Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

MDK

Murder Death Kill

82
195 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > arkáda
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
31.05.1997 PC
30.11.1998 PS1
Vývojáři:
, (PS1 verze)
Oficiální stránky:
http://www.interplay.com/games/mdk.php
Vesmírné stanici Jim Dandy vládne doktor Fluke Hawkins, jenž se na oběžnou dráhu stáhl poté, co byl vědeckou obcí odmítnut jeho objev. Společnost mu dělá Kurt Hectic, doktorem najatý jako správce stanice, a vědcův vynález – robotický pes Bones, který ale trvá na jménu Max. Vcelku poklidnou práci naruší mimozemská invaze na Zemi, kdy obrovské pevnosti začnou vysávat přírodní zdroje, plenit města a zabíjet lidi. Pozemský odpor je rychle vyřazen, a protože ochranný oblek Coil Suit, jejž doktor nedávno vyvinul a který představuje jistou naději, byl navržen pro dvounohé bytosti, a jelikož doktor sám je na akci již starý, ve značných rozpacích si jej obléká Kurt. Hlavní hrdina se tak nejistým krokem vydává na záchranu planety…

MDK, zkratka ne zcela jasného významu (Murder Death Kill, Mission: Deliver Kindness), je názvem akční střílečky z pohledu třetí osoby, v níž je úkolem hráče zlikvidovat celkem osm pohyblivých mimozemských pevností, zvaných Minecrawlers. Vedle pěších mimozemšťanů, jež se ve hře vyskytují v odolnějších a méně odolných druzích, o život Kurta usilují roboti, tanky, dělové věže a vzdušná plavidla, z nichž ta menší střílí a ta větší provádějí výsadky. Hra, která hráče nutí skákat po plošinách, eliminovat nepřátele z dálky a řešit logické hádanky, je bohatá na power-upy; typicky se týkají zdraví nebo palebné síly.

Poznávacím znamením MDK je potenciál obleku Coil Suit. Do výbavy, charakteristické specifickým padákem, patří automatická zbraň s nekonečnem nábojů, sniperka s šesti druhy munice a tři kamery, zachycující zásahy do těl protivníků; ta jsou rozdělena na zásahové zóny – efektivní je mířit na hlavu. Úroveň, kterých je celkem šest, obvykle vypadá tak, že Kurt seskočí ze stanice Jim Dandy v místě, kde se nachází Minecrawler, a pokusí se jej infiltrovat; po zabití velitele – bosse – se pevnost rozpadne. Levely se dělí na arény, mezi nimiž se hráč přesouvá tunely, připomínajícími bobovou dráhu. Děj je proložen černým humorem a minihrami. Herní prostředí je vyvedeno v plně renderované 3D grafice.

V r. 2000 se hra dočkala pokračování; titul MDK2 však vytvořilo studio BioWare.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Je možné, že se nějaký blázen pustí do hry z roku 1997 o 13 let později? Ano, já jsem ten blázen a moc dobře vím, co dělám. MDK jsem hrál když mi bylo 13 let, tak si spočítejte, v kolika se k ní znovu vracím. :-) A stále zůstávám ohromen tou genialitou level designu a kombinací frenetické akce a komedie. Murder Death Kill je jedním z klenotů tehdejšího hraní na PC a nemůžu uvěřit tomu, že od té doby nevznikla žádná podobně kvalitní, inovativní a velmi dobře hratelná hra. Myslím tím v tomto žánru. Samozřejmě zde máme Outcast, Giants: Citizen Kabuto, Messiah či Psychonauts, přesto je MDK tak odlišná a unikátní hra, že je nelze srovnávat.

V MDK jsem prakticky nikdy neměl důvod či nutkání přestat hrát. Hra mě svým designem, atmosférou, humorem a povedeným zpracováním dokázala udržet u hraní až do samotného konce a to se prosím píše rok 2010! Jednoduchý způsob ovládání, neomezené množství základních nábojů, speciální předměty, hratelnost v mnoha případech založená na bázi miniher či mini-soubojů s bossy, vtipné podání nepřátel, skvělá animace hlavního hrdiny, střelba se zoomem, možnost plachtění vzduchem, to jsou nadčasové herní prvky, které paradoxně v dnešní době už zase ve hrách nenajdete, protože hráči jsou povětšinou zvyklí na mnohem prostší hratelnost, která je založená prakticky výhradně na horizontální hratelnosti a ignoruje fakt, že ve hrách je možné létat. A co teprve umělecká hodnota hry z pohledu level-designu, který na mě působil tak nějak retro-scifi dojmem. Tak trochu jako při sledování Střihorukého Edwarda.

MDK jsem si zakoupil na GOG.com ne z nějaké nostalgie, ale protože se zatraceně dobře hraje i dnes. Ostatní hry mohou jen závidět. Tohle je hra s velkým H a zaslouží maximální respekt.

Pro: Viz. komentář.

Proti: Těžko hledat chyby tam, kde nejsou.

+30+32 / -2
  • PC 95
Snad vůbec první hra na CD, která se mi doma objevila a jako takovou ji samozřejmě bezmezně uctívám ;D Hra si to ale samozřejmě zaslouží. Detailní koncept hry je sám o sobě dost šílený, přidejte k tomu pro MDK specifický design levelů, ulítlý černý humor a postavičku chlápka v černém latexu s rotačákem přidělaným k ruce a se sniperkou v helmě a máte před sebou opravdu originální hru, na kterou i po těch víc jak deseti letech stále rád vzpomínám.

Pro: Surrealistický industriální design levelů, humor, atmosféra, hudba

Proti: CD se hrou jsem už ztratil :(

+12+14 / -2
  • PC 95
Téhle hře ani stáří neubírá na atraktivitě. Pořád perfektní grafika a super hratelnost. Souboje s bossy jsem si opravdu užíval. Má to spoustu vtipu. Originální přístup. Jedna s prvních her, kde byl použit headshot. Šílený humor. Pokud by se něčemu mohlo říkat fantasmagorie, tak si to Vražda Smrt Zabití zaslouží. V neposlední řadě geniální hudba. Mohl bych vytknout krátkost. Šest úrovní (i když pekelně rozsáhlých a nabitých nápady) je málo. Tohle se dá alespoň trochu eliminovat seženete-li si starou verzi, kde se nedá ukládat v průběhu akce, ale jenom na konci úrovně.

Ve své době hráči nemohli sehnat lepší střílečku.

Pro: Vše co jsem vychválil

Proti: délka

+12+12 / 0
  • PC 80
"Murder Death Kill" už od začátku upoutá svou audivizuální formou, a hned také nabídne plno akce. Zažloutlá obloha, kterou protínaji světla reflektorů a plno nepřátel, kteří vás chtějí zastavit - pěkný začátek pro jeden ze solidních herních masakrů.

Dynamičnost této hry opravdu přesahuje všechno, jen tak sekočíte z útesu a dolů se snášíte za pomoci něčeho, co vypadá jako padák. Uživání odstřelovacího modu, kde lze střílet vedle samotných kulek i Mortarové granáty, přináší mnoho možnosti - je velice zábavné se poukoušet o headshoty v takto rychlé hře.

Design levelů je vskutku nápaditý, i když na někoho může působit docela bizarně. I několik dalších věcí nepůsobí úplně konvenčně - jako křičící a utíkající, extra hitpointy.
Ale komu to vadí, když jen překonává další překážky a nepřátele, přičemž ho doprovází výpravná hudba.
Můžete si také naskočit do letounu a na nepřátele naházet několik desítek bomb. Můžete také nepřítele zaměřit za pomoci speciálního náboje, a pak jen pozorovat prostřih, kde nějaký bílý pes (nějaký váš spojenec) naznačí vztyčený palec a zasype cíl výbušninami.

Zkrátka audio-vizuálně vydařilý, akční nátřesk.
80%

Pro: Akce a ještě jednou akce, grafické zpracování, hudební doprovod, neobvyklé herní prvky.

Proti: V některých pozdějších misích jsem se několikrát zasekl. Místy může působit dosti bizarně.

+11+11 / 0
  • PC 85
Nebudu lhát, že si přesně vzpomínám na to, jak přesně vypadaly levely a o co v tý hře vlastně šlo. Jedno jsem ale nezapomněl a to , jak jsme ji s bratry na zbrusu novém počítači pařili jak šílení - byl to nářez, a proto na hru vzpomínám s respektem a záplavem nostalgických vzpomínek.

Dokonce se mi zdá, že to byla jedna z prvních her vůbec, kterou jsme měli na CD. Kdybych se posnažil, snad bych se ho možná i dohledal.
+7+8 / -1