Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Tahle série je čím dál horší. Už to vlastně ani není FPS, ale spíš dvoutlačítkový posunovač děje. Pohodlně si totiž vystačíte s levým myšítkem a klávesou W. Střílet už vlastně ani moc nemusíte. Stačí proběhnout oblastí, která spustí další skript. Hra si dokonce několikrát vystačí i bez vás a úplně převezme ovládání, protože se přeci musíte dívat přesně tam kam se máte dívat. Neskutečně směšně působící scény, kdy například na nebi ve Vietnamu je snad padesát vrtulníků jen aby se něco dělo a divák se cítil ohromen. Takových okamžiků je ve hře bohužel plno. K "WOW" efektu ale aspoň u mě nevedly - spíš naopak. Tuny přehnaných skriptů táhnou celou "hru" dál až do "velkolepého" konce. Je tohle ale ještě vůbec hra..?

K sérii CoD se člověk naučil nějak přistupovat. A aby se hra líbila musíte na její pravidla přistoupit. Pak se dá bavit o zábavě na jedno odpoledne, kdy si užijete napínavý akční thriller. Rozumějte proti tomu nic nemám. Jenže v případě Black Ops už je toho prostě moc.

Pozitivně hodnotím pouze grafiku a nápad, který vám umožní projet několik období. Také lokace a jejich umístění jsou fajn. Jinak si z té hry neodnáším nic. Dvě hodiny po dohrání si nevybavuju nic co by mě nějak nadchlo.

Pro: Grafika, různá místa a doba ve které se hra odehrává

Proti: Ceková přehnanost všeho, už vlastně ani nehrajete

+39 +42 −3
  • PC 85
Po CoD5 bych od tohodle týmu moc nečekal, ale prakticky vzato jsem se u Black Ops bavil snad víc než u obou Modern Warfare her. I když musím uznat, že první Modern Warfare je po stránce gamedesignu o něco lépe zvládnutá, Black Ops si mě získaly díky zasazení do období Studené války - čili doby, ve které USA byly důležitou protiváhou Sovětskému Svazu - jejich absurdně obří armáda měla tudíž smysl a její aktivity nepůsobily jako samoúčelná masturbace. V příběhu jsem se navíc celkem dobře orientoval (což o posledním MoH nebo MW2, atd. říct nemůžu), a to navzdory tomu, že ústředním tématem je tu vymývání mozků, které má na srozumitelnost příběhu obvykle ještě horší vliv než cestování časem.

Rozmanitost je slovo, které se v souvislosti s Black Ops imho docela hodí - prostředí je nemálo a málokteré graficky zklame, různých zpestření běžné fps rutiny je tu taky dost a stejně tak zbraňový arzenál je nabitý atraktivními (= běžně nevídanými) kousky a technologickými novinkami své doby. Krom střílení rusů a vietnamců dostaneme příležitost odpravit i pár posledních nácků v kůži starého známého rusa.

Za zmínku určitě stojí grafika - MW2 jsem vnímal jako krok zpět, ale tady zase všechno vypadá hezky, hlavně práce se světlem a s particle efekty (ale i s kamerou a animacema a vůbec) opravdu dělá svoje. Výborně sedí i hudba.

Celé Black Ops má takový příjemný filmový feeling a nadsázku, a i když game design místama připomíná oldskoolové béčko, jako celek hra nepřestává bavit. Osobně si mě hra získala už v jedné z prvních misí - útěk z vězení, který je dost možná nejlepší misí vůbec - a hlavně pak jednou konkrétní částí, kde si s brokovnicí a motocyklem člověk nemůže nepřipadat jako terminátor :) (No a co že kopírujou, však je to sranda.) Konečně mě taky nějaká hra posadila do nejvíc awesome letadla na světě, i když zrovna tahle část - třebaže pojetím velmi originální - pro mě byla celkově spíš zklamáním.

Herní doba 5 a půl hodiny je sice krátká, ale v podstatě celkem hezky pasuje na vyprávění příběhu a dělá z kampaně příjemnou jednohubku, každopádně kupovat to za plnou cenu bez zájmu o mulťák by byla pěkná blbost.

Samozřejmě má ale Black Ops i řadu neduhů - v první řadě je to zpropadená zakrvácená "nic-kurva-nevidim" obrazovka jako indikátor zdraví a další v podstatě typický neduh po tuto sérii - totiž kombinace zakrvácené obrazovky a skriptování občas vyústí v situaci, kdy mám prostě pocit, že o tom, jestli přežiju, rozhoduje spíš náhoda. No a (tudíž) samozřejmě zdaleka ne všechny úseky jsou žůžo. MoH je teď každopádně zadupáno do země i "druhou ligou" Call of Duty.
+33 +35 −2
  • PC 50
Skutečně, herní verze bijáku od Micheala Baye s jen o něco větší možností interaktivity. Hra u které jsem si říkal, že za takhle blbého mě nikdo mít nemůže, že tohle už je prostě moc. Hned začátek na Kubě, což měla být, hádám, "tajná operace", až na to, že během 3 minut zmasakrujete asi 100 policajtů a vyhodíte do povětří půl Kuby...

Wow, jede se dál, další mise nepolevují a skriptíky jsou snad ještě vytuněnější než kdy před tím - např.v první Vietnamské misi je jedním z úkolů dojít dolů ze svahu a pak dojít ještě 30m dál, aby se ukončil NEKONEČNÝ nával vietnamčíků na vaše pozice. Zní to debilně, o čem to sakra jako mluvim? Ono JE TO DEBILNÍ, když je váš objective prostě bod uprostřed bojiště - ničím zajímavý, ne v zákopu, ne za barikádou, ale spíš tak mezi nimi na otevřené ploše. Není to žádná sranda tam doběhnout, když se všude okolo respawnují nepřátelé, že jo? Ale je to tak. Člověk si říká "nemám třeba někde něco sebrat? někde něco odpálit?" Ne, nebojte:). Prostě tam dojdete, objectives se Vám updatují, teď máte pro změnu dojít o pár metrů doprava...

Vůbec, tenhle systém vození za ručičku, kdy se vám ukazuje, kam se máte dostat max.pár metrů dopředu, dojdete tam, objective se zase o pár metrů posune, atd., abyste snad náhodou v tom zahnutém koridoru nezabloudili, mě irituje. I absurdní množství munice, které dostanete na začátku každé mise zajístí, že nějaké taktizování s výběrem zbraní, zvážit, jestli vzít, zahodit atd., je skoro zbytečné.

Často vychvalovaným prvkem je příběh... Sorry, ale způsob vyprávění, kdy vyšetřující položí otázku, vy nic a on, že to všechno ví a odpoví si na ní, bucheche:D. Dyk i sám hlavní hrdina mu to říká "you already know everything!"...ale ani to interrogatera neobměkčí...;)

A hlavně je to už aspoň po třetí to samé. Autoři nepřišli skoro s ničím novým a mě osobně nepřiblížili atmosféru války, tak jak se to povedlo hlavně v MW1 (Blízký východ). Pripjatské misi z MW se tu nic nepodobá. Říkal jsem si, že by se sem občas hodilo letmé použití stealth, které by nebylo dáno skripty, ale skutečně skillem nebo alespoň elementárním rozhodnutím hráče, právě jako v Pripjati, ale jediný stealth, který vás čeká, je poslechnout rozkaz "teď se skrč/nestřílej" vašeho vždy přítomnhého "vodiče" a jede se dál... Máme tu i na chlup stejnou scénu úniku jako byla ve sněžné misi v MW2.

Vrcholem pak je, když jste vykutálenými autory přinuceni použít kontextové klávesy např. pro bití vyslýchaného nebo uškrcení člověka?! Jako vážně, já jsem asi moc starej, ale tohle mi přišlo trochu moc.

Mohl bych pokračovat - strašně špatně vyřešené ovládání vozidel, kdy jsou po každé klávesy úplně rozhozené (proboha proč?), zvuky zbraní, o kterých tu někteří mluví, zní spíš jako dětské práskačky...atd..

Co bude další gradace série? To už by jsme celou hru museli koukat na nekonečnou sérii nukleárních výbuchů a by to bylo ještě akčnější než megaüberakční Black Ops...

Pro: grafika, možná tak podání příběhu, dabing

Proti: komické skripty, uhozený příběh, všechno moc bouchá a už to hlavně párkrát bylo, vození za ručičku, zvuky zbraní, ovládání vozidel...

+32 +34 −2
  • PC 75
Black Ops je jiné, než předešlé díly Call of Duty. Naprosto jiné. Menu Vás o tom ihned přesvědčí. Pryč jsou bojovně laděné motivy z předešlých dílů, namísto toho tu je televize v neznámé místnosti a působí to dosti nejistým dojmem – přesně jako ve filmu SAW. Už tohle pro mě byl při prvním spuštění menší šok, protože jsem čekal něco klasičtějšího. Ale Black Ops se snaží překvapovat všude, kde se dá.

Black Ops se pestrost, rozmanitost a zajímavost určitě nezapře. Příběh, jenž je vyprávěn flashbackově si tvůrci zvolili velmi dobře. Mohli totiž tak velmi jednoduše hráče vrhnout do akce kamkoliv na Zemi a možná i jinde ;-) A nikomu to potom nepřijde moc divné, on to přeci ten týpek prožil, že? No, ano prožil, stejně tak jako válečnej pes Viktor Reznov, kterej bojoval už s fašounama, teď si k tomu ještě přidal anglány, své pokrevní bratry, ale především rákosníky. Je pravda, že v dnešní době toho už je nějak moc, už se pomalu nedivím, že mě to nezaujímá. Je to pořád o tom samém a na tomhle budou nejvíce uslintávat náctiletí, kteří si o tom budou vyprávět se svými kamarády ve škole o přestávce, jak je to nové „CoDčko zase nabušená supr akcička“.

Oproti World at War Vás Black Ops sebere pravděpodobně trošku více. Sice je předem jasné, že tohle nebude hra na delší dobu, ale kvalitativně si myslím, že je to krok kupředu, i když ne o moc. Ale i krůček se počítá! Jak jsem už zmínil tvůrci se snaží překvapovat, kde se dá. A hned z kraje hry mě překvapili krásně vymazlené postavy, ale to je tak všechno. Následná akce mi radost zkazila, prostě mi tenhle typ akce vůbec nesedne. Všechno je to sice děsně cool a zběsilé honičky, střílečky, přepadovky, slaňování, seskoky a já nevím, co ještě. Asi jsem na tohle už starej, ale přiznám se, že v tomhle ohledu mi sedne spíše klidnější a suverénější akce – přesně ta z Medal of Honor – než nabušený čupr moment. Z čeho jsem v Black Ops uslintával byl extrémní arzenál zbraní a mnohdy jsem se přistihl, jak ve zbrojnicích hledám ten správný kousek akce neakce :-) Ovládání všeho možného (motorka, auto, vrtulník, ...) je sice pěkná věc, ale všechno je tak omezené, že vlastně ani nemá cenu se o tom zmiňovat, kdyby to takhle bylo v jakékoliv jiné hře, tak to každý odsoudí, ale já si troufnu to odsoudit i zde! Celá hra je jeden koridor, cestička pro tupečky, které strašně překvapí, že jedinými dvěřmi, kterými mohl projít na něj někdo vybafne, zaútočí, nebo přítele před ním odkrádluje. Chjo! To je panečku „parádní“ moment! Jen zkuste odbočit, či se nějak vyhnout cestě, kterou máte jít ...

Nebylo by to „moderní“ Call of Duty, aby se opět nesnažilo překvapit nějaký nezapomenutelnými momenty a ruku na srdce, ale v tomhle jsou (byli) Infinity Ward jedničky. Treyarch, nevím proč, ale postrádá nápady ohledně dechberoucnosti, kterou jsem žral třeba v Modern Warfare. Na Black Ops jde vidět spousta nápadů, spousta zajímavostí a neokoukanosti (v sérii CoD), ale jinak se jedná jen o další z široké řady akčních her, tahle má jen v názvu Call of Duty.

Pro: je to přeci Call of Duty, grafika v některých momentech, pestrost misí, hromada zbraní,

Proti: koridor, v závěru se ztrácím, ke konci jsem byl rád, že je konec, parťáci netrefí skoro nic, vše je jen na vás,

+23
  • PC 70
Nevím, jestli je to pouze můj pocit, ale zdá se mi že celá série Call Of Duty je stále více a více pouhým interaktivním filmem. Hráč nemá prakticky žádný vliv na to, jakým směrem se mise bude ubírat, po té co se dostane do předem určeného místa spustí se další script, který v lepším případě spustí atmosférickou animaci, v horším zběsilý respawn nepřátel. Prostě a jednoduše - postřílej všechny postavičky co ti vběhnout pod tvůj AK74, ukážem ti video a pak další mise, pro změnu to samé třeba ve vrtulníku. I přes to, že hráč vydrží skoro tolik jako T1000 jsou některé mise na vyšší obtížnost frustrující díky systému checkpointů.

Abych ale jen nehaněl. Atmosféra hry je skvělá. Treychard ukázal, že umí pobavit. Podíváte se na různá místa, zahrajete si za víc postav, v jedné misi dokonce ovládáte víc hrdinů paralelně. Cutscény jsou skutečně mistrovsky provedené a vtáhnou vás do děje. Audiovizuálně obecně je Black Ops na velmi dobré úrovni, když vezmeme v potaz, že engine je prakticky 4 roky starý. Krátká "hrací" doba bohužel plusem rozhodně není.

Pro: Výborný interaktivní film, grafika, zvuky a schizofrenní atmosféra

Proti: Poměr cena/ zábava nevyhovující, interaktivní film

+23 +24 −1
  • PC 70
Opět jednou hra založená podle skutečnosti, co se stala někdy před asi sto lety na ostrově Kuba v Rusku. Byl tam muž co chtěl zabít závodníka formule 1 Kubicu a to v této hře se mu nepovedlo a zlomil mu jen ruku, takže teď místo něj jezdí němec Heidrich ve formuli 1. Nebo takňak. Dál vám to vykládat nemůžu, protožejeto tajné a stejně by jste to nepochopili. Jen řeknu, že je tam i americký prezident Ken Nedy, kdo byl ve skutečnosti berlínský párek, než mu někdo střelil do hlavy a ona mu upadla. To se stalo někde za mořem v Indii nebotak. Dále v této hře můžete kromě střílet i házet, a to grenáty a šípy a taky můžete házet oheň, což je dle mého názoru si myslím v této hře obzvlášť husté. Asi nejlepší na této hře je jak zničíte raketu Sojus a zabijete tak psa Lajka, což byl hledaný ruský překupník zdravé výživy. Nejmíň se mi líbilo létání v helikopterníku, protože nebylo v této hře realistická a pak už jsem musel jít krmit skot. Na závěr této recenze je třeba říci, že grafika a zvuk.

Pro: Sojus, formule a párky

Proti: Krmení skotu je nudné

+23 +38 −15
  • PC 75
Díly výborně výdělečné herní série Call of Duty se točí v záhadné spirále vždy jednoho inovačního prvku a mnoha těch, které se již vyskytly v dílech předchozích. Zvláště to pak platí o těch dílech, které nebyly zasazeny do období druhé světové války a v mém posudku dostávají se do jakési analogie s filmovou trilogii Terminátor. Tak jako u prvního dílu (čistě podle mého subjektivního názoru) TERMINÁTORA i zde bylo vytvořeno vynikající dílo (Call of Duty: Modern Warfare) plné wow pasáží a dosud ne tak často vídaného pojetí fps hry - stále to ale nebylo ono i když na bezpochybný kult bylo zaděláno dostatečně. Pak přichází dvojka a mnou nejoblíbenější díl non WW2, který si bere to nejlepší z předchozího a přidává pořádnou porci výborných myšlenek na vrh (v „terminátoří“ analogii musím SOUDNÝ DEN označit za jednoznačně nejlepší). Po druhém dílu jako by ticho po pěšině, až je nakonec vydán zatím poslední díl, ze kterého jde opět cítit zapálení a snaha o udržení vysoce nastavených standardů filmové akční střílečky (a samozřejmá snaha vydělat co nejvíce na zaběhnuté značce), leč po vzoru POVSTÁNÍ STROJŮ je jistá škobrtavost patřičná...

Na první omak se dá hře téměř věřit, vše pěkně vypadá i se poslouchá. Hratelnosti nechybí svižnost, level designu nápaditost, příběhu zvraty a ovládaným postavám charisma a věrohodnost. Ale proč si člověk u toho připadá jako ve známém snu? Nu možná proto, že se v podobné situaci již skutečně nacházel. To naštěstí neznamená, že by se i zde nenašel prvek zcela inovativní a vyloženě hezky dívatelný. Prvním takovým prvkem je období ve kterém se děj odehrává (studená válka nebývá ve hrách tak masivně ztvárňována). Dalšími jsou prostředí, do kterého zavítají kroky herních postav (lahůdka a pastva pro oči je třeba mise 10 a 12) a ovládání vojenské techniky. Na tak drahý a krátký titul přesto dost málo.

Tím se dostáváme k výčtu negativ celé hry. Rozhodně k nim patří neskutečná hloupost „spolu válečníků“, kteří mezi sebe bez problému nechají doběhnout nepřátelského vojáka, on uprostřed mezi třemi mými, oni střílejí na něho, on na mě, až celou tuto úsměvnou přestřelku, kdy se střílí o sto péro, ale nikdo nikoho netrefí musím nakonec ukončit sám... Další věc, klikání určité klávesy v určitou chvíli na určitém místě = tak to mě u FPS žánru (navíc na PC) hlava nebere... A pokračujeme. Někdy násilně vložené cut scény, kterých je snad ještě více než dřív a kdykoliv nekonečné množství nábojů. K záporům také patří systém checkpoitů - nejednou se mně stalo, že hra zatuhla (bez aplikovaných patchů neskutečně špatná optimalizace) před koncem nějaké mise a musel jsem ji projíždět od znovu. Zmíním ještě jednoduchou obtížnost (díky samoléčitelnému systému) a všude přítomný americký patriotismus (patos), i když u zvoleného období se asi není čemu moc divit.

To gró, které je všude vyzdvihováno, a sice multiplayer, jsem zatím neměl možnost vyzkoušet (s dcerkou na klíně se to fakt nedá), tedy je možné, že s hodnocením ještě půjdu nahoru.

Pro: období, technika, grafika, hudba, prostředí, wow chvilky

Proti: AI, délka, optimalizace, systém ukládání

+22
  • PC 80
Příjemné překvapení letošního podzimu! Mnozí by považovali za obrovský úspěch, kdyby Treyarch překonali aspoň konkurenční nemastné, neslané Medal of Honor, jenže to ještě netušili, že kluci, kteří svým World at War tak trošku pošpinili značku kvality Call of Duty, se rozhodli navrátit vše do nejlepšího pořádku. A myslím, že formulace "návrat k nejlepšímu" hru nejlépe vystihuje. Black Ops neposunuje hranice hratelnosti, nepřináší nové herní prvky, on se jen snaží co nejlíp napodobit Modern Warfare (2), přinést další, pokud možno stejně tak atraktivní, ale nikoliv zkopčené mise do oblíbeného herního konceptu hektické akce nezastavující se ani na vteřinu.

Je zajímavé, že ačkoliv se Black Ops od Modern Warfare 2 nepohlo směrem dopředu, ani stranou, nelze mu tuto stagnaci, z hlediska herní evoluce, nijak zazlívat. A proč? Protože se prostě skvěle hraje. Všude se něco děje, herní design je bohatý (speciálně džungle vypadají úžasně), všude se něco hýbe, vybuchuje, nic nezůstává pořád stejné a žádný prostor není prázdný... A přímo do pekelného nitra tohoto bojiště jste vhozeni a jste hrou tlačeni, abyste neodtrhli oči od obrazovky ani na malý moment, protože přímo před vámi probíhá delikátní "černá" operace, kterou prostě MUSÍTE (rozuměj: chcete) dokončit, co nejrychleji a co nejelegantněji, jak to jde. Hra je rychlá, akční, vtahující, mise velice pestré - zde, stejně jako u Modern Warfare, nelze prakticky nic vytknout.

Příběh také příjemně překvapil, sice působí pořád spíše béčkově a na jedno použití (btw víte, že scéna s ruskou ruletou byla inspirována filmem Deer Hunter?), ale má své silné momenty, nějaké to malé překvapení a hlavně dostatečně opodstatňuje přesuny z místa (a času) na úplně jiné v rámci jakoby nesouvisejících misí. Herní doba už tak blyštivá není, 5.5 hodiny sice zní, jakoby někdo hrál na drogách, ale ono to skutečně o moc víc není. Jako druhou negativní poznámku bych uvedl, že je konečně na čase pořádně zapracovat na prostřelitelnosti materiálů a zdí...
+20 +22 −2
  • PC 70
Call of Duty. Herní série, která měla skončit čtvrtým dílem a šlus. Ale evidentně to generuje moc hezký penízky, takže každej rok jsme svědky další vykrádačky předchozího dílu. Na tuhle sérii jsem už skoro rezignoval, ale nuda je zrádná, dnes již nízká cena lákává a tak se první Black Ops tvářil jako slušný kandidát na uspokojení touhy po nenáročné střílečce. A faktem je, že to není vůbec špatná sranda, pokud nejste nároční.

Uvítal jsem přítomnost příběhu, protože předchozí díly podle mě ničím takovým nedisponovaly. A pokud se mi někdo bude snažit tvrdit, jakou je cpt. Price skvělou a propracovanou herní postavou, zasluhuje zastřelit tou kuší s výbušnýma šipkama, což byla asi tak jediná zbraň, která mě tam bavila. Gunplay je obecně dost suchej, zbraně nekopou, znějí podivně a nepřátelé nabíhají pod mířidla v nekonečných hordách pořád stejně debilně, dokud nepopojdete dál a nespustíte další skript.

Ale "na Call of Dutý dobrý". Mise ve vězení je vyloženě skvělá, akcička na zasněženém Mt. Yamatau jakbysmet Střídání prostředí, postav i dobového zasazení prostřednictvím příběhových flashbacků působilo poměrně svěže. Stejně tak fakt, že to je asi jediný díl (který jsem hrál), kde mě neiritovaly postavy a jejich dialogy. Sice je to pořád neuvěřitelně přehnané, nepřináší to nic nového a stealth pasáže působí poměrně komicky, ale na těch zhruba 6 hodin to zabaví a to je hlavní.

Pro: má to příběh, střídání prostředí, není to dlouhý, kuš

Proti: pořád ty samé chyby, proměnlivost kvality misí

+18
  • PS3 70
První černé operace se mi špatně hodnotí. Hru jsem musel na půl roku odložit, a i po půl roce jsem se musel do hry nutit. Důvod byl jednoduchý: hraní nebylo zábavné.

Hra přitom nezačíná vůbec špatně. Neobvyklý start, kdy jste v nějaké výslechové hale, a postupně zjisťujete informace o sobě a ostatních postavách, slibuje zajímavý příběh. A také útěk z vězení byl brilantním zážitkem, který bych se nebál označit za jednu z nejlepších misích v rámci CoD série vůbec.

Jenže po útěku z vězení nastala šeď dokončená mým půlročním útěkem pryč od hry. Mise byly v podstatě pořád to samé dokola. Nevěděl jsem kde jsem, proč tam jsem, prostě jsem jen střílel. I to by do jisté míry mohlo být zábavné, třešňičkou na dortu jsou však zcela očividné skripty. Špatně udělané skripty. V jedné misi, kde jsem se schovával za barely, jsem se rozhodl hru trochu otestovat. Půl hodiny jsem zůstal schovaný za barelem a nedělal jsem nic. Výsledkem bylo, že spolubojovníci kosili jednu vlnu za druhou. Nepřátelští vojáci se objevovali do nekonečna znovu a znovu. Když jsem toho měl dost, posunul jsem se o pár metrů dál, a... Najednou nic. Jdu tedy dál abych následně zjistil, že se vojáci objevovali z uzavřeného prostoru.

Nakonec jsem však hru dohrál, a musím férově konstatovat, že konec mě opět chytil. Příběh byl zajímavý, i když se nevyhnul mnohým klišé. A závěrečný bonus, nebo spíše vtípek, s Kennedym mě pobavil :)

Pro: zajímavý příběh, útěk z vězení, Kennedy a spol

Proti: Prostředek hry, skripty, občas silná nuda

+18
  • PC 70
  • X360 --
Hrána X-Box 360 verze.
FPS, obzvlášť série Call of Duty se mi lépe hraje na pc, přesto mě tento díl s podtitulem Black Ops výborně bavil a ovládání na joypadu pro mě je už ovladatelné dost, stále to ovšem není tak ovladatelné, jak na pc.

Hratelnost, dalo by se říct, nedoznala největších změn. V zásadě je to pořád koridorovka, kde nepřátelé nabíhají po desítkách. Ale prostě ten způsob, jakým hra prezentuje všechno to dění ve hře, je parádní, dinamický, vynikající. Prostě Call of Duty se vším, co k němu patří.

Rozmanitost misí a prostředí je velká. I když vlastně jde ve většině misí o to, prostřílet se k cíli, je tu mise, kde si zastřílíte z malé lodě, z vrtulníku, z motorky, jednou dokonce budete za pilota navigovat vysoko nad mraky speciální tým vojáků. Ale nic z toho se podle mě nedokáže vyrovnat klasickému chození a střílení.
Co se týče prostředí, tak to je rovněž super. Ocitnete se na Cubě, ve Vietnamu, v Laosu, atd. Potěšili mě i ty mise, kde hráč vlastně vůbec netřílí. Čímž je mise v Pentagonu (i když tam mohli tomu dění dát volný průběh, tím myslím žádné prostřihy na jedoucí limuzínu, záběry na hlavní postavu, nebo urychlení procházky chodbami Pentagonu, ale dokážu to pochopit - tvůrci se nejspíš snažili udělat misi filmovější) a předposlední misi, kdy se hlavní postava dostává z výslechové místnosti a potom se dozvídá od Hudsona o tom, že Reznov je už dlouho mrtvý, a že s ním ve Vietnamu, v Laosu a na tom ostrově nebyl.

Atmosféra - paráda. Nejenom ve válečném duchu, ale i celkové téma o Masonovi a jeho "pobytu" v monitorované místnosti pod výslechem je zabaleno v atmosférickém a filmovém hávu.

Příběh hraje větší roli. Je dost slušný, takový se běžně v FPSkách a už vůbec v sérii CoD nevyskytuje. Není to jen nějaká splácanina. Všechno se na konci vysvětlí, všechno do sebe zapadne. K tomu ještě přidám skvělý dabing postav a pár parádních písniček, které tu zazní, samozřejmě mám na mysli Fortunate Son a Sympathy For The Devil.

Takže, abych to nějak schrnul. Parádní, nabité skvělou hratelností, atmosférické, filmové, plné skvělých scén, z málo misema. Takový Call of Duty: Black Ops je.

Pro: Hratelnost, skvělý spád a filmovost, příběh, dabing, mnoho parádních scén, zombie mód.

Proti: Málo misí.

+17 +18 −1
  • PC 75
Jak udělat strašně pitomoučkou hru která mohla být mnohem lepší? Napište obstojný příběh který zaujme až někde v polovině hry, první polovinu hry proložte strašně pitomýma jakože "akčními" scénami které vůbec nedávají smysl, v druhé polovině se hra ale bude tvářit více inteligentně, takže zvedněte hře IQ tím že uberete trapný scény na minimum ale ne úplně, přece jen to má ve jméně kal of ďjůty. Takže tam narvěte neviditelné textury clip aby vám hráč šel přesně tam kam chcete vy, a stopujte mu nohy v každé scéně kde vojáci mluví, tím ho vytočíte a bude se víc těšit na souboj který jsme od druhého dílu vůbec nezměnily protože je pořád strašně zábavný. Tak a je to, nyní jsme vytvořily Black Ops...

U Black Ops jsem nevěděl zdali se mám něčemu smát, protože těch nesmyslných scén bylo opravdu požehnaně, v první polovině hry všechno nesmyslně explodovalo, střílelo, až jsem měl pocit že tvůrci měli za úkol způsobit hráčům pískání v uších protože nebyla vteřina kde bych neslyšel explozi, neustálou střelbu nebo křik Asiata. V předchozí sérii Modern Warfare byla věc která vynikala, a tou byly takzvané "whoa!" scény které měli v hráči vyústit v nával ohromení, zde tyto scény jsou opravdu tak přehnané a pitomé že jsem to už ani nevnímal, ještě aby jo když se na to jen koukáte.

Na druhou stranu se mi líbila doba ve které se vše odehrává, Vietnam a studená válka je super materiál na válečný konflikt. Líbil se mi také pocit ze střelby a zbraně které jsem mohl získat, dokonce bych řekl že pocit ze střelby byl zde zvládnut nejlíp od druhého dílu, což je příjemná změna od moderních zbraní které jen "pšoukají", ovšem v gunplayi který se vůbec nemění. Pak přišla zase scénka v helikoptéře která byla hodně pěkná a musel jsem si ji zopakovat. Pak zase přišla scéna s nadzvukovou stíhačkou, která postrádala smysl a úkon stisknout tlačítko pro vzlet byl jako nutit psa přinést míček.

A to vše je zakončené naprosto infantilní scénou která ve vás má asi probudit americkou hrdost za doprovodu heavymetalového riftu (???)... Na zabití odpoledne je to výborné, na vážné hraní je to naprosto příšerná béčkarna s dobrým příběhem, prokousat se gameplayem kvůli příběhu byl v 50% vopruz. Hra je vlastně v dokonalé rovnováze mezi inteligentní a naprosto tragickou hrou.
Doporučuji pro ty kteří si chtěj oddychnout, pro ty co hledají kvalitní hru nedoporučuji, tudy vlak nejede.

Oblíbené zbraně:
Tovární Galil
Brokovnice SPAS se zápalnými broky (dračí dech)
Kuše s výbušnými hroty ("Rambo time")

Oblíbené části:
Peking
Nacistický tábor na polární pustině
Průlet helikoptérou nad Vietnamem

Naprosto tragické/nesmyslné scény:
Šestimetrový skok na vlak
Jízda autem/na motorce
Přežití výbuchu granátu na Vietnamcovi půl metru daleko
Nesmyslná záchrana parťaka načež z póza pohledu následně vyšlo tucet spojenců
Přežití výbuchu Ruské rakety Sojuz plné paliva
V poslední misi plavala postava asi sto metrů směrem nahoru pod vodou (předtím dolů) To by nikdo nepřežil už jen kvůli tlaku vody

Pro: Druhá polovina, pocit ze střelby, příběh, vtipná scéna v zombie módu s Nixonem, Kennedym a Castrem.

Proti: První polovina, gameplay, nesmyslnosti v příběhu, konec hry.

+15 +16 −1
  • PC 80
První dvoje CoD jsem považoval za solidně provedené a filmové válčení z druhé světové... než sem další díly, díky přežranosti z tématu a úspadku kvality, začal brát jako obyčejné střílečky s náckama. To samé sem myslel, že se bude dít po dvou Modern Warfarech, ale nakonec sme skončili někde mezi dobrým a špatným.

Hodnotím x360 verzi.

Příběh - bylo mi řečeno, že překomplikovaný, ale dá se v něm orientovat. Tvůrci se inspirovali trendem tajemných čísel z Lost, takže se jakoby všechno točí kolem nich. Popravdě příběh je o vzpomínání na Masonovo killing spree. Čísla tam sou jen pro to, aby to neznělo tak blbě, až někomu budete vysvětlovat, o co tam de.

• Atmosféra šedesátých let tam místy i je. Mnohem víc se mi ale líbila atmosféra toho, že sem si připadal, jako kdybych se koukal na ultimátní béčkový biják. Drsňáčtí hrdinové, sebeobětování, hlášky, výbuchy, střílení...

• Prostředí je z větší části velmi pěkné a barevňoučké. Nejvíc bych vyzdvihl vietnamskou jungly a polární základnu. Škaredé byly většinou interiéry. Tam to ale vynahrazovala celkem solidní zničitelnost prostředí

• Rozmanitost. Opravdu tu je a to nejenom v úrovních, kdy jste jednou ve vietnamu, pak v rusku, pak jste flashbackem v druhé světové, najednou město,... , ale i v gameplayi. Obyčejné vraždění desítek panáků tu samozřejmě je velmi často, ale také si zařídítě/zastřílíte z aut/lodiček/vrtulníků (podle mě tohle zrovna nejsou dobré části hry) anebo si zahrajete za týpka ve stratosférickém letadle, který přes mapu ovládá speciální jednotku (to bylo zajímavý).

• Kvéry. Standart. Dělaj ratata, zabíjej panáky. Měl jsem pár svojich oblíbenců. Nevim, jestli to bylo v předchozim díle, ale líbilo se mi, že kvéry konečně někomu dokážou urvat končetinu. :)

• Oceňuju srandičky, kdy můžu zdrhnout z výslechového křesla a zahrát si black ops arcade anebo zork. U zombie módu se mi líbila začáteční animace, ale hratelnosně mě neuchvátil. V multiplayeru to může být dobrý, ale já nejsem multiplayeový typ.

• V několika misích mi vadilo špatné podání úkolu. "Musíme jim zničit munici!" - tak zagranátuju označený bod, ustřílim ho raketama, pro jistotu to tam ještě běžim vystřílet kulkama, než potupně zhebnu. Páni tvůrci ale chtěli, abych tam schodil zapálené sudy, ne moc lehce rozpoznatelné od ostatních generických sudů na krytí.
Anebo mise, kdy mám být potichu, ve stínech a vyhýbat se vrtulníku. Když potichu, tak u mě to znamená, nedělat mrtvoly, bo je to hlučné. Dávalo to i smysl, když hlavní označený úkol byl "Follow" panáka. Jenže v jedný části, ať sem byl schovaný sebelíp, mě prostě vrtulník uviděl (i skrz barák!), vyběhla na mě tuna vojáků a smrt. Mnou nepochopeným cílem téhle mise, bylo zabít jednoho panáka, abych mu vzal kulomet a mohl dělat dál ratata.

• Jak už sem zmiňoval, mise ve vozidlech vypadají s destrukcí velmi hezky, ale vozidla se ovládají velmi blbě. Problém sem neměl akorát u motorky, což byla snad jediná zábavná mise ve vozítku.

Pro: akce

Proti: ovládání vozidel

+13
  • PC 90
O Call of Duty: Black Ops jsem se dočetl tuším někdy v létě tohoto roku a to v časopise Score, kde se psalo o jeho vývoji. Pár dní nato mi kamarád řekl, že mají na vývoj starost pánové z Treyarchu a mně se hned vybavil nepříliš povedený World at War, který jsem hrál sice na PS2, ale PC verzi jsem po shlédnutí několika gameplay neměl přílišnou chuť zkoušet. Stejně jako jsem neměl chuť zkoušet ani tento díl.

Teď si ale zpětně myslím, že by to byla velká chyba. Nuda mě totiž "dohnala" k tomu, abych dal Black Ops šanci. Již při pohledu na výběr menu, které vybíráte na televizi, kterou vydíte z pohledu Alexe Masona připoutaného v křesle, ve výslechové místnosti. Právě v této místnosti se odehrává velká část hry, hlavně cutscény mezi misemi.

Ve zmíněných misích se podíváte do různých zemí světa, hlavně do Asie (Vietnam, Čína). Hra se odehrává převážně v době studené války (1968), ale také 2. světové války (1945), kdy si zahrajete za Viktora Reznova, Masonova kamaráda, kterého potká v koncentračním táboře, ve Vorkutě, kde byli oba vězněni.

Ze samotné hry musím v první řadě vypíchnout grafiku, která je na velice dobré úrovni. Nadále již zmíněné cutscény, které jsou velice autentické, jelikož je Mason neustále nucen si vzpomenout na okolnosti svého věznění ve Vorkutě a čehosi okolo číselné stanice. Nejednou vás hra také nechá do několika cutscén zasáhnout, byť třeba jen opakovaným mačkáním jedné klávesy. Vše se samozřejmě vysvětlí ke konci hry, kdy se odhalí jak Masonovi věznitelé, tak i existence Viktora Reznova.

Nadále se mi také moc líbil dabing postav, který k nim naprosto sedí a mimo jiné i arzenál zbraní, který je opravdu bohatý a ve hře najdete téměř vše od nože, až po nejsilnější raketomet. Ty "lehčí" kousky typu MP5K, či pistole (ve hře se k mému potěšení vyskytuje i český CZ75) lze mít i duálně (v každé ruce jednou).

Avšak ani této hře se nevyhnuly nějáké ty chyby. Snad tou pro mě nejvýraznější jsou podivné účinky zbraní, jelikož raketomet má stejné (jestli ne menší) účinek, než například brokovnice, nebo Colt Python. Několikrát se mi stalo, že na mě nepřítel vystřelil z raketometu a jen mě lehce zranil. Párkrát taky "zahapruje" AI u vašich parťáků (kteří jinak "fungují" celkem spolehlivě a v boji celkem pomáhají), kteří se párkrát nesmyslně zastavili a já šel sám. To by z těch výraznějších nedostatků bylo snad vše. Kdybych měl hru tedy shrnout do jedné věty, tak musím říct, že mě velmi příjemně překvapila a je to snad nejlepší FPS, jakou jsem měl možnost tento rok hrát.

Pro: Grafika, zbraně, cutscény, dabing

Proti: Nesmyslný účinek raketometu v bojišti, někdy AI parťáků

+13 +14 −1
  • PC 85
Ach jo, zase díl od Trearchu, říkal jsem si, když jsem Black Ops pár dní zpět instaloval. Neříkám, že World at War byla úplná tragédie, ale ve srovnání s Modern Warfare 1 a 2 od Infinity Ward to bylo z mého pohledu krapet slabší. Nakonec musím ovšem zvednout palec nahoru, Treyarch se v BO docela vytáhnul.

Čím u mě BO jednozančně zabodoval, byla variabilita protředí, musím říct, že paráda, takřka každá mise se odehrává někde jinde a když se člověk přenese přes silně konspirační a zamotaný příběh, který jsem začal trochu chápat až ke konci, tak jde o velmi atraktivní kombinaci. Ve všem ostatním jde o klasické CoD v duchu Modern Warfare, spousta nepřátel, skriptů, tu povedenějších, tu už na první pohled trochu násilně naroubovaných do hry. Snad ještě ve větší míře je hráč veden za ručičku v podobě nutnosti následovat některou postavu a plnit její "příkazy", takže pro vlastní invenci prostor nezbývá. On tu stejně ani nikdy moc nebyl, když jsem se rozhodl něco udělat trochu jinak, než jak to hra chtěla, velmi brzy mi dala najevo, že takhle jako že neeee.

Call of Duty mě od MW1 nedokázalo ničím překvapit a to v tom pozitivním i negativním smyslu, když jdu hrát, tak víceméně vím, co mám čekat a co dostanu. Většinou hru odehraju, ale už se k ní nikdy nevrátím a stejné to bude k s Black Ops. Poskytlo mi to pár hodin skvělé zábavy a tím je mise skončena. Ale vím, že až povinnost příště zavolá, stejně neodmítnu a znova do toho půjdu :)

Pro: Variabilita prostředí, zajímavý příběh, vše dobré na CoD je i zde

Proti: Už poněkolikáté to samé, AI nepřátel i parťáků

+12 +13 −1
  • PC 75
To přehazování mezi studiy Infinity Ward a Treyarch nedělá rodině CoD dobrotu. Jedni dokáží vytvořit skutečně pěkné pokoukání, druzí umí vymyslet příběh s hlavou a patou, který lze stíhat během hraní i sledovat. Společné ale mají obě studia jedno: Tak moc se zaměřují na filmový prožitek, že zapomínají, že dělají hru.

Zrovna 'Black Ops' (BO) jsou ukázkou toho, jak dobré by to mohlo být, kdyby. Scénáristům z Treyarchu se totiž podařilo vymyslet a k životu přivést skutečně na CoD až nevídané vyprávění, které je sice od jisté chvíle prokouknutelné, ale rozhodně ne zcela a ten zbytek dokáže překvapit. Sice nic, co byste už dávno neviděli v hromadě všelijakých filmů od těch velkých a úspěšných po ty béčkové a zapomenuté. Přivést Masona, vaši postavu, do období Studéné války, bylo riskantní. Přeci jen, Studená válka není ve střílečkách zrovna nejběžnější, ale povedlo se a kolotoč dění se točil až do konce. Skvělé mi přišlo období (ne, že bych Cold War nějak žral, mám raději WWII, ale přišlo mi neokoukané), zasazení do CIA, výslechy a bezpochyby velmi variabilní množství lokací, kdy snad chyběl jen povrch Měsíce :) Kdyby tohle bylo tím jediným, co hru samotnou vytváří a hráč hraje, bylo by to skvělé a já bych s nadšením po dokončení hry dával klidně 95%, beze srandy. Jenže perfektní věci neexistují, žel Bohu.

Hráč trpí tím, jak hra trpí na bugy, nedodělky a nedomyšlenosti. Vypadá to, jak kdyby na hře pracovalo několik týmů a každý trochu jinak. Během hraní hodně zamrzí zbytečné nadužívání kláves, kdy k použití, lezení nebo nějakému skoku musíte používat pokaždé jinou klávesu, jednou 'Use', jindy 'Enter', někdy musíte skočit jen tlačítkem 'Jump', jindy se musíte rozeběhnout a skočit, ačkoliv vzdálenost je v podstatě stejná, jindy ale skáčete automaticky v herní příběhové animaci, ale rozdíl oproti předchozímu skákání je přinejmenším mizivý. Mnohdy vás musí hra krotit, abyste nenarušili "scénu", takže vám sklopí zbraň a pohyb přepne do líného šourání i ve chvíli, kdy to nejméně čekáte, ale jít musí hráč stále sám, jindy přebírá hra ovládání hráče sama, ale vy to prostě nezjistíte jinak, než že vás přestane poslouchat ovládání. Hra pospíchá a následně zdržuje, kdy sice příběhový úprk není tak zběsilý jako např. u Modern Warfare 2, ale moc možností oddechu a pozorování není, přičemž následně při nahrávání pozic se stále dokola zobrazuje animace zmateného Masona a i při ukončování hry se přehrává zbytečná animace. Sice jdou přeskočit, ale až po pár vteřinách. Skvělý je i postup pro nahrávání uložené pozice poté, co se ke hře po vypnutí vracíte. Čekáte, až se hra doloaduje, abyste mohli přeskočit už známou animaci, dostanete se do menu, vyberete 'Kampaň' a tam můžete zvolit jen 'Nová hra'. Musíte se tedy vrátit o krok zpět v menu, poté znovu vybrat 'Kampaň' a teprve poté se zobrazí možnost pokračování v rozehrané kampani. Pokaždé.

Extra bug-bonusem je zase scriptování. Nepřátelští vojáci se točí na místě, narážejí do zdi, aby si pak vybrali jinou cestu; zastřelení zůstanou viset v pádu ve vzduchu a teprve po pár vteřinách si úslužně lehnou; po výbuchu granátu se nejprve svíjí a pak po více jak vteřině jim dojde, že by se měli také proletět vzduchem, což vypadá, jak kdyby je někdo vystřelil z praku; objevují se doslova před očima ve chvíli, kdy jste někde dřív, než script očekával; nacriptované vedlejší postavy chodí skrze druhé jak duchové; parťáci, co mi kryjí záda, najednou prostě zmizí a nikde nejsou, ale jakmile najede předscriptovaná animace, najednou se objevují; po načtení pozice, kdy moje postava na začátku má mluvit, brebentím jak "já", tak i moji parťáci, takže klidně i pár vteřin trvalo, kdy kecali tři postavy najednou a já se vůbec neorientoval v tom, kdo a co to mele, titulky šli přes sebe samozřejmě také. Perfektní chvilku jsem zažil také ve chvíli, kdy jsem v misi Vorkuta (to sovětské vězení) došel k jízdě na motorce (ne, to není spoiler :), kdy se hra sekla, já ji musel v Task manageru sestřelit, abych zjistil, že si hra od začátku mise neuložila jediný checkpoint. Sranda to byla o to větší, že se tohle celé zopakovalo ještě jednou. Tuhle misi tak znám nazpaměť. Díky. Nutno ale podotknout, že na popsané chyby scriptu narazíte jen párkrát za hru, o to více si je ale zapamatujete.

Hra je zase poplatná konzolím, tohle mě vždycky bude bít do očí. Nemožnost ukládat pozici kdy a kde chci, jen nutnost čekat na checkpoint; neustále na obrazovce vypisované popisky "Následuj", "Šipkou nahoru a dolů...", "Stiskni R pro přebití" apod. mi připomínají, že mě mají autoři za kreténa, který si nepamatuje rozložení kláves, které si sám definoval; neustálé ukazování trasy co cca. pár metrů, abych náhodou v tom koridoru nezabloudil - pak je vtipné, kdy v tunelech dolezu na rozcestí, moje postava se parťáka ptá "Kterou cestou se mám dát?", parťák odpovídá komerčně oduševnělým "Následuj svůj instinkt, Masone." a v jednom ze dvou možných tunelů přede mnou svítí žlutá tečka "Cíl 2,4", informující, že další bod přednastavené trasy mám 2,4 metry před sebou.
Na to, jak hra vede hráče za ručičku jak debila, zase opomíjí zmínit některé o trochu důležitější části hry. Jako že např. i když si nastavíte reverzní myš (X/Y), tak navádění raket stejně funguje obráceně nebo že "Tajné dokumenty", které můžete v misích nacházet a odkrývat tak zpětně skryté tajné informace, jsou ve skutečnosti magnetofony, takže je celou dobu v misích úspěšně na stolech ignorujete, protože hledáte nějaké papíry a složky :) A co nenajdete během hry, to po jejím skončení už nikdo neodkryje.

Pak už zůstávají jen takové ty momenty, které nejsou chybou, ale jakýmsi podivným cosi, kdy se drbete na hlavě ve chvíli, kdy Rusové mezi sebou mluví špatnou angličtinou nebo se nad lodí Rusalkou, kterou jste předtím na širém prázdném moři značně pokropili raketami a kulomety z vrtulníku, objeví dva nepřátelské vrtulníky prostě odnikud, asi vyskočily z vody jak delfíni.

Faktem je, že bych si také hru dokázal bez problémů představit bez zbytečně krvavých a naturalistických animací podřezávání, zabodávání a rdoušení.

Příběhem i atmosférou mi hra přišla vskutku kvalitní a klidně bych podle 'tohohle' rád viděl i filmovou (kvalitní!) adaptaci, ale ta lavina nesmyslných nedodělků, kdy jsem musel některé části hry opakovat jen kvůli tomu, že jsem nevěděl, jestli mám konat já, nebo za mě právě hraje hra nebo které tlačítko asi budu muset zmáčknout ve chvíli, kdy bylo zřejmé, že nějaké mačkat budu muset (a někdy jsem nemusel, páčto to zahrála sama hra), a bugů, to celé zkazila. Velká škoda. Za ten příběh a mnoho rozličných lokací ale děkuji. Pro takovýhle případ používám označení "Osolení kvalitního čaje".

PS: Zombie mód jsem nezkoušel, do toho nastíněného CoD světa mě tohle nijak nesedlo. MP také nehodnotím, jsem "singlař :)"

Pro: Příběh; zasazení do CIA za Studené války; množství moc pěkných lokací

Proti: Příliš mnoho nesmyslů umořilo hráče; bugy a excesy ve scriptování; zkonzolovatění

+12
  • PC 60
Studiu Treyarch se prostřednictvím Black Ops daří vyprávět poměrně povedený a slušně vystavěný příběh, který je sice značně derivativní a předvídatelný, ale stále se jedná o zdaleka nejlepší aspekt celé hry.

Po stránce hratelnosti a mechanismů jde totiž naopak o destilát toho nejhoršího v historii celé série. Extrémní svázanost, rigidní skripty a spousta nečitelných instafail podmínek na každém kroku ukazují, o jak moc horší gamedesignery měl Treyarch oproti tehdejším Infinity Ward. Je škoda, že si studio nevzalo lekci z předešlého Modern Warfare 2, jenž dokázal hráče provést příběhem aniž by se tvůrci uchýlili k takto drastickému zkrácení vodítka, na kterém se pohybuje.
+12 +13 −1
  • PC 100
Asi nejlepší COD zatím. Líbí se mi rozkouskouvaný příběh, který je misi od mise rozkouskovanější a složí se až fakt v poslední misi. Také se mi líbí realističnost pohybů a opravdu nádherná grafika. Zvlášť když si to dáte na nejvyšší rozlišení a detaily. Vývojáři si opravdu vyhráli se zbraněmi, protože jsou propracované a mají docela reálné zvuky. Dabing postav je udělaný také dobře..hlavně ty ruský a vietnamský přízvuky v angličtině. A potom už budete rádi poslouchat Reznovo hlášku: Kravchenko..Steiner..Dragovich..all must die!! A nejraději mám misi, kde jdete zabít Steinera a potom vám Hudson poví že Steinera nezabil Reznov, že to kapitán Hudson viděl a jak vás to hodí o dvacet minut zpátky, kde se vypustí ten plyn projektu NOVA 6. Taky než sem přišel že se musím krýt nebo mi praskne maska. Zombie mód je úžasný ale pěkně težký a když jsem to prohrál asi po šestý tak jsem ztratil nervy a načítoval si SPASe a hodně nábojů :D. A také jsem neviděl lepši multiplayer než tady...zde opravdu zabaví a to díky užásným mapám. To je asi vše co jsem chtěl říci takže pamatujte: Kravchenko..Steiner..Dragovich..all must die!!

Pro: Příběh, Zbraně, Dabing, Hratelnost, Zombie Mód, Single a Multi + Kravchenko..Steiner..Dragovich..all must die!!

Proti: Krátké a občas až moc složité, silnější nároky, bugy

+11 +16 −5
  • PC 65
Tak nevím, jestli jsem už dostatečně otrlý, či jsem si prostě zvykl, ale toto už mi po protrpěných CoD:2, World at War a Modern Warfare 2 připadalo jako vlastně docela snesitelný béčkový osmdesátkový film, občas přerušovaný turkey-shoot akcí. Jako oživlá verze nekonečných řad filmů s Chuckem Norrisem a Dolphem Lundgrenem. A co si budem povídat, já ty blbé akční fláky měl, a pořád mám, vlastně docela rád.

Největší zápor tak už nevidím v tom, že je to špatná akční hra (byť to pořád v podstatě je, hlavně když vynikající Wolfenstein ukazuje že to i v dnešní době jde, ale ani už není nijak zásadně útrpná), ale v tom, že je to na jednorázovou jízdu Clancyovským příběhem a přepálenou Bayovskou akcí příliš dlouhé, a hlavně že tomu zoufale chybí nějaká charismatická hlavní postava. Jako například ten Chuck Norris.

A samozřejmě nadhled, ten by byl potřeba. Hláškovat ještě trochu víc nad utrženými končetinami Vietnamčíků, ještě víc rockových vypalovaček do staccata kulometů, víc misí s Rambovským sestřelováním tanků lukem, a ještě víc přitlačit na šílených záporácích s německým přízvukem.
+11 +12 −1
  • PC 70
Další díl ze série Call of Duty je sice dobrá hra, ale hlavně zklamání. Treyarch zřejmě nemůže vydat plnohodnotný díl série. Od AI se sice moc nečekalo, ale to něco co se zde objevuje je příšernost! AI sice v žádném díle CoDu nebyla dobrá, ale to skrývaly skripty. Ty zde jsou ale hloupé a často se nějaký nepřítel objevý přímo před vámi jenom tak, ze vzduchu. Naštěstí je akce zběsilá a tak si toho většinou nevšimnete. Právě akce je velice rychlá a nutí vás pořád běžet dopředu. Světe div se, ale ono to funguje. A funguje to skvěle. Příběh je zpočátku dobry, vprostřed se nic moc neděje a konec se konečně zase rozjede. Hratelnost je skvělá. Škoda že dodržuje další pravidlo série : šest hodin skvělé hry a je konec. Těch šest hodin se ale budete dobře bavit. Další kapitolou je multiplayer. Ten ale neni tak dobrý jak v MW2. Jeho mapy jsou každá jiná, ale všechny mají jedno společné : jsou tak zběsilé až jim to škodí.

Pro: Singleplayer

Proti: Multiplayer horší než v MW2

+10 +11 −1