Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

007: Quantum of Solace

James Bond: Quantum of Solace, James Bond 007: Ein Quantum Trost, 007: Ein Quantum Trost

69
63 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > 3rd person akce
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
31.10.2008 PCPS2PS3X360Wii
Vývojáři:
Treyarch, Beenox Studios (PC verze, Wii verze), Eurocom Developments (PS2 verze), Nerve Software (sekundární)
Quantum of Solace je dalším dílem o neohroženém a všemi ženami milovaném agentovi jejího veličenstva, Jamesovi Bondovi. Hra vyšla společně s filmovým zpracováním (hlasový fond jednotlivých postav nabízí své skutečné herecké předobrazy) a jedná se o akční záležitost z pohledu třetí osoby (s možností přepnutí do pohledu první osoby) postavenou na známém enginu Proprietary, který byl použit ve veleúspěšném Call of Duty 4. Děj hry se drží filmové podoby, v některých místech se dokonce dále rozvíjí, přičemž budete mít možnost v myšlenkách hlavního hrdiny nahlédnout také do dílu předešlého - Casina Royale.

Samotná hra ve svých patnácti kapitolách nabízí bohaté akční vyžití, zběsilé honičky, střelbu z různých typů zbraní (Walter P99, samopal, sniperka), prvky stealth akce, boj z blízka nebo systém krytí podobný tomu z Gears of War. Během hraní narazíte také na minihry, jejichž náplní bude hackování PC nebo dekódování elektronických zámků. Jednotlivé kapitoly jsou zde rozděleny briefingy, ve kterých je pokaždé nastíněna situace a cíle mise.

Ve hře se nachází multiplayer pro 12 hráčů (po internetu i lokální síti) v několika módech - Bond Versus, Golden Gun nebo Classic. Během těchto klání získáváte kredity na vylepšování své postavy (odolnost) a jejího zbrojního arzenálu (zaměřovač).


Poslední diskuzní příspěvek

Joo, ten soundtrack je boží. Koukám na lastko, že je to moje 11. nejposlouchanější album of all time…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tak jako prodělal změnu filmový Bond, tak se zachoval i ten video herní. Šlo stranou skoro vše co dělá agenta jejího veličenstva 007 technokratem a místo toho je naservírován přímočarý, tvrdý a hrubý způsob jednání, čím více mrtvol, tím lépe. A já se musím přiznat, že jsem z tohoto přechodu či totální změny nebyl dvakrát nadšen, elegán za tvrďáka? No nevím nevím Bond bez těch všech udělátek, to snad nebude ani on, ale po shlédnutí Casina Royale v hlavní roli s Danielem Craigem musím svůj názor zcela změnit a říct, že se mně snad líbil ještě víc.

A stejné je to i u této hry, děj hry mě provázel skrz shodné scény s těmi filmovými, a ač je název jenom Quantum of Solace myšlenkami se vrátíte i do dílu předešlého, Casina Royale se všemi zloduchy, Bond Girls a pomocníky s jejich skutečnými hlasy, a to je velmi potěšující. Ano, možná jsem trochu zaujatý, ale mě tato hra bavila a velmi dobře se mě hrála. I když je jasné, že se jedná jen o tunelovou FPSku s ne moc chytrými nepřáteli, tak některé pasáže jsem si užil. Patří k nim třeba sniper část ve vědecké komplexu nebo parkur a těchto momentek je ve hře povíce a fanoušci Bonda si rozhodně přijdou na své, jako já.

Technická část celé hry je na velmi vysoké úrovni, u grafiky se počítalo s každým detailem, Benátky. Nádherná je, jak už bývá zvykem, úvodní píseň, intro a typickým „ta ta da tá“ a taktéž zvuková stránka, jak samotného namluvení, tak i dopravních prostředků, zbraní nebo okolního ruchu. A jelikož jsem věděl, že se jedná o port z konzolí, s povděkem jsem přivítal, změnu v klikacích scénách (stiskni v pravý čas správnou klávesu), zde je to šalamounsky vyřešeno pomocí myši a ten starý způsob je ponechán jen v jediné minihře, dá-li se to tak dá nazvat, v otvíraní elektronických zámků. Po vzoru dnešních trendů je zde zakomponován také krycí systém, který je podle mě o něco lepší než v Mafii II, s malými chybkami v ovládaní.

A jediné co hře ubírá body je fakt, že se jedná jen o střílečku, s téměř nulovou interakcí, mohla tu být možnost, třeba zahrát si Texas holdem poker proti Le Chiffrovi atd.. A určitě by nevadilo, kdyby každý filmový díl měl svou hru + chyběly v ní automobilové honičky. Další iritující věcí je velmi citelný koridor, kdy Bond není schopný přeskočit kdekoliv zábradlí, ale jen na místě, které určí samotná hra.

Pro: James Bond, prostředí, zbraně, krycí systém, dabing, hudba

Proti: délka, protivníci, koridor

+18
  • PC 80
V Quantum of Solace se mi naskytla příležitost, vžít se do role agenta 007 a splnit pár úkolů pro Spojené království, a protože mám Bondovky vcelku v oblibě, a když zrovna běží nějaký díl v televizi, rád se na něj podívám, náležitě jsem ji využil.

Když už jsem byl agentem se dvěma nulami a sedmičkou na konci, tak zvolení obtížnosti se stejným názvem bylo jasnou volbou, a jak se posléze ukázalo, vůbec ne špatnou. Trochu zmatený příběh asi pochopím až po shlédnutí obou filmů, ze kterých je převzat, ale i tak se mi celkem zamlouval.

Stejně se mi zamlouvala i stará známá hudba, jenž mě celou hrou provázela a také dabing, namluvený samotnými herci. Krycí systém je taktéž skvělý, když tedy pominu nesmrtelnost a až neuvěřitelnou přesnost při střelbě naslepo.

Co mě ale hodně vytáčelo byly klikací scény. Asi to bylo tou obtížností, ale při více než jedné chybě jsem mohl celou scénu dělat znovu, což nebylo zrovna optimální, když navíc vezmu fakt, že těmto scénám předcházely scény neherní, jenž nešly přeskočit.

Škoda také krátké herní doby, protože při dvojnásobné délce by byl můj výsledný dojem jistě ještě o něco lepší, ale zklamán určitě nejsem a počítám, že se k tomuto titulu někdy v budoucnu vrátím.

Pro: James Bond, příběh, hudba, dabing, krycí systém

Proti: klikací scény, krátká herní doba

+16
  • PC 60
Konečně hra s Jamesem Bodnem v halvní roli! A navíc na enignu Call of duty 4. Očekával jsem hodně ale po přečtení několika recenzí mě hra odradila a zahrál jsem si ji až teď. O moc jsem nepřišel, nicméně je to poměrně zábavná FPS na které mě nejvíce potěšili lokace které můžete znát z posledních dvou filmů s agentem 007.

Zajímavým, nikoli však originálním prvkem je systém krytí známí z Gears of War. Kdykoliv dojtete k nějákému objektu či ke zdi, můžete (či dokonce musíte, protože i na druhou obtížnost stačí pár střel a jdete k zemi) se za ni schovat a hra se přepne do třetí osoby. Jakmile úkryt opustíte hrajete opět z první osoby.

Misí je málo, na druhou stranu jsem ale hru dohrál za dva dny a stereotyp se díky tomu nedostavil. Jak už zmínil Pooky, určitě by hře sedla nějáká mise v autě by mi určitě nevadila. Stealth akce si zde moc neužijete, a budete všechny likvidovat co nejrychlejší a klidně i nejhlučnější cestou. Nakonec ještě zmíním soubojový systém který je celkem zajímavý, škoda jen ale že ve hře není víc soubojů na blízko, protože koukat na to stálo za to. Něco mezi 60-70%

Pro: Grafika, počet zbraní, boje na blízko (hlavně teda ty na které naraíte během kampaně), systém krytí

Proti: umělá inteligence, 0,01% stealth momentů, občas až moc přehnané počty protivníků

+13
  • PC 85
I když dávám opravdu přehnané hodnocení, tak to bude nejspíše tím že jsem poměrně velký fanoušek Bonda. U hry podle filmu jsem popravdě nic moc nečekal, takže jsem k tomuhle přistupoval s despektem. Ale po první zahrané misi jsem to prostě nemohl vypnout. Hra samotná je tupá střílečka, kde nejsou žádné zasekávací momenty. Ale člověk se solidně pobaví, a některé scény(třeba se zvonem) mě příjemně překvapily. Příběh hry je to samý co film, takže nejlepší je si film pustit a pak se pustit do hraní. Nejvíce mi je líto jen že se nesetkáme prakticky z nikým jiným něž z Bondem, takže žádného M ani nokoho jiného nepotkáme. Grafická stránka jak jsem už naznačil je povedená, pravda ze začátku může být hraní poměrně těžkopádní, ale časem se do toho pořádně obujete. Boje na blízko či když na Vás něco padá jsou příjemné spestření. Největším mínusem je ale krátkost, Bond by si zasloužil delší zpracování, to samé i stealth prvky. Vůbec žádné tu nejsou, i když ve filmu už také moc ne, takže se není moc čemu divit. Dále je tu moc dobrá hudba, která je dobře dána do dané scény a dodává takový akční nádech.

Pro: akce, BOND!, Craig je i na PC sympaťák, hudba

Proti: krátké

+13 +14 −1
  • PC 75
Po zhlédnutí nového Bonda s Craigem v hlavní roli jsem dostal náramnou chuť okusit videoherní pokračování Bloodstone. Zároveň jsem zjistil, že existuje i předchůdce a to Quantum of Solace, což je jakýsi doplněk k filmům, takže jsem se pustil nejdříve do něj.

Hra mě příjemně překvapila, protože jsem čekal klasickou patlaninu k filmu. Nakonec jsem sice tak trochu patlaninu dostal, ale dosti zábavnou. Příběhově to je strašnej myšmaš, kterej na sebe pořádně ani nenavazuje a ten, kdo neviděl film, se v tom jednoduše orientovat nebude. Story teda nejlépe moc neřešit.

Qantum of Solace je hra akční a to v hodně arkádovém stylu ala Call of Duty. S Bondem to moc společného nemá. Hru měl na starosti Treyarch, takže je jasné, že jinak to dopadnout ani nemohlo. Na hře je vidět, že byla dělána narychlo. Jednak je strašně kraťoučká a jednak je technicky značně kolísavá. Zatímco některé lokace vypadají krásně, některé zase přinejmenším průměrně. Ani ty animace nejsou žádný zázrak. Modely objektů jsou naproti tomu vcelku ostré a zejména postavy překvapily. Craig vypadá jako Craig a i ve hře z něj srší charisma na sto honů. To podporuje povedený dabing herců společně s „tudu-tudů“ hudbou.

Hra se hraje z první osoby, avšak, podobně jako v BiA Hell’s Higway se hrdina může připlácnout za překážku, čímž se kamera přesune za jeho záda. Tenhle herní styl mám rád a do konce jsem si ho vychutnával. Má to ale jednu nevýhodu, z první osoby jste strašně snadný cíl, kdežto v krytu prakticky nesmrtelný. Tyto rozdíly nejvíce vyniknou na nejvyšší obtížnost, kterou jsem pro jednou neohroženě zvolil. Na konec to ani tak těžké nebylo, ale některé pasáže jsem opakoval vícekrát. Zejména ke konci hry počty protivníku rostou až ke směšné hranici a hra začíná být docela náročná. Rovněž mi vadily hojné počty výbušnin, které až moc zjednodušovaly hru. Kolikrát jsem pomalu víc střílel do barelů, než do nepřátel. Na druhou stranu byla pak hra jeden velkej krvavej ohňostroj, což lahodilo mému oku.

Verdikt: Chytlavá, leč velice krátká střílečka. Jakožto doplněk k filmu to můžu jednoznačně doporučit, avšak samostatně to v konkurenci asi moc neobstojí, hlavně díky tomu „příběhu“. 75%

Pro: chytlavá akce, místy pěkná grafika, charismatický Craig, dabing a hudba, mise na vlaku (sázka na jistotu :) a jiné památné momenty, achievementy

Proti: příběh, kraťoučké, s Bondem to moc společného nemá - moc akční, některé animace, absence titulků

+11