Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
MDK 2 mě dalo zabrat. Pokud jsem prvnímu dílu něco vytýkal, autoři to ve dvojce odstranili, přesto mě paradoxně bavil první díl trochu více.

Ze začátku jsem byl nadšený. MDK 2 konečně přichází s příběhem, který je vyprávěn v enginových animacích a na začátku a na konci stylově ve stylu starých komixů. V podstatě jde o to, že po odražení první vlny ufounů, se objevuje druhá, ještě silnější. Jsou tu dva opakující se a otravní bossové a hlavní záporák chce zničit Zemi protože se prostě nudí. Celé je to pojato ve stylu hodně dementního humoru - ale v dobrém. Bavil jsem se, zejména profesor Hawkins kraluje.

Grafika šla taky nahoru. A neskutečně. Lokace jsou obrovské, velkolepé (třeba výstup na věž je na rok 2000 opravdu úžasný), pryč je černo-žluto-hnědá stylizace prvního dílu, dvojka září všemi barvami. Přitom si ale grafika drží +/- styl prvního dílu.

Krátkost a jednoduchost je také pryč. Autoři přišli s 10 koly, které jsou ale monumentální a ač to ze začátku nevypadá, i na easy pekelně těžké. Je tu spousta puzzlů a úkolů, občas si pobloudíte a nebudete tušit kam jít. Je tu milion zkratek, rozstřelitelných cest, cest co se otevřou až po zničení něčeho, teleportů. Přituhlo i v soubojích a to pořádně. Nepřátelé používají naváděné střely, míří do protipohybu, některé lze zničit za přímého boje jen sniperováním - včetně otravných věží a megaotravných kuliček, nutných pro postup dál. Kapitolou sami o sobě jsou bossové. Snad žádný nejde zničit jen obyčejnou palbou, někde musíte zasáhnout určitou část, jindy zrušit štít, zastavit dobíjení, sejmout ho nějakou stacionární zbraní. Bohužel je tu také spousta respawnu a čas do času něco, co prostě nezničíte, což mě štvalo.

Jinak u Kurta je víceméně všechno při starém, Kurt ovšem není jediný, za koho si zahrajete. Na střídačku si projedete i šíleného doktora Hawkinse a také čtyřrukého psa Maxe.

U Kurta se hra zaměřuje hodně na létání padákem, sniperování včetně přímého boje a jinak je vše až na pár maličkostí při starém.

Max je killer. Má mnohem více životů, po cestě nachází zbraně a do každé ruky si můžete vzít jinou zbraň. Což je masakr. Ještě větší masakr jsou čtyři rotačáky, to pak potvory chcípají během sekundy/dvou. Max nemá padák, ani sniperku, ale dostává jetpak, kterému pomalu dochází palivo a při snahách někam doletět/vyletět si užijete v dobrém i zlém (docházející palivo nad kyselinou nepotěší).

A profesor Hawkins pro změnu killer není. Je to vědec, má málo hitpointů, žádnou zbraň, nikam nevyskočí a tak si musíte něco vytvořit. Toaster střílející radioaktivní topinky je super :) jinak ale u Hawkinse budete především řešit puzzle, občas si užijete srandu při deaktivaci bomb a občas frustraci při bloudění. Profesor se ještě umí proměnit v Hulka, který je killer, ale příšerně neohrabaný.

Do určité fáze je vše zábavné, možná více než jednička. Pak ale obtížnost, věčný pocit že nevím co mám dělat a nekonečná kola plná složitých úkolů vyvolají spíše frustraci. Závěrečný boj je peklo - napřed zničíte bosse, který Vás vtáhne dovnitř. Uvnitř musíte ničit jeho orgány, ale boss Vás čas od času vyplivne. Pokud ne, útočí na Vás kyselinoví hadi, kterým nejde uhnout, ani je zničit a ještě je potřeba skákat/lítat nahoru a třepe se obraz.

Ve hře jsem narazil na zajímavý bug - za Kurta funguje mouselook normálně, ale Max a Hawkins mají problémy s otáčením myší. Řešení viz zajímavosti.

Ač to vypadá, že jen kritizuju, dvojka je stále výborná střílečka. Je větší, delší, hezčí a s více možnostmi než jednička, ale ta byla díky rychlému a snadnějšímu průchodu zábavnější.
+22
  • PC 85
Další hra mého dětství, u které jsem proseděl nespočet hodin, a taky jsem si díky ní o stupeň zhoršil prospěch z matematiky, ale stálo to za to:) MDK 2 Je přímé pokračování skvělé MDK od Shiny. Druhý díl už měli na starost Bioware. Moment, studio známé pro svá RPG a propracované příběhy dělá sequel ke hře Jejíž priorita je vtip,šílenost a akce?
To nemůže dopadnout dobře. No, naštěstí tomu tak není a BW této kultovní hře ostudu neudělali, vlastně se dá říct, že originál v mnoha ohledech i překonává.

PřÍběh tedy navazuje na první díl a je stejně přímočarý a jednoduchý jako u originálu. Příběh tří hrdinů - Kurta Hectica, psa Maxe a šíleného doktora Fluka Hawkinse o záchraně světa před zlými mimozemšťany je ale díky jednoduchým cut scénám a povedenému dabingu podán více atraktivněji a koukatelněji než příběh pasivního originálu.

Grafické zpracování je povedené, textury jsou detailní, stejně tak jsou zde i efektní výbuchy a solidní modely postav. Bioware si pro tuto hru naprogramovalo svůj vlastní engine, který plní svůj účel dokonale. Level design je staromódní ale účelný. Obrovské mapy a gigantičtí bossové vám dávají neustálý pocit své drobnosti a bezvýznamnosti. Ano, jste opravdu maličcí.

Na rozdíl od MDK 1 hrajete zde (jak už bylo řečeno) za tři postavy.
Kurt sází na tichý a rychlý postup, likviduje nepřátelé z dálky a používá pro plachtění prostorem svůj padák.
Max :čtyřnohý robotický pes (jenž vlastní arzenál větší než celá naše armáda česká za dobu své existence) se s ničím nepáře. Jednoduchá akční hratelnost stejně jako za Kurta. Jsou zde "hopsací" pasáže ale akce zde dostává přednost. Také má Max nejvíce HP ze všech tří postav.

Doktor: Je jednoznačně po stránce ovládání nejhorší postava. Postup není tak akční a je zaměřen na logické hádanky a hopsání. Doktor je nejslabší postava, skáče nízko a má nejméně HP.
Každopádně hra za každého z nich má něco do sebe a každý si najde svého oblíbence.

Další aspekt, který hra zanechala je humor. At už se jedná o dialogy, easter eggy nebo různé gagy. Např.po odhození mocného granátu, jenž vytváří černé díry. Mocný nával gravitace a epické efekty, očekáváme monumentální výbuch....chvilka napětí a (plop) zvuk vytáhnutí špuntu z umyvadla je vaší odměnou. Nebo při pohledu do zrcadla namísto krásného odrazu své maličkosti uvidíme nápis "litujeme ale váš odraz není momentálně k dispozici" a mnoho dalšího.

Korunkou tomu všemu je nářezová hudba jejíž autorem JE Jesper Kyd, známý pro svůj soundrack ke hře AC 2.

Pro mě osobně je jediným větším negativem délka hry. Máte zde pouze 10 levelů. Ty jsou sice rozlehlé, ale více vám jak 8 na normal obtížnost nezaberou.

Bioware ale odvedli skvělou práci a rozhodně původní hře ostudu neudělali a když vezmete v úvahu, že pracovali na několika dalších hrách najednou (baldurs gate 2 a neverwinter nights) tak vám respekt k tomuto studiu musí ještě o pár procent stoupnout.

Pro: Tři odlišně herní styly,humor,grafika,hudba,hratelnost

Proti: Špatné ovládání za doktora,krátké.

+15
  • PC 85
Po zběsilé noční pařbě jsem konečně dohrál MDK 2. A musím říct, že toho nelituji. MDK 2 naštěstí nevymýšlí novoty, ale jde po stopách jedničky. Humor zůstal. Jedinečný styl a grafika (teď už renderovaná) zůstala. Opět skvělá hudba zůstala. Tentokrát se ale díky filmečkům více dostanete do děje, který navazuje na jedničku.

Největší rozdíl oproti předchůdci je, že si můžete krom Kurta zahrát i za čtyř rukého psa Maxe a dokonce i za šíleného doktora.
Tím pramení i tři úplně odlišné herní styly, které gradují až do samého konce.

Kurt Hectic: Hrou za Kurta Hectica se víceméně vracíte do prvního dílu. Počáteční prolétávání atmosférou. Skákání a boj ve velkých arénách a celkový design úrovní. Nutnost kombinovat klasické střílení ze sniperskou helmou. Helmu zde budete využívat více než v prvním díle. Bohudík ubylo skákání. Bohužel ubylo nepřátel, s tím souvisí,že Kurtův samopal nemá takovou sílu. Ani po vylepšení na super kulomet. Přibylo prostorových hádanek.

Sam: Zběsilá akční jízda. Není nic lepšího, než si vzít do rukou čtyři rotačáky a ukázat jim to. Na druhou stranu. Max není tak pohyblivý. Hra za Maxe je jednoduchá na myšlení, kule rvoucí, oddychová a nejzábavnější.

Dr. Fluk Hawkins: Hra za doktora by se dala charakterizovat jako logická. Projdete dlouhou chodbou, a v místnosti musíte vyřešit rébus. Projdete další chodbou a řešíte to samé v těžším podání. Doktor si vyrábí zbraně pomocí kombinací věcí a moc střílení si u něho neužijete. Zato si užijete více hádanek. Nemusí sednout vyznavačům zběsilé akce. Pro dohrání ale musíte hrát se i s ním.

Úrovní je deset + na konci překvapení. Mise jsou rozsáhlé a bossové hodně zábavní. Celkově bych řekl, že hrací doba je tak akorát. Inteligence nepřátel je potrhlá. I když, někdy umí překvapit. Celkem vzato dvojka svému legendárnímu předchůdci nedělá ostudu. Ba naopak. Vyznavači prvního dílu si jí určitě užijí.

Pro: Větší důraz na logický postup, hra za Maxe, fakt, že se od jedničky moc nezměnilo

Proti: méně nepřátel, hra za doktora nemusí sednout každému

+9