Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Charllize (20.02.2024 20:20): Jo, to možná někdy dám, až tomu klesne víc cena. Působí to hodně budgetově, tolik mě to neláká. Sand Land vypadá jak AAA hra alespoň. A snad i se slušným příběhem, což mě potáhne nejvíc, charaktery vypadají zábavně.
@Charllize (20.02.2024 20:12): Trochu mi vadila ta stylizace když to představili, ale jak teď koukám na gameplaye, tak mi to přijde ok. Na JRPG poměry hodně originální imo a ten akční souboják ve vozidlech mě bude imo hodně bavit.
Já to mám podobně jako Ringo, prostě něco mě zaujme a potom jdou všechny kategorie a hodnotící hlediska stranou. Nejlepší RPG z poslední doby jako Disco Elysium nebo Pentiment mají nějaké společné rysy, které asi uznávám i já.

Osobně asi nemám rád úplnou volnost ve světě, kdy můžete jít na jakoukoliv světovou stranu a je to celkem jedno, protože dostanete podobný questy, podobný nepřátelé a podobný prostředí. Rutinní klikací věci jako
crafting, bylinkaření a podobně mě nebavěj, nesnáším scaling stejných předmětů a nepřátel.
@MickTheMage (09.01.2024 16:15): Většinou lidi začnou odpadavat v druhé části kdy na ne hra vyvalí dva nahodne generované dungeony každý o sto patrech. A ti co to přežijí odpadnou v části třetí kde je 3650 pater dungeon. ( dá se přeskakovat patra výtahy ) Ale první část hry bude odehratelná pro každého. Jsou to jakoby tři hry v jednom, plno recenzentů to dodnes neví, dohrali první část, šli titulky a tím skončili :)
@Charllize (07.01.2024 20:58): Dig more, to vyzera ako Class of Heroes co som nedavno hral... well, neni to uplne art style preferovany, ale why not. Problem skor je s naplnou tohto typu hier (ak sa hraju podobne ako mnozstvo japonskych Wizardry klonov) - po case to zacne byt pre mna straaasna nuda :) Ale kto vie, jedneho dna si to mozno aspon zahram - s tym problem nemam. V poslednej dobe, pokial s hrou stravim aspon 30 hodin a bavim sa pri tom... dohranie uz nebyva priorita :)
No je zajímavý jak různorodý ten přístup k rpg nakonec je a jak to tak vypadá tu definici rpg z toho zase nesastavíme :)
Taky na tom je hezky vidět proč je někdo z nějakého rpg zklamaný a ostatní nechápou proč.
Takže dík všem za odpovědi, bylo to poučné !
@Charllize (07.01.2024 12:25)
- Svět komplet (jeho velikost, přírodní krajiny, kultura, rasy...)
- Vylepšování postav a předmětů, crafting
- Volnost
- Atmosféra (spojeno s hudební složkou))
- Hratelnost
- Grafika
- Hlavní postavy a jejich příběh
- Hlavní linie
@AlieN (08.01.2024 15:42): Jestli s tím Doomem reaguješ na mě, tak Doom RPG je krokovací dungeon, nikoliv nějaký mobilní port té původní FPS. Tam je ovládání úplně v pohodě.

Jinak mě vždycky u těchhle velkých her na mobilech štve ten pocit, že to můžu hrát na čemkoliv jiném, než na mobilu, což je vždy lepší volba, tak proč to na tom mobilu hrát. Bohužel exkluzivních mobilních RPG, které za něco stojí, je minimum. Napadlo mě ještě Elven Chronicles, to bylo solidní JRPG. Bohužel taky je zapotřebí J2ME emulator, neb vyšel jen iOS port. A mobilní Gothic 3 nebo Might and Magic II byly taky fajn.
@včelka (08.01.2024 13:24): Hry které vyšly na Nintendo handheldy jsou na mobilu ideální - Chrono Trigger, Pokemon, etc. Nevím tedy jestli jsou na android úplně nativně, ale rozjet to nebyl problém i na naprosto shitových telefonech.

Dooma jsem na mobilu kdysi taky dohrál, ale to je s tím ovládáním spíš masochismus.

A Kotory co zmiňuje Jab jsou na mobilu taky výborné, fungují tam i mody.
Někdo se tu zmínil, že hraje starý hry na mobilu, tak mě napadlo se zeptat, jestli někdo doporučíte nějaký RPG (a vlastně nejen to), ideálně nějakou starou klasiku, co je dobrý na mobilu? Mobilní hry mě nebavěj, ale mít v kapse "opravdovější" hru se může hodit :) Jestli teda existuje něco předělanýho pro android, kdysi jsem zkoušela něco rozjet přes mobilní dosbox či co a moc mi to nešlo.
Já už asi u her nemám vyloženě preference, co to musí být. Jak tu již někteří psali, musí mě to bavit a vtáhnout mě to a jestli to udělá možnostmi, stromem schopností, příběhem, lorem, souboji či postavami, je mi ve finále jedno. Když třeba vynikající příběh s postavami proložený nekonečným grindem, tak mě to dokáže otrávit i ten příběh. Nejvíc mě asi vadí repetitivnost bez posunu, dělat něco milionkrát, protože byli autoři líní. Já mám třeba i hodně rád volnost ve hře, kdy si můžu řešit věci po svém, ale zase přílišná volnost sklouzává k tomu, že se ve hře jakoby ztratím a úplně ztratí drive... Dřív jsem si třeba myslel, že upozaďuji souboje, ale jen v případě, pokud mám pocit, že 95% hry se člověk nic neučí a opakuje dokola stejnou mantru bez přemýšlení (bohužel spousta jRPG).
@Charllize (07.01.2024 20:58): Tyhle žebříčky jsou past :) Teoreticky bych si tu mohl nějaký sestavit, ale pak přijde hra typu XCX, která na to jde podle toho žebříčku zhruba přesně od konce, já tomu dám 100% a je vymalováno :)
Všechno už bylo řečeno, takže to vezmu jinak než bodovým soupisem, co by dobré RPG mít mělo. Vždy jde v podstatě o jedno a to hlavní. Musí to mít něco, co mě totálně pohltí a vtáhne a to klidně od prvního screenshotu, který jsem třeba někde zahlédl. Když to vzbudí dojem, že tohle je dobrodružství, které chci na počítači zažít, tak má hra více než z poloviny vyhráno. A ten zbytek aspektů, které by kvalitní RPG mělo mít, docením až pak, buď se to tedy dostaví tak nějak automaticky samo v průběhu hry, popřípadě jsem i ochoten prominout nějaké nedokonalosti v jiných aspektech hry, pokud je hra opravdu zážitek v tom smyslu vtažení do toho světa. Tohle ale neplatí jen pro RPG, ale pro všechny žánry her, které hrávám.

Uvedu příklad. Když jsem hrál své první RPG v životě, Eye of the Beholder, a první kontakt s tímto typem hry bylo intro a následně výhled do kobky, koukal jsem na to s úžasem a prozkoumával prvními krůčky chodby, otevřel první dveře a sejmul prvního kobolda. To už jsem věděl jsem, že tohle je přesně ono, něco, co je děláno dle mého gusta mně na míru. Vše ostatní jakoby přestalo existovat. A to jsem nevěděl ještě nic o lore toho světa, nic o pravidlech, na kterých to běželo, natož abych tehdy posuzoval, zda jsou dobré nebo ne, to jsem teprve vstřebával postupem hrou. Hru jsem si užil na max a dodnes na ní rád vzpomínám, dohrál jsem několikrát a mám chuť si ji zase zahrát v podstatě kdykoliv. Takže v první řadě je to všechno o zážitku a ten asi každý vnímáme jinak.