Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Red (24.06.2022 21:10): Archolos (Chorus je něco jinýho, space střílečka). A záleží asi na tom jakej máš vkus a proč tě ty původní hry nezaujaly. Enderal je oproti Skyrimu lepší co se stavby světa/explorace týče, a pak hodně po stránce scénáře. Gameplay mechanismy jsou ale velmi podobný (ačkoliv třeba vývoj postavy je řešen úplně jinak, skilly se zlepšují skrze XP a ne skrze jejich vykonávání).

Gothic 2 je pro mě klasika a Archolos je, z toho co jsem ho dvě hodiny zkoušel a četl tu o něm, takovej Gothic 2 na steroidech.
Chci se zeptat, je to skvělý pro fanoušky původních her (Skyrim, Gothic II) a nebo to má nějaké další herní mechaniky a kvality? Když mám já k oběma hrám vztah vlažný, tak to asi nemá Enderal a Chorus moc cenu zkoušet?
Archolos nejspíš rozjedu po Enderalu (ikdyž, asi to proložím Chorusem, ať necpu dvě obří RPGčka hned vedle sebe). Jsem každopádně zvědav na srovnání těchto dvou. Podle mých dojmů z Enderalu ten tým co se kvality obsahu týče docela deklasuje Bethesdu, a podle vašich ohlasů zase Archolos tým docela deklasuje Piraně.
@S4TW (23.06.2022 09:59): Když už Paul zmínil Enderal, tak já zas doporučím právě hraný The Chronicles Of Myrtana: Archolos, který mě nepřestává udivovat svým skvěloušstvím. Akorát je to teda překvapivě fakt hodně dlouhá hra. Už mám za sebou více než 74 hodin a jsem ještě ve 4. kapitole. Předpokládám, že celkově jich je zase dohromady 6. Ale RPG je to fakt setsakramentsky dobré. :)
@Fritol (23.06.2022 15:27): já SE kvůli Enderalu koupil na enebě za nějaký dvě kila...nelituju, ta stabilita, lepší grafika a hlavně pak to ENB z toho dělá až neuvěřitelně moderně feeling hru.
@Fritol (23.06.2022 20:20): Máš pravdu, sympatie s postavama mi věci asi lehce zkreslila. Každopádně postavy zajímavý a Berseria se mi líbila z Tales nejvíc, a pokud bych doporučoval tak ji (ale hrál jsem jen tři díly, což je zlomek série :)
@Psyx (23.06.2022 20:12): Tak vyloženě záporné ty postavy nejsou, nicméně nejsou ani kladné. Člověk vidí, že dělají špatné věci, i když je na jejich straně. Když třeba Velvet vypálí na začátku přístav jen aby dostala co chtěla a pak se s nikým moc nesere a je odhodlaná řešit věci silou, tak moc jako typická RPG hrdinka nepůsobí. Další díly však neposoudim, nehrál jsem. Do budoucna napravím. :)
@Charllize (23.06.2022 15:50): Úplně souhlasím, taky mi Berserie nepřišla že hraju úplně za záporáky, max tak neutrály. A ve Vesperii jsou postavy vykreslovány spíš jako dobráci a pak jsou právě taková drsnější místa, kde si Yuri počíhá v noci na týpka na mostě a ačkoliv je hejsek neozbrojen, tak ho Yuri zapíchne jak prase :D
@Fritol (23.06.2022 15:27): Jako jo, ale je potřeba podotknout ze to v te Berserii takhle funguje asi polovinu hry a pak už moc ne. Mimochodem v Tales of Vesperia hlavni postava taky není zrovna Mirek Dusin a občas udělá tak sporné věci ze na to zřejmě nemá ani Berseria :)

Ale zpět k Enderalu, sorry.
@Paul (23.06.2022 14:04): Pravda, že mi to asi 3x spadlo za nějakých 30h, ale jinak to je dobře hratelné, nemám si na co jinak stěžovat. Ale beru, pro lidi co si na tyhle věci potrpí to je fajn. Já kvůli tomu SE Skyrim kupovat nechtěl.

S tou Berserii to byla nadsázka, Enderal není špatně napsaný to rozhodně ne, ale většina JRPG má prostě často zábavnější příběhy a hlavně mnohem líp napsané postavy a Berseria není výjimka.

Ono je tam hlavně děsně cool, že hraješ vlastně částečně za záporáky a ta parta kterou ovládáš není parta kamarádů, ale banda zmetků, kteří se akorát vzájemně využívají a přesto spolu nějak vychází. Nehledě na to, jak vtipně jsou některé postavy napsané.

Mám tyhle originální věci rád, ale chápu, že to není pro každého. Kór když je to anime.
@Paul (23.06.2022 14:04): SE je 64bit takže proto drží. Má taky víc vegetace, lepší textury, DoF, godrays, lepší nasvícení a zejména oproti originálu výrazne lepší stíny. Sice to pořad působí jako starší hra ale oproti originálu to je dost velkej rozdíl. Ale muže být ze se někomu víc líbí stará verze. Ona ta SE bývá často kvůli těm novým efektům trosku křiklava. Ta původní je víc gritty.
Vzdycky mě pobaví výkřiky hejtru ze to je úplně stejný, tím se vždycky odkopou a jasne vím ze poradně neviděli ani jednu verzi :)
@Fritol (23.06.2022 11:16): dost zásadní rozdíl mezi oldrimem a SE je ve framerate a stabilitě. SE běží dokonale stabilně (110 hodin bez crashe), co jsem četl tak na starém enginu má Enderal občas dost problém. Ale sám jsem to nezkoušel.

Ohledně " Berseria je asi tak 1000x líp napsaná, má 10000x lepší postavy a prostě pokud upřednostňuješ příběhy, tak je to mnohem lepší volba. :) "

Berserii jsem nehrál, a nevim jak daleko jsi v Enderalu, ale jsou tady questlajny a postavy který jsou naprosto skvěle napsaný.
@Charllize (23.06.2022 12:26): tak jelikož to bylo moje první jrpg, tak jsem prostě nevěděl a raději si dám nižší než vyšší, kor mám pocit, že to na mě působilo tak, že výběr je trvalý a nedá se v průběhu hry měnit (to si teda ještě ověřím) a navíc ještě do toho ten kámoš, který říkal, že v průběhu je obtížnostní skok... každopádně Berserii rozjedu hned na tu hard :)
@S4TW (23.06.2022 12:23): Mělo by to jít zapnout i v průběhu v kostele nebo u sochy.
Ale teď si nejsem jistý jestli to není jen ze to můžeš vypnout. Koukni se.
Jinak v dnešní době je vždycky lepší dávat těžší obtiznosti hned u jrpg. Oni hrozne dbají na pribehare ( cti hraci co vlastně ani moc hrát nechtějí :) a většinou cokoliv lehčí nez hard je hodně snadný.
@S4TW (23.06.2022 11:48): Těžší nepřátele jdou zapnout separatne a žádné další postihy to nemá. Můžeš si pak ještě zapnout ze když umře jedenáctka je game over. Když chceš tu taktiku tyhle dvě věci ti to daji plnou měrou. Plno nepratel i bossu s tebou zamete jak nic když si nedáš pozor. Musíš pak řešit skilly, craft a vsechno. Mnohem vetsi zábava. Jo a grind, já jsem měl cca 50 hodin tam kde teď jsi ty :)

Jinak bys měl asi lepší Tales of Arise, pro nováčka v serii asi lepší. I když pak nevím jestli by ses pak chtěl vrátit ke starším dílům které jsou víc staromodni. Berseria asi ok. Když das moderate ( třetí ze čtyř) obtížnost je to celkem výzva a ne opruz.
@Fritol (23.06.2022 11:30): jo, tak v DQ to taky můžeš obcházet, ale pak by ta hra byla vlastně o ničem, mě jako souboják v DQ v podstatě baví, je to taková pohodička, jen mě štve, že se u něj v podstatě nemusí nijak zvlášť taktizovat... za nějakých 35 hodin jsem v souboji umřel jednou u bosse... pravda je, že jsem si nedal tu "těžší" obtížnost, tam mě odradilo něco jako perma death nebo jak to tam je, prostě nějaká mechanika se mi u toho nelíbila... ale kdybych tehdy tušil, jak easy to bude, tak to zapnu no, ale po 20 hodinách se mi to už nechtělo měnit, navíc kámoš tvrdil, že se obtížnost v určité části hry zvedne (což jsem nezaznamenal, jsem někde kousek od toho jak se změní svět do "doby temna"), ale on byl asi i problém, že většinu času jsem přeexpený...
@S4TW (23.06.2022 11:27): V tomhle je Berseria fajn. Když si to dáš na těžkou obtížnost, tak to nejspíš trochu výzva bude, neb ten souboják je dost překombinovaný a ovládnout ho na nějakém "master levelu" asi dá zabrat, nicméně na normal se to hraje velmi pohodově. Není tam nutnost žádného grindu, prostě sem tam něco na cestě za questem porubeš, ale nemusíš se k nim už vracet. Po pár hodinách jsem už nepřátele i vyloženě ignoroval a obcházel je, takže když tě souboje nebudou bavit, můžeš před nimi utíkat a nijak zvlášť podexpený nebudeš. Jediný grindfest je závěrečný dungeon teda.
@Fritol (23.06.2022 11:24): jediné, co mě třeba trochu vadilo u DQ, že tam je plno "zbytečných" soubojů, které nejsou vůbec žádná výzva a jsou fakt na každém kroku, tak snad mě ta hra neomrzí v půlce jako právě DQ (který snad brzo zase rozjedu a dohraji :)).
@S4TW (23.06.2022 11:21): Problém to není, pro mě to taky byla první Tales hra. Co jsem tak pročítal diskuze, tak komunita se mnohdy shoduje, že Berseria je nejlepší díl do začátku (dnes už to asi bude Arise). Ostatně i Charllize mi to tu doporučoval.

Ofc tam jsou nějaké odkazy na minulé díly, co jsem tak zaznamenal pak, ale není to nic, co by ti bránilo v plném pochopení.
@Fritol (23.06.2022 11:19): Dobře, budu to brát tak, že neřekl Skyrim jako takový, takže první byla Berseria a navíc... příběh upřednostňuji :)... není problém, že Tales of je série a já začnu zrovna tímhle dílem nebo je to úplně jedno a je to něco jako FF nebo DQ?
@S4TW (23.06.2022 11:16): Enderal shodou okolností hraju taky aktuálně, nicméně ti nedokážu říct, co je lepší. Enderal má lepší gameplay, explorace světa je zábavnější ofc, neb Berseria je lineární a "pustá". Na druhou stranu Berseria je asi tak 1000x líp napsaná, má 10000x lepší postavy a prostě pokud upřednostňuješ příběhy, tak je to mnohem lepší volba. :)
@Bragi (23.06.2022 10:50): ááááh, to mám rozehrané na PS4 (řekl bych, že jsem zhruba v půlce?), chtěl bych něco na PC...

@Paul (23.06.2022 11:11): Skyrim mám jen původní verzi, to byla jedna z první 5. her, které jsme si pořizoval na steamu :).

@Fritol (23.06.2022 11:16): Tak teď otázka, nechci dávat žádný extra mód verze, takže nevím, jestli počítat Skyrim jako první zmíněné a nebo až teda tu Berserii, obě hry mám :D
Jednou se mi tady tohle vyplatilo, tak zkusím ještě jednou. Doporučte mi nějaké RPG, které jsem nehrál (dohrané mám na profilu) a já si ho zahraji. Jediná podmínka je, že už to musím vlastnit (nemám uvedené na profilu), čili, kdo první trefí hru, kterou jsem nehrál a mám jí, tak si jí zahraju... nějak se prostě zase nemohu rozhoupat, do čeho se pustím (včera jsem po měsíci a půl - vrátil jsem se z ciziny - se rozhodl si konečně zahrát a pustím si prostě SP CoD 2 :D)... dííky
SKALD má nový teaser a já se začínám čím dál víc těšit. Backnuto mám už dávno, pro mě jednoznačně nejočekávanější rpg za posledních 5 let. Ano, vím, že bych dohrát Nox Archaist, jenže když ted je to s tím časem peklo :(
@Charllize (10.06.2022 17:34): Já ty hry konzumuji zejména teda herně a úplně nějakým podrobným detailům bokem se pak už moc nevěnuji, to bych se pak musel věnovat pár hrám a na více by nezbyl čas. Takže než časově náročné hluboké studium zákulisí nějaké konkrétní hry nebo série, to raději už mám rozehraný nějaký další kousek. Takže pro mě je vlastně tato všeobsažná encyklopedie ideál a popsáno je tam toho nakonec i konkrétních hrách docela dost, mnohdy více, než člověk našel v dobových recenzích v našich časácích.

Jinak Neptunia tam je, Agarest taky.
@Ringo (09.06.2022 20:20): Působí to pěkne.
Ale pořad uprednostnuju knihy co se věnuji jedné hře nebo serii. Jako třeba FF. 
https://m.youtube.com/watch?v=UePd-TnBlpU

Kazdopadne ten encyklopedicky formát má taky něco do sebe, je to lepší průřez a méně vytržené z kontextu žánru a poskytuje to globalnejsi pohled.  Zároveň to mas v jedné knize tak nějak vsechno. Když by na každou hru mel mít člověk separátní knihu tak se za jedno nedoplati a za druhé by bydlel pak v knihovně :) Ale proste tomu chybí ten zaber na detaily které rad zkoumam :)
A možná si to dělám moc komplikovaný, sfouknout vše jednou knihou vlastně zní dost dobre.
Mimochodem jsou tam i třeba Neptunia hry případne Agarest, Experience DRPG a tak?
@Richmond (09.06.2022 20:33): Vypadá to, že to je dokonce ještě nabušenější než cRPGbook, že to ještě více vyšperkovali. Koupě rozhodně nelituji. to jsou artefakty. Budu moci vždy zalistovat a zavzpomínat, co z toho všechno jsem dohrál a co by naopak ještě stálo za zahrání do budoucna. Ta tištěná forma má prostě pořád něco sebe.
Encyklopedie JRPG od Bitmap Book je doma a je to teda paráda. Vzpomínám na doby z ranných devadesátek, kdy byl člověk rád za každou stránku o počítačové hře a tak jsem si kupoval nějaké ty povrchní laciné krátké knížky, kde bylo pár řádků o nějakých těch hrách a bylo těch knih tak na prstech jedné ruky spočitatelných. Ale tyhle encyklopedie od Bitmap Books jako cRPG Book a A Guide to Japanese Role Playing Games, to už je teda hodně jiný level :-)

https://ringohrani.blogspot.com/2022/06/ ... od-bitmap-books.html
@Malignus (25.05.2022 22:02): To bych byl rád. My jsme hráli takovou směsku - všehochuť. Já jsem hrál balíčky bez rare karet. Kámoš byl staromilec takže hral rare karty, ale jen ty se starým designem, takže do sedmé edice. Kupodivu to bylo dobře vyladěné, takže jsme oba vyhrávali zhruba polovinu her. Občas jsem hrál pauper a s těma balíčkama jsem byl mírně lepší. Jenže pak se do toho přidali další lidi, zavedli pravidla jako "rare ano, ale jen za dvacku", pak "rare za dvacku, ale dvě můžou být do stovky", a celá synergie se rozpadla. Postupně jsem úplně odpadl, protože na tyhle závody ve zbrojení jsem neměl ani nervy, ani finance, ani schopnosti. Už ani s tím kámošem jsem nehrál.
@Fritol (03.06.2022 08:20): Oh som zvedavý. Ale kurnik, keď som to anime pred rokmi pozeral, tak som si hovoril, že s tými layermi a rôznymi vecami je to taký dobrý námet na videohru, že polovicu level dizajnu vlastne urobil už seriál. Ale úprimne, asi by som chcel, aby to nerobili japonci, ale nejakí supergiant games alebo niekto taký. :D
O hell yes, pocas Warhammer Skull showcase prave oznamili Rogue Trader RPG od Owlcat! Happy turtle! :)
Cardhalia je super, podle mého tam je inspirace tím LoL. Který je také fajn, jenom mi přijde že LoL má sestupnou tendenci. Ale prvních pár hodin je skvělých.
@Rapier (26.05.2022 18:52): Tak já to taky neberu, že by byl nějaká grafická TOP. Ale je funkční a Cardhalia je za mě vyloženě.... stopka. A to na grafiku moc nehledím. No na 3DS právě docela konkurence byla - jen holt japan.
@Kunick (26.05.2022 18:30): no nevím s tou hezčí grafikou The Keep. Má své klady ale neoslní. Teď jsem si uvědomil co mi grafika The Keep nejvíc připomíná a to hry z přelomu milénia, kdy vyšla 3Dfx Voodoo 1, jako např. Turok. Jenže co tenkrát bylo TOP technologie je dnes úsměvné.
Ačkoliv Turok se mi nikdy nelíbil, pozdější 3Dfx hry alá Half-Life/Unreal vypadaly o mnoho lépe, a přesně tak je to s grafikou The Keep. Nenadchne, neoslní.

Chápu na DS The Keep nemá moc konkurenci a s tím perem a dvěma obrazovkami je to zcela jistě jiný (lepší) zážitek. Já byl z PC The Keep dost zklamaný, ale holt asi jsem ze staré školy a navíc dungeony nikdy nebyly můj žánr.
@Rapier (26.05.2022 18:14): Nikde jsem nenapsal, že Cardhalia nemůže být dobrá... jen že The Keep je super a má spoustu předností oproti Cardhalii - jako jedinou postavu, hezčí grafiku a původně i originální styl boje. Cardhalie je prostě hra, kterou bych ani nenainstaloval. A jak Jumas píše, staré vykopávky ho až tak nezajímají. A Cardhalia je na první pohled přesně to.
@Kunick (26.05.2022 17:50): a hrál jsi oba dungeony? Já ano, a Cardhalia je i přes mé osobní preference lepší dungeon od první minuty. Howg. :)

The Keep na PC opravdu nemá co nabídnout. Nemám nic proti jedné postavě v družině alá TES Arena, apod. ale tady se to prostě tak nějak celkově nepovedlo.
@Jumas (26.05.2022 12:51): pokud mohu doporučit The Keep rovnou smaž ze svého seznamu, protože mnohem lepší je freewarová Cardhalia, věř mi prosím! Je lepší přesto, že neměla rozpočet jako komerční The Keep, i tak exceluje úplně ve všem. Jako člověk co byl nucen pro recenzi dohrát The Keep vím o čem mluvím. :)

Místy mě to zoufale nebavilo zatímco Cardhalia je tak o třídu lepší a navíc má nádhernou ručně kreslenou grafiku. Nemluvě o tom, že tam máš partu zatímco v The Keep jsi na vše sám a podle mě je to jeden z důvodů proč mě to místy tak zoufale nebavilo.
@Ringo (26.05.2022 14:07): Na ruční mapování musí mít člověk podmínky. Já mám třeba u pc tak málo místa ze bych to musel asi kreslit na koleni. 
A přepínat mezi hrou a nějakým map editorem při hraní mi zas přijde krkolomne a rušivé. 
A vůbec, správný kobkar mapu nepotřebuje, haha. ( kecy v kleci )
@Dunemaster (26.05.2022 12:19): Klidně se pusť i do Eye of the Beholder trilogie nebo Might and Magic 3, 4, 5 a určitě do Dungeon Master 1 a 2.

Jinak knihu jRPG games od Bitmapbooks mám objednanou, už jsem oni přemýšlel loni a nejak jsem to o rok odložil a koupil až letos. Je to povinnost mít tuhle encyklopedii vedle cRPGbooku.

Jumas (26.05.2022 13:26): V já se teda v ručním mapování doslova vyžívám, navíc mě do toho baví vkládat nějaký styl co se týče zbarvení chodeb a různých dalších prvků :-)
@Dunemaster (26.05.2022 10:54): Já teda neobjednal. I když to je určitě pěkná knížka. Nemam moc rad tenhle typ kde mas milion her každá na jednu dvě strany. Spis kupuju knihy které se věnuji jedné hře/serii a poradně. A taky se snažím aby to bylo oficiální. To znamená ze třeba knížku o FF která není ofiko posvecena od SE bych nekoupil :)
A jo Might and Magic 6-8 je idealni pro začátek, hodně lidi to tak mělo ze to byli jejich první dungeony.
@jvempire (26.05.2022 13:14): Mě je jasný, že se nejspíš okrádám o dobré herní zážitky, ale tu hranici mám někde nastavenou a šel bych pod ní jen v případě, že bych neměl co hrát, což je situace, která nejspíš nikdy nenastane. A jednu hranici, téměř jistě nikdy nepřekročím, a to je ruční mapování, na to bych neměl nervy.
Stara grafika me nevadi, ma to sve kouzlo, ktere se mi libi. Ale chapu, ze to muze nekoho odradit.
@Jumas (26.05.2022 12:51): Ty hry počáteční hry jsou staré, ale mimo grafiky překonávají tebou zmíněné tituly snad ve všem. Stojí za to se přes grafiku přenést a vyzkoušet to. Sám jsem měl podobný postoj třeba k textovkám, že už je to moc a teď jsem rád, že jsem se do nich pustil.

Třeba Lands of Lore nebo Eye of Beholder jsou pro začátek dobré volby a obě hry stojí za zahrání.
Z kvizu mam 60 procent, 12/20. Ale tohle obdobi a zanr, vcetne casopisu, slo uplne mimo me. Privadi me to na otazku, jaky z tech starsich dungeonu je nejpristupnejsi novackovi?
@hanak_v_exilu (25.05.2022 19:15): Přesně. Já to dřív hrál s kamarádama v hospodě nebo doma u piva. Hráli jsme v podstatě Block Constructed budget decky a když se porušilo nějaký pravidlo, neřešilo se to. Prostě to bylo hlavně o pokecu a pivu. MTG byl hlavně, aby se zabavily ruce. Upřímně řečeno, některý balíky jsem si celkem oblíbil, zvláště z Innistrad bloku kvůli ilustracím a loru. Můžu klidně postnout některý svý decky... :-D
65% věřil jsem si navíc.

Ten žebříček games.cz docela fajn, ale chybí mi tam Inquisitor... hele a proč tam není Fallout?
Kupodivu jsem dal 20/20, ani nevím jak. Přitom vůbec nejsem příznivcem RPG, žádné jsem nikdy nedohrál (a zkoušel jen pár). Ale spoustu z toho jsem znal díky časopisům. Jó, devadesátky...
18/20. Nevěděl jsem otázky na Betryal at Krondor a JRPG.

Pro mě je RPG královský žánr počítačových her. Dungeony beru jako jeho páteř a krokovací dungeony mám jako svůj "domovský žánr".
@Malignus (17.05.2022 13:36): Já už MTG kupuju jenom jako "záložky do knížek". Před pár měsíci jsem objednal nové karty za pár stovek. Něco se bude hodit do pauperu, něco je hezké na pohled a něčím vyztužím svoje budget balíčky. Ale že bych to sledoval systematicky, tak to ne. Je toho moc a neustále se valí další a další změny.
@MickTheMage (25.05.2022 18:26): Tak ty tendence hledat krásy na nízko hodnocených her jsme měl taky. Třeba u strategie Genghis Khan 2, která dostala 60% jsem hned podle obrázku tušil, že to je přesně hra pro mě. a byla. Za mě ji hodnotím 95%. A takových věcí bylo více. U těch nízko hodnocených dungeonů jsem jen tušil, že nebudou mít na tu absolutní špičku, ale u mnohých to rozhodně neznamenalo, že by je člověk měl vytěsnit z mysli. Jinak třeba Dark Sun taky nebyl hodnocený nic moc ve Score, za mě osobně je to 100%, i přes tehdejší hroznou zabugovanost. Ta zábava všechny chyby válcovala.
Thunderscape v časácích vlastně taky propadl, ale mně se na něm líbila jakási taková grafická jakoby hlíněnost :-) Vypadalo to zajímavě. A taky mě to bavilo, škoda, že měl příšerný automapong, V kterém se dalo vyznat stejně blbě jako v automapingu Daggerfallu. Moc daleko jsem se tak nedostal. Ale jednou to zkusím zopáknout.
@Richmond (25.05.2022 07:33): Jo, 100% a v podstate som sa len pozeral na obrazky :D

@Ringo (25.05.2022 12:29): Ja som si prave casto vyberal hry, ktore dostavali okolo 60% v hodnoteniach, pretoze vzdy boli niecim zaujimave. Casto zabugovane, ale casto mali v sebe nieco zaujimave. Ano, Anvil of Dawn bol dobry dungeon, Thunderscape do dnes milujem, i ked hra ma svoje mnozstvo technickych problemov. No a Menzoberranzan... well dohral som ho, neurazil ma, ale naozaj je najslabsi z hier postavenych na tomto engine.
@Charllize (25.05.2022 14:34): Jo, já dungeony na PC za hlavní směr RPG mám. Nepočítám-li božárny Dark Sun a Ultimy, tak mě ty izometřiny, s kterými se roztrhnul pytel po vydání Balddur's Gate na PC, vesměs pak už nebraly, na ty jsem přešel pak raději k jRPG :-)
@Richmond (25.05.2022 14:36): Je to bozi, měl bys zkusit :)

No když už jsem to nakousnul. Jsou tam doslova kulervouci mechaniky které plno hráčů přivedlo k breku a zadoneni o refund :) Třeba nepřátele a pasti co kradou peníze, což tak zvláštní není, ale to ze kradou do minusu a hraci vytvoří dluh je už něco s čím nikdo nepočítá. Když dojdou hrdinové je nezvratny konec, hra sama smaže save a jede se od začátku. Když jedna parta někde umře musí ji jít další parta oživit a zachránit. I taková triviální věc jako otrava jedem je většinou fatální, jelikoz se to dá léčit jen u svatyni které jsou jen někde. Když nějaká postava v partě zkameni zůstane na místě kde se to stalo a dal nepokracuje. A taky třeba šílené matematické hádanky a zhruba 90 000 policek co se musí prolezt :)
Je to velká zábava a to naprosto triviální zpracování tomu dává ten správný smrnc.
@Ringo (25.05.2022 13:53): Pro mě vždycky dungeony byli nejvíc přitažlivé. Vlastně to byl kdysi hlavní důvod proč jsem začal mimo konzoli hrát i na pc. Vždycky jsem slintal a zavidel pri pohledu na Might and Magic nebo Wizardry.
Pro mě jsou dungeony hodně zásadní odnož rpg a dokonce bych řekl ze je považuji za tu hlavní odnož:)

Mimochodem pro zarputile kreslice map dungeonu doporucuju hru Dungeon Encounters.
Je to vzasade orezany dungeon na kost kde se prochází jen ctvereckova mapa. 100 pater, hádanky, puzzly, a hlavně nekompromisní obtížnost, atb souboje a vůbec žádný příběh. Hudba Nobuo Uematsu :)
@Ringo (25.05.2022 13:53): UU bych věřil. Co jsem o něm četl. Starší MaM jsem zkoušel pár let zpět a nebavil mě systém soubojů a monstra byla dost crazy. Z příběhu jsem na mnoho nenarazil. Wizardry jsem hrál osmičku. A pamatuji si jen ten brutální respawn.

DM, EoB a víceméně i Ishary a další shrnuji pod ten svůj dojem. Podobně Stonekeep, Dungeon Hack, RoA aj. Ishar 2 jsem dohrál. Betrayal at Krondor mě ale bavil.

Každopádně už jsem s dungeony skončil a vracet se k nim nebudu.
@Richmond (25.05.2022 07:33): 70%  
 > Dungeon master <
Takový ten boss na konci posledního levelu, co bez návodu nejde zabít

Gratulujeme, vynikající výsledek. To byly časy, že? Čtverečkované papíry, instalace z disket, (A)bort, (R)etry, (F)ail,
papírové časopisy, Mamoulian, Irenin koutek zoufalců, myši s kuličkou, blikající monitory... smrk.  

No pár chyb jsem nasekal, ale na to, že jsem dungeony prakticky nehrál jen o nich kdysi dávno četl, a nebo je sledoval u kamarádů na jeich PC to není špatné score. :)