Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shadow Warrior

26.09.2013
21.10.2014
kompatibilní
76
145 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Příběh se zde točí kolem starobylého artefaktu. Coby stínový bojovník Lo Wang, se z pověření zaměstnavatele Zilla Enterprise vydáte získat legendární katanu Nobitsura Kage. Korporace, která vás tímto úkolem pověřila, má však s artefaktem nekalé plány a chce s jeho pomocí na Zemi přivolat dávné bohy z jiné dimenze. Lo Wang se tak rázem zaplete do boje o záchranu našeho světa, kterému hrozí absolutní zkáza.

Shadow Warrior ve všech svých aspektech odkazuje na původní hru z roku 1997, od 3D Realms. Ta se nesla ve stejném duchu a brutalitě, jako dobře známý Duke Nukem 3D. Polští vývojáři z Flying Wild Hog se rozhodli tuto herní značku znovu oživit rebootem série. Ten opět sází na stejné old-school prvky, kterými se prosadila původní hra. Nechybí tedy drsný hrdina Lo Wang, neustále trousící nějaké ty vtipné hlášky, spousta zbraní, krve, přehnané brutality i nadsazené stylizace celého herního světa, který se svým provedením a humorem strefuje do řady legendárních bojových filmů i her a nekompromisně si z nich utahuje.

Hra nabízí slušnou škálu různých zbraní k efektivní likvidaci nepřátel. Všechny zbraně lze navíc dále vylepšovat a zvyšovat tak jejich palebnou sílu. Zastoupeny jsou tu zbraně jako je třeba pistole, brokovnice, samopaly, granáty a raketomet. Nechybí ale ani kuše s výbušnými hroty šípů a především elegantní katana, která je specialitou hry, umožňuje totiž nepřátele doslova porcovat zaživa. Využívat lze i magii, s jejíž pomocí můžete využít ve vlastní prospěch například převahu nepřátel a udělat tak z boje absolutní jatka.


Poslední diskuzní příspěvek

Myslím, že nastal ten správný čas na stínového válečníka. Po sérii AitD a Time Gate je třeba něco odpočinkového... :) Pro mě je navíc novodobý Shadow Warrior premiéra.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jo, jo, jo, není to vůbec špatné. Mám rád Hard Reset i původní Shadow Warrior a zde je vidět, že podobné spojení může fungovat na výbornou. Hlavní roli obsadila kamarádka katana, s níž jsem porcoval nepřátele rychleji než sushi kuchař na cracku. Ostatní zbraně jsou taky fajn, avšak když nelítaj končetiny, zábava klesne na polovic.

Grafika na mě působí parádně, ale občas jsem zanadával při náhlém poklesu fps, to snad pořeší záplaty. Úrovně se vinou poměrně lineárně, i tak je ale prostor na hledání tajných zákoutí a přiznávám, deníčku, moje průzkumnické srdíčko zaplesalo nad easter eggy. Někoho může odradit, že často souboje přejdou do vln v uzavřených arénách jako je tomu u Painkillera.

Pokud bych měl vypíchnout nějaký zápor. Tak v první řadě hlas hlavního hrdiny, který mi nezní asijsky a ve srovnání s původním "kňouravým" Lo Wangem - slabota. A humor, né že by byl špatný, spíš ubral na otáčkách a chybí mi šovinistické průpovídky k dámám.

Pro: Katana, svižná akce, vylepšování zbraní, uspokující průzkum lokací, grafika, humor, příběh.

Proti: Hlas hlavní postavy, OP léčení a chybí multiplayer (těžko říct jestli vyloženě zápor).

+31
  • XOne 80
Zdařilá oddychovka.

Zaujalo hned zkraje, katanové kydlení, cákance krve a cynické hláškování hlavního hrdiny jsou jako herní kříženeček Deadpoola a Tarantinových filmů. A v tom se v podstatě pokračuje, byť místo lidských nepřátel se potýkate spíše s tím, jak je nejlepší naporcovat x variant démonů.

Kapitoly jsou sice poměrně repetitivní, ale jak Shadow Warrior slušně odbíhá, hlášek a narážek je dost a dost (pobavily "retro místnosti" nebo metal králík jak z Monty Pythonů), navíc hlavní dvojice hrdinů jsou fakt sympoši, takže nakonec to zase tolik nevadilo.

Svět je snad opakem té magické formulky, kterou se dneska každý zaklíná - není ani trochu otevřený. Ale je nápaditý, s hezkou mytologií a obstojnou příběhovou linkou. A některé lokace, obzvlášť v závěru, dají docela zabrat.

Ve výsledku nejvíc mrzelo to, že hlavní bossové mohli být vyrešeni kreativněji. Souboje s nimi jsou náročné spíše svojí délkou, než náročností samou.

Pro: Dynamika, nadhled, hlavní postavy, akce

Proti: Repetitivnost, nuda u hlavních bossů

+23
  • PC 80
Shadow Warrior mi doporučovalo několik lidí, a překvapivě dlouho mi hra ležela netknutá ve Steam knihovně. Nadešel konečně čas, aby Lou Wang ukázal své umění řešitele problémů pomocí katany a zbrojního arzenálu.

A začátek se rozjíždí slibně. Spousta hlášek, humoru a secretů co odkazují na původní hru. Do toho seznamování se s novými nepřáteli, získávání nových zbraní a schopností. Pěkně to odsýpá a baví, do doby než se to vyčerpá.

Což je tak zhruba okolo druhé poloviny hry. Nevím zda došli tvůrčí nápady nebo se něco změnilo, ale od té doby už se hraje pomaleji, hráče tahá po rozvleklých mapách s nutností se občas vracet. Objeví se navíc otravní nepřátelé na které nelze používat katanu a ještě pak to znásobí enormním počtem nepřátel všeho druhu. To už tam pak člověk běhá a uskakuje jak ti bílí králíci co občas potká.

Jinak jsem se bavil, je to poctivá FPS i když tedy zaměřena na katanu a její schopnosti. Střelné zbraně pak jdou do pozadí. Peněz na vylepšování zbraní je poskrovnu, a ještě je potřeba prošmejdit každý kout, aby bylo na nějaká vylepšení.

Kdyby byla o něco kratší a zbavila se těch natahovaných levelů hodnotil bych jí jako výbornou záležitost, ale i tak se jedná o zábavnou a dobrou hru, jen jí trochu chybělo k té vyšší laťce. Přesto lze s klidem doporučit.
+21
  • PC 80
Shadow Warrior mě nikdy moc nelákal a ani se o něm moc nemluvilo. Dostával bych se k němu velmi těžko, kdyby nebyl vypuštěn zdarma k aktivaci na Humble Bundle. Nečekaně mě hra chytla a vyklubala se z ní skvělá brutální odreagovačka !

Jde o arénovou rubačku jako je Painkiller nebo poslední DOOM, která se drží po vzoru svého předchůdce z roku 1997. Dostáváte se do kůže Lo Wanga, vraha pracujícího pro magnáta Zillu, který vás pošle získat vzácnou starou katanu Nobitsura Kage. Pokus o odkoupení ovšem selže a Wang je zajat. Jako by toho nebylo málo, zemi začnou ovládat démoni a monstra z říše stínů. Právě v tento moment se k vám jeden z démonů přidá. Jmenuje se Hoji a celou hrou vás budou doprovázet jak jeho vtipné hlášky, tak i jeho užitečné rady v boji proti démonům.

Zápletka je zajímavá, příjemně odsýpá a má parádní závěr, každopádně tu však hraje až druhé housle. To co dělá Shadow Warriora tak povedeným titulem je hratelnost. Ta sice začne být ke konci hry už mírně stereotypní, přesto jí zachraňuje povedený level desing. Hned po povedeném prologu jste vrženi před zástupy různorodých nepřátel, a nezbývá vám nic jiného, než se s nimi vypořádat. Labužníci si určitě vychutnají porcování těl, protože brutalitou se ve hře rozhodně nešetřilo. Z úvodu jsou boje s nejprimitivnějšími monstry vážně jednoduché, ale s každou novou kapitolou přituhuje a v pozdějších fázích hry už budete mít nemalé problémy v boji proti obrovským bossům s řadou schopností. Poté už je na vás zdali v boji použijete ikonickou katanu, nebo široký arzenál zbraní, počínaje revolverem, přes účinnou brokovnici a kuši, až k raketometu či plamenometu.

Všechny dostupné zbraně si lze vylepšovat za nalezenou měnu. Ta se nachází rozmístěná po celých mapách a proto se vyplácí prohledávat každý odlehlejší kout. Když naleznete dostatek peněz, můžete si např. snížit kadenci, vyrobit explodující šípy nebo větší zásobníky. Vylepšovat můžete také schopnosti svojí postavy a komba za získanou karmu a krystaly. Většina těchto předmětů se nachází ukrytá v odlehlých částech map, stejně jako bonusové sošky, texty s ,,vtipy,, , nebo easter eggy jako retro místnosti či vyzývavé dívky ze Shadow Warrior Classic. Už samotné secret roomy se dnes už dají považovat za oldschool prvek. Mezi další takové prvky patří logické hádanky, hledání klíčů, barevné zámky nebo sbírání HPček, munice či vest.

Ve hře se nacházejí hned 4 herní módy. Hlavní, příběhový mód, ve kterém si projdete celou hrou. Ex-mód, ve kterém si projdete hru po dohrání ještě jednou, akorát se všemi zpřístupněnými vylepšeními. Hrdinský mód, ve kterém budete mít na každý level pouze jeden pokus. A mód Přežití, který funguje jako aréna s vlnami nepřátel.

Ze hry musím ještě vypíchnout humor, který do hry dokonale zapadl a především z úvodu hry si ho užijete více než dost. Ať už jde o škárlení mezi Wangem a Hojim, kde padají parádní hlášky, nebo o ,,láskující se,, králíky, při jejichž zastřelení se jeden z nich promění v zuřící metalové monstrum.

Grafické zpracování spojené se stylizací mi několikrát ve hře vyrazilo dech a s radostí jsem pouze tiše pozoroval panoramatické scenérie. Za zmínku rozhodně stojí i zničitelné prostředí nebo fyzika. Ozvučení i Soundtrack se drží tak nějak v průměru... neurazí, ale ani si z něho nesednete na zadek.

Shadow Warrior mě vážně příjemně překvapil a vyklubala se z něj příjemná odreagovačka na pár hodin, která byla po omezený čas dostupná za tu nejlepší možnou cenu. S druhým dílem už určitě nebudu dlouho otálet.

Pro: Hratelnost, level desing, různorodí nepřátelé, arzenál zbraní, vylepšování, oldschool prvky, humor, grafické zpracování, brutalita, zápletka, bossfighty, Hoji, eastereggy

Proti: Ke konci hry mírný stereotyp, nevýrazné ozvučení se soundtrackem

+21
  • PC 75
Wang obnovil svou Ki, pevně sevřel katanu a pak rozpoutal peklo...


Když jsem pod přezdívkou „Pan dva miliony dolarů“ stoupal po schodišti s jasným úkolem získat požadovanou katanu, nenapadlo mě, že hon za její kompletací bude jedním ze stavebních prvků příběhu hry. Přesto to, co mě na příběhu bavilo nejvíce, byla neustále se popichující dvojice Wang - Koji. Ani jeden nechodí pro hlášku daleko a tak neustálé průpovídky a komentáře situací odlehčují celou hru od začátku do konce.

Wang, kterého hráč ovládá, se navíc s Kojiho pomocí stane doslova mašinou na zabíjení a já tak být jedním z nepřátel, tak jenom zjištění, že Wang přijel do mého okolí, by mě vedlo buď k rychlé evakuaci, nebo zabarikádování dveří a velmi tichému modlení. 

Přestřelky se velmi často mění v jatka, to když místo obligátní Uzi hráč použije katanu. Ta postupně získává, jak se odvíjí příběh, další schopnosti, čímž se z ní stává ultimátní zbraň. Autoři ale hráče do využívání katany nijak netlačí, je zde přirozená volnost, jakým způsobem chcete hru projít. Jestli tedy nepřátele budete doslova vymazávat pomocí raketometu, tvořit z nich řvoucí pochodně plamenometem, nebo zůstanete u klasik typu brokovnice, je zcela na vás. Zbraní je dostatek, jsou různorodé a lze je za nalezené peníze postupně vylepšovat. Lze tak z plamenometu udělat metač ohnivých koulí, na raketomet přidat laserové navádění, či z dvouhlavňové brokovnice udělat čtyřhlavňový instantní ukončovač všeho co se hýbe, vyjma bossů.

Kromě vylepšování zbraní si hráč postupně odemyká sílu Ki a objevuje její schopnosti, které jsou ale spjaté pouze s katanou. Pro léčení, uchopení nepřátel ve vzduchu, či různé bojové kreace je třeba v ruce svírat ostří. Hra toto ale nabízí jako možnost a pokud někomu katana nesedne, prostě jí používat téměř nemusí. Byla by to ale škoda, pomocí Ki a katany umí Wang rozpoutat doslova tanec smrti. Lze tak nepřátele srážet, hrát si na Darth Vadera, či udělat ladnou otočku kolem své osy. Vzhledem k faktu, že při otočce drží Wang katanu ostřím napřed, vše okolo hráče následně skončí na zemi v několika kusech. 

Hra je od začátku do konce jeden dlouhý tunel a pokud vám dovolí odbočit, tak pouze proto, že lze najít za rohem skrytou lékárničku - cesta je ale ve výsledku vždy pouze jedna. Není to nutně špatně, ale pokud nelze vyjít ani schody v chrámu, protože je na nich neviditelná zeď, přeci to jenom zamrzí. 

Nepřátel by mohlo být více, tak jako předmětů v okolí. Části hry působí dost repetitivně, to když v každé druhé místnosti najdete identická hořící kamínka, skříňky, stolečky a povinný držák na katany na komodě. Takto vybavených místností najdete hromady na začátku, ale i před koncem hry. Některé části tak svojí délkou a jednoduchostí působí lehce únavně, což navíc posiluje poměrně malé množství nepřátel. 

Hra přesto nastolené tempo z počátku slušně drží až do konce. Příběh je na poměry brutální akce zajímavý, Wang i Koji hláškují jako o život a hra tak velmi slušně drží pozornost. Co vyloženě baví jsou skryté úrovně, které svojí grafickou prezentací dávají vzpomenout na původní Shadow Warrior, útoky zběsilých králíků za rytmu pořádného metalu, nebo neustálé slovní přestřelky mezi ústřední dvojicí. 


Shadow Warrior je tak sice remake původní hry z roku 1997, ale pokud by se hra jmenovala jinak, vůbec ničemu by to nevadilo. Funguje sama o sobě velmi slušně a i přes někdy nedotažené detaily stojí její zahrání za vyzkoušení. Pokud hra chytne, nepustí až do konce.

Pro: Různorodé zbraně, velice svižná akce, katana, ústřední dvojice, černý humor, zajímavý příběh, systém vylepšování

Proti: Ke konci stereotyp, někdy natahované úrovně, nezajímavý bossové, nevýrazná hudba, občasné bloudění

+21