Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Wanted: Weapons of Fate

  • PC 75
Čím vás vlastně může obohatit hra podle filmu? Už samo slovní spojení vyvolává negativní konotace. Co vlastně Wanted nabízí, krom rozvedení děje filmu Wanted? Je tu něco víc, než cool kroucení kulek na jejich cestě k lebkám záporáků?

Nebudu napínat, kromě výše jmenováno hra nic podnětného nepřináší. Záleží na tom ale tolik, když je to málo přínosného zpracováno tak dobře? Kdybych z hru vyplázl tisíc, možná bych mluvil trochu jinak, ale za trafikovou cenu 150 nemohu být na tuhle hru zas tak zlý.

Přestřelky pobaví, krytí ve stylu Gears of War je funkční a vzhled úrovní a nepřátel z vražedného bratrstva se stále mění. Fakt, že v rámci jednotlivých misí, jednou ve slumu, pak v Alpách, se od sebe nepřátelé neliší skoro vůbec, a proto na vás naběhnou třeba i tři identičtí šílení mniši najednou, tak to už nezbývá než prominout a pominout.

Nepřátelé se typově dělí na tři druhy. První jsou porůznu ozbrojení a podle prostředí oháklí příslušníci bratrstva (od pobudů po zásahovou polici) ti se v rámci možností dost omezeného prostoru v levelech a svého ještě omezenějšího IQ snaží opětovat palbu a krýt se. No ale docela jim to jde a takový sniper vám dokáže i docela zatopit, než se k němu dostanete. Hlavně proti těmto všem střílejícím týpkům vám přijde vhod různé dynamické a předpřipravené přebíhání mezi kryty a již zmíněné zahybání kulek, kdy se stačí jednoduše zaměřit na útočníka stojícího za rohem, nebo vůči vašemu krytu výhodné pozici a nastavit pohybem myši dráhu kulky do elipsy tak aby kulce nestálo nic v cestě. Výpravu kulky k útočníkově hlavě jde pak sledovat ve zpomaleném čase, mezitím si tak máte čas vychutnat i vytříbené rytiny na jejím povrchu.

Zbývající dva typy nepřátel jsou oproti střelcům ve zcela stopovém množství. Jedná se o zakuklené fanatiky s noži, kteří doufají že se k vám dostanou dřív, než se vaše kulka dostane k nim. Pokud se k vám přece dostanou, spustí se minihra, při které máte šanci ztrapnit je zblízka.

Na konci každé mise je pak nějaký představený bratrstva, který vydrží víc a má nějaký švindl v záloze, ale nic, co byste nezvládli vyřídit.

Grafika nevypadá vůbec špatně, ke slovu úžasná, má také poměrně daleko. Věčně rozmazaná pozadí včetně jednoho velmi známého výhledu (Le Mont-Saint-Michel) toto jen potvrzují.
Atmosféru ale prostředí nepostrádají ať už jde o vylidněné kanceláře, anebo o stísněné uličky francouzského městečka zbarvené do žlutě. Misi v letícím letadle bych se pak nezdráhal označit za devítkovou, i když se tu hra hraje skoro sama, podobně jako počiny ze série Uncharted. Prostředí je ale až na pár zničitelných nádrží s plynem, či benzínem zcela neinteraktivní a mrtvé jako ti, které necháváte za sebou.

Při hraní se vám také odemykají bonusy, které hledáte po mapě. Jde většinou o obrázky z filmu, skicy postav a pár videí. Po dohrání hry se můžete pustit do toho samého znovu, ovšem s charakterem některého z vámi zabitých představených. Je to ale divný pocit, protože ve videosekvencích je pořád původní antihrdina Wesley, jinak nesympatický floutek.

Předposlední hra švédského studia Grin v rámci možností nedopadla vůbec špatně, autoři dokázali, že jsou dobří řemeslníci a já doufám, že v tom novém, které založili po krachu Grinu se jim zakázky jen hrnou.

Pro: Pokud máte rádi pistolky, jděte do toho, film ani znát nemusíte...

Proti: ...pokud se vám nepříčí hry na jedno použití.

+15