Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
“We´ve fucked up bad, Kane.”

Nevěřte ničemu, co se píše o hlavní dvojici. Nikdy jsem ty kecy nechápal. Kane a Lynch NENÍ banda pošahanců, jak všichni kopírují z press kitu. Možná kdysi. Už ne. Oba to mají v hlavě srovnané. Oba si chtějí žít svým životem. Holt to někdy nejde jen tak. Zvlášť když se to posere. A ono se to posere. Zvlášť když zabijete koho nemáte. Zvlášť dcerku někoho, kdo ovládá všechno. A to všechno na vás pošle. A vy to všechno (spoiler) postřílíte (/spoiler).
Příběh je jednoduchý. V jádru jednoduchý. V hlavách hlavních hrdinů už ani ne. To už si musí každý objevit sám.

Dog Days jsou na papíře vlhkým snem nejednoho (mě) filmového (mě) fanouška (mě). Syrová “gangsterka”, souvisle se odehrávající během probdělých 48 hodin v nechutné, špinavé, promáčené díře. Nebo Šanghaji. Potenciál pro zběsilou nápaditou akci, plnou zběsilých pouličních přestřelek, skrývání, plížení. Pro kopu scénáristických blbin, nejapných a japných vtípků, kulervoucích scén a pár set zprzněných civilistů.

Jenže dánové si řekli ne. A když si dánové řeknou ne, tak... Tak je to, jako když se snažíte do sněhu vyčůrat srdíčko a u druhého obloučku vám dojde šťáva.
Prostě v prdeli.

Geniální námět je pohřben tím, že hru očividně dělalo jen pár fanoušku jedničky na chodbě o přestávkách na oběd. chjo.
Technologicky osekaná grafika nikoho nezajímá. Výborná “ruční” kamera všechno maskuje a je to věru famózní prvek. Jak málo stačí k navození naprostého chaosu a nepřehlednosti. Záměrného chaosu a nepřehlednosti! Konečně někoho napadlo, že ta kamera na stativu není přilepená na furt. Šanghaj je díky tomu a rozmazaným neonům patřičně hnusná, depresivní, slizká a co hlavně. Má atmosféru. Atmosféru zmaru a beznaděje. Atmosféru Dog Days.

Bohužel. Druhá strana věci už pár pochybných jedinců zajímá. Je to tupé. Je to kreténsky tupé. Designeři byli asi bez obědů. Byť jsou desítky nabíhajících nepřátel dějově, narozdíl od jiných her, opodstatněné, tak je to prostě DEBILNÍ. Vejdi do mistnosti, ratata ta, přeběhni palouček, vejdi do místnosti, ratata tata, přeběhni byteček, vejdi do místnosti, ratata ta bum prásk. Nazdar.
Rád bych tvrdil, že to nevadí. Rád bych to obhajoval. Ale ono to. Nejde.

Jednoduše.
Opět tu máme onu hloupou naprosto debilní vymaštěnou střílečku. Stejně jako před třemi lety. Stejně jako před třemi lety opět naprosto skvělou.

P.S.: Ani tentokrát nechybí scéna vystřižená z Heat. Nyní ne tak okatá, ale přesto fanouškovi zcela jasná a zcelá perfektní.
+27
  • PC 45
Z deníku kameramana:

"Zabírat po celou dobu Lynchova záda byla práce pro opravdu tvrdého chlapa. Snažil jsem se držet objektiv tak, aby divák byl obeznámen o celé situaci, ale přiznám se, že mi to občas uklouzlo. Mohl za to i Lynch, který se často kryl za všema těma bednama apod. - kryl se tak blbě, že mu zpoza rohu vyčuhovala někdy i celá hlava - pak to samozřejmě nakoupil, ale díky bohu,že má tlustou skořápku a pár kulek ho nemůže ohrozit.

Překvapila mě neschopnost Kanea - jako parťák byl k ničemu. Občas jsem na něj mrknul a pokaždé střílel někam mimo, málokdy někoho zastřelil a už vůbec nekryl Lynche. Je fakt, že protivníci vydrželi opravdu hodně, možná až komicky moc. A bylo jich moc. Na druhou stranu, Lynch toho taky dost vydržel - často jsem měl objektiv od krve a Lynch padl na zem, ale vzápětí se zvednul a byl jako rybička.

Tohle dobrodružství se mi zdálo míň zajímavý, než jejich poslední (který točil můj parťák)- bohužel jsem nebyl svědkem žádných únosů, ani jsem se nepodíval do přeplněných klubů a nevylupoval banku. Jen jsem natáčel hodiny a hodiny přestřelek s mafiány, gangy a policií. A aby toho nebylo málo, jednou nás dokonce sejmuli a svlíkli! To se pak Lynch lesknul jako karoserie po dešti a vypadal s těma řeznejma ránama hodně komicky.

Přišlo mi zvláštní, že Lynch pokaždé trefil hozený kanystr s benzínem, i když se nádoba nacházela za nějakou překážkou. A na konci cesty těch dvou šílenců to byla hrozná nuda - ovšem co mě dostalo nejvíc, že jsme prostě utekli a dál se nic nestalo - jen jsem tam hodil závěrečný titulky, žádný rozhřešení, slova na závěr, nic. Jen prostý a nezajímavý konec.

Jestli mi někdo dá kšeft na další dokument o dvojici šílenců, rozhodně bych uvítal různorodější akci, Lynch by se mohl ukázat jako větší cvok a možná by mohl přestat běhat jak namrdanej kačer. A kdyby se kluci pustili do zajímavějšího dobrodružství, nebránil bych se."

Pro: atmosféra

Proti: AI, pořád stejná nuda, autoheal, nevyužití charakterů,

+20
  • PC 65
No tak si to vyjmenujem.

AI nepřátel je ubohá a opravdu se nepamatuju, kdy jsem naposled tohle považoval za standard (v posledních 5 letech to rozhodně nebylo). Hra je trochu těžká jen proto, že jich na vás posílá tuny a proto, že mají sklony se k vám dostat nebezpečně blízko (pokud možno z ničeho nic vyběhnout z poza rohu ke kterému jste zrovna nic netuše přišli - to je prkaticky instakill). Obzvláště psi byli vyloženě směšní.

Design úrovní stojí na tom, že Kane a Lynch vběhnou do "arény" - na druhé straně do ní vběhne tucet frajerů, chvíli po sobě střílíte nepřesnýma slabýma zbraněma, když je vystřílíte, naběhne další vlna. Po 1-3 vlnách můžete pokračovat uličkou do další arény a to je prakticky všechno. Přestřelky mi přijdou poměrně težkopádné, ať už vinou systému krytí, kamery přes rameno, nebo grafického filtru.

Ad grafický filtr. Jo, je hezky zpracovaný, vlastně je tou asi nejlépe zpracovanou věcí na celé hře, ale pořád je navržen tak, aby dělal hru ("umělecky") hnusnou, dělá věci nepřehledné, atd., prostě je jen otázkou času, než začne srát. Vůbec prostředí Šanghaje je (sice realisticky, ale pořád) hnusné, ale do toho nemá cenu moc kopat to je holt styl. Jen mi přijde, že se autoři za tu špínu a hnus Šanghaje snaží schovat i mizerně odvedenou gamedesignérskou práci.

Největším plusem jsou tak opět hlavní hrdinové, hlavně teda Lynch, kterému se pod nohama hroutí život do sraček a nemůžu s ním holt jinak, než nesoucítit. Kane naproti tomu mi tu tentokrát přišel jako poměrně nedůležitý panák. Příběh plní roli lepidla, ale kvalitu bych nehledal. Je jednoduchý a krátký. Navíc ten konec mi nepřijde nejšťastnější - ukrást v Šanghaji civilní dopraní letadlo a odletět s ním pryč po krvavé přestřelce na letišti fakt nepovažuju za adekvátní, a hlavně definitivní řešení situace... ale co už.

Na Destructoidu je recenze zakončená tímhle verdiktem: "There is only one thing that Kane & Lynch 2: Dog Days succeeds at. It makes Kane & Lynch: Dead Men look really, really good." - A s tím se dá docela dobře souhlasit. Nejde ani tak o to, že by KL2 byla totálně zmrvená hra, ale po stránce hratelnosti předvádí něco, co by začátkem dekády platilo za lepší průměr. A jednička vypadá vedle dvojky opravdu hodně, hodně dobře.
+19
  • PC 85
Ano, já vím, že v herních kruzích je tahle hra nestydaté béčko, ale já jí žral kvůli tomu, co si polovina z vás vypínala. Mě se prostě všechny ty kazy a vady a rozmazání a kapky na kameře, kterou nosí nějaký anonymní hrdina za našima dvěma oblíbenýma magorama, děsně moc líbily. Dodávají obyčejné střílečce alespoň lehký náznak originality (a celkem i syrovosti). Chápu, že když vběhnem někam, kde je moc blikajícího světla, nedej bože deště, a ještě zakrvíme objektiv, tak je vidět úplný prd, ale přesně takhle by to vypadalo, kdyby si někdo pustil to, co ten bláznivej stalker nahrál. Jo a ještě musím doplnit, že efekt cenzury, když dáte někomu headshot nebo je někdo nahý, je taky cool.
Dost o pro mě hlavním kladem hry. Úrovně jsou pěkné, pokud jsou v městských živějších částech. Zde se hra ani nesere s civilistama, takže tam, kde byste v Call of Duty museli opakovat část, protože jste střelili neviného osobu do palce, tak tady můžete prostřílet auto s čtyřčlenou rodinou, jenom aby jste odkráglovali toho žlutýho opruza s pistolkou. Nevyhneme se ale ani nudným částem v temných opuštěných barácích a továrnách. Na druhou stranu kroužení vrtulníkem kolem kanceláří vypadá nejenom vzhledově epicky.
Hratelnost = Ratatatatata shit shit shit ratatatata Kane? KANE! Ratatatata Shit that´s fucked up ratatatata! Nějak nevím, jak víc to popsat. Úrovně jsou solidně zničitelné (kanceláře!), zbraně se musí často střídat, ale jinak je to jen tupé naběhnutí do prostoru a vystřílení.
Příběh - jo, trošku ho tam je.
Pak už jen poznámkově - Kane i Lynch jsou strašný sympaťáci, i když jsou to vražední magoři. V poslední části jsem málem zlomil gamepad = ZATROLENÍ PSI! Fyzika občas blbla. Multiplayer sem nezkoušel, ale že prý dobrý. Hodnotím x360 verzi.

Pro: Videokamera efekt, místy dost intenzivní přestřelky

Proti: psi, pár škaredých úrovní, monotóní náplň, sprint k letadlu

+18
  • PC 80
Další hra na nové kartě pokořena. Předem bych chtěl říct, že jsem celou kampaň prošel s parťákem po multiplayeru. Mám pocit, že pokud bych hrál sám, tak bych se v druhé půlce hry kousal nudou. Nejde o to, že K&L2 je hra nudná, ale je z ní velmi silně cítit, že je určená primárně pro kooperativní hraní.

Příběh hry je slabší než v jedničce, ale rozhovory mají šťávu a animace jsou na herní poměry hodně odvážné (příkladem bych uvedl misi, kterou proběhnete kompletně bez ošacení a celí zkrvavení…). Hra je velmi kvalitně nadabována a obě dvě hlavní postavy nejdou pro slovíčko „fuck“ opravdu nijak daleko.

Hratelnost je víceméně klasická. Cílem je prostřílet se všemi lokacemi. Nepřátel jsou opravdu hromady a na konci hry jsem měl pocit, že jsem vystřílel půlku Šanghaje. Jeli jsme na obtížnost „hard“ (nedoporučuju dávat nižší), takže to bylo místy dost tuhé a některé pasáže jsme i několikrát opakovali. Přesto to byla nehorázná sranda, protože mě velmi mile překvapila AI. Ano, má své mouchy, ale kolikrát nám nejeden žluťásek přichystal pořádnou léčku (a tím nemyslím skripty). Často nás nepřátele tvrdě obkličovali a s perfektním krytím doslova zatlačovali do kouta. Prostě super. Výběr zbraní je taky vcelku široký.

Po grafické stránce jde rovněž o nadprůměr. Hra se tváří lehce jako dokument, takže je přítomna klepavá kamera. Světelné „fullscreen“ efekty jsem vypnul, bolely z nich oči. A i tak jsme si museli dávat po delším hraní (hodinu a více) na pár minut pauzu. Někomu může rozlítaná kamera působit až lehké nevolnosti.

Jak už jsem říkal, hra je určena ke kooperativnímu hraní, které je velmi vyladěné, byť kvality naší coop modly Gears of War nedosahuje. Docela mi vadilo krytí, kdy mi Kane často vyskakoval zpoza krytu i když by neměl, a další drobné technické nedostatky. Hra mi přišla místy až moc omezená na to, že se po koridorech pohybují dva hráči. Poslední výtka se týká občasných lagů. Hlavně když parťák běžel sprintem, tak animace působily značně trhaně.

Verdikt: A na úplný závěr si postesknu, že tato pecka nebyla delší. Za tu cenu, za kterou se stále prodává, je to trochu málo. 80% (pokud chcete hrát sami, strhněte si cca 15-20%)

Pro: kooperace!, grafické zpracování, lokace bohaté na detail, dabing, výborná AI, kapitola v helikoptéře, chování civilistů a další výborné scripty

Proti: chybky v krytí, krátké, při online hraní trochu lagující animace

+17
  • PC 60
Kde začít nebo jak mám vyjádřit pocity ze hry, která není v jádru špatná? Je jen nudná, stereotypní a velmi krátká. Ale abych na začátek jenom nehanil, po více než vydařené jedničce (určitě si to nemyslím sám), kde se zhmotnilo letité koketování s myšlenkou postavit do hlavních rolí záporné postavy protloukající se krutým světem zrady a násilí, světem, kde dilema o správném rozhodnutí není na pořadu dne (to vše zabalené do lahodného filmové stylu), přichází druhý díl a přináší možnost ovládat “toho druhého“, maniakálnějšího a šílenějšího s dvojice desperádských pistolníků. A to byla rozhodně výborná zpráva, řadící se na samotný vrchol pozitiv, pod nímž se ještě v libovolném pořadí štosuje autentická kamera, drsné čínské prostředí (jeho podání), povedená zvuky, loadovací screeny, pár výborně sehraných scén a pohybů a nový krycí systém.

Bohužel z (předpokládám) prvořadé myšlenky popostrčit kvalitu ztvárnění prvního dílu o pověstný chloupek výše zůstalo jen bohabojné přání vývojářů a dílčí (výše popsané) pozitiva a jistoty. Zbytek je na poměry dnešních her opravdu slabší. Když se budu snažit své dojmy ze hry přiblížit, napíšu, že samotný gameplay, kde jedinou kratochvílí je pobít určený počet slabomyslně nabíhajících nepřátel (kteří mají navíc okatě vyhrazené lokality) a po té doběhnout k dalším dveřím a na další místo, kde proběhne další střet - evokuje to trochu arénu. K tomu vám je samozřejmě po ruce druhý z dvojice Kane, zcela nesmrtelný a téměř zbytečný (pár krát se snad trefil), často o něco zaražený, věčně něco pořvávající (asi k utužení té správné atmošky).

A co samotný příběh? No co dodat, nereálný, málo uvěřitelný a ten konec, kde po 5 hodinovém stereotypním střílení asi každý (nejen já) očekával něco víc. Zcela zbytečně. Tužby nebyly vyslyšeny a jen nechápajíce jsem zíral na závěrečné dění, evidentně látané horkou jehlou.

Pro: Lynch, surovost, brutalita

Proti: je toho hodně (délka, AI atd. atd.)

+14
  • PC 80
Jednička byla naprosto skvělá a dvojku jsem dlouho odkládal hlavně pro špatné recenze. Ale protože jsem měl možnost si hru půjčit od kámoše tak jsem ji zkusil a vůbec nelituju. Je to jedna z mála her kde přestřelky jakoby cítím hodně reálně. Prostě to neni jen střílení na terče jak v codku, ale opravdu je tam ten pocit, že někoho zasáhnu. Celková atmosféra hry je skvělá at už někým pomlouvanou grafikou, ale u mě jednoznačně ceněnou. Zvuky jsou taky jednoznačně plusem. Když přijdete do obchodu hraje tam rádio, televize, mluví lidi, ale přesto je slyšet ruch z ulice. Zní to hodně reálně a opravdu si připadáte, že tam jste.

Arzenál zbraní dává podtrhnout realičnosti přestřelek. Policejní brokovnice prostě super zbraň. Jasně zastaralej režim někam jdeš a musíš je pokropit jinak se nedostaneš dál, ale ruku na srdce takhle funguje spousta dnešních moderních stříleček viz zmiňované codko kde je to o to horší, že zástup nepřátel se pořád řítí dokud se nehnete z místa. Tady jen vystřílíte určitej počet nepřátel.

Líbí se mi taky možnost nejít v korydoru, ale na nějaký místo přijít po střeše, přes obchody se prokopat dveřma atak dále.
Příběh je průměrnej. Dvojka hrdinů mi pořád přijde správně ujetá i když ne už tolik co v prvním díle. Každopádně jsem se i přes všechna negativa parádně pobavil.

Pro: zvuky, grafika, realističnost přestřelek, zbraně

Proti: krátká herní doba

+14 +15 −1
  • PC 40
První Kane & Lynch nebyl žádný zázrak a rozhodně to není titul, jehož pokračování bych nějak extra vyhlížel. Dvojka mě však zaujala hrou za magora Lynche, a pak také ruční kamerou, ze které se na Lynchova záda koukám. A tak jsem se, i přes ne moc lichotivá hodnocení, do Dog Days nakonec pustil.

Ruční kamera je super. Bohužel jen ve filmech, které jsou tomu uzpůsobené. Dlouho jsem nechápal, proč se tento prvek nepoužívá i ve hrách, ale po dohrání Dog Days už je mi to jasné. Nefunguje to tak, jak bych očekával a hra byla často strašně nepřehledná. Ruší to při běhání, ruší to při vyhýbání se překážkám, ruší to při míření, ruší to prostě úplně při všem.

Příběh téměř žádný není, ale nějaký pořádný u stříleček stejně v naprosté většině chybí. Více mi vadilo, že načítání misí bylo snad stejně dlouhé, jako mise samotné a nepochopil jsem, co se tam sakra načítá. Podobná prodleva byla i při návratu do hlavního menu a tam jsem to nechápal už vůbec.

Po dlouhé době jsem si do sytosti užil brokovnici. Střelba je totiž značně nepřesná, a tak jedna z mála zbraní, kterou lze složit nepřítele na jednu ránu i při nezasáhnutí hlavy, je právě brokovnice, a tak jsem jí využíval, co to šlo. Uvítal jsem, že Kane nemůže zemřít rukou nepřátel ani mou, takže jsem mise díky tomu nemusel zbytečně opakovat.

Nemohu opomenout cenzuru. Rozstřelená hlava - kostičky, nahatý Kane - kostičky, nahatý Lynch - kostičky, nahatá přítelkyně Lynche - kostičky a pozor, jak vypadá rozstřelená hlava psa? To nevím, protože se taky skrývá za těmi pitomými kostičkami. Ta hra má v Evropě rating 18, tak proč to tam sakra je. Navíc hlava nemusela jít rozstřelit a Kane s Lynchem mohli mít v té jedné misi spoďáry, jak to řeší japonská verze hry.

Jedna z mála věcí, co hru trochu zachraňuje je režim Arcade, kde jsem strávil snad více času, než u příběhové linie. Ze všech odemčených map se mi nejvíce líbilo metro, které bylo hned jako první, ale ani most nebyl špatný. Přístav a banka už mě tak nebavily a letiště a rybí trh už vůbec.

Jednička se ještě dala skousnout, ale dvojka je příšernost, která neměla nikdy vzniknout, podobně jako třetí Soldier of Fortune. Hra je plná bugů, které způsobují třeba nemožnost míření z krytu, nemožnost střílení nebo uvíznutí v kdejakém bordelu, což sice řešilo načtení posledního checkpointu případně restart celé úrovně, ale to je neomlouvá. Příště se už zkusím podobným titulům vyhýbat a radši se pustím do něčeho kvalitnějšího.

Pro: hra za Lynche, brokovnice, Arcade Mode

Proti: ruční kamera, dlouhé načítání, nepřesná střelba, cenzura, bugy

+13
  • PC 55
Jak už jsem v recenzi na hru Kane and Lynch: Dead Man psal, první díl sice není dokonalý, přesto ho považuji za povedený kousek. Proto jsem doufal, že se vývojáři poučí z chyb, a vytvoří parádní a dotažené pokračování. Přeci jen, demoverze dvojky mě přesvědčila o koupi obou dílů a bavila mě. Bohužel, kvalita druhého dílu klesá oproti předchůdci mnohonásobně dolů.

Vracím se nám již známé dva charaktery. Psychopat Lynch, který je mnohem vyšinutější než v jedničce, a jehož role se ujímáme, společně s poněkud charakterově suchým, Kanem, žvatlajícím cosi o své milované dcerce pořád dokolečka. Oba dva hrdinové se už tak nějak snaží začít žít normální a poklidný život. Ovšem Lynch zatáhne Kana do jedné ze svých prací, a to by nebylo to pravé ořechové, aby se něco nepodělalo. Při přestřelce je totiž zabita dcera velkého bosse zvaného Shangsi, který tento čin rozhodně nenechá bez následků. Příběh ničím nepřekvapuje a zdaleka nedosahuje kvalit původního dílu. O to víc zamrzí naprosto hloupý a ustřižený závěr. Příběh se vypráví především formou povedených filmových Cutscén. Zatímco v prvním díle, ve kterém se neustále měnilo prostředí a level desing, zde nalezneme pouze rušné ulice Šanghaje, což zamrzí a hodně přidá na rychle přicházejícím stereotypu. Ten se dostaví za velmi krátkou dobu a to i přes to, že hra samotná je dlouhá okolo pouhých 4 hodin.

Grafické zpracování se povedlo, překvapilo mě i dost zničitelné prostředí. Vizuál celé hry je velmi originálně pojatý. Vše vypadá, jakoby by bylo natáčeno ruční kamerou. Nechybí úmyslné rozostřování nebo cenzurované brutální scény. Tento styl ovšem nemusí sednout každému. Už padlo slovo „přestřelka“. Do zběsilé akce jste vrženi ihned po spuštění hry. Čelíte mnohonásobné přesile tupých nabíhajících nepřátel a kosíte je co to dá. Opravdu mi ke konci hry lezli na nervy upozornění typu „Bacha, jsou úplně všude“ , když jsou úplně všude celou hru. Oproti jedničce je ale akce mnohem zábavnější a svižnější, ovšem to by musela fungovat hratelnost samotná. Kamera jako taková je dost nemotorná, a v některých momentech se kvůli ní nedá ani pořádně hrát. Stalo se mi totiž, že v jedné z částí hry zamrzla, a nepřizpůsobovala se krytí ani vyklánění. V podstatě jsem se celým jedním levelem prostřílel poslepu. Stejně tak hru ničí již zmíněná tupá umělá inteligence, nápadné spawny nepřátel, výpadky zvuku nebo pády hry. Nemluvě o zabugovanosti, které mě několikrát pobavili. No nepokochejte se nad mrtvolou pokuřující si svůj posmrtný doutník.

Velkým plusem je možnost projít celý příběh v cooperaci, což přidává zábavnosti naprosto nový rozměr. Existuje tu i Arcade mod, který mě ovšem vůbec nezaujal a věnoval jsem mu snad jen 5 minut. Multiplayer jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, protože zkrátka neexistuje již žádná vytvořená hra a ani lidé, kteří by hru více hráčů hráli.

Od nadprůměrného, a u mě povedeného prvního dílu Dead Man bohužel klesáme do těžkého podprůměru ve formě Dog Days. A přitom potenciál měla hra velký, ale je naprosto nevyužitý. Očekávání z poučení vývojářů skončilo ještě větším zklamáním. Podprůměrná odreagovačka na pár hodin, s pěkným grafickým zpracováním a vizuálem, ovšem s nevýraznou hratelností, primitivními chybami a hloupým příběhem...

Pro: Grafika, originální vizuál, filmové Cutscény, Cooperace, svižná akce

Proti: Hloupý příběh, závěr, stereotyp, herní doba, zabugovanost, umělá inteligence, nemotorná kamera, pády hry, ozvučení

+12
  • PC 60
Někde jsem čet, že se prej má jednat o hru, která se nese v duchu kriminálek Michela Manna. Už v prvnim díle byl toho náznak (mise na diskotéce = Collateral). A protože první díl se mi docela líbil, tak jsem si naivně myslel, že druhej bude ještě lepší.

Řekněme, že hra sama o sobě neni špatná, ale obsahuje několik podstatnejch rušivejch prvků, který tomu ubíraj šťávu. Tim prvnim je kamera, která se snaží tvářit jako kameraman, jenž vám zabírá záda (filmovost to tomu nijak zvlášť nedává a dynamický to taky zrovna neni), přičemž jsem se v několika momentech bál, že zabere sama sebe. Druhá potíž je šíleně otravnej systém krytí, kdy se Lynch přilepí ke zdi až ve chvíli, co mrtvej padá proti ní, nebo se za ní naopak včas schová, ale odmítá od ní odejít. Další věcí je zvuk. Nejsem sice žádný sluchový medium, ale je fakt blbej (nedynamickej, působí to jako nějaký GTA).

Graficky se taky nejedná o něco, co by vás mělo zrovna uchvátit, hra má ale svoje fajn lokace (některý jsou opravdu perfetkní), kde grafika příjemně překvapí. Když jsme u těch lokací: jejich desing neni zlej, ale jak napsal pipboy. Vážně to působí jako aréna, nepřátelé se nesmyslně hemží ze všech koutů naproti vám a to i z těch, kde nejsou dveře, k tomu všemu se nebojí běžet přímo proti a nasolit to do vás (tupost nepřátel je sice velká, ale už tu byla i větší). Veškerá akce díky tomu působí hrozně bezvýznamně. Akce sama o sobě ale funguje docela dobře a v několika chvílích je téměř infarktová (kdy i ta kamera dokáže vymáčknout trochu dynamiky). No a ve chvíli co padnul poslední debil nastal konec hry, kdy vlastně ani nevim jak to teda dopadlo (on příběh se tváří tak, že je skvěle podanej. Ve skutečnosti mě ale vůbec nezajímal).

Kane & Lynch 2 na mě zapůsobil tak trochu jako podraz aneb „Kupte si tuto hru, je vážně skvělá a stojí jenom 900“, načež se z toho vyklube nedotažená a v mnoha ohledech vyloženě špatně udělaná rádoby drsná záležitost, která zaujme jenom několika mála situacemi, dabingem hlavní dvojce a možná atmosférou. Na zabití času to stačí, ale na delší a větší pobavení bych si raději zahrál první díl, kterej byl zkrátka lepší.

Pro: Hlavní dvojka a jejich dabing, několik výbornejch situací, psychotická hudba, atmosféra

Proti: funkčně nefunkční systém krytí, kamera, zvkuk, grafika

+11 +12 −1
  • PC 80
Když jsem poprvé slyšel o pokračování mé oblíbené hry, byl jsem strašně šťastný a plný očekávání, jak to vlastně dopadne. Zhruba 10-15 dní před vydáním se objevila první recenze na OXM s hodnocením 9/10. Následně - zhruba 5 dní před vydáním se začalo objevovat čím dál víc recenzí, ale ty už tak šťastné nebyli, a nesahali přes hodnocení 7/10, navíc se objevil release na warez scéně a objevilo se hodně negativních komentářů od hráčů, a v té době sem se začal bát, a uvažoval jsem o zrušení mé před objednávky. Teď jsem rád, že jsem to neudělal

Single player
-------------
Hned ze začátku vás přivítá stará ostřílená dvojka, která se vůbec nezměnila = je stále boží. Následně vás uchvátí IMHO úžasné grafické zpracování, kde hraje hlavní roli grafický styl, který vypadá jako by vás ze zadu někdo natáčel ruční kamerou, přišlo mi to velice originální a ani trochu mi to v průběhu hraní nepřekáželo. Když už šlo v průběhu misí do tuhého, potřeboval jsem se za něco krýt a tady přišla další skvělá věc – systém krytí, který je oproti K&L:DM dokonale vypilovaný a velice snadný na používání. Ve hře nechybí ani příběh, který ale vyčnívá z průměru jen o chlup, není ničím převratný, ale zajímal mě, a těšil jsem se, jak to dopadne. Dost chválení, teď něco k nedostatkům – Náplň misí je strašně špatná a stereotypní jde o to, že jen jdete rovně, schováváte se, a střílíte do tupých nepřátel, a k tomu všemu tam pobíhá tupý kane, který nikoho nezabije, ale na odlákání nepřátel je dobrý, jelikož je nesmrtelný. Taky vás nepotěší délka hry která je naprosto mizerná (okolo 4 hodin). Po dohrání SP můžete hrát Arcade Mode (singleplayerový fragile aliance), projít znovu hru v online co-opu nebo lovit steam achievmenty . 70%

Multi player
------------
To je něco úžasného, IMHO nejlepší a nejpropracovanější multi player který jsem kdy hrál. V MP si můžete vybrat ze tří módů (máte je popsané v popisku hry nahoře), podle mě je nejlepší mód fragile aliance, který vás bude neustále frustrovat, dokonale odhalí vaši chamtivost a bude vás pořád bavit, bavit a bavit. Ostatní módy jsou také dost kvalitní, C&R je spíš na odreagování a u UC se budete bavit hlavně za Undercover Copa, kdy si vaši celou akci musíte dokonale načasovat, ale bez skillu si to stejně dávat nebudete. Naopak trochu zamrzí malý počet hráčů, a absence team chatu. 90%

70%+90%=160%/2=80%
+9
  • PC 60
Předně jsem si jedničku opravdu oblíbil a dvojku jsem vyhlížel s neskrývaným očekáváním. Jenže přišla ledová sprcha od vyvojářů z Dánska.

Oba protagonisté z jedničky jsou zpět ovšem na úplně jiné časti zeměkoule a to v Šanghaji. Lynch který dřívě byl excelentní psychopat, najednou je jaksi umírnění, zamilovaný a chce udělat poslední kšeft s Kanem a žít spokojený život. No po tomto zjištění u člověka který se zabývá prodejem zbraní a zabíjení naškočí akorát myšlenka What the fuck???

Ne příběh zde je o ničem to si řekneme na rovinu, ale tak aspoň hratelnost tomu pomůže ne, minule byla solidní tak co zde. Nový styl ala záběry jak z roztřesené kamery jsou zajímavá myšlenka, ale dvojsečná, grafika je schválně horší aby dotvářela ten správný dojem. Další parťáci taktéž chybí a je to jen na Vás a Kanovi který tentokrát už je ve hře nesmrtelný a vydřzí vše a nezemře.

Přestřelky nejsou špatné, jenže po chvíli si řeknete tak a kdy přijdou autoři s něčím zajímavým a překvapivým? A s tím jdete dál a dál až vlastně zjistíte že jste hru dohráli za jedno odpoledne překvapeni? Já tedy ano a ne v dobrém.

No přesto se z mnoha stran ozvali i velmi pozitivní recenze, hra to v základu není vyloženě špatná ale pokud nechcete hrát hru více hráčů která má přeci jen trvanlivější charakter a nabízí zajímavější zážitek, tak se jí vyhňěte.

Takže pokud bude další díl, tak ať se více podobá základu než tomuto kousku.

Pro: Hra více hráčů, nově pojatý styl na sledování dění hry, nyní už je i cenově snesitelnější

Proti: Tupost příběhu, hratelnost značně pokulhává, délka hry mluví za vše.

+9
  • PC 65
Nevím, čím si vysvětlit takový pokles kvality oproti prvnímu dílu. Jako by tvůrci chtěli poukázat na to, že Dead Men i přes některé ty chyby byli přeci jen kvalitním počinem. A v porovnání s Dog Days tomu skutečně tak je!

Vývojáři z IO Interactive patří k mým oblíbeným, jelikož se jim podařilo stvořit agenta 47 a i jejich ostatní hry byly nadmíru povedenými záležitostmi. Proto dost dobře nerozumím, proč se pustili právě do pokračování Kanea & Lynche! Sice dokáži pochopit, že mohou sbírat síly a nápady na nového Hitmana, ale proč? Odpověď asi nedostanu. Ale i přesto jsem se na Dog Days poměrně těšil, jelikož mi první díl učaroval a dohrál jsem ho několikrát. Pokračování na tom je jinak.

Pryč je to pěkné střídání lokací z jedničky, místo toho tu máme temnou Šanghaj, která je sice kouzelná, ale každá z misí vypadá skoro totožně. Snad v pouze jedné misi se hraje za dne a je to příjemná - světlá vyjímka. Jinak je hra opravdu ponurá a poměrně drsná. V jedničce už engine skoro nestíhal a zde je slibně vyladěn a hra vypadá lépe, než její předchůdce, navíc doplněn o zajímavou cenzuru, kterou z trailerů zná snad každý. Pryč je zadávání příkazů, léčení adrenalinem, ale přibylo zničení čehokoliv dřevěného a i zbraně doznaly určitých změn. Nevím, jestli k lepšímu, nebo horšímu, ale zmizela mi má oblíbená M4 (i když, co ta by dělala v Číně :))

Dog Days jsou velmi zvláštním počinem, možná ještě více zvláštním, než-li první díl v roce svého vydání. Drsnost hry stoupla, zajímavost též, ale přeci jen je to hodně slabé. Hlavní kampaň Vám vydrží na cca. pět hodin a po ní si pamatujete hodně málo. Nejvíce mi ukouzlila mise s vrtulníkem, ostatní se mi hrozně mýsí. Pokud chcete poznat život chlápků na útěku a v honu za pomstou, zkuste první díl. Je zajímavější a pestřejší!

Tak a po tomhle už si chci spravit chuť na novém Hitmanovi a nebo konečně na pokračování Freedom Fighters :)

Pro: zajímavý nápad, jak uschovat starší engínek, opět skvělý zbraňový arzenál, intenzivní střílení, pár drsných překvápek

Proti: krátká kampaň, samé střílení, místo flustrující, lineární a v lokacích omezené,

+7
  • PC 65
Tato hra je velmi komplikovaná hra a né každé by asi pochopil této hry příběh. Já ho ale naštěstí pochopil, takže vám teď můžu ho říct jaký je. Takže poslouchejte. Někde v Japoncku zastřelí paní a jdou po vás všichni čínani, ale všichni mají šikmé oči, takže není poznat kdo je v této hře kdo a proto je musíte všechny raději zastřelit ty číňani, jinak by vám nedali pokoj a z Japoncka byste se nedostali. To je dobré si zapamatovat, až budete v japoncku na třeba dovolené, že jinak se z toho japoncka nedostanete. Asi nejnebezpečnější jsou ti číňani u šicích strojů, ty musíte v této hře kosit mocně, aby vám třeba něco nestihli v této hře na těch strojích ušít nebotak. V této hře hrajete za dva pány jeden má fousy a ten druhý nemá oko, ale oba mají pistole, což je v této hře moc fajn. Jak už jsem naznačil na úvodu, cílem této hry je zabíjet číňany pistolema ale taky kulometama. Také jsou tito pánové nahatí, což byla mocná chlama. Jako legrace. Tato hra má rovněž také i moc husté mulťák, kde se kosíte s více hráči a ne už s číňani a to tak, že o prachy. Nebo i o peníze někdy. Tato hra je moc dobrá hra a doporučuji ji všem, co mají rádi čínskou kuchyni z japoncka. Hlavně třeba syrové ryby nebotak. Já nechápu jak to ty číňani mužou jíst, vždyť je to hnusné.

Pro: Mnoho číňanů, nahatí, mulťák a taky vrtulník

Proti: Složitý příběh, syrové ryby jsou hnusné

+5 +18 −13