničce jsem nesnášel).

Pro: Grafika, prostředí, mise

Proti: AI, málo zbraní, kopírka cod, krátký příběh

+9
  • PC 60
Na Sniper Ghost Warrior 2 jsem byl opravdu zvědav. Ačkoliv první díl se podle mnohých odborných i hráčských recenzí nepovedl (sám jsem první díl nehrál), druhému dílu jsem věřil a dal mu šanci se předvést. Už po zapnutí hry mě trklo do očí logo CryEngine 3. Řekl jsem si, když už nic, tak aspoň se na to bude hezky koukat. Přes jednoduché a přehledné menu jsem vše rychle nastavil a vyrazil na svou první misi. Jakého jsem se dočkal překvapení v podobě docela malých nároků na PC. Grafické detaily jsem schválně zkusil nastavit na High (ačkoliv Crysis 2 na stejném enginu mi jelo na nízké až střední nastavení tak tak do 30 fps) a co se nestalo, FPS ve hře mi oscilovaly mezi 40 – 60 snímky. A nemohu říct, že bych měl v určitých místech nějaké pády fpsek, maxímálně tak k 35, níž to nikdy nešlo. No a po pár minutách hraní mi už konečně bylo jasné proč tomu tak je. Na první pohled se to graficky Crysis 2 (jediná hra na CryEngine 3, kterou jsem hrál a tudíž mohu porovnat) docela podobalo, ale po bližším ohledání jsem zjistil, že textury jsou v o dost nižším rozlišení, efekty také nejsou to pravé ořechové v čem CE3 vyniká a celkově byl dojem z grafiky takový nemastný neslaný. Kdybych nevěděl už dřív, že to běží na CE3, tak bych to rozhodně nepoznal. Jak graficky, tak náročností. Ale i přes toto vše je grafika (aspoň dle mého názoru) líbivá a nebojím se říct, že hru rozjedou i majitelé sestav 5-6 let starých na vysoké detaily.

Ke grafice toho víc co říct nemám a teď něco k samotnému gameplayi.

Čekal jsem sniperskou FPSku no a té jsem se i dočkal. Ale to je vše. Nic víc a nic míň. Mise jsou pěkné, občas zábavné, občas ale taky ne, obtížnost je nastavená jak pro úplné nováčky, tak i pro zkušenější hráče stříleček. Avšak kdo by čekal nějakou těžkou obtížnost, toho zklamu. Mise se dají projít bez problému a i bez smrti celkem jednoduše. Před vstupem do každé oblasti se na vaší minimapě ukážou všichni nepřátelé. Hra vás přitom vždy směruje podle waypointů na určené místo, prakticky neustále vás vede za ručičku a ukazuje vám, koho a jak je třeba zabít nebo kudy je nutno jít. Ještě k tomu se v misích nejde ani ztratit, protože cesta je prakticky jeden velký koridor, který lze vidět i na minimapě.

Abych pravdu řekl, ani mi to nějak moc nevadilo. Hra je prostě typický béčkový titul a na nic jiného si ani nehraje. Co bych ještě rád zmínil je pár postřehů, kterých jsem si během hraní všiml. Prvním z nich jsou nepřátelé. Ti vidí prostě vše (hlavně snipeři) a když už vás odhalí a začnou po vás střílet, tak se jejich samopaly změní v odstřelovací pušky. Jenže jak už jsem popsal výše, většinou vás hra navede tak, že je vždy zlikvidujete dřív, než si vás vůbec stačí všimnout. Další takovou podivnou věcí, které jsem si nejdřív nevšiml (až po upozornění od kámoše), je statický vítr. Ve hře jsou pasáže, kdy asi 5 – 10 minut ležíte s puškou a střílíte po všem živém, však vítr má stále stejný směr i intenzitu. Na horské podmínky docela podivné. No a poslední takovou perličkou, které jsem si všiml při chůzi podél zdi, je absence stínu vaší postavy. Jdeme 3 v řadě, přede mnou stín postavy, za mnou stín postavy, ale kde je můj stín, kdo ví. Autoři nejspíš vzali název Ghost Warrior a přivedli ho k dokonalosti, neboť váš voják je nejspíš opravdu duch.

No a je to tady, dostal jsem se ke konci. Fíííí to uteklo. Úplně stejně jako hra, neboť jsem jí dohrál za necelé (teď nekecám) 4 hodiny. Mno, docela bída bych řekl. Několik let vývoje a pak jsou z toho všehovšudy 4 hodiny. A to jsem postupoval docela pomalu, kdybych občas zbytečně neopakoval některé dlouhé pasáže, nejspíš bych to zvládl za něco málo nad 3 hodiny. Musím bohužel konstatovat, že je to nejspíš nejkratší hra, co jsem kdy hrál (Aspoň co mi paměť slouží).

Tak co tedy říct k hodnocení? Hra to i přes veškeré nedostatky není až tak špatná, jak by kdekdo čekal. V některých pasážích jsem se docela bavil, v některých naopak. Avšak délka hry, koridorovost a neustálé vedení za ručičku jsou hlavními důvody, kvůli kterým nemohu hře více než 60% udělit.

Pro: + Docela pěkná a nenáročná grafika + Pěkné prostředí (džungle a rozbořené Sarajevo)

Proti: - nevyužitý potenciál CryEnginu 3 - slabý a předvídatelný příběh - koridorovost - žádná výzva, jednoduché i na nejtěžší obtížnost, vedení za ručičku - přesílená AI - herní doba

+8