Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

MDK2

MDK 2, MDK 2 HD

77
116 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > plošinovka
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
31.03.2000 Dreamcast
25.05.2000 PC
26.03.2001 PS2
09.05.2011 Wii
Vývojáři:
BioWare, Beamdog (Wii verze)
Příběh MDK2 začíná tam, kde končí děj první hry. Právě probíhající oslavy odvrácení mimozemské invaze přeruší zjištění, že je ještě třeba zničit jednu, poslední nepřátelskou pevnost. Hlavní hrdina předchozí hry Kurt Hectic, který úspěšných likvidací Minecrawlerů, jak se pevnosti nazývají, má na kontě již několik, se úkolu zhostí; než se však stihne vrátit, padne do zajetí. Na záchrannou misi se vydávají Kurtův nadřízený doktor Fluke Hawkins a jeho výtvor – robotický pes Max.

Hra nabrala na rozmanitosti zvýšením počtu hratelných charakterů. Z MDK se dochovaly kladné postavy doktor Hawkins a robopes Max, a právě tyto, dříve vedlejší figury, vedle oblekem Coil Suit známého Kurta, jehož nadšení pro akci na rozdíl od řady jiných věcí žádným vylepšením neprošlo, hráč z pohledu třetí osoby ovládá. Každá postava se přitom vyznačuje specifickým přístupem, který nachází původ v jejích přednostech a stinných stránkách.

Kurt, ač do jeho výbavy patří automatická zbraň, s největší grácií souboje řeší z dálky – z předcházejícího dílu mu zůstala sniperská puška, která je kompatibilní s několika typy munice: standardní náboje doplňují kupř. naváděné střely nebo projektily, jež při dopadu vybuchují. Hra s Maxem, jehož 200 HP představuje dvojnásobnou výdrž oproti fyzické schránce Kurta, je nejméně náročná na taktické manévry – munice je dost, a protože hrdina je pro svůj počet končetin schopen současně zacházet se čtyřmi zbraněmi, může nepřátelům bez obav čelit tváří v tvář; možnost dostat se k výše situovaným protivníkům mu zprostředkovává jetpack. Dějství, v nichž hráč ovládá doktora Hawkinse, v přesném protikladu ke stylu Maxe vyžadují nejvíce přemýšlení – obsahují adventurní prvky, kdy si vědec při snaze neprozradit se skládá předměty, jež mu umožní postup, jelikož pokud se profesor konzumací plutonia zrovna na chvíli nepromění v monstrum se 240 HP, jeho zdraví dosahuje pouze hodnoty 60 HP, a to s atomovým topinkovačem jakožto jedinou trvale dostupnou zbraní na přímý boj nestačí.

Deset levelů, které hra nabízí, je mezi hráčem kontrolované hrdiny rozděleno tak, že tři úrovně prochází Kurt, tři Max, tři doktor Hawkins a závěrečnou kapitolu kterákoli postava dle hráčova výběru. Hra z koncepce svého předchůdce nevychází jen příběhem a herním systémem, nýbrž také začleněním svérázného humoru, který byl v pokračování značně rozvinut – např. profesor Hawkins sušák na ruce z WC upraví tak, že jím oponenty odfoukne do náruče masožravé rostliny.

V roce 2012 vyšel remake MDK2 HD - o moderní předělávku ve vysokém rozlišení a na značně vylepšeném enginu se postarala společnost Overhaul Games.


Poslední diskuzní příspěvek

Crash: Verze je 1.0, grafika a procesor Intel (R) Pentium. Pouštím to na systému Windows 7 Home Premium. "Blbla" znamená že se tam objevovaly…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Další hra mého dětství, u které jsem proseděl nespočet hodin, a taky jsem si díky ní o stupeň zhoršil prospěch z matematiky, ale stálo to za to:) MDK 2 Je přímé pokračování skvělé MDK od Shiny. Druhý díl už měli na starost Bioware. Moment, studio známé pro svá RPG a propracované příběhy dělá sequel ke hře Jejíž priorita je vtip,šílenost a akce?
To nemůže dopadnout dobře. No, naštěstí tomu tak není a BW této kultovní hře ostudu neudělali, vlastně se dá říct, že originál v mnoha ohledech i překonává.

PřÍběh tedy navazuje na první díl a je stejně přímočarý a jednoduchý jako u originálu. Příběh tří hrdinů - Kurta Hectica, psa Maxe a šíleného doktora Fluka Hawkinse o záchraně světa před zlými mimozemšťany je ale díky jednoduchým cut scénám a povedenému dabingu podán více atraktivněji a koukatelněji než příběh pasivního originálu.

Grafické zpracování je povedené, textury jsou detailní, stejně tak jsou zde i efektní výbuchy a solidní modely postav. Bioware si pro tuto hru naprogramovalo svůj vlastní engine, který plní svůj účel dokonale. Level design je staromódní ale účelný. Obrovské mapy a gigantičtí bossové vám dávají neustálý pocit své drobnosti a bezvýznamnosti. Ano, jste opravdu maličcí.

Na rozdíl od MDK 1 hrajete zde (jak už bylo řečeno) za tři postavy.
Kurt sází na tichý a rychlý postup, likviduje nepřátelé z dálky a používá pro plachtění prostorem svůj padák.
Max :čtyřnohý robotický pes (jenž vlastní arzenál větší než celá naše armáda česká za dobu své existence) se s ničím nepáře. Jednoduchá akční hratelnost stejně jako za Kurta. Jsou zde "hopsací" pasáže ale akce zde dostává přednost. Také má Max nejvíce HP ze všech tří postav.

Doktor: Je jednoznačně po stránce ovládání nejhorší postava. Postup není tak akční a je zaměřen na logické hádanky a hopsání. Doktor je nejslabší postava, skáče nízko a má nejméně HP.
Každopádně hra za každého z nich má něco do sebe a každý si najde svého oblíbence.

Další aspekt, který hra zanechala je humor. At už se jedná o dialogy, easter eggy nebo různé gagy. Např.po odhození mocného granátu, jenž vytváří černé díry. Mocný nával gravitace a epické efekty, očekáváme monumentální výbuch....chvilka napětí a (plop) zvuk vytáhnutí špuntu z umyvadla je vaší odměnou. Nebo při pohledu do zrcadla namísto krásného odrazu své maličkosti uvidíme nápis "litujeme ale váš odraz není momentálně k dispozici" a mnoho dalšího.

Korunkou tomu všemu je nářezová hudba jejíž autorem JE Jesper Kyd, známý pro svůj soundrack ke hře AC 2.

Pro mě osobně je jediným větším negativem délka hry. Máte zde pouze 10 levelů. Ty jsou sice rozlehlé, ale více vám jak 8 na normal obtížnost nezaberou.

Bioware ale odvedli skvělou práci a rozhodně původní hře ostudu neudělali a když vezmete v úvahu, že pracovali na několika dalších hrách najednou (baldurs gate 2 a neverwinter nights) tak vám respekt k tomuto studiu musí ještě o pár procent stoupnout.

Pro: Tři odlišně herní styly,humor,grafika,hudba,hratelnost

Proti: Špatné ovládání za doktora,krátké.

+11
  • PC 85
Po zběsilé noční pařbě jsem konečně dohrál MDK 2. A musím vám říct, že toho nelituju. MDK 2 naštěstí nevymýšlý nějaké novoty, ale jde po stopách jedničky. Humor zůstal. Jedinečný styl a grafika (teď už renderovaná) zůstala. Opět skvělá hudba zůstala. Tentokrát se ale díky filmečkům více dostanete do děje, který také navazuje na jedničku.

Největší rozdíl oproti předchůdci je, že si můžete krom Kurta zahrát i za čtyřrukého psa Maxe a dokonce i za šíleného doktora.
Tím pramení i tři úplně odlišné herní styly, které gradují až do samého konce.

Kurt Hectic: Hrou za Kurta Hectica se víceméně vracíte do prvního dílu. Počáteční prolétávání atmosférou. Skákání a boj ve velkých arenách a celkový design úrovní. Nutnost kombinovat klasické střílení ze sniperskou helmou. Helmu zde budete využívat více než v prvním díle. Bohudík ubylo skákání. Bohužel ubylo nepřátel, s tím souvisí,že Kurtův samopal nemá takovou sílu. Ani po vylepšení na superkulomet. Přibylo prostorových hádanek.

Sam: Zběsilá akční jízda. Není nic lepšího, než si vzít do rukou čtyři rotačáky a ukázat jim to. Na druhou stranu. Max není tak pohyblivý. Hra za Maxe je jednochá na myšlení, kulervoucí, oddychová a nejzábavnější.

Dr. Fluk Hawkins: Hra za doktora by se dala charakterizovat jako logická. Projdete dlouhou chodbou, a v místnosti musíte vyřešit rébus. Projdete další chodbou a řešíte to samé v těžším podání. Doktor si vyrábí zbraně pomocí kombinací věcí a moc střílení si u něho neužijete. Zato se vám trochu zapotí mozek (pamět). Nemusí sednout každému. Pro dohrání ale musíte hrát se všema.

Úrovní je deset + na konci překvapení. Mise jsou rozsáhlé a bossové hodně zábavní. Celkově bych řekl, že hrací doba je tak akorát. Inteligence nepřátel je potrhlá. I když, někdy umí překvapit. Celkem vzato dvojka svému legendárnímu předchůdci nedělá ostudu. Ba naopak. Vyznavači prvního dílu si jí určitě užijí.

Pro: Větší důraz na logický postup, hra za Maxe, fakt, že se od jedničky moc nezměnilo

Proti: méně nepřátel, hra za doktora nemusí sednout každému

+4