@7c (16.03.2024 13:13): Tak to asi hraje nekdo za me :)
RPG
@Zx Atari 500 (16.03.2024 00:38): "Based on the games you've played" nebo spíš "Players like you love"?
@Paul (15.03.2024 02:22): Valve mi to nabizi :)
@Paul (10.03.2024 23:15): Jojo, NeverKnowsBest je hrozně šikovnej. On a ještě Noah Caldwell-Gervais (který je dokonce lepší) dělá imho jedny z nejlepší analýz her na Youtubu. :)
@Zx Atari 500 (15.03.2024 02:03): prosimtě, kam ty na tyhle píčov...teda, kokotiny, chodíš? xD
https://store.steampowered.com/app/14572 ... dventure__A_gay_RPG/ Musim rict, ze druhe trailer video zaujalo a ma to dobrej rytmus :)
@Dan9K (11.03.2024 19:14): Ah, i see...
@Gordon (11.03.2024 08:05): hádat se o RPG už nikdy nebudem, chybí nám ten zásadní bojovník :-(
@Gordon (11.03.2024 08:05): Jo, to bude určitě velice podnětné...
@Paul (10.03.2024 23:15): Můžeš nám jí sem popsat, abychom s ní mohli nesouhlasit a začít diskuzi na téma, co je vlastně rpg?
Skvělý video o historii RPGček. Dokonce tam přišel se smysluplnou definicí RPG :)
Reverse Collapse: Code Name Bakery konečně vyjde v březnu. Už ani nevím, kolik let to mám ve wishlistu. :D Tak snad to bude stát za to.
@Fritol (21.02.2024 15:32): No vida. To jsem nikdy nehrál :)
@Charllize (21.02.2024 15:06): Už jsem rozehrál Metal Max Returns ze SNESu. :) Dobrý to je zatím.
@Fritol (21.02.2024 07:27): To nejsou, je to separátní story. Her tohohle typu moc není. Vlastně znám jen dvě, Xenogears a Xeno X. Jakože můžeš rovnocenně využívat postavy i stroje. Samo Reborn je trosku ten budget, ale má atmosféru a je to proste fajn postapo.
@Charllize (20.02.2024 20:28): Ok, budu to hlídat, ve slevě možná vemu časem. Původní Metal Max a Metal Saga hádám nejsou tolik důležité pro pochopení příběhu, což?
@Fritol (20.02.2024 18:27): To vypadá jako epitom fritoloviny. Instantní skip (navíc to vůbec nevypadá jako RPG).
@Fritol (20.02.2024 20:25): Ja to teď asi před týdnem dohrál a bylo to bezva. Ja hrál i tu původní 2016 verzi kterou už stáhli a Reborn je krutě zcenzurovaný ovšem lip vypadá a je mnohem lepší ohledně mechanik hry. A máš tam psa :) Bral jsem to za 400 ve slevě .
Byla by to dobrá hra na stream, možná o víkendu :)
Byla by to dobrá hra na stream, možná o víkendu :)
@Charllize (20.02.2024 20:20): Jo, to možná někdy dám, až tomu klesne víc cena. Působí to hodně budgetově, tolik mě to neláká. Sand Land vypadá jak AAA hra alespoň. A snad i se slušným příběhem, což mě potáhne nejvíc, charaktery vypadají zábavně.
@Fritol (20.02.2024 20:18): Si spíš dej Metal Max Xeno Reborn když se ti líbí bojovat v tancích a vozidlech :)
@Charllize (20.02.2024 20:12): Trochu mi vadila ta stylizace když to představili, ale jak teď koukám na gameplaye, tak mi to přijde ok. Na JRPG poměry hodně originální imo a ten akční souboják ve vozidlech mě bude imo hodně bavit.
@Fritol (20.02.2024 18:27): Líbí jo? Mně skoro vůbec. Mám k tomu podobnej blok jako k one piece, i když třeba ten hraný seriál se mi líbil.
Sand Land vypadá mega dobře. Na to se začínám dost těšit.
@John Mirra (12.02.2024 13:01): @Paul (01.02.2024 18:58): Odloženo na 4. března. To ještě jde, taky jsem na to zvědavý docela.
@Paul (01.02.2024 18:58): Wow, to vypadá hodně dobře... a datum vydání je za dveřmi, to se mi líbí.
@Paul (01.02.2024 18:58): Díky za tip, to vypadá velmi zajímavě! Poláci jedou.
Thaumaturge ještě bez profilu? V Bloodlines 2 diskuzi tolik zhrzených fanoušků, tak tady se chystá jiný potenciálně solidní urban RPGčko...
https://www.youtube.com/watch?v=V0B8jDcvd0s
https://www.youtube.com/watch?v=V0B8jDcvd0s
@Fritol (13.01.2024 12:11): To vydali rychleji, než jsem čekal.
Za dva dny vychází Sovereign Syndicate. Nechce se mi k tomu teď sepisovat popisek, abych to přidal, tak jen takové promo tady. :) Docela zajímavá steampunková věc fungující s tarotovými kartami, mohlo by to tady dost lidí zajímat, pokud neznáte ještě. A dle Opencritic to bude dobré.
@Red (10.01.2024 20:00): Rede !!
Já to mám podobně jako Ringo, prostě něco mě zaujme a potom jdou všechny kategorie a hodnotící hlediska stranou. Nejlepší RPG z poslední doby jako Disco Elysium nebo Pentiment mají nějaké společné rysy, které asi uznávám i já.
Osobně asi nemám rád úplnou volnost ve světě, kdy můžete jít na jakoukoliv světovou stranu a je to celkem jedno, protože dostanete podobný questy, podobný nepřátelé a podobný prostředí. Rutinní klikací věci jako
crafting, bylinkaření a podobně mě nebavěj, nesnáším scaling stejných předmětů a nepřátel.
Osobně asi nemám rád úplnou volnost ve světě, kdy můžete jít na jakoukoliv světovou stranu a je to celkem jedno, protože dostanete podobný questy, podobný nepřátelé a podobný prostředí. Rutinní klikací věci jako
crafting, bylinkaření a podobně mě nebavěj, nesnáším scaling stejných předmětů a nepřátel.
@Sadako (08.01.2024 01:15): Nj, ale není to pointa tohohle žánru?
@MickTheMage (09.01.2024 16:15): Většinou lidi začnou odpadavat v druhé části kdy na ne hra vyvalí dva nahodne generované dungeony každý o sto patrech. A ti co to přežijí odpadnou v části třetí kde je 3650 pater dungeon. ( dá se přeskakovat patra výtahy ) Ale první část hry bude odehratelná pro každého. Jsou to jakoby tři hry v jednom, plno recenzentů to dodnes neví, dohrali první část, šli titulky a tím skončili :)
@Charllize (07.01.2024 20:58): Dig more, to vyzera ako Class of Heroes co som nedavno hral... well, neni to uplne art style preferovany, ale why not. Problem skor je s naplnou tohto typu hier (ak sa hraju podobne ako mnozstvo japonskych Wizardry klonov) - po case to zacne byt pre mna straaasna nuda :) Ale kto vie, jedneho dna si to mozno aspon zahram - s tym problem nemam. V poslednej dobe, pokial s hrou stravim aspon 30 hodin a bavim sa pri tom... dohranie uz nebyva priorita :)
@Malignus (09.01.2024 12:02): Třeba Dragon Age, nemáš zač :)
A co je tedy to RPG? :-D
No je zajímavý jak různorodý ten přístup k rpg nakonec je a jak to tak vypadá tu definici rpg z toho zase nesastavíme :)
Taky na tom je hezky vidět proč je někdo z nějakého rpg zklamaný a ostatní nechápou proč.
Takže dík všem za odpovědi, bylo to poučné !
Taky na tom je hezky vidět proč je někdo z nějakého rpg zklamaný a ostatní nechápou proč.
Takže dík všem za odpovědi, bylo to poučné !
@Charllize (07.01.2024 12:25):
- Svět komplet (jeho velikost, přírodní krajiny, kultura, rasy...)
- Vylepšování postav a předmětů, crafting
- Volnost
- Atmosféra (spojeno s hudební složkou))
- Hratelnost
- Grafika
- Hlavní postavy a jejich příběh
- Hlavní linie
- Svět komplet (jeho velikost, přírodní krajiny, kultura, rasy...)
- Vylepšování postav a předmětů, crafting
- Volnost
- Atmosféra (spojeno s hudební složkou))
- Hratelnost
- Grafika
- Hlavní postavy a jejich příběh
- Hlavní linie
@včelka (08.01.2024 17:08): Ne v poho. Je tam zoom kdyžtak.
Díky všem za tipy, omrknu to.
@Jab (08.01.2024 13:42): Je Baldurs gate atd. v pohodě hratelný? Není to moc titěrný nebo jinak nešikovný?
@Fritol (08.01.2024 16:15): Mně jde právě o to, když nemůžu hrát na čemkoli jiným :)
@Jab (08.01.2024 13:42): Je Baldurs gate atd. v pohodě hratelný? Není to moc titěrný nebo jinak nešikovný?
@Fritol (08.01.2024 16:15): Mně jde právě o to, když nemůžu hrát na čemkoli jiným :)
@včelka (08.01.2024 13:24): Na mobily je např. i Castlevania: Symphony of the Night.
@AlieN (08.01.2024 15:42): Jestli s tím Doomem reaguješ na mě, tak Doom RPG je krokovací dungeon, nikoliv nějaký mobilní port té původní FPS. Tam je ovládání úplně v pohodě.
Jinak mě vždycky u těchhle velkých her na mobilech štve ten pocit, že to můžu hrát na čemkoliv jiném, než na mobilu, což je vždy lepší volba, tak proč to na tom mobilu hrát. Bohužel exkluzivních mobilních RPG, které za něco stojí, je minimum. Napadlo mě ještě Elven Chronicles, to bylo solidní JRPG. Bohužel taky je zapotřebí J2ME emulator, neb vyšel jen iOS port. A mobilní Gothic 3 nebo Might and Magic II byly taky fajn.
Jinak mě vždycky u těchhle velkých her na mobilech štve ten pocit, že to můžu hrát na čemkoliv jiném, než na mobilu, což je vždy lepší volba, tak proč to na tom mobilu hrát. Bohužel exkluzivních mobilních RPG, které za něco stojí, je minimum. Napadlo mě ještě Elven Chronicles, to bylo solidní JRPG. Bohužel taky je zapotřebí J2ME emulator, neb vyšel jen iOS port. A mobilní Gothic 3 nebo Might and Magic II byly taky fajn.
@včelka (08.01.2024 13:24): Hry které vyšly na Nintendo handheldy jsou na mobilu ideální - Chrono Trigger, Pokemon, etc. Nevím tedy jestli jsou na android úplně nativně, ale rozjet to nebyl problém i na naprosto shitových telefonech.
Dooma jsem na mobilu kdysi taky dohrál, ale to je s tím ovládáním spíš masochismus.
A Kotory co zmiňuje Jab jsou na mobilu taky výborné, fungují tam i mody.
Dooma jsem na mobilu kdysi taky dohrál, ale to je s tím ovládáním spíš masochismus.
A Kotory co zmiňuje Jab jsou na mobilu taky výborné, fungují tam i mody.
@Tainaru (08.01.2024 10:08): No mně XCX do toho mojeho žebříčku celkem sedí. Obecne mi tam zapadá prakticky vše oblibené. Jelikož jakmile má rpg/jrpg mechaniky co mne nebavi a nebo je krátký obvykle ho vůbec nehraju :)
@včelka (08.01.2024 13:24): není to stará klasika, ani RPG, ale Thronebreaker je myslím nejideálnější zástupce nějakého komplexnějšího mobilního hraní.
@včelka (08.01.2024 13:24): Knight of the Republic jsou na mobilu hodně fajn. Ale závody kluzáků mi tam nešly. Je i Baldurs Gate a další Infinity engine hry.
Někdo se tu zmínil, že hraje starý hry na mobilu, tak mě napadlo se zeptat, jestli někdo doporučíte nějaký RPG (a vlastně nejen to), ideálně nějakou starou klasiku, co je dobrý na mobilu? Mobilní hry mě nebavěj, ale mít v kapse "opravdovější" hru se může hodit :) Jestli teda existuje něco předělanýho pro android, kdysi jsem zkoušela něco rozjet přes mobilní dosbox či co a moc mi to nešlo.
Já už asi u her nemám vyloženě preference, co to musí být. Jak tu již někteří psali, musí mě to bavit a vtáhnout mě to a jestli to udělá možnostmi, stromem schopností, příběhem, lorem, souboji či postavami, je mi ve finále jedno. Když třeba vynikající příběh s postavami proložený nekonečným grindem, tak mě to dokáže otrávit i ten příběh. Nejvíc mě asi vadí repetitivnost bez posunu, dělat něco milionkrát, protože byli autoři líní. Já mám třeba i hodně rád volnost ve hře, kdy si můžu řešit věci po svém, ale zase přílišná volnost sklouzává k tomu, že se ve hře jakoby ztratím a úplně ztratí drive... Dřív jsem si třeba myslel, že upozaďuji souboje, ale jen v případě, pokud mám pocit, že 95% hry se člověk nic neučí a opakuje dokola stejnou mantru bez přemýšlení (bohužel spousta jRPG).
@Charllize (07.01.2024 20:58): Tyhle žebříčky jsou past :) Teoreticky bych si tu mohl nějaký sestavit, ale pak přijde hra typu XCX, která na to jde podle toho žebříčku zhruba přesně od konce, já tomu dám 100% a je vymalováno :)
Všechno už bylo řečeno, takže to vezmu jinak než bodovým soupisem, co by dobré RPG mít mělo. Vždy jde v podstatě o jedno a to hlavní. Musí to mít něco, co mě totálně pohltí a vtáhne a to klidně od prvního screenshotu, který jsem třeba někde zahlédl. Když to vzbudí dojem, že tohle je dobrodružství, které chci na počítači zažít, tak má hra více než z poloviny vyhráno. A ten zbytek aspektů, které by kvalitní RPG mělo mít, docením až pak, buď se to tedy dostaví tak nějak automaticky samo v průběhu hry, popřípadě jsem i ochoten prominout nějaké nedokonalosti v jiných aspektech hry, pokud je hra opravdu zážitek v tom smyslu vtažení do toho světa. Tohle ale neplatí jen pro RPG, ale pro všechny žánry her, které hrávám.
Uvedu příklad. Když jsem hrál své první RPG v životě, Eye of the Beholder, a první kontakt s tímto typem hry bylo intro a následně výhled do kobky, koukal jsem na to s úžasem a prozkoumával prvními krůčky chodby, otevřel první dveře a sejmul prvního kobolda. To už jsem věděl jsem, že tohle je přesně ono, něco, co je děláno dle mého gusta mně na míru. Vše ostatní jakoby přestalo existovat. A to jsem nevěděl ještě nic o lore toho světa, nic o pravidlech, na kterých to běželo, natož abych tehdy posuzoval, zda jsou dobré nebo ne, to jsem teprve vstřebával postupem hrou. Hru jsem si užil na max a dodnes na ní rád vzpomínám, dohrál jsem několikrát a mám chuť si ji zase zahrát v podstatě kdykoliv. Takže v první řadě je to všechno o zážitku a ten asi každý vnímáme jinak.
Uvedu příklad. Když jsem hrál své první RPG v životě, Eye of the Beholder, a první kontakt s tímto typem hry bylo intro a následně výhled do kobky, koukal jsem na to s úžasem a prozkoumával prvními krůčky chodby, otevřel první dveře a sejmul prvního kobolda. To už jsem věděl jsem, že tohle je přesně ono, něco, co je děláno dle mého gusta mně na míru. Vše ostatní jakoby přestalo existovat. A to jsem nevěděl ještě nic o lore toho světa, nic o pravidlech, na kterých to běželo, natož abych tehdy posuzoval, zda jsou dobré nebo ne, to jsem teprve vstřebával postupem hrou. Hru jsem si užil na max a dodnes na ní rád vzpomínám, dohrál jsem několikrát a mám chuť si ji zase zahrát v podstatě kdykoliv. Takže v první řadě je to všechno o zážitku a ten asi každý vnímáme jinak.