Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hard Reset

Hard Reset: Extended Edition, Hard Reset Redux

13.09.2011
03.06.2016
kompatibilní
68
78 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Budoucnost, jak ji líčí Hard Reset, není pro lidstvo novou renesancí, ale jeho soumrakem. Lidstvu se vymkly z kontroly stroje, které mu měly sloužit, a nehledě na zákony robotiky jej téměř vyhladily.

Posledním lidským ghettem planety se stal Bezoar. Je potemnělé, věčně tam prší a nápadně připomíná metropoli z kultovního snímku Blade Runner. V tomto městě, plném poblikávajících neonů, se lidé opevňují, v očekávání zničujícího úderu strojů. Uvnitř to už ale beztak vzdali a čekají na ránu z milosti. Jeden z nich se ale vzdát nemíní. Ví, že lidstvo už nemá kam ustoupit, a proto je třeba se vzchopit a pokusit se o nemožné, poprvé odrazit roboty. Tím člověkem je válečný veterán, major Fletcher, který ještě netuší, že je předurčen i k odhalení překvapivé pravdy o celém konfliktu.

Hard Reset je cyberpunková PC-only FPS, s autory pěstovanou image poctivé střílečky, ze staré školy. Žádný autoheal a přítomnost tajných místnosti mluví jasně. Na své si zde přijdou příznivci Quake i Painkillera. Atraktivní grafika a částečně nelineární úrovně se řadí mezi další devizy hry. Za ní stojí nově zformované polské studio složené z vývojářů pracujících dříve pro CD Projekt RED a People Can Fly.

Reedice Hard Reset Extended Edition přišla na svět v březnu 2012 a obohatila původní hru o pět nových levelů o celkové délce dvou hodin čistého času. Dále přinesla čtyři nová monstra a nového bosse. Pro Survival mode přibyly dvě mapy a vylepšen byl i grafický engine.

V Červnu 2016 vyšel Hard Reset: Redux - co je Extended Edition verze hry předělaná do nejnovější verze RoadHog Enginu, na které běží Shadow Warrior (2011) i nadcházející Shadow Warrior 2. K Reduxu došlo z důvodu vydání hry na konzole a tato verze také obsahuje cyber-katanu na boj zblízka, quicksavy a pár nových nepřátel.


Poslední diskuzní příspěvek

Mám opět rozehrané, protože jsem přišel o uložené pozice. Ten koncept nové kampaně s dosaženými upgrady je fajn, ale dosud jsem nevyzkoušel. A aby toho nebylo málo, v Hard Reset (2011/2012) quick save a quick load normálně funguje :) Ověřeno. V nabídce načíst hru je poté ten slot pojmenován Ruční uložení. A je to plně pevné, i po opětovném spuštění hry to tam zůstane. Systém checkpointů by to nemělo narušovat, tedy krom snížení obtížnosti.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Komentář se týká Redux verze. Hard Reset je stejně jako třeba nový Doom napůl cesty mezi klasickou střílečkou a arénovým Painkillerem. Po některých úrovních se dá volněji pohybovat, ale často je nutné vše vystřílet před dalším postupem. Akce je svižná a docela obtížná (na Hard), ale nepřátel není až tak obří množství jako ve zmíněném Painkillerovi nebo Serious Samovi. Obtížnost také dost záleží na vhodně zvolené zbrani. Zbraně jsou v podstatě jen dvě - energetická a projektilová. Každá má ale více režimů a vylepšení. Boj je tedy celkem zajímaví a různorodý. Na blízko lze ještě použít meč, ale ten jsem jenom v rychlosti vyzkoušel. Nepřátelé jsou různé druhy robotů a po čase začne být jejich likvidace stereotypní (ale ne snadná). Bossové jsou zajímaví a dost nároční.

Grafika hry je povedená a hezky stylizovaná. Vyprávění příběhu probíhá ve stylu komiksu, což je zvláštní, ale nakonec to působí docela fajn. Příběh sám ale za moc nestojí. Levely jsou architektonicky a vizuálně celkem povedené, ale jde pouze o hezky vypadající koridory. Málokdy člověk neví co dál dělat a největším problémem tak je přehlédnutí nějakého tlačítka.

Po dohrání kampaně je možné hrát znovu v EX režimu se všemi získáními vylepšeními. Přítomen je ještě režim Survival, kde odoláváte vlnám nepřátel. Redux verze má prodlouženou kampaň o levely z DLC Hard Reset: Exile. Hraní mi zabralo asi 10h, ale na nižší obtížnost nebo při větší šikovnosti to jde určitě výrazně rychleji. Celkově nejde o špatnou střílečku a jako odreagování poslouží velmi dobře.
+29
  • PC 60
Stěžejním kladem Hard Reset (potažmo Extended verze) je rozhodně vizuál. Cyberpunkové prostředí je neobyčejně poutavě vymodelované, ať už stran grafického zpracování, tak z hlediska objektů. Mezi další klady patří návrat lékárniček, možnost (často dokonce nutnost) likvidace nepřátel pomocí prostředí (vybuchující barely, elektrizující kondenzátory atd.) a postupný vývoj arzenálu, kdy si hráč za body získané likvidací nepřátel (případně nalezené na tajných místech) nakupuje další a další zbraně a vylepšení.

Stěžejní problém Hard Reset spočívá ovšem v tom, že navzdory proklamacím autorů se rozhodně nejedná o návrat ke kořenům FPS. Hard Reset naopak kombinuje téměř vše, co na moderních FPS jako "pamětník" nesnáším.

Opět se jedná o tupý koridor bez možnosti kamkoli uhnout. Některá "tajná místa" jsou dokonce pouhé odbočky z lineárního postupu směrem o patro níže. Neexistují žádné klíče, logické problémy, není možné zvolit alternativní cestu do dané místnosti. Tyto vlastnosti jsou dále podpořeny neustálým uzavíráním přístupových cest, neviditelnými zdmi a nemožností "crouch" (proto budete objekty, které by běžně bylo možné podlézt, složitě obcházet). Nepřátelé se opět zjevují skriptovaně odnikud (tj. nejsou v levelu přítomní nezávisle na tom, kde se hráč právě nachází), bez jejich kompletnho vystřílení jsou ovládací prvky typu dveří neaktivní atd. V samotném boji je místo efektivity kladen důraz na efektivnost, jinými slovy akce bývá často nejen díky počtu nepřátel zcela nepřehledná. Herní doba včetně DLC Exile navíc nepřevýší šest hodin.

Skvělé cyberpunkové prostředí by si zasloužilo daleko lepší, skutečně oldschool hratelnost, nikoli kombinaci non-oldschool vlastností sérií Seriou Sam a Call of Duty.

Pro: cyberpunkové prostředí, lékárničky

Proti: tupý koridor, kombinace Serious Sam a Call of Duty místo oldschool designu

+28 +30 −2
  • PC 60
Komentář k Redux verzi

Hard Reset je prvotina polského studia Flying Wild Hog. Z prezentací hry jsem nabyl dojmu, že se jedná o old school 3D akci, takže jsem si titul zařadil do mého seznamu povinných titulů. Ovšem hra mi ležela na disku opravdu dlouho a i když je hra relativně krátká, alespoň dle dostupných údajů, co jsem zaregistroval, vlastní hraní se táhlo jako týden před výplatou.

Hard Reset jsem nakonec dohrál, ale mé hodnocení spadá do šedého průměru, koneckonců jako monotónní šedivé grafické zpracování. Hra je sci-fi akcí, v níž se snažíte zachránit Bezoár, poslední baštu lidského odporu před stroji, jež převzaly nadvládu nad světem. Příběh je prezentován komiksovými předěly mezi úrovněmi, které jsou zajímavě graficky pojaty.

Ovšem vlastní hra je graficky notně stereotypní. Úvodní lokace jsou obohaceny pestrými neony, jež trochu evokují Blade Runnera, ale později mi připadaly stále vizuálně podobné, i když se prostředí částečně mění. Hard Reset je klasickou arénovou akcí, v níž se na vás po dosažení klíčového bodu začnou vrhat nepřátelé v podobě strojů a robotů různého typu i velikosti.

Zmiňovaný old school vidím jedině v přítomnosti secretů, které spočívají zpravidla v odpalování zdí nebo nalezení nějakého zapadlého koutku. Ani se nemůžete zpětně vracet, jelikož se cesta zpět obvykle zablokuje. Levely jsou zpravidla klikaté, ale cesta je lineární, bez nutnosti přílišného přemýšlení o dalším postupu. Vlastně jsou zde ještě lékárničky, což v současné době je také příznakem retro vlny.

Akce je docela monotónní, strojů není příliš mnoho typů, jejich inteligence spočívá v tom, že se na vás slepě vrhají, takže se neustále opakuje schéma kličkování mezi nimi a palba s vašich zbraní. Musíte zlikvidovat všechny protivníky, než se posunete dále v mapě. Se zbraňovým vybavením jsem nebyl spokojen. Máte na výběr ze dvou typů - palných a plazmových, a ty si postupně upgradujete za získané zkušenostní body u terminálů. Nakonec tedy dostanete do ruky klasický raketomet, brokovnici či kulomet jako v klasických 3D akcích. Ale klasické schéma sbírání zbraní by mi bylo milejší.

Obtížnost je nastavena vcelku příjemně, na střední obtížnost jsem procházel bez větších záseků. Redux verze disponuje rychlým uložením, na rozdíl od původní verze, zde by asi hra pro mě byla větším problémem.

V každé misi máte stanoven počet bodů. kterých byste měli v levelu dosáhnout, nicméně není jasné, co vlastně máte dělat. V úvodu body přibývají za ničení prostředí, ale později, kde tato výzdoba není, jsem se tímto ukazatelem zkrátka přestal zabývat.

Pochvalu zaslouží bossové, jeden na konci základní hry a druhý v rámci datadisku, kdy jim postupně opižláváte zranitelná místa, tak jak vám hra naznačuje. Nejsou příliš obtížní, ale jen tak se rozhodně nevzdají. Ještě musím zmínit klasický neduh her od Flying Wild Hog, a to náročnost na grafickou kartu, která mi jako u Devolver Land Expo hučela jako o závod. I když jde o starší titul.

Hard Reset zkrátka nebyl mým šálkem kávy a nedokázal jsem se naladit na sci-fi vlnu, kterou prezentuje. Nejde o vyložený průšvih, ale pro mě jde pouze o průměrný titul, na který asi brzy zapomenu a spíše než klady se mi vybavují zápory.

Pro: Rychle odsýpající akce. Bossové.

Proti: Monotónní grafika, nízký počet typů nepřátel. Lineárnost. Systém vylepšování zbraní.

+26
  • PC 75
Před více než pár lety by Hard Reset velmi pravděpodobně zapadl. Xtá stejná střílečka jakých bylo tenkrát mraky. Doba se ale změnila a tak tahle hra působí pomalu jak film pro pamětníky. Naštěstí oproti němu má co nabídnout. Hard Reset je oldskúl jako prase se dvěma moderníma featurama - achievementy a checkpointy. Jinak je to prakticky Wolfenstein 3D v moderní grafice.

Ta spolu s celkovovou stylizací je moc povedená. Hlavně vzhled města budoucnosti, parádní hra světel a vyníkající efekt elektřiny. Samotný boj jde na dnešní dobu až na krev. I já musim přiznat, že jsem tomuhle odvykl a při druhém rozehrání vrátil obtížnost na normal. Nepřátel je jen několik druhů. Nápad v nich není a rozumu také moc nepobrali. Arzenál se aspoň zpočátku jeví dost neobvykle. Skládá se ze dvou základních zbraní u kterých si nalézáním bonusů odemykáte nové vlastnosti. Tím se ke konci hry dopracujete ke klasickému FPSkovému arzenálu. Sice trochu netradiční ale proč ne. Povedenou novinkou je možnost a v podstatě nutnost likvidovat nepřátele pomocí interakce s prostředím. Hra s tímhle prvkem přímo počítá.

Ze začátku jsem ke hře přistupoval celkem s nadšením. Přeci jen taky si občas zanadávám u moderních stříleček. Po dohrání musím říct, že stará hratelnost má pořád co nabídnout. Například lékárničky mi po Hard Reset budou znovu chybět. Fakt to mění hratelnost a je dost jinej pocit bát se o kejhák. Frenetické střílení má taky něco do sebe. Naopak absentuje filmovost i když pitomý příběch stejně jako u nových stříleček nechybí. Přeto mu však určitou míru originality a to i díky formě vyprávění pomocí komixových cutscén upřít nelze.

Pro: grafická stylizace, hra světel, likvidace nepřátel pomocí prostředí, elektřina, lékárničky

Proti: nic moc podání příběhu, tupý nepřátelé a jejich malá variabilita

+21
  • PC 60
Komentár z augusta 2013, kedy som prešiel (neRedux) Extended verziu.

Niektoré hry nemusia vychádzať, pretože sú úplne zbytočné. Potom sú hry, ktoré vychádzať musia, pretože v danej kategórii proste nič nie je a teda je každý nový prírastok fajn. Osobne si myslím, že mindless shooterov nie je dosť a tak je indie prírastok v podobe Hard reset prínosným spestrením. Spestrením, ktoré trpí menšími aj väčšími nedostatkami.

Nie je tu save ani quicksave. Keď sa človek začne nudiť (čo nie je v tejto hre až také nereálne), tak si musí počkať na checkpoint.
Grafický štýl mi sadol, ale svet je príliš mŕtvy (ak nepočítam lietajúce autá a la Blade runner alebo Piaty element). Stačila by aspoň jedna alebo dve ľudské postavičky a pôsobilo by to lepšie.
Levely sa v rámci jednej misie až príliš často opakujú, preto som mal občas problém s blúdením.
Keď mi na začiatku x-tého levelu prebehol pred očami robotík už asi po desiaty raz (ako to spravil aj na začiatku predošlých x levelov), tak som sa za autorov cítil veľmi trápne. Načo to tam bolo ?

Zbrane sa nedajú nabíjať ručne, musíte vystrieľať zásobník ! Je to divné, ale zvykol som si.
Zbrane a výstroj sa dajú upgradovať. Jasný znak toho, že dnes to už bez RPG prvkov nejde. Ale figu ! Ide to aj bez nich, lenže bez nich by sa nemal manažment čím chvastať na prezentáciách hry.
Prostredie sa dá použiť na ničenie robotíkov - je to fajn, vyzerá to pekne, ale časom je to už iba rutina.

Hoci je to mindless shooter, tak robotíkov nie je až tak veľa a skôr som mal pocit, že som trávil viac času zbieraním munície, života a hľadaním peňazí. Hoci som bol rád, že to neboli tie únavné počty zo Serious Sam 2, ale zopár nepriateľov navyše by nezaškodilo.
Záverečný súboj s bossom podtrhol jednu drobnosť. Vždy bolo nutné vystrieľať všetkých robotíkov, aby: sa otvorili dvere, dvere otvoril iný robot, sa sprístupnilo tlačítko na otvorenie dverí, sa objavili zásahové zóny bossa atď.

Prvé prejdenie som zameral na strelné zbrane.
Herná doba na Normal asi 3,5 hod.
Mohlo to byť lepšie, ale nebolo to úplne zlé. Ako by povedal Clouseau: Máte lego, ale nestaviate.

Extended levely:
Okamžite po spustení prvého extended levelu som musel povedať wau. Autori zahodili „strach“ a dali levelom trošičku života - voda, rastlinky. Ak sa mi pri pôvodných leveloch stávalo, že som daným levelom radšej skončil (proste nuda), tak pri extended leveloch sa mi stával pravý opak. Nechal som si level na druhý deň, aby som si hru ešte chvíľu užil.
Extended version priniesla len jeden zásadný neduh, nutnosť vracať sa. Pôvodný Hard reset pôsobí ako malé dieťa, kdežto extended verzia už je slušný fagan s niekoľkými beďarmi na tvári.
Pozn. Pri pohľade na vrakovisko som si hneď spomenul na výborné Killzone 2, resp. Killzone 3.
+21