Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Blood Stone 007

James Bond 007: Blood Stone

02.11.2010
74
74 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Není žádným tajemstvím, že filmové blockbustery nebo divácky ambiciózní animované snímky doprovází velmi často jejich video herní adaptace. U posledních filmových dobrodružstvích Jamese Bonda tomu nebylo jinak. V případě titulu Blood Stone 007 ale nastala změna, protože práce na filmu byly zastaveny a hra vznikla nezávisle na něm. Bizarre Creations se tak postarali o první herní adaptaci (akční, s prvky závodní arkády, viděné z pohledu třetí osoby) o agentovi Jejího Veličenstva s povolením zabíjet, která nemá svou filmovou předlohu.

Příběh, do kterého je hra zasazena nenavazuje, jak bylo zvykem, na předešlé díly, ale začíná zcela novým scénářem. V Londýně je unesen významný biochemik a vy, v roli Jamese Bonda (opět s tváří a hlasem Daniela Craiga), musíte přijít na to, co za tím vězí a kdo je tajemný muž jménem Greco. Ve hře se setkáte i s celou řadou známých herců, v čele s Judi Denchovou jako M nebo Joss Stoneovou, která nazpívala úvodní píseň a svou vizáž propůjčila roli Bond girl, Nicole Hunterové.

Samotná hra nabízí cestu kolem světa (Istanbul, Bangkok, Francie či Atény) a návštěvu nejrůznějších exteriérů (střechy hustě osídleného města, úzké uličky, kasino, ropnou rafinérii nebo prostředí přehrady). Hráče vede akčními pasážemi, automobilovými a lodními honičkami, ale také částmi, ve kterých je v rámci přežití potřeba zachovat chladnou hlavu a zůstat neodhalen. K zdárnému ukončení hry budete moci používat automatický krycí systém, technické vychytávky (Smart Phone), pěsti a kopy nebo celou škálu palných zbraní (samopal, pistole, brokovnice).

Hra obsahuje multiplayer až pro 16 hráčů v různých módech (kooperace).


Poslední diskuzní příspěvek

Dohráno. V zásadě tomu nemám moc co vytknout. Asi ve dvou cutscénách byly úplně blbě časovány titulky a ke konci bylo v některých lokalitách zbytečně moc nepřátel, až to byl vopruz. Z hlediska technického nechápu, že je třeba po zapnutí hru shodit a přenastavit spřažení, aby hra jela plynule. Další naprosto nepochopitelnou věcí je, že i s připojeným ovladačem hra ukazuje nápovědu pro M+K. Jako WTF? Třetinu hry jsem tápal v ovládání. Nepochopitelné pro AAA hru. Další věcí byl nějaký dynamický kontrast, který neustále zvyšoval a snižoval jas podle toho, kam se člověk koukal, asi aby byla scéna furt plus minus stejně světlá. Nicméně pokud jsem QoS dal 90 %, tak tady nemůžu jinak. Honičky byly skvělé, mise na sebe krásně navazovaly a Bondovský feeling byl maximální, jen je škoda, že z toho otevřeného konce už asi nic nebude.

Je stejně šílený, jak hry za 6 let poskočily. Mluvím teď o srovnání Everything or nothing a Blood Stone. Hry už se asi nikdy nebudou vyvíjet tak překotně, jako v 00's.

...a teď je na řadě Golden Eye Remastered :-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Filmy s Jamesem Bondem jsem měl vždycky rád, v posledních letech bych dokonce řekl že jsem se stal neskrývaným fanouškem této série a bylo tedy jen otázkou času než si budu chtít zahrát nějakou z her o tomto nejslavnějším tajném agentovi. Blood stone jsem tedy měl v hledáčku již nějakou dobu ale definitivní popud k rozehrání byla až Herní výzva 2020 a kategorie Reálná virtualita pro kterou se světoběžník Bond skvěle hodil.

Začnu tradičně u grafiky a rovnou musím říct že tahle stránka hry se skutečně povedla. Jak městské, tak v přírodě se odehrávající části hry jsem si opravdu užil díky velmi detailnímu zpracování a také neobvykle dalekému výhledu, který dodával patřičnou dávku realističnosti. Se stejnou pílí pak vývojáři zapracovali i na autech a různých efektech při honičkách a pověstnou třešničkou na dortu je zpracování postav podle skutečných herců. Chvílemi jsem tak měl pocit že spíš sedím v kině než za stolem u počítače a to se opravdu každé hře nepovede.

Co do hratelnosti není virtuální Bondovka nijak složitá ale neznamená to že by to bylo špatně, spíš právě naopak. Blood stone je čistá third person střílečka která si na nic víc nehraje a většinu herní doby jsem tak strávil s puškou v ruce v úkrytu a ostřeloval nepřátele. Pocit ze střelby je zde ale vynikající a tak mě právě tohle bavilo na hře snad ze všeho nejvíc. Občas se navíc vyvrbila nějaká ta honička v autech, což je prvek který k Bondovy také neodmyslitelně patří a ani zde vývojáři neudělali jedinou chybu a některé čistě závodní tituly by tak mohly jen závidět :) Překvapivě se pak v určité míře objevuje i lezení po fasádách domů a jiné akrobatické prvky, které se staly hned jak mi ovládání trochu vlezlo pod kůži velice zajímavým zpestřením, stejně jako používání smartphonu k různému hackování atd. Jednoduše je tu prostě od všeho něco a celkově mě hraní po celou dobu hodně bavilo.

Příběh je typicky Bondovský a téměř celý se točí okolo výzkumu biologických zbraní, které můžou zničit lidstvo a tajemných zločinců kteří se jej snaží zneužít. Tedy nic nového pod sluncem ale postavy jsou slušně napsané, není jich zbytečně mnoho a ačkoli tu není žádný vyložený twist plot nebo wow moment, vše slušně odsýpá a rozhodně nenudí. Jediné za co budu scénáristu ještě dlouho proklínat je tak otevřený konec :/

Pozadu za již zmíněnými aspekty nezůstala ani hudba a zvukové efekty včetně dabingu ve kterém postavám propůjčily hlasy opět jejich filmový představitelé. Sběratele zase potěší možnost nalézt v jednotlivých levelech všechna data pomocí skenování a nechybí ani achievmenty. Jediné co by někteří mohly považovat za mínus je herní doba která i mě přišla trochu krátká ale na druhou stranu s delší dobou by asi přišel i stereotyp, takže i tady bych tvůrcům nic nevyčítal a naopak pochválil za dodržení přísloví že v nejlepším se má přestat.

Tento výlet 007 do herního světa se zkrátka povedl a všem fanouškům akčních her a fandům Jamese obzvlášť mohu jen doporučit. Nejedná se o žádnou hru desetiletí ale skvěle vypadá, velmi dobře se hraje a celkově je prostě tak akorát vyvážená. A to rozhodně není málo ;)

Pro: Hratelnost, rozmanitost, grafika, Bond

Proti: Kratší herní doba, otevřený konec

+18
  • PC 75
Na Blood Stone jsem se fakt těšil. Postarší díl s Brosnanem s názvem Nightfire, který fungoval hlavně jako stealth akce, jsem miloval, a proto jsem opravdu doufal, že Blood Stone bude aspoň z části podobný. Není. Sice se hra dá z určité části procházet stealth způsobem, ale chybí veškeré ty serepetičky, které Bonda dělaly Bondem. I když, co by se taky dalo od zpracování s Craigem v hlavní roli čekat jiného, že?

Hratelnostně je to celkem obyčejná střílečka z třetí osoby s krycím systémem ala Gears of War. Problém trochu je, že hra v tomto ohledu neobsahuje nic navíc a přitom se toho dalo hrozně moc vymyslet. Jediné, co trochu obzvláštňuje přestřelky jsou primitivní hopsací pasáže a jednoduché, avšak velmi efektní, automobilové honičky. Design levelů nebyl sice špatný, ale chybělo mi tam často něco, z čeho bych se posadil na zadek. Obří akvárium bylo supr, střechy Bangkoku taky působily pěkně, jízda na vznášedle byla efektní, ale to je tak vlastně všechno. Design není nijak zvlášť výrazný. Grafika sama o sobě vypadá moc hezky a celé se to i pěkně plynule hýbe. IW4 engine má dobrou optimalizaci, což hře svědčí.

Hudba do hry skvěle padla, za dabing se tvůrci rovněž nemusí stydět.

Dál už není nijak zvlášť moc co říkat. Rozhodně se jedná o nadprůměrný a zábavný titul, z kterého by však šlo vytáhnout podstatně víc! Jen by to chtělo trochu více snahy... 75%

Pro: chytlavé přestřelky, stealth a pacifikace nepřátel zblízka, pěkná grafika, animace mezi misemi, automobilové honičky

Proti: slabší leveldesign, ke konci už stereotypní náplň, strašný koridor

+15
  • PC 80
Tento na PC dnes již těžko sehnatelný Bond, kde hráč podruhé ovládá Daniela Craiga, coby agenta 007, se vcelku povedl. Oproti Quantum of Solace, kde byl příběh splácaninou filmu stejného názvu a Casino Royale, má Blood Stone příběh zcela nefilmový, ale klidně bych se na něj podíval i coby divák.

Stealth postup tu je značně zredukován, ale vynahrazují jej honičky na lodi a v autech, které přece jen v takovýchto střílečkách nejsou úplně obvyklé a hezky rozbíjí stereotyp, který by se jinak určitě dostavil. Potěšilo mě, že když jsem změnil úkryt a nepřátelé to nepostřehli, stříleli stále na předchozí místo a já je tak mohl překvapit. Na druhou stranu při krytí jsem byl v podstatě nesmrtelný (pokud jsem nevykoukl) a to už tak supr není.

Protože jsem chtěl dosáhnout všech achievementů (mimo multiplayerových), prodloužil jsem si jinak krátkou herní dobu na více než dvojnásobek. Obtížnost Agent (druhá nejvyšší) je totiž nastavena vcelku nízko, zato ta s názvem 007, která se odemkne po jednom dohrání, je opravdu výzva a zvlášť ke konci jsem spoustu přestřelkových pasáží několikrát opakoval.

Blood Stone 007 není dokonalou hrou, už jen kvůli tomu, že Bond postrádá své serepetičky a jedná se tak prakticky o tuctovou střílečku, přesto je zde cítit ta atmosféra tajného agenta, který znovu zachraňuje svět. Když k tomu přidám pohled na noční Monako, obří akvárium s velrybami a honičku po Bankoku za důlním náklaďákem, je z toho solidní herní zážitek.

Pro: příběh, honičky, systém krytí, achevementy, obtížnost 007

Proti: nesmrtelnost při krytí, chybí serepetičky

+14
  • PS3 75
Blood stone se mi již přes dva roky válel na poličce a vyzýval mě k tomu, abych jej prozkoumal. Dlouhou dobu jsem odolával, když jsem si však řekl, že nebudu kupovat nové hry dokud nedohraju ty, které již mám, a potřeboval jsem něco krátkého, došlo i na slavného agenta MI6.

Bondovka není ničím vjimečná střílečka, snad jen krom toho, že se v ní vyskytuje James Bond hraný hercem z filmů Craigem. Ne že by nebyla zajímavá, jen prostě není originální. A když se snaží nabáídnout něco nového, příliš to nefunguje. Naopak pasáže v různých dopravních prostředcích považuji na celé hře za to nejhorší. Škoda, že nešly přeskočit.

Práce teserů také nebyla dotažena na sto procent. To je vidět na v mnoha případech neexistujícím kolizním systému. Tak se mi například povedlo projet pod cisternou nebo rovnou skrz auto. Čekal jsem čelní srážku a logickou smrt, místo toho jsem autem proletěl a pokračoval dál. Dalším příkladem je situace, kdy jsem zblízka sejmul nepřátelského, a jelikož se spustil přednastavený pohyb a v cestě stála zeď, objevil jsem se přímo uprostřed této zdi.

Naopak dobré jsou stealth pasáže, které ale nejsou dotaženy do dokonalosti, jak bych si to představoval. Je zvláštní, když 007 sejme dva strážce a třetí si prochází kolem místa, kde hlídkovali, a není mu vůbec nic divného. Přesto snaha řešit věci potichu se cení.

Příběh je ulítlý jako příběh většiny bondovek. Někdy toho však bylo už trochu moc. Při scéně s letadlem jsem trpěl jak já, tak přítelkyně, která se zajímá o letectví. Ale tak hra se vážně nebere, tak proč ne :)

Pro: Stealth pasáže, soundtrack, herci

Proti: Pasáže v autě, kolizní systém, hra není příliš obtížná

+13
  • PC 70
Upřímně, na poslední ztvárnění eskapád Jamese Bonda jsem se velmi těšil. Můj zájem potom ještě vystupňovalo zjištění, že tato herní adaptace nebude jen doplněk k filmu a další licenční produkt, ale především (a “jenom“) hra. S nadějí jsem sledoval všechny indície, doufaje, že se vývojáři vytáhnou, kór, když je netlačí žádné šibeniční datum filmové premiéry (film byl po krachu studia MGM odložen a pro následnou další realizaci byly problémy s právy). Že mé modlitby nakonec nebyly úplně vyslyšeny bylo pro mne trochu překvapením. Jsem velký fanoušek “dabl ou sevn“ a v žádné případě netvrdím, že by tato hra byla úplně špatná, mé pocity po dohrání dají se ale spíše popsat slovem zklamání...

Pokud se první podívám na technickou stránku, je ještě vše na poměry dnešních her v pořádku. Po grafické stránce není moc co vytknout, prostředí je vykresleno přesně, dopravních prostředky, zbraně i postavy odpovídají svým předobrazům. Dlouhodobě vysoký standart si zachovává i zvuk, ať už jde o vozidla, lodě, letadla nebo všeobecný ruch v lokacích, kde se děj odehrává (nemožné je nepřipomenout hudební pozadí, variující typický Bond theme). Nikde žádný zádrhel ohledně kolizí, padaní atd, jediná výtka v tomto směru míří k dabingu - tam, kde je Judy Denchová a Joss Stonová perfektní, je Daniel Craig trochu bez emocí.

Co se týče samotného dění a gameplay, ty už tak růžové nejsou. Chápu, že nový bondovský trend je někde jinde, přesto ale laboratoře Mr. Q se svými technickými vymoženostmi dělají Bonda Bondem. A právě všechny tyhle věcičky a serepetičky se smrskly na pouhopouhý jeden mobil (ok tedy, Smartphone), se který probíhá veškerá interakce. Té je i tak jako šafránu. Tento mobilek dokáže odhalit i všechny protivníky v dané lokalitě (s veškerým zbrojním arzenálem), tudíž o momentu překvapení si nechejte zdát. Tedy ne že by tato funkce bylo nějak zásadně potřeba. Nepřátelé jsou bezmozkové, s pevně danou dráhou postupu a přesně daným počtem v kolika se na vás povalí.

Dalším záporem jsou lokace. Ty, i když jsou výborně graficky ztvárněny, jsou vymodelovány podle jasně daného půdorysu, s většinou následující honičkou v některé z dopravních prostředků. Tento prvek je sice vítaným zpestřením, v žádném případě ale u něj nejde ovlivnit dění a jede si vlastním skriptem. Podobně je tomu u soubojů s "bossy", kde se hra přepne do animačky a vy se můžete s popcornem v puse v klidu posadit a “vychutnat“ si triumf.

Alespoň že je dobře podán příběh a zápletka se vcelku slušně rozplétá - včetně závěrečného zvratu. Potěší i možnost projít si hru striktně stealth způsobem, s efektní pacifikací nepřátelských pohunků – tady si přesto dovolím tvrdit, že většina hráčů stejně sklouzne do “bum bum, kryt, bum bum, kryt“ stylu.

Pro: stále je to James Bond, grafika, hudba, zvuk, prostředí

Proti: umělá inteligence, level design, nízká obtížnost, Samrtphone

+12