Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

GRIN

Švédsko
Založeno 1997, zrušeno 2009
Studio GRIN založili ve Stockholmu v roce 1997 bratři Bo a Ulf Anderssonovi. Do světa počítačových her vstoupili v roce 2001 vydáním závodní hry Ballistics. Pro všechny své tituly včetně své první hry využívali svůj vlastní engine DIESEL, který také později komerčně nabízeli ostatním vývojářům. Úzce spolupracovali se společností Nvidia na implementaci nových techonologií, takže hra Ballistics byla jedna z prvních her která obsahovala pixel shadery a stala se jednou z vlajkových her pro uvedení nové řady grafických karet GeForce 3.

I druhá jejich hra Bandits: Phoenix Rising měla závodní tématiku. kromě toho se GRIN podíleli v této době na vývoji několika arkádových automatů (včetně hry Ballistics) a vojenských i civilních simulátorů. Významným úspěchem pro studio byla zakázka pro Ubisoft na vývoj PC verzí her ze série Ghost Recon. Vznikly tak dvě poměrně úspěšné taktické hry Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter a pokračování Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2.

Po úspěšném rozjezdu studio GRIN expandovalo a v roce 2007 otevřelo pobočku v Barceloně, Jakartě a druhé studio ve Švédsku v Göteborgu. Následoval vývoj několika her najednou, plošinovek Bionic Commando Rearmed a Bionic Commando, stříleček Wanted: Weapons of Fate a Terminator Salvation. Všechny vyšly v rozmezí let 2008 - 2009. Významnou byla také práce na hře Fortress ze série Final Fantasy pro Square Enix.

Bohužel prodeje her nenaplnily značná očekávání a společnost se dostala v roce 2009 do finančních potíží. K tomu přispěl i fakt, že Square Enix zastavil projekt Fortress a odmítl zaplatit náklady, protože nebyl spokojen s kvalitou dodané práce. Nejprve byly zavřeny pobočky v Barceloně a Göteborgu a v srpnu 2009 došlo k zániku celé společnosti a zrušení rozpracovaných titulů. Část zaměstnanců vytvořila malé studio Might and Delight se zaměřením na menší projekty. Zakladatelé firmy Bo a Ulf Andersonovi pak vytvořili nové studio Overkill Software.

Nejlépe hodnocené hry