Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sniper: Ghost Warrior 3

Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > taktická akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
25.04.2017
Vývojáři:
CI Games
Oficiální stránky:
http://sniperghostwarrior3.com/
Třetí pokračování "odstřelovačské" FPS ze série Sniper: Ghost Warriror od známého polského studia.

Hráč se tentokrát ujímá role mariňáka Jonathana Northa vyslaného během druhé studené války do Gruzie blízké budoucnosti, kde právě probíhá občanská a zástupná válka hned tří nepřátelských stran. Jeho úkolem je zjistit, proč Rusko podporuje místní separatisty a zabránit vypuknutí mezinárodního konfliktu.

Třetí díl S:GW je poprvé ve stylu open-world odehrávající se v otevřeném přírodním světě rozděleném na několik částí za přítomnosti různých frakcí i civilistů. Kromě hlavních příběhových misí jsou zde také vedlejší úkoly pod označením War Crimes. Hra se tentokrát nechá hrát více styly, a to jak klasickým ostřelováním z velké vzdálenosti, které je stále stěžejním způsobem boje, tak i stealth postupem a zabitím na blízko. Před každou akcí je nutné provést průzkum terénu a lokalizování nepřátel. K tomu má hráč k dispozici dron, který sám ovládá a může ho využít např. i k rozptýlení protivníků, podobnou pomoc má ovšem zpravidla i nepřítel. Samotná střelba z odstřelovací pušky je pak ovlivňována mnoha faktory, především se jedná o vlivy počasí, ale i o působení gravitace nebo kalibr zbraně. Pro úspěch je také potřeba dobře zvládat pohyb v terénu a krytí. Pomoci v tomto směru mají speciální pohyby obsahující prvky parkouru a také Scout Mode, ve kterém se dají odhalit pasti a výbušniny, ale třeba i sledovat stopy. V neposlední řadě je zde pro hráče připraven tzv. Safe House a to hned několikrát po celé mapě. Pomoci má hlavně s orientací v prostředí a jako sklad zásob, sloužit také může pro kontaktování spřátelených nebo neutrálních frakcí, které mohou pomáhat v některých misích.

Vývojáři kladli velký důraz na realitu při samotném hraní, kdy je hráč po úspěšné exekuci zpravidla odhalen a musí uniknout do bezpečí a správně se pohybovat a maskovat, ale i v samotném herním světě, kde se střídá denní cyklus včetně počasí ovlivňující samotné herní principy. S tímto aspektem hry vývojářům pomáhali skuteční vojáci se zkušenostmi z reálných bojových akcí.

Hra neobsahuje žádný RPG systém s tradičními zkušenostními body, schopnosti hlavní postavy se místo toho postupem hrou vylepšují samy. Kromě toho lze ještě sbírat různé předměty a upgradovat jimi zbraně nebo ostatní vybavení. Ke hře vyšly dvě singleplayerové DLC - The Escape of Lydia a The Sabotage.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Garret
Garret

Nikdykde: na bugy reinstalace nefunguje. uz je to smazane, možná až to v budoucnu fixnou, vrátím se k tomu


Nejlépe hodnocené komentáře


SGW3 jsem koupil s momentálním čmuchem pro trochu té rozvážné, příjemně pomalé akci. V poslední době se zdálo, že CI Games (vzniknuvší z nechvalně známého City Interactive) začali dělat docela hratelné gamesy. Enemy Front nebo Lords of the Fallen nepatří zrovna do zlatého fondu, přesto dělají dobře to, co se od nich čeká. I díky tomu jsem SGW3 koupil prakticky naslepo a pane jo, nestačil jsem se divit...

Předně k optimalizaci - v některých scénách dochází k poklesu framerate, ale jen minimálně. Pod 55fps jsem během 5ti hodin hraní nešel a i tak se to stalo jednou dvakrát. SGW3 je náročný především na paměť. Po načtení světa si hra vezme přes 7GB RAM, na Win7 64bit tak využitelná RAM atakuje 8GB a to už může být pro spoustu lidí problém, zároveň to bude představovat problém v plynulosti při koukání se skrz hledí na velkou vzdálenost, která se bude načítat se zpožděním. Každopádně na mé konfiguraci jsem byl s výkonem spokojen.

S čím už spokojený nejsem je všechno ostatní... Ve hře nahodile vypadává zvuk prostředí, čas od času to zamrzne nebo nedojde ke správnému načtení a nezobrazí se některé assety, ani jednou se hře nepodařilo ukončit standardně přes quit button v menu, ale musel jsem používat alt-ctrl-del. To jsou ale všechno malé věci, které autoři tak nějak nezamýšleli. Teď k té veselejší části - fičurám a záměrným designerským rozhodnutím, které tuhle hru posouvají do řádného bláta...

Nějaké pány z CI Games totiž napadlo, že "tlumič menežment" z Metal Gear Solidu je vlastně super nápad a implementovali jej i zde. Tzn. že tlumič se opotřebovává a po několika výstřelech o něj přijdu. Aby to bylo zajímavější, tak tlumič nelze dočasně demontovat v poli, ale můžu jej odstranit pouze přes rozhraní v safe housu. Blbost? Pche...

K otevřenému světu asi tolik - nic se v něm neděje, je relativně malý a prakticky postrádá smysl se skrz něj přepravovat. Tam, kde Ubisoft napchal hromadu situací už při samotném přesunu z bodu A do B, přičemž občas se to až zajídalo, tady se neděje nic. OK, OK... posun k realitě, proč ne... Přece nebudu čekat, že se v Gruzii budou prohánět nosorožci a házet projíždějící auta do škarpy. Přesto se CI inspirovali a po vzoru Far Cry 3 jsou ve hře checkpointy s nepřáteli. A po vzoru Far Cry 2 se donekonečna respawnují. Teprve až ve chvíli, kdy hráč obsadí checkpoint v rámci plnění mise (tzn. né po cestě k misi, ale pokud se na konkrétním checkpointu nějaká mise odehrává), dojde k trvalému odstranění nepřátel. Do té doby si můžete checkpointy ve freeroam obsazovat do aleluje. Blbost? Pche...

Ta nejlepší fičura teprve přijde - mizení nepřítel v dálce. SGW3 má být především o snajpování na velké vzdálenosti a pokud by hra excelovala alespoň v tomhle, dokázal bych přimhouřit oči nad tím ostatním. To si takhle rekognoskuju jedno sídliště skrz hledí své pušky a říkám si, že je divný, že tu nikdo není. Posunul jsem se tedy trochu blíže, vyslal jsem drona do akce a nestačil jsem se divit, kolik se najednou všude objevilo nepřítel. OK, říkám si, že jsem je asi přehlédl. Jenže pak se přesouvám k další misi skrz jeden z checkpointů a je potřeba zlikvidovat veškeré osazenstvo. V dálce vidím hlídkovou věž, tak jí přesonduju přes optiku - nikdo na ní není. Vypustím drona a co se nestane... Panák se objevuje a zase mizí v závislosti na vzdálenosti. Tato zásadní chyba se děje skrz celou hru, nejednalo se o chybu konkrétní pozice. Na Youtube jsou další a další videa lidí, kteří nechápavě kroutí hlavou nad tím stejným. To je samo o sobě natolik gamebreaking bug (nebo fičura?), že další hraní prakticky nepřipadá v úvahu.

SGW3 jinak po příběhové stránce obsahuje všechno, co od něj čekám - hlavní hrdina děsnej drsňák, komplice mu dělá jeho bejvalka, která je shodou okolností blondýna s bílýma zubama a velkýma kozama, ale taky děsnej badass. Společně útočí na separatisty a hází u toho děsně cool hlášky, takže po téhle stránce super.

Už první SGW obsahoval spoustu bugů a nesmyslných herních mechanik, přesto se CI nelekli a posunuli své nápady a neschopnost na další úroveň. Základ by byl, teď ještě hromadou záplat vychytat nejen bugy, ale i zásadní designerské kixy, které z tohohle dělají parodii na snajpera.
+16+16 / 0