Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Black Ops

74
377 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
09.11.2010 PCPS3X360Wii
17.05.2016 XOne
Vývojáři:
Treyarch
Oficiální stránky:
http://www.callofduty.com/blackops/home
Jednotlivé díly soudobě nejprodávanější akční herní série viděné z pohledu první osoby si mezi sebe dělí dvě herní studia, Infinity Ward a Treyarch. U dílu s podtitulem Black Ops padla řada na vývojáře z Treyarchu a v součtu se jedná o v pořadí již sedmý díl, přičemž celá hra je postavena na vylepšeném enginu pátého dílu Call of Duty: World at War. Hráči budou operovat v roli speciálních jednotek na pozadí nejtajnějších úkolů, odehrávajících se během studené války, války ve Vietnamu nebo třeba Kubánské krize. Aby hra byla dostatečné autentická, přizvalo si Treyarch k ruce zkušené poradce z řad americké armády, kteří na většině akcí byli (pod patronací CIA) skutečně přítomni.

Ve hře samotné se podíváte do rozlehlých koutů naší planety, od Ameriky (Kuba), přes Evropu (Rusko, Anglie), až po Asii (Vietnam, Laos). Tajné operace v jednotlivých misích budou různé povahy. Jsou zde záchranné mise (záchrana posádky vrtulníku ve Vietnamu při ofenzívě Tet), špionážní (pilotování letounu Lockheed SR-71 Blackbird a poskytování informací jednotce pod vámi s následným přepnutím se do jejich role) i útočné (spouštění se na laně, tunelové mise ve Vietnamu).

Samotnou kapitolu celé série vždy tvořily dopravní prostředky a zbraňový arzenál. Nejinak je tomu i u Black Ops. I zde se setkáte s širokou paletou přesných virtuálních replik chladných (kuše, nůž) a střelných zbraní (např. samopal, odstřelovací puška nebo raketomet). Z dopravních prostředků si můžete zkusit třeba pilotovat bojový vrtulník s možností ovládaní jeho zbraňového arzenálu.

Ve hře nemůže chybět ani oblíbený multiplayer, tentokráte již na dedikovaných serverech, který obsahuje známé módy z předešlých dílů, ale i zcela nové, jako jsou Stick and Stones (pouze kuší a nožem), One in the Chamber (každý hráč začíná jen s jednou kulkou v zásobníku), Gun Game (za zabití vylepšení zbraně) a Sharpshooter (hra mění všem hráčům zbraně po 45 vteřinách). Je zde obsaženo na 40 zbraní s možností dalšího vylepšení (samolepky, výběr barvy), achievementy a perky, ale také novinka v podobě herní měny, která slouží k sázení na jednotlivá klání.

Hra se dočkala i sequelu, o který se znovu postaralo studio Treyarch. Ten vyšel o 2 roky později.


Poslední diskuzní příspěvek

Cywe, to je fakt hrozně pitomý... Vietnam guyovi se zasekne zbraň jsem jeho poslední záchrana před žluťákem, zastřelím žluťáka, najednou…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Tahle série je čím dál horší. Už to vlastně ani není FPS, ale spíš dvoutlačítkový posunovač děje. Pohodlně si totiž vystačíte s levým myšítkem a klávesou W. Střílet už vlastně ani moc nemusíte. Stačí proběhnout oblastí, která spustí další skript. Hra si dokonce několikrát vystačí i bez vás a úplně převezme ovládání, protože se přeci musíte dívat přesně tam kam se máte dívat. Neskutečně směšně působící scény, kdy například na nebi ve Vietnamu je snad padesát vrtulníků jen aby se něco dělo a divák se cítil ohromen. Takových okamžiků je ve hře bohužel plno. K "WOW" efektu ale aspoň u mě nevedly - spíš naopak. Tuny přehnaných skriptů táhnou celou "hru" dál až do "velkolepého" konce. Je tohle ale ještě vůbec hra..?

K sérii CoD se člověk naučil nějak přistupovat. A aby se hra líbila musíte na její pravidla přistoupit. Pak se dá bavit o zábavě na jedno odpoledne, kdy si užijete napínavý akční thriller. Rozumějte proti tomu nic nemám. Jenže v případě Black Ops už je toho prostě moc.

Pozitivně hodnotím pouze grafiku a nápad, který vám umožní projet několik období. Také lokace a jejich umístění jsou fajn. Jinak si z té hry neodnáším nic. Dvě hodiny po dohrání si nevybavuju nic co by mě nějak nadchlo.

Pro: Grafika, různá místa a doba ve které se hra odehrává

Proti: Ceková přehnanost všeho, už vlastně ani nehrajete

+34 +37 −3
  • PC 50
Skutečně, herní verze bijáku od Micheala Baye s jen o něco větší možností interaktivity. Hra u které jsem si říkal, že za takhle blbého mě nikdo mít nemůže, že tohle už je prostě moc. Hned začátek na Kubě, což měla být, hádám, "tajná operace", až na to, že během 3 minut zmasakrujete asi 100 policajtů a vyhodíte do povětří půl Kuby...

Wow, jede se dál, další mise nepolevují a skriptíky jsou snad ještě vytuněnější než kdy před tím - např.v první Vietnamské misi je jedním z úkolů dojít dolů ze svahu a pak dojít ještě 30m dál, aby se ukončil NEKONEČNÝ nával vietnamčíků na vaše pozice. Zní to debilně, o čem to sakra jako mluvim? Ono JE TO DEBILNÍ, když je váš objective prostě bod uprostřed bojiště - ničím zajímavý, ne v zákopu, ne za barikádou, ale spíš tak mezi nimi na otevřené ploše. Není to žádná sranda tam doběhnout, když se všude okolo respawnují nepřátelé, že jo? Ale je to tak. Člověk si říká "nemám třeba někde něco sebrat? někde něco odpálit?" Ne, nebojte:). Prostě tam dojdete, objectives se Vám updatují, teď máte pro změnu dojít o pár metrů doprava...

Vůbec, tenhle systém vození za ručičku, kdy se vám ukazuje, kam se máte dostat max.pár metrů dopředu, dojdete tam, objective se zase o pár metrů posune, atd., abyste snad náhodou v tom zahnutém koridoru nezabloudili, mě irituje. I absurdní množství munice, které dostanete na začátku každé mise zajístí, že nějaké taktizování s výběrem zbraní, zvážit, jestli vzít, zahodit atd., je skoro zbytečné.

Často vychvalovaným prvkem je příběh... Sorry, ale způsob vyprávění, kdy vyšetřující položí otázku, vy nic a on, že to všechno ví a odpoví si na ní, bucheche:D. Dyk i sám hlavní hrdina mu to říká "you already know everything!"...ale ani to interrogatera neobměkčí...;)

A hlavně je to už aspoň po třetí to samé. Autoři nepřišli skoro s ničím novým a mě osobně nepřiblížili atmosféru války, tak jak se to povedlo hlavně v MW1 (Blízký východ). Pripjatské misi z MW se tu nic nepodobá. Říkal jsem si, že by se sem občas hodilo letmé použití stealth, které by nebylo dáno skripty, ale skutečně skillem nebo alespoň elementárním rozhodnutím hráče, právě jako v Pripjati, ale jediný stealth, který vás čeká, je poslechnout rozkaz "teď se skrč/nestřílej" vašeho vždy přítomnhého "vodiče" a jede se dál... Máme tu i na chlup stejnou scénu úniku jako byla ve sněžné misi v MW2.

Vrcholem pak je, když jste vykutálenými autory přinuceni použít kontextové klávesy např. pro bití vyslýchaného nebo uškrcení člověka?! Jako vážně, já jsem asi moc starej, ale tohle mi přišlo trochu moc.

Mohl bych pokračovat - strašně špatně vyřešené ovládání vozidel, kdy jsou po každé klávesy úplně rozhozené (proboha proč?), zvuky zbraní, o kterých tu někteří mluví, zní spíš jako dětské práskačky...atd..

Co bude další gradace série? To už by jsme celou hru museli koukat na nekonečnou sérii nukleárních výbuchů a by to bylo ještě akčnější než megaüberakční Black Ops...

Pro: grafika, možná tak podání příběhu, dabing

Proti: komické skripty, uhozený příběh, všechno moc bouchá a už to hlavně párkrát bylo, vození za ručičku, zvuky zbraní, ovládání vozidel...

+30 +32 −2
  • PC 85
Po CoD5 bych od tohodle týmu moc nečekal, ale prakticky vzato jsem se u Black Ops bavil snad víc než u obou Modern Warfare her. I když musím uznat, že první Modern Warfare je po stránce gamedesignu o něco lépe zvládnutá, Black Ops si mě získaly díky zasazení do období Studené války - čili doby, ve které USA byly důležitou protiváhou Sovětskému Svazu - jejich absurdně obří armáda měla tudíž smysl a její aktivity nepůsobily jako samoúčelná masturbace. V příběhu jsem se navíc celkem dobře orientoval (což o posledním MoH nebo MW2, atd. říct nemůžu), a to navzdory tomu, že ústředním tématem je tu vymývání mozků, které má na srozumitelnost příběhu obvykle ještě horší vliv než cestování časem.

Rozmanitost je slovo, které se v souvislosti s Black Ops imho docela hodí - prostředí je nemálo a málokteré graficky zklame, různých zpestření běžné fps rutiny je tu taky dost a stejně tak zbraňový arzenál je nabitý atraktivními (= běžně nevídanými) kousky a technologickými novinkami své doby. Krom střílení rusů a vietnamců dostaneme příležitost odpravit i pár posledních nácků v kůži starého známého rusa.

Za zmínku určitě stojí grafika - MW2 jsem vnímal jako krok zpět, ale tady zase všechno vypadá hezky, hlavně práce se světlem a s particle efekty (ale i s kamerou a animacema a vůbec) opravdu dělá svoje. Výborně sedí i hudba.

Celé Black Ops má takový příjemný filmový feeling a nadsázku, a i když game design místama připomíná oldskoolové béčko, jako celek hra nepřestává bavit. Osobně si mě hra získala už v jedné z prvních misí - útěk z vězení, který je dost možná nejlepší misí vůbec - a hlavně pak jednou konkrétní částí, kde si s brokovnicí a motocyklem člověk nemůže nepřipadat jako terminátor :) (No a co že kopírujou, však je to sranda.) Konečně mě taky nějaká hra posadila do nejvíc awesome letadla na světě, i když zrovna tahle část - třebaže pojetím velmi originální - pro mě byla celkově spíš zklamáním.

Herní doba 5 a půl hodiny je sice krátká, ale v podstatě celkem hezky pasuje na vyprávění příběhu a dělá z kampaně příjemnou jednohubku, každopádně kupovat to za plnou cenu bez zájmu o mulťák by byla pěkná blbost.

Samozřejmě má ale Black Ops i řadu neduhů - v první řadě je to zpropadená zakrvácená "nic-kurva-nevidim" obrazovka jako indikátor zdraví a další v podstatě typický neduh po tuto sérii - totiž kombinace zakrvácené obrazovky a skriptování občas vyústí v situaci, kdy mám prostě pocit, že o tom, jestli přežiju, rozhoduje spíš náhoda. No a (tudíž) samozřejmě zdaleka ne všechny úseky jsou žůžo. MoH je teď každopádně zadupáno do země i "druhou ligou" Call of Duty.
+29 +31 −2
  • PC 70
Opět jednou hra založená podle skutečnosti, co se stala někdy před asi sto lety na ostrově Kuba v Rusku. Byl tam muž co chtěl zabít závodníka formule 1 Kubicu a to v této hře se mu nepovedlo a zlomil mu jen ruku, takže teď místo něj jezdí němec Heidrich ve formuli 1. Nebo takňak. Dál vám to vykládat nemůžu, protožejeto tajné a stejně by jste to nepochopili. Jen řeknu, že je tam i americký prezident Ken Nedy, kdo byl ve skutečnosti berlínský párek, než mu někdo střelil do hlavy a ona mu upadla. To se stalo někde za mořem v Indii nebotak. Dále v této hře můžete kromě střílet i házet, a to grenáty a šípy a taky můžete házet oheň, což je dle mého názoru si myslím v této hře obzvlášť husté. Asi nejlepší na této hře je jak zničíte raketu Sojus a zabijete tak psa Lajka, což byl hledaný ruský překupník zdravé výživy. Nejmíň se mi líbilo létání v helikopterníku, protože nebylo v této hře realistická a pak už jsem musel jít krmit skot. Na závěr této recenze je třeba říci, že grafika a zvuk.

Pro: Sojus, formule a párky

Proti: Krmení skotu je nudné

+23 +37 −14
  • PC 70
Nevím, jestli je to pouze můj pocit, ale zdá se mi že celá série Call Of Duty je stále více a více pouhým interaktivním filmem. Hráč nemá prakticky žádný vliv na to, jakým směrem se mise bude ubírat, po té co se dostane do předem určeného místa spustí se další script, který v lepším případě spustí atmosférickou animaci, v horším zběsilý respawn nepřátel. Prostě a jednoduše - postřílej všechny postavičky co ti vběhnout pod tvůj AK74, ukážem ti video a pak další mise, pro změnu to samé třeba ve vrtulníku. I přes to, že hráč vydrží skoro tolik jako T1000 jsou některé mise na vyšší obtížnost frustrující díky systému checkpointů.

Abych ale jen nehaněl. Atmosféra hry je skvělá. Treychard ukázal, že umí pobavit. Podíváte se na různá místa, zahrajete si za víc postav, v jedné misi dokonce ovládáte víc hrdinů paralelně. Cutscény jsou skutečně mistrovsky provedené a vtáhnou vás do děje. Audiovizuálně obecně je Black Ops na velmi dobré úrovni, když vezmeme v potaz, že engine je prakticky 4 roky starý. Krátká "hrací" doba bohužel plusem rozhodně není.

Pro: Výborný interaktivní film, grafika, zvuky a schizofrenní atmosféra

Proti: Poměr cena/ zábava nevyhovující, interaktivní film

+22 +23 −1