Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hard Reset

Hard Reset: Extended Edition, Hard Reset Redux

68
69 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
13.09.2011 PC
03.06.2016 PS4XOne
Vývojáři:
Flying Wild Hog
Oficiální stránky:
http://hardresetgame.com
Budoucnost, jak ji líčí Hard Reset, není pro lidstvo novou renesancí, ale jeho soumrakem. Lidstvu se vymkly z kontroly stroje, které mu měly sloužit, a nehledě na zákony robotiky jej téměř vyhladily.

Posledním lidským ghettem planety se stal Bezoar. Je potemnělé, věčně tam prší a nápadně připomíná metropoli z kultovního snímku Blade Runner. V tomto městě, plném poblikávajících neonů, se lidé opevňují, v očekávání zničujícího úderu strojů. Uvnitř to už ale beztak vzdali a čekají na ránu z milosti. Jeden z nich se ale vzdát nemíní. Ví, že lidstvo už nemá kam ustoupit, a proto je třeba se vzchopit a pokusit se o nemožné, poprvé odrazit roboty. Tím člověkem je válečný veterán, major Fletcher, který ještě netuší, že je předurčen i k odhalení překvapivé pravdy o celém konfliktu.

Hard Reset je cyberpunková PC-only FPS, s autory pěstovanou image poctivé střílečky, ze staré školy. Žádný autoheal a přítomnost tajných místnosti mluví jasně. Na své si zde přijdou příznivci Quake i Painkillera. Atraktivní grafika a částečně nelineární úrovně se řadí mezi další devizy hry. Za ní stojí nově zformované polské studio složené z vývojářů pracujících dříve pro CD Projekt RED a People Can Fly.

Reedice Hard Reset Extended Edition přišla na svět v březnu 2012 a obohatila původní hru o pět nových levelů o celkové délce dvou hodin čistého času. Dále přinesla čtyři nová monstra a nového bosse. Pro Survival mode přibyly dvě mapy a vylepšen byl i grafický engine.

V Červnu 2016 vyšel Hard Reset: Redux - co je Extended Edition verze hry předělaná do nejnovější verze RoadHog Enginu, na které běží Shadow Warrior (2011) i nadcházející Shadow Warrior 2. K Reduxu došlo z důvodu vydání hry na konzole a tato verze také obsahuje cyber-katanu na boj zblízka, quicksavy a pár nových nepřátel.


Poslední diskuzní příspěvek

Strady: jj, původní hru jsem dohrál na Insane a byl to masakr, chcípal jsem na každém kroku. tady na Insane procházím jak nic... stěžuje si na…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Stěžejním kladem Hard Reset (potažmo Extended verze) je rozhodně vizuál. Cyberpunkové prostředí je neobyčejně poutavě vymodelované, ať už stran grafického zpracování, tak z hlediska objektů. Mezi další klady patří návrat lékárniček, možnost (často dokonce nutnost) likvidace nepřátel pomocí prostředí (vybuchující barely, elektrizující kondenzátory atd.) a postupný vývoj arzenálu, kdy si hráč za body získané likvidací nepřátel (případně nalezené na tajných místech) nakupuje další a další zbraně a vylepšení.

Stěžejní problém Hard Reset spočívá ovšem v tom, že navzdory proklamacím autorů se rozhodně nejedná o návrat ke kořenům FPS. Hard Reset naopak kombinuje téměř vše, co na moderních FPS jako "pamětník" nesnáším.

Opět se jedná o tupý koridor bez možnosti kamkoli uhnout. Některá "tajná místa" jsou dokonce pouhé odbočky z lineárního postupu směrem o patro níže. Neexistují žádné klíče, logické problémy, není možné zvolit alternativní cestu do dané místnosti. Tyto vlastnosti jsou dále podpořeny neustálým uzavíráním přístupových cest, neviditelnými zdmi a nemožností "crouch" (proto budete objekty, které by běžně bylo možné podlézt, složitě obcházet). Nepřátelé se opět zjevují skriptovaně odnikud (tj. nejsou v levelu přítomní nezávisle na tom, kde se hráč právě nachází), bez jejich kompletnho vystřílení jsou ovládací prvky typu dveří neaktivní atd. V samotném boji je místo efektivity kladen důraz na efektivnost, jinými slovy akce bývá často nejen díky počtu nepřátel zcela nepřehledná. Herní doba včetně DLC Exile navíc nepřevýší šest hodin.

Skvělé cyberpunkové prostředí by si zasloužilo daleko lepší, skutečně oldschool hratelnost, nikoli kombinaci non-oldschool vlastností sérií Seriou Sam a Call of Duty.

Pro: cyberpunkové prostředí, lékárničky

Proti: tupý koridor, kombinace Serious Sam a Call of Duty místo oldschool designu

+26 +27 −1
  • PC 70
Komentář se týká Redux verze. Hard Reset je stejně jako třeba nový Doom napůl cesty mezi klasickou střílečkou a arénovým Painkillerem. Po některých úrovních se dá volněji pohybovat, ale často je nutné vše vystřílet před dalším postupem. Akce je svižná a docela obtížná (na Hard), ale nepřátel není až tak obří množství jako ve zmíněném Painkillerovi nebo Serious Samovi. Obtížnost také dost záleží na vhodně zvolené zbrani. Zbraně jsou v podstatě jen dvě - energetická a projektilová. Každá má ale více režimů a vylepšení. Boj je tedy celkem zajímaví a různorodý. Na blízko lze ještě použít meč, ale ten jsem jenom v rychlosti vyzkoušel. Nepřátelé jsou různé druhy robotů a po čase začne být jejich likvidace stereotypní (ale ne snadná). Bossové jsou zajímaví a dost nároční.

Grafika hry je povedená a hezky stylizovaná. Vyprávění příběhu probíhá ve stylu komiksu, což je zvláštní, ale nakonec to působí docela fajn. Příběh sám ale za moc nestojí. Levely jsou architektonicky a vizuálně celkem povedené, ale jde pouze o hezky vypadající koridory. Málokdy člověk neví co dál dělat a největším problémem tak je přehlédnutí nějakého tlačítka.

Po dohrání kampaně je možné hrát znovu v EX režimu se všemi získáními vylepšeními. Přítomen je ještě režim Survival, kde odoláváte vlnám nepřátel. Redux verze má prodlouženou kampaň o levely z DLC Hard Reset: Exile. Hraní mi zabralo asi 10h, ale na nižší obtížnost nebo při větší šikovnosti to jde určitě výrazně rychleji. Celkově nejde o špatnou střílečku a jako odreagování poslouží velmi dobře.
+23
  • PC 70
Dlouho jsem nehrál nějakou FPS a přemítal jakou si dát. Rozhodoval jsem se mezi BioShock Infinite nebo Crysis 2 ale taky Hard Reset. Díky tomu, že už můj dědeček (počítač) má 8let a je pro něho trochu problém aby hry běhaly plynule při 1920X1080, s nějakými detaily, proto jsem rozhodl se pro Hard Reset.

Hard Reset i na mém starém PC vypadá fantasticky, steampunkové prostředí s parádním osvětlením a s plnými doušky efektivních explozí, mi dokázalo že můj dědeček ještě něco umí!
Hard Reset je lineární, jdete jasně vyznačenou cestou, sem tam hledáte tajnou místnost s bonusy a při tom ničíte všemožné roboty, no moc druhů robotů ve hře není ale mně to až tak nevadilo, když to hezky odsýpalo. Bohužel styl útoku je v podstatě stejný hrrr na vás. Ve hře máte pouze dvě zbraně, které si může vylepšovat, muniční a energetickou. Díky vylepšení, zbraně změní úplně svojí tvař, z kulometu brokovnici nebo rovnou PRG je jen na vás. Kámen úrazu je podle mě děj. Vůbec nevím jestli jsem byl na záchranné misi nebo jdu zahranit celý svět nebo prostě střílet jen tak roboty.

Verdikt: Pokud máte starší PC a chce si zahrát dobře laděnou střílečku ve steampukové prostředí, jde Hard Reset jen doporučit. Grafika a skvělé efekty světel a výbuchu ze mě udělaly fotografa (album) Hard Reset nedosahuje kvalit např Bioshocka 1,2 ale ani nemusí, protože se hraje jinak a klade důraz na úplně jiné věci, které má dokonale zmáknuté. 70%

Pro: Prostředí, grafika, osvětlení, výbuchy.

Proti: Málo druhů nepřátel a převážně náběhy na vás.

+17
  • PC 65
Hard Reset chce po hráči neustálé opakování stejných úseků, postupné zlepšování jeho dovedností i dokládat míru toho, jak je ve skutečnosti nesmírně obtížnou hrou. Když vyjmete jednu jedinou vlastnost, která bývala pro žánr klíčová, rázem si neškrtne ani protřelý FPSkář. Houby platné, že se snaží titul vyvolat dojem návratu ke kořenům všech stříleček. S quicksave by ale ta první věta asi nebyla možná, hra by se také musela jmenovat jinak. Ještě směšnější je fakt, že tu neuplatním skrčení. Ačkoli by díky sofistikované fyzice nebyl problém implementovat vzájemnou interakci skrze objekty, prolézt děravý plot, pod svalenými pilíři a tak podobně, co se někde naskytne. Vývojáři místo toho staví levely poměrně lineárně, bez šance pořádného průzkumu oblastí, občas se to skriptovaně zasype, ony překážky se musí přeskočit.

Starší hry mám ve zvyku hrát tak, že když někde vidím item, ale nemůžu jej sebrat, protože mám vše doplněno, vrátím se k němu později a vezmu si jej. To zde někde jde, jinde ne. Též se může bariéra zase otevřít a dá se vrátit na začátek, byť ne v každé úrovni. Po počátečních problémech a zkoušení obtížnosti Vysoká, jsem raději snížil na Střední, plus aplikoval Exploit mod. Ve snaze mít to o něco jednodušší, než má hra v základu. Neboť i tak mi dost ubývala hodnota ukazatelů na HUDu, čímž bylo jasné, že každá vyhrocenější šarvátka by se mi mohla stát osudnou. Já preferuji tento styl střílení a objevování nepřátel, ale vždy po 20-50 zabitých uložím. To tu z výše uvedených skutečností odpadá. Takže strachy trnu, kde to zase nedám. Dobrá pasáž v garáži, poslední várka fakt záhul! Rozmístění checkpointů je docela adekvátní, při opáčku již hráč, ví, kdy se hra uloží. Každá přestřelka je tu vykoupena vyplýtváním většího množství nábojů, eliminováním zákeřných robotů, likvidováním z horních a dolních pozic, zoufalým úprkem kamsi, schváváním se za překážky, aby se to dalo nějak přežít a já nemusel donekonečna opakovat.

Příklad kombinace nedokonalého designu a fyziky, jelikož lze přes ni i sejmout nepřátele a stavět na tom jeden z dominantních prvků hraní. Hráč se dole prochází, kouká po okolí, vědom si dosavadních zákonitostí hry, zaujme ho jeden z horních větráků. Nenásleduje nic jiného, než jeho zničení, doprovázené typickým bouchnutím. Od té chvíle je tedy větrák mimo, později ale na téže místo vede secret, ze zdola nejde vidět, poznat hned, že tam něco je. V rámci průzkumu, identické místo se secretem bylo i na opačné straně, k tomu zničenému větráku přijdu, ale bohužel. Nelze se skrčit, uhýbat před zničenými pozůstatky větráku. Přestože hned pod ním je nalevo sebratelný item. Mohl by to klidně způsobovat Exploit mod, ale spíše se přikláním k základní vlastnosti hry. Kdyby level design počítal s ve hře používanou fyzikou, jistě by vývojáři nedopustili, že nejdříve můžu něco zničit a pak nejde jiný předmět sebrat. Bránila tomu překážka zmíněného přístroje na proudění vzduchu. Hra v tom případě realistickou fyziku vůbec nemá, jen s její pomocí dezinformuje zájemce o ni.

Zbraně jsou řešené přes zajímavou a intuitivní správu, kdy reálně mám jen základní dvojici, ale s pomocí alternativních režimů střelby si můžu navolit jiný typ zbraně. Což umožňuje disponovat brokovnicí, raketometem, granátometem, kanónem a railgunem. Hra stojí i na sbírání jakési měny – sloužící právě k upgradování vlastností zbraní. Je to užitečné také k navýšení hodnot hráčova HUDu. Stačí přijít k danému terminálu a můžu si vylepšit něco z toho. Ovládání mi rychle padlo do ruky, hra je v češtině, tudíž jde všemu snadno rozumět. Klasické tlačítko Use zde není nutné, jeho funkci zastupuje ikona aktivace myší, jako když s ní na ploše něco spustím. Ve hře jsou přehledné displeje přístrojů, kde to evokuje Doom 3. Vizuálně je jinak Hard Reset vytříbeně navržen. Mapy jsou rozmanité, ať už vzhledem či průchodem. Souboje s bossy velkolepé a obtížné. Fakt mi to dalo zabrat!
+17
  • PC --
Vskutku hardcore střílečka ze staré školy. Hard je skutečně hard a já můžu říct, že to byla výzva. Cyber-punk prostředí spolu s nádherným vizuálem vytváří příjemně mrazivou atmosféru s grafickými efekty, které jsou noční můrou každého epileptika. Kéž by mi někdo přepracoval první Deus Ex do takovéhoto kabátku...

Každopádně příběh je tupý a z komixových předělů jsem nevydržel dokoukat snad ani jeden, ale koho to zajímá, tady je hlavní akce. Nepřátel je jen několik druhů, ale za to je s nimi docela sranda a je jich dost. Né hodně, ale dost. Méně než v Serious Sam, více než v Bulletstorm. Prostě tak akorát.

Bohužel, záporem jsou zbraně, což je u podobné hry poněkud problém. Přepínání mezi jednotlivými mody je příliš těžkopádné a v případě "dobíjení" po výstřelu je potřeba čekat několik sekund, než budu moct nejen vystřelit, ale i přehodit na jinou. To mě nesčetněkrát stálo kejhák a bylo to na obtíž po celou dobu hraní... Apropo, doba hraní... těžko spočítat, kolik to bylo hodin, ale asi... hm, 4. To je výsměch všem, kteří za tohle utratí peníze.

Zabavilo, pobavilo, ale celkově spíše zklamalo.

**/5
+16