Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nebýt technických problémů, tak tomu v podstatě nemám problém prdnout 90 %. Naproto to splnilo, co jsem od toho čekal. Minus za nepauznutelný cutscény a hlavně tedy naprosto zprasenou optimalizaci.
Bože to je zprasený. Takhle rozlítanej framerate i frametimes... fixy z PCGW nepomohly. Evidentně je to špantě na CPU straně, grafika se fláká.
@Gordon (16.10.2020 14:13): No je to těžce lineární a ne moc důmyslná mlátička na jeden večer, což v kombinaci s adults life nemusí být zas tak na škodu, takže za mě nakonec dobrý.

Ještě jsem do toho namočil kámoše. Chceme dneska zkusit tu co-op arénu :-).
Jak to? Po příspěvku Grega jsem mrknul na youtube, jestli bych to neprubnul a mám právě taky RX580 a ve FullHD by to nemělo klesat pod 50 FPS. Snad by to nějak jelo i ve 1440p.
OMG ta grafika! Narazil jsem na tuhle pecku až teď, hraju ve 4K na nejvyšší detaily a pořád odmítám věřit tomu, že je to už 7 let stará záležitost. Crytek očividně zase předběhl dobu. Ty cutscény jsou často lepší než v dnešních hrách.
Musím říct, že pecka na 1920x1080 na ultra detaily mi to jelo jen 52 fps a občas propady, i když mám 2070 :)).
Jako i když Vás to vede jen dopředu. Užil jsem si to. Kromě pár věcí, ale myslím si, že ten zážitek stál za to :))


A děkuji za češtinu.

Jaký je vlastne MP ? :) Nějak mi nejde.
Vypadá to na dementní královskou nudu, ale barbaři s kovovými štítky na piercengu na bradavkách to zachraňují. Když si to ale člověk poeovná s Battlefield V, je tu málo demonstrativních 0 % hodnocení za pokřivování historie.
Zkusím to napasovat do kategorie č. 4 u Herní výzvy, pak to třeba dohraju, vypadá to milosrdně krátce.
Krásné zabíjeníčko v parádní grafice. Zatím velmi slušná jednohubka.

Jen ta HW náročnost mě trochu zaskočila.
Moje GUILTY PLEASURE roka 2014.
Je len velka skoda, ze hratelnost nebola kus pestrejsia, legia a jej komandovanie bohatsie a hra dlhsia.
Inak nemam velmi vycitky. Hra vypada krasne a niektore sceny su monumentalne (koloseum a bitka gladiatorov), celu hru buraca heroicka hudba, perfektne historicke obdobie pre hru, bitky su šťavnaté a zábavné, boss fighty podarene (hlavne minotaur!), pribeh postacujuci a zakoncenie skvele (dojde aj na slony!).
Ak mate radi film Gladiator, serial Spartakus (hlavne tie krvave bitky) a nevadia vam jednoduchsie hry, tak to skuste.

Jednoducha heroicka krvava rubacka na odreagovanie. Bavil som sa prekvapivo dobre :)
@Maximus (29.12.2014 01:21): Tak mě té hře třeba nejvíc vadil béčkový příběh a příšerní herci. Na odreagování gut, ale s lepším příběhem a pestřejší hratelností z toho klidně mohla být kultovní hra, takhle je to spíš jen důkaz toho, jak šel Crytek totálně do sraček.
No neviem, vsade samy hate na tuto hru a ono je to graficky naslapana, Conanovskou hudbou buracajuca heroic rubacka. Na odreagovanie idealna vec.
Je fakt škoda že Crytek zabil 7 let vývojem týhle jednoduchý ultralineární rubačky s průměrným soubojovým systémem. Technologicky a umělecky je to nádhera, každý level (až na nudně šedivý York) jsem se vyloženě kochal. Např. i po stránce image quality jsem ještě neviděl čistěji vypadající hru, ten jejich temporal antialiasing je fakt fantastický, nikde ani zub. Přitom je to ale perfektně optimalizované (po přepnutí do borderless windowed), na max v 1080p jsem se točil mezi 50-60 fps a hratelné to bylo celou dobu bezvadně i v těch nejmasovějších scénách.
Ale furt je to prostě neambiciózní rubačka (ikdyž vcelku slušně napsaná) a je to škoda. Nechápu proč Crytek, se svým božím enginem a stovkami zaměstnanců, nemůžou zkusit udělat něco ambicióznějšího. Něco jako...Kingdom Come.
Ako tak pozeram na porovnania obrazkov xone verzie a pc tak to vypada skoro na chlp rovnako. Jediny rozdiel bude v tom, ze na pc to bude narocne jak svina.
@mazar1234 (07.09.2014 20:48): Nie, niesom D´:, prehliadol ste ma, pan velkomožný. Nejvíc jsem CS hrával v dobách 1.6 a Condition Zero, teď už jen velmi příležitostně. Ale jo, minimálně SP mód s boty ani workshop funkce se GO upřít nedají. Jen mohli přidat nějaký SP teroristický příběh jako jsou Deleted Scenes z CZero, akorát teda hotový a v patřičně "filmovém" podání :D Pak bych skutečně zbystřil, ale uznávám, že jsem v hodnocení GO značně preťáp.
@RNDr. Gunár Pavel (07.09.2014 17:50): Celkovo s tebou suhlasim ale s tym CS:GO si dost mimo IMO, ze ty nie si aktivny CS hrac....
Preco potom desiatky tisic hracov, kotri nepresli z 1.6 > Source presli v priebehu roka na GO? Ked je to taky zbytocny shit pre konzolistov?
Praveze je to skvely upgrade po zbytocnom Source, ktory v podstate dohromady nikto moc nehral.
@LIUWIL (07.09.2014 15:50), @Maximus (07.09.2014 16:24): Nj. ale jaké hry, má z nás miliardy a vypouští věci na úrovni nějakého indie studia. "Nové CS", Dota 2, ani nějaký Eador mě opravdu nezajímají a v roce 2010 vydané Alien Swarm (takže to vlastně nebyl úplně tak prázdný rok) mě taky zrovna nenadchlo. Nejsem žádný dudebro co malé hry nerad, ale od Valve bych čekal skutečně něco víc v angličtině by se výkony Valve posledních let v oblasti vývoje her daly charakterizovat jako "underpeforming". Člověk by čekal, že se budou trochu snažit aspoň kvůli tomu Steamboxu, ale oni ne. Poslední solidní release byl Portal 2. CS GO je slabý a zbytečný remake, zřejmě udělaný jen proto, aby si mohli konzolisti taky bouchnout. Jiný důvod existence toho remaku nevidím. Takže na tom Valve ve výsledku s hrama není o moc lépe než ten Epic. O obchod se stará, ten je živí, se Steamboxem si neví rady, vývoj vlastních her fláká a HL3 darmo mluvit - deset let je dlouhá doba, během ní člověk postaví strom, vychová dům a porazí dítě. :)
@RNDr. Gunár Pavel (07.09.2014 13:41): Valve vydává jednu hru ročně už od roku 2004 - výjimkou je rok 2010. Vyčítat se jim dá jedině HL3.

A co se Epicu týče, záměrně ignorovat Gears of War, sérii která jako exkluzivita jedné platformy prodala přes 22 mega her, a tvrdit, že jsou neschopní, když zároveň s vydáním jejich nejnovějšího enginu vaří celkem čtyři hry, je trochu mimo.
@RNDr. Gunár Pavel (07.09.2014 13:21): No právě, to jsou vždycky takový egoistický války kdo co načet, nebo co naposlouchal ve škole, ale nikdo to nemůže říct jistě a jsou to jen takový kohoutí zápasy. Nejhorší je, že fantasáci jsou schopný tohle řešit hodiny i u piva :D
@orromis (07.09.2014 11:07): Nevůle Epicu udělat normální příběhový Unreal Tournament, pokračování jedničky z r. 98, popř. méně povedené dvojky od Legendu, nebo aspoň plnohodnotný follow-up od UT 2007, kde by lidi netrpěli GeoW syndromem (tedy neměli nízká opičí čela a pracky jak lopaty) je při příjmech Epicu ostudná. Dílem to asi bude i neschopnost, kdy zřejmě poznali, že jako vývojáři ze sebe to nejlepší už vydali a soustředili se na ty enginy, jak říkáš a na tom žádné lacině vyhlížející Fortnite, podstrkované nám jako plnohodnotná PC "exkluzivita" nic nezmění. Myslím, že je to dílem už i neschopnost, prostě zakrněli, jako každé studio, které zkazí prachy, typický případ Valve, které od r. 2011 není schopné vydat nic pořádného a podobně jako Epic jej vlastně nic vyvíjet vlastní hry nenutí a v tom to je.

Rusko už dávno není takovou pirátskou divočinou co bývalo, Německo co do výnosů to sice hnedtak nebude, ale prodeje her jsou tam slušné (mají například jako jediní na světě PC CE Modern Warfare 3 :D) jen se tam ty hry musí prodávat za míň, aby na to lidé ze svých platů měli. Souhlasím, že dělat Warface jako F2P byla pěkná blbost. Souhlasím, že by se měli vrátit ke svým značně mělkým kořenům a udělat pořádný poloopenworldé FPS. F2P, Warface, odcizené Crysis 2-3, velikášské Ryse, i zaštítění politruckého tunelu jménem Homerfront 2 byly chyby, za které teď tvrdě platí.
@Garret (07.09.2014 12:26): Mě připadá jedno nudnější než druhé, či spíše druhé než třetí, třetí než druhé, wutever, Crysis se do města podle mě prostě nehodí a vůbec nic mě neponouká ty hry dohrávat. Možná to má co dělat s tím, že nemám rád ani moderní CoDka, Battlefield 3,4 a MoH sérii pro jejím "protiteroristickém" rebootu. V posledních pracech CryTeku takový ten druh sterility, typický třeba pro velkou část studií Ubisoftu. Killzone 3 a Resistance 3 mi připadly daleko zajímavější, ač to nebylo nic až tak světoborného.

@Walome (07.09.2014 12:49): Taky mě to připadne jako úplně zbytečný spor, stačí přece aby to zhruba sedělo + trochu fantazie do toho, většina výstroje z té doby už beztak úplně shnila, kdyby měli tvůrci Ryse sestavovat legionářské zbroje podle toho, co se dochovalo a zaobírat se každou přezkou, pomalu by ty legionáře neoblíkli. :D
99% lidí je úplně putna, jestli sukýnky a helmy seděj na 1. století, připomíná to tady diskusi u historické fantasy, kde se řeší, jestli mohli mít postavy tuhle a tamtu rukavici nebo zbraň.

Mě to zaujalo grafikou, to je zatím vše. Ale jako jednohubka, proč ne (ale nemám na to hw, takže mě to zatím netankuje).
@orromis (07.09.2014 11:07): Nebo by prostě jen mohli třeba vydat TimeSplitters, když už odkoupili studio stojící za touto značkou. Na PS2 to byla strašná pecka (hlavně Future Perfect) a věřím, že něco takové by mělo úspěch i dnes.
@RNDr. Gunár Pavel (07.09.2014 10:12): Epic určitě má vyhrazeno pár lidí na herní projekty, ale jejich hlavní zaměření je UDK. Teď by měli dělat na novém UT, ale ten vývoj je celkem nestandardní (hodně do toho mluví komunita).

Na Bulletstorm a snad i Gearsy má Epic primárně People Can Fly. Fortnite neznám, ale po chvilce googlování to vypadá na menší projekt, na který stačí pár lidí (není to AAA titul pro desítky až stovky vývojářů).

Jinak určitě souhlasím, že si hry od CryTeku lidi kupovali kvůli grafice, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že by hratelnost byla průměrná (u prvního Crysis a Far Cry). Problémy vidím v tom, že se z Crysisu snažili udělat další klon CoD a rezignovali na relativní volnost jedničky (a FC). Navíc tou expanzí jsem nemyslel tak úplně expanzi na další platformy, ale spíš rozrůstání studia a otevírání nových poboček.

Největší problém naopak vidím v tom, že hodně vsadili na Warface jakožto free2play titul, který má úspěch snad jen v Rusku (což není zrovna ideální :)). To, že se rozhodli pustit do další free2play věci (tentokrát MOBA hry, když MOBA trh je přesaturovaný a šance na úspěch je prakticky nulová) znamená, že mají hodně špatné vedení, které asi nechápe přednosti studia a jak v současnosti funguje trh. Myslím si, že kdyby navázali na Far Cry/Crysis 1 a udělali další příběhovou FPS s velkou volností, tak by měli mnohem větší šanci. V současnosti je na trhu jediná taková FPS - Far Cry od Ubisoftu.
@orromis (06.09.2014 14:30): Já bych řekl, že hlavně tou trojkou tedy expanzí a ta úzce souvisí s konzolemi. PC hráči hry od CryTeku kupovali hlavně kvůli grafice a tomu že byly šité na míru PC, až pak kvůli hratelnosti, která byla a je víceméně průměrná. Jakmile (od Crysis 2) CryTek PC odsunul víceméně na druhou kolej a grafika jejich soft konzolích prodávat nemohla, tak hráči zjistili, že zrovna hratelností Crysisy právě nevybočují a prodeje už nebyly nikdy tak dobré jako u PC only prvního.. Nevěřím, že Epic nedělá na nové IP pro MS a i kdyby ne, udělali Bulletstorm, Judgement, dělají Fortnite, vývoje her se nevzdali a oznámili, že budou cílit na MP a právě F2P...
@W_Vlezlej (06.09.2014 18:21): Tak uvidíme, třeba po zahrání (kde to budeš mít před očima pořád) možná změníš názor. Vyzobrazení Kaledonie v té době je taky fantastické, ale ono se to celé nese v žánru fantazie a pohádky. Viz scéna v bordelu.
@W_Vlezlej (06.09.2014 17:38): Tak si to porovnej s tou hrou. Ve hře je vše směšně masivní, přestylizované, jako kdyby každý nosil do boje komplet ceremoniální zbroj. Zbroje bych ještě odpustil, ono se nad tím musí především slintat. Že vojáci v klasické legionářské zbroji používají luky, ač to byla vždy doména auxilií v jiné výzbroji, dobře.

Ta výzbroj ve hře je zkrátka předimenzovaná, řada postav spíš vypadá jako by nosila power-armor. Koukni se na svoje vlastní linky a porovnej je potom se hrou, jestli to nevidíš tak holt smůla.

@mazar1234 (06.09.2014 17:46): No to by možná bylo zajímavější. Ale nevím proč to takhle hnát do krajnosti, tak prostě mají jiné zbroje, je to alternativní dimenze, to tomu světu ve hře nijak zásadně nevadí.

Co je na hře daleko horíš než tahle malichernost je fakt, že příběh někdo napsal za pět minut a hratelnost je zkrátka nudná a blbá. Škoda, mohlo to mít potenciál.
@Shoggot (06.09.2014 14:44): Ty zbroje a helmy samozřejmě na 1. století pasují a to i když přihlédnu k umělecké stylizaci (tedy alespoň z těch herních ukázek co jsem viděl). Nesedí tam spíše jiné věci, jako třeba bojový styl, ale tak má to být rubačka, tak to člověk musí omluvit. Takže si dovoluji nesouhlasit. Případně bych rád věděl, co konkrétně ti na tom nesedí, ono totiž existovalo současně mnoho variací zbrojí a helem, a protože výbavu si sháněl každý legionář na své náklady sám, nazývat to uniformou je pak docela diskutabilní.
http://www.legionxxiv.org/equipment/
Tady krásná replika z 1. století:
http://www.aurorahistoryboutique.com/products/R000889.jpg
@RNDr. Gunár Pavel (06.09.2014 14:03): Ty zbroje ani helym na první století nepasují. Je to blbě. Stylizace a umělecký závěr tvůrců samozřejmě realitu úplně totálne přebil a nechal ji někde zmlácenou vzlykat v koutě. Ale proti té stylizaci v jádru nic nemám, jen to beru jako čistě fantasy hru, protože tam není historického téměř nic.
Pravda, že proti Gladiator: Sword of Vengeance to působí mnohem realističtějí a historicky věrněji, ale v těchto kategoriích obě hry nabízejí tak málo, že vítěz mezi nimi je pořád drtivě poražený. Proto to je nejlepší tohle vůbec nebrát v úvahu a brát to jako fantasy hru.

Což není zrovna u Ryse problém, protože to je jednoduše přiznaná alternativní historie. V jádru tam můžou mít jaké uniformy už chtějí, protože když už se to celé odehrává v jiné dimenzi než naší, tak proč ne?
@mazar1234 (06.09.2014 14:09): Problém je v tom, že ta hra byla původně designovaná pro Kinect (poprvé to bylo představeno pod názvem Ryse na E3 2011 jako Kinect only). Když zjistili, že Kinect je pro seriozní hraní (rozuměj klasické videoherní žánry) hovadina, tak se hru snažili nějak překopat a nakonec z toho vyšla mizerná parodie na akční mlátičky (QTE, combat nemá téměř žádnou hloubku). Jinak je to plné WOW momentů (jako CoD).

@RNDr. Gunár Pavel (06.09.2014 14:11): Na finanční problémy si Crytek zadělal:
1) Neschopností se rozhodnout, zda-li budou dělat na hrách nebo technologii (i Epic přestal dělat hry a začal pracovat pouze na Unreal enginu)
2) Snahou se prosadit ve free2play hrách (přestože v tom nemají žádné zkušenosti a ani hry, které by pod free2play modelem mohli fungovat nikdy nedělali)
3) Strašně rychlou expanzí a najímáním nových zaměstnanců (dost přepočítali své schopnosti)

@Shoggot (06.09.2014 13:37): Samozřejmě, že je to celé umělecká interpretace dobových reálií, která se ti buď může nebo nemusí líbit. Když ale vidím třeba tohle, tak bych Ryse jako až zas tak troufalé co se výzbroje a výstroje týče neviděl, Řím byl Spojenými Státy starověku a než se během druhého a třetího století sám vytuneloval, mohli si Římané klidně všechnu tu ukořistěnou nadprodukci dovolit vyplácat na podobné věci s Gear of War syndromem. :D Výstroj řadových legionářů docela sedí, je na ní patrný umělecký záměr a stylizace tvůrců, nicméně je vidět, že při tvorbě dobře věděli, jaká byla (dnes známá) skutečnost. Ve výsledku to pak není takový kontrast jako třeba ve Warriors: Legends of Troy, kde architektura řaďáci sice vypadají správně "mykénsky" ale hlavní hrdinové jsou jak vystřiženi z éry Periklových Athén. A tím se dostávám k tomu, že ač jsem to explicitně nenapsal, tak Ryse neporovnávám se strategiemi typu Total War, ale s několika málo dalšími rubačkami/akcemi zasazených do antické éry jako jsou Augustus: Ve Službách Císaře, Gladiator: Sword of Vengeance, Colloseum Road to Freedom, Shadow of Rome na PS2 nebo třeba chystaným Spartakem od Ubisoftu. V rámci her takového žánru Ryse rozhodně obstojí a do nejblbějšího přitom rozhodně nespadá. Že tuhle hru nemáš rád, to už je jiná věc.

@ViRus (06.09.2014 13:38): Já hrál z "malých" dílů jen ten Olympus..

@mazar1234 (06.09.2014 13:59): He, tak buď tě hra zaujala něčím víc než jen grafikou, nebo teda ne. Musela by to být neoptimalizovanost hraničící s nehratelností jako v případě Turok: Evolution, aby mě to úplně odradilo od záměru hru hrát. Já na 4K Ryse odpovídající železo mám, ale i kdyby se ukázalo, že ne, tak prostě stáhnu detaily a hraji. Navíc je to CryTek a ti optimalizovat umějí (když chtějí), tak to třeba nakonec nebude všechno tak horké.
Akorát ten gameplay: XYXYXXXXYYYXXYXXYXYXYX
QTE peklo.

Jinak "doporučené" HW požadavky počítají s hrou na plné detaily ve 4K rozlišení. Jsem docela zvědavý, jak to pošlape. Po katastrofálně optimalizovaných hrách jako Deadrising 3 by už mohlo přijít něco, co bude také slušný PC titul.
@RNDr. Gunár Pavel (06.09.2014 13:24): Jako vizuálně? Možná. Až na to, že ty zbroje římských legionářů jsou tak přehnané, až je to doopravdy k smíchu.
Ale jo, města třeba tak vypadat mohli. To je ale snad v té hře to jediné, co se drží nějaké historické přesnosti.

Celá hra se fakt odehrává v alternativní časové linii. Možná krom hezky vyzobrazených měst je tam všechno úplná kravina, nic nemá oporu v historii. Nemyslím si, že i v herních poměrech je to sebevíc věrnější než zbytek, co se týče historické věrnosti, je to stejně blbé jako všechno předtím, možná je to dokonce úplně nejblbější a nejtroufalejší.
@ViRus (06.09.2014 13:11): Pobočné Chains of Olympus na PSP se mě ale přiznám líbilo, lepší? (:

@Shoggot (06.09.2014 13:23): Nesmíš to brát tak doslova, proto ty úvozovky, římští vojáci mají směšně malé štíty, které by se na tzv. želvu vůbec nehodily a keltská královna Boudicca se nikdy nedostala do Říma, natož na slonisko ze zvěřince amfiteátru. Nicméně i tak je to na herní poměry mimořádně věrné, tak mohl Řím dekadentního Neronova času skutečně vypadat. :)
Nevim jak je na tom xbone s přehříváním, ale Ryse je pěkná sračka jako taková. CoD v Římě s mizernym combatem a QTE jako konkurence ke God of War? Srsly?
No já nevím, jen když se to začalo prodávat tak jsem na internetu četl nějaké stížnosti, že se to majítelům při hraní této hry přehřívá.
@KRoman47 (05.09.2014 20:08): but teh graphicz, myslím, že stejně jako svého času Crysis to spousta lidí koupí už jen kvůli grafice. Já i kvůli tématu, protože kolik her zasazených do antického Říma na takovéto řemeslné úrovni existuje? Tohle je herní ekvivalent filmu Gladiátor.
Hm, nikoho to nezajímalo ani na konzoli, kde výběr nebyl, tak nevím, co očekávají od vydání na PC.