Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Turning Point: Fall of Liberty

26.02.2008
53
47 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

FPS od vývojářského týmu Spark Unlimited, která se odehrává v alternativní minulosti roku 1953. Hra se zabývá otázkou, jaké by byly následky, kdyby Winston Churchill zemřel v roce 1931, kdy byl v New Yorku na 5. Avenue sražen taxíkem. Bez vynikajícího řečníka a státníka by druhou světovou válku vyhrálo nacistické Německo a postupem času by si začalo podmaňovat celý svět. A v roce 1953 by provedli invazi do Spojených států.

Tak zní smyšlený námět hry Turning Point: Fall of Liberty. Ve chvílích, kdy německá letadla, stíhače a Zeppeliny útočí na překvapený New York, se vcítíte do kůže dělníka Carsona, který se s danou situací snaží vypořádat po svém. S nacisty začne bojovat a později se přidá k odboji, který se snaží vymýtit německé útočníky nejenom na půdě New Yorku.

Tvůrcům se podařilo vystihnout atmosféru zoufalého New Yorku. Hra běží na známém Unreal Enginu 3 a kromě hry pro jednoho hráče je součástí hry i multiplayer.


Poslední diskuzní příspěvek

Nenapadá mě, proč by ta měla vadit. Zkus crack z gamecopyworld. Odtamdud vždy fungují, což se o přibalených často říct nedá.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Dobrá zpráva: Turning Point připomíná legendární Medal of Honor z prvního Playstationa.

Špatná zpráva: MoH vyšel v roce 1999, tedy propastných devět let před tímhle veledílem.

Těch zhruba pěti hodin věnovaných Fall of Liberty ale nakonec nelituji. Ve svém jádru se jedná o blbou střílečku, kterých se dnes už moc nevidí. Vlezete do místnosti plné nácků a pěkně je samopalem postupně postřílíte. Předtím ostřelovačkou sejmete deset nebožáků rozlezlých po střechách a cestou do výše zmíněné místnosti ještě zničíte tank. Při útěku pak sestřelíte raketometem dvě vzducholodě a nepřátelského velitele utopíte v záchodě.

A vůbec hrdina odboje Carson, mlčenlivý a spolehlivý to jedinec, je jedinečný stavební dělník. Bez bázně splní každý úkol, který mu vojenské velitelství zadá. Že svěřit civilistovy zneškodnění atomovek je nesmysl? Ne když jste v Americe, kde jsou možnosti prý neomezené.

Turning Point jednoduše nejde brát vážně. Nečekejte žádné válečné drama v alternativní historii. Nečekejte zajímavé postavy nebo zbraně. Nečekejte vůbec nic a možná se budete bavit stejně jako já.
+19
  • PC 75
Myslím si, že největším problémem této hry je, že to je budget, který se ale tvářil jako Áčková záležitost. Když to totiž přijmete jako budget, tak prostě musíte být spokojeni.

Po Freedom Fighters nebylo jiné volby, než si znovu zahrát Turning Point. Jistě nemusím říkat proč. Rusy vystřídali Němci, hlavní myšlenka ale zůstává. To je ale vše. Jo, a vlastně se tam také střílí. TP je ale každopádně o něčem jiném. Je to akčňárna nejhrubšího zrna a jako takovou jsem si ji užil.

Vyprávění příběhu, dá-li se to tak nazvat, je zprostředkováváno pomocí televizních zpráv (jak originální. Na rozdíl od FF tyhle kupodivu dle všeho nepodléhají cenzuře) a samozřejmě i scén přímo ve hře. Hra má slušný dabing a vynikající hudební doprovod. Nezřídka kdy jsem byl až zaskočen některými melodiemi, které byly velmi podobné těm v prvním Call of Duty. Ten soundtrack znám pomalu nazpaměť a závěrečné titulky vše vysvětlily. Hudba je dílem stejného autora. Grafické zpracování je solidní. Sice hra nemá kompletní vystínování ani DOF a jiné věci, které například Call of Duty z téhož roku mělo, nicméně nejedná se o žádnou ohavnost. Nepotěší možnosti grafického nastavení, které jsou extrémně chudé. Podivně se hra chovala v souvislosti s vertikální synchronizací. Navzdory jejímu vynucení si hra běžela zaseknutá na 62 FPS, nicméně tearing jsem neviděl. Z této hodnoty FPS kleslo jen zřídkakdy, zpravidla při velkém množství kouře. Velmi se mi líbila solidní zničitelnost prostředí. Samozřejmě jdou zničit jen vybrané věci, ale za to velmi pěkně.

A jak moc jsem si užil povstalecký boj jednoho stavebního dělníka? Užil, a moc. Pravda, po povedeném začátku přijde studená sprcha. Postup městem se vleče a člověk zjišťuje, jak moc je hra ve své podstatě hloupá. Všichni vám svěřují ty nejdůležitější úkoly, i když vás vidí poprvé v životě a jste jen dělník. Nicméně hra jde dál a pak přijde naprostá pecka v podobě likvidace bílého domu. To byla bezkonkurenčně nejlepší mise z celé hry.

Umělá inteligence příliš intelektu nepobrala, nicméně u takto svižné střílečky se to snad ani nedá moc čekat. Zabití se tady počítají v trojmístných číslech a nic na tom nezmění ani fakt, že mnohé člověk zabije přímo holýma rukama, což je vždy doprovázeno efektní animací. A tak se vražedným nástrojem stane nejen rozpálená pec, ale i záchodová mísa. Velmi důstojné, co říkáte...

Co ještě stojí za zmínku je účinnost granátů. Ty jsou mnohem silnější, než v jiných hrách. To samozřejmě ale platí i na vás. Ačkoliv jsem hrál na vyšší obtížnost, umřít kulkou se mi povedlo jen zřídka. Za to s granáty to bylo horší. Důvodem bylo také to, že jsem hrál bez křížku a HUDu pro autentičtější zážitek. A tak jsem se na pár místech i zasekl, než jsem přišel na to, že za vše může zpropadený německý vrhač granátů.

Takže abych to shrnul, já nevím, co jste od této hry čekali, ale já zábavnou střílečku, která je navíc okořeněna zajímavým historickým tématem, a i když z hlediska příběhu ani atmosféry se nejedná o nic světoborného, o herní náplni nemluvě, mě to bavilo. A kdyby se autoři trochu více opřeli do vyprávění příběhu, klidně bych to uvítal i delší.

Galerii obrázků naleznete zde http://steamcommunity.com/id/SasakrCZ/sc ... er=myfiles&view=grid

PS: Vzhledem k zakončení bych si klidně uměl představit i pokračování...

EDIT: Ještě jsem našel své pocity ze svého prvního hraní někdy před dvěma a půl roky. Tehdy ještě na staré mašině http://forum.doupe.zive.cz/viewtopic.php?p=7572184#p7572184

Pro: Zábava, vypnutelný křížek a HUD, hudba, příběhové pozadí

Proti: Pár hluchých míst, možná přeci jen zbytečně tupá AI, krátká hrací doba, nadprůměrné množství drobných bugů

+14
  • PC 40
Turning Point mi príde ako neskutočne premrhaný potenciál. Alternatívna história je v hrách absolútne nevyužívaná a vpád Nemecka do Spojených štátov po druhej svetovej vojne sľubuje výbornú odbojovú záležitosť (viď napr. Wolfenstein 2). Aj začiatok je fajn, invázia nacistov za oceán vyvoláva tie správne zimomriavky... a potom to všetko ide rýchle do kytek.

Ide v podstate iba o tupú koridorovku, ktorú sem-tam pretne nejaké to otvorené priestranstvo plné mimoriadne hlúpych nepriateľov. Tak hlúpych, až rozmýšľate, ako dokázali ovládnuť starý kontinent a prekvapujúco prepadnúť USA. Naozaj, niekoľkokrát sme sa dokázali pár sekúnd pozerať náckom priamo do očí, kým spustili paľbu. A možno boli iba galantní - keď už sú tu na návšteve, tak čakali na prvý výstrel od hostiteľa.

Ani príbeh sa nemá čím chváliť. Hlavným hrdinom Turning Point je obyčajný robotník, ktorý sa pri úteku zo stavby mrakodrapu tak nejak zamotá do odboja. Ako si môžeme uvedomiť postupom príbehu, je tam jediným schopným človekom, a tak dostane za úlohu vyslobodiť dôležitého generála, zabiť kolaborujúceho prezidenta, zničiť Biely dom a obetovať sa, aby ostatní mohli žiť.

A to všetko stihnete za mizerné štyri hodinky. Ako píše v komentári nižšie Sasakr, problémom hry je, že pôsobí ako budget, hoci budgetom nie je. Codemasters do Turning Point pritom vkladali veľké nádeje. Škoda. Pretože hoci hru kritizujem, z nejakého dôvodu mi tie cca štyri hodiny ubehli celkom rýchlo a nemôžem povedať, že by som sa vyslovene trápil. Iba to mohlo byť oveľa lepšie.

Pro: Námet, hudba

Proti: Grafika, príbeh, dĺžka hry, umelá inteligencia, tuposť,...

+13
  • PC 50
Všechno špatně. Od nesmyslného příběhového pozadí ve stylu napadení Ameriky nacisty a následné záchrany amerického národa obyčejným stavebním dělníkem, přes amatérský level-design (jako v Offshore místnosti bez východu), okatou přímočarost, tupostu nepřátel, jejich velký počet i nešikovně naskriptovaný respawn, ošklivá grafika v mém "oblíbeném" Unreal3 enginu, strojové zvuky střelby, až po neskutečnou krátkost... I přes to jsem se nijak zvlášť nenudil, akce hezky odsýpá a i když jsem všude jen kroutil hlavou nad blbostmi, nehrálo se to nejhůře.
+7
  • PC 50
Není nic jednodušího než oživit starou dobrou druhou světovou v alternativním provedení která dá starým kulisám sbohem a dýchne nečím novým a svěžím. Napadení USA Třetí říší přeci jen není každý den k vidění. Bohužel zajímavá myšlenka není dotažena do zdárného konce a hra využivá jen minimální potenciál co by se dal z toho vytěžit.

Hráč je sice členem domácího odboje a na pár místech skutečně vypadá že bojuje společně se spolubojovníky proti nacistické hrozbě, jenže pak se objeví klasická koridorovka kdy drtí enomrní množství němců, kteří vyskakují ze všech stran.

Má zde být sice nová výbava německého arzenálu, jenže zbraně jsou naprosto totožné až na pár vyjímek s těmi co známe dobře z válečných sérií. Akorát mě potěšila přítomnost vzduchulodí které pěkně vypadají.

Hlavní hrdina Carson navíc umí protivníky na blízko zneškodnit pár údery a občas dojde i na humorné zlikvidování. Poté je zde možnost protivníka použít jako živý štít což taky není špatné.

Vytknul bych příšernou optimalizace, kdy někdy hra jde v pořádku plynule a někdy se příšerně trhá a není hratelná. Grafika není špatná ale modely postav jsou na tom velmi špatně a je z nich citít budget. Celková hratelnost tedy není úplně špatná, ale spousta věcí porstě působí nedodělaně a i hra jako by byla zkrácena nebo prostě autoři už dál nevěděli co s tématem tak to radši utnuli.

Pro: Alternativní historie, neokoukané prostředí, vtipné zlikvidování protivníků

Proti: Nedodělanost, optimalizace, krátkost, celkově působí jako budget

+7