Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mám opět rozehrané, protože jsem přišel o uložené pozice. Ten koncept nové kampaně s dosaženými upgrady je fajn, ale dosud jsem nevyzkoušel. A aby toho nebylo málo, v Hard Reset (2011/2012) quick save a quick load normálně funguje :) Ověřeno. V nabídce načíst hru je poté ten slot pojmenován Ruční uložení. A je to plně pevné, i po opětovném spuštění hry to tam zůstane. Systém checkpointů by to nemělo narušovat, tedy krom snížení obtížnosti.
@Strady (14.07.2019 13:56): jj, původní hru jsem dohrál na Insane a byl to masakr, chcípal jsem na každém kroku. tady na Insane procházím jak nic... stěžuje si na to více lidí a vypadá to, že "rebalanc" pro autory znamená razantní snížení obtížnosti
ach jo, ten Redux je i na Insane super easy. poštelovali obtížnost kvůli konzolím a podle mě to trochu přehnali...
@valcik (29.07.2018 20:03): Nevyužívám. Dosud mám zbraně jen dvě. Vyzkouším. Ty další palebný režimy vychytány. Tato správa zbraní je docela zajímavá a velmi pěkně se ovládá. Souboje již taky snazší, ale stále občas opakuji, kdy při xtém mě to již neba a hru vypnu. Secrety ok, ale přišel jsem o jeden, protože mě k němu nepustil mnou zničený větrák.
@PavelU (29.07.2018 19:45): Využívaš pri každej zbrani sekundárny režim streľby? Pársekundovým pridržaním myšítka sa dá napríklad z elektrickej zbrane vypáliť niekoľkonásobne silnejší projektil užitočný proti veľkým robotom, brokovnica má zas EMP peletky ktoré znehybňujú cieľ a raketomet dokáže vystreľovať laserom navádzané raketle účinné proti lietajúcim dronom.
@Garret (29.07.2018 14:43): Tak jsem dal novou hru, obtížnost Střední, plus tento cheat mod. S tím jsem první level přešel jen s jedním zabitím. Mělo by trochu zvyšovat skoky, takže jsem skočil na ty kontejnery. I tak to bylo o fous. Hra s tím ale může být nestabilní a dělat chyby. Taky to znamená šlus achievementům. A sníží to odměny za misi.
Tohle je pro mě fakt nehratelné. Obvykle se zvolená obtížnost projeví hned na startu, ale zprvu je to snadné. Následuje pořádná dvojí vlna nepřátel, včetně zase nějakých větších robotů. Přičemž je problém zneškodnit i ty malé. A změna obtížnosti v nastavení se sice projeví, ale pak opět načtu a stejně se to vrátí na vyšší. Ale napoprvé jsem nezvládl ani ten Normal.
@Phoenix (27.07.2018 20:10): Redux verzi bohužel nemám. Doposud nijak netuším, jak má hra koncipované zbraně. A samozřejmě, též to nepovažuji za old school. To by se šlo vrátit na začátek levelu, bylo by tam to ukládání. Vím, ony si ty moderní FPS na to jen hrají.

@Garret (27.07.2018 22:47): Tak to si machr. S takovou lehkostí dávám akorát Painkiller Black Edition. Té zbraně se tedy budu držet.
@PavelU (27.07.2018 18:29): já to dohrál dvakrát, jednou na předposlední a podruhé na poslední obtížnost. bylo to opravdu hodně těžké a jak už zmiňoval 7c, záleží na kombinaci zbraní - co nejdříve si odemkni railgun, se kterým je souboj s bosy mnohonásobně lehčí. já na něj při prvním průchodu sral a hodně se mi to vymstilo, především při souboji s poslední bossem. taky Atlas mi dal fest zabrat... tam už jsem i snižoval obtížnost, než mi to nedalo a vrátil jsem se k němu znova.
@PavelU (27.07.2018 18:29): Hard Reset Redux je tak o dvě třídy lepší než původní verze (quicksave a změna chování "goril" tomu pomáhá skutečně nemálo).

Hru jsem dohrál na Normal, od začátku jsem se specializoval na jeden typ zbraní a podle toho volil skilly.

Hlavně je nutné se oprostit od tvrzení autorů, že je hra old school, to by platilo pouze v případě, že by definice old school znamenala "mix Serious Sam a Call of Duty".
@PavelU (27.07.2018 17:43): Je to spíš o správné volbě zbraní. Pokud si vzpomínám (na první hraní - Redux byl myslím jednodušší?), s některými kombinacemi to mohlo být těžší.
@Garret (27.07.2018 17:51): Na jakou obtížnost si hrál ty? Problém je ten větší robot. Navíc chůze pozadu je strašně pomalá. Je mi jasné, že na eliminaci nepřátel souží i rozstřelování různých přístrojů, beden. Ale zatím bez úspěchu. Pokud je to celkově tuhé, asi kvituji. Chybí jen quick save, čistě proto, že to tak 15 let v kuse bylo.
Mám jen základní Extended Edition, v níž nejde ukládat. Obtížnosti asi čtyři, dal jsem třetí, ale je to teda maso. Design koncipovaný tak, že se nedá skrčit, přičemž ty popadaný pilíře by to umožňovaly bez problémů. Takhle se přeskočí, již se ani zpět nedá jít.
Když tady může být [chybný odkaz na hru], měl by tu být i HR Redux a další remastery.
@Jack_Dark (17.10.2016 11:00): No, prodávají obě verze. Člověk si přečte tvůj koment, řekné jééé, katana a koupí si EE protože je levnější. A ona tam nebude a bude to (sice trochu, ale) jiný.

IMO Redux (namísto HF remasteru) si nový profil zaslouží.
@JohnCZ (17.10.2016 11:06): To je právě to, chtělo by to sjednotit kdy to tady má být a kdy ne. Například u Resident Evil 4 je to taky jen napsáno a bylo řečeno že se nový profil dělat na novou verzi nebude.
@7c (14.08.2016 14:03): Přijde na to, čemu říkáš zásadní rozdíly. Jinou hru z toho Redux nedělá, katana se hodila na určité typy robotů, ale obejít se bez ní určitě dalo. Osobně jsem ze změn nejvíce uvítal úpravu chování "goril", ty mě u původní verze štvaly opravdu hodně.
Redux verze dohrána na Normal za cca 4,5 hodiny. Hra díky možnosti quicksave a poštelování obtížnosti výrazně lépe odsýpá, gorily už nejsou tak otravné a katana tomu dodává říz. Nicméně stále je to velmi krátké a hlavně dost na jedno kopyto.

Pořád je to slušné zlepšení na zvednutí hodnocení od minula, jen se člověk nemůže obránit dojmu, že s takovým settingem z toho šlo vytřískat desetkrát tolik (viz reboot Shadow Warrior). A že dnes není třeba tolik čekat na Complete/GOTY edice, ale až na různé Redux/Reboot/DC, kdy na třetí pokus je hra konečně taková, jako měla být od začátku (totéž např. před pár dny dohraná Definitive Edition Ori and the Blind Forest).
Původní hra mě minula, ale když jsem viděl gameplay redux verze, tak jsem neodolal. Já tyhle scífka mám rád.
LOL nejaky to ma bugnuty achievment, teraz som len spustil hru aby sa spustila (aby to mal Steam spustene) a ako nabehlo uvodne menu tak som to vypol.... a teraz vidim na Steame ze som ziskal achievment "Revenge - kill 20 enemies using environmental damage only" - huste uvodne menu, hned v nom clovek zabije 20 nepriatelov :-D

BTW - redux je zvlast hra, ktora moze mat svoj vlastnyu profil?
Ide mi o to ci si mam zaskrtnut "vlastnim hru" v tomto profile.
@Tarhiel (30.05.2016 14:59): Je tam navíc katana, noví nepřátelé, "gorila" je méně otravná, poštelovali obtížnost a krom jiného přibyl quicksave, takže za mě dobrý, jak bude čas, tak si to dám znovu (většinu věcí, které mi vadily na původní hře, by měl redux řešit).
Pribudli teda len zombíci a katány, žiadne nové mapy? Danke schon, lietajúce prasátko, ešte počkám.
@Phoenix (30.05.2016 12:11): koukám, že to máme každej jinak. HR splňuje jen dva první body. Prozkoumávání je tam hodně málo a nepřátel je dost. I když zdaleka ne tolik jako v SS.

Já osobně prozkoumávání složitějšího/propletenějšího prostředí nemám rád. Wolf mě v tomhle pil krev. Já mám raději něco tak na půl. Respektive nemám rád nelogické dlohé a zamotané chodby vedoucí od nikud nikam a jsou tam jen proto, aby tam byly. Mám rád logickou architekturu. Ideálně třeba jako v Deus EX, kde můžete přijít sklepem, střechou nebo hlavními dveřmi.
@Cobot (30.05.2016 11:57): Hard Reset je oldschool, pokud za oldschool považujeme sérii Serious Sam

To co za oldschool považuji ve FPS já jsou věci stáří Wolfa/Doomu. Atributy:
- volné ukládání
- lékárničky
- narozdíl od Serious Sam série nikoli arénovka, naopak kladení důrazu na prozkoumávání složitějšího/propletenějšího prostředí (a z toho např. plynoucí možnost napadení nepřátel z různých směrů)
- opět v porovnání se Serious Sam ne až tak moc nepřátel (ve Wolfovi/Doomu jsou nepřátel spíše desítky než stovky)
Není to špatná hra. Vzpomínám si, když ji poprvé ohlásili - ne roky dopředu, ale pár týdnů před vydáním. Bylo to milé překvapení a hra samotná pak skvělé osvěžení, protože to po dlouhé době byla taková oldschool střílečka, která si na nic nehraje, navíc s parádní grafikou. Nebo alespoň mně se vizuál líbil a líbí dodnes. Hra trochu zapadla, což je škoda, ale i tak to stačilo k tomu, aby to autory vytáhlo nahoru a umožnilo jim udělat velmi vychvalovaný remake Shadow Wariora. Už se těším na pokračování. Redux Hard Reset jsem za ty 3 eura nakonec koupil taky a určitě si to někdy zase s chutí zahraju :-)
@Bodkin (29.05.2016 22:06): jenom takové popíchnutí. S tím jak si to popsal bych asi dokázal souhlasit. Mě se líbila stilizace a elektrika. Žádné veledílo to není, ale zabavilo mě to. Ten redux někdy asi dám.
@Garret (29.05.2016 19:56): Přidali katánu, skoky ze SW a nové nepřátele. Třeba toho vylepší ještě více a bude to fajn.

@Cobot (29.05.2016 20:33): Si mě asi pleteš s jinou osobou, nedostatek toalet ve hrách nebere jako zápor. Pohyb stojí za hovnajz, zbraně jsou nezajímavé, nepřehledné a není z nich dobrý pocit, nepřátel je málo a jsou nezajímavý a jsou to bulletsponge, nijaký leveldesign... prostě všechno na čem u FPS záleží.
@Maximus (29.05.2016 19:11): Já to teď rozehrál znova, abych si vzpomenul, proč se mi to moc nelíbilo a musím říct, že jsem s tím 60% hodnocením trochu přestřelil. Je to dost meh, jsem OPRAVDU zvědav, čím to tím reduxem chtějí opravit.
Náhodou je to docela dobrá zpráva - původní HR mi přišel trochu jako "shareware" episoda ze starých her - skončí to v okamžiku, kdy jsem si říkal, že se začal slušně rozjíždět (i když to bylo rozsáhlejší než dost "současných" fps). Ok, pak byla ta bonusová episoda, ale to už úplně nenavazovalo.

Nejvíc mi vadil asi příběh (to komiksové podání mi tam až tak nezapadlo - podobné výhrady jsem měl svého času i k Mirror's Edge) a taková trochu "syrovost" (ve smyslu neodladěnost hry - předpokládám, že na to nebyl čas a prostředky). Proto takové "nízké" hodnocení, i když mě HR opravdu bavil.

Jestli vyjde verze, která vezme ten solidní základ, doladí, vybrousí a rozšíří, tak se na výsledek dost těším (a asi konečně odinstaluji "starou" verzi HR).
@Najlvin (09.10.2013 23:34): na steam verzi vubec data s češtinou nejsou. Prostě uplne chybi a nikdo to neresi. Vsimni si ze kdyz to prepnes do angl. stahnou se cca 2GB dat, coz je prave to co chybi v ceske verzi (cutsceny). Jestli to chceš česky stahni si obe samostatné cestiny z ulozto. Funguji 100%.

hru ale musis nechat v anglictine pred instalaci cestiny a kdyztak zakaz aktualizace.
Máte někdo s touto hrou podobný problém jako já? Normálně jsem si ji nainstaloval ze Steamu, což je ta extanded edition, s orig. češtinou, která tam je - a ve hře se vůbec nezobrazují ty příběhové animace, stejně tak záhadně zmizel ten ženský hlas z reklamní lodě, co krouží nad městem nebo zprávy z vysílačky... Přitom si pamatuji, že to tam určitě bylo. Nevíte někdo, kde je chyba? Všiml jsem si toho už dříve a přijde mi, že je to tak od té doby, co do hry přibyly ty nové mapy z extanded edition...

Zdá se, že když si na Steamu přenastavím jazyk na angličtinu, tak že pak hra jde normálně. Ale přesto bych radši hrál s tou češtinou :-/
Podstatou oldschool stříleček jsou tyto prvky, ale víceméně platí to, co zmínil @Phoenix (18.01.2013 00:13):. Vzhledem k tomu, že se klasické střílečky odehrávaly buď v budoucnosti, minulosti, alternativní realitě, na cizích planetách, jiných světech a tak, byla ta prostředí vždy dostatečně zajímavá a komplexní design tam šel bez problému udělat. První CoD a MoH byly ještě v pohodě, zazdil to až CoD4. Viz můj starý příspěvek @PavelU (11.11.2010 16:42): u Black OPS.
@Phoenix (18.01.2013 11:04): Mám gog verzi, tudíž i oba datadisky :) A SW mám jen kousililínek za Bloodem (jakožto horror fanouš) :D

Ok, až dodělám práci, tak jdu zase na SW. "Baseball is wrong: man with four balls cannot walk."
@Bodkin (18.01.2013 10:28): Shadow Warrior je jedna z nejlepších FPS všech dob. U mě určitě navíc hraje roli prostředí (Japonsko/Čína/whatever similar prostě žeru). Doporučuju také datadisky Wanton Destruction a Twin Dragon, zejména druhý jmenovaný je z hlediska nutnosti hledat tlačítka/přepínače a přemýšlení nad leveldesignem poměrně náročný (a tedy velmi dobrý).

Wolfenstein byl z hlediska leveldesignu opravdu až téměř dungeon crawler.
Teď se pomalu prokousávám přes Shadow Warriora a párkrát jsem se tam už 'ztratil', byť to bylo především dobře schovaným přístupem nebo chodbou.

A DN3D, Blood, SW a DOOM 1 stále vidím jako svatou 'trojici' oldschool FPS, wolf a spol jsou spíše labyrintoví dungeon crawleři
@Isair (18.01.2013 08:18): V Duke Nukem 3D nebo Blood se ztratit nedá, to je pravda. Na druhou stranu, minimálně ve Wolfenstein 3D a Catacomb ano (v Catacomb je z tohoto důvodu v jednom dílu dokonce průvodce, něco jako Guide Bot v Descent 2). Souhlasím každopádně s Tebou, že ideál je "musím si pamatovat, co kde je, aniž bych bloudil v milionu stejných místností".
@Phoenix (18.01.2013 00:13): "Dnešní FPS mi z hlediska level designu často připomínají on-rail střílečky."

Hmm, holt se ta "CoDovitost" až nechutně rozmohla :(

Bludišťoidní je pro ty novější typu DN 3D, Blood etc. imo příliš silné slovo... nelineární to ano, ale zabloudit se tam příliš nedalo. Jednak jsou lokace poměrně malé a druhak dostatečně variabilní, tj. záchytných bodů má hráč habaděj. Což je v posledku spíše plus, ono to častokrát až zbytečné bloudění (Wolf 3D, Doom 1, Catacomb) bylo beztak jen umělé natahování herní doby a právě DN 3D, Blood, Outlaws a jim podobné považuji za jedny z nejlepších co se designu levelů týká.



@marwel (17.01.2013 23:09): S tím dějem to u většiny není tak horké, aneb nepociťuji znatelnější rozdíl mezi "unesli nám holky, jdu emzákům nakopat zadky" (DN 3D) a "lidstvo je odsouzeno k záhubě, jediná záchrana je poslání borce do minulosti, který všem nakope zadky a zachrání nás" (Serious Sam first/second encounter). V designu levelů se však opravdu výrazně liší, SS už také spíše sklouzává k těm "on-rail". Na druhou stranu stále obsahuje celou řádku "oldschool" prvků... viz. lékárničkový systém, možnost nést všechny zbraně, spousty secretů (včetně celých secret levelů), arkádové quake like přestřelky etc., byť ten core gameplay je stále dostatečně odlišný od těch dosových FPSek.
@marwel (17.01.2013 23:09): Ani Doom. Jeden z velmi důležitých znaků opravdu oldschool FPS byla bludišťoidní struktura levelů. Bez ohledu na to, jestli se jednalo o trilogii Catacomb, původního Wolfensteina, Doom, Heretic, Duke Nukem 3D, Blood, Quake nebo třeba novější a příběhovější NoLF, pořád bylo nutné si pamatovat strukturu, používat tlačítka/páky, hledat klíče a vracet se na již prošlá místa (k dokonalosti to dovedl Hexen s hub systémem, třebaže nebyl první).

Dnešní FPS mi z hlediska level designu často připomínají on-rail střílečky.
Painkiller je nuda, Hard Reset mensi nuda, Serious Sam slusne. Ale stale mi vrta hlavou, kde se vlastne vzal ten vyraz oldschool FPS a proc se prirazuje prave hram jako je Painkiller nebo Serious Sam. Vsak z tech skutecne oldschool her se temto podoba tak maximalne Doom, ostatni hry te doby uz byly mnohem promakanejsi, mely urcity dej, lepsi design levelu (Duke, Heretic, Hexen, Blood a cela rada dalsich).
Hmm, jsem v nejake 3. nebo 4. urovni a na hard je to fakt docela hard :) Mozna jsem se precenil, doufam, ze me to kvuli tomu neprestane bavit (zdechnul jsem uz tak 30-40x si myslim).
tak až teď mi došlo, že to DLC Exile je vlastně Extended Edition. já už myslel, že je to něco navíc...
Je k dispozici nové DLC Hard Reset: Exile. Co jsem koukal, tak mi to u Extended Edition a zmíněného DLC zobrazuje dole ten zelený pruh a Play Now. No, měl bych to konečně nainstalovat.
Nevie niekto, či tá EE edícia bude aj non-steam?
Pýtam sa preto, či si mám vôbec kupovať túto hru v krabičke, alebo rovno cez steam.
"Pokud již máte na svém STEAM účtu zakoupen Hard Reset, získáte na přelomu dubna/května rozšířenou edici hry zdarma." games.cz

sympaťáci ;-)
jo a btw, EE přináší do původní hry checkpoint v posledním souboji, což ho dost usnadní ;-)