Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assassin's Creed Origins

27.10.2017
15.12.2020
kompatibilní
80
276 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Assassin's Creed: Origins je v pořadí desátý díl ze slavné série o nekončících bojích mezi asasíny a templáři. Hráč se tentokrát zhostí role Bayeka, posledního člena Medjayů, který opustil svou rodnou vesnici Siwa, aby poodhalil jistá nevyřešená tajemství. Jeho cesta povede přímo do samotného starověkého Egypta, ve kterém později sehraje roli při vzniku prvního bratrstva asasínů. Během putovaní tak hráč navštíví několik významných měst, jako je Gíza, Mennofer (Memfis), Alexandrie a v neposlední řadě také různé menší vesnice a osady ve Fajjúmu a v okolí řeky Nil.

Po delší pauze se vrací do hry možnost cestovat po pevnině na koni, nyní je možné si osedlat i velblouda. Nechybí ani možnost cestovat na loďce, včetně možnosti plavat a potápět se pod hladinou. Do hry se také vrací různé výzvy na lov lvů, hyen, krokodýlů, hrochů apod. Tvůrci navíc na hráče připravili několik hrobek k prozkoumání, kde většina z nich je vytvořena podle skutečných reálií.

Novinkou je možnost se vybavit štítem, který může být použit jak k obraně, tak i k úderům do nepřátel. Nový bojový systém zahrnuje i nastřádání tzv. adrenalinu, který po dostatečném naplnění umožňuje zničující dokončovací úder na bojujícího nepřítele. Ze hry byla mimo jiné odstraněna mini mapa, která byla nahrazena kompasem ukazující směr nového questu nebo objektu. S Bayekem také nyní cestuje jeho orlí společník, který po vypuštění může být použit k vyhledávání pokladnic, označování nepřátel, objevování skrytých průchodů, popřípadě také k napadení či odvrácení pozornosti nepřátel. Origins obsahuje navíc mnohem více RPG prvků, včetně nového přepracovaného zbraňového menu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
V AC sérii jsem už dlouhou dobu ztrácel víru. Od trojky šla kvalita strmě dolů. Čtyřka nebyla zlá, ale ty kokos: postavit to na stereotypních arkádových soubojích lodí... eh, nic pro mě. V Unity se ještě trochu o něco snažili, ale ne zcela úplně se to vyvedlo a Syndicate byl čistý amatérský narychlo splácaný průser. Proto mě ta dlouhá pauza potěšila a znova zažehla naději, že se dočkám něčeho víc, než jen slušně vymodelovaného historického světa (důvod, proč jsem to s touhle sérii ještě nevzdal). A vskutku, Origins je tak trochu novým začátkem a první AC hra po skončení Eziovské trilogie, která mě upřímně bavila až do samotného konce. Na začátku královsky, ke konci už méně, ale pořád solidně bavila. Pořád tam jsou ty otravné copy-paste prvky, které Ubisoft nastavil pro všechny své open-worldy, ale v daleko menší míře a děkuju děkuju, konečně jsou pryč collectibles. Alespoň v té otravné "to do list" formě. Děkuju!

Inspirace Zaklínačem je tu určitě ku prospěchu věci. Celá hra nepůsobí tak nechutně konzolovitě. Příjemně se ovládá, všechny nabídky jsou svižné, průzkum světa také. Celkově herní plocha působí komplexněji a uvěřitelněji (už to nevypadá tolik jak parkourová dráha). A hlavně: ten svět je prostě krásnej. Jakože fakt nádhernej. Prvních 30 hodin jsem se jenom kochal a užíval si všechny ty detaily a vizuální nádheru. A nejde jen o to, že je to všechno nádherně barevné a člověk vidí fakt jakože hodně mrtě do dálky. Ten svět prostě žije sám o sobě. Ta maniakální míra detailů mi přišla skoro až neuvěřitelná a s přehledem můžu říct, že vizuálně a technicky jsem hezčí hru prozatím nehrál. V tomhle ohledu Ubisoft překonal všechno, co bylo doposud vytvořeno. Sry, Geralte!

Co mě ale mrzí o to víc, že Ubisoft pořád nenajal schopné designéry misí a writery. Kdyby byla úroveň writingu a herní náplně tak maniakální, jako míra vizuálních detailů, měli bychom tu, dámy a pánové, jistojistě hru (minimálně) roku. Hlavní příběh je opět o pomstě, opět je to schematické vyvražďování členů Řádu hezky odspodu až na vrchol, což by možná nevadilo, ale kromě parádního Bayeka, Ayi a toho orlího superdronu (a možná taky ještě toho tejpka, co mu tak nehezky sejmuli dcerku... ten měl charakter) jsou to všechno figurky, které se objeví, řeknou pár slov a zase zmizí. I samotné mise jsou dost na jedno brdo, všechno je to psáno tak nějak stejně a i když je tam občas snaha sem tam o nějakou invenci nebo originální zápletku, pořád je to takové povrchní a tedy na míle daleko za Zaklínačem (no proč ho nezmínit, když se ho snaží Ubisofťáci tak okatě vykrádat). Writing celkově je prostě mdlý a design misí dost primitivní. A není to vidět jen na misích, ale třeba i na obsahu vedlejších aktivit. Třeba průzkum hrobek. Ty kráso, tam by se daly vymyslet tak pěkné puzzly a tombraiderovské sekvence a to i za cenu ztráty realističnosti. Ne, hrobky jsou na jedno brdo, puzzly prakticky žádné (vlastně se tam opakují jenom hrátky s výtahy a závažím, občas se světlem, ale většinou tam ani hádanky nejsou). Naštěstí je ta hra tak nádherná a krásná, že tohle jsem začal řešit až zhruba v poslední třetině, tedy v momentě, kdy se mi okoukal svět, unavila mě opakující se hudba (i když dope af) a začaly mi lézt na nervy stále stejné hlášky kolemjdoucích (třeba to, jak mě nějaký egyptský fracek furt posílá do chuje). Stále ten samý problém. Měli by ubrat na kvantitě a přidat na kvalitě.

Samotná hratelnost, kterou už popsali kolegové výše mnohem výstižněji, než bych kdy dovedl já, je ale zábavná a drží to nad vodou spolu s vizuálem opravdu hodně dlouho. I po takřka 100 hodinách mě hra baví, a i když během druhého DLC už pociťuji jistou únavu materiálem (resp. zmiňovaným repetitivním designem herních aktivit), tak mě ten souboják a svět pořád láká zpátky. Ale je to 100 hodin, sakra! Není moc her, co bych vydržel hrát tak dlouho. Takže prostě palec nahoru.

Co dodat? I přes mnou zmiňované výtky jsem si hru fakt užil. Sice jsem nedostal úplně to, co by si má supernáročná a vybíravá herní dušička přála, ale pořád jsem dostal hodně. Ale Ubi-hošánci: prosím prosím, najměte si schopné spisovatele. Nějakýho tejpka s tvůrčí vizí. 100 prakticky stejných základen a ležení k vyčištění přeci nikoho nezabaví tak, jako pěkný, komplexní, tíživý a emočně vyčerpávající quest. A Witcher 3 ukázal, že to jde. I na tak ohromné herní ploše. A šlo by to i tady, klidně i bez dialogových voleb. Tady ta designérská variabilita a sžití s příběhem a postavami pořád dost chybí. Ale i tak velkej a správnej krok kupředu.

Pro: Bayek, Aya a Senu; Discovery Tour, překrásný svět, soubojový systém, maniakální míra detailů co se herního světa týče, lehký příklon k RPG, absence "to do" hovadin a collectibles, konečně zase zábavný design misí...

Proti: ... ale pořád mi to nestačí, slabý writing, nezáživné postavy, nevyužitý potenciál; jakmile opadne opojení vizuálem, začne se to herně až příliš opakovat -> nedostatek kreativity

+38
  • PC 80
Bezesporu nejlepší simulátor srážení lidí na zem koněm. ... Teď vážně. O Origins jsem četla, že už to není ten starý (dobrý) assassin, že se to hraje jinak a já jsem byla fakt zvědavá, v čem je to tak jiné. Poslední díl, který jsem dohrála, tak byl Black Flag a zkoušela Unity, které mě nebavilo. A protože Ubisoft zvolil zajímavé prostředí, které ráda alespoň virtuálně navštívím, tak jsem po více jak roce od vydání rozehrála Origins společně s oběma DLC.

A opravdu mě prostředí vtáhlo. Sice začáteční lokace se s těmi většími rovnat nemohla, ale i tak mě všudypřítomný ruch vesnice, hovory lidí, vozy tažené dobytkem a výhled do okolí učarovaly a já jsem byla zvědavá, co bude dál. A když jsem se dostala do známějších lokací, tak jsem se na to nemohla vynadívat, jak jsem jim to povedlo krásně vytvořit. Hlavní příběh nenabízel nic překvapivého, v podstatě jen odškrtávání nákupního (teda vraždícího) seznamu, povinný dějový zvrat, který opět nepřekvapil a hraní za Ayu, které mě osobně až tak nebavilo, ale aspoň to nebylo na dlouho.

Co mi přišlo jako největší posun oproti předešlým dílům (krom nádechu RPG), tak jsou vedlejší úkoly. Ubisoft opustil své generické úkoly, aby je nahradil generickými úkoly s příběhy (tedy generické aktivity tam jsou pořád, to jo). Na jednu stranu je mi sympatická snaha vývojářů dodat úkolům nějakou tvář, ovšem na druhou stranu jsou ty vedlejší úkoly to, co pro mě hru sráží. Zpočátku jsem se na vedlejší úkoly těšila, co se dozvím, jelikož místy doplňovaly i ten hlavní příběh, dávalo to smysl. Ale postupem času jsem už po pár větách těch lidí věděla, jaký typ úkolu bude následovat, jestli budu odemykat klece a vraždit, nebo jen vraždit a jestli před vraždou budu vyšetřovat, nebo ho můžu zabít ihned. Nejvtipnější byly úkoly s osvobozením nějakého lidu z klece. Nejdříve hekali, jak nemohou vstát, že je mám vynést, aby za hranicí zakázané oblasti vyskočili na nohy jako laňka a spustili děkovnou řeč. A třešničkou na dortu bylo, když mi řekli, že je mám následovat a někam se rozběhli. Ti invalidní lidé!

Trochu větší očekávání jsem měla u hrobek a byla to chyba. Jak psal nějaký kolega, tam by se daly vymyslet věci. Ale vběhnout do hrobky, najít prastarou tabulku, u které Bayek říká pořád to stejné dokola, a zase vyběhnout? A výjimečně hádanku se závažím? To je jejich představa dobrodružného prozkoumávání hrobek či pyramid? Neočekávám od toho Tomb Raidera, ale zase tak moc odfláknout to nemuseli.

I když komentář vypadá spíše negativně vzhledem k hodnocení, tak mě hra bavila, ten svět je ohromný (možná až moc) a bylo zábavné putovat Egyptem, občas setnou hlavu vojákovi, vybít nebohé doupě zvířat, ignorovat útoky dravců (ať je sežerou), najít poklady, zabít velitele a kapitány a pořád mě baví to skákání do nachystaných kupek sena/listí. Hra je na oddychové hraní skvělá (s přestávkami).

Pro: prostředí, příběh, hudba, Bayek

Proti: vedlejší úkoly, více kvantita než kvalita

+32
  • PC 70
Původně jsem Origins plánoval přeskočit, poušt je pro mne druhé nejméně lákavé herní prostředí (stoky vedou) a byl jsem sérií poněkud přesycen. Ale nakonec jsem stejně neodolal a do Nilu skočil, přeci jen, starobylý Egypt je lákavá destinace. A zpracování Egypta je zdaleka nejlepší aspekt Origins. Je majestátní, rozsáhlý, přesto ale se smyslem pro detail. Memphis a Alexandrie rozhodně stojí za návštěvu. A ty výhledy..
Nikdo nemůže obviňovat Ubisoft, že by neuměli stavět virtuální světy a měli netalentované grafické umělce.
Všechno ostatní je ale přinejlepším lehký nadprůměr, ať už se jedná o příběh (velmi standardní revenge story), protagonistu (Bayek byl oproti Kassandře - Origins jsem hrál až po Odyssey - přeci jen nudnější) nebo gameplay. Vzorec designu questů se neustále opakuje a ta veledůležitá omáčka okolo - tedy scénář a dialogy - situaci moc nezachraňuje. Soubojový systém už není založen na animacích jako v předchozích AC, ale na hitboxech. Je vcelku zábavný, ale po 70 hodinách, jež mi dohrání trvalo, už jsem měl vskutku dost.
Po Origins jsem zfoukl i obě DLC..první (Hidden Ones) je v podstatě epilog - není to špatné, ale není zde nic nového, žádný nový nápad.
Curse of the Pharaohs si pak hraje s nadpřirozenem, odehrává se v polomagických minisvětech, ale vzhledem k tomu, že je v nich gameplay identicky generický jako ve zbytku hry, už jsem se musel hodně přemáhat k dohrání.

Screeny:

https://abload.de/img/2019051005656zuk3w.jpg
https://abload.de/img/20190427153906cikvb.jpg
https://abload.de/img/2019055111917h6j61.jpg
https://abload.de/img/20190428130556mhj4t.jpg
https://abload.de/img/20190428205144eqk3z.jpg
https://abload.de/img/20190531936426nj7y.jpg
https://abload.de/img/20190429235700oxjur.jpg
+29
  • PS4 70
Absolutně největší předností Origins je Egypt. Dámy a pánové, takhle nadšený z prostředí jsem v Assassin's Creed ještě nebyl. Duny, skalní scenérie, pohled na rozlehlá města v nížinách a ty pyramidy, které si tam jen tak majestátně stojí. Každou cestou jsem se kochal a z grafiky a prostředí jsem 100% nadšený. U postavové animace asi nejde o skvost dneška, ale Egypt to všechno zastínil.

Herně už je to ale jedno velké zklamání. Jste-li hráč, který jede jen příběh, je pro vás "AC: O" ztráta času a energie. Abyste totiž s hlavní linií drželi krok, je třeba plnit i postranní úkoly, jinak budete brzo 5 úrovní pod questy. A to jde ruku v ruce s další tragédií. Ostatní úkoly a otazníky jsou jen některé zábavné a v 50 % + případů musíte dobýt tábor, kemp nebo pevnost. Ubisoft si prostě řekl: "Hm, tolik volného místa. Co s ním? Ano? Skvělý nápad, pane, zajebem to kempy od severu po jih! Jste povýšen, vánoční prémie vás neminou!" A to není kemp ani posléze bez nepřátel. A pozor... po dohrání příběhu máte pořád polovinu mapy zakrytou. Prostě celá hra v bledě modrém, jen bez hlavních úkolů. Bez komentáře.

Co se boje týče... je to docela vyvážené. O nějakých "outplayích" se mluvit nedá, ale docela to šlape. Změnu přináší i pestrá škála zbraní, možnost štítu (který jsem použil snad v 1 % soubojů) a k "assassinským nástrojům" jsem se ani nedostal, když jsou přístupné až po odemčení v stromu schopností a ne v průběhu hry. Třešničkou na dortu je boj proti přesile nebo Phylakové. Nebýt koně, tak se poseru i z nich... Luk využijete jen podle potřeby. Zoufale tu chybí nějaké bojové parádičky.

Ještě že vývojáři přišli s Bayekem. Nebýt tohohle sympatického Medjaye, putování po Egyptě by bylo až příliš velkým zklamáním. Jako postava funguje. Chcete se společně s ním pomstít a rozdělení s Ayajou vás sere stejně jako jeho. Mimochodem Aya a hraní za ni je velmi nezáživné. Postavy obecně velmi rychle zapomenete a spíš si vzpomenete na mladého obchodníka Redu než na vychcanou Kleopatru.

Cítíte jak se herní společnosti po třetím Zaklínači snaží mermomocí jej napodobit a všude sypou tuny obsahu. Nechápou ale, že k úspěšnému a zábavnému RPG potřebujete sympatického hrdinu (tím Bayek je), dobrý gameplay (tak nějak ok) a dobrý a dlouhý příběh (jako fakt ne). Hru pak sjedete za cca 20 hodin, kdežto u Zaklínače jen děj za 60, ale to nehrozí, protože okolní mise baví a tady ne.

Závěrem bych řekl, že to jak někteří hráči z nového Assassina tečou skrze podlahy, je opravdu přehnané. Je to fajn a všechno, ale netuším, kdo by to dobrovolně hrál na 100 % aniž by si nelhal. Na příběh tu máme AC II a na zábavu AC 4.

Pro: Prostředí a scenérie Egypta, Bayek

Proti: Nezáživné úkoly, otravné čištění táborů, krátký příběh, nevyužitá mapa

+24 +26 −2
  • PC 70
Assassin's Creed Origins má být díl který opět nastartuje zvolna upadající sérii. Upřímně si myslím, že ačkoli je zde mnoho změn a mnohé určitě k lepšímu, tak spousta věcí zůstává vlastně při starém a tím táhné Origins ke dnu.

Začněmě pozitivy a rovnou tím největším pozitivem který celou hru táhne vzhůru. Egypt. Egypt! EGYPT. Zdejší Egypt je vážně něco. Je tak skvěle vymodelovaný a hlavně vystavěný, že máte pocit jakoby jste tam fakt byly. Zdejší chrámy, pevnosti a rozvaliny jsou vyvedeny s až maniakální přesností a vidět zdejší pyramidy ještě než je zcela ohlodal zub času je fakt paráda. Nejde ale jen o stavby ale o prostředí jako takové. Ta chuť neustále objevovat a zkoumat co je za další dunou je neskutečná. Prostě Ubisoft znovu dokazuje, že jde li o převedení historických míst, do herní podoby a zprostředkovat nám jak to asi vypadalo, tak nemá konkurenci.

Ruku v ruce s prostředím jdou i lidé a těch je tady požehnaně. Ve větších městech už se jedná o solidní zástupy a opět tak navozují pocit skutečného místa. Někteří vám i zadají nějaký ten vedlejší úkol. A tím se dostáváme k hlavnímu negativu hry. Příběh, ať už hlavní nebo vedlejší mise, je velmi slabý. Téměř všechny vedlejšáky jsou na jedno brdo a vystupuje v nich nějaký zlý Řek/Říman kterého je třeba odstranit. Časem, už to začne hodně otravovat a zároveň se to stává víc a víc směšnější. Když už si v Ubisoftu daly takovou práci o zjišťování daných reálií, tak mohli zapracovat i na vztazích mezi jednotlivými národy. Zde totiž Řekové vystupují málem jako okupanti a nebozí Egypťané jako utlačovaný národ ( takhle to fakt nefungovalo, ano, byly tam třenice a třídní rozdíly ale pokud by se Řekové, chovali tak jako ve hře, tak je Egypt imrvére po dobu panování Ptolemaiovců v občanské válce ). Po čase jsem už vedlejší mise plnil zcela mechanicky a jejich zadání mi šlo jedním uchem tam a druhým ven.

Bohužel ani hlavní linka situaci nijak nevylepší, spíše naopak. Prakticky celá hlavní linie je jen odstraňování jednotlivých cílů. Přičemž se postupem času prozabíjíte až na vrchol vašeho zabijáckého listu. Vaše cíle nemají žádné charisma ani osobnost. Prostě se tam na pár minut objeví, řeknou pár vět, maximálně je lehce nastíněn jejich charakterový rys a poté je bez jakéhokoli vzrušení odpravíte. Žádný charismatický záporák se nekoná, prostě jezdíte po Egyptě a zabíjíte skoro-bezejmenné cíle.

Co se týče záporáků, můžeme s klidem aplikovat i na hrdiny a ostatní postavy ve hře. Všechny, snad kromě Bayeka, jsou absolutně nazajímavé a už po pár minutách jsem je pouštěl z hlavy. To se pak těžko buduje nějaký epický příběh. Díky všem těmto věcem jsme pak "epický" závěr prozíval. Mimochodem mám čím dál větší podezření že Ubisoft se snaží tak nějak polorestartovat celou značku. Assassíni a Templáři ( + jejich předchůdci zde ), sci-fi prvky atd. jsou čím dál více upozaďovány a jsou tam jen proto že se jedná o danou značku ale prim hraje dané prostředí.

Prim také hraje boj a tady si ho užijeme dosytosti. Předně je třeba říct že změna bojového schématu hře prospěla. Boj je teď více akční a nepůsobí tak blbě, než když na vás v předchozích dílech jednotliví protivníci nabíhaly jako prasata na porážku a zbytek čekal až na ně dojde řada. Na druhou stranu zde ubylo takových těch cool momentů, kdy jste efektně skosily několik nepřátel v řadě. Alespoň že zůstala docela fajn dorážecí animace posledního protivníka. Každopádně zbraní na dorážení budete mít víc než dost ( meče, sekery, palice atd. ), přičemž jednotlivé druhy zbraní mírně mění hratelnost. Dva meče jsou rychlé ale dávají menší poškození zatímco palice je pomalá ale dává rány jak z děla. Souboje mají bohužel i stinnou stránku a sice Bayek má tendence se zasekávat o různé menší překážky. Také kamera mě dost zlobila a hlavně v interiérech měla tendence se zbláznit nebo zaseknout v určitém úhlu.

Samozřejmě ani tady nesmí chybět různé sběratelské předměty a místa která budou čekat jen na to až je objevíte. Naštěstí zde Ubisoft zapracoval a výrazně zredukoval daný počet sběratelských věcí a věcí na objevení celkově. Díky tomu už není taková otrava snažit se o dokončení hry na 100%. Všemu rozhodně pomáhá i systém provincii, takže na vás nevyskočí vše najednou. Aktivit je zde přehršel, od prolézání starověkých kobek přes "dobývání" pevností až po změření sil s válečnými slony. Je toho dost ale hlavně je to střídmě dávkováno.

Grafika je pak nádherná a na rozlišení 2K je jen radost pohledět. Naštěstí se mi vyhly grafické bugy a glitche které postihly snad všechny ostatní díly v této sérii. Technická stránka mi obecně přišla lepší než např. u Unity nebo Syndicate. Párkrát se mi hra trhla a jednou zamrzla úplně, jinak však všechno šlapalo bez problému.

Nový Assassin's Creed je pro mě spíše naprosto famózní výlet do minulosti a prozkoumávání starověkého Egypta. Příběh a postavy nestojí za nic a zde bohužel Ubisoftu, ujíždí vlak drahnou dobu ( v téhle sérii snad stál po příběhové stránce za něco jen druhý díl a datadisky k němu + možná ještě trojka ale tam byl zase zcela marný Connor ). V něčem se tenhle díl zlepšil ale ve spostě věcí je vše při starém. Nebýt toho skvělého Egypta tak je to o dost horší.

Pro: Egypt celkově ( chrámy ruiny atd. ), grafika, osekání věcí na mapě a větší zabavnost objevování celkově

Proti: Postavy, příběh, historická nepřesnost, kamera při boji a zasekávání postavy

+22