Třetí díl série Max Payne zachycuje Maxe několik let po událostech druhého dílu. Max opustil New Yorskou policii NYPD a stala se z něj osamocená troska, přežívající na alkoholu a prášcích proti bolesti, ve špinavém bytě v New Jersey.
Jednoho dne Maxe v baru vyhledá jeho bývalý spolužák z policejní akademie Raul Passos, aby ho přiměl odcestovat s ním do São Paula v Brazílii. Tam se Max stane osobní ochrankou zbohatlíka Rodriga Branca a jeho rodiny. I přesto se Max stále v depresích sebelítostivě upíjí a poklidnou práci ani moc nevnímá. Až do chvíle, kdy jsou během párty v Brancově sídle Rodrigo a jeho žena Fabiana uneseni místním gangem Comando Sombra. První pokus o únos Max úspěšně překazí, ještě však netuší, že tím odstartoval sérii dalších událostí, zvratů a nasilí, kvůli kterým náš gringo zabředne hluboko do brazilského podsvětí.
Max Payne 3 je prvním dílem, na kterém nepracovalo finské studio Remedy Entertainment, ale společnost Rockstar a osm jejích studií. Hra se z typicky potemnělého New Yorku (kam se v několika skocích také podíváme) přesunula do zmíněného, prosluněného tropického São Paula. Hra také upustila od příběhu vyprávěného komiksovými předěly a nahradila je filmovými sekvencemi, občas stylizovanými do komiksových okének.
Opět nechybí zpomalení času během přestřelek bullet-time a Maxův speciální pohyb střelba ve skoku, zde nazvaná "shoot-dodge". Po skoku zde Max může zůstat ležet na zemi a střílet okolo sebe. Zachován byl také systém lékárniček Painkillers, jejichž použití však není nutností. Pokud jste fatálně zasaženi, tak se zpomalí čas a v pár vteřinách musíte zabít nepřítele, co po vás naposledy vystřelil. Pokud se vám to povede, tak je lékárnička použita automaticky. Novinkou jsou filmové akční momenty, kdy hra plynule přejde z filmečku do zpomalené interaktivní akční sekvence, z níž se přímo dostaneme do hry. Ve hře najdeme inovovaný animační systém Euphoria, který Maxovi umožňuje plynule navazovat pohyby a dynamicky reagovat na překážky.
Hra poprvé v sérii také obsahuje multiplayer až pro 16 hráčů, ve kterém hráči mohou zakládat vlastní gangy. Jako základ pro multiplayerové mapy a úkoly posloužily lokace z příběhové kampaně.
mod na eliminaci tech... se mi nepodarilo najit,ale za to sem nasel neco co teto hre dava znovuhratelnost v novem smyslu na jinou uroven, kterou vsechny ostatni hry v tomto strka do kapsy... na prvni pohled se to muze zdat jen jako klasicky 1st person mod, jenze on umoznuje moznost si nastavit pozici vlastniho pohledu-hlavy vuci zbrani skrze osy X,Y,Z, vzdalenost zbrane od hlavy bez toho aniz by se upravoval celkovy FOV, atd.... a tak si kazdy muze nastavit pozici a videni zbrane, jeji uhel podle libosti, cimz odpada neduh v podobe zbrane umistene kdesi v pravem rohu displeje nebo zbran mirici do leve strany a strilici doprostred. Tohle dela s prestrelek to co mi u mnohych AAA titulu chybi. Samozrejme to neni dokonale, takze se stava ze pri mireni nahoru vidite obcas do vnitra zbrane, ale to se da prekousnout. Dohrano po druhe a prymyslim o tretim www.moddb.com/mods/max-payne-3-first-person-mod
Pro: Samostatný příběh s nenásilnými odkazy na minulost, přestřelka na letišti na velkém prostranství, videa, nezaměnitelný hlas Jamese McCaffreyho
Proti: První desítky minut, kdy jsem si zvykal na nový vizuál - po nich jasná stovka