Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Binary Domain

24.02.2012
27.04.2012
79
61 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

The Machine Age Has Begun. Do roku 2080 došlo k většině toho, co dystopikové ve 20. století předvídali. V jeho prvních desetiletích značně stouply hladiny světových oceánů a 3/4 světových metropolí tak byly zaplaveny. Stamilióny lidí tehdy zemřely, další stamilióny přišly o své domovy. Co bylo pro většinu pohromou, se ukázalo být příležitostí pro vybrané. Bylo třeba vybudovat nová města na základech těch starých. Do té doby spíše přehlížená a podfinancovaná robotika dostala šanci, kterou proměnila. Nejúspěšnější v tom byla americká korporace Bergen, která zrobotizovala domácí průmysl do té míry, že si USA navzdory prognózám udrželo své postavení supervelmoci i ve 21. století.

V roce 2040 už dosáhly počty robotů takových čísel, že byly přijaty "Nové Ženevské konvence" upravující vztah člověk-robot. Skutečným účelem nových mezinárodních zákonů bylo zakázat vývoj robotů příliš podobných lidem. Kvůli tomu byla vytvořena i vojenská jednotka "Rust Crews" s pravomocí zakročit kdekoliv na světě. Lidští roboti, takzvaní "Hollow Children", se však už stačili infiltrovat mezi lidi. Když spáchali teroristický útok na ředitelství Bergenu v Detroitu, nikdo nepochyboval, že za vznikem "Hollow Children" a plánem útoku stál Yoji Amada, jehož korporace se předtím s Bergenem neúspěšně soudila o (dle jeho tvrzení) ukradené technologie výroby robotů. Šestičlenný tým Rust Crews je vyslán do futuristického Tokia, aby Amadu zadrželi a předali k výslechu bezpečnostnímu výboru OSN. A právě tato přetechnizovaná metropole se symbolicky stane místem vypuknutí první otevřené války robotů s lidmi.

Týmová third person akce se hraje podobně, jako Gears of War, nicméně od tohoto velkého vzoru všech third person her se liší více, než jen svým zasazením. Členy týmu tady lze před každou misí, i v jejím průběhu, vybírat a také jim udílet různé rozkazy. Možné je i udělování rozkazů hlasem, přičemž hra rozpoznává angličtinu a japonštinu. Hráč se nevyhne ani "realtimovým" rozhodnutím, které ovlivní vztah týmu ke svému veliteli, projevující se prakticky v jejich bojové morálce. Každá zbraň jde modifikovat a každý člen týmu má speciální skill, který může rozvíjet. Plně zničitelní, nepřátelští roboti zase spolupracují, přizpůsobují svoji taktiku vaší aktuální poloze, vzdálenosti, ale také s ohledem na své počty a technický stav. I rozstřílený, beznohý robot se snaží k hráči doplazit a ublížit.

Hra je provázaná se službou Steam a nabízí i multiplayerové módy.

Měsíc po vydání byla uvolněna dvě DLC, jejichž obsah byl již zakomponován v předobjednávkách. Jedná se o Dan Marshall Pack přidávající jednu útočnou pušku a vylepšující startovní dovednosti hlavního hrdiny, obojí pro snadnější průchod singleplayerem. A Multiplayer Map Pack přidávající novou mapu, jedno povolání a dvě zbraně.


Poslední diskuzní příspěvek

Povedený, překvápko. Takový béčkový film se zajimávý dějem, střihnutý supr hláškami. S dobrou hratelností a pěknou grafikou. Boo to je boreček - už mi chyběla jen hláška: Chlast, kurvy a chlebíčky to jsou naše koníčky :-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Pokud bych měl dát na první dojem, tak bych Binary Domain hodně rychle odsoudil. Hlavní menu vypadá příšerně budgetově a hudba mi solidně trhala uši. Hra je na první pohled až nechutně konzolová a pocítily to i mé prsty, které až do konce bojovaly s tragickou akcelerací myši, která nejde vypnout. Velká část hráčů nejspíš sáhne po gamepadu, ale já s ním střílečky hraji tuze nerad.

Dojem se nezlepší ani po rozehrání. Úvodní lokace vypadá dost děsně, hlavní postava se podivně pohybuje a ovládání také není rozvrženo zrovna šťastně. Na druhou stranu nadchnou parádní animace, které vysokorozpočtovým dojmem rozhodně působí. Postupně se dojem z prostředí rapidně zlepšuje, hlavní postava dostává jiný oblek, který vypadá a hlavně je rozanimovaný MNOHEM lépe. Zhruba od třetiny se z Binary Domain stává doslova jiná hra a svěží akční jízda až do konce.

Po dějové stránce jde o klasický akčňák (parta neohrožených hrdinů proti smrtící přesile), ovšem podání příběhu je nezvykle poutavé (částečná inspirace filmem I, Robot či seriálem Battlestar Galactica je patrná) a dialogy na poměry akčního výplachu propracované. Animací je hodně a rozhodně nenudí, ba naopak. Kamera je hodně akční, pořád někde něco bouchá, do toho se hláškuje o sto šest a nechybí nějaká ta romance. Prostě ingredience pro hollywoodský biják.

Hratelnost se skládá ze střílení malých robotů, ze střílení větších robotů, občasných on-rail sekvencí a ze střílení přerostlých megahajzlů. Bossů je ve hře fakt hodně a jsou rozmanití. Obecně soubojům s bossy moc neholduju, ale v Binary Domain mě zápasy s nimi bavily, leč občas se přeci jen dostavila frustrace. Zejména v momentech, kdy se po několika minutách intenzivní řežby hlavní hrdina dostal do smyčky útoků, ze kterých nebylo úniku. Klasický hráčský problém, který značí nedotaženost herních principů. Jinak je střílení hodně zábavné, každý robot má určitá zásahová místa a postupně se rozpadá tam, kam hráč zuřivě pálí. Je to nejen efektní, ale hlavně efektivní - ustřelení nohou robota zpomalí, vystřelení zbraně z ruky odzbrojí, ustřelení hlavy ho dokonce otočí proti spolubojovníkům. Graficky není co vytknout (tedy až na tu fádní úvodní lokaci), občas trochu kolísá framerate při větším množství kouře, ale jinak hra běží dost svižně a to i ve vypjatých momentech při cutscénách plných střihu. Zvukově jde o průměr, hudba sice působí dynamicky, ale nejedná se o nic zapamatování hodného.

Zaujala mě možnost rozdávat rozkazy přes mikrofon, ale ta se mi zdála funkční jen tak napůl. Jednoduché rozkazy hra brala, ale složitější jsem mohl vyřvávat jakkoli jsem chtěl a hra na ně vůbec nereagovala a místo toho reagovala na své vlastní zvuky vycházející z reproduktorů. Přesto zajímavé oživení, které by v případném pokračování chtělo dotáhnout do funkční podoby. Nebýt tedy těch několika technických nedostatků, šel bych s hodnocením ještě výše, protože jsem se těch 10 hodin fakt skvěle bavil.

Pro: efektní a zábavné přestřelky, špičkové filmové animace a práce s kamerou, zajímavý příběh a dobře napsané dialogy

Proti: ve své podstatě je to jen střílečka, příběh by si zasloužil rozvést, toporné ovládání, nehezký HUD

+25
  • PC 80
Výborná skrz naskrz japonská střílečka, který bohužel k výjimečnosti schází lepší PC port a obecně odladěnější herní systémy. U podobně rychlý hry to musí šlapat na jedničku, a to se zde bohužel nekoná. Nevyzpytatelná citlivost myši (i po aplikaci fixů), nepříliš dobrej krycí systém a spousty dalších drobnejch much Binary Domain dost shazujou.

Celý to tak táhne dopředu především příběh, kterej sice čerpá ze všech možnejch sci-fi klasik, ale je velmi slušně zrežírovanej a i když celou dobu operuje s dosti klišovitou partou chrlící "cheesy" hlášky, až téměř do konce neztratí tempo a nezačne nudit. Škoda jen, že právě na konci se začne mírně utápět v patosu a fantasmagorickejch zvratech.

Dovedu si představit, že kdyby celá hra dostala remaster, kterej by posunul základní cover system na úroveň současnýho standardu, updatoval design některejch levelů a vyřešil technický nedostatky PC verze, klidně bych šel s hodnocením i o deset procent vejš.
+23
  • PC 65
Binary Domain je prvním zářezem do letošního roku dohraných her a hned mám pocit, že kdybych hodnotil tuhle hru 80 nebo 50 procenty, stejně je na mém hodnocení něco špatně. Jediné co jsem o Binary Domain na začátku věděl, že je to trochu jako Mass effect, ale podle hodnocení jsem tušil, že ne tak kvalitně zpracovaný. A to co jsem dostal je docela průměrná střílečka se vším dobrým i špatným co béčkové hry nebo filmy přinášejí...

První dojem rozhodně nebyl pozitivní, divné menu bez kurzoru, zvláštní hudba, ovládání naprosto konzolové a první parťák hláškující tak, že jsem ho chtěl poslat do... no řekněme do jiné hry... Zakladní lokace hloupá a ve spojení s divným ovládáním jsem se musel trochu donutit abych hru nevypnul a navždy neodložil. Protože pokud vytrváte není to až taková hrůza jak to na první pohled vypadá.

Už když na vás naběhnou první vlny zelených terminátorů je vám vysvětlen nejúčinější způsob likvikace všech nepřátel ve hře (kromě bossů) a tím je ustřel nohy a doraž na zemi. Střílení je v pohodě i ten postupný rozklad protivníků je pěkný, jen je to vlastně jediné co ve hře děláte. Bossů je tu celkem dost, ale většina je zaměřená na znehybnění bosse, které vám usnadní odstřelení určité jeho části. Celkem v pohodě až na jednu "gorilu", kterou kosíte na třikrát a společně s toporným ovládáním postavy je to neblbější souboj ve hře.

Přiběh má sice zajímavý i když klasický námět o robotech v moderní společnosti, ale tak jako celá hra je to naprosto totální béčko, ať už jde o vykreslení postav, zvratů a divných rozhovorů vašich parťáků které si naštěstí můžete do jednotlivých částí volit, takže jsem našel ty dva nejvíce snesitelné a těch jsem se držel. Na ostatních členech mi vůbec nezáleželo nebo jako v případě prvního z nich mi vyloženě lezl na nervy. Takže když v závěru umírá jako hrdina co zachrání jiného člena, já si jen řikal, proč až tak pozdě...

Ale abych jen nenadával tak k fajn střílení se přidává i dobrá grafika, občas snaha o nějaký ten humor nárážka na Jamese Bonda jako nějakého filmu pro pamětníky či prohození zachráněného člena střešním oknem pobaví. Tak nějak jsem si cestu našel i k hratelnosti, dvěma parťákům a s tím ovládáním jsem se ke konci už taky tolik nepral :) Ještě bych zmínil dvě části na dálnici, které jsou nejhorší částí ve hře, kde i to střílení je otravné a vůbec celý koncept téhle Kobra 11 události je hrozný, naštěstí je tam jen dvakrát.

Jako začátek herního roku sice žádná pecka, ale narozdíl od podobně hodnocených her v sobě mám malou touhu si hru projít znovu, nezabere ani 10 hodin, takže se možná k Binary Domain ještě někdy vrátím...

Pro: Střílení, grafika, občas se zasmějete...

Proti: Koridor, příběh, ovládání...

+19
  • PC 80
Binary Domain vždycky vypadala dost béčkově, tuctově, nebýt letních slev na Steamu, nehrál bych ji.

První dojmy nebyly zrovna pozitivní - hra vypadá tak 5 let stará (i když třeba postavy jsou skvěle rozanimované) a mechanismy se nezdají být moc dotažené. Je to jedna z těch stříleček, kde často máte nepřítele na mušce, ale projektily se zahryzávají do nějaké překážky poblíž trajektorie. Krom toho první úrovně do setkání s anglickou a čínskou jednotkou vypadají vážně tragicky a negr, který vám během nich dělá společnost, je tak nějak na zabití.

Ale nakonec jsou přestřelky v BD docela fajn. Ustřelení hlavy robota ho obrátí proti ostatním robotům, což akci celkem přidává na zábavnosti a originalitě. Bossové jsou vesměs nápadití a člověk se na ně celkem těší. Hra má řadu on-rail shooting sekvencí a jiných variací na ně, ale tak proč ne. Jediná opravdu otravná část pro mě bylo ovládání samohybného howitzeru někde ve 2/3 hry, který se otáčí půl hodiny a pomalu netrefí stodolu.

Příběh je dost béčkový, ale pořád zajímavý. Akorát je škoda, že se v něm hra šťourá spíš až ke konci. Drtivá většina hry je prostě cestou do sídla záporáka. A rozhodně má námět mnohem větší potenciál, ale i s tímhle se dá v klidu žít. Hlavní předností Binary Domain jsou imho skvěle napsané postavy, které se sice často chovají docela klišovitě, ale pořád zvládají působit přirozeně. Můj favorit byl francouzský robot Cain.

Dneska bohužel Binary Domain působí tak nějak zastarale, určitě by mu slušel blockbusterový rozpočet. Určitě by mu pomohlo, kdyby úvod nestál za prd, kdyby hra vypadala méně tuctově, a kdyby demo obsahovalo nějakou solidní část, kde Cain hláškuje. Nečekejte od toho perfektní hratelnost, ale dobré to je a za zahrání to stojí.
+15
  • PC 65
BD nebylo killer titulem letošního roku, o to více mě potěšily veskrze pozitivní recenze a tak jsem se těšil na podobné překvapení jako u vynikající The Darkness II, které zatím válcuje nemastné neslané hry roku 2012. Už jen z tohoto důvodu jsem do hry šel. Hra to byla dobrá, ale mohla být daleko daleko lepší.

SEGA, tam vychází hry se zajímavým nápadem, ale jaksi se prostě nejsou schopni dotáhnout na tu nejvyšší ligu. Hru bych mohl přirovnat k podobné robo akci(taky od SEGY) Vanquish, jehož stín asi těžko překročí. Nu, ale spíš bych hru přirovnal k mixu Terminátora a Transformerů. Co se týče části Terminátora, hra je výborná, jak si ale začnem hrát na over the top momenty formou Transformers(což Japonci bohužel až moc zveličují), tak se začne pusa trochu křivit, jelikož to je ve hře zbytečné a nepůsobí to dobře ani herně(o tom níže). Hraje na vážnou drámu, ale pokud tam co chvíli nahazují panelákové roboty, tuhle masku to velmi rychle ztratí. Hra je tedy hodně v rozpolu, zda chce být komorním dramatem nebo obyčejnou japonskou řežbou. Japonci se od šíleností asi ale bohužel neodprostí.

A to je zatracená škoda! Proč? Jelikož na BD je nejzajímavější ústřední motiv. Nevědomá infiltrace robotů(nerozpoznatelných od lidí) do společnosti celého světa je přeci dosti silný na to, aby utáhl i více jak jednu hru. No a v tom vidím další problém. BD by byl skvělý úvod do trilogie, ale jako samotná hra selhává v důležitosti tématu a jeho osekání na naprosté minimum, jelikož prostor tu není. A to je chyba! Tohle téma je krásně rozvinutelné a oni si již v první hře zavřeli vrátka. Každopádně myšlenka "Jsem člověk, posledních pár desítek let jsem žil v tom, že jsem člověk, ale dnes jsem zjistil, že jsem robot, že celý můj život byla jedna velká lež!" je prostě naprosto odzbrojující. A na tom měli stavět. Měli stavět na dramatu, surovosti a ryzích emocích. Pak by příběh nepůsobil jen jako dobrý doprovod TPS akce.

Příběh totiž není použit s citem, je hodně předvídatelný(i včetně twistů), představoval jsem si to jinak. Je to v podstatě jen jedna mise, jeden úkol, Tokio- no a běž(nebo to byl zkrátka už předpřipraveno na epický 2hý díl). S postavami je to podobné, po čase jsou sympatičtí, jenže volba parťáků pro misi s navyšujícím se počtem rozmělní pocit, že aspoň jednoho trochu znáte. Beztak každý ze začátku bude chodit s holkama a pak případně si nechá Faye(je fajn, že nejpříjemnější side kick je Číňanka) a doplní ho Cainem(btw moc cool french robot! :). Takže zase to chtělo více dialogů mezi protagonisty. Což souvisí i s délkou, tohle je hodně komplexní téma a vyžaduje si to hodně prostoru na příběh a postavy, proto se zase vracím k původní myšlence trilogie. S parťáky jsou spojeny fajn funkce - trust level a hlasové příkazy. Mno po pár hodinách zjistíte, že teda spíš na papíře. Hlasové příkazy vás skvěle vtáhnou do hry, jenže parťáky byste v podstatě ani nepotřebovali, takže příkazy jsou jen takový doplněk, nic moc funkčního, taktická hra to není. Z čehož vyplivá, že trust level nebyl taky využit, tak jak měl být. Smyslem je loajalita k hl. hrdinovi a následné plnění/neplnění příkazů, které tedy nejsou zcela potřebné. Tím odkazuji na rozhovory s parťáky, kde vybíráte z odpovědí. Ovšem ze situace občas nejde pochopit, jak to myslí nebo jsou některé odpovědi absolutně se nehodící. No pak jsem zkoušel odpovídat sarkasticky/ironicky, jenže na to hra nehraje a tak mi šel u některých členů level párkrát dolů (kór v jedné situaci s holkama):D. Takže pak se poslušně naučíte poslušně odpovídat jako suchar a štve vás, že nemůžete jokovat nebo vzdorovat veliteli/poslat ho do oněch míst. Takže moc nezáleží koho si vezmete(kvůli "spešl ebilitýs"), jak budete odpovídat, zda budete rozkazovat....

Gameplay? Dobrý, ale ne vyšperkovaný. Co chcete převratného vymyslet na cover TPS? No nic moc...takže hra se až na výjimky ovládá dobře, jako každá druhá TPS. Otáčení je občas divné, ale spíš mne štvalo čas od času automatické přilepování, pokud jsem byl u objektu blízko, naštěstí to udělá jen párkrát a není to průser jako v Operation Raccoon City. Možná bych ocenil otevřenější lokace, ale i tak se to hrálo dobře. Hra nabízí skvělý pohled na svět roku 2080, zajímavé nápady do povedeného sci-fi. Střílet roboty na nejmenší kousíčky, nebo jim ustřelovat končetiny bylo vůbec to nejzábavnější. Když se na vás hrnou hordy kovu, z kterého mile rádi uděláte šrot. Všude se plazí beznohé skeletony a vlny neustávají, někdy ale až příliš. Tahle ta "Terminator" part byla fajn. No ale pak je tu taky dost velká a podstatná část ala "Transformers". Kdo hrál demo, asi ví. Zkrátka velké 2+ nohé vysoké monstra. Ono by to bylo i zábavné, jenže bossáci většinou chodí za vámi, pak na vás letí rakety ze všech stran, oléčíte se, ale než se stačíte zvednout, máte tam další, případně provede fyzický útok. Tyhle souboje jsou tak spíše otravné a zdlouhavé. Kdyby se vše řešilo z dálky a s odstupem, bylo by to zábavnější. Já bych osobně spíše volil komornější sci-fi drama bez zbytečně předimenzovaných a občas absurdních robotů.

Pokud nejste pedantně příběhový, neřešíte skupinu a rádi velké Transformery, tak si hned užijete více. Hra párkrát měla velmi dobrou "kameru" se zajímavými záběry. Hra byla klasicky krátká a zrovna u téhle hry bych ocenil to prodloužit alespoň o 2 hodiny na rozvití všeho potřebného. Flashbacky bych nahradil misemi v armádě, či pro jednotku anti robotů. Když už mu dají přezdívku "Přeživší" měli ukázat pár takových příkladů - změnily by se lokace + zžití se s postavou a hře by to obrovsky pomohlo.

MP je ovšem průser. Je dobrý ale bohužel ho po pár týdnech od vydání ani nikdo nehraje a to jsem se občas připojil jen ve Versus módu, PC na tom nebude líp...

Překvapila mě opravdu hezká a koukatelná grafika, která rozhodně neurazí.

No nebo toho chci právě moc, chtěl jsem komplexní hru na skvělé neokoukané téma, nejlépe do trilogii rozloženou. Dostal jsem kvalitní TPS s dobrým příběhem. Pokud nehledáte nic víc dobře se na těch pár hodin pobavíte.

Prodeje jsou katastrofa, moc velká škoda! Kapitola sama pro sebe…

Když se ohlédnu ovšem zpátky za závěrečné titulky a poslední animačku, musím si říct "Sakra! Tohle mohla být skvělá trilogie". Na další díl bych se moc těšil, škoda, že BD zůstane jen u tohohle solidního úvodu do zajímavého světa :/ neb smutná doba, jak zajímavé projekty o5 končí a CoD(a jeho klony) jede stále dál bez sebemenší změny. No ale vývojáři jen dělají to, co si kupujeme, ale já většina nejsem.
Za odvahu s novou značkou 66%.(tohle je pro mne sakra dobré hodnocení).

Pro: roboti, roboti, roboti, příběh, Cain, Faye, svět, příjemné sci-fi, grafika

Proti: nedotaženost na více fronách, bossové, prázdný MP

+14