Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kane & Lynch 2: Dog Days

17.08.2010
63
119 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Kane & Lynch 2: Dog Days je pokračování akční hry Kane & Lynch: Dead Men od dánského studia IO Interactive.

V druhém díle se přesouváme do čínské Šanghaje, kde má Lynch nevyřízené účty a tak požádá Kanea o pomoc. Ten si od Lynche slibuje finanční odměnu, která by pomohla jeho dceři.

Nově vylepšená umělá inteligence se hodí hlavně v přestřelkách, kde potřebujete, aby vám parťák Kane kryl záda. V Dog Days totiž ovládáte Lynche namísto Kanea, jako tomu bylo v Dead Men. Další novinkou je systém krytí. Nově se sice můžete schovat téměř za cokoliv většího, ale pokud půjde například o dřevěný sloup, či stůl v restauraci, dříve či později jej nepřátelská střelba zničí. Pokud k tomu přece jen dojde, Lynch ihned nezemře, ale skončí na zádech a může se ještě pokusit doplazit do nové skrýše a tam se doléčit. V Šanghaji kromě samotné metropole zavítá hlavní dvojice také do kanceláří, nočních klubů nebo zmíněné restaurace.

Ohledně grafické stránky hry se v IO Interactive snažili, aby hra vypadala co nejoriginálněji a také velice surově. Hra tedy vypadá, jako kdyby byla natáčena ruční videokamerou a některé předměty působí záměrně nedokonale a rozostřeně.

V multiplayeru lze kromě kooperace v příběhové kampani soupeřit ve třech módech. Prvním je mód "Fragile Alliance" známý z prvního dílu, kde musí skupina hráčů získat co nejvíce peněz a uniknout policii i případným zrádcům ve vlastních řadách. Mód "Undercover Cop" funguje podobně, jen je náhodně vybrán jeden hráč, který musí ostatní zastavit. Posledním módem je "Cops & Robbers", jenž opět staví na prvně zmíněném módu, ale do hry přidává i živé hráče jako policii.


Poslední diskuzní příspěvek

Zapomněl jsem si dát sledování diskuze, tak tedy zpětně.

@Kwoky (01.07.2019 22:14): Vím, ale zjistil jsem to až po dohrání :)

@Walome (02.07.2019 08:06):, @Cobot (02.07.2019 12:21): Uměleckou tvorbu si teda představuju jinak a že to souvisí s ruční kamerou je blbost. Tobě taky kamera rozmaže intimní místa? S rozstřelenými hlavami je jistě těžší se setkat, ale i tak to takhle určitě nefunguje. Kdyby to šlo vypnout OK, kdyby to bylo jen pro USA, kde na to daly Mko OK, ale když to má v Evropě PEGI 18, tak je to prostě divný. Ale je to fuk, ta hra je stejně špatná.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
“We´ve fucked up bad, Kane.”

Nevěřte ničemu, co se píše o hlavní dvojici. Nikdy jsem ty kecy nechápal. Kane a Lynch NENÍ banda pošahanců, jak všichni kopírují z press kitu. Možná kdysi. Už ne. Oba to mají v hlavě srovnané. Oba si chtějí žít svým životem. Holt to někdy nejde jen tak. Zvlášť když se to posere. A ono se to posere. Zvlášť když zabijete koho nemáte. Zvlášť dcerku někoho, kdo ovládá všechno. A to všechno na vás pošle. A vy to všechno (spoiler) postřílíte (/spoiler).
Příběh je jednoduchý. V jádru jednoduchý. V hlavách hlavních hrdinů už ani ne. To už si musí každý objevit sám.

Dog Days jsou na papíře vlhkým snem nejednoho (mě) filmového (mě) fanouška (mě). Syrová “gangsterka”, souvisle se odehrávající během probdělých 48 hodin v nechutné, špinavé, promáčené díře. Nebo Šanghaji. Potenciál pro zběsilou nápaditou akci, plnou zběsilých pouličních přestřelek, skrývání, plížení. Pro kopu scénáristických blbin, nejapných a japných vtípků, kulervoucích scén a pár set zprzněných civilistů.

Jenže dánové si řekli ne. A když si dánové řeknou ne, tak... Tak je to, jako když se snažíte do sněhu vyčůrat srdíčko a u druhého obloučku vám dojde šťáva.
Prostě v prdeli.

Geniální námět je pohřben tím, že hru očividně dělalo jen pár fanoušku jedničky na chodbě o přestávkách na oběd. chjo.
Technologicky osekaná grafika nikoho nezajímá. Výborná “ruční” kamera všechno maskuje a je to věru famózní prvek. Jak málo stačí k navození naprostého chaosu a nepřehlednosti. Záměrného chaosu a nepřehlednosti! Konečně někoho napadlo, že ta kamera na stativu není přilepená na furt. Šanghaj je díky tomu a rozmazaným neonům patřičně hnusná, depresivní, slizká a co hlavně. Má atmosféru. Atmosféru zmaru a beznaděje. Atmosféru Dog Days.

Bohužel. Druhá strana věci už pár pochybných jedinců zajímá. Je to tupé. Je to kreténsky tupé. Designeři byli asi bez obědů. Byť jsou desítky nabíhajících nepřátel dějově, narozdíl od jiných her, opodstatněné, tak je to prostě DEBILNÍ. Vejdi do mistnosti, ratata ta, přeběhni palouček, vejdi do místnosti, ratata tata, přeběhni byteček, vejdi do místnosti, ratata ta bum prásk. Nazdar.
Rád bych tvrdil, že to nevadí. Rád bych to obhajoval. Ale ono to. Nejde.

Jednoduše.
Opět tu máme onu hloupou naprosto debilní vymaštěnou střílečku. Stejně jako před třemi lety. Stejně jako před třemi lety opět naprosto skvělou.

P.S.: Ani tentokrát nechybí scéna vystřižená z Heat. Nyní ne tak okatá, ale přesto fanouškovi zcela jasná a zcelá perfektní.
+27
  • PC 45
Z deníku kameramana:

"Zabírat po celou dobu Lynchova záda byla práce pro opravdu tvrdého chlapa. Snažil jsem se držet objektiv tak, aby divák byl obeznámen o celé situaci, ale přiznám se, že mi to občas uklouzlo. Mohl za to i Lynch, který se často kryl za všema těma bednama apod. - kryl se tak blbě, že mu zpoza rohu vyčuhovala někdy i celá hlava - pak to samozřejmě nakoupil, ale díky bohu,že má tlustou skořápku a pár kulek ho nemůže ohrozit.

Překvapila mě neschopnost Kanea - jako parťák byl k ničemu. Občas jsem na něj mrknul a pokaždé střílel někam mimo, málokdy někoho zastřelil a už vůbec nekryl Lynche. Je fakt, že protivníci vydrželi opravdu hodně, možná až komicky moc. A bylo jich moc. Na druhou stranu, Lynch toho taky dost vydržel - často jsem měl objektiv od krve a Lynch padl na zem, ale vzápětí se zvednul a byl jako rybička.

Tohle dobrodružství se mi zdálo míň zajímavý, než jejich poslední (který točil můj parťák)- bohužel jsem nebyl svědkem žádných únosů, ani jsem se nepodíval do přeplněných klubů a nevylupoval banku. Jen jsem natáčel hodiny a hodiny přestřelek s mafiány, gangy a policií. A aby toho nebylo málo, jednou nás dokonce sejmuli a svlíkli! To se pak Lynch lesknul jako karoserie po dešti a vypadal s těma řeznejma ránama hodně komicky.

Přišlo mi zvláštní, že Lynch pokaždé trefil hozený kanystr s benzínem, i když se nádoba nacházela za nějakou překážkou. A na konci cesty těch dvou šílenců to byla hrozná nuda - ovšem co mě dostalo nejvíc, že jsme prostě utekli a dál se nic nestalo - jen jsem tam hodil závěrečný titulky, žádný rozhřešení, slova na závěr, nic. Jen prostý a nezajímavý konec.

Jestli mi někdo dá kšeft na další dokument o dvojici šílenců, rozhodně bych uvítal různorodější akci, Lynch by se mohl ukázat jako větší cvok a možná by mohl přestat běhat jak namrdanej kačer. A kdyby se kluci pustili do zajímavějšího dobrodružství, nebránil bych se."

Pro: atmosféra

Proti: AI, pořád stejná nuda, autoheal, nevyužití charakterů,

+20
  • PC 65
No tak si to vyjmenujem.

AI nepřátel je ubohá a opravdu se nepamatuju, kdy jsem naposled tohle považoval za standard (v posledních 5 letech to rozhodně nebylo). Hra je trochu těžká jen proto, že jich na vás posílá tuny a proto, že mají sklony se k vám dostat nebezpečně blízko (pokud možno z ničeho nic vyběhnout z poza rohu ke kterému jste zrovna nic netuše přišli - to je prkaticky instakill). Obzvláště psi byli vyloženě směšní.

Design úrovní stojí na tom, že Kane a Lynch vběhnou do "arény" - na druhé straně do ní vběhne tucet frajerů, chvíli po sobě střílíte nepřesnýma slabýma zbraněma, když je vystřílíte, naběhne další vlna. Po 1-3 vlnách můžete pokračovat uličkou do další arény a to je prakticky všechno. Přestřelky mi přijdou poměrně težkopádné, ať už vinou systému krytí, kamery přes rameno, nebo grafického filtru.

Ad grafický filtr. Jo, je hezky zpracovaný, vlastně je tou asi nejlépe zpracovanou věcí na celé hře, ale pořád je navržen tak, aby dělal hru ("umělecky") hnusnou, dělá věci nepřehledné, atd., prostě je jen otázkou času, než začne srát. Vůbec prostředí Šanghaje je (sice realisticky, ale pořád) hnusné, ale do toho nemá cenu moc kopat to je holt styl. Jen mi přijde, že se autoři za tu špínu a hnus Šanghaje snaží schovat i mizerně odvedenou gamedesignérskou práci.

Největším plusem jsou tak opět hlavní hrdinové, hlavně teda Lynch, kterému se pod nohama hroutí život do sraček a nemůžu s ním holt jinak, než nesoucítit. Kane naproti tomu mi tu tentokrát přišel jako poměrně nedůležitý panák. Příběh plní roli lepidla, ale kvalitu bych nehledal. Je jednoduchý a krátký. Navíc ten konec mi nepřijde nejšťastnější - ukrást v Šanghaji civilní dopraní letadlo a odletět s ním pryč po krvavé přestřelce na letišti fakt nepovažuju za adekvátní, a hlavně definitivní řešení situace... ale co už.

Na Destructoidu je recenze zakončená tímhle verdiktem: "There is only one thing that Kane & Lynch 2: Dog Days succeeds at. It makes Kane & Lynch: Dead Men look really, really good." - A s tím se dá docela dobře souhlasit. Nejde ani tak o to, že by KL2 byla totálně zmrvená hra, ale po stránce hratelnosti předvádí něco, co by začátkem dekády platilo za lepší průměr. A jednička vypadá vedle dvojky opravdu hodně, hodně dobře.
+19
  • PC 85
Ano, já vím, že v herních kruzích je tahle hra nestydaté béčko, ale já jí žral kvůli tomu, co si polovina z vás vypínala. Mě se prostě všechny ty kazy a vady a rozmazání a kapky na kameře, kterou nosí nějaký anonymní hrdina za našima dvěma oblíbenýma magorama, děsně moc líbily. Dodávají obyčejné střílečce alespoň lehký náznak originality (a celkem i syrovosti). Chápu, že když vběhnem někam, kde je moc blikajícího světla, nedej bože deště, a ještě zakrvíme objektiv, tak je vidět úplný prd, ale přesně takhle by to vypadalo, kdyby si někdo pustil to, co ten bláznivej stalker nahrál. Jo a ještě musím doplnit, že efekt cenzury, když dáte někomu headshot nebo je někdo nahý, je taky cool.
Dost o pro mě hlavním kladem hry. Úrovně jsou pěkné, pokud jsou v městských živějších částech. Zde se hra ani nesere s civilistama, takže tam, kde byste v Call of Duty museli opakovat část, protože jste střelili neviného osobu do palce, tak tady můžete prostřílet auto s čtyřčlenou rodinou, jenom aby jste odkráglovali toho žlutýho opruza s pistolkou. Nevyhneme se ale ani nudným částem v temných opuštěných barácích a továrnách. Na druhou stranu kroužení vrtulníkem kolem kanceláří vypadá nejenom vzhledově epicky.
Hratelnost = Ratatatatata shit shit shit ratatatata Kane? KANE! Ratatatata Shit that´s fucked up ratatatata! Nějak nevím, jak víc to popsat. Úrovně jsou solidně zničitelné (kanceláře!), zbraně se musí často střídat, ale jinak je to jen tupé naběhnutí do prostoru a vystřílení.
Příběh - jo, trošku ho tam je.
Pak už jen poznámkově - Kane i Lynch jsou strašný sympaťáci, i když jsou to vražední magoři. V poslední části jsem málem zlomil gamepad = ZATROLENÍ PSI! Fyzika občas blbla. Multiplayer sem nezkoušel, ale že prý dobrý. Hodnotím x360 verzi.

Pro: Videokamera efekt, místy dost intenzivní přestřelky

Proti: psi, pár škaredých úrovní, monotóní náplň, sprint k letadlu

+18
  • PC 80
Další hra na nové kartě pokořena. Předem bych chtěl říct, že jsem celou kampaň prošel s parťákem po multiplayeru. Mám pocit, že pokud bych hrál sám, tak bych se v druhé půlce hry kousal nudou. Nejde o to, že K&L2 je hra nudná, ale je z ní velmi silně cítit, že je určená primárně pro kooperativní hraní.

Příběh hry je slabší než v jedničce, ale rozhovory mají šťávu a animace jsou na herní poměry hodně odvážné (příkladem bych uvedl misi, kterou proběhnete kompletně bez ošacení a celí zkrvavení…). Hra je velmi kvalitně nadabována a obě dvě hlavní postavy nejdou pro slovíčko „fuck“ opravdu nijak daleko.

Hratelnost je víceméně klasická. Cílem je prostřílet se všemi lokacemi. Nepřátel jsou opravdu hromady a na konci hry jsem měl pocit, že jsem vystřílel půlku Šanghaje. Jeli jsme na obtížnost „hard“ (nedoporučuju dávat nižší), takže to bylo místy dost tuhé a některé pasáže jsme i několikrát opakovali. Přesto to byla nehorázná sranda, protože mě velmi mile překvapila AI. Ano, má své mouchy, ale kolikrát nám nejeden žluťásek přichystal pořádnou léčku (a tím nemyslím skripty). Často nás nepřátele tvrdě obkličovali a s perfektním krytím doslova zatlačovali do kouta. Prostě super. Výběr zbraní je taky vcelku široký.

Po grafické stránce jde rovněž o nadprůměr. Hra se tváří lehce jako dokument, takže je přítomna klepavá kamera. Světelné „fullscreen“ efekty jsem vypnul, bolely z nich oči. A i tak jsme si museli dávat po delším hraní (hodinu a více) na pár minut pauzu. Někomu může rozlítaná kamera působit až lehké nevolnosti.

Jak už jsem říkal, hra je určena ke kooperativnímu hraní, které je velmi vyladěné, byť kvality naší coop modly Gears of War nedosahuje. Docela mi vadilo krytí, kdy mi Kane často vyskakoval zpoza krytu i když by neměl, a další drobné technické nedostatky. Hra mi přišla místy až moc omezená na to, že se po koridorech pohybují dva hráči. Poslední výtka se týká občasných lagů. Hlavně když parťák běžel sprintem, tak animace působily značně trhaně.

Verdikt: A na úplný závěr si postesknu, že tato pecka nebyla delší. Za tu cenu, za kterou se stále prodává, je to trochu málo. 80% (pokud chcete hrát sami, strhněte si cca 15-20%)

Pro: kooperace!, grafické zpracování, lokace bohaté na detail, dabing, výborná AI, kapitola v helikoptéře, chování civilistů a další výborné scripty

Proti: chybky v krytí, krátké, při online hraní trochu lagující animace

+17