Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Tak jako prodělal změnu filmový Bond, tak se zachoval i ten video herní. Šlo stranou skoro vše co dělá agenta jejího veličenstva 007 technokratem a místo toho je naservírován přímočarý, tvrdý a hrubý způsob jednání, čím více mrtvol, tím lépe. A já se musím přiznat, že jsem z tohoto přechodu či totální změny nebyl dvakrát nadšen, elegán za tvrďáka? No nevím nevím Bond bez těch všech udělátek, to snad nebude ani on, ale po shlédnutí Casina Royale v hlavní roli s Danielem Craigem musím svůj názor zcela změnit a říct, že se mně snad líbil ještě víc.

A stejné je to i u této hry, děj hry mě provázel skrz shodné scény s těmi filmovými, a ač je název jenom Quantum of Solace myšlenkami se vrátíte i do dílu předešlého, Casina Royale se všemi zloduchy, Bond Girls a pomocníky s jejich skutečnými hlasy, a to je velmi potěšující. Ano, možná jsem trochu zaujatý, ale mě tato hra bavila a velmi dobře se mě hrála. I když je jasné, že se jedná jen o tunelovou FPSku s ne moc chytrými nepřáteli, tak některé pasáže jsem si užil. Patří k nim třeba sniper část ve vědecké komplexu nebo parkur a těchto momentek je ve hře povíce a fanoušci Bonda si rozhodně přijdou na své, jako já.

Technická část celé hry je na velmi vysoké úrovni, u grafiky se počítalo s každým detailem, Benátky. Nádherná je, jak už bývá zvykem, úvodní píseň, intro a typickým „ta ta da tá“ a taktéž zvuková stránka, jak samotného namluvení, tak i dopravních prostředků, zbraní nebo okolního ruchu. A jelikož jsem věděl, že se jedná o port z konzolí, s povděkem jsem přivítal, změnu v klikacích scénách (stiskni v pravý čas správnou klávesu), zde je to šalamounsky vyřešeno pomocí myši a ten starý způsob je ponechán jen v jediné minihře, dá-li se to tak dá nazvat, v otvíraní elektronických zámků. Po vzoru dnešních trendů je zde zakomponován také krycí systém, který je podle mě o něco lepší než v Mafii II, s malými chybkami v ovládaní.

A jediné co hře ubírá body je fakt, že se jedná jen o střílečku, s téměř nulovou interakcí, mohla tu být možnost, třeba zahrát si Texas holdem poker proti Le Chiffrovi atd.. A určitě by nevadilo, kdyby každý filmový díl měl svou hru + chyběly v ní automobilové honičky. Další iritující věcí je velmi citelný koridor, kdy Bond není schopný přeskočit kdekoliv zábradlí, ale jen na místě, které určí samotná hra.

Pro: James Bond, prostředí, zbraně, krycí systém, dabing, hudba

Proti: délka, protivníci, koridor

+21
  • PC 80
V Quantum of Solace se mi naskytla příležitost, vžít se do role agenta 007 a splnit pár úkolů pro Spojené království, a protože mám Bondovky vcelku v oblibě, a když zrovna běží nějaký díl v televizi, rád se na něj podívám, náležitě jsem ji využil.

Když už jsem byl agentem se dvěma nulami a sedmičkou na konci, tak zvolení obtížnosti se stejným názvem bylo jasnou volbou, a jak se posléze ukázalo, vůbec ne špatnou. Trochu zmatený příběh asi pochopím až po shlédnutí obou filmů, ze kterých je převzat, ale i tak se mi celkem zamlouval.

Stejně se mi zamlouvala i stará známá hudba, jenž mě celou hrou provázela a také dabing, namluvený samotnými herci. Krycí systém je taktéž skvělý, když tedy pominu nesmrtelnost a až neuvěřitelnou přesnost při střelbě naslepo.

Co mě ale hodně vytáčelo byly klikací scény. Asi to bylo tou obtížností, ale při více než jedné chybě jsem mohl celou scénu dělat znovu, což nebylo zrovna optimální, když navíc vezmu fakt, že těmto scénám předcházely scény neherní, jenž nešly přeskočit.

Škoda také krátké herní doby, protože při dvojnásobné délce by byl můj výsledný dojem jistě ještě o něco lepší, ale zklamán určitě nejsem a počítám, že se k tomuto titulu někdy v budoucnu vrátím.

Pro: James Bond, příběh, hudba, dabing, krycí systém

Proti: klikací scény, krátká herní doba

+19
  • PC 60
Konečně hra s Jamesem Bodnem v halvní roli! A navíc na enignu Call of duty 4. Očekával jsem hodně ale po přečtení několika recenzí mě hra odradila a zahrál jsem si ji až teď. O moc jsem nepřišel, nicméně je to poměrně zábavná FPS na které mě nejvíce potěšili lokace které můžete znát z posledních dvou filmů s agentem 007.

Zajímavým, nikoli však originálním prvkem je systém krytí známí z Gears of War. Kdykoliv dojtete k nějákému objektu či ke zdi, můžete (či dokonce musíte, protože i na druhou obtížnost stačí pár střel a jdete k zemi) se za ni schovat a hra se přepne do třetí osoby. Jakmile úkryt opustíte hrajete opět z první osoby.

Misí je málo, na druhou stranu jsem ale hru dohrál za dva dny a stereotyp se díky tomu nedostavil. Jak už zmínil Pooky, určitě by hře sedla nějáká mise v autě by mi určitě nevadila. Stealth akce si zde moc neužijete, a budete všechny likvidovat co nejrychlejší a klidně i nejhlučnější cestou. Nakonec ještě zmíním soubojový systém který je celkem zajímavý, škoda jen ale že ve hře není víc soubojů na blízko, protože koukat na to stálo za to. Něco mezi 60-70%

Pro: Grafika, počet zbraní, boje na blízko (hlavně teda ty na které naraíte během kampaně), systém krytí

Proti: umělá inteligence, 0,01% stealth momentů, občas až moc přehnané počty protivníků

+16
  • PC 85
I když dávám opravdu přehnané hodnocení, tak to bude nejspíše tím že jsem poměrně velký fanoušek Bonda. U hry podle filmu jsem popravdě nic moc nečekal, takže jsem k tomuhle přistupoval s despektem. Ale po první zahrané misi jsem to prostě nemohl vypnout. Hra samotná je tupá střílečka, kde nejsou žádné zasekávací momenty. Ale člověk se solidně pobaví, a některé scény(třeba se zvonem) mě příjemně překvapily. Příběh hry je to samý co film, takže nejlepší je si film pustit a pak se pustit do hraní. Nejvíce mi je líto jen že se nesetkáme prakticky z nikým jiným něž z Bondem, takže žádného M ani nokoho jiného nepotkáme. Grafická stránka jak jsem už naznačil je povedená, pravda ze začátku může být hraní poměrně těžkopádní, ale časem se do toho pořádně obujete. Boje na blízko či když na Vás něco padá jsou příjemné spestření. Největším mínusem je ale krátkost, Bond by si zasloužil delší zpracování, to samé i stealth prvky. Vůbec žádné tu nejsou, i když ve filmu už také moc ne, takže se není moc čemu divit. Dále je tu moc dobrá hudba, která je dobře dána do dané scény a dodává takový akční nádech.

Pro: akce, BOND!, Craig je i na PC sympaťák, hudba

Proti: krátké

+16 +17 −1
  • PC 75
Quantum of Solace jsem neviděl. Proto je příběh téhle hry pro mě novinkou. Ve všech Bondovkách je ale příběh v podstatě stejný. Jsou tam padouši, které Bond všechny postřílí a odejde středem se svou Bond girl, kterou sbalí během akce. Je vlastně jedno, jestli to udělá akčně nebo plíživě. Důležité je, že musí mít k dispozici své kapesní vynálezy. Ty mi tady trochu chyběli. Respektive, není to součást hratelnosti.

Hratelnost spočívá jen v krytí se, střílení a chození dopředu. Žádná větší interakce s prostředím, práce s fyzikou nebo alespoň malá volnost tady není. Všechno je striktně naskriptované. Všechno se to ale odehrává v prostředích atraktivních lokací. Ať jsou to mise v Sieně, v Benátkách nebo ve vlaku v Černé Hoře, všechno to vypadá neokoukaně, atraktivně a je to pěkně nasvícené.

Samotné střílení je povedené. Krycí systém v FPS je neokoukaný a zajímavý nápad. Bondovi přidává na uvěřitelnosti. Dává mu velkou výhodu. Naopak se stačí chvíli nekrýt a nepřátelé ho rozstřílejí za sekundu. Což je fajn. Sami by se ale mohli lépe krýt. Hru jsem projel na třetí ze čtyř obtížností a řekl bych, že je to akorát, abych to nedostal úplně zadarmo. Pocit ze střelby je výborný. Zbraně jsou skvěle ozvučené, smrtící a kopou akorát. To nejdůležitější, co musí mít každá frenetická střílečka, Quantum Solace má.

Velkou chybou je uzavřené snímkování na 30 FPS. Kdyby neexistovala modifikace na jeho otevření, hratelnost by hodně utrpěla. Rozdíl mezi 30 a 60 je tady poznat na první dobrou a ani zmíněná modifikace není úplně stoprocentní. Minimálně jeden skript na vlaku přes ní nefungoval. Také je škoda nepřítomnosti titulků a v neposlední řadě mě rozčilovalo šíleně blikající menu.

007: Quantum of Solace je hra nabouchaná akcí a má výborný spád. Škoda, těch několika chyb, které asi vyplývají z toho, že na to nejspíš nebylo dost času a bylo potřeba kompromisů. V rámci možností z toho Treyarch vytěžil celkem dost. Základy hry jsou libové. Škoda těch chybějících vynálezů.

Herní výzva 2024:  Tenkrát v Hollywoodu 
Lze ještě použít v kategoriích: Nemova říše, Láska nebeská, V záři reflektorů 

Pro: pocit ze střelby, krycí systém, atraktivní lokace, ozvučení

Proti: uzamčené na 30 FPS, hodně krátké, chybějící bondovské vynálezy k přežití

+16
  • PC 75
Po zhlédnutí nového Bonda s Craigem v hlavní roli jsem dostal náramnou chuť okusit videoherní pokračování Bloodstone. Zároveň jsem zjistil, že existuje i předchůdce a to Quantum of Solace, což je jakýsi doplněk k filmům, takže jsem se pustil nejdříve do něj.

Hra mě příjemně překvapila, protože jsem čekal klasickou patlaninu k filmu. Nakonec jsem sice tak trochu patlaninu dostal, ale dosti zábavnou. Příběhově to je strašnej myšmaš, kterej na sebe pořádně ani nenavazuje a ten, kdo neviděl film, se v tom jednoduše orientovat nebude. Story teda nejlépe moc neřešit.

Qantum of Solace je hra akční a to v hodně arkádovém stylu ala Call of Duty. S Bondem to moc společného nemá. Hru měl na starosti Treyarch, takže je jasné, že jinak to dopadnout ani nemohlo. Na hře je vidět, že byla dělána narychlo. Jednak je strašně kraťoučká a jednak je technicky značně kolísavá. Zatímco některé lokace vypadají krásně, některé zase přinejmenším průměrně. Ani ty animace nejsou žádný zázrak. Modely objektů jsou naproti tomu vcelku ostré a zejména postavy překvapily. Craig vypadá jako Craig a i ve hře z něj srší charisma na sto honů. To podporuje povedený dabing herců společně s „tudu-tudů“ hudbou.

Hra se hraje z první osoby, avšak, podobně jako v BiA Hell’s Higway se hrdina může připlácnout za překážku, čímž se kamera přesune za jeho záda. Tenhle herní styl mám rád a do konce jsem si ho vychutnával. Má to ale jednu nevýhodu, z první osoby jste strašně snadný cíl, kdežto v krytu prakticky nesmrtelný. Tyto rozdíly nejvíce vyniknou na nejvyšší obtížnost, kterou jsem pro jednou neohroženě zvolil. Na konec to ani tak těžké nebylo, ale některé pasáže jsem opakoval vícekrát. Zejména ke konci hry počty protivníku rostou až ke směšné hranici a hra začíná být docela náročná. Rovněž mi vadily hojné počty výbušnin, které až moc zjednodušovaly hru. Kolikrát jsem pomalu víc střílel do barelů, než do nepřátel. Na druhou stranu byla pak hra jeden velkej krvavej ohňostroj, což lahodilo mému oku.

Verdikt: Chytlavá, leč velice krátká střílečka. Jakožto doplněk k filmu to můžu jednoznačně doporučit, avšak samostatně to v konkurenci asi moc neobstojí, hlavně díky tomu „příběhu“. 75%

Pro: chytlavá akce, místy pěkná grafika, charismatický Craig, dabing a hudba, mise na vlaku (sázka na jistotu :) a jiné památné momenty, achievementy

Proti: příběh, kraťoučké, s Bondem to moc společného nemá - moc akční, některé animace, absence titulků

+15
  • PS3 65
Dobré filmové hry, ke kterým se rád vracím by se daly napočítat na jedné ruce. Přesto si taková hry dám vždycky rád, protože dokáží povzbudit filmové opojení, ve kterém jsem si je pořídil.

Herní Quantum of Solace je dost věrné filmu, který nepouští nohu z plynu. Naštěstí pro epileptiky je ve hře jen pár cutscén, takže jim v tomhle ohledu nehrozí nebezpečí jako u sledování filmu. Postavy podobají hercům a jsou jimi i nadabované a to mi stačí na omluvení zkratkovitého pokrytí událostí z Casino Royale, jehož přítomnost sama o sobě je příjemná, ale hlavně protože Vesper...

Treyarchu nemůže zapřít zkušenost s akčními hrami. Několik akčních pasáží bylo opravdu slibných, ale většinou je pokazí nepříjemná zkušenost s cover systémem a velmi agresivními AI nepřáteli. V tomhle případě by mě zajímalo, jak by hra vypadala, kdyby měli vývojáři větší rozpočet a více času. Možná by stačilo pozlátko v lepším grafickém provedení, které je ale na druhou stranu stále lepší než předpřipravené cutscény...

Quantum of Solace se daří držet akční tempo na úkor všemu ostatnímu (hackování dveří je spíš nutnost, než snaha o zpestření hratelnosti), což ale jde ruku v ruce s filmem, který je taky spíš výbuchů plná akce. Kratší doba je spíš plus, protože po dvou hodinách nenabídne nic navíc a spíš je to tak nějak zbytečně natahované, což platí pro většinu her podle filmu. Jako akční jednohubka po zhlédnutí filmu dobrý, ale na úroveň James Bond 007: Nightfire nemůžu QoS dát.

Pro: QTE a animace chvatů, zbraňový arzenál, dabing a podoba herců

Proti: AI, cutscény, mise ve vlaku!

+15
  • PC 60
Čistě teoreticky bych měl být ideální cílová skupina pro takovouhle hru. Užíval jsem si CoD4, se kterým má QoS společný nejen engine, jsem fanoušek Bonda a to zejména posledních filmů, z nichž hra vychází dějově. Přesto mě QoS neokouzlilo zdaleka tolik, jak by mělo. Ty hlavní důvody vypíchnu v bodech:

1) Postava Bonda. Zatímco filmovýho Craiga mám ze všech dosavadních Bondů nejraději, ve hře vypadá a působí jak dement. Žádná elegance, humor, nic. Dokonce i ten ošklivej oblek v cutscénách vypadá, že mu vůbec nesedí...

2) Příběh. Něco tak zmatenýho a podivnýho jsem asi ještě neviděl. Je znát, že hra je čistě doplňkem filmů a tváří se, že zobrazuje události mezi jednotlivými filmovými scénami. To s sebou nese pár problémů. Zaprvé veškerý příběh známý z filmů se odehrává jen při loadingu, zadruhé herní náplň spočívá ve velmi neuměle začleněném rubání nepřátel ve chvílích, kdy si filmový Bond zrovna dával oddech. Příběh se tedy v herních pasážích nikam nehýbe.

3) Herní náplň. Kromě obligátní likvidace stovek hloupých nepřátel hra kupodivu nabízí i pár stealth pasáží. Ty jsou překvapivě zábavné, o to více zamrzí, že jich je proklatě málo a jsou krátké. I pokud procházíte pečlivě levelem a potichu likvidujete stráže, maximálně po několika minutách stejně vždy překročíte neviditelnou lajnu, kde se spustí skript a vše se vrátí do klasických CoDlike kolejí. Střílecí pasáže jsou veskrze průměrné až podprůměrné. Zajímavé jsou taky nelogičnosti level designu, konkrétně rozmístění výbušných předmětů (různé plynové bomby či generátory) v levelech. Pokud by tyhle krámy byly rozmístěný jen někde ve skladištích či strojovnách tak se to dá zkousnout, jenže když se pokoušíte prostřílet luxusní restaurací v pěthvězdičkovým hotelu a u každýho druhýho stolku stojí plynová bomba, vypadá to trochu podivně.

QoS je v podstatě naprosto obyčejná hra, která ničím nenadchne a ani se o to moc nesnaží. Pokud by tam nebyl Bond, tak po tom ani pes neštěkne.

Pro: Stealth vložky nejsou špatný

Proti: Repetitivní, tupé, mizerně optimalizované, nevyužitý stealth

+14
  • PC 85
Tak si říkám, jestli lidé tuhle hru vůbec pochopili. Předně je potřeba, abyste zhlédli oba filmy, díky čemuž budete zasvěceni do děje. Ten vám totiž hra neservíruje zrovna zkousnutelně. Nicméně pokud jste filmy viděli, museli jste si zákonitě všimnout, že nový Bond už zkrátka není jako starý. Netuším tedy, proč od hry dle nového Bonda čekáte Bonda starého...

Hry na motivy filmů, jsou-li udělané dobře (rozuměj: drží se filmu a zabaví), mám hodně rád. Tuhle hru jsem hrál už kdysi, i když jsem měl za sebou pouze filmové Casino Royale. Nyní mám za sebou oba filmy, kterých se tato hra týká, a tak budu hodnotit na základě tohoto druhého zahrání (ve skutečnosti jsem to kdysi dohrál na všechny obtížnosti, takže ono druhé rozhodně není). Jistý problém jsem měl při sledování filmu Quantum of Solace, protože některé lokace a zvraty jsem již znal z hry. Má chyba :-)

Hru jsem hrál na třetí obtížnost ze čtyř a s vypnutým zaměřovačem. K čemu taky, když RMB slouží ke starému dobrému přiblížení. Vypnutí křížku vás navíc připraví o téměř trapnou výhodu při střílení z krytu. Ono totiž nastavit křížek na něčí hlavu bez rizika zasažení a pak stisknout čudlík, to není žádný umění. Ale vystřílet třeba celý zásobník a za boha nestrefit toho chlápka, co mu kouká jen kousek hlavy, to je zábava. Ano, to je zábava. Je to střelba z krytu, při které je šance na strefení malá, přesně jako v reálu. Navíc na třetí obtížnost postava nevydrží víc než nějaké tři kulky, takže ani rambo styl nepřipadá v úvahu. Rozhodně mě potěšilo, že tři kulky (nebo samozřejmě jedna do hlavy) spolehlivě usmrtí každého, včetně "bossů". Ano, ve hře se párkrát objeví něco jako boss, ale vydrží stejně jako každá jiná postava ve hře. Toto velmi oceňuji, takřka nesmrtelní bossové v hrách, kde nedávali žádný smysl, mi vždycky lezli na nervy. Hrajete-li na vyšší obtížnost, určitě si rozmyslíte, jestli jít na každého s kulometem, nebo raději nevyužít možnosti tiché likvidace nepřátel. Ano, ačkoliv si toho mnozí nejspíš nevšimli, tak velkou část hry jde projít potichu bez střílení. Není to sranda, ale jde to. Vypínání bezpečnostních kamer je tak na denním pořádku, tichá likvidace řešená pomocí minihry, která mi kupodivu nevadila, jakbysmet.

Přejděme k technologickým aspektům. Ke zvukům nemám výhrad, hudba je samozřejmě perfektní a James Bond Theme v pravý okamžik vždy zapříčinilo více než blažený pocit. Graficky mi to také přijde slušné. Sice žádná špička, ale nic, z čeho by se zvedal pajšl. V tomto odstavci ale budu nucen uvést bezkonkurenčně největší nedostatek této hry. Je jím omezovač na 30 snímků za sekundu. Boha jeho, který hovado to vymyslelo. Grafická karta zívá na 20% zatížení a já čumím na neplynulý pohyb jak u hry na mobilu. Můžete dělat psí kusy, hrát si s Vsyncem, prostě se toho nezbavíte. Opravdu by mě zajímalo, jaký pro to měli autoři důvod, protože tím velmi výrazně domršili jinak vynikající hru.

Takže co je vlastně QoS? Výprava do jednotlivých částí posledních dvou filmů, kde zažijete (samozřejmě trochu upraveně, aby bylo vůbec co hrát) Bondův příběh a dost příjemně si při tom zastřílíte. K tomu si připočtěte atmosféru prakticky identickou s filmem a máme před sebou filmovou hru, jak má být. Ne, nejsou tam různé vynálezy a blbinky, tak jako nebyly ve filmu. Ani tam není erotika a vtípky. Tak už zkrátka nový Bond nevypadá. Chtělo by se to s tím smířit. Nebýt omezovače FPS, bylo by to 90 %.

A ještě něco. Hrál jsem hru podle Srdečných pozdravů z Ruska, podle Goldeneye, podle Zítřek nikdy neumírá i podle Jeden svět nestačí. Žádná ale QoS nesahala ani po kotníky (i když pravda, Srdečně pozdravy z Ruska možná dosáhly po pás :-)

Galerii obrázků s maximální nastavením detailů naleznete zde http://steamcommunity.com/id/SasakrCZ/sc ... files&view=imagewall

Pro: Prožijete film, atmosféra identická s filmovou, pěkně zpracovaná akce, hudba, zábava

Proti: Omezovač FPS, trochu bordel v posloupnosti misí

+13 +14 −1
  • PC 60
Tak po dohrání tohoto Bonda, přemýšlím co tím autoři vlastně chtěli říct. I jako znalí filmových dobrodružství agenta 007, my zdejší podání posledních dvou filmů zde přišlo tak zcestné, kdy skáčete z jedné situace do druhé bez jakékoliv návaznosti a vysvětlení, že ten kdo film neviděl nemá šanci pochopit co se dějě, a ten kdo ho viděl bude zmaten jen z poskládání celé mozaiku příběhu.

Klasický systém krytí je zde trochu více stereotypní než je zdrávo, jelikož nepřátelé se na Vás valí až v absurdním množství a objevují se ze všech stran, tak se krčíte v krytu snažíte se vyčkat na vhodnou chvíli, zatímco ze všech stran štěká palba ze samopalů a útočných pušek jelikož nepřátele střílí jak smyslu zbavení, a opuštení krytu se rovná smrti z několika stran.

Mohlo zde slušně fungovat stealth pasáže, bohužel to nějak autoři nedomysleli, když se odhalíte vyskáčou opět ze všech stran komanda nepřátel, a jede se dál. Když se neprozradíte, stejně dojdete za chvíli do bodu kde se tak stane. Naštestí dojde i na zábavnější pasáže jako jsou hrátky s odstřelovačkou či mise ve vlaku.

Hru vlastně drží nad průměrem kulisy prostředí z filmu, dabing herců, perfektní hudba, a slušná grafická stránka, zvláštně zlikvidování protivníků je zpracováno velmi dobře. Délka hry je něco mezi 4-5 hodinami, což je adekvátní, přesto nevidím důvod aby hru hrál někdo kdo nezná filmy a Bonda.

Pro: Dabing, hudba, grafika, prostředí z filmů

Proti: Protivníci, nedořešený stealth, hratelnost je značně tuctová

+9
  • PS3 70
Vcelku milé překvapení. Filmové Bondovky mě vůbec nebaví a herní zpracování Quantum of Solace se tak muselo potýkat s řadou předsudků. Vždy jsem ale říkal, že James Bond je materiál spíše na hru, než na filmy (podobně to mám se Star Wars) a 007: Quantum of Solace nakonec není jen ubohým přívěškem k hloupému filmu.

Na hře makal Treyarch (autoři mnoha dílů Call of Duty) a je to dost cítit. QoS je tak sice striktně koridorová střílečka, ale přestřelky samotné jsou zábavné. Líbila se mi kombinace FPS s 3rd person pohledem u krytí za překážkami. Krycí systém sám o sobě až na pár výjimek funguje bez větších zádrhelů. Pocit ze střelby je obstojný a zbraní slušné množství.

V roce 2021 má hra již pochopitelně "mrtvý" multiplayer. Kampaň pro jednoho hráče však dovede pobavit i dlouhé roky po vydání. Jen vám nevydrží příliš dlouho. Osobně jsem hrál na nejtěžší obtížnost a na pár místech poměrně dlouho "zkejsnul". I tak jsem měl za deset hodin hotovo. Troufám si tvrdit, že na normální obtížnost (zkoušel jsem jednu misi a umřít snad ani nešlo) by videoherní Bond sotva dosáhl na hranici pěti hodin. U hry, kterou jsem před lety schrastil někde za kilo nebo dvě to však vůbec nevadí. V kontextu opakování některých sekvencí je potřeba autory pochválit za absenci loadingů (souběžně hraji na PS4 remake Mafie a tam mě nahrávací obrazovky pěkně šroubujou).

Jak už jsem přiznal v úvodu, Bonda nemám vůbec rád. Příběh hry jsem si tak příliš neužil. Vlastně jsem vzhledem k nevalné pozornosti úplně nepobral, jak a kdy se co odehrálo. Jestli na tom má podíl moje nechuť nebo špatné vyprávěcí postupy, nedokáži úplně posoudit. Nepomáhá ani absence titulků, což je současných her naštěstí již přežitek. Hra se každopádně drží předlohy a Quantum of Solace a Casino Royale jsou snad jediné Bondovky, které jsem viděl celé.

007: Quantum of Solace je fajn střílečka, která nedělá nic vyloženě blbě. Stejně tak však ničím (vyjma kvalitní filmové hudby) úplně nenadchne. Vzhledem k nízkému očekávání však hodnotím slušnou sedmičkou.

Nakonec zařazeno do Herní výzvy 2021 – "4. Minihraní" – základní varianta. Nejspíše však bude hra během roku nahrazena jiným kouskem.

Hodnocení na DH v době dohrání: 69 %; 69. hodnotící; fyzická kopie na disku

Pro: Standardní, ale zábavná hratelnost; filmová hudba; dobrý pocit ze střelby; prima akční sekvence; rychlé načítání

Proti: Chybí titulky; dost krátké; hra ničím vyloženě nevybočuje z konkurence; neobratně vyprávěný příběh; QTE

+9
  • PC 60
Když jsem jako začátečník hrál James Bond 007: Nightfire překvapilo mě množství herních vychytávek, kterými James Bond vždy disponoval, ale postupem času se z filmového Bonda stala jen tupá akční zábava, která se i odvíjí na herním zpracování. Pryč jsou ty doby, kdy James Bond 007: Nightfire mělo svůj vlastní příběh a především slušnou a napínavou obtížnost, jelikož spuštění alarmu povětšinou znamenalo sakra velké potíže popř: konec mise.

Quantum of Solace už je o prostě něco jiného, typická střílečka s kopírováním dvou bondovek Casino Royale a hlavně Quantum of Solace. V příběhu se asi moc nevyznáte, máte několik misí, ve kterých povětšinou začínáte se svou standartní pistolí s tlumičem. V klidu odkrádlujete pár strážných, než Vás dříve, či později stejně někdo zmerčí a ze slušné stealth akce se stává nezáživná střílečka s možností krytí. I když jsou nepřátelé hluší, stejně jim nějaký smysl vždy napoví, že se děje něco špatného a v tomto bodě legrace končí. Nepřátel je totiž mnoho, objevují se vždy, když projdete daným checkpointem, ale jejich zabití na druhou stranu není nijak obtížné. Když po Jamesovi střílí celá banda zakuklenců, jemu stačí jen vystrčit hlaveň a od boku vždy trefíte, toho, na koho zrovna "míříte".

Pří hraní jsem měl několikrát pocit, že mě hra baví. Lokace jsou různorodé a hra nabízí kromě obyčejného střílení i zajímavé bojové prvky, se kterými jsem si také užil své. Čistě vzato je herní zpracování nových bondovek spíše zklamáním, má pár dobrých a realizovaných nápadů, ale hratelnost obecně není nikterak vysoká

Pro: pár hezky vykouzlených lokací, stealth části, bojový systém

Proti: nepřátel je spousta a jsou hluší, lineárnost, docela krátké,

+7
  • PC 65
Quantum of Solace - říkám si...další hra podle filmu to bude nic moc, ale mé očekáváni se až tak nenaplnilo.I když to není žádná pecka hrát se to dá....Hra beží na enginu FPS akce Call of Duty 4 což slibuje dobrou zábavu, ovšem podle mého názoru nám Quantum of Solace dává jen velmi málo z toho co by mohl.Hra sama o sobě nabízí mnoho zbraní, slabou umělou inteligenci, dosti verně kopíruje některé scény z filmu což se mi zalíbilo a nakonec dosti krátký herní čas cca 4 hodiny.
Když to všechno sečtu je to zatím nejlepší hra podle filmu.

Pro: Zbraně, herní ztvárnění filmových scén, celkem vyladěná grafika

Proti: Umělá inteligence, dosti krátké

+4 +5 −1