Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ryse: Son of Rome

22.11.2013
10.10.2014
kompatibilní
71
142 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Ryse: Syn Říma, jako launchový titul Xbox One, se téměř po roce objevuje i na pc platformě. Je zasazený do doby kolem roku 68 našeho letopočtu a jak název napovídá, odehrává se v prostředí antického Říma, kde v roli generála římských legií Mariuse Tita žijete na výsluní svého postavení, obklopen početnými rodinnými příslušníky. Jednoho dne napadnou Řím keltští barbaři a před vlastními zraky generála mu milované nemilosrdně popraví. Marius se tedy vydává na cestu odplaty, jež bude lemovaná rudou řekou, tekoucí z útrob pobitých nepřátel. Na této cestě se potkává s přítelem svého mrtvého otce Vitallionem, velitelem XIV legie, který směřuje k břehům Británie za záchranou Commoda, syna římského císaře, a nabídne mu, aby se k nim přidal.

Hra je žánrově akcí viděnou z třetího pohledu, kde prim hrají chladné zbraně (meč, kopí) společně s palnými tehdejší doby (samostříl, luk), doplněné o funkci charakteristických štítů římských legií, sloužící ve vetším množství k vytvoření proslulých formací. Za pomocí těchto smrtících prostředků se budete prosekávat hordami barbarů v různých prostředích (lesy, bažiny, městské hradby nebo opevnění). Dalším mechanismem ve hře je tak zvaný Quick Time Event, který se spustí po správném a včasném stisknutí přesně daných tlačítek (kláves), následovaný brutální popravou nepřítele.

Krom singleplayerové části nabízí hra už jen kooperativní multiplayer, obsahující tři módy, kdy se spoluhráčem, jako zástupci lidu, se musíte probojovat k vítězství v koloseu.

PC verze oproti Xboxové obsahuje všechna dostupná rozšíření již v základu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Moje Guilty Pleasure roka 2014.

Máte radi film Gladiátor? Seriál Spartakus a špeciálne jeho krvavé bitky? A občas priamočiare, jednoduchšie hry? Ja áno a táto rúbačka z prostredia antického Ríma splnila a dokonca aj prekonala moje očakávania.

Ako prvú vec musím pochváliť grafické spracovanie, ktoré jednoducho vypadá veľmi dobre a občas priam dychvyrážajúco (Koloseum). CryEngine ukazuje svoju silu. Animačky sú zaujímavé a nemal som nutkanie ich preskakovať. Akcia prebieha v podstate len na dvoch tlačítkach - blokovanie štítom a útok. Zakončenia sú v podobe QTE, ale sú vyriešené príkladným systémom a vôbec nijako neotravujú a nenarúšajú dynamiku bojov. Boje sú celkovo veľmi rýchle a buráca pri nich Conanovská heroická hudba a tak som bol vždy hnaný dopredu. Boss fighty boli zábavné a hlavne súboj s Minotaurom považujem za jeden z najvydarenejších z poslednej doby. Pribeh bol tiež postačujúci a konečne raz má hra podarený záver.

Teraz k tomu čo sa mi nepáčilo. Je nutné vypnúť mozog a veľmi sa nad hrou nezamýšľať. Tváre protivníkov sa častokrát opakujú a narúša to atmosféru bojov hlavne vtedy keď ich proti vám ide náhodou 5 úplne rovnakých. Hrateľnosť mohla byť aj o niečo pestrejšia, hra dlhšia (zabrala okolo 6 hodín a to je na tak drahú hru veľmi málo, treba počkať na zľavu) a komandovanie légie mohlo byť spracované aj bohatšie.

A brave man tastes death once. Cowards, a thousand times over.

Crytek mohol stvoriť naozaj niečo veľké a je mi ľúto nenaplneného potenciálu. Miesto toho tvorcovia priniesli len jednoduchú rúbačku. To rúbanie však hra robí veľmi dobre. Heroická, krvavá a rýchla jednohubka. Bavil som sa.

Pro: Grafické spracovanie, zábavné súboje, bossfighty, prostredie, dobré finále

Proti: Krátke, premrhaný potenciál na niečo vačšie, príliš jednoduché komandovanie légie, nutnosť vypnúť mozog

+27 +28 −1
  • PC 75
Ryse přinesl přesně to co jsem od něj čekal. Příjemnou arkádovou rubačku v nádherném prostředí a oslnivě detailní grafice. Čekat a nebo zde hledat něco hlubšího by bylo bláhové.

Příběh Mariuse funguje jen jako linka proč vlastně vymlátit hordy nepřátel ve velkém stylu. Vyprávění skrze cut-scény ale působí pěkně a je vidět jak si autoři vyhráli s detaily obličejů postav a jak to vše hezky vypadá. Ona celkově ta grafika je opravdu neskutečná a po dlouhé době něco pořádně roztočilo chlazení mého PC. Scenérie a oblasti kam se Marius vydá jsou někdy až dechberoucí. Stejně pěkně vypadají i římští vojáci i jejich výzbroj.

Občas se i objeví možnost mít k ruce další legionáře, kdy vytvoří formaci želva a postupuje se většinou proti lučištníkům nebo jiným nepřátelským pozicím. Je to zajímavá změna, jen je škoda že ji autoři víc nevyužili.

Hratelnost je prostá, jdi a vymlať nepřátele Říma. Mě souboje bavili, jsou jednoduché díky pouze dvojkombinaci útoků a možností mezi rychlými lehkými útoky a těžkými pomalými údery. Finální zakončovačky kdy je nepřítel řádně rozsekán jsou efektní a brutální. Jsou u nich právě proklínané QTE, ale vůbec zde nijak neotravují nebo nekazí hru. Protože kdy je nestihnete nebo špatně trefíte, sníží se akorát získané XP.

Multiplayer je o arénách, kde s dalším hráčem čelíte výzvě a úkolům co obsahuje daná aréna. Tam získávání lepších úrovní, odemyká nové vybavení a zbraně pro gladiátora.

Ryse přineslo tu správnou rekreační zábavu v opravdu skvostné grafice. Už tady dlouho nebyla hra, ke které bych si sedl a vysekal zástupy barbarů tak efektivně. A ještě v tak nádherném prostředí.
+24
  • PC 75
Ano, uhodli jste správně. Film 300: Bitva u Thermopyl patří k mým nejoblíbenějším. Vždycky jsem měl pro antické Řecko a Řím slabost a dodnes mě baví sledovat dokumenty nebo číst články k tomuto období. Pořádných her z tohoto pro mě tolik zajímavého a lukrativního období však bohužel mnoho není.

Ryse: Son of Rome přichází v roce 2013 jako launch titul pro Xbox One a je hned z prvotních záběrů jasné, že víc než o cokoliv jiného půjde o technickou ukázku toho, jaké ohromující audiovizuální zážítky lze od nové konzole čekat. A nemá v tom prsty nikdo jiný než studio Crytek, tvůrci série Crysis.

Tomu odpovídá i krátká délka hry, béčkový příběh a značná linearita hry. Graficky hra ale skutečně vyniká a některé scenérie berou i nyní, 10 let po vydání, dech. Značná část hry probíhá zpomalenými záběry při soubojích založených na jednoduchých ale zábavných a uspokojujících quick time eventech.

Pokud se vám líbily souboje z výše zmíněného filmu, které pak převzal i seriál Spartakus, rozhodně se budete bavit i tady. Trošku mě mrzí, že si autoři více nevyhráli s větší variabilitou modelů protivníků, kdy se stává až příliš často, že bojujete s trojčaty až čtyřčaty, které v jedné chvíli skolíte, načež přiběhnou naprosto identická další dvojčata. Ve hrách je tento neduh velice častý, tady ale vzhledem na všudypřítomný důraz na vizuál působí přeci jen o to více jako pěst na oko.

Ryse tedy svou úlohu technologického dema plní skvěle, což se ale dalo čekat už z prvních záběrů. Přesto mě hra příjemně překvapila i v jiných ohledech. Je to velice příjemná oddechovka na 2-3 večery, dneska už opravdu za pár babek.

Pro: audiovizuální zpracování, postavy, boj, efekty, Řím

Proti: krátké, opakující se modely postav, kromě audiovizuálu jinak značně béčková záležitost

+23
  • PC --
Technické zpracování je na jedné straně úžasné (protože Crytek), od monumentálních římských staveb až po ten poslední plát Mariusova brnění, na druhou stranu jsem se potýkal s nepříjemnými framedropy, hlavně pak při samotných soubojích. A to jakože fest. Především při zakončovacích kombech se obraz často začal nepříjemně škubat až za hranici únosnosti.

Ty souboje... Že se jedná o strojové mačkání by tolik nevadilo, ale ty hlavní lákadla bitek, jakou jsou ukončováky (kdy postava nepřítele svítí žlutě nebo modře), souboje s bossy (mechanické opakování jednoho a toho samého) nebo hromadné bitky (kdy bojuju prakticky sám a ostatní vojáci kolem jen stojí a čumí) vážně nestojí za řeč.

Nepotěší ani překvapivá koridorovost (překvapivá, protože Crytek). Hra mě nenechá uhnout ani o píď, cesta je jen jedna a jestli chceš vandrovat a kochat se, tak bacha na neviditelné stěny. Měl jsem celou dobu pocit stísněnosti a nepomáhala tomu ani kamera, která často zabírala přesně opačnou stranu toho, kam jsem se chtěl dívat. Kamera je vůbec hodně neposedná a dost špatně se krotí, pokud se tedy nechá.

Naopak mě potěšil příběh. Sice je to holyvůdská "dumb-down quick & easy to forget" epická patlanina, měl jsem z něj ale hodně dobrý pocit a dal mi ten správný drive na to, abych to vůbec dokončil. Přestože je Ryse hodně krátká hra, ten konec byl natahovaný až moc. Po soubojích v koloseu mi klidně mohli nechat Nerovi utnout tipec a byl bych spokojený.

Po oznámení to byla hra, kterou jsem ikzboksařům záviděl. Nejen kvůli zasazení, ale protože Crytek. Autoři všech mých "cry" srdcovek se vrhli na hack'n'slash rubačku, ale bohužel z nich nevypadla ta správná, akurátní, šiška.

✰ / 5
+19
  • PC 70
Herní výzva 2018 číslo 9 - Nerozbalený dárek

O hru jsem měl podle, toho co jsem o ní věděl již delší dobu zájem, ke všemu se mi ji podařilo získat zdarma. I přesto jsem jí odkládal a i díky výzvě jsem ji posunul v žebříčku na vyšší místo a dohrál ji.

Začneme hezky od podlahy a to příběhem. Příběh je zde vcelku snadný a jednoduše "béčkový". Trochu mě zklamalo, že za všechno nakonec můžou hrátky bohů, a tak je vaše výprava za pomstou vcelku bezcenná. Možná, že kdyby byla o trochu více odůvodněná a zajímavější, hra by určitě v mých očích dostala nějaké ty kladné body navíc. Nic s tím nenadělám.

Druhou základní složkou hry jsou souboje. Ty jsou tak strašně repetetivní, až to bolí. Autoři se je snažili okořenit o nějaké ty popravy, jenomže tím ve své podstatě ničeho nového nedosáhly. Na chvíli dokážou pozvednout laťku soubojů, ale později začnou být otravné a na obtíž. Souboje jsou zvládnuté celkem v pohodě, a ke všemu je zde vcelku dobrý počet rozličných nepřátel.

Souboje jsou tedy dobré, ale co to ostatní. To je chvilkové putování, abyste si oddechli od neustálých bojů. To spočívá v tom, že přeběhnete z nějakého místa do jiného, a navíc můžete najít nějaké skryté předměty (komiks, poznámky nebo obrázky), kterými se autoři snaží hru oživit. To je hezké, jenomže je zde jeden háček, který se mi na tom pohybování nelíbí. Vaše postava totiž skoro vše dělá automaticky. Sama podleze, přeleze nebo vyskočí na určité místo, a pak hra vypadá jako walking simulátor. Autoři si mohli dát tu práci a donutit nás zmáčknout alespoň jedno ubohé tlačítko, aby tam byl ten pocit, že hru hraji já, a ne že se hraje sama.

Ještě zmíním grafiku a hudbu, které se vcelku povedli. Je radost rozhlížet se po rozličných lokacích, ať už se jedná o samotný Řím nebo nějaký les, popřípadě jeskyni.

Pro: Grafika, bonusové předměty, souboje

Proti: Příběh, žádná akční klávesa při podlézání, přeskakování nebo vylézání

+19