Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gears of War: Ultimate Edition

25.08.2015
01.03.2016
kompatibilní
76
41 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Gears of War: Ultimate Edition je remasterem Gears of War (2006). Počítal lze i s obsahem, uvedeným v PC verzi Gears of War (2007), který představuje pět bonusových epizod z Aktu 5 a trojice multiplayerových map. Titul poprvé vyšel na Xbox One v srpnu 2015 a za půl roku také na PC, exkluzivně pro Windows 10.

Zopakujete si hrdinský epos, který započal známou cover-based shooter trilogii. Její středobod, původně na doživotí odsouzený veterán Marcus Fénix je především srdnatou korbou, která se s hrstkou spolubojovníků neváhá prostřílet skrz hordy z nitra podzemí vylezlých Locustů, jen aby bylo lidstvo zachráněno.

Ultimátní edice přinesla řadu vylepšení, zejména co se technického zpracování týče. Za zmínku stojí podpora 4k rozlišení, detailnější grafická stránka, vylepšené ozvučení a odemčená obnovovací frekvence. Do kampaně přibyla Normal obtížnost, do multiplayeru zase nové módy, jako Team Deathmatch, King of the Kill či 2v2 Gnasher Execution.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tahle testosteronem čpící, krvavá a masitá střílečka dokáže (i po těch letech) ukázat, proč je její statut LEGENDÁRNÍ. Masitou nezmiňuji kvůli pohyblivým horám svalů, které si sjednoceně říkají Delta One. Střílení do nepřátel nebo jejich porcování motorovkou je díky Unreal enginu pořád zábava. Akční pasáže působí díky monumentálnosti hry ještě o úroveň výš než "jen" epicky a vylepšení grafiky v tomto případě je jen malá bonusová třešnička na dortu.

Gears of War jsem na Xboxu 360 nikdy nedohrál. Při hraní jsem se přemlouval a snažil se nemyslet na neohrabané pohyby hlavní postavy a tuhý kořínek nepřátel, obzvlášť v lokacích, kde se na mě sypali nepřátelé ze všech stran. Bez ovladače jsem si hru užil mnohem víc.

Technický stav je dost problém. Propady FPS, nespuštěné skripty nebo zasekávání se o neviditelné předměty, případně propadávání se do textury. Bohužel to strašně sráželo atmosféru hry. Uměla inteligence nefungovala v situacích, kdy se Marcus a spol rozdělí na dvojce. Jakmile se Marcus a (většinou) Dom vydali někam sami, jakoby parťák uměl jen jeden příkaz - jdi rovně. V podstatě žádné střílení nebo krytí a jediné na co byl v přestřelkách dobrý, bylo to, že fungoval jako cíl pro nepřátelé, což zrovna v souboji s Brumakem bylo o nervy. Někdy se pro jistotu ani nehýbal a prostě se portoval na checkpointy.

Technické nedostatky sráží atmosféru, ale hlavní core hry stále funguje a to víc než dobře. Hordy nepřátel v kombinaci s Marcusovou motorovka udělají pořád dost (ne)parády. Dospělost příběhu a zároveň jeho jednoduchost (zachraň svět) padne skvěle do atmosféry hry.

První Gearsy jsou přímočará akce o záchraně světa. Dost zamrzí nemožnost pokračovat v hraní dalších dílů na PC, protože mě dost zaujal svět vystavěný kolem bojů lidí s Locusty, ať už kvůli designu nepřátel, tak třeba i kvůli architektuře. Klidně bych se rád po těch letech zbavil přesvědčení, že "hory svalů" nemusí být vždy jen parodující a s nadsázkou vytvořené postavy.

Herní výzva 2019 - 7. "Hra roku"
+15
  • PC 50
Ke GoW jsem se dostal až ve čtvrtém dílu s Gamepassem. A čtverka byla super střílečka. Pětka o něco horší, ale furt jsme si to s kámošem užili. No nedalo nám to a pustili jsme se i do remaku té legendární hry, která nastavila design krutopřísných chlápků se 150 kg svaly i do dalších rádoby hustých akčních her.

Hustější než Marcus a Dom už umí být asi jen Doom Slayer, kterej je holt na ty hordy hnusáků sám. Tady se v přesné sekvenci město, noční město, důl, město a vlak snažíte opět zachránit svět. V nekonečných stejných koridorech a assetech, kde se jenom mění kulisa střílíte nekonečným množstvím nábojů nekonečné hordy gumových nepřátel a někde na pozadí se zase nakousává příběh, který je sice hrozně zajímavý, ale musíte si ho přečíst na internetech. Celá hra je o tom, že mám nějakýho hnusáka-bosse jehož jediná motivace je zavraždit všechny lidi, kterýho celou hru naháníte, abyste ho.. chvilka napětí.. ano, zastřelili a vyřešili světovou krizi. A všechny ty drsný řeči se berou hrozně vážně, což je asi největší zklamání. I ten Doom má větší nadhled.

Hru trošku ozvláštní momenty v podobě přebíhání k hořícím barelům v nočním městě, bránění se u benzinky, strašlivá jízda v autě nebo třeba vtipná klasická pasáž "nekonečného" vlaku, který dojede na konec cesty přesně ve chvíli, kdy splníte, co máte splnit :D

Co je fakt dobrý, tak grafika. Docela jsem byl překvapený, jak podobně ta hra vypadá se 4. a 5. dílem, péče ta hra dostala hodně. O to víc zamrzí, že už se nikdo nepustil i do dalších dvou pokračování, aby si to člověk aspoň mohl projet komplet na PC. Každopádně hra trpí na masivní framedropy ze 144 fps na 30, zglitchované mrtvoly nepřátel, semtam se propadnete pod texturu a AI střílející na enemáky přes stěnu už je taková klasika

Věřím, že ve své době byla původní hra pecka, ale popravdě tento remake mi přijde dost zbytečný. Především Gears of War 4 je zábavnější, hravější a variabilnější TPSka a když si tyto hry zahrajete hned po sobě, tak uvidíte, že i obyčejné střílečky se pořád posouvají a mají co nabídnout.
+15
  • PC 90
Já mám tu hru prostě rád. Užil jsem si ji v roce 2007 sólo, posléze o několik let později hned 2x s bratránkem v coopu a nyní se kruh uzavřel v podání Ultimate Edition, prozměnu zase sólo. Gears of War je přímočará cover-based střílečka, sic ve svém prvním dílu s velmi minimalistickým on-the-road příběhem, ale velmi zajímavým zasazením a až překvapivě bohatým lore, jehož největším nedostatkem je to, že si ho člověk musí dohledat na wiki. GeoW tedy trpí stejnou chybou, jako všechny velké slavné akční sci-fi série - od Killzone až po Halo - leč plynoucí z podstaty svého žánru lineární střílečky.

GeoW jsem dohrál několikrát. Zatímco při prvním hraní jsem netušil ani, že se nebojuje s emzáky na Zemi, při posledním runu jsem se architekturou planety Sera vyloženě kochal a lovil různé detaily. Může za to asi i fakt, že hra opravdu výrazně prokoukla, všechno je najednou mnohem detailnější. A že grafika není tak přesaturovaná a textury tak low-res, jako u původní verze, tak i rozpoznatelnější. Ultimate Edition v tomto ohledu nelze jednoduše nenazvat opravdu poctivým remasterem. A remaster to není jen vizuální, i hudba a zvuky působí daleko mocnějším dojmem (např. rachot gearu a dupání při chůzi).

Nemám sice na dnešní poměry nejsilnější mašinu, ale časté propady snímků a trhání hry v momentech, kdy se zjevně načítá další část mapy, připisuju na vrub mizerné optimalizaci, než-li své sestavě. Určitá neodladěnost a různé drobné grafické glitche a fyzikální bugy bohužel zážitek přeci jen trochu kazí a je škoda, že se je tvůrci ani nesnažili fixnout.

Hratelnost je na tom ale stále dobře. Je sice znát, že už se dneska tempo cover-based stříleček trochu posunulo a GeoW může občas působit trochu těžkopádným a pomalejším dojmem, ale mně tahle minimalistická, ale ve svém jádru velmi odladěná a zejména na gamepadu zábavná hratelnost s minimem odboček seděla už tehdá v roce 2007 a nemám pocit, že by nějak výrazněji stárla. Komorní styl vyprávění, kdy je celá hra jednou ucelenou misí odehrávající se v rozmezí jednoho dne, mi taktéž sedí. Jen je trochu škoda, že je hra na propracovanější dialogy poměrně skoupá a hlavní postavy jsou spíše jen takové zábavné macho karikatury, než-li uvěřitelné charaktery.

Ale jak říkám, já mám tu hru prostě rád.

Pro: hratelnost, tajemný setting, stylizace, architektura, gunplay, citelně vylepšená grafika, vyšší dynamický rozsah a obecně kvalita ozvučení, zajímavý lore...

Proti: ... který si člověk ale musí najít na wiki, optimalizace, drobné grafické a fyzikální glitche, AI spolubojovníků

+13