Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@S4TW (19.04.2024 09:14): Tak to je samozřejmě blbý příklad. To je jako říct, kdyby udělali japonci Shreka, je to Anime? Jasně že není. Stejně JRPG fantasy klasického stříhu, má prostě aspekty který k tomu patří, ať už vizuál postav, světa, přístupu ke kombatu atd. Pokavaď ti ta hra evokuje a vypadá jako JRPG, tak není důvod tomu tak neříkat. Hlavně pokud i tvůrci sami tvrdí že dělají hru ve stylu JRPG.

Je to prostě zbytečný slovíčkaření. A normálně se i při nákupu mangy říká manga komiksům co jako manga vypadají i když jsou od autora jiné národnosti. Jasně můžeme se šťourat v tom že ale MANHWA je zase čínský komiks, ten vypadá podobně bla bla. Ale vždyť je to ve výsledku úplně uprdele :D

Aspoň doufám že @Malignus: vůbec nějaké JRPG aspoň dá aby mohl do budoucna lépe posuzovat :)
@S4TW (18.04.2024 10:27): Jo tak já se nehádám a chápu tě. Na první dobrou vzhledově je to typické scifi - fantasy JRPG dobrodružství a ty se dělají nejvíce a podobný si jsou dost. Tady ale v rámci toho vnitřku to vypadá docela fajn, ale jako žádný objevené ameriky nečekám. Já mám pro tyhle road trip fantasy slabost i když jsou místy jak přes kopírák :)
@jones1240 (18.04.2024 09:46): ale abych nebyl špatně pochopen, vypadá to fakt dobře, ale jen z obrázků to na mě působí hrozně stereotypně, kdybych někomu neznalému měl popsat, jak vypadá dnešní jRPG, tak mu s klidem pošlu screen z téhle hry :)
@Fritol (10.04.2024 10:58): to jsem se špatně vyjádřil, mě to přijde generický ve srovnání s AA/AAA tvorbou... na indie hru to samozřejmě vypadá skvěle, ale chybí tomu ten indie nádech :)
@S4TW (10.04.2024 10:03): Mě to teda přijde graficky dost jiné/hezčí než většina budget JRPG. Ale jak píše jones, lidi tohle baví prostě a já nejsem výjimka. Za mě dobrý prostě a těším se. Aj jim přihodím na kickstarteru když nebudou chtít přes 30 eur.
@S4TW (10.04.2024 10:03): Což je právě pro hodně JRPG fans včetně mě i dobře :D Ono hodně her v tom žánru je si podobných a pořád to baví hromadu lidí. Ale co tak čtu tak si můžeš budovat svojí bázi či řešit různé elementární puzzly, což zní fajn, plus i ten vizuál není špatný. Navíc možnost datign sim to jistí pro Otaku nerdy :D
@jones1240 (09.04.2024 23:09): vypadá to jak generické jrpg zaměnitelné s desítkami dalších... dobré to být může, ale na první dobrou to nemá fakt čím zaujmout, maximálně tím, že: jééé, další fantasy/scifi jrpg!
@Paul (06.04.2024 12:46): České nečtu a tyhle tři zrovna taky ne. Ale tak stane se, nemůžu stíhat vše.

Hra je to fakt hezká, i přes tu vyšší částku bych čekal víc backerů. Škoda. Dík za info, zahrál bych si to, kdyby to někdy vzniklo teda. Třeba najdou jiný způsob financování.
@Fritol (06.04.2024 10:43): to mě překvapuje žes o Scribe neslyšel, většina CZ webů o tom napsala, vortexáci měli Mikiho Podprockýho v rozhovoru. V zahraničí jsem o tom ale viděl napsáno jen na rpgcodexu, rpgwatchi a neogafu. Nevim jestli by byli úspěšnější na startovači než kickstarteru. Souhlasím že 50K je na 2D pixel art hru dost vysoká laťka. Ale fakt mám dojem že v mainstreamu už o crowdfunding (hlavně ten kickstarter) aspoň v zahraničí není moc zájem. Málokdy vidím že by se o tom psalo nebo na redditu upvotovalo.
@Paul (06.04.2024 10:33): O Scribe taky slyším poprvé (jinak by měli změnit font, i když to jsou jen prezentační obrázky). V dnešní době by měli oslovit/přesvědčit nějakého streamera nebo rozjet nějakou kontroverzní kampaň na přilákání pozornosti :) Třeba video, jak padá Cybertruck ze skály... ("And now for something completely different"...)
@Paul (06.04.2024 10:33): Nemyslím si, že je pasé, když nechceš nutně desítky mega. Jen potřebuješ nějakou reklamu na samotnou kampaň. O Scribe slyším prvně a to koukám na novinky z her téměř denně (a imo chtějí moc na 2D pixelart hru). Navíc si myslím, že Česko je specifické v tom, že když se objeví nějaká trochu dobře vypadající hra a česká media o ní napíší, což většinou ochotně udělají, tak ty hry mají potenciál vybrat mega nebo dva na startovači nebo hithitu.

Nevím, jsem trochu skeptický, protože takhle to bude jen další "generické" fantasy v early accessu. A není to ani online hra aby to zpopularizovali nějací streameři a youtubeři. Osobně si myslím, že je lepší vybrat mega od domácích hráčů a světu prodávat až hotový produkt, než prodat pár stovek kopii v early accessu. Ale třeba tu kampaň zvládnou a chytne se to. Nebo ty prachy nepotřebují, případně budou hledat investora. Uvidíme.
@Fritol (06.04.2024 09:12): jako taky early access není pro mě. Je otázka jak jsou na tom finančně, jestli ho vyloženě už potřebují nebo ne. Ale crowdfunding už je dneska dost pasé, pro nový projekty bez existující fanbase. Scribe nejspíš neuspěje, přitom vypadá skvěle. Ten Žižka by mě taky zajímalo, co s tim je.
@Paul (06.04.2024 09:07): Mě teda dost irituje ten early access. Nemám to rád u příběhových singl her. Úplně vidím, jak na něj budou spoléhat finančně, ale nikdo to nebude kupovat, protože nikdo nechce hrát nedokončenou příběhovku. Takže vyjde pár updatů a pak to umře. Snad se pletu teda, ale takhle dopadá většina EA her. Kdyby si radši udělali kickstarter. Nebo i ten blbý startovač, češi by na to pár mega dali.

Jsem si díky tomu vzpomněl, že slováci dělali hru podle Žižky, toho filmu. Po tom se nějak slehla zem.
@Richmond (05.04.2024 11:18): Jo, to vypadá hodně hezky. Nikdy jsem nic takového nehrál, neb tahle éra C64 RPG mě minula, ale pokud to bude ovládáním uzpůsobeno dnešním hráčům a nebude to příliš hardcore, tak bych to i zkusil. Minimálně graficky je to fakt krásné. :)
@Charllize (20.02.2024 20:20): Jo, to možná někdy dám, až tomu klesne víc cena. Působí to hodně budgetově, tolik mě to neláká. Sand Land vypadá jak AAA hra alespoň. A snad i se slušným příběhem, což mě potáhne nejvíc, charaktery vypadají zábavně.
@Charllize (20.02.2024 20:12): Trochu mi vadila ta stylizace když to představili, ale jak teď koukám na gameplaye, tak mi to přijde ok. Na JRPG poměry hodně originální imo a ten akční souboják ve vozidlech mě bude imo hodně bavit.
Já to mám podobně jako Ringo, prostě něco mě zaujme a potom jdou všechny kategorie a hodnotící hlediska stranou. Nejlepší RPG z poslední doby jako Disco Elysium nebo Pentiment mají nějaké společné rysy, které asi uznávám i já.

Osobně asi nemám rád úplnou volnost ve světě, kdy můžete jít na jakoukoliv světovou stranu a je to celkem jedno, protože dostanete podobný questy, podobný nepřátelé a podobný prostředí. Rutinní klikací věci jako
crafting, bylinkaření a podobně mě nebavěj, nesnáším scaling stejných předmětů a nepřátel.
@MickTheMage (09.01.2024 16:15): Většinou lidi začnou odpadavat v druhé části kdy na ne hra vyvalí dva nahodne generované dungeony každý o sto patrech. A ti co to přežijí odpadnou v části třetí kde je 3650 pater dungeon. ( dá se přeskakovat patra výtahy ) Ale první část hry bude odehratelná pro každého. Jsou to jakoby tři hry v jednom, plno recenzentů to dodnes neví, dohrali první část, šli titulky a tím skončili :)
@Charllize (07.01.2024 20:58): Dig more, to vyzera ako Class of Heroes co som nedavno hral... well, neni to uplne art style preferovany, ale why not. Problem skor je s naplnou tohto typu hier (ak sa hraju podobne ako mnozstvo japonskych Wizardry klonov) - po case to zacne byt pre mna straaasna nuda :) Ale kto vie, jedneho dna si to mozno aspon zahram - s tym problem nemam. V poslednej dobe, pokial s hrou stravim aspon 30 hodin a bavim sa pri tom... dohranie uz nebyva priorita :)
No je zajímavý jak různorodý ten přístup k rpg nakonec je a jak to tak vypadá tu definici rpg z toho zase nesastavíme :)
Taky na tom je hezky vidět proč je někdo z nějakého rpg zklamaný a ostatní nechápou proč.
Takže dík všem za odpovědi, bylo to poučné !
@Charllize (07.01.2024 12:25)
- Svět komplet (jeho velikost, přírodní krajiny, kultura, rasy...)
- Vylepšování postav a předmětů, crafting
- Volnost
- Atmosféra (spojeno s hudební složkou))
- Hratelnost
- Grafika
- Hlavní postavy a jejich příběh
- Hlavní linie
@AlieN (08.01.2024 15:42): Jestli s tím Doomem reaguješ na mě, tak Doom RPG je krokovací dungeon, nikoliv nějaký mobilní port té původní FPS. Tam je ovládání úplně v pohodě.

Jinak mě vždycky u těchhle velkých her na mobilech štve ten pocit, že to můžu hrát na čemkoliv jiném, než na mobilu, což je vždy lepší volba, tak proč to na tom mobilu hrát. Bohužel exkluzivních mobilních RPG, které za něco stojí, je minimum. Napadlo mě ještě Elven Chronicles, to bylo solidní JRPG. Bohužel taky je zapotřebí J2ME emulator, neb vyšel jen iOS port. A mobilní Gothic 3 nebo Might and Magic II byly taky fajn.
@včelka (08.01.2024 13:24): Hry které vyšly na Nintendo handheldy jsou na mobilu ideální - Chrono Trigger, Pokemon, etc. Nevím tedy jestli jsou na android úplně nativně, ale rozjet to nebyl problém i na naprosto shitových telefonech.

Dooma jsem na mobilu kdysi taky dohrál, ale to je s tím ovládáním spíš masochismus.

A Kotory co zmiňuje Jab jsou na mobilu taky výborné, fungují tam i mody.
Někdo se tu zmínil, že hraje starý hry na mobilu, tak mě napadlo se zeptat, jestli někdo doporučíte nějaký RPG (a vlastně nejen to), ideálně nějakou starou klasiku, co je dobrý na mobilu? Mobilní hry mě nebavěj, ale mít v kapse "opravdovější" hru se může hodit :) Jestli teda existuje něco předělanýho pro android, kdysi jsem zkoušela něco rozjet přes mobilní dosbox či co a moc mi to nešlo.
Já už asi u her nemám vyloženě preference, co to musí být. Jak tu již někteří psali, musí mě to bavit a vtáhnout mě to a jestli to udělá možnostmi, stromem schopností, příběhem, lorem, souboji či postavami, je mi ve finále jedno. Když třeba vynikající příběh s postavami proložený nekonečným grindem, tak mě to dokáže otrávit i ten příběh. Nejvíc mě asi vadí repetitivnost bez posunu, dělat něco milionkrát, protože byli autoři líní. Já mám třeba i hodně rád volnost ve hře, kdy si můžu řešit věci po svém, ale zase přílišná volnost sklouzává k tomu, že se ve hře jakoby ztratím a úplně ztratí drive... Dřív jsem si třeba myslel, že upozaďuji souboje, ale jen v případě, pokud mám pocit, že 95% hry se člověk nic neučí a opakuje dokola stejnou mantru bez přemýšlení (bohužel spousta jRPG).
@Charllize (07.01.2024 20:58): Tyhle žebříčky jsou past :) Teoreticky bych si tu mohl nějaký sestavit, ale pak přijde hra typu XCX, která na to jde podle toho žebříčku zhruba přesně od konce, já tomu dám 100% a je vymalováno :)
Všechno už bylo řečeno, takže to vezmu jinak než bodovým soupisem, co by dobré RPG mít mělo. Vždy jde v podstatě o jedno a to hlavní. Musí to mít něco, co mě totálně pohltí a vtáhne a to klidně od prvního screenshotu, který jsem třeba někde zahlédl. Když to vzbudí dojem, že tohle je dobrodružství, které chci na počítači zažít, tak má hra více než z poloviny vyhráno. A ten zbytek aspektů, které by kvalitní RPG mělo mít, docením až pak, buď se to tedy dostaví tak nějak automaticky samo v průběhu hry, popřípadě jsem i ochoten prominout nějaké nedokonalosti v jiných aspektech hry, pokud je hra opravdu zážitek v tom smyslu vtažení do toho světa. Tohle ale neplatí jen pro RPG, ale pro všechny žánry her, které hrávám.

Uvedu příklad. Když jsem hrál své první RPG v životě, Eye of the Beholder, a první kontakt s tímto typem hry bylo intro a následně výhled do kobky, koukal jsem na to s úžasem a prozkoumával prvními krůčky chodby, otevřel první dveře a sejmul prvního kobolda. To už jsem věděl jsem, že tohle je přesně ono, něco, co je děláno dle mého gusta mně na míru. Vše ostatní jakoby přestalo existovat. A to jsem nevěděl ještě nic o lore toho světa, nic o pravidlech, na kterých to běželo, natož abych tehdy posuzoval, zda jsou dobré nebo ne, to jsem teprve vstřebával postupem hrou. Hru jsem si užil na max a dodnes na ní rád vzpomínám, dohrál jsem několikrát a mám chuť si ji zase zahrát v podstatě kdykoliv. Takže v první řadě je to všechno o zážitku a ten asi každý vnímáme jinak.