Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Medal of Honor

12.10.2010
69
308 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Po více či méně úspěšných dílech ze série Medal of Honor vychází v pořadí již šestý díl, který opouští téma 2. Světové války a po vzoru předchozího dílu Call of Duty: Modern Warfare 2 je zasazen do období bojů speciálních jednotek americké armády Tier 1 Operator v Afghánistánu v roce 2002. Tento nový přírůstek byl vyvinut podle skutečně proběhlých akcí inspirovanými americkou Operaci Anakonda a vy jako člen této elitní skupiny budete pod přímým velením NCA plnit protiteroristické mise a to za podpory jiných členů jednotky.

Deset jednotlivých misí se odehrává v různých lokacích Afghanistánu, od malých měst, vesniček, přes hory a rozlehlé pláně až po jeskyně a opuštěné sovětské komplexy. Mise singleplayerové kampaně jsou rozdělené na masivní boje za podpory jiných bojových složek (tanky, více jednotek, vojenská vozidla) a na tajné a tiché operace za nepřátelskými liniemi nebo v přímém centru nepřátelského prostředí. K dokončení misí vám bude k ruce moderní výběr zbraní různého typu (nůž, brokovnice, těžký kulomet, samopal, pistole, granáty, RPG, odstřelovací puška s dvojím viděním atd.). Některé mise mají taktež zničitelné překážky.

Singleplayerová část byla vyvinuta na enginu Unreal 3, zatímco o multiplayerovou stránku hry se postaralo studio DICE s využitím enginu Frostbite. Ta se odehrává v prostředí známém ze singleplayerové kampaně (a ve městě Kábul), za vydatné asistence různých módů (Team Assault, Combat Mission, Sector Control aj.) a možností výběru bojové specializace (kulometčík, raketometčík nebo odstřelovač). Široká paleta zbraní je zde postupně odemykána.


Poslední diskuzní příspěvek

@PRIVATE MARTIN (04.11.2019 11:38): Fungují, ale moc lidí to nehraje dle trackeru.

Každopádně ten mulťák byl supr, akorát Bad Company 2 bylo prostě lepší, tak nemělo moc smysl to hrát. Stejný případ jako první Homefront třeba...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Spolu s Call of Duty patrí séria Medal of Honor k najvýznamnejším vojnovým FPS aj keď takmer vždy tento mikrosúboj prehráva, minimálne čo sa týka releasov vydaných pre PC. Nový prírastok do série po vzore Modern Warfare opustil bojiská druhej svetovej vojny a zasadzuje dianie do Afganistanu, čo je rozhodne plus. Čo ale plusom nie je, je že pozvoľná inšpirácia Modern Warfare občas až priveľmi nápadne prechádza do obyčajného vykrádania. Tvorcom síce chvíľami nemožno uprieť istú snahu o niečo svoje ale väčšinu času im buď chýba odvaha experimentovať alebo im skrátka len príliš skoro vyschla studňa inšpirácie a tak vsádzajú výhradne na osvedčený koncept. Čo má za následok, že hráč sa síce baví, ale vzhľadom k tomu, že takmer všetko už bolo k videniu inde a spracované o niečo lepšie nový Medal of Honor príliš v pamäti neutkvie a nemá reálnu šancu zaradiť sa medzi legendy žánru.

Pribehovo nejde o nič výnimočné, jednotlivé postavy až do záveru skôr splývajú ale hlavný účel to i tak plní. Graficky ide o slušný štandard, je však škoda, že hre mimo iné chýba aj kvalitnejšia hudba ktorý by podporovala vypätejšie momenty. (Djawadi na Giacchina, ktorého soundtracky k sérii sú počúvateľné aj samostatne naozaj nemá) Audiovizuálne ale ani tak nejde o žiadnu blamáž, z herného hľadiska možno pochváliť aj slušné tempo, ktoré má pritom ďaleko od slova zbesilé a nájde sa v ňom priestor aj na vydarené stealth momenty. V akčnejších pasážach až do splnenia primárneho cieľa dochádza aj na nepopulárne respawnovanie presily nepriateľov, ale fakt, že každá guľka vystrelená z hocijakého miesta vás môže stáť život, len podporuje hustnúcu atmosféru. Dizajn levelov taktiež obstojí, ale sem tam prílišná linearita dokáže zamrzieť, hlavne keď vás hra nepustí ďalej po rovnej ploche, len preto že tadiaľ skrátka ísť nemáte. Nepochopiteľné je aj že hráč ako člen špeciálnych jednotiek nedokáže vyšplhať na väčšiu prekážku bez cudzej pomoci, zatiaľ čo ostatní s tým prevažne problém nemajú. Kooperácia so zvyškom ale zase patrí k svetlejším stránkam hry, chváliteľné je aj dopĺňanie munície od vašich parťákov. Výsledok ale ešte zhadzujú menšie či väčšie bugy a nie práve najlepšia inteligencia nepriateľov, ale s odstupom času našťastie nejde o nič, čo by výrazne kazilo herný zážitok.

Čo dodať záverom - vzhľadom na vysoké očakávania ide o mierne sklamanie ale odhliadnuc od toho nám EA naservírovali nadpriemernú atmosferickú strieľačku, ktorá si hanbu nerobí. Akurát mohla a mala byť ešte lepšia.

Pro: Atmosféra Afganistanu, rozmanitá a kvalitne zvládnutá akcia

Proti: neoriginalita, bugy, AI

+42
  • PC 40
Nemůžu říct, že bych od MoH měl velká očekávání, ale i tak se cítím zklamaný. Ještě pořád jsem na žánr válečných FPS nezanevřel a pořád věřím, že i tam mohou vznikat kvalitní hry.

Jenže MoH není jedna z nich. Grafiku má hezkou dost a na spoušť, kterou na Afgánských pahorcích dokáže způsobit letecká podpora je radost se dívat. Celé prostředí je poměrně pěkné, proto je škoda, že zůstalo tak trestuhodně nevyužito. O to víc frustrující ale se všemi svými pahorky i vzdálenými horami je. Jste prostě uvízlí v několikametrovém koridoru a nelze z něj sejít. Do cesty napatlat pár překážek, trochu větší prostory pro prestřelky, hotovo. Škoda.
Pochválit lze ještě zvuky. Zbraně, svist kulek, výbuchy, to všechno zní dobře. V audiovizuální prezentaci prostě takové Black Ops 2 nelítostně drtí.

Jenže zbytek je prostě hrůza. Příběh nestojí za zmínku, neexistuje. Hrajete za příslušníka Rangers, který se svými kamarády střílí Talibánce na kopci , za pilota (přesně jedna mise) a hlavně za příslušníka Navy Seals, který se svým kamarádem Danem Vávrou a dalšími škodí nepříteli ze zálohy. Všechny postavy jsou jen schránky na všechna vojenská klišé a blbé hlášky. Je to trapné a bolí to.

Kromě těch pár navádění raket, odstřelování, ježdění na čtyřkolce a podobných srand je hra prostě tupá. Bezmyšlenkovité a nezáživné střílení nepřátel bez inteligence. Ti jsou totiž opravdu, ale opravdu tupí, až je to neuvěřitelné. Ve vesnicích a údolíčkách si stačí si vzít nějaký lehký kulomet do rukou, držet klávesu pro postup dopředu, střílet po všem co se hne. Úspěch zaručen, Tálibán je na lopatkách.
Munice není nikdy nedostatek, kamarád po boku vám jí dá, když vám dojde. Oproti konkurentům větší zranitelnost vaší postavy vás nutí trochu se krýt, ale to jen sporadicky.

Hrůza jsou i bugy. Jednou nejde kulometné hnízdo potlačit palbou, i když do něj vystřílíte roční zásobu munice, jindy po zabití kulometčíka na vás stále kam se hnete střílí textura plechu. Jindy vás nepřítel náhodně objeví. Otravní jsou i nesmrtelní nepřátelé. Vy byste sice toho kripla s RPG mohli trefit a zabránit mu, aby trefil váš vrtulník, ale dokud vás netrefí, je nesmrtelný. To je už hodně starý a laciný trik. Hnus.

MoH aspoň neuráží tak hrozně hráčovu inteligenci jako Black Ops 2. Ale zábavnější taky není. Ještěže to trvá jen 4 hodiny.

Pro: prostředí, grafika, zvuky, některé oživující části

Proti: tupý koridor, demence nepřátel, stereotyp, bugy, nudná hratelnost, nic navíc

+29
  • PC 70
MoH vůbec není tak špatnou hrou, jak se všude píše! Ano, na špičku ztrácí, ale na druhou stranu by byla chyba se ji vyhnout kvůli "nízkým" hodnocením či dalším předsudkům. Ani nevím proč, ale hře jsem tak nějak věřil a předobjednal, když tu byla ta možnost, že ji budu mít za poloviční cenu. Možná to bylo i přídavkem MoH: Frontline HD a snad nadějný MP. Hra mne rozhodně nezklamala. O žádné slasti a hráčských orgiích to také ovšem nebylo. Na MW2 ztrácí tu neskutečnou a šílenou jízdu. Na Bad Company zase to vyhrání si s destrukcí a celková zabavnost. Je to taky tím, že hra staví na vážnosti situace a tvrdých podmínkách zdejšího konfliktu. Vždyť už Rusáci si na zdejších horách vylámali zuby a jejich invaze byla tehdá neúspěšná. To platí i u nynější operace, která se zrovna dvakrát nevyvedla.

Co se mi zatraceně líbilo:
Co si všimnete na první pohled je superšmakózní grafika, kterou jsem si opravdu zamiloval.Unreal Engine je opravdu k nepoznání. MP grafika jede na Frostbite od DICE, tam žádná velká změna není. Grafika má nejlepší grády v horách, horských průsmicích a cestičkách, to je vůbec to nejnádnernější ve hře. Skály, sníh, sluníčko a krásná obloha, občas(nebo vlastně velmi často) jsem zastavil a kochal se okolím. První 2 mise jsou docela nuda, ale pak příjde 3tí stealth mise(stealth mise jsou opravdu podařené), která je opravdu dobrá a dostáváte se do hor, kde si to prostě zamilovat musíte :). Když jsme u té grafiky tak výborně jsou vymodelovány postavy - obličeje, oblečení, vousy! :D To je vůbec pro mne takový trademark této hry. Vousy kam se podíváš. Mají ho Talibánci, Amíci a vůbec se nehraje na nějaké navoněné vyžehlené frajírky, co skládají jednoho nepřátele za druhým. Voják ma smrdět a být zarostlý! :). Dusty je borec!!!

Tato hra má nejlepší zvuk AK-47, co jsem kdy slyšel! Opravdu vynikající a jde z něj strach. Vůbec zbraně protistrany jsou dobře promakané a pěkně kopou, jako má oblibená G3, která je tady o5 nástroj smrtící zkázy:). Ano, MoH hodně kopíruje konkurenci, ale má i své vlastní skvělé nápady. Pamatujete na skvělé skluzy do krytu Natana Drakea? Tak to je tady stejně skvělé, akorátže je to v FPS! Běžíte a pěkně si to zaslejdujete za skálu. Navíc pro mne revoluční systém vyklánění, který je opravdu chytlavý. A jde to i vrchem. Když jste v krytu, tak se jen krásně odlupují částečky skály, občas o kryt příjdete uplně. Hra má pár skvělých momentů, kdy vám teče opravdu do bot, nepřátelé jsou všude kolem a vy nevíte, co bude dál. Pocit bezmoci, to tu chtěli prezentovat. Pěkně se dívá jak sundáváte nepřátelé a ti se sunou k zemi a navíc "výstřiky krve" jsou tu dobré. Ustřelovat končetiny bohužel nejde, ale možná si aspoň spravíte chuť při sniperování, kdy aspoň hlavu rozprášíte do okolí. S takovým kanonem taky proč ne? :) Sniperovací části jsou fajn. Let ve vrtulníku vytrhne trochu ze stereotypu. Výborně jsou taky udělány airstriky na které se pěkně dívá. Navíc po zásahu nevidíte na metr a všudypřítomný prach je vážně nepříjemný(v dobrém slova smyslu). Konečně je v nějaké hře tma, takže se dá využít noční vidění. Když vejdete do tmy je úplná, pak si na tmu zvykne a už vidíte obrysy - jak v realu když přecházíte ze světla do tmy nice :). Ve hře se nesetkáte jen s Talibáncí ale taky s dobře vyzbrojenými Čečenci, kteří dovedou potrápit. AI spojenců je dobrá, dobře kooperují a jsou k užitku,třeba tím, že vám dávají munici či hlásí pozici nepřítele. Ve hře toho patosu a patriotismu zase tak moc není, čekal sem víc hučení do makovice. Na poměry FPS má MoH docela obstojný příběh s kancelářskýmkreténem, který v tom vidí jen prachy....klasická politická krysa. Postavy jsou dobré, moc námahy by to ale nedalo postavy a příběh trochu více rozvinout. Linkin Park - The Catalyst v titulkách! :P

Věci, z kterých jsem tedy nadšen rozhodně nebyl:
MoH nemá koule, má takové psí kouličky. Když už je to kopie úspěšných titulů, mělo by si jít trochu více svou vlastní cestou. Trochu více experimetovat a riskovat. Rozhodně bych uvítal novátorství, něco bylo fajn, ale rozhodně toho bylo málo! Hra má docela málo skriptů, což si myslím ji naopak neprospělo. Chybí nějaké ty epické momenty. Z MW2 si taky převzalo zpomalení času, ale ve hře je toho minimálně. Docela průser byla mise, kde ste jeli na ATV. Připomínalo to jízdu na vodě - hrůza a děs. Když najedu na šutr, měla se obrazovka aspoň naklonit. Na nějakou fyziku úplně zapoměli. Čekal jsem více pouště, navíc vůbec tam není to pasáž jak ve videu byli v tom hangáru na letišti, to byl MP či co?? :( Granáty jsou hodně slabé, navíc animace výbuchu je směšná :(. Ona vůbec destrukce mne hooodně zklamala. Z Bad Company jsem byl rozmlsaný(a to ve 2jce je to prý ještě větší maso) a tady jde zničit málo co, spíš nic než něco málo. K FPS nepochybně patří zbraně a to je další a hodně velký průser hry. Nepřátelské kvéry jsou relativně dobré, kopou a mají skvělý zvuk. Za to americké kvéry stojí zapikaču. Pocit ze zbraní veškerý žádný. Skáče leda brokovnice a zbraně vůbec nebudí respekt, jako ty opoziční. Připadlo mi, že oni mají pravé a já mám airsoftku. Zoom(většinou ve formě ACOGu) je tak oddálený, že je to v podstatě, jakoby jste vůbec nepřibližovali a regulovat se nedá. AI protivníků je relativně špatná, občas nabíhají jako ovečky na popravu. Hra je občas hodně zmatečná a není jednoznačně určeno kam mám jít, případně u airstriku na jaké cíle navádět. Občas jsem tedy nevěděl kam jít, či několikrát zkončil misi, že jsem nenavedl tam kam jsem měl či ve vrtulníku nestrefil to či ono. Hru jsem hrál na MEDIUM a bylo to tedy hrozně jednoduché, musím to rozjet znovu na HARD, fakt žádná výzva, vše se tak nechutně zjednodušuje :(. Říkal jsem si, že nějaké ty překážky na které nepude vyšplhat a různé podobné zahrazování cesty budu ignorovat, ale opravdu to štve...Na začátku párkrát došlo k poklesu frameratu a občas mi jakoby vypadly textury a chvili trvalo, než se "doostřili". Hře chybí opravdu dobrý a zapamatovatelný hudební podkres. Hold Zimmer je prostě génius své doby. Hra je opravdu krátká. Konec mohl být o hodně těžší a hlavně epičtější! Opravdu nic-moc. A vůbec jsem si nemyslel, že už je konec ani to tak nevypadalo, ale prostě byl tam, z toho sem byl lehce šokován, že se to tak "useklo". Den 2 byl totiž super, ale strašně krátky :(.

Z MP jsem zatím nadšen! Tady jsou zase skvělé US zbraně a pocit ze zbraní je parádní, navíc lepší výbuchy a zvuky - HUA :).

Takže ať se určitě kutí další díl. Ať odstraní zmíněné chyby, trochu se více odvážou a bude to fajn.

btw opravdu si myslíte, že je inteligentní střílet v jeskyní, popřípadě házet tam granáty? to jde asi jen opravdu ve hrách! AU! :D Aspoň moje uši by udělaly to, co podle fyziologie mají dělat ;).

SP 6/10, MP 8/10 - 72% za mě.
+26
  • PC 75
V poslední době FPS moc nehraji (od dohrání Cryostasis už uběhl rok a čtvrt), ale když se do nějaké střílečky z vlastního pohledu pustím, mám, až na výjimky v podobě třetího Soldier of Fortune, šťastnou ruku a bavím se podobně, jako před lety. I Medal of Honor z roku 2010 byl pro mě vítanou odpočinkovou zábavou. Novější akce většinou rozehrávám na nejtěžší obtížnost, a naštěstí jsem ji zvolil i zde. Naštěstí proto, že ani na Hard nešlo o nějakou exrta výzvu, a tak by mě nižší obtížnosti akorát zkracovaly už tak nikterak dlouhou herní dobu.

Celkem jsem hrál za čtveřici charakterů ze čtyř různých jednotek. Nejvíce jsem si oblíbil Rabbita, za nějž jsem hrál nejčastěji a příběh se točí především kolem něj a jeho jednotky. Mise za Deuce spolupracujícího s Dustym také nebyly špatné, pilot vrtulníku Brad Hawkins se ve hře mihl jen na chvilku a Dante Adams mi tolik nesedl.

Vrtulník mě až tolik nebral, střílení z vozidel také ne, ale jízda na čtyřkolce mě celkem bavila, i když to spíše vypadalo, jako jízda na vodním skútru. Skvělé byly stealth mise, které se sice stejně nakonec zvrhly v přestřelku, ale většinou to mělo jasný důvod a i zaměřování cílů pro leteckou podporu bylo zajímavým ozvláštněním hratelnosti.

Nekonečné množství nepřátel, kteří na některých místech neustále obsazovali stejné pozice, dokud jsem nepřekročil neviditelnou linii, mě hodně štvalo, ale po chvíli jsem si na to zvykl a už to tolik nevnímal. Jelikož mi nikdy nemohli dojít náboje, protože jsem si o ně mohl říci komukoli z mého týmu, tak šlo vytvořit obrovskou hromadu těl. Kvůli zmíněným liniím jsem musel v poslední misi v jeskyni několikrát nahrát uloženou pozici, protože jsem postřílel ustupující nepřátele dříve, než hra počítala, můj parťák se zasekl a já nemohl pokračovat. Až YouTube mi ukázal, kde přesně mám stát, aby se vše podařilo.

Je vidět, že Medal of Honor byl vydán současně i na nejrozšířenější konzole své doby, čemuž je přizpůsobeno třeba menu či ukládání pomocí chceckpointů. Ovládání na PC je ale bezproblémové, což je hlavní. Příběh podle skutečných událostí, předpokládám značně upravený, mi na klasickou střílečku přišel dost nadprůměrný a zakončení pro mě bylo vcelku překvapivé a netradiční. Hrát to znovu ale nejspíše nebudu, není důvod.

Pro: Rabbit, čtyřkolka, stealth mise, zaměřování cílů pro leteckou podporu, příběh

Proti: množení nepřátel, neviditelné linie, bugy

+23
  • PC --
Už je to doba, kdy jsem hrál naposledy nějakou válečnou střílečku z pohledu první osoby. Ale herní výzva 2018 míní a hráč pak činí.

Medal od Honor je hra krátká (což je plus). Je hra neoriginální (což je minus). Ačkoliv se autoři snažili o pestrost, což znamená mise za snipera, střelce ve vrtulníku či obyčejného pěšáka, vždy se to smrsklo v obyčejné " vystřílej vše co ti přiběhne před tvůj zaměřovač zbraně".
AI nepřátel je tu taková nijaká. Prostě před hrače nabíhají talibánci s jediným cílem, a to nechat se zabít. V tom je asi podle mě největší kámen urázu. Nepřátelé před vás nabíhají, nechávají se prostřílet, a vy nemáte ani ždibec pocit, že by měli alespoň trošku inteligence.

Lokace jsou lineární, koridorové. Prostě jdete z bodu A do budu B a střílíte vše, co vám přijde do cesty. A to stále dokola, v nezajímavém příběhu.

Ale abych jen nekřivdil, tak musím kladně zhodnotit vizuál, hudební podkres, a abych byl zcela upřímný, tak i ten pocit ze střílení nepřátel.

Jako by to jen sloužilo jako prolog pro multiplayer. Ten jsem ale nehrál, tudíž se zdráhám hru celkově ohodnotit nějakým číslem. Takže na závěr snad jen jednu poznámku. Pořizovat si tuhle hru jen kvůli singleplayeru se nevyplatí.



+21