Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Duty: Black Ops

  • PC 90
O Call of Duty: Black Ops jsem se dočetl tuším někdy v létě tohoto roku a to v časopise Score, kde se psalo o jeho vývoji. Pár dní nato mi kamarád řekl, že mají na vývoj starost pánové z Treyarchu a mně se hned vybavil nepříliš povedený World at War, který jsem hrál sice na PS2, ale PC verzi jsem po shlédnutí několika gameplay neměl přílišnou chuť zkoušet. Stejně jako jsem neměl chuť zkoušet ani tento díl.

Teď si ale zpětně myslím, že by to byla velká chyba. Nuda mě totiž "dohnala" k tomu, abych dal Black Ops šanci. Již při pohledu na výběr menu, které vybíráte na televizi, kterou vydíte z pohledu Alexe Masona připoutaného v křesle, ve výslechové místnosti. Právě v této místnosti se odehrává velká část hry, hlavně cutscény mezi misemi.

Ve zmíněných misích se podíváte do různých zemí světa, hlavně do Asie (Vietnam, Čína). Hra se odehrává převážně v době studené války (1968), ale také 2. světové války (1945), kdy si zahrajete za Viktora Reznova, Masonova kamaráda, kterého potká v koncentračním táboře, ve Vorkutě, kde byli oba vězněni.

Ze samotné hry musím v první řadě vypíchnout grafiku, která je na velice dobré úrovni. Nadále již zmíněné cutscény, které jsou velice autentické, jelikož je Mason neustále nucen si vzpomenout na okolnosti svého věznění ve Vorkutě a čehosi okolo číselné stanice. Nejednou vás hra také nechá do několika cutscén zasáhnout, byť třeba jen opakovaným mačkáním jedné klávesy. Vše se samozřejmě vysvětlí ke konci hry, kdy se odhalí jak Masonovi věznitelé, tak i existence Viktora Reznova.

Nadále se mi také moc líbil dabing postav, který k nim naprosto sedí a mimo jiné i arzenál zbraní, který je opravdu bohatý a ve hře najdete téměř vše od nože, až po nejsilnější raketomet. Ty "lehčí" kousky typu MP5K, či pistole (ve hře se k mému potěšení vyskytuje i český CZ75) lze mít i duálně (v každé ruce jednou).

Avšak ani této hře se nevyhnuly nějáké ty chyby. Snad tou pro mě nejvýraznější jsou podivné účinky zbraní, jelikož raketomet má stejné (jestli ne menší) účinek, než například brokovnice, nebo Colt Python. Několikrát se mi stalo, že na mě nepřítel vystřelil z raketometu a jen mě lehce zranil. Párkrát taky "zahapruje" AI u vašich parťáků (kteří jinak "fungují" celkem spolehlivě a v boji celkem pomáhají), kteří se párkrát nesmyslně zastavili a já šel sám. To by z těch výraznějších nedostatků bylo snad vše. Kdybych měl hru tedy shrnout do jedné věty, tak musím říct, že mě velmi příjemně překvapila a je to snad nejlepší FPS, jakou jsem měl možnost tento rok hrát.

Pro: Grafika, zbraně, cutscény, dabing

Proti: Nesmyslný účinek raketometu v bojišti, někdy AI parťáků

+13 +14 −1