Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wanted: Weapons of Fate

68
59 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
17.03.2009 PCPS3X360
Vývojáři:
Wanted: Weapons of Fate je akční 3rd person akce podle snímku Wanted z roku 2008.

Hra pojednává o tom, co se dělo až několik hodin po konečné události filmu. Wesley Gibson pokračuje ve své přeměně do plnohodnotného zabijáka a je na nové misi - najít vůdce francouzského bratrstva zabijáků - Nesmrtelného (The Immortal) a konečně zjistit celou pravdu o jeho rodině.

Jak hráč zabíjí, zvyšuje se postavě adrenalin (zdejší ukazatel spočívá ve stříbrných kulkách, které postupně rudnou s každým zabitím). Adrenalin je nezbytný pro oba speciální manévry, kterými hlavní postava disponuje, a sice křivení dráhy kulek a výrazné zpomalení času. Neustále je třeba se krýt za různými objekty, neboť zde stačí pár nepřátelských výstřelů a hráč bude odměněn známým rozsudkem GAME OVER.


Poslední diskuzní příspěvek

http://www.youtube.com/watch?v=YdsgOyu4irk http://www.youtube.com/watch?v=-S-7OdAc3ws

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Poměrně zvládnutá akční hra podle filmu, který jsem už viděl dokonce několikrát, ale za chvíli vždycky nevím, o čem to bylo. Je to od pohledu budgetovka a je to znát jak na prkenných animacích, tak na celkovém level designu. Wanted by se mohl také chlubit nejtitěrnějšími levely v historii akčních her. Drtivá většina hry vypadá tak, že proběhne cutscéna (jakože loading), objevím se v chodbě, vyběhnu do místnosti, tu vystřílím, doběhnu chodbou do další místnosti, tu po vzoru té první vystřílím, cutscéna (zas loading?), objevím se venku, sejmu pár nepřátel, dokonce nemusím ani nikam běžet, cutscéna (tyvole už zas?), 30s QTE, cutscéna (lol),... Některé lokace jsou dlouhé vyloženě jen pár metrů. Nemůžu říct, že by mi to vadilo. Prostředí se díky tomu střídají docela rychle a jelikož hra prý navazuje na film (kterej jsem naposled viděl dokonce loni, ale už si ho zas nepamatuju), tak se tam docela i vypráví. Je to ale klasické akční béčko, lepší očekávat jen to, že tam hlavní hrdina hláškuje a rychle to odsejpá..

Hratelnost postavená na tradičním cover-based střílení u mě nikdy nepohoří a v tomhle ohledu Wanted funguje dobře. Specialitky jako ovlivňování dráhy kulek nebo prostě bullet-time jsou příjemným zpestřením. Škoda, že je hra tak lehoučká a do jejich používání jsem se ani moc nehrnul. Naplno využívat se dají (a musí) vlastně až v závěrečných dvou a podstatně delších kapitolách.

Wanted: Weapons of Fate není hra na dlouhé hodiny. Jak trefně poznamenal Jack_Dark, je to relaxační oddychovka na jedno dohrání a zapomenutí. Filmu hra ostudu rozhodně nedělá, za 4 až 5 hodin je hotovo a hádám, že za týden to vypustím stejně, jako ono kinematografické veledílo.

Pro: svižné a nenáročné a chytlavé, cutscénami prošpikované, mise v letadle

Proti: odfláknutá grafika, primitivní leveldesign, animace pohybu, bez větších ambicí

+16
  • PC 75
Čím vás vlastně může obohatit hra podle filmu? Už samo slovní spojení vyvolává negativní konotace. Co vlastně Wanted nabízí, krom rozvedení děje filmu Wanted? Je tu něco víc, než cool kroucení kulek na jejich cestě k lebkám záporáků?

Nebudu napínat, kromě výše jmenováno hra nic podnětného nepřináší. Záleží na tom ale tolik, když je to málo přínosného zpracováno tak dobře? Kdybych z hru vyplázl tisíc, možná bych mluvil trochu jinak, ale za trafikovou cenu 150 nemohu být na tuhle hru zas tak zlý.

Přestřelky pobaví, krytí ve stylu Gears of War je funkční a vzhled úrovní a nepřátel z vražedného bratrstva se stále mění. Fakt, že v rámci jednotlivých misí, jednou ve slumu, pak v Alpách, se od sebe nepřátelé neliší skoro vůbec, a proto na vás naběhnou třeba i tři identičtí šílení mniši najednou, tak to už nezbývá než prominout a pominout.

Nepřátelé se typově dělí na tři druhy. První jsou porůznu ozbrojení a podle prostředí oháklí příslušníci bratrstva (od pobudů po zásahovou polici) ti se v rámci možností dost omezeného prostoru v levelech a svého ještě omezenějšího IQ snaží opětovat palbu a krýt se. No ale docela jim to jde a takový sniper vám dokáže i docela zatopit, než se k němu dostanete. Hlavně proti těmto všem střílejícím týpkům vám přijde vhod různé dynamické a předpřipravené přebíhání mezi kryty a již zmíněné zahybání kulek, kdy se stačí jednoduše zaměřit na útočníka stojícího za rohem, nebo vůči vašemu krytu výhodné pozici a nastavit pohybem myši dráhu kulky do elipsy tak aby kulce nestálo nic v cestě. Výpravu kulky k útočníkově hlavě jde pak sledovat ve zpomaleném čase, mezitím si tak máte čas vychutnat i vytříbené rytiny na jejím povrchu.

Zbývající dva typy nepřátel jsou oproti střelcům ve zcela stopovém množství. Jedná se o zakuklené fanatiky s noži, kteří doufají že se k vám dostanou dřív, než se vaše kulka dostane k nim. Pokud se k vám přece dostanou, spustí se minihra, při které máte šanci ztrapnit je zblízka.

Na konci každé mise je pak nějaký představený bratrstva, který vydrží víc a má nějaký švindl v záloze, ale nic, co byste nezvládli vyřídit.

Grafika nevypadá vůbec špatně, ke slovu úžasná, má také poměrně daleko. Věčně rozmazaná pozadí včetně jednoho velmi známého výhledu (Le Mont-Saint-Michel) toto jen potvrzují.
Atmosféru ale prostředí nepostrádají ať už jde o vylidněné kanceláře, anebo o stísněné uličky francouzského městečka zbarvené do žlutě. Misi v letícím letadle bych se pak nezdráhal označit za devítkovou, i když se tu hra hraje skoro sama, podobně jako počiny ze série Uncharted. Prostředí je ale až na pár zničitelných nádrží s plynem, či benzínem zcela neinteraktivní a mrtvé jako ti, které necháváte za sebou.

Při hraní se vám také odemykají bonusy, které hledáte po mapě. Jde většinou o obrázky z filmu, skicy postav a pár videí. Po dohrání hry se můžete pustit do toho samého znovu, ovšem s charakterem některého z vámi zabitých představených. Je to ale divný pocit, protože ve videosekvencích je pořád původní antihrdina Wesley, jinak nesympatický floutek.

Předposlední hra švédského studia Grin v rámci možností nedopadla vůbec špatně, autoři dokázali, že jsou dobří řemeslníci a já doufám, že v tom novém, které založili po krachu Grinu se jim zakázky jen hrnou.

Pro: Pokud máte rádi pistolky, jděte do toho, film ani znát nemusíte...

Proti: ...pokud se vám nepříčí hry na jedno použití.

+13
  • PC 70
Takhle má vypadat hra podle filmu! Na wanted jsem se docela dlouho těšil a splnila přesně to co jsem od ní očekával - dobrá hratelnost, pěkné cutscény a zajímavé prvky v podobě zastavení času nebo zatáčení kulek. Vše navíc doplňuje pěkná grafika, hudba a nějáký ten příběh.

Začnu první a největším kladem hry - hratelnost která je skvělá. Tvůrci použili krycí systém ve stylu kill.switch (no dobře tak Gears of War) se kterým si poradily mnohe mlépe než v takovém 007: Quantum of Solace. Klasické zpomalení času se zde nekoná, můžete však čas na nějáké 3 sekundy zastavit a v některých scénách budete dokonce sestřelovat střely přímo za letu. Druhé spestření je křivení dráhy kulek takže můžete klidně zasáhnout protivníka který se skrývá v místě kam by jste jinak neměli šanci dostřelit.

Příběh hry sice není nic extra, možná až uvidím film dojde mi že je skvělý (ale možná taky ne). Cut scény jsou pěkné, stejně tak grafika celé hry a dabing. Největší mínusy jsou některé mise, jeden příklad za všechny – finálová mise kdy jste se musely dostat nahoru do věže a prošli jste vždy dvěmi identickými patry – takhle natahovat herní dobu není zrovna nejlepší. Nesmím taky zapomenout na to že je hra strašně krátká a během nějakých pěti hodin mě už čekal závěrečný bos .

Pro: Dobrá hratelnost, systém krytí, příběh, grafika, ozvučení, křivení dráhy střel

Proti: Krátké, souboje s bossy

+11
  • PC 45
Herní doba: cca 3 hodiny - WHAT THE FUCK?! Takhle krátkou, jednoduchou a repetiční hru jsem snad ještě nikdy nehrál.

Technologicky pozadu, na PC pro mě totálně posraná myš (reaguje občas nespolehlivě, ale především zde není možnost jí vertikálně inverzovat - snad první hra, ve které jsem toto nemohl udělat), systém krytí nedotažený (chtěl jsem se ukrýt za spadlým sloupem, za kterým by to logicky bylo možné a daná situace si o to přímo žádala, ale ne, za spadlým sloupem jsem se nemohl ukrýt, musel jsem hodit zpátečku k nejbližšímu stojícímu sloupu; abych přes nějakou bednu přeskočil, musel jsem se k ní nedřív ukrýt, což párkrát fakt nasralo), extrémně dementní nepřátelé a ještě dementnější bossové, zbytečně a otravně natahované pasáže (jdu chodbou, všechny zabiju, a pak mě čekají ještě tři další naprosto identické chodby a naprosto identický postup...no jo, to člověka přece musí bavit!), a ta myšlenka autorů, že tohle křivení dráhy kulek by mohla být stejná revoluce, jako kdysi bullet-time, je dost možná ta nejnaivnější, jaká je mohla napadnout.

Vyložená nuda to není, nicméně stereotyp se dostaví již po druhé kapitole (která mimochodem představí i ty dva nechutně otravné a frustrující "zpestřováky" - hříčky s odstřelovačkou a kulometem).

Vím, že to leckoho bude bavit, nicméně mě osobně všechno rychle omrzelo, naštvalo a v neposlední řadě zklamalo. Mimo jiné, kromě té v letadle si jsou všechny mise až bolestivě podobné.

Pro: Krátkost (hra nestihne absolutně nudit), příběh, skromný, ale působivý soundtrack, křivení dráhy kulek je chvíli fajn

Proti: Krátkost, jednoduchost (s tím související nemožnost hrát na nejtěžší obtížnost už ze začátku, protože znovuhratelnost je nulová) nemožnost inverze myši, zastaralá grafika, příšerné CGI sekvence, chudá hratelnost, stereotyp, a další

+7
  • PC 65
Názorný příklad toho, jak udělat hru podle filmu. Zábavně, svižně a nápaditě. I když hra vychází z filmu, v hratelnosti to není takřka poznat, jednoduché ovládání se spolehlivým krytím činí tuhle nenápadnost docela návykovou. Jako třeba získávání nových vlastností, které získáváte postupem hraní (zpomalování času, ale asi nejpotřebnější - zatáčení dráhy kulek).

Jediné, co mi tak nějak vadilo, byla přílišná linearita a příběh, který zkrátka neumí vtáhnout a je zbytečně lemován spousty filmečky ve kterých se toho pramálo stane. Takže je požitek ze hry rázem pryč. Sice se nejedná o hru, kterou by jste měli hrát týden, tak hra docela baví a i překvapí rychlým koncem, po kterém už můžete koukat jen na bonusy.

Btw. všechno vypsal popkec, je těžké psát něco, když už bylo vše napsáno ;-)

Pro: efektivní krytí, zatáčení dráhy kulek, grafika,

Proti: červení atleti s noži, kteří jsou skoro nesmrtelní, krátkkost, linearita, filmečky,

+4