Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shadow Warrior

76
123 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
26.09.2013 PC
21.10.2014 PS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.shadowwarrior.com/
Příběh se zde točí kolem starobylého artefaktu. Coby stínový bojovník Lo Wang, se z pověření zaměstnavatele Zilla Enterprise vydáte získat legendární katanu Nobitsura Kage. Korporace, která vás tímto úkolem pověřila, má však s artefaktem nekalé plány a chce s jeho pomocí na Zemi přivolat dávné bohy z jiné dimenze. Lo Wang se tak rázem zaplete do boje o záchranu našeho světa, kterému hrozí absolutní zkáza.

Shadow Warrior ve všech svých aspektech odkazuje na původní hru z roku 1997, od 3D Realms. Ta se nesla ve stejném duchu a brutalitě, jako dobře známý Duke Nukem 3D. Polští vývojáři z Flying Wild Hog se rozhodli tuto herní značku znovu oživit rebootem série. Ten opět sází na stejné old-school prvky, kterými se prosadila původní hra. Nechybí tedy drsný hrdina Lo Wang, neustále trousící nějaké ty vtipné hlášky, spousta zbraní, krve, přehnané brutality i nadsazené stylizace celého herního světa, který se svým provedením a humorem strefuje do řady legendárních bojových filmů i her a nekompromisně si z nich utahuje.

Hra nabízí slušnou škálu různých zbraní k efektivní likvidaci nepřátel. Všechny zbraně lze navíc dále vylepšovat a zvyšovat tak jejich palebnou sílu. Zastoupeny jsou tu zbraně jako je třeba pistole, brokovnice, samopaly, granáty a raketomet. Nechybí ale ani kuše s výbušnými hroty šípů a především elegantní katana, která je specialitou hry, umožňuje totiž nepřátele doslova porcovat zaživa. Využívat lze i magii, s jejíž pomocí můžete využít ve vlastní prospěch například převahu nepřátel a udělat tak z boje absolutní jatka.


Poslední diskuzní příspěvek

Dohráno. Po dlouhý době (15 let?) střílečka co mě bavila. Vždycky jsem dal tak 20 minut max a super odreagování :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jo, jo, jo, není to vůbec špatné. Mám rád Hard Reset i původní Shadow Warrior a zde je vidět, že podobné spojení může fungovat na výbornou. Hlavní roli obsadila kamarádka katana, s níž jsem porcoval nepřátele rychleji než sushi kuchař na cracku. Ostatní zbraně jsou taky fajn, avšak když nelítaj končetiny, zábava klesne na polovic.

Grafika na mě působí parádně, ale občas jsem zanadával při náhlém poklesu fps, to snad pořeší záplaty. Úrovně se vinou poměrně lineárně, i tak je ale prostor na hledání tajných zákoutí a přiznávám, deníčku, moje průzkumnické srdíčko zaplesalo nad easter eggy. Někoho může odradit, že často souboje přejdou do vln v uzavřených arénách jako je tomu u Painkillera.

Pokud bych měl vypíchnout nějaký zápor. Tak v první řadě hlas hlavního hrdiny, který mi nezní asijsky a ve srovnání s původním "kňouravým" Lo Wangem - slabota. A humor, né že by byl špatný, spíš ubral na otáčkách a chybí mi šovinistické průpovídky k dámám.

Pro: Katana, svižná akce, vylepšování zbraní, uspokující průzkum lokací, grafika, humor, příběh.

Proti: Hlas hlavní postavy, OP léčení a chybí multiplayer (těžko říct jestli vyloženě zápor).

+25
  • PC 90
Tvůrci ze studia Flying Wild Hog, kteří mají na svědomí poměrně vydařený Hard Reset, se rozhodli vzkřísit dnes již téměř zapomenutou legendu a vrátit ji do akce. A já bez nadsázky začínám mít pocit, že tahle hra má nakročeno stát se minimálně pro mě nejlepší hrou letošního roku. Je to totiž jako zjevení - připomínka starých dobrých časů. Lo Wang je zpět, a v plné formě. Vskutku důstojný nástupce původního Shadow Warrior od 3D Realms, který vyšel někdy v roce 1997. Čistá akčnost, svižná hratelnost, škodolibý humor a spousta odkazů na svého předchůdce, které musí potěšit snad úplně všechny fanoušky téhle legendární hry. Takový je nový stínový bojovník...

Je vidět, že tuhle hru dělali lidé, co mají k původnímu Shadow Warrior určitý vztah - že ji dělali s láskou pro fanoušky. Díky tomu je hra neskutečně zábavná a ze svého předchůdce si bere jen to nejlepší, co jsme na něm všichni tehdy měli tak rádi. Nouze tedy není o potoky krve, skvělé a zábavné zbraně (včetně kuše a velmi efektní katany) nebo spousty secretů. Konečně je tu zase hra, kde jsou dokonce i lékárničky, klíče či tak základní věc jako quicksave. A ano - nechybí tu ani pro Shadow Warrior tak typičtí králíčci, bez nichž by to prostě nebylo to pravé :D

Autoři navíc do hry vnesli i mnoho vlastních nápadů a nových prvků. Můžete například sbírat nalezené peníze nebo cenné věci, speciální předměty a krystaly, a za ně pak vylepšovat zbraně, vybavení nebo dovednosti. A že je opravdu z čeho vybírat! Od hry, jako je Shadow Warrior, bych zrovna něco tak nápaditého nečekal. Ale kupodivu se to sem hodí skvěle a pomáhá to ještě víc zdokonalit už tak povedenou hratelnost. Díky bohu za tahle polská studia, která se i přes současnou nepříznivou situaci v herním průmyslu nebojí dělat hry, jenž umí být zábavné i pouhou hratelností či vtipností.

Ostatně humoru je na každém kroku plno, tak jak by to v každé podobně ujeté parodii na akčního hrdinu mělo být. Všude je navíc spousta skrytých vtípků a narážek na nejrůznější známé věci, z kterých si hra utahuje. Už dlouho jsem se takhle nenasmál. Například když objevíte herní automat, z něhož na vás začnou promlouvat nezapomenutelné hlášky původního Lo Wanga z roku 1997, snad žádný z pamětníků se neubrání dojetí i úsměvu současně. A když obětujete pár mincí, dokonce vám i hezky zazpívá. Nebo když na vzdáleném horizontu čas od času zahlédnete procházející se Godzillu, hned vám je jasné, že tahle hra si prostě ze všeho dělá srandu a vůbec se nebere vážně. A tak by to mělo zkrátka být.

Příběh, i když není u her tohoto typu tak důležitý, zde plní svou roli dobře a rozhodně se nedá tvrdit, že by nebyl zajímavý. Vyprávěný je krátkými animacemi, ale také velmi originálními kreslenými předěly, které bych tu rád vyzdvihnul. Samotná zápletka je pak víceméně na klasické téma o zradě a pomstě. A do toho se připletete vy a rázem zachraňujete celý svět. Nutno ale poznamenat, že vše do sebe zapadá a inspirace v japonské mytologii má prostě svoje neodolatelné kouzlo. Přitom je hra pořád v tempu a dobře odsýpá, takže vyprávění příběhu nijak zvlášť nezdržuje a žene vás dál.

Zbraňový arzenál, který vám během hraní projde rukama, zcela splňuje standardy typické pro hry tohoto žánru. Navíc nejste omezováni žádným hloupým omezením jejich počtu, který v jednu chvíli můžete nést. Ne, tahle hra se řídí stejnými pravidly, jaké byly běžné před lety. Několik zbraní je přitom modernější obdobou těch z původní hry a nutno podotknout, že všechny vypadají opravdu parádně a je radost s nimi pracovat. Některé z nich lze dokonce použít i v páru a zvýšit tak palebnou sílu. Největší specialitou jsou nicméně zbraně typu kuše, házecí hvězdice a především elegantní katana, se kterou je možné nepřátele doslova porcovat na kusy - a to velmi efektně.

K likvidaci všeho živého je rovněž možné využívat okolní, částečně zničitelné prostředí. Takový výbuch zaparkovaného auta nebo vedle stojícího stánku s pyrotechnikou je nejen velmi efektní, ale především stejně účinný jako exploze výbušného sudu a podobných věcí, kterých je tu taky dost. A když se vše spojí v jednu velkou řetězovou reakci a kolem vás to začne hromadně vybuchovat jako na silvestra, není prostě nic krásnějšího na pohled a vy si připadáte jak neporazitelný terminátor. V takovou chvíli vaši protivníci nemají šanci, obzvláště pak když se ještě naučíte dobře využívat magii, která vám do značné míry může usnadnit přežití.

Inteligence nepřátel sice ničím neoslní, ale to ani nikdo od takovéto hry snad nečekal. Vlastně by se dalo říci, že cokoliv jiného by tu spíše bylo na škodu. Hra se ovšem může pochlubit vcelku velkým počtem nejrůznějších druhů nepřátel, včetně několika originálních bossů, jejichž síla postupně narůstá s vaším postupem hrou. Ve větším počtu vám navíc i ti nejslabší nepřátelé dokáží docela slušně zatopit, a tak si přijdou na své i tací, co hledají výzvy. I když pořád jde o rozumně vyvážený poměr sil, takže ani začínající hráči se toho nemusí tolik obávat. Osobně jsem hru hrál na normální obtížnost a byly situace, kdy jsem se vcelku zapotil. Nepřátel je všude dost, ale zase ne přehnaně moc. A na rozdíl od většiny současných her jich není neomezené množství, takže není problém vše ve svém okolí vystřílet a pak si v klidu odpočinout a věnovat se třeba průzkumu lokací.

Když už mluvím o lokacích, tak design jednotlivých úrovní je dle očekávání spíše lineárního charakteru. Není to však jen strohý tunel jako v mnoha jiných hrách. Naopak je zde spousta odboček a tajných zákoutí s bonusy, které se vyplatí hledat. Potěší i několik schovaných místností ve stylu původního Shadow Warriora nebo epické výjevy. I když je cesta vpřed většinou jasně zřetelná, velmi často bývá blokována zámkem nebo uzavíracím kouzlem a vy musíte jít jinudy a hledat klíč či zdroj magie. Což většinou zabere víc času, než by byla přímá cesta k cíli. Díky tomu není problém strávit ve většině kapitol, kterých je tu mimochodem 17, i víc jak hodinu. Jinak prostředí obecně je pestré a rozmanité, a jelikož se celkem často střídá, tak není vůbec stereotypní. Navíc kolem vás je toho vždy tolik, že je pořád na co se dívat.

Po technické stránce hře nemám moc co vytknout. Zbraně prostě vypadají parádně a dobře se z nich střílí. Spousta výbuchů a jiných efektů vypadá také skvěle. Celkově vizuální zpracování hry, o které se stará engine vyvinutý samotnými tvůrci, působí příjemně a až na drobné chybky s vykreslováním některých věcí je vše téměř dokonalé. Vlastně celé to prostředí japonských vesniček, bambusových lesů, továren, zasněžených hor a podobně vypadá kouzelně a všude je cítit příjemná atmosféra. Čemuž samozřejmě dopomáhá i skvělý zvukový doprovod a vkusně vybraná hudba. Tady je opět vidět, že si s tím tvůrci dali dost práce, aby byl požitek ze hry maximální. A já bych řekl, že se jim to opravdu povedlo.

Podtrženo a sečteno, nový Shadow Warrior mě velmi mile překvapil. Ani ne tak originalitou, ale hlavně důstojným návratem ke klasice. Po zkušenostech s Hard Reset jsem se sice trochu obával, že bude hra příliš krátká, ovšem o to větší bylo překvapení, když se herní doba vytáhla na trojnásobek! To se dnes už jen tak nevidí. Proto bych tu ještě jednou opravdu rád poděkoval autorům za skvělou hru - za těch nádherných a v dnešní době téměř nevídaných 20 hodin herní zábavy. Zábavy podobné té, jakou jsem zažíval před mnoha lety u původní hry. I z toho důvodu by si toto nové zpracování měli zahrát všichni fanoušci Shadow Warriora povinně. Neznám totiž jinou hru, která by tak sympaticky pomrkávala na fanoušky svého předchůdce. A pokud patříte k těm mladším hráčům, co už originál nepamatují, ničemu to vůbec nevadí. Máte nyní skvělou příležitost ochutnat, jaké byly hry před lety.

Po rozporuplném návratu Duke Nukema je tu další návrat legendárního hrdiny. V tomto případě se ale historie naštěstí neopakuje a můžeme si tak s klidným svědomím říci, že to stálo za to. Chlapci z Flying Wild Hog znovu dokázali, že mají na to dělat kvalitní hry. A tentokrát se vážně překonali a stvořili dílo, které nejenže křísí téměř zapomenutou legendu zpět k životu, ale především do žánru FPS navrací staré a osvědčené herní mechanismy, jenž ještě před lety byly neodmyslitelnou součástí každé správné střílečky. Tato hra je darem všem fanouškům klasických retro akcí - milá připomínka starých časů, která se nebojí oslovit jak pamětníky, tak mladší hráče. A za takový kus skvěle odvedené práce si prostě autoři i samotný Lo Wang ode mě zaslouží minimálně 90 ze sta. Taková hra tu zkrátka dlouho chyběla :-)

(Poznatek autora - berte prosím tento komentář s rezervou. Hra mě bavila od začátku až do konce, takže jsem to psal s velkým nadšením. Neříkám, že je ta hra dokonalá, ale musel jsem se prostě vypovídat :D)

Pro: Vzkříšení legendy, návrat ke kořenům FPS, klasická hratelnost, vizuální i zvukové zpracování, humor, odkazy na původní hru, délka a mnoho dalšího

Proti: Až na drobné chybky v grafice nic

+17(17-1)
  • PC 80
Shadow Warrior mi doporučovalo několik lidí, a překvapivě dlouho mi hra ležela netknutá ve Steam knihovně. Nadešel konečně čas, aby Lou Wang ukázal své umění řešitele problémů pomocí katany a zbrojního arzenálu.

A začátek se rozjíždí slibně. Spousta hlášek, humoru a secretů co odkazují na původní hru. Do toho seznamování se s novými nepřáteli, získávání nových zbraní a schopností. Pěkně to odsýpá a baví, do doby než se to vyčerpá.

Což je tak zhruba okolo druhé poloviny hry. Nevím zda došli tvůrčí nápady nebo se něco změnilo, ale od té doby už se hraje pomaleji, hráče tahá po rozvleklých mapách s nutností se občas vracet. Objeví se navíc otravní nepřátelé na které nelze používat katanu a ještě pak to znásobí enormním počtem nepřátel všeho druhu. To už tam pak člověk běhá a uskakuje jak ti bílí králíci co občas potká.

Jinak jsem se bavil, je to poctivá FPS i když tedy zaměřena na katanu a její schopnosti. Střelné zbraně pak jdou do pozadí. Peněz na vylepšování zbraní je poskrovnu, a ještě je potřeba prošmejdit každý kout, aby bylo na nějaká vylepšení.

Kdyby byla o něco kratší a zbavila se těch natahovaných levelů hodnotil bych jí jako výbornou záležitost, ale i tak se jedná o zábavnou a dobrou hru, jen jí trochu chybělo k té vyšší laťce. Přesto lze s klidem doporučit.
+17
  • PC 80
Shadow Warrior mě nikdy moc nelákal a ani se o něm moc nemluvilo. Dostával bych se k němu velmi těžko, kdyby nebyl vypuštěn zdarma k aktivaci na Humble Bundle. Nečekaně mě hra chytla a vyklubala se z ní skvělá brutální odreagovačka !

Jde o arénovou rubačku jako je Painkiller nebo poslední DOOM, která se drží po vzoru svého předchůdce z roku 1997. Dostáváte se do kůže Lo Wanga, vraha pracujícího pro magnáta Zillu, který vás pošle získat vzácnou starou katanu Nobitsura Kage. Pokus o odkoupení ovšem selže a Wang je zajat. Jako by toho nebylo málo, zemi začnou ovládat démoni a monstra z říše stínů. Právě v tento moment se k vám jeden z démonů přidá. Jmenuje se Hoji a celou hrou vás budou doprovázet jak jeho vtipné hlášky, tak i jeho užitečné rady v boji proti démonům.

Zápletka je zajímavá, příjemně odsýpá a má parádní závěr, každopádně tu však hraje až druhé housle. To co dělá Shadow Warriora tak povedeným titulem je hratelnost. Ta sice začne být ke konci hry už mírně stereotypní, přesto jí zachraňuje povedený level desing. Hned po povedeném prologu jste vrženi před zástupy různorodých nepřátel, a nezbývá vám nic jiného, než se s nimi vypořádat. Labužníci si určitě vychutnají porcování těl, protože brutalitou se ve hře rozhodně nešetřilo. Z úvodu jsou boje s nejprimitivnějšími monstry vážně jednoduché, ale s každou novou kapitolou přituhuje a v pozdějších fázích hry už budete mít nemalé problémy v boji proti obrovským bossům s řadou schopností. Poté už je na vás zdali v boji použijete ikonickou katanu, nebo široký arzenál zbraní, počínaje revolverem, přes účinnou brokovnici a kuši, až k raketometu či plamenometu.

Všechny dostupné zbraně si lze vylepšovat za nalezenou měnu. Ta se nachází rozmístěná po celých mapách a proto se vyplácí prohledávat každý odlehlejší kout. Když naleznete dostatek peněz, můžete si např. snížit kadenci, vyrobit explodující šípy nebo větší zásobníky. Vylepšovat můžete také schopnosti svojí postavy a komba za získanou karmu a krystaly. Většina těchto předmětů se nachází ukrytá v odlehlých částech map, stejně jako bonusové sošky, texty s ,,vtipy,, , nebo easter eggy jako retro místnosti či vyzývavé dívky ze Shadow Warrior Classic. Už samotné secret roomy se dnes už dají považovat za oldschool prvek. Mezi další takové prvky patří logické hádanky, hledání klíčů, barevné zámky nebo sbírání HPček, munice či vest.

Ve hře se nacházejí hned 4 herní módy. Hlavní, příběhový mód, ve kterém si projdete celou hrou. Ex-mód, ve kterém si projdete hru po dohrání ještě jednou, akorát se všemi zpřístupněnými vylepšeními. Hrdinský mód, ve kterém budete mít na každý level pouze jeden pokus. A mód Přežití, který funguje jako aréna s vlnami nepřátel.

Ze hry musím ještě vypíchnout humor, který do hry dokonale zapadl a především z úvodu hry si ho užijete více než dost. Ať už jde o škárlení mezi Wangem a Hojim, kde padají parádní hlášky, nebo o ,,láskující se,, králíky, při jejichž zastřelení se jeden z nich promění v zuřící metalové monstrum.

Grafické zpracování spojené se stylizací mi několikrát ve hře vyrazilo dech a s radostí jsem pouze tiše pozoroval panoramatické scenérie. Za zmínku rozhodně stojí i zničitelné prostředí nebo fyzika. Ozvučení i Soundtrack se drží tak nějak v průměru... neurazí, ale ani si z něho nesednete na zadek.

Shadow Warrior mě vážně příjemně překvapil a vyklubala se z něj příjemná odreagovačka na pár hodin, která byla po omezený čas dostupná za tu nejlepší možnou cenu. S druhým dílem už určitě nebudu dlouho otálet.

Pro: Hratelnost, level desing, různorodí nepřátelé, arzenál zbraní, vylepšování, oldschool prvky, humor, grafické zpracování, brutalita, zápletka, bossfighty, Hoji, eastereggy

Proti: Ke konci hry mírný stereotyp, nevýrazné ozvučení se soundtrackem

+17
  • PC 90
Velice zajímavý začátek hry který fungoval i jako tutorial mě upoutal a já se pustil do této řezničiny. Humor tekl proudem skoro stejně jako krev, ať už skrze zábavnou akci, koláčky štěstí s vtipnými žblepty nebo dohodu uzavřenou na začátku hry s démonem Hoji (Hodži) která se proměnila v přátelství a nekončící lavinu humorných rozhovorů. Hra velice jemně zvyšuje obtížnost a pomalu seznamuje s novými démony a tak nenuceně učí jak proti nim bojovat. Nejzábavnější zbraní je samozřejmě katana kterou se prosekáte až ke konci, na silnější a větší démony ale spíše doporučuji katanu zkombinovat se střelnou zbraní, přesto zde ale hrají střelné zbraně druhou roli.

Systém hry umožňuje expit Chi (či) a to investovat do schopností, můžete se tak naučit brutálním útokům katany nebo používat ostatky démonů jako zbraň, nechybí ani možnost používat pomocné kouzla nebo si za peníze koupit vylepšení zbraní. Všechno je velmi dobře vyladěné tak abyste se v žádné části hry nestali příliš silnými což musím ocenit, naopak jsem byl ke konci hry mírně frustrován z vln nepřátel které byly občasně už příliš přehnané, občas se dokonce dostavil dojem kdy jsem cítil že kulisa je zbytečně natahovaná.

Prostředí a grafika je nádherná, ale jen na začátku a konci. V těchto částech hra totiž těží z nádherné japonské staré kultury a tak se procházíte nádhernými ulicemi japonských domečků obklopených kvetoucími morušovníky, zahrádkami v krásně barevném světle za doprovodu japonské klasické hudby. Naopak mě prostředí nijak neoslovilo v industriálním prostředí...
Stínové království démonů pak nabízí unikátní souboje s dobře zpracovanými Bossi opravdu velkých rozměrů.

Akce, humor a brutálnost v kombinaci s pěkným prostředím vytváří čistokrevnou FPS která je zaručenou klasikou. Příběh byl klasické klišé, ale moc pěkně zpracované i ve stylu japonských komiksů, Rozhodně neurazí a naopak velmi pobaví!
Doporučuji, zaručeně dejte na těžkou obtížnost.

Pro: Hoji a jeho rozmluvy s Wangem, hrdina je sebeparodií na hrdinu, akce, grafika, japonské klasické prostředí, hudba, slušný příběh, humor, brutálnost, katana, vyladěnost, koláčky štěstí.

Proti: Umělé natahování, občasně přehnané počty nepřátel, horší optimilizace, nepříliš povedené části.

+16