Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

kill.switch

28.10.2003
23.03.2004
51
34 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

kill.switch je lineární střílečka z pohledu třetí osoby poháněná enginem RenderWare, pod jejímž vývojem i vydáním je podepsáno studio Namco.

Hlavní postavou hry je supervoják jménem Nick Bishop. Hráč je v jeho kůži na začátku hry bez jakéhokoliv bližšího nástinu příběhu vržen do akce a teprve postupem hrou se z krátkých útržků vzpomínek mezi na sebe nenavazujícími misemi a z poznámek operátora dozvídá bližší informace. Ty brzy ukážou, že Bishop není tak úplně svobodný a že je ovládán na dálku pomocí neurálního spojení již zmíněným operátorem.

Důležitým prvkem ve hře je systém krytí, kdy se hráč může se svou postavou ukrýt před nepřátelskou palbou za mnoho různých předmětů rozmístěných po úrovních a z nich pak odstřelovat své nepřátele, a to buď naslepo bez vyklonění se zpoza krytu, ovšem s malou přesností, nebo s klasicky s výklonem a přes zaměřovač. Pro střelbu na houfně se objevující protivníky je pak hráči k dispozici pro žánr klasická paleta zbraní, zahrnující tradiční samopaly jako M4 či AK-47, ale i odstřelovací pušku, brokovnici či různé druhy granátů. K doplnění zdraví slouží lékárničky a schopnost automatického doplnění, pokud zůstane hrdina chvíli v klidu. V drtivé většině misí, které se odehrávají na různých místech jako je ropná plošina či opuštěné město, je pak hlavním úkolem pouze projít daným levelem až do konce, přičemž občas je na projití určité části stanoven časový limit.

kill.switch vyšel nejprve na herní konzole šesté generace PlayStation 2 a Xbox a o půl roku později byl portován studiem The Bitmap Brothers na PC, ovšem s určitými nedostatky především v grafice, jako například nízké maximální rozlišení. Na dabingu se podíleli herci jako Adam Baldwin či Adrienne Wilkinsonová. Rok od prvního vydání se pak počin dostal i na obrazovky handheldu Game Boy Advance, kam ho v značně odlišné verzi přenesli vývojáři ze studia Visual Impact, a to sice jen s šesti levely, zato pro platformu v nestandardní 3D grafice. Vydavatelem verze pro GBA se po zakoupení licence stala společnost Destination Software.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak ovládání šlo v porovnání s Alone in the Dark apod. To se mi zrovna špatné nezdálo, horší bylo třeba prostředí a nepřátelé.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 10
Na tohle já prostě nemám nervy, ta hra je tak, ale TAK debilní, že mě nikdo nedonutí ji hrát (dá-li se to utrpení nazývati hrou, hra by přeci měla být zábava). Že je to prdelní hra jsem zjistil po pár minutách, nicméně jen tak z principu a protože to nebylo moc těžké (a zřejmě ani dlouhé) jsem se rozhodl, že ji dohraji. Dámy a pánové, ono to nejde. Představte si, že vezmete kladivo a vší silou se mlátite hodinu do kolena. Nebo raději do hlavy, jo to bude adekvátní. Přesně taková zábava je hraní Kill.switch, protože hrát to může jen takový jedinec, který se tím kladivem do té hlavy vydrží mlátit onu hodinu. A to já nejsem.

Od začátku jsem sice věděl, že od toho nemůžu čekat bůhvíjaké zázraky, ale že se musím dívat na směšně se pohybujícího panáka, který vypadá jako kdyby si nakálel do kalhot, střílet trapné nepřátele s inteligencí hovna (a je to tady!), nebo se po každém spuštění hry postavit nepřátelům se špuntovkou, to jsem věru nečekal.

Vypíšu tu věci, které mě nebetyčně serou:

Věc 1: Myslel jsem si, že to bude jednoduchá řežba, že se odreaguju. Ne.

Věc 2: Tak srandovní pajdulák se ve hře jen tak nevidí. Záviděl jsem nepřátelům jejich pohyby, jelikož já jsem byl nucen pohopsávat, či jak to popsat. Prostě ta atrapa herní postavy kmitá nožkama jak kolibřík křídly, trapně skáče (nutno říct, že neskáče, jelikož to vypadá jako plachtění a neumí přeskočit ani krabici od bot) a o tom jeho krytí, což by měla býthlavní devíza hry ani nemluvě. Člověk se kryje, umře. Jak mě může trefit blbec samopalem, který mi kope jak hovado, z asi 2 kilometrů, když se kryju?!!! Krytí je špatné a navíc neexistuje rychlý způsob, jak měnit mezi kryty pozici (kotoul, nebo tak).

Věc 3: Střílení. Ano, v této hře se střílí. Špatně.

Věc 4: Když máte něco vykonat, svítí tam modrý kruh. Želbohu do něj nestačí vstoupit, ale musíte jím opatrně popocházet, než se objeví: Zmáčkni É, blbečku.

Věc 5: Věc strašná, a to: Vždy když hru uložím a vypnu, tak ji pak nehraju, to je jasné. Když ji chci zase hrát, tak ji zapnu, načtu pozici kde jsem měl asi 10 druhů samopalů, a ono ejhle! MÁM HOVNO. A to v pravém slova smyslu, jelikož z nepochopitelného důvodu mám u sebe jen brokovnici, kterou se fakt blbě zabíjí. A teď si představte, že vás hned ze začátku čeká situace s deseti vojáky, kteří se kryjou a jsou celkem daleko. Brokovnice k ničemu, můžu po nich házet boty. Asi je to chyba, nicméně strašně nanervylezoucí, otravná a byla hlavní důvod, proč jsem se s Kill.switchem rozloučil nadobro.

Věc 5: Nemožnost přeskakování naprosto nudných a nic neříkajících videí (asi tam bude mega story). Tohle sere hodně.

Věc 6: Samotná hra. Kill.switch prostě splňuje všechny aspekty, které udávají blbou hru. Hnusná grafika, otřesný leveldesign okořeněný striktní koridorovostí. Špatná hratelnost. Zvuk příšerný, otřesné ovládaní zbraní, hloupí nepřátelé, tragická hratelnost. No a ten směšný pajdulák,

Věc 7: Za tohle chtějí peníze?! Jako freeware by to ušlo, ale těch 40Kč, nebo kolik jsem za to dal... Cítím se oloupen!!!

A to je tak vše, určitě toho bude víc, ale já si nebudu zatěžovat hlavu vzpomínkami na tuhle debilitu.

Ale nedá mi to a vyzdvihnu jeden citát: "Avšak souboje jsou provedeny docela dobře. Různé krytí za překážkami a střílení naslepo - v dnešních hrách je to samozřejmost, ale kdysi hry ještě tak propracované přestřelky neměly tak často." [Pivo]

Pivo, ta hra není z roku 98.

Pro: Jde to bez problému odinstalovat.

+24
  • PC 30
Když jsem si Kill.switch koupil, jako hru z kolekce ABC, pročetl jsem zdejší popis a komentáře, abych zjistil, jaký herní zážitek mám očekávat. S moc pozitivními ohlasy jsem se zde nesetkal a spíše než doporučení si hru zahrát, to vyznělo naopak. Přesto jsem tak učinil a výsledné dojmy si můžete přečíst v následujících řádcích.

Z pouhých tří položek v menu si lze vybrat, kromě nastavení a ukončení hry, hru novou, kde nejprve začínáte s tréninkem. Již ten mi naznačil, kam a jakým způsobem se bude Kill.switch ubírat, co do hratelnosti. Nejdříve jsem si všiml již zmíněných modrých kruhů, které ozančují místo, kde budete provádět určitou činnost. Co mě však následně rozesmálo, byl pohyb hlavního hrdiny, kterým se ke kruhům přibližoval. Běh to rozhodně nebyl, leda že by, jak už bylo zmíněno, měl cosi v kalhotách. Nicméně trénink splnil svůj účel, protože mi v něm bylo vysvětleno vše potřebné, a tak mohly přijít na řadu první mise.

Tam přišlo další překvapení v podobě nepřátel, kteří se rojí jak vosy, když se jim šťouráte v hnízdě a jejich zabíjení je v podstatě jediná činnost, kterou ve hře provozujete. Objevují se před vámi, za vámi, nad vámi, vedle vás a div ne i pod vámi. Vcelku mě štvalo, když jsem prošel celou lokaci a těsně před koncem mě zezadu zastřelil nepřítel, který se spustil z vrtulníku po laně. To se mi sice stávalo až v pozdějších fázích hry, protože ze začátku je hra velmi jednoduchá, ale s blížícím se koncem se obtížnost neúměrně zvyšuje (konečný boss je ale naopak zase jednoduchý). Cestou vás doprovází všudypřítomná linearita, kdy jdete vlastně pořád rovně za nosem a zabloudit se prakticky nedá, protože není kam odbočit.

Systém ukládání je další slabinou tohoto dílka, protože se hra uloží jen na určitých místech, kterých je celkem 20. Když tedy postřílíte hordu nepřátel, a chtěli byste si tento úspěch uložit, musíte počkat až na jedno z těchto míst. Navíc při nahrání uložené hry máte jen brokovnici, s čímž jsem se naštěstí nesetkal, protože jsem to dohrál na jeden zátah za tři a půl hodiny.

Asi jedinou věcí, co se mi vcelku zamlouvala, byl systém krytí. Měli jste totiž možnost při střílení buď vykouknout a na protivníky při střílení mířit, nebo vytasit nad kryt jen zbraň a střílet s ní naslepo. To bylo sice bezpečnější, ale velmi nepřesné.

Na závěr ještě musím zmínit strašnou vizuální stránku, což se týká i videí, kterých naštěstí ve hře moc nenajdete, příběh, jenž prakticky neexistuje a AI, jenž také nedosahuje vysokých kvalit. To se nedá říci o mušce nepřátel, protože mě dokázali zastřelit i přes celou lokaci, přičemž já je ani neviděl. Toto DVD už s největší pravděpodobností do své mechaniky nikdy nevložím, protože už jen při poslechu příšerné hudby, jenž vás celou hru provází a vůbec se sem nehodí (leda že by tam byly stroboskopy), mi není zrovna dvakrát příjemně.

Pro: systém krytí

Proti: pohyb hlavního hrdiny, rojení nepřátel, nevyvážená obtížnost, linearita, systém ukládání, vizuální stránka, příběh, AI, hudba

+15
  • PC 50
Som zvyknutý písať rozsiahle komentáre, ale ku Kill.Switch toho veľa písať netreba. Už pri spustení hry je vidieť, že ide o nízkorozpočtovú hru. Menu ma vôbec nezaujalo, navyše všetky nastavenia sa dajú urobiť len mimo hry, čo by až tak nevadilo. Čo ma, ale zarazilo po prvom spustení boli čierne textúry hlavného hrdinu. No čo už hovorím si, vypnem to a zapnem to znovu. A tak sa aj stalo, po opätovnom spustený už boli textúry naspäť v poriadku, no konečne som si všimol, že ten nezreteľný dabing nie je sprevádzaný titulkami, tak čo už, koľko hier nemá titulky... Rozoberať textúry tejto hry asi nemá veľmi cenu, ale pôsobia kostrbato a nedorobene. Aspoň že level design v priebehu hry je aspoň trochu rozmanitý... Hneď po úvodných slovách Bishopa ma tiež prekvapilo primárne nastavené obrátené ovládanie, no tak s týmto som stretol tak pri leteckom simulátore, dobre nič, zase nastavenia a zmeniť, a ono čo sa stalo zase mi vypadli tie textúry, no už som toho začínal mať dosť, ale ja sa len tak nevzdám a skúsim to znova. Už všetko bolo podľa mojich predstáv a ja som si mohol vyskúšať tutoriál, ktorý bol až prekvapujúco ľahký a dokonca ste ani nemuseli všetko splniť. Musím priznať, že som si na začiatku ani nevšimol, že mám trafiť granát len do 3 cieľov a ja som sa snažil hodnú chvíľu o všetky 4 zásahy :).

Aj keď hra umožňuje výber z 2 obtiažností, nie je tu až taký rozdiel medzi nimi. Vašimi najväčšími nepriateľmi sa tak stanú guľomety, raketometčíci, granáty a nemožnosť ukladania pred týmito situáciami. Umelá inteligencia nepriateľov je mizerná, aj keď sa snažia kryť zvládnu to tak, že im polovica tela trčí alebo zostanú stáť v rade a vy ich jedného za druhým pošlete k zemi. Často sa stáva, že si hodia sami granát alebo zastrelia parťáka, ktorý stojí pred nimi.

Potreba ukladania pozície nie je až taká závratná, keďže tých 20 misii je dosť krátkych cca. 5 minút každá, no pri niektorých sa nevyhnete opakovaniu, keďže pred koncom je vás schopný rozstrieľať guľomet alebo zabiť vojak, ktorý splynul so stenou...

Na hernú dĺžku je v hre až nadbytok zbraní, ktoré aj tak veľmi striedať nebudete, keďže munície je v hre dostatok a nepriatelia sú slabí, plus sa mi zdalo, že čím je nepriateľ ďalej tým máte väčšiu šancu, že ho trafíte. Jednotlivé zbrane sa od seba veľmi nelíšia, majú rozdielnu optiku resp. klasický kovový zameriavač alebo primontovaný granátomet. Využitie zameriavačov nie je nutnosťou, keďže streľba je aj bez toho dosť presná, pokiaľ nestrieľate ako šialenec. Okrem rozdielnych zbraní môžete využívať aj viaceré typy granátov, ale granáty som skoro vôbec nepoužíval, keďže väčšinou to malo za následok, že aj tá blbá AI si spomenula, že ma tiež granáty. Funkcia uloženia hry po misii si dokáže zapamätať len to, že ste tie predchádzajúce odohrali, takže pokiaľ hru náhodou vypnete po načítaní pozície máte len brokovnicu s plným zásobníkom.

Aspoň systém krytia funguje ako má. A vy ste tak schopný vystrieľať celú menšiu armádu s minimálnymi zraneniami. V hre funguje mix medzi autohealom a lekárničkami, pokiaľ ste boli zranený časť života sa vám obnoví, zvyšok si doplníte až lekárničkou.

Čo mi na hre vadilo je príbeh, v priebehu hry si vypočujete niekoľko útržkovitých rozhovorov našej postavy a postupné spomienky na vraždu zrejme Bishopovej snúbenice. Celkovo asi išlo len o zastavenie nejakej teroristickej akcie, ale aj tak ten príbeh mohli zbiť dokopy trochu lepšie.

Kill.Switch nie je vážne dlhý, pokiaľ má niekto dosť šťastia, že sa mu podarí prejsť každú misiu na prvý pokus, tak mu to nezaberie ani 2 hodiny, ja som to dohral za cca. 2 a pol, ale po odohratí tu nie je žiadna motivácia pre opätovné hranie.

Pro: systém krytia, napriek bugom sa to dá dohrať

Proti: bugy, výpadky textúr, nemožnosť ukladania a miznutie zbraní, príbeh, slabá AI

+9
  • PC 20
Tuto hru snad ani není nutno komentovat,kdo ji hral tak ví že to je prostě blbost.
CD sem vyhrabal někde ve skříňkách když nejel internet,tak sem si řekl že ji skusim.Na prvni pohled nevypadá tak špatně,v úvodním "tutorialu" to vypadá celkem dobře - tím myslím grafika,ovládání,hudba apod. Začáteční mise mi přišli celku OK,pak jsem se dostával dál a tam to bylo čím dál tím horší.Čím dál vic stupidnější mise,v každé misi desítky bugů které vás doopravdy dokažou pěkně naštvat,kolikrát to skoro ani nejde projet.
Teď ale ta nejhorší věc.
V klidečku si hrajete,když najednou dokončíte misi a už se vám nechce hrát tak hru vypnete.Pak ji zapnete,načtete a bum všechno v dupě.Nemáte vůbec žádné zbraně prostě NIC.
Nevím co víc dodat...20%

Pro: Grafika není zas tak špatná...

Proti: Systém uložování,čím dál víc stupidnější mise,strašně hodně bugů,malo zbrani a všechno ostatní

+8
  • PC 60
V době vydání mě hra chytla. Nový zajímavý krycí systém se střelbou naslepo. Nicméně i PC verze si nechala trocha té špatné grafiky z konzole. Opravdu to vypadá strašně, vlastně až strašidelně. Nicméně děj tam nějaký byl, i když nic moc. No tenkrát bych hře dal hodnocení o 10 % větší, dnes bych dal snad i 50 %, nicméně se na to dívám i pohledem, který jsem měl před lety.
+4 +5 −1