Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

< >
@Jab (09.05.2020 20:29): už jsem o té neutrální verzi slyšel. Tentokrát jsem to vzal jako spojenec Avlee a za světlou stranu, tak mi to vyšlo při cestování. Hrou jsem prošel úplně lehce, jelikož už znám nazpaměť skoro všechny dungeony, mohyly a truhly. Jediné, co mi dalo sakra zabrat, bylo druhé povýšení rytíře (vyhraj Arénu 5x na Knight obtížnost). Nechal jsem to až na konec a bohužel se mi generovaly nejtěžší potvory i na nejnižší obtížnost..

8ku teď jedu bez draků (výjimečně) a pořád mi připadá nějaká lehká..
Ja kdyz jsme hral MM7 naposled, v roce 2013, jsem mel snahu ji nejak vylepsit vzhledove. Tak jsem spatlal nekolik modu dokupy a vysledek byl docela super. Jen to pak vzdycky spadlo pri vstupu do Brakadske pouste a ja nevedel co s tim. Teda vedel jsem co to zpusobuje, lepsi sprity postav a vegetace, ale neslo to vyresit jinak nez vzdycky prehodit save do verze bez modu, coz je otrava. Dneska uz bych se na to vykaslal a hral to bez modu. Jsem zvedav kdy me to zas popadne, zatim jsem od toho roku 2013 vydrzel :)
https://www.youtube.com/watch?v=W-SsL6FH4lg
Ja mám VII a VI rovnako rád, jednoducho sa tam neviem rozhodnúť a VIII stále tiež, hoci tam už ten rozdiel je. Ale zas tá osmička je veľa vecami na pomery toho klasického fantasy exotická - či už možnosť hrať za draky, minotaury, trollov atď... alebo aj kombinácia lokácii a frakcii. Začínal som na V, ale nedohral som to kvôli bugu a vracať sa k tomu fakt už nemám chuť, oproti tej VI-VIII trilógii, ktorú som prešiel viackrát.

@Fingon (08.05.2020 23:10): Aby toho nebolo málo, tak ešte aj Renaissance nahrali variáciu na Albinoniho Adagio. :) Ale mne sa teda ich "verzia" veľmi páči.
@oldgamer89 (09.05.2020 19:58): Taky mám sedmičku nejraději. A i proto, jak už jsem zmiňoval, že má člověk tu volbu a ta mění průchod hrou i konec. Resp. těch voleb je více. Ale volba mezi Avlee, Erathií a nezávislým královstvím Harmondale (a ano, tohle opravdu jde) není až tak zásadní.

Jinak osmička je fajn, když nevezmeš draka. Tak jednoduché to je. S drakem deset procent dolů. :)
@Jab (08.05.2020 19:13): @Richmond (08.05.2020 20:28): @Fingon (08.05.2020 23:10):

Díky za reakce a Fingonovi za spoiler :D

Jinak se ještě (jednou) vrátím k 7. dílu, který je dle mého názoru z novodobé trilogie 6-7-8 s přehledem nejlepší. Leží mezi dvěma díly a přesně tak se i chová, není ani lehký, ani těžký, ani krátký, ani dlouhý..vše tak akorát. K tomu hudebně, hratelně i příběhově téměř dokonalý. Lze jím projít jak vymlácením všeho co se hýbe, tak i pomocí neviditelnosti téměř bez jediné rány. Návody tvrdí, že "Labyrint" a "Eofolské tunely" nelze díky úzkým uličkám a skupinám protivníků typu Minoutaur, Behemoth nebo Hydra projít jinak než násilně. Kecy, stačí použít mozek a hráč se nikoho ani nedotkne. Stejně tak celou "Kolonii Zod" jsem nechal žít, jen jsem se na chvíli objevil za zády Xenofexe, odpravil ho a ihned se teleportoval pryč. Proč ne, lze to i takto.

Ty sci-fi prvky se mi na něm právě hodně líbí a těm, kteří si na ně stěžují: není to tak strašné, defakto jen ve 3/4 hry jdete odpravit nějakého týpka s blasterem, což mimochodem ani nejde pořádně poznat. Pak se zase ihned vracíte do fantasy prostředí a vybíjíte ďáblíky a pár jiných potvor, no a nakonec se tedy potopíte k vesmírné lodi a seberete z ní jednu součátku, následuje závěrečná animace a konec. Otázka asi 10 minut. Zas tak strašné to podle mě není.

Před 3kou jsem včera večer ještě rychle rozjel 8ku (nějak nemůžu najít to odhodlání se do těch starých dílů pustit..) a dnes kolem poledne už jsem byl skoro na konci. 8. díl je prostě lehký jak facka. A to najímaní nových družijníků, já nevím...zjistil jsem, že mě opravdu nebaví jakkoliv vylepšovat postavu, kterou o pár hodin později propustím a najmu si místo ní dvakrát tak silnější..
No a 6ka mi připadala na moje poměry zase moc HC.

Takže jdu na tu 3ku právě teď a omlouvám se za možná zbytečný text, kterým jsem si trochu ulevil :)
@oldgamer89 (08.05.2020 18:23): o trojce (jakožto o dílech 1-5) vím vpodstatě jen to, co jsem si přečetl k příručce k MMVI, ve které byl o každém předchozím dílu napsán vždy jeden odstavec. Takže ti poradci v sedmičce mají být členy jedné z part z předchozích dílů.

jinak v outru sedmičky za light opraví jakési zařízení a setkají se s Corakem.

Might and Magic Evolution - nemůžu si pomoct, ale i po letech se mi šestka líbí ze všech nejvíc. Na osmičce mě, když si to tak vezmu, nejvíc bavili ti mnou ovládaní draci (vím, jsem v menšině). Sedmička měla nejlepší příběh a hudbu k Evermoon Island, ale šestka je šestka, tam stále nacházím nejvíc pozitiv.

Jinak je sranda, že Romero a spol. odkazi Rammsteini (Sonne - počkejte na ženský vokál) evidentně používají stejné samply:-P

Jinak mě ale dostává tenhle kousek (není to nejlepší piece z šestky ale pro srovnání:

Further exploring of the Temple of Baa

Leoš Mareš - Lži jsou jako déšť

Albionini - Adagio (vždycky zapomenu skladatele. Vždycky. )
@oldgamer89 (08.05.2020 18:23): Tak ke trojce mapy nejsou potřeba. Návod si zakaž, dá se to dohrát bez něj (a to i když nebudeš vědět některé hádanky). Pro mě srdcovka, jediný díl, který jsem dohrál 2x). Doporučju v každé nové lokaci si zobrazit info o ní, rozhodně to příspívá k atmosféře.
@oldgamer89 (08.05.2020 18:23): Ta návaznost tam je, pokud si vzpomínám, jen poměrně pomenší. A člověk se bez její znalosti rozhodně ve světě MM7 neztrácí. Je to spíše taková cool souvislost, která udělá radost (podobně jako potkat pár HoMaM 3 postav v osmičce). Ale tohle je u té série fajn, že tam ta propojenost byla. Tu více (HoMaM 3 a MaM 7) tu méně.
Trošku tady navážu na nedávnou diskuzi o mém hraní série M&M. Právě jsem jako rozcvičku znovu dohrál svůj oblíbený 7. díl. Všechny úkoly splněny, včetně těch povyšovacích i hádanky z obelisku. Ty nejtěžší úkoly jsem dal s přehledem napoprvé. Tolbertiho jsem umlátil zpoza sloupu bez ztráty zdraví atd. Postavy 61. level.

Zítra jsem se rozhodl rozehrát premiérově díl třetí. Opět anglicky, bez návodu a map. Údajně má spojitost právě se 7kou, takže asi proto. Držte palce.
@Jab (07.05.2020 13:07): Ne, s mou zásobou her z posledních let mi to zabere tak rok, dva než se vůbec dostanu přes ty, co mám nainstalované (a to ještě za předpokladu, že je budu hrát) :( Ale vím o ní.
Já bych řekl, že jRPG, stejně jako vizuální novely, Japonci moc dělat neumějí, ale ta fanouškovská tvorba kolem je super.
@Charllize (06.05.2020 17:13): To bohužel nebyl vtip, ale hodně smutné poukázání na fakt, že vlastně existují jen čtyři zajímavé "novodobé" západní RPG... A to je navíc Deus Ex zločin proti SS2 a KotOR zafixování moderní BioWare "master" šablony, ze které není radno sejít. Čili ten obrázek je jako fotografie z pohřbu.
@AlieN (06.05.2020 20:49): Tak už tomu je, po blbém vtipu může následovat jedině vtip dlouhý.

Nechci zbytečně veřejně peskovat, ale vystupování uživatelů s postem moderátora by zasloužilo uvážení, zdali nebýt s vtipy na něčí účet opatrný, stejně jako s odezvou na reakce, které to logicky vyvolá. V poslední době je těch přešlapů už trochu moc.
@Richmond (06.05.2020 21:45): No, ono ty NES a SNESovkové či jRPG z Megadrive měly všechny takové menší panáčky, kde jsi taky nepoznal detaily a v portrétech to byly celkem v pohodě obličeje, žádné děti. Problém je to u novodobých jRPG, kde je 16 letý týpek do nejmenších detailů vykreslený protivný emo, kterého bys nejraději jako hlavní boss udolal a ne naopak :-)
@Naginata (06.05.2020 21:41): Já to říkám celou dobu, nejlepší časy cRPG byly v době, kdy postavy měly akorát jméno a statistiky! V prvních Wizardry jsem hrál nejdřví za 16 letý kabrňáky a díky absenci vilných foteček jejich tvářiček jsem s tím neměl problém. Ted jsem dohrál čtvrtej díl, kde jsem pro změnu hrál za 100letýho záporáka (s nechutně záporným koncem mimochodem) a opět mi to přišlo normální :) Tyhle obrázky akorát narušují atmosféru!
@Jab (06.05.2020 21:17): No já to vzal všeobecně, protože on to je častý argument - "jRPG mají limity, jsou v tom či onom omezené, lineární a podobně". Pokud to Tul vztáhl na oba směry, tak je to ok. Každopádně připravit se o spoustu zábavy jen kvůli věku hlavní postavy....to jsem měl tak někdy v 15. - 18. letech, kdy jsem měl pocit, že se chci věnovat jakože dospělácké zábavě. Kolem dvaceti let jsem z toho dospěl a klidně si zahraji i Mária, který je infantilní :-)
Věk postav není podstatný, důležitý je příběh a hlavně jRPG nabízí neotřelý gameplay, prostě jsou to jiné hry. Nechápu, že někdo kolem toho pořád řeší kraviny. A říci, že jRPG mají své limity - tedy že západní hry limity nemají? Naivní nesmysl. Já jsem kvůli limitům, které v západní produkci nastavily po roce 98 západní RPG (co byly takřka dva roky před tím mrtvé, nebýt Falloutu) a vše se dělalo podle BG šablony, prchnul právě k jRPG, kde jsem objevil nový herní svět a drží mě to dodnes. Spletitost a komplikovanost příběhů z jRPG mohou PC jen marně někdy zkoušet napodobovat.
@M.a.t.t. (06.05.2020 20:50): Tak vždyť JRPG jedou na ty dramatické momenty a taková rychlá změna tomu vyhovuje. ;) Já v tom celém vidím kýč (spojený i s tím vizuálem). Ale beru, že někdo jiný to naopak vidí jako řadu hlubokých momentů (což je pro mě zase naopak definice kýče).
@jones1240 (06.05.2020 20:40): Tak řeknu rovnou, že jsou na hlavu. ;) Ale beru, to mi smysl dává.

Narážel jsem sám více na to, že si západní RPG dobře poradí s tím, že do sebe inkorporují nějaký jiný žánr či najdou novou větev RPG. Nenápadně tu zmíním třebas Deus Ex (/System Shock). Nenápadně páč si sám myslím, že už jde spíše rovnou o akci s prvky RPG. ;) Imho nic také špatného na tom, když tu se část odvětví vydá cestou open worldů. Jiná se zase chce přiblížit holywoodským trhákům (Mass Effect).

@AlieN (06.05.2020 20:49): To taky souhlas. Jak s tou délkou tak s tou absencí vtipné pointy. Ten první obrázek na tom jel. Ty další už byly takové předlouhé uražené reakce na ten první. K čemu takhle vážně reagovat na nadsázku?
@jones1240 (06.05.2020 20:24): Pozri, ja mám niektoré jrpg tiež rád. Ale aj západné aj japonské rpg majú svoje limity, niektoré spoločné niektoré rôzne. Ja som riešil to, či to je alebo nie je vtip (viď nižšie Fritolovi). A neviem odkiaľ berieš, že som hral len tebou spomínané a aký to má s týmto súvis. Či ti ide reálne o zovšeobecňovací vážny boj wrpg a jrpg?

@Fritol (06.05.2020 20:21): Netvrdím, že na prvom vtipe, čo som postol sa uchechtne každý, ale tie od Naginatu mi prišli už také moc prekombinované, ako keby vôbec nemalo ísť o vtip ale o nejaké "dôkazy". Je to také, že keď je vtip príliš dlhý alebo ho moc vysvetluješ, tak už dávno nie je vtipný.
@Jab (06.05.2020 20:36): Já to myslím upřímně, v japonských hrách je úplně normální že ti během hry vystřídají hodně žánru a šikovně si s nimi hrají.

Například z pohádky se nečekaně stane hutný politický thriller.

Ze slice of life bláznivé sexuální komedie se stane hororový psychologický thriller se zvratem který celou zápletku překope na ruby.

A to že se mnohem více zaměřují na rozvoj postav, asi nemusím ani rozebírat :)

Takže ano, podle mě si japonci se žánry vyhrávají nejvíce.
@jones1240 (06.05.2020 20:24): Moc nerozumím, jak se experimentování s žánry vyhýbá "západním" RPG. To stejné ta "různá témata". Není spíše to jádro opravdu v rozdílném vizuálu a do určité míry i v soubojáku? Jako že bych to s těmi rozdíly nepřeháněl, páč pak děláš chtě nechtě jen další parodii podobnou těm linkovaným obrázkům.
@Tulareanus (06.05.2020 20:19): Nejdříve bych asi doporučil, si těch japonských her zahrát více než jen FF nebo Shadow of Memories.

Každopádně, v tom co poslal Naginata, to jde krásně vidět. Japonské hry nejen častěji experimentují s žánry, ale také se zabývají různými tématy o kterých je dobré mluvit. Pak je asi jedno že je hlavnímu hrdinovi 17 let, jelikož to nebrání tomu aby byl příběh kvalitně či dospěle napsán.
@SilentWolf (06.05.2020 17:21): V Japonsku jsi v tomhle věku už vyřízený. Po dvacítce má být člověk hotový a jen se ubírat po cestě, kterou jako mladistvý zvolil. V životě lidí to představuje jeden z mála výrazných mezníků, v němž se dostává ke slovu hledání a s ním spjatá svoboda, proto jsou hrdinové téměř vždy v tomhle věku.
@Tulareanus (06.05.2020 18:25): Ja vychazim z toho co jsem pred casem cetl pri projizdeni ruznych japonskych webu o hrach. A to ze prumerny vek hrace v japonsku je o deset let nizsi nez na zapade. Nikde jsme nepsal o rozmezi veku ani nic takoveho. navic to je stejne nejake podivne co ukazujes. prvni skupina 10 let rozdil a druha 15 let :)
Taky to je tim ze v japonsku je prumerna majorita hracu mladsi nez ta zapadni a cela ta jrpg herni masinerie tam pochazi hlavne z konzoli/anime a proste z veci pro teen publikum. Na zapade je rpg hodne priklestene spis k deskovkam a kniham, (DaD, Tolkein) a to vekove rozpeti tam je o dost vetsi a vychazi z rekneme vice serioznich zdroju. K pochopeni to chce mit dost hernich zkusenosti na obou stranach aby si clovek dokazal aspon trochu porovnat jak treba funguje stejna vec v obou odnozich zanru, a jaky je pak vysledek. Faktem je ze ty nejlepsi zazitky at uz z pribehu nebo hratelnosti mam prave z tech jrpg. Plno zapadnich rpg je taky super, ale jaksi tu top mam v tom japonsku.



@Red (06.05.2020 17:52): To je presne ono, to ani treba Bumtarata ale vi ze to tak je:)
Z toho obrázku, kdo jsou ti napravo? Ten první je je asi Crono, ty ostatní neznám...
@AlieN (06.05.2020 17:31): Ahá, tú diskusiu vo Falloute som asi nevidel alebo vytesnil. :)

@SilentWolf (06.05.2020 17:21): Pozor Lightning vo Final Fantasy XIII má 21!

Mňa vždy najviac rozseká na niektorých jrpg, ako tam vystupujú postavy tzv. "veteránov" (väčšinou ako sekundárne hlavné alebo vedľajšie postavy v družine), ale i tak majú okolo 20 rokov. :D Napr. Quistis vo FF8, Lightning vo FF13 a podobne.
@SilentWolf (06.05.2020 17:21): Pokud jde vylozene o uplne tu hlavni postavu tak moc ne. Vetsinou to byva 16-22 let. Ale starsi byvaji casto postavy v parte ktere slouzi jako jakysi mentor te postavy hlavni. Krasne to ukazuje treba FFX kde to je Auron, i kdyz je taky dost mladej, tusim 35.
Cele to je tim ze japonska spolecnost je silne orientovana na vek jedince a co by kdo mel v urcitem veku delat nebo znamenat. Mladi maji takzvany rozlet, kdy muzou byt divoci a meli by riskovat. Coz se do tech her hodi. Starsi rocniky uz plni tu funkci mentoru, vetsina vedoucich pracovniku v japonsku je starsi nebo stara a predstavuji tu cast ktera by mela pusobit seriozne a vest japonsko. proto starsi rocniky jako hlavni postavy do her vetsinou nedavaji, zrejme jim to prijde nedustojne, nebo tak neco.



@BUMTARATA (06.05.2020 17:27): ale kdepak.

@AlieN (06.05.2020 17:31): ale vubec, jen to je pitomost a neni to pravda. Uplne v pohode by to slo udelat naopak. Ale byla by to taky pitomost, jsou to hrusky a jablka.
@Ringo (01.05.2020 18:47): ty dily na PS1 jsou porod, ja dohral jen jeden dil. Ancient City je uz takove pristupnejsi, i kdyz porad dost nemotorne a tezke. Ale struktura toho sveta a atmosfera je bozi. Mimochodem tam funguji skvele ty zkratky ktere pak z takovou slavou pouzily i v DS.

Cely ten svet v Ancient City je bez laodingu a propojeny mezi sebou jak na vysku tak na sirku. Kdesi ve hre je na jednom miste pohled na celou strukturu dungeonu a venkovnich prostor a je to dechberouci. Jen skoda ze to nikde nejde najit na netu. Je to jeste vic wow nez ten obrazek propojenosti prvni dark souls.
@Charllize (01.05.2020 18:04): Jasně, že udělal, zkoušel jsem kdysi dávno dvojku na PS1, těžké jako kráva, moc daleko jsem se nedostal. Bylo to takové ještě nedomrlé. Pak jsem zkoušel myslím už čtverku na PS2, Ancient City. Ta se mi dost líbila, akorát nebyl moc čas, tak jsem to nerozehrál nějak zásadněji.
@Ringo (01.05.2020 17:57): Jo. Demon Souls udelali na prani Sony, kteri po nich chteli exluzivitu ktera by byla jako Kings Field ale vic modernejsi a akcnejsi. Tam se toho chopil Hidetaka Miyazaki, ktery tam nastoupil chvili predtim a odvedl dobrou praci na jednom dile Armored Core. Lidi co tam mel byli naladeny na tu spravnou vlnu, protoze Kings Field i Armored Core byli temny obtizny hry, takze z toho hlavne cerpali jak designem tak hratelnosti.

Nekdy Kings Field zkus, je to mazec. Tedy jestli jsi to uz neudelal:)
@SilentWolf (01.05.2020 11:11): Me DS pripomina prave ty stary dungeony. Ona tvorba From i z toho vychazi a DS je takova reimaginace jejich starsi serie Kings Field, coz byli dost HC dungeony. S tou akcni hrou to je ale taky z casti pravda protoze DS ma i prvky jejich serie Armored Core. Proste to co se naucily driv zhodnotily pri Souls serii. Pro me jen skoda ze ty dve serie umreli prave na ukor DS, minimalne nejaky novy Kings Field bych si dal. Ale mozna Elden Ring mu bude podobnejsi nez DS. Slibuji jaksi vic toho rpg, tak uvidime.
Dark Souls je RPG s dôrazom na combat a má prvky metroidvanie. Ale stále je to RPG, je tam leveling, exploring, vytváranie postavy, "hranie sa na hrdinu", ktorého si definuje hráč vytvorením a playstylom.

A zákysov je tam viac než dosť. Napr. spôsob ako sa dostať do DLC v prvom Dark Souls vymýšľal nejaký retard. Treba dať nepovinného minobossa, ísť do prázdnej jaskyne za ním, v ktorej nič nie je a nie je teda dôvod sa tam vracať, odísť odtiaľ, potom sa tam vrátiť, zrazu tam bude unikátny nepriateľ, po jeho porazení tam bude NPC, s tým treba pokecať. Neskôr hre v úplne inej lokácii treba dať nepriateľa, ktorý vyzerá ako ostatní nepriatelia v oblasti, ale dropuje predmet. No a s tým predmetom sa treba vrátiť do tej prázdnej jaskyne a odtiaľ sa ide do DLC oblasti. Ak toto nie je retardovaný zákys, tak už neviem, čo je.
@Jumas (01.05.2020 13:34): Ovlivní to pár věcí. U Witchera 3 jdou ale "nastavit" i dialogem ve hře. U Mass Effect série je toho více. Tam je lepší opravdu projet trilogii a všechna DLC, pokud chceš, aby trojka vypadala podle tvých parametrů.
@Jab (01.05.2020 11:22): Uff, tak to jsem si oddychl. Už jsem se bál, že se někde blbě rozhodnu a budu muset hrát 200 hodinovou hru od začátku. Na další konce je Youtube :) Ale jak píšeš, zajímalo by mě, co se stane, když pokračuješ se savy v DLC u Zaklínče nebo v trojce ME. I když ME mě tedy moc nezajímá, Bioware jde mimo mě.
@Richmond (01.05.2020 10:42): Jojo. To druhé. U obou her to "dohraješ" i na ten první způsob. Jen ten konec asi moc lidí neuspokojí.

@SilentWolf (01.05.2020 11:11): Hej ale tak RPG prvky tam jsou. Zákysy také. Imho by to mohlo mnohé nadchnout, byť je to zase něco jiného. Nicméně také nemusí. A pak je i otázka, zda to občas není o nějaké schopnosti se přizpůsobit něčemu novému. Osobně to u nových her občas také mívám, kdy mě trvá nezměrně dlouho, než do nich proniknu. Logicky hlavně u RPG (jelikož se musím "učit" systém).
@Jab (01.05.2020 10:39): Tak to by mě samozřejmě nakvasilo, hrát to znovu, obzvlášť pokud by to nebylo zjevné, že to pak třeba nelze dohrát. Pokud ale to dohrát lze, pouze to má negativní vedlejší důsledek, tak mi to ale zase přijde jako výborný nápad.

ad Dark Souls klony - vzhledem k tomu, že definici cRPG stále nepobírám, tak se musí vyjádřit ostatní (předpokládám, že to i byl dotaz obecně do fóra)
@Jab (01.05.2020 10:08): Tak o plošinovkách se zcela záměrně nebavím, jde mi teď čistě o crpg. Ale zrovna to co píšeš, mi nepřijde jako jiná forma zákysu. To tu bylo od nepaměti. Blbé rozhodnutí v půlce hry, které se projeví třeba v pozdějí fázi hry,kolikrát jsem to už zažil. To není přece nový prvek.
V dnešní době by zákysy být nemohly, protože s tím, v jakém stavu hry vycházejí, si 98% hráčů po chvíli řekne "to bude bug" a hledá řešení na netu,

Sám jsem takový bug měl v novém Tomb Raiderovi.

A v Dark Souls 3 Ringed City je zajímavá "skoro nevyřešitelná" hádanka "show your humanity". Jsem zvědav na Elden Ring, někde jsem četl, že by tam takových tajemství, které se budou dlouho odkrývat, bude víc.
@Richmond (01.05.2020 09:54): O tom ale píšu, že to má jiné formy. Plus i ty Dark Soulsovky mají zase jinou formu zákysů. Já tě nepřesvědčuji, že to, co hledáš, v moderních RPG najdeš. Ale mohu ti na obdobných příkladech ukázat, že se s tebou i moderní hry často nemazlí (z plošinovek by mě napadl třebas Cuphead). A ano, nutí tě to i přemýšlet a zdrží tě to. A beru i za zřejmé, že kvůli tomu konci ME 2 a Witcher 3 nemálo lidí hrálo od znova.
@Jab (01.05.2020 09:33): A s čím konkrétně nesouhlasíš? Sám píšeš "občas". Celkem logicky, kdyby byl Witcher 3 nebo série ME hra, kde často řešíš zákys, silně pochybuju, že by stala takovým rozšířeným fenoménem (v rámci rpg her). Navíc ten tvůj případ s koncem tvé party mi nepřijde jako zákys, ono Tě to nezdrží, pokud to správně chápu. To, že uděláš blbé rozhodnutí, na které doplatíš později ve hře, já neberu moc jako zákys. Mám na mysli situace, kdy nevíš jak dál, musíš se hrabat v poznámkách (ano, nadávám na dnešní quest logy! :)), přemýšlet proč a jak.
To, že má hra 200 hodin neznamená, že je rychlokvaška, pokud je mi známo, mám W3 trilion malých questů, ale to pořád nedělá ze hry nějakou zákysově obtížnou hru (nehrál jsem ale, tak mě klidně někdo vyveďte z omylu).
@Richmond (01.05.2020 09:20): S tím bych nesouhlasil. Jak píši níže, změnila se forma zákysu. Ale ten nadále funguje. Uvádím příklady v "příběhových RPG" a pak i Dark Souls aj.

Pokud mi btw zabere Witcher 3 i s DLC přes 200 hodin (jedno projití), tak to není žádná rychlokvaška. A když tě to po takové době může, na základě tvých rozhodnutí, odměnit takovým závěrem... Myslím, že nejeden hráč rozkousal klávesnici. Btw obdobné obsahují i obě DLC. ;)
@Jumas (30.04.2020 23:24): Ano, je to Wizardry. A ano je to podpásovka, protože tentokrát nebylo nutné (a vlastně ani možné vzhledem k charakteru tohoto dílu) importovat postavy. Pouze na obalu hry bylo, že to je pouze pro zkušené hráče Wizardry :) Což se ukázalo hned v první místnosti 2x2 :)

@Jab (30.04.2020 23:29): Ten automapping pochopitelně odstranit většinou ty prostorové puzzly. Ale jak ukázala Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds, která má famózní automapu s možností kreslit poznámky, tak zákysů tam bylo moře (přitom nikoliv frustrujících a logicky odůvodnitelných). Druhý příklad bych dal Dark Sun: Wake of the Ravager, což ani není dungeon a mapu nepotřebuje vůbec. Tam opět parádní zákasy, geniální souboje, použávání předmětů v soubojích, fůra hodin strávených v nebojových částech řešení problémů (detektivní práce, fyzika...)
Dopad internetu je pochopitelně znát, ale zase. Autorům nikdo nebrání něco podobného tvořit pro skupinu lidí, kteří návody nepoužávají a dopřávají si příjemný pocit z řešení zákysů. Ale moc se tak neděje, protože zákys prostě brzdí rychlý progres ve hře. Ve front čekají další hry :)
@AlieN (01.05.2020 01:10): Tak spíše některé ty prvky převzaly žánry, v nichž fungují. Dark Souls, System Shock aj.

Btw stran toho ME 3 vlastně ani nevím, co se stane, když takový save s mrtvým hlavním hrdinou nahraješ. Třeba ti to smaže trojku z disku. Ale asi ne. :)
@Jab (30.04.2020 23:29): Kdyby byli co k čemu, tak ti po tom špatném konci ME2 zakážou koupit trojku, když jsi ten příběh tak strašně posral a nemáš jak pokračovat :D

@Red (30.04.2020 21:26): Lol, ok to dává smysl. Ale asi lepší než Skyrim, který mám ještě v živé paměti (a možná se k němu ještě někdy vrátím), kde jsou ty dungeony úplně zoufalé snad všechny.

@Jab (30.04.2020 21:36): To je právě ta krása že dungeony jako žánr zdaleka nevymřely a jsou přítomné ve hrách všude, ale často se nenápadně maskují, i když principem to pořád dungeon je.
@Richmond (30.04.2020 23:08): ;)

Řekl bych, že tohle vyloženě zakysové hraní se vytratilo s tím automappingem a obecně internetem (ne že bych si stále nemyslel, že tohle se u některých dungeonů přeceňuje). Ale občas se něco objeví v trochu jiné verzi. To když ti na základě toho, co jsi ve hře udělal/neudělal, nechá na konci Mass Effect 2 pomřít klidně celou posádku i s Shepardem a Witcher 3 Ciri a vlastně i Geralta. Žánr jako celek tak v něčem "hardcore" zůstává. Dostaneš se možná snáze na konec, ale ten tě tvrdě vytrestá. Což u příběhových RPG pocítíš o to více (vzhledem ke vztahu k jednotlivým postavám, který si buduješ).
@Red (30.04.2020 21:26): Teď mu tam někdo odpověděl k tomu Oblivionu:
Nowadays I tend to think that only about 5% of players have the ability (or patience really) to solve a puzzle that doesn't have the solution "in the same room."
K tomu bych jen dodal, že já musel o víkendu najít odpověd na heslo ze čtvtého dílu hry ve svém vlastním deníčku k prvnímu dílu! Dealt with it! :)
Mimochodem...Wadjet Eye Games budou vydávat rpgčko. Docela mě to šokovalo, beru to jako čistýho vydavatele adventur. Ale snad prý jen budou "dodávat" grafiku.
Btw má tam zajímavý bod s tím způsobem "exploringu" dungeonů, do kterých se člověk často zakousne, musí je po čase opustit (třebas jsou moc těžké v dalších patrech) a později se do nich vrátit. Příměr tam má pak s tím, zda by tohle fungovalo v DA:O. A Imho mohlo by (byť asi lehce jinak), pokud by tam byl dungeon právě na úrovni Watchers Keep (ale i na Firkraaga se leckterá družina vracela, to stejné na Unseeing Eye, různé upírské dungeony a případně "hnízda" Beholderů a Mind Flyerů) či ten dungeon pod tvrzí v Pilířích Eternitu.
@Charllize (30.04.2020 21:38): Ty koukám obstaráš obě strany dialogu. Ani se nemusí vyjadřovat, jestli si to opravdu myslel. Už je to vyvráceno a může se jet dál. Nezměrně pohodlné! :)

@Richmond (30.04.2020 21:40): Jojo, koukal jsem. A Ocean Hotel jako lokace spojená jedním ústředním tématem samozřejmě funguje. A to byť jde o dokonale předvedenou vykrádačku odjinud. Článek každopádně pěkný. Ale ostatně se mi líbí i ta jejich kniha.

Diskutující (12)