Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Suffering: Ties That Bind

26.09.2005
30.09.2005
73
46 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ties That Bind je pokračování hororové akce The Suffering. Znovu se ocitáte v kůži Torqueho a budete zabíjet hnusáky. Inovací od minulého dílu je pramálo. Hra je striktně lineární a naskriptovaná, to ovšem nemá vliv na atmosféru. Děj se tentokrát odehrává ve městě, ale jedna mise se odehrává i v původní věznici.

Grafická stránka zůstala víceméňe zachovaná, zvuky dodávají hře tu pravou hororovou atmosféru. Druhý Suffering je adekvátní volbou pro hráče, kterým se líbil první díl.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Druhý Suffering, který je v některých pasážích lepší a v některých horší než první díl, jsem rozehrál nedlouho po druhém dohrání jedničky, ale protože nebylo moc času, dokončil jsem jej až nyní.

Torque se spolu s monstry přemístil z ostrova Carnate, kde byla spousta přírodních lokací, do města Baltimore, které již není tak děsivé, ale jelikož jsem mohl nést najednou jen dvě zbraně, což znamenalo velmi omezený počet nábojů, strach se občas opravdu dostavil. Uvítal bych automatické přehazování vybitých zbraní na nabité, abych necvakal kohoutkem jen tak na prázdno a možnost nést navíc chladnou zbraň, jakou byla má oblíbená trubka či sekera.

Z nových monster, která nepovstala z vězňů a dozorců jako v prvním díle, ale ze ztracených existencí z okraje společnosti, jako jsou vrazi, feťáci či žháři, se mi nejvíce zalíbil Gorger, který mi vzdáleně připomínal Regurgitatora z Diabla II.

Vcelku dost se zvýšil počet lidských nepřátel, a tak hra místy připomíná klasickou 3rd person či 1st person akci, jelikož šlo jednou klávesou přepnout na pohled z vlastních očí, což ještě umocnila regenerace zdraví a nemožnost brát si Xombium, jenž ho doplňuje, s sebou.

The Suffering: Ties That Bind je důstojné pokračování svého předchůdce navazující na započatý příběh, který zakončuje, a i když mi zde trochu chyběla možnost vracet se do předešlých lokací, která byla v předchozím díle, byl jsem po dohrání tohoto titulu vcelku spokojen.

Pro: omezený počet zbraní, trubka, nová monstra (Gorger), pokračování a zakončení příběhu

Proti: méně děsu, místy klasická 3rd person či 1st person akce, nemožnost vracet se do předešlých lokací

+20
  • PC 80
Do druhého dílu Sufferingu se určitě nepouštějte dřív, než dohrajete jedničku. Příběh totiž přímo navazuje, a byla by to velká škoda.

Ač by se mohl zdát konec jedničky jasný. Potom co se Torgue probudí vedle svého mrtvého parťáka, už to tak jasné není. Torgue si opět nic nepamatuje a snaží se ve svém rodném Baltimoru vzpomenout. Bohužel, s ním přišlo i zlo. Jak je to jenom možné? Příběh je opět vyprávěn flashbacky, které jsou tak časté, až s toho někdy bolí oči.

Hra začne v hororovém duchu klasického survivalu, ale už záhy po nějakých 20 minutách hraní, se promění v klasickou akci z třetího pohledu. Tak vydrží až dokonce. Akce je to ale velice zábavná, a hodně krvavá. Autoři přidali krev v bojích, a to hodně. Poznáte to hlavně zblízka při boji z brokovnicí. Často budete muset, na rozdíl od jedničky, používat Torgueho druhé já. Protože některé monstra jinak zabít nejdou nebo na rozbití prasklých zdí.

Nepřátel dost přibylo. Těch je ale v akčních hrách vždycky dost. Vesměs jsou to staří známí, jen s jiným popisem. Pár nových se najde, ale více invence by neškodilo. Grafika, až na model krve, velkých změn nedoznala. Je bezvadně funkční a optimalizovaná. Ovládání je navrženo tak, aby nerušilo pohodovou akční, krvavou hratelnost.

Jenom škoda, že hra ztratila takovou tu děsivou atmosféru věznice. Holt, v akční hře se asi bát nemusíme. Zakončení příběhu si ale určitě vychutnají všichni hororový nadšenci. Ti by ho asi mohli snadno předvídat. To mu ale na síle neubírá.

Pro: skvělé zakončení příběhu, zábavné krvavé střílení

Proti: atmosféra se poněkud vytratila + klasický nešvar dobré, krátké hry

+12