Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ryse: Son of Rome

69
86 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
22.11.2013 XOne
10.10.2014 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.crytek.com/games/ryse/overview
Ryse: Syn Říma, jako launchový titul Xbox One, se téměř po roce objevuje i na pc platformě. Je zasazený do doby kolem roku 68 našeho letopočtu a jak název napovídá, odehrává se v prostředí antického Říma, kde v roli generála římských legií Mariuse Tita žijete na výsluní svého postavení, obklopen početnými rodinnými příslušníky. Jednoho dne napadnou Řím keltští barbaři a před vlastními zraky generála mu milované nemilosrdně popraví. Marius se tedy vydává na cestu odplaty, jež bude lemovaná rudou řekou, tekoucí z útrob pobitých nepřátel. Na této cestě se potkává s přítelem svého mrtvého otce Vitallionem, velitelem XIV legie, který směřuje k břehům Británie za záchranou Commoda, syna římského císaře, a nabídne mu, aby se k nim přidal.

Hra je žánrově akcí viděnou z třetího pohledu, kde prim hrají chladné zbraně (meč, kopí) společně s palnými tehdejší doby (samostříl, luk), doplněné o funkci charakteristických štítů římských legií, sloužící ve vetším množství k vytvoření proslulých formací. Za pomocí těchto smrtících prostředků se budete prosekávat hordami barbarů v různých prostředích (lesy, bažiny, městské hradby nebo opevnění). Dalším mechanismem ve hře je tak zvaný Quick Time Event, který se spustí po správném a včasném stisknutí přesně daných tlačítek (kláves), následovaný brutální popravou nepřítele.

Krom singleplayerové části nabízí hra už jen kooperativní multiplayer, obsahující tři módy, kdy se spoluhráčem, jako zástupci lidu, se musíte probojovat k vítězství v koloseu.

PC verze oproti Xboxové obsahuje všechna dostupná rozšíření již v základu.


Poslední diskuzní příspěvek

Vypadá to na dementní královskou nudu, ale barbaři s kovovými štítky na piercengu na bradavkách to zachraňují. Když si to ale člověk poeovná s…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Moje Guilty Pleasure roka 2014.

Máte radi film Gladiátor? Seriál Spartakus a špeciálne jeho krvavé bitky? A občas priamočiare, jednoduchšie hry? Ja áno a táto rúbačka z prostredia antického Ríma splnila a dokonca aj prekonala moje očakávania.

Ako prvú vec musím pochváliť grafické spracovanie, ktoré jednoducho vypadá veľmi dobre a občas priam dychvyrážajúco (Koloseum). CryEngine ukazuje svoju silu. Animačky sú zaujímavé a nemal som nutkanie ich preskakovať. Akcia prebieha v podstate len na dvoch tlačítkach - blokovanie štítom a útok. Zakončenia sú v podobe QTE, ale sú vyriešené príkladným systémom a vôbec nijako neotravujú a nenarúšajú dynamiku bojov. Boje sú celkovo veľmi rýchle a buráca pri nich Conanovská heroická hudba a tak som bol vždy hnaný dopredu. Boss fighty boli zábavné a hlavne súboj s Minotaurom považujem za jeden z najvydarenejších z poslednej doby. Pribeh bol tiež postačujúci a konečne raz má hra podarený záver.

Teraz k tomu čo sa mi nepáčilo. Je nutné vypnúť mozog a veľmi sa nad hrou nezamýšľať. Tváre protivníkov sa častokrát opakujú a narúša to atmosféru bojov hlavne vtedy keď ich proti vám ide náhodou 5 úplne rovnakých. Hrateľnosť mohla byť aj o niečo pestrejšia, hra dlhšia (zabrala okolo 6 hodín a to je na tak drahú hru veľmi málo, treba počkať na zľavu) a komandovanie légie mohlo byť spracované aj bohatšie.

A brave man tastes death once. Cowards, a thousand times over.

Crytek mohol stvoriť naozaj niečo veľké a je mi ľúto nenaplneného potenciálu. Miesto toho tvorcovia priniesli len jednoduchú rúbačku. To rúbanie však hra robí veľmi dobre. Heroická, krvavá a rýchla jednohubka. Bavil som sa.

Pro: Grafické spracovanie, zábavné súboje, bossfighty, prostredie, dobré finále

Proti: Krátke, premrhaný potenciál na niečo vačšie, príliš jednoduché komandovanie légie, nutnosť vypnúť mozog

+18
  • PC 75
Ryse přinesl přesně to co jsem od něj čekal. Příjemnou arkádovou rubačku v nádherném prostředí a oslnivě detailní grafice. Čekat a nebo zde hledat něco hlubšího by bylo bláhové.

Příběh Mariuse funguje jen jako linka proč vlastně vymlátit hordy nepřátel ve velkém stylu. Vyprávění skrze cut-scény ale působí pěkně a je vidět jak si autoři vyhráli s detaily obličejů postav a jak to vše hezky vypadá. Ona celkově ta grafika je opravdu neskutečná a po dlouhé době něco pořádně roztočilo chlazení mého PC. Scenérie a oblasti kam se Marius vydá jsou někdy až dechberoucí. Stejně pěkně vypadají i římští vojáci i jejich výzbroj.

Občas se i objeví možnost mít k ruce další legionáře, kdy vytvoří formaci želva a postupuje se většinou proti lučištníkům nebo jiným nepřátelským pozicím. Je to zajímavá změna, jen je škoda že ji autoři víc nevyužili.

Hratelnost je prostá, jdi a vymlať nepřátele Říma. Mě souboje bavili, jsou jednoduché díky pouze dvojkombinaci útoků a možností mezi rychlými lehkými útoky a těžkými pomalými údery. Finální zakončovačky kdy je nepřítel řádně rozsekán jsou efektní a brutální. Jsou u nich právě proklínané QTE, ale vůbec zde nijak neotravují nebo nekazí hru. Protože kdy je nestihnete nebo špatně trefíte, sníží se akorát získané XP.

Multiplayer je o arénách, kde s dalším hráčem čelíte výzvě a úkolům co obsahuje daná aréna. Tam získávání lepších úrovní, odemyká nové vybavení a zbraně pro gladiátora.

Ryse přineslo tu správnou rekreační zábavu v opravdu skvostné grafice. Už tady dlouho nebyla hra, ke které bych si sedl a vysekal zástupy barbarů tak efektivně. A ještě v tak nádherném prostředí.
+15
  • PC --
Technické zpracování je na jedné straně úžasné (protože Crytek), od monumentálních římských staveb až po ten poslední plát Mariusova brnění, na druhou stranu jsem se potýkal s nepříjemnými framedropy, hlavně pak při samotných soubojích. A to jakože fest. Především při zakončovacích kombech se obraz často začal nepříjemně škubat až za hranici únosnosti.

Ty souboje... Že se jedná o strojové mačkání by tolik nevadilo, ale ty hlavní lákadla bitek, jakou jsou ukončováky (kdy postava nepřítele svítí žlutě nebo modře), souboje s bossy (mechanické opakování jednoho a toho samého) nebo hromadné bitky (kdy bojuju prakticky sám a ostatní vojáci kolem jen stojí a čumí) vážně nestojí za řeč.

Nepotěší ani překvapivá koridorovost (překvapivá, protože Crytek). Hra mě nenechá uhnout ani o píď, cesta je jen jedna a jestli chceš vandrovat a kochat se, tak bacha na neviditelné stěny. Měl jsem celou dobu pocit stísněnosti a nepomáhala tomu ani kamera, která často zabírala přesně opačnou stranu toho, kam jsem se chtěl dívat. Kamera je vůbec hodně neposedná a dost špatně se krotí, pokud se tedy nechá.

Naopak mě potěšil příběh. Sice je to holyvůdská "dumb-down quick & easy to forget" epická patlanina, měl jsem z něj ale hodně dobrý pocit a dal mi ten správný drive na to, abych to vůbec dokončil. Přestože je Ryse hodně krátká hra, ten konec byl natahovaný až moc. Po soubojích v koloseu mi klidně mohli nechat Nerovi utnout tipec a byl bych spokojený.

Po oznámení to byla hra, kterou jsem ikzboksařům záviděl. Nejen kvůli zasazení, ale protože Crytek. Autoři všech mých "cry" srdcovek se vrhli na hack'n'slash rubačku, ale bohužel z nich nevypadla ta správná, akurátní, šiška.

✰ / 5
+14
  • PC 55
Ryse Není taková blbost za jakou jsem ji měl. Na druhou stranu mě ničím nepřekvapila. Souboje jsou zábavné tak první hodinu nebo dvě.... potom se začnou opakovat. Jasně, sem tam přibude do party chlupatých barbarů nějaký bojovník s jinou zbraní, což znamená, že musíte v jiném rytmu vykrývat útoky. Problém je zřejmý - animací poprav je málo, nepřátel je málo a soubojový systém je z doby kamenný. QTE jsou tu jen na doplnování života, zkušeností, focusu a zesílení útoku. Takže pokud QTE (čítající dvě tlačítka) kuchnutí nedáte, tak nezdechnete jenom nedostanete bonus. Stále děláte to samé. Občas střílíte z balisty, nebo vedete želvu (římská vojenská formace využívaná proti salvě šípů) proti hordě lučišníků. To opakujete a opakujete pořád dokola. Super což? Příběh je jak z filmové třídy římské telenovely. Scénář je prostoduchý, absolutně ničím nezaujme.

Dobré věci: Grafika je skvělá. Sice jsem čekal krapet víc (od konzolové verze k nerozeznání) ale i tak lze konstatovat fakta. Modely postav, odlesky, částicové efekty, mimika je asi to nejlepší, co na PC momentálně můžeme vidět. Náročnost grafiky je pochopitelně vysoká, tedy jako benchmark je Ryse perfektním nástrojem. Filmové cut-scény, dabing, hudba působí skvěle. A musím dát Cryteku plus za snahu měnit prostředí.

Parádní tech-demo na XBONE1 od mistrů technologie, kteří nějak zapomínají, že hráči by raději radši hráli, než čučeli na interaktivní film a modlili se jestli se jim nepropálí PC k sousedům. Pokud by Ryse vyšel jako film.....možná by se na to dalo koukat i vzhledem ke kvalitě scénáře.

Pro: Technologicky skvělé, dabing, filmové zpracování, pěkná prostředí.

Proti: Repetitivní souboje, jednoduchý příběh a scénář, super stupidnííí QTE.

+12
  • PC 65
Tohle jsem nebyl schopný dohrát. Grafický benchmark je to nádherný, ale herní náplň je opravdu bohapustá, po pár desítkách minut nudná rubačka. Hollywoodsky pojatý příběh tomu lehce šťourá trn z paty, ale v jakékoliv herní pasáži jsem měl pocit, jakoby se hra hrála sama a já jen mačkal tlačítka v příslušných časových relacích. Nakonec i onen soubojový systém se po dvou hodinách stane velmi repetitivním a v tu chvíli hra ztrácí většinu kouzla své hratelnosti. To bohužel ani atmosféra a opravdu nádherné scenérie nezachrání. Krásná, ale prázdna hra.

Pro: Grafika, atmosféra lokací, Řím, filmový příběh, brutalita boje.

Proti: Monotónní hratelnost, přetěžký koridor, bolest prstů, příliš dlouhé souboje.

+12