Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kane & Lynch: Dead Men

13.11.2007
71
218 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Kane & Lynch je akční hrou dánského vývojářského týmu IO Interactive (série Hitman) zpracovanou do pohledu třetí osoby. V samotné hře se ujímáte role Kanea, který po poslední akci pro zločineckou skupinu The7 nechává své kumpány na pospas a utíká i s penězi. The7 se to samozřejmě nelíbí, a po Kaneově stopě vysílá psychopatického zabijáka jménem Lynch. Ten má dohlídnout, aby ukradené peníze vrátil zpět. Podaří se to Kaneovi? Dokáže uhájit svůj holý život i život manželky a nikdy neviděné dcery, které slouží jako pojistka?

Hra nabízí 16 kapitol, ve kterých se podíváte na rozmanitá místa po celém světě (USA, Japonsko, Kuba atd.). Budou se v nich odehrávat nejrůznější situace, počítaje od vyloupení banky, zlikvidování mafie, postavení se na stranu FBI, až po záchranu, vraždy a dopomáhání k útěku z vězení. K tomu vám bude nápomocna celá řada zbraní (samopaly, brokovnice, kulomety, granátomet aj.) nebo civilní a vojenská technika (džíp, dodávka). Během hraní budete mít po ruce kromě Lynche i další parťáky nebo skupinku vojáků, kteří se dají korigovat pomocí tří povelů (útok, kryt a následování).

Hra má multiplayer v podobě kooperativního módu Fragile Alliance, který obsahuje různé úkoly i možnost zrady a zabití spoluhráčů (ti se vrací v dalším mači jako jednotky SWAT). Také je možné hrát ve split screenu na jednom PC, kdy si hru můžete projít za pomocí druhého člověka.

V roce 2010 vyšel druhý díl pod názvem Dog Days.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Herní výzva 2020 - Kategorie č. 9 - Základní kameny (Hardcore)

Kane & Lynch: Dead Men je typickým zástupcem moderních stříleček a nejspíše vznikal primárně na konzolové platformy. Ačkoliv jsem k titulu přistupoval s určitým despektem, příjemně mě překvapil a hraní jsem si převelice užil.

Mám souběžně rozehraný titul Gears of War v ultimátní edici, který jsem si překřtil jako simulátor krytí, a u příběhu dvojice pošuků nacházím v hratelnosti mnohé paralely. Ale zatímco na likvidaci emzáků nenacházím nic, z čehož bych se posadil na své pozadí, tak reálný syrový příběh ze zločineckého prostředí mě pohltil. I když pravda taky o nic objevného nejde.

Dvojice pošuků, kteří jsou obsazeni v hlavních úlohách, opravdu stojí za to a jsou hlavním tahákem hry. Kane, psychopat se zjizveným obličejem, jenž hraje ruskou ruletu proti padouchům, kteří mu unesli manželku a dceru, k tomu Lynch, blázen na druhou. Zatímco Kane myslí relativně střízlivě a jeho plány mají jasný smysl, pokud se ujme Lynch nějakého úkolu, dopadá to katastrofou. Podobně jako u Tomáše Řepky to skončí blikancem, který ovšem nemá za následek červenou kartu, ale smrt rukojmích nebo důležité osoby.

Nicméně vzájemná spolupráce je klíčem ke zvládnutí hry. Po celou dobu máte za zadkem Lynche nebo více či méně početnou družinu spolubojovníků. Jejich inteligence je překvapivě slušná, chování realistické a ve hře vykonají často za vás kus práce. Navíc je můžete ovládat jednoduchými příkazy. Své parťáky můžete, resp. musíte oživovat, dokonce vám jsou schopni doplnit spotřebovanou munici.

Hra jako taková je moderní akcí z třetího pohledu, lineární bez vedlejších úkolů, přičemž si přehledně můžete zobrazit cílové místo, takže prakticky nebloudíte. Velice příjemný pocit jsem měl ze střelby, krásně se zobrazují dráhy střel od nepřátel, takže můžete adekvátně reagovat. Nesete sice jenom dvě zbraně, ale nové kousky ukořistíte od zabitích protivníků.

Přítomnost většího počtu jak nepřátel, tak i vašich gangsterů dodává hře na realističnosti, i když jde o čistokrevnou arkádu. Pokud se dobře kryjete, což není problém, jelikož míst, kam se schovat, titul nabízí přehršel, podobně jako u nahoře citovaných Gears of Wars, tak vyváznete z většiny střetnutí bez větších zdravotních postižení (hrál jsem na střední obtížnost Codeine). Navíc pomáhá autoheal.

Boje nabývají až filmového dojmu a zde se neubráním srovnání pro změnu s Call of Duty. Vrcholem je dobývání vládního paláce v Havaně, kde se zapojíte do bojů revolučních sil a pohlížet ze střechy na zástup revolucionářů snažících se dobýt palác je k nezaplacení. Občas dokonce bojujete na palubě vozidel, kupříkladu chráníte dodávku během dynamické jízdy po autostrádách nebo z kulometu na jeapu kosíte okolí letiště.

Výrazné zápory na hře nenacházím a pokud se naladíte na notu gangsterky s kontroverzními hrdiny, nebudete zklamáni. Herní doba je sice poměrně krátká, ale kampaň je dynamická a zábavná.

Jediným problémem může být spuštění hry, kde vadí přítomnost Games for Windows Live. Podařilo se mi hru nakonec spustit bez větších zádrhelů, jak je popsáno zde. Trochu mi vadila nemožnost reloadu zbraní. A taky systém ukládání neumožňuje po vypnutí hry načíst hru v místě uloženého checkpointu. Potřebujete danou kapitolu dohrát, což zrovna, pokud nemáte potřebný čas, může vadit. Navíc ne úplně jasně není patrné, jestli končí checkpoint, nebo celá kapitola.

V globále jsem s příběhem dvou Mrtvých mužů spokojen a očekávám, že si zahraji i druhý díl.

Pro: Dynamická a zábavná akce. Realistické a bohaté bitvy. Filmový dojem ze hry. Povedený soundtrack.

Proti: Games for Windows. Systém ukládání. Nemožnost přebíjení.

+30
  • PC 80
Tato hra ukazuje, že když se dosadí padouch nebo jakákoliv záporná postava do hlavní role hry, může se to při trochu té dobré vůle i povést. Dokonce tak dobře, že z nesympatického zabijáka, který okradl své snad ještě horší “kamarády“ pracující pro zločineckou organizaci, se rázem stane člověk - postava, která si vás získá, jejíž motivy pochopíte, ztotožníte se s nimi a dokonce začnete takové postavě i fandit. Přesně taková podání popohání hráčovu nutkavost dohrát dějovou linii a zjistit jak nastíněné osudy vůbec dopadnou, zda se bude žít nebo zemře ve strašlivých mukách v pařátech pronásledovatelů, lačnících po pomstě.

Takovou postavou je Kane, není ale na všechny ty nastíněné peripetie sám. Jako hlídací pes je k němu přiřazen psychopat Lynch, svou labilností přesně doplňující dvojici (svou povahou se postará o několik pěkně horkých chvilek). Hlavní zápletka není originální, ale je prezentována ukázkově, ve filmovém feelingu, s dobře vykonstruovanými zvraty a dvěma možnými konci. Děj je dobře doplňován během načítání misí ale i přímo ve hře, kdy na sebe častokrát tito dva šílenci pořvávají a tím dávají zakusit atmosférickým pocitům skutečnosti.

Ta přímo sálá z každého prostředí, ve kterém se hra zrovna nachází. Již útěk v první misi ve mně evokoval zběsilou přestřelku á la HEAT (Nelítostný souboj) a přesně tímto tempem se ubírá celá hra, s občasnými prvky, holdující klidné a tiché eliminaci protivníků. K tomu zde slouží obsahově dostatečné množství zbraní všeho druhu, získávané po padlých, kde jsem si asi nejvíce oblíbil M4. Klasickým neduhem spojeným s kupou nepřátel zůstává umělá inteligence (náznaky občasného krytí nebo snaha protivníka dostat se vám do týlu tu jsou), která je ztvárněná stylem “nás mnogo“. To neplatí o jednoduše ovladatelných spolu neřádech, kteří mě svou AI vcelku překvapili.

Technická stránka hry je plně vyhovující a nadprůměrná. I když grafika není na úrovni nejlépe vypadajících her té doby, určitě vše vynahrazuje audio složkou, level designem, obsahem i všeobecným vymodelováním akce (až tedy na pár na nervi jdoucích momentů).

Pro: Kane, Lynch, zbraně, přestřelky, prostředí, filmovost, zvuk

Proti: Ai nepřátel, level design, grafika

+26
  • PC 75
Kane & Lynch je výborná atmosférická střílečka z třetího pohledu, která vtáhne a nepustí. Příběh je dobře napsaný, v dialozích si hlavní hrdinové neberou servítky a o humorné slovní přestřelky mezi nimi není nouze.

Osobně jsem hru projel za jeden den a to je hlavní problém, herní doba je cca 8 hodin na nejtěžší obtížnost. Má sice dva zakončení, ale já jsem to vyřešil nahráním uložené pozice a neumím si představit, že by to někdo udělal jinak.

Grafická stránka hry mě po tom obrovském humbuku, co se okolo ní nadělal docela zklamala.

Jinak hra K&L dle mého názoru stojí za zahráni a určitě si jí za nějaký ten pátek projedu znova.

Pro: atmosféra, surovost, slovní přestřelky, akce.

Proti: herní doba, grafika.

+21 +22 −1
  • PC 75
Zezačátku jsem byl nadšený. Žádný nudný úvod, hra vás hned hodí do akce. Pak následuje originální tutorial, kde nikdo neučí vás, ale v roli učitele se ocitnete vy. Pak je několik akčních misí, dějovýách zvratů a... konec. Velmi studená sprcha po bezchybné akci se skvělou atmosférou, která si bere to nejlepší z Freedom Fighters a Hitmana. Jen Jesper se moc nepředvedl v podobě hudebního doprovodu - krom hlavního motivu mě žádná muzika nezaujala.

Hře jsem dal nízké hodnocení hlavně kvůli délce, ale také kvůli sestupující kvalitě hry - zezačátku to vypadá, že budete plnit samé originální úkoly, že se budete dostávat hlouběji do charakterů postav, že nějak vyústí Lynchova závislost na lécích, že se prostě stane NĚCO víc, než se stalo. Což je možná trošku nefér, protože první půlka hry je skvostná - scéna na staveništi se mi vryla do paměti. Řvoucí Kane "Měls mi dovolit s ní promluvit!" mlátící krumpáčem do mafiána nemá chybu.

Na konci nám tvůrci připravili překvapení v podobě závěrečné volby, které potěší, ale výrazněji nenadchne, zvlášť když člověk zjistí, že fakt je konec.

A dotaz pro ostatní: doprdele, co je to dneska za módu s tou nesmrtelností ve hrách? Dostanete pár kulek, schováte se a jste jako rybička. A když ne, tak k vám někdo přiběhne a bodne do vás adrenalin. Pokud se neplete, Kane a Lynch má být hra pro dospělé, ne pro předškolní děti???

Pro: jednoznačně děj, pojetí, atmosféra, halucinace při umírání, hlavní charaktery, akčně vyprávěný příběh, první půlka misí

Proti: čím víc se hra blíží ke konci, tím víc zklouzává k mainstreamu; na tak originální nápad je to příliš krátké a nevyužité

+21
  • PC 65
Série Hitman mě prozatím minula, a tak mé první setkání s výtvorem IO Interactive bylo právě až při hraní trochu drsnější akční střílečky Kane & Lynch: Dead Men.

Mohlo to být klidně i o něco drsnější, protože jak Kane, který je schopen zradit kohokoli za jakýchkoli okolností, tak i Lynch, jenž mívá velmi často záchvaty, při nichž zastřelí cokoli, co se hýbe, jsou prostě dvojka do nepohody a i když se nemají zrovna dvakrát rádi, musí chtě nechtě neustále spolupracovat.

Příběh má klasickou zápletku (únos rodiny), která se postupem času trochu vyvíjí, ale nejedná se o nic převratného. Hra ale staví hlavně na střelbě, a ta, i když má trochu podivný zvuk, je tu vyřešena vcelku dobře. Horší už to je se systémem krytí, kdy se Kane kryje jen když je na okraji nějaké zdi, bedny, auta... Nejvíc mě ale štvalo, že se tak děje automaticky, žádný nápis "Pro krytí stiskni E" zde nebliká a mnohokrát se tak Kane kryl, aniž bych o to vůbec stál.

Ukládání hry je kapitola sama pro sebe. Proč sakra, když skončím a druhý den si pustím hru znovu, tak nemohu pokračovat od posledního checkpointu, ale musím opakovat celou misi? Ještě štěstí, že má K&L tak krátkou herní dobu, která má přínos i v tom, že ke konci už hra trochu ztrácí šťávu, tak proč to ještě natahovat.

Díky tomu a díky dvěma alternativním koncům si K&L někdy v budoucnu možná ještě zahraji, protože splnil má očekávání a nebýt zmíněných nedostatků, mohlo se jednat o trochu povedenější titul.

Pro: Kane, Lynch, střelba, pár misí, herní doba

Proti: systém krytí, ukládání

+19