Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Bionic Commando

72
50 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
19.05.2009 PS3X360
17.07.2009 PC
Vývojáři:
GRIN
Bionic Commando je pokračováním stejnojmenné hry z roku 1988, respektive jeho remaku Bionic Commando Rearmed. V samotné hře uplynulo 10 roků od událostí z původní verze a hrdina a vládní agent Nathan Spencer se po zradě někoho z vlastních řad ocitl ve vězení. Jeho popravu zhatil útok teroristické organizace jménem Biorain. Proto vás vláda vybaví novou speciální rukou a udělí vám možnost očistit si vlastní jméno.

Nathan se může díky své bionické ruce přichytit na jakýkoliv materiál a použít ji třeba jako lano nebo na dálku manipulovat s předměty či dokonce se s ní pustit do kontaktních soubojů. Navíc ji lze vylepšovat postupnými upgrady. Ze zbraní tu jsou kousky jako třeba pistole, kulomet, granáty či raketomet, munice je však omezena, takže jste donuceni mířit přesně.

Hratelnostně Bionic Commando mísí klasickou akci z třetího pohledu spolu se skákáním a zdoláváním různých překážek ve stylu Spider-Mana.


Poslední diskuzní příspěvek

Vyřešeno nejspíš. Musel jsem změnit V-sync, ale šlo to pouze vynucením v nastavení grafické karty. Přijde mi to teď takové méně plynulé, i…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Opravdu jsem se snažil nepropadnout lehce povrchní euforii, která na mě zaútočila v okamžiku, kdy jsem s Nathanem poprvé na vlastní oči spatřil ono město a začal si jen tak bezstarostně plachtit vzduchem (což mi mimochodem dodalo takový uspokojující pocit, který jsem nezažil od dob druhého herního spajdrmena). Bohužel, selhal jsem, a po necelé první hodině hraní si mě BC hravě omotal kolem prstu.

Je pravda, že pocit svobody rychle zmizí, jelikož dřív nebo později narazíte na ty "toxické oblasti", které v podstatě slouží pouze jako poněkud laciné ohraničení herního světa, ale až tak moc mi to nevadilo, protože prostoru na blbnutí stále zůstává až až. Kdežto voda mě opravdu štvala. Jasně, Nathanova pracka je příliš težká na to, aby se s ní dalo plavat, ale neříkejte mi, že tak rychlé utopení dává smysl. Snad jedině, kdyby i ta voda byla toxická.

Dále tu máme hodně nepřátel vs. málo munice. Mnoho hráčů si stěžuje na opravdu vysokou obtížnost, a já bych se jim ani moc nedivil. Samotnému se mi stala taková věc, že bylo třeba zničit dva roboty, aby se mi zpřístupnila cesta dál, ale jaksi mi na ně nezbyla munice, taže jsem musel loadnout dřívější pozici (která byla podstatně daleko) a projít si tím vším s co možná nejmenší ztrátou nábojů. V tu chvíli mě BC nehorázně nasral a to bylo teprv první setkání s těmito roboty a mě bylo jasný, že to může bejt jedině těžší a těžší. Na druhou stranu jsem si díky tomu poté munici hlídal daleko pozorněji a snad i díky tomu se mi už taková nepříjemnost nestala. Nicméně, ještě jeden problém jsem měl, opět s nutnou likvidací robotů - Kdesi v pralese jsem si jen tak hopsal až jsem dohopsal k plazmou uzavřenému tunelu. To jest známka toho, že proběhne boj s roboty. Ovšem, roboti nikde. Tak jsem minimálně půl hodiny hopsal sem a tam, bez výsledku. Byl jsem tedy nucen obrátit se na walkthrough a ukázalo se, že jsem si za to vlastně mohl sám. Jednoduše jsem minul jeden kus skály, na kterém se nacházel trigger těchto robotů.

I to se mi ale stalo jenom jednou, a tyto dvě nepříjemnosti jsou skutečně TY JEDINÉ, kterými jsem si během hraní prošel. Jinak je tato hra skrz na skrz nadupaný hardcore nářez od začátku do konce, na zpočátku nepříjemné ovládání se zvykne rychle, všechno vypadá skvěle, bossové jsou parádní a vždy vyžadují alespoň nepatrné zapojení mozkových závitů, herní doba je slušná a moc se mi líbilo, jak se všechno neodehrává jen ve městě, ale dostanete se i do džungle, jeskyní a v neposlední řadě i nad rozbouřené moře za deštivé noci (moje nejoblíbenější část). Opomenout samozřejmě nemohu ani tu absolutně finální sekvenci hry, při níž likvidujete "biovážky". Je prostá a snadná, ale na mě zapůsobila parádně a epičtější ukončení si možná ani nedovedu představit.

Zhruba takhle nějak by podle mě měly vypadat remaky/pokračování starých klasik. Budoucí remakaři, z tohohle byste se mohli učit!

Pro: Grafika, hratelnost, herní doba, počáteční euforie, která nikdy zcela neodpadne, poletovat si prostorem je opravdu uspokojující, jistá rozmanitost prostředí, bossové

Proti: pro někoho vyšší obtížnost, "toxické oblasti", voda, může se stát, že budete nuceni opakovat prošlé pasáže jenom kvůli nedostatku munice

+12
  • PC 75
To se takhle před pár lety na databázi někdo zmínil o zvláštních slevách v Electro Worldu, které byly každým dnem větší, až nakonec vybrané produkty stály jen jednu korunu. Za tuto symbolickou částku se v regálech nacházelo už jen pár druhů zboží a převážná většina z toho byly absolutní zbytečnosti, které by si koupil snad jen blázen. A mezi tímto odpadem se válela jedna krabice iFluid, kterou jsem nedávno dohrál a také několik kusů této TPS s Nathanem Spencerem v hlavní roli.

Původní hru ani remake jsem nehrál, ale podle videí tento novodobý Spider-man řádně změnil vizáž, kdy se z brýlatého zrzka stal černovlasým vazounem. Alespoň bionická ruka zůstala na správné straně a nenastala situace jako u Phila Cassidyho, kterému v GTA III chyběla levá ruka, když přitom ve Vice City přišel o pravačku.

Zpočátku jsem měl problémy s ovládáním, které se zobrazuje ve formě ovládacích prvků na gamepadu, takže jsem pak musel koukat do nastavení, jaká klávesa odpovídá příslušnému tlačítku. V pozdějších fázích jsem už ale měl ovládání zažité a bez problému používal svou smrtící ruku k cestování a likvidaci nepřátel. Líbilo se mi, že když jsem dlouho letěl vzduchem, a pak se rukou zachytil, tak Nathan zařve, jako bych to asi udělal i já, ale kdo ví, obě ruce mám normální.

Potěšila mě také možnost vypnutí zvýraznění předmětů, které mohu házet, protože ty blikající sudy, cedule a mrtvoly vypadaly otřesně a zbytečně kazily dojem z jinak pohledných různorodých lokací. Ty jsem si pořádně užil, protože jsem musel jako vždy splnit všechny výzvy, které značně prodloužili herní dobu. Jedna výzva mi zabrala dokonce dvě hodiny, ale to bych nebyl já, abych se ji nesnažil do zblbnutí dokončit.

Nejvíce mi asi vadilo toxické prostředí, které zapříčinilo většinu mých smrtí, podobně jako voda, ale je jasné, že bylo třeba nějak ohraničit cestu, kterou se mám dát. Zaujaly mě bonusy ve formě obrázků, jak tento titul vznikal, které se odemkly po dokončení hry a splnění všech výzev a špatná nebyla ani hudba. Bionic Commando už nejspíš nikdy nespustím, ale určitě nelituji času, který jsem s Nathanem Spencerem strávil.

Pro: Nathan Spencer, bionická ruka a její využití, různorodé lokace, výzvy, bonusy, hudba

Proti: zpočátku ovládání, toxické prostředí, voda

+12
  • PC 95
Tahle hra mě totálně dostala, bohužel do dnes mě mrzí, že jsem neměla možnost ji dohrát až do konce. Vzhledem k tomu, že můj PC by to asi neschroustal, jsem jezdila k bráchovi, který hru inteligentně smazal aniž by se zeptal, zda jsem to dohrála.

Hra má skvělou grafiku, líbí se mi využití Nathanovi ruky. Kolikrát mi ani nevadilo, že mi došla munice, prostě jsem je popadla a pleskla jsem s nimi kam se dalo. Ano, je pravda že ony roboty nešlo bez munice dostat. A bohužel se mi stala stejná věc ve stejném kole jako j.callingovi. Poté jsem si munici také už šetřila. Naštěstí to byl jediný kiks, který se mě stal. V pralese jsem si taky pěkně hopsala, až sem došla k plazmě, tam jsem se chvilinku zasekla, ale ne na dlouho, onoho ostrůvku jsem si všimla cca po 2 minutách. (Vzhledem k tomu, že roboti na ostrově nebyli pokud si nedohopsal k plazmě) Ale mohu říct, že jsem u toho byla poněkud vytočená. Roboti do mě pořád tak šili, že jsem s Nathanem několikrát spadla do vody a utopil se, protože se přiznám, že ve vodě jsem měla trochu chaos a nedokázala jsem se rukou ničeho chytit. Taková věc mě lehce naštve :D

Také mi dělalo celkem problém se ve městě chytat a přehoupat se po "koulích" na druhou stranu. Ovšem často mě zachraňovaly různé budovy kolem.



Pro: Grafika, prostor k vyblbnutí, hratelnost

Proti: kromě krátkého života ve vodě nic nemohu vytknout

+6 +8 −2
  • PC 75
To se jednou Capcom zas ukázal pod tím správným světlem. Nebudu první a ani poslední, kdo tuto hru nazve japonským spidermanem. Poskakování po herním celkem dobře vypadajícím prostředí a také časté přehupování se dodalo hře opravdu takové ty děcké pocity radosti. Celou dobu hry jsem vzpomínal na časy prvního Playstationu, kdy na konzoli vyšel první Spiderman.
Hra sice nemá zrovna to nejlepší grafické zpracování, nicméně bych to hned nenazýval velkým mínusem. Ovládání je celkem jednoduché díky výukovým misím a se hrou tak pak nejsou problémy. Robotická ruka dává hráčům několik možností útoků, vrhání vozidel, kamenů, apod. po nepříteli. Občas jsem se i zasmál, když jde skupinka nepřátel a najednou je rozválcuje jen tak si prolétávající automobil. Taková plácačka na mouchy s větším dosahem než obyčejně.
Příběh už jaksi typický pro Japonce, nicméně jako milovník japonských anime a her to jen uvítám a je to jedna z hlavních specifikací hry, proč jsem jí zvolil. Konec mi přišel opravdu pěkný, i když jsem ho zrovna v takovéto hře vůbec nečekal. Hlavní hrdina tam předváděl takové kousky v cutscéně, která byla v jisté míře herní, že jsem musel bušit do stolu, proč jsem měl při normálním hraní tak málo možností?
Na druhou stranu nepřátelé jsou slabí vůči vašim útokům robotickou rukou, takže se to tím slabě kompenzuje. Občas se objeví boss jeden či dva v podobě o něco větších robotů, což se mi moc líbilo.
Rozhodně hru doporučuji a sám jsem ji určitě nehrál naposledy.
+5