Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

04.08.2000
77
46 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hra FAKK2 navazuje na animovaný film Heavy Metal 2000 (který je zase pokračováním prvního filmu z roku 1981) a měla by se tedy nést v tradici těchto snímků, kde mj. figurují rozměry (čehokoli) a taktéž nemalá porce nadsázky. Hlavní hrdinkou je žena jménem Julie, inspirovaná protagonistkou druhého filmu, herečkou Julií Strain, která jí i zde propůjčila svůj hlas. Ta se musí vypořádat s invazí nepřátelské armády Gith a zachránit tak svou planetu Eden.

Některé artworky ke hře poskytl poměrně známý malíř Luis Royo, jenž spolupracoval se stejnojmenným magazínem, odkud vzešly filmy. Založena na oblíbeném Quake III engine, vyšla roku 2000. V základě se jednalo o akci viděnou z pohledu třetí osoby, podobnou například MDK či Heretic II. Navzdory slušné kritice se jí však nepodařilo zaujmout širší okruh hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Sexy hlavní hrdinka, možnost používat dvě absolutně rozdílné zbraně odděleně od sebe, každou v jedné ruce (štít + uzi, kulomet + meč a další komba :-) ), svižná hratelnost, na svojí dobu povedená grafika, akrobatické kousky Julie a vyšší obtížnost... Protřepat, zamíchat a máme tu neobvyklou akci z pohledu třetí osoby. Byla to řež..

Pro: Grafika, hra je slušná řežba, komba, obtížnost

Proti: I když vyšší obtížnost hodnotím pozitivně, někdy to byla opravdu jatka.

+13
  • PC 85
Ty jo, to byl nářez. Ze začátku jsem měl z hry trochu rozpačité dojmy. Chvíli si zvykal na ovládání, které není úplně přesné. Co se týče třeba bojů nebo střílení, tak jsem neměl problém, ale skákací frekvence byli už trochu horší. Hrdinka se totiž musí vždy chytit římsy. Když to neudělá, kolikrát se mi stalo, že jsem se sklouzl po neviditelné bariéře. Zasekávání se o neviditelné rohy taky není moc příjemné, ale dá se na to zvyknout a vyhýbat se tomu.

Zvlášť, když všechno ostatní šlape naprosto parádně. Hra nezdržuje nějakou zbytečnou omáčkou. Za dvě sekundy po spuštění jste v menu, kde je všechno krásně přehledné a rychlé. A hlavně po rozehrání stačí zmáčknout F9 a za další dvě sekundy už hrajete. S uživatelského hlediska je to paráda. Použitý engine je krásně rychlý, barevný a nenáročný. Hudba neruší a zvuky vytváří super atmosféru výstředního sci-fi. Ve své době to musela být bomba.

Příběh o invazi zlých vetřelců je klasické klišé kvalitních sci-fi béček. Sem padne krásně. Hra Vám málokdy předhodí nějaký logický hlavolam. Pokud do toho tedy nepočítáte vymýšlení taktiky na bosse. Soustřeďuje se hlavně na akci, která je skvělá. Hra nabízí široké spektrum zbraní. Střelné, bouchací a hlavně zbraně na blízko, které tvoří většinu bojů, a bez kterých se neobejdete. A tvoří tu největší zábavu.

Boje jsou svižné, krvavé, všudypřítomné a zábavné. Obtížnost je nastavena trochu výš. Srabové si tu moc neškrtnou, protože je tu jen jedna obtížnost. Jsou tu i skvěle udělaní bossové. Hlavně ten poslední mi pořádně napumpoval adrenalin do žil. Ještě teď mám rozklepané ruce.

Mě jako akčního nadšence tahle hra naprosto uchvátila. V rámci žánru je to absolutní špička. Škoda, že jsem to měl za dvě odpoledne dohrané.

Pro: akční vřava jak má být, grafika, super bossové, ozvučení, atmosféra

Proti: občas problémy s ovládáním, hodně krátké

+13
  • PC 90
Super hudba, sexy hlavní hrdinka, spousta zbraní a možnost používat v každé ruce jednu, ujetý bos, ujetí nepřátelé, ujetý příběh, ujeté postavy. To vše nabízí Heavy Metal F.A.K.K. 2. Mě osobně nikdy pořádně nechytil Tomb Raider, asi moc hlavolamů a nudné akce. F.A.K.K. 2 nabízí super hudbu, na svou dobu i grafiku a prim hraje akce, která nenudí. Hlavolamy se tu taky najdou, ale nikdy nejdo o nepřekonatelnou překážku. Jo jo, na tuhle pecku rád vzpomínám.

Pro: Julie, zbraň do každé ruky a hudba

Proti: dost krátké

+11
  • PC 85
Zajímavá hra, ani mě nebylo známo že ji dělali tvůrci SINu. Ač krátká tak nabídla poměrně nápadité a rozmanité úrovně. V nichž se daly používat buď střelné nebo sečné zbraně. V mém případě to byly většinou ty sečné, díky čemuž jsem si užíval nespoutanou řez z likvidace potvor a bossů. Bosové vůbec byli hlavní devízou hratelnosti. Nebyl problém je mečem nebo sekyrou skolit. Potíž byla snad jen s těmi co vysávali život a neustále se teleportovali.

Z počátku docházelo k častým animačkám což evokovalo adventuru. Naštěstí byly později omezeny na minimum. V pár recenzích jsem četl že hra připomíná Tomb Raidera, to nepopírám. Ale kromě hopsání, lezení, přeskakování a třetího pohledu mě přišla na mysl spíše Rune. Které se Heavy Metal docela podobal, pravda v poněkud futurističtější obdobě. Proto mě tolik bavilo používat různé meče nebo sekyry. Na střílecí kvéry došlo jen párkrát a hlavně na konci ve finálním souboji.

Použitý Quake III engine potvrzoval svou suverenitu co se týče grafiky. A dával to najevo v rozlehle a působivě navržených úrovních s pěknou architekturou. Odehrávajících se na prostranstvích, v jeskyních, skálách, chrámech, údolích nebo stokách. Mě, příznivce napěchovaných akčních řezeb nebo stříleček z třetí osoby, tedy grafika (spolu se vším ostatním) nezklamala.
+10
  • PC 70
Opravdu slušná TPS, které bych vytkl jen dvě věci. Zaprvé zbraně - jednak neohrabaný systém jejich výběru (naštěstí tu je aspoň možnost uložit si určité kombinace) a také trochu nevyváženost arzenálu, kdy polovina je naprosto super, a druhá stojí za nic (především ty zbraně z úvodu - dost jich je nepoužitelných už když se vám dostanou pod ruku a co teprv v pozdějších fázích hry). A to nejpodstatnější - hra mohla být opravdu více odvážnější a to především co se týče hlavní hrdinky (ne, že by ty všelijaké kombinézy byly špatné :-) ). Navíc si nevzpomínám, že bych někdy během hry viděl větší množství červené krve. Jde zkrátka až moc dobře vidět, jak se tvůrci hlídali kvůli ratingu, čímž dost utrpěl design. Ale jak jsem zmínil v úvodu, i tak to stojí za to.
+9