Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Na Black Ops jsem se opravdu těšil. Po silně klesající kvalitě MW série jsem doufal v novou vzpruhu, v oživení hratelnosti a konečně v jiný příběh, který by už nebyl soustředěný na bandu machrů v bitvách 3. sv. války. BO určitě příjemně překvapil zasazením do hned několika válečných konfliktů během Studené války. Užíval jsem si různá prostředí i různé ‚druhy‘ nepřátel. Líbil se mi i příběh. Byl jsem zvědavý, jak hlavní hrdina dopadne, chvíli jsem i přemýšlel nad tím, kdo je tajemný muž za oponou… asi do poloviny hry jsem přemýšlel… pak už jsem čekal, kdy se ten blbec Hudson konečně odmaskuje. Nápad s vědci a experimenty se mi též zalíbil. Je to sice neustále omílané klišé, ovšem díky mučení a psychóze hlavního hrdiny je jádro příběhu poutavě podané.

Přímo na poli válečném však BO těžce zklamal svým pojetím, neboť tak přehnaně křečovitý Rambo styl jsem v CoD ještě nezažil. BO mohla být parodie na akční filmy osmdesátých let. V momentech, kdy v džípu neohroženě projíždíte mezi tanky nebo s lidským štítem postřílíte skupinu nepřátel, jsem úplně očekával, kdy se nějaká postava představí jako John Matrix z Komanda. Jenomže potenciál nasměrovat BO do prostoduchých, ale svým způsobem jedinečných akčních béček, zůstal vinou velké vážnosti a historických událostí nenaplněn. To byl první nový důvod (těch starých už je z minulých dílu dost) proč se BO hrálo tak nějak… těžko.

Druhý nový důvod spočívá v dokonalé Americe a ještě dokonalejší CIA. Když jsem procházel Pentagonem a nějaký trotl ledabyle pronesl, že z tohoto místa byl už několikrát zachráněn svět, málem jsem si smíchy poprskal monitor. Než ale zazvoní zvonec a bude pohádky konec, zabere to asi 7 hodin silně propagandistické masáže. Odlišit herní reálie od těch historických není nic těžkého, jenže čím více se hra opírá o skutečné události a postavy, tím hůře se ono oddělení provádí. A BO v tomhle směru zachází dál než jeho předchůdci. Přesto… na Kubě jsem neměl chuť zabít Fidela, ale svého komplice, ve Vietnamu jsem měl pocit, že bojuji na špatné straně a při zmínkách o nacistických vědcích pracujících pro Rusy jsem si říkal – vy tupci, pokud někdo po válce držel basu s nacisty a pouštěl se s nimi do prazvláštních experimentů, pak to byly vaše slavné Spojené státy!

Dále tu máme obrovský počet střihů a kraťoučkých sotva třívteřinových scén. Buď se snaží tvůrci vyvolat v hráčích epilepsii anebo se pokouší zaujmout zdegenerované Americké dětičky s poruchami soustředění. Navzdory tematické provázanosti s mučením hrdiny považuji tuto metodu bleskových animací za těžce nepovedenou. Proč musím i při obyčejném návratu do menu sledovat scénu, která svým zpracováním nemá daleko od skutečných experimentů s lidským podprahovým vnímáním a vymýváním mozku?!

Ale všechny tyhle zvěrstva jsem nějak přetrpěl. Párkrát jsem si zasteskl po Vietcongu, který skutečně připomínal těžkosti války. Zato BO připomíná spíše vtipy o Chucku Norrisovi. I tak mě hra táhla dál příběhem, prostředím, obrovským spádem a také touhou pomyslně si odškrtnout další odehraný CoD. Možná mám masochistické sklony, možná chci vidět jak funguje propaganda USA v počítačových hrách a možná chci jen poznat, kam až může žánr FPS v AAA hrách klesnout, sám nevím.

A pak je tu ještě Reznov! Málem bych na něj zapomněl. Návaznost na World at War jsem zprvu vůbec nepředpokládal. O to více mě Reznov potěšil, aby mě hned na to zklamal ještě šílenější salvou vlasteneckého řvaní a opakování idiotských frází hodných zfetovaného pitomce. Ovšem Reznov je postavička velmi zajímavá a i nadále ho řadím na vrchol CoD charakterů.

Trochu mě mrzelo, že BO se vrací k pouhým zombie survival misím. Po ukončení kampaně jsem zombíky jen na chvilku zkusil, jestli mě to zcela nečekaně nezaujme. Nezaujalo. Je to stejné jako v CoD5, stále stejně nekonečné a stejně nezáživné, alespoň tedy v sólo hře.

Postřehy
1) Notebooky z MW jsou nahrazený zlatými kazetkami. V každé misi jsou tři a jejich sebrání odhalí dokumenty týkající se pozadí mise a postav. Takže na rozdíl od MW má význam se po sběratelských předmětech pídit, pokud tedy stojíte o další střípky Amerikou znásilněné historie.
2) Mám rád terminátora dvojku… Takže jsem měl rád i závěrečnou etapu útěku z vězení, ale proč to musí být tak kraťoučké?!
3) Nepočítám-li křoví, nejsou v BO žádné důležité ženské NPC. Tedy… až na vůbec prvního nepřítele ženu a tou je milenka falešného Fidela. A teď už chci konečně spřátelenou hrdinku se samopalem v ruce. :)
4) I v BO Treyarch připravil speciální tajnou zbraň. Nachází se v úrovni Numbers a její získání je podmíněno následujícími úkony - hned na počátku hoďte do chodby s bílými nádrži zábleskový granát, abyste zamezili nepřátelům ve střelbě. Pak rozstřílejte všechny nádrže s plynem. Musíte je všechny zničit vy, ne nepřátelé. Když se to povede, v první místnosti za stolem se v přehrávači objeví černá kazetka, kterou seberte. Pokračujte v misi, dokud se nedostanete do první skrýše zbraní. V rohu je kazeťák, kam kazetu vložíte, načež se na stěně objeví speciální zbraň.
5) Ve hře je tentokrát velký počet zbraní, které se objevují jen v jediné úrovni. Takže sběratelé zbraní toužící si zastřílet z každého kvéru, budou muset tak jako já sáhnout po CoD wikipedii zbraní a dopředu si naplánovat po jaké zbrani se v dané úrovni pídit. Například v úrovni Numbers jsou takto ojedinělé zbraně hned čtyři.
6) Do halucinace Reznova můžete střílet, jak chcete, nehrozí Friendly Fire :)

Black Ops tedy vykročil jiným směrem. Ovšem… určitě ne tím dobrým.

Pro: Atmosféra, válečná vřava, prostředí, pojetí příběhu

Proti: Autoheal, arkádovost, respawn, zbytečně moc zbraní, propaganda USA, animace

+10 +11 −1
  • PC 75
O téhle hře jsem toho moc nevěděl, prostě jsem jí jednoho dne spustil a začal hrát. A nebyl jsem nějak zvlášť zklamaný, protože jsem od ní ani nic nečekal. Ne, že by mne příběh nějak ohromil, ale zažil jsem už i horší, někdy na mně čekalo překvapení, i když trochu kostrbaté, dost se mi líbily modely zbraní, u některých jsem se i divil, že vůbec existují. Hra měla docela spád, jednou jsem se dokonce i uchechtnul, jednou i uznale nadzvedl obočí. Dohrál jsem jí docela rychle a odcházel spokojen z krátkodobé zábavy. Proč?
Protože jsem si jí nekoupil, to říkám na férovku! Vyhodit za tohle v té době slušnej počet chechtáků, vzteky asi vydrápu velmi neslušné ornamenty do zdi, protože od hry očekávám od dost víc. Hra opravdu svojí délkou neosloví, i když se jí musí nechat, že dokud jí nedohrajete, nepustí vás. Modely zbraní jsou sice super, ale nějak extra si jich neužijete, kdybych to měl nějak sesumírovat, tak většinu času jsem stejně lítal s nějakým ákáčkem a ten je prakticky všude. Beru si ho úmyslně, jelikož má většina nepřátel právě jeho a tím pádem mám o dostatek nábojů vystaráno, navíc je snad v každé střílečce. Mise jsou udělané zajímavě, některé hůř, některé lépe, hra je úzce lineární, skoro až filmová.
A v tom to je. Není to jako hrát hru, ale jako hrát film. Skvělé scény má, to ano, ale za cenu toho, že nesmíte udělat ani krok vedle, vše musí být tak, jak hra chce, aby mohla udělat NĚCO, co bude epochální a extra mega spešl tak moc, že za vámi dostane infarkt křeček v akváriu. Tahle hra staví jen na drsňáckých scénách, masivních přestřelkách, menších genocidách, bobulovejch svalech, krutopřísnejch výrazech, hrdinství a one man show. V tom je její síla a její slabost. Ona se vás snaží ohromit, nic víc. Nesnaží se vás dostat na úchvatnou hratelnost, ani na mega volnost, ani na giga příběh, prostě se jen snaží, aby kulky létaly vzduchem, puberťáci propadali pocitu, že jsou brutálně hustí a všechno je fajn.
Na Black Opsu jsou nejlépe vidět ty mračna peněz, které do něj byly nality. Má skvělou hudbu, to ano, ale ta nejlepší hudba není od nich, prostě si jen koupili práva na to, aby jí mohli dát do hry. Grafiku má pěknou, ale to není otázkou umu, to je zase otázkou peněz. Udělat grafiku takovou, aby hra šla rozběhnout i na starejch strojích a zároveň vypadala dobře, to je umění. Najmout mraky grafiků a udělat bezva grafiku v úzkoprse lineární hře za cenu vysokých nároků, to umění není. Anastasov kdysi řekl, že dobrá hra se pozná tak, že chce k rozběhnutí pentium a spustíte ji na 486ce.
Takže? Takže já byl spokojen, protože jsem si nasadil papouška na rameno, klípec na oko a byla sranda, nevyhodil jsem za ní ani korunu, takže mně chyby hry příliš netrápily. Kdyby to tak bylo oficiálně a Black Ops byl ke stažení zadara, dostal by hodnocení ještě větší. Ale pokud za něj někdo vyhodil prachy... No... Potěš pánbůh. Pokud jste platícími zákazníky, odečtěte si z mého hodnocení padesátku, protože vyplácnout za ní nějakej litr, nebo kolik ona vlastně stála... To musí setsakra zabolet. To už snad není ani prodej, ale podvod...

Pro: kolegové z Karibiku mají k dispozici docela fajn hru

Proti: kolegové odjinud než z Karibiku musí brečet krvavé slzy, jelikož tohle stojí tak za dvě stovky. Jestli jste za ni dali víc, upřímnou soustrast

+8 +10 −2
  • PC 90
Black Ops mě do COD série moc nezapadá, ale za to mě bavilo šeskrát víc jako všechny Modern Warfare. Poprvé ze série COD mě chytl příběh a že se povedl. Kvalitní zápletka v dobách studené války tři hlavní záporáci a náš "American Hero" je jakožto člen speciálních jednotek všechny musí zastavit. Hra byla na můj styl až povrchně brutální. Jak víme využívá vylepšený engine z Call of Duty: World at War a brutalita zde je hodně vidět. Ustřelené nohy, ruce nepřátele ležící na zemi zbaveni spodních končetin. Není to hezký pohled, ale zase hra vypadá více dospěle a realisticky.
Jako vždy nezklamala hratelnost a královská porce střílení, zbraňového arzenálů a samozřejmě zábavy.
Graficky titul neuchvátí, ale ani neurazí jak už to u série COD bývá. Level design na jedničku stejně tak textury i modely.
Zkrátka Black Ops ze série Call Of Duty vyčnívá, ale za to se hráči odmění skvělou, lineární zábavou a kvalitním příběhem.

Pro: Období studené války, hratelnost, grafika, příběh

Proti: Brutalita

+7 +10 −3
  • PC 70
SINGLEPLAYER

Nové HW, nová doba, tak proč nedat ještě jednu šanci této hře. Od prvního dohrání této hry, kdy jsem jí proklínal, jak nejvíc to šlo, uběhlo už několik let a mnoho věcí se změnilo. Především však můj HW. A ejhle, ona ta „zabugovanost“, kterou jsem téhle hře tak hrozně vyčítal, prostě zmizela. Za to se musím hře opravdu omluvit. Ohledně samotného hraní toho prakticky však nemám moc co říct. Zajímavý nápad, různé mise z různých historických období, střídání postav. Líbilo se mi to, to rozhodně, dokonce musím říct, že mise byly většinou zábavné, nenudily a odsýpaly tím správným tempem. Skoro by se dalo říct, že musím své hodnocení úplně pozměnit. No, bohužel tomu tak není. To je totiž to jediné, co je na hře dobré. Grafika? No to snad nemyslí vážně. Optimalizace? Tak ta není žádná. Příběh? Velmi nepřehledný. Ono je to dobrý nápad rozdělit hru do několika samostatných historických kapitol. Ale snažit se je poté skloubit do jednoho celku, to už chce kumšt. No a ten Treyarchu bohužel chyběl. Neřeknu, kdyby mise šli postupně, ale skákání ze 70. let do druhé světové války a zase zpět do 60. let, atd… je v tom docela chaos. Je to však škoda, mohlo to dopadnout lépe. Ale co.

Tímto jsem myslím si vše podstatné o této hře shrnul a oproti své původní recenzičce musím krapet hodnocení zvednout na celkových 70%.

Pro: Originální téma studené války, některé mise zábavné a zajímavé

Proti: grafika (celý engine), příběh, optimalizace

+6 +8 −2
  • PC 70
No, je to call of duty a hraje se to tak víceméně z povinnosti.

Ale kvalitativně je to už prostě docela mizérie, pokud nepatříte mezi jednoduší lidi se sklonem k přehnanému amerikanismu.

Ale alespoň mi ten příběh nebyl tak ukradený jako ve warfare

Pro: Grafika, mírně nadprůměrná zápletka, pěkné lokace

Proti: koridory, trapné vedení za nos, pro jednodušší lidi

+1 +5 −4
  • PC 35
Pro mě jakožto milovníka adventur, byl Call of Duty: Black Ops povinnost. Avšak už při prvním nahrání mě zarazil interface. No nic řekl jsem si a hru spustil. CODBO je experimentální adventurou, se kterou se vždy se skupinou vojáků snažíte dostat do určitého naskriptovaného bodu a z něj pak zase o kus dál. Po pěti minutách jsem si řekl, tohle že má bejt kvalitní adventura??? Vždyť tu nejsou ani žádné dialogy, má to žalostnej děj a vůbec člověk nemá ani blbej inventář! Tahle adventura mě velice zklamala. Graficky je ta hra pěkná to jako jooo, ale ani to prostředí mi nesedlo a to pak už nezachrání ani pěkná grafika. Nejvíc mě mrzelo, že postavy které vás doprovází jsou anonymní, nehodí hlášku, nepokecají s váma, prostě jen povrchní charaktery, které vůbec nejsou propracované a vlastně člověk vůbec nechápe proč tam vůbec jsou.
COD je ta nejhorší adventura jakou jsem kdy hrál, tedy hned po Diablu 3, ve které se jen bezduše střílí a celý kouzlo adventury je tu tam. Pro mě vážně velice nezdařilá experimentální adventura.

Pro: grafika

Proti: absence dialogů, inventáře, slabý děj, odfláknutá adventura.

-8 +7 −15