Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

« Novější Starší »
Pro všechny zájemce o virtuální závodění. Objevil jsem díky kolegům v práci, že na Android/iOS existuje Real Racing 3, vypadá náramně dobře a překvapivě to má i slušnou fyziku. Údajně je to to nejrealističtější závodění co si lze na mobilu zahrát.
Pro všechny zájemce o moduly do DCS World zde vysvětlení od ED:

Dear Sir,
.
.
Your post is very insightful and we appreciate its content and the tone is honourable too. Please know this:
1. without early access we would spend 50% more time and money to engineer the products as developers work better and faster with direct user feedback and when they see their product in the market.
2. we would not be profitable.
3. we would be vulnerable to customer 'fade' as they switch to other products or genres.
4. we would not enjoy the 'right' to imperfection
.
.
Respectfully yours
Nick Grey TFC/ED

Zde celé znění.
V Q/A k Help Fund Strike Fighters 2 Windows 10 update! jde hezky vidět proč žádné mainstream letecké simulátory skoro nevycházejí a když ano, proč stojí tak hodně!

Viz. ceny modulů a map do DCS World nebo ceny jednotlivých částí velké IL-2 Sturmovik Battle of X family.

Zde je vyjádření samotného TK (autora slavných European Air War a Jane's Combat Simulations: Longbow 2):
Answers to some questions asked online:

Q. What happens if the funding goal isn't met?

A. Not everything will be lost even if we don't make the funding goal. We do plan on securing the amount we're short by through other means (loans) and still get the Windows 10 update done at a later time (probably early next year). If we have to go this route however, the update will have to be a paid update and not free to everyone so we can at least recover part of the cost. It'll be free to only those who contributed to this and those who purchased the SF2 Complete Edition.

Please note that this campaign is set as "Keep it all", meaning we keep all the contributions even if the funding goal isn't met.

Q. Can we add <xyz> features and fix <abc> bugs?

A. We'd love to be able to do everything everyone is asking for, but unfortunately, all these take a lot of time and money. If you're expecting our games to have all the features from other AAA-quality games, then you'll be disappointed. Those games costs 10+ (some over 100+) million budget, and there is simply no way we can even come close to that with $100-500K budget we usually spend on our games. If this crowd funding makes more than the funding goal, we'll have the contributors vote and decide on which features we should spend that extra amount on.

Q. Are you going to continue to support the game?

A. We wish we could continue to support the game forever, but again, these things takes a lot of money, and we simply can not afford to keep supporting old games for years and decades. This crowd funding goal is enough to pay for just 2 months of operation. In order for us to continue to support the game year after year, we need the community to continue to buy our games (and not just play them) year after year.

Q. Isn't it better to do Strike Fighters 3?

A. We'd love to be able to do SF3, but we're not ready to commit that much time and money to a new PC game at this point (we still haven't paid off the development cost of SF2NA). A completely new game would take us at least 5 years and cost us at at least 2 million. Plus, everyone expect post-release support for 10-20 additional years, easily doubling the cost. We just don't think we'll be able to raise that amount needed based on numbers we have. We'd love to be proven wrong on this, if this fund raising goes way better than expected, we can re-consider this in the future.

Thank you!


Sleduji TK a finanční problémy série Strike Fighters od prvního dílu Strike Fighters: Project 1. Původně bylo vše detailně samotným TK vysvětleno na oficiálním diskuzním fóru.
Je smutné, že když si autor nechrání duševní vlastnictví podobně jako to dělá DCS World přes složitou proti-pirátskou ochranu (online aktivace/deaktivace StarForce), tak si řada lidí jeho dílo nekoupí, protože si ho může stáhnout z netu. Tím neříkám že by si to lidé oficiálně nekupovali ze storu výrobce. Ale hráči mají přehnané očekávání a myslí si že TK bude jejich produkt supportovat zadarmo věčně. Už tak vyšlo patchů které rozšířily SF sérii zadarmo požehnaně.

TK už dávno mluvil o tom, že na vývoj Strike Fighters 2: North Atlantic si musel vzít půjčku z banky a zadlužil se až po uši, protože ač se to fandům do leteckých simulátorů nezdá, tak vývoj stojí víc a víc.
Překvapivě programátoři v USA (a nejen tam) chtějí za svou práci víc peněz na výplaty. Bohužel se SF2 NA neprodával dle předpokladů ačkoliv má velmi atraktivní téma a F-14 Tomcat v hlavní roli + severní Atlantik + sovětská flotila (viz Tom Clancy romány), což ještě do nedávna neměl nikdo.
Dnes už je super modul F-14 do DCS World ale to je jen pro hardcore fanoušky. Ty nejvěrnější ochotné strávit stovky hodin v kokpitu.

Série SF je více pro normální lidi a pak ne každý je ochoten dát jen do jednoho modulu takové prachy. Holt pokud lidé nebudou kupovat letecké simulátory tak žádné časem vycházet nebudou.

DCS World je krásným příkladem jak business funguje v praxi. Vycházejí neustále Early access (beta) a ty se pár let od vydání ladí až časem vznikne finální modul, který po čase zase nefunguje protože platforma DCS World se mezitím změnila a co jeden patch spravil, tak někde jinde zase pokazil.
Tohle speciálně potkalo dlouho očekávaný modul F-18. Dodnes není dokončen AG radar a další serepetičky ale to nic nezabránilo Eagle Dynamic vydat Pre-purchase (betu) F-16. :)

Já TK přispěji i když vím že cíl 25000 USD asi nebude splněn. Snad jednou uvídím Strike Fighters 3. Snad.
Letecké simulátory na růžích zrovna ustláno nemají. :(
@mrazikcomp (06.09.2019 21:30): četl jsi to celé? Ano udělají update na W10 + předělají grafiku na DX12. A za peníze navíc dodělají i další features jako např.: Air-to-Air refuling, atd.

Help Fund Strike Fighters 2 Windows 10 update!

Strike Fighters 2 is a series of popular PC games we released back in 2008 (over 11 years ago!). It was a unique series of inter-connected light/casual flight simulation games set in the Cold War. Despite its age, it's still being enjoyed by many users, thanks largely to its huge and active mod community.

The games were originally designed on (then brand new) Windows Vista, but over the years, new Windows versions have came and gone (Windows 7, 8, 8.1, and finally 10), the hardware has evolved at dizzying speed, and internet security and privacy have become major concerns. With all these changes, some people are reporting issues running our old games on newer machines.

We'd love to be able to update the series to the latest Windows and Direct X version. But we're a very small independent company with very limited resources, and we do not currently have the funds to do this. And this is where you can help!

$25,000 USD is the minimum we need to cover the cost of development and testing. At this level funding, the update will simply be Windows 10/DirectX 12 update with no other fixes, enhancement or improvement.

Of course, any funding we get above and beyond the $25K amount would be used to further enhance and improve the series. Our users have asked for Oculus VR support, air-to-air refueling, and many other features. These all cost time and money, a lot of it unfortunately, so they'll need to be prioritized. We'll put the decisions about which additional features to work on to vote among the contributors. So by funding this and becoming a contributor, you're not only helping us with the funding, you'll also have a say in which direction to go with the update.

We estimate it'll take 2 months of development and testing for the update to be completed. So if we can get started by mid-September, we should be able to release the basic update by this November before Thanksgiving. (Any features from additional contributions will of course take longer)

We'd like to thank our fantastic community, especially the mods community who continue to put out amazing work to improve our games for everyone. We couldn't do this without the community support. Thank you!

Ledy roztály? TK usoudil že by mohl znovu oživit PC sérii. Každý letec kdo by rád viděl mainstream sérii Strike Fighters na Windows 10 by měl přispět zde.
@Samariel (17.08.2019 09:53): zjevně jsi nehrál Need For Speedy v dobách největší slávy, jinak bys to nemohl prohlásit. Je ale pravdou, že z tzv. nových dílů NFS je to pravděpodobně nejlepší díl, respektive díl který se nejvíce přibližuje duchu původních NFS, tzn. série počínaje NFS I a konče u Need for Speed: Hot Pursuit 2.
Nastal čas abys okusil Forza Horizont 3, nebo lépe 4 abys pochopil proč jsou nové díly NFS tak špatné. Jediná škoda je fakt, že v FH nejsou policajti, pak by to bylo úplně dokonalé.
@USER47 (16.08.2019 22:53): NFS je viacmenej mŕtva značka už 10 rokov, posledné zaujímavé diely boli Shifty a Hot Pursuit 2010. A okrem Forzy Horizon tu posledné roky ani žiadne iné arkádové závodné hry neboli.
Oznámení novýho NFS je jen velká nuda a zklamání, že znova omílaj dávno ohranou formulku místo toho aby se trochu odvázali a zkusili konkurovat zajímavějším hrám jako Forza Horizon či Crew 2.

Předpokládám, že se dá očekávat dvacátá variace na underground, tedy relativně malá, převážně městská mapa, spousta nesnesitelnejch postav, který maj imponovat teenagerům, ale jsou napsaný znuděnejma třicátníkama, a hromada jednotvárnejch závodů v jednotvárným prostředí. A do toho agresivní catch up, kterej zajistí, aby o výsledku závodu rozhodovalo jen to, zda na posledních sto metrech trefíte či netrefíte nějakou náhodnou překážku.

Třeba díl Rivals jsem měl docela rád, protože i když jel převážně podle stejný šablony, měl aspoň celkem rozmanitou mapu. Nicméně po roce občasnýho hraní Crew 2 jsou prostě mapy v NFS hrách malý a nepřirozeně koncipovaný. Netuším, co tímhle dílem chtěj dokázat, podle mě jim dávno ujel vlak a oni to z nějakýho záhadnýho důvodu nejsou schopný pobrat. NFS kdysi byla extrémně silná herní značka, pořád je to jedna z historicky nejznámějších herních sérií, ale pokud se EA nerozhoupou k nějakýmu odvážnýmu odklonu od tý "wannabefast&furious" nudy, kterou předváděj zhruba od těch prvních undergroundů, tak po tom za chvíli ani pes neštěkne.
@Samariel (15.08.2019 18:50): Jízda ve dne i v noci je fakt nářezovej prvek. Zajímalo by mě jestli EA vymyslí ještě další podobně revoluční prvky, např. jízdu za deště či za sucha.

...ne, netěším, protože od Ghost se po dvou průserech nedá čekat, že by udělali něco skvělýho.
Taky se těšíte na nový Need for Speed: Heat?

Mě se líbí prvek jak jízdy za dne, tak aji v noci.
@Jab (02.08.2019 07:38): Právě v tom já to naopak vidím zabavné, je to jako šachový turnaj, zezačátku o moc nejde, ale potom, když se do něčeho namočíš, kombinuješ milivteřinové segmenty reakcí zároveň s přemýšlením o tom, jakou strategii použiješ a každý moment váhání tě může stát prohru.
Raději se na simulátory vykašli ty a dojdi ve čtvrtek zahrát QL! a nebudeš potřebovat základovku jak pro raketoplán.
Čas by na to byl, jen nesmíš hrát ve ČT QL a místo toho se věnuj simulátorům. :)
Nechám si tuhle diskusi sledovanou, třebaže jsem už asi 4 roky žádný simulátor nespustil. Přesto je to mé oblíbené téma - odnepaměti toužím po co největší realističnosti. Když pominu hry (Need for Speed: Porsche 2000, Need for Speed: Underground, Need for Speed: Underground 2, Test Drive Unlimited a Bus Driver), které, byť s volantem, simulacemi nejsou, měl jsem co do činění s Live for Speed, Richard Burns Rally a Microsoft Flight Simulator X, ve kterých jsme doma postupně zkoušeli stereoskopické 3D se zeleno-červenými brýlemi, headtracking s TrackNoIR, k Logitech MOMO jsme z laciného joysticku vyrobili H řadicí páku a jeden potenciometr jsme připevnili ke spojkovému pedálu z Merkuru (to bylo ještě před pořízením G25). Pak jsem ještě zkoušel i "opravdové" 3D s LCD brýlemi a ještě opravdovější s Oculus Rift DK2. S Oculusem jsem měl tu radost proletět se i ve FSX - a je fakt bezva točit na base a na ranvej se dívat bočním okýnkem přes rameno!

Jen kdyby na to všechno byl teď čas...

Jo a ještě jsem lehce železničně pozitivní: Microsoft Train Simulator s tratí Bratislava - Praha byl u nás k vidění celkem často. :-)
@Jab (02.08.2019 07:38): to je právě na těch simulátorech to zábavné. Ten adrenalin, že nemáš možnost save and load ale musíš se k cíli dostat, zničit ho (v ideálním případě) a vrátit se zpět. Cestou tam a cestou zpět se může stát řada věcí a to Tě udržuje v napětí.
V simulátoru máš také široké možnosti co můžeš dělat, třeba: čeřit hladinu řek křídlem (fak nekecám kdysi jsem to uměl), podlétávat mosty, lítat ve městech mezi baráky. Honit na zemi cokoliv co se hýbe a pak to dostat. No a samozřejmě honit bombarďáky a stíhače druhé strany. Nebo poznávat ruská a jiná města, letiště, apod. U toho můžeš létat leteckou akrobacii......prostě neomezené možnosti. :)

A to jsem zapomněl zmínit skok na padáku a kochání se krajinou a kolem Tebe sviští střely a sem tam Tě nabere nějaký stíhač co to nezvládne + úprk od letadla v případě nouzového přistání! A jak krásně zalehneš na zem, heč!
@Crash (02.08.2019 07:20): Individualizace jednotlivých charakterů, zábavné class stories (i pár dějových linií poté), epesní stronghold, skvělá komunita v gildě, která je velmi aktivní, ať už hraji nebo se měsíce nepřihlašuji. A hlavně široké možnosti toho, co se dá dělat.

Nic proti simulátorům jako takovým. Ale tyhle příliš nadsazené prvky realismu jsou na úkor zábavy. Samozřejmě můj osobní názor. Koneckonců i u těch Forz Horizon jsem tvrdil, že tomu naopak chybí kanóny a rakety. :) Samozřejmě jsem si Sturmovika sám zjednodušoval tím, že jsem nedržel formaci a těch deset či více minut do setkání s nepřítelem raději nabíral výšku. Nebyl jsem v tom nový.

Ale i tak... Když někde dlouho letím a pak mě čeká pár minutová bitka... Hnedle pošilhávám po arkádě tipu Crimson Skies. ;)
@Jab (02.08.2019 07:03): No jo no, lidi jsou různí a různé koníčky mají. Shodou okolností, jsem si nedávno nad tvými příspěvky k SWTOR říkal, jak tě to může pořád bavit. :-)
@Jab (02.08.2019 07:03): možná jsem to trochu přehnal. Záleží kde jsou letiště, jak blízké k frontě. Pokud se někde pohybují letky nepřátelských bombardérů doprovázených stíhači máš vždy o zábavu postaráno. S trochou štěstí narazíš na nepřítele dříve. Nezapomeň že ve vzduchu nejsi sám, když je nenajdeš první ty, postarají se o to oni. :)

Nicméně online co si tak vzpomínám, třeba sedím v Jak-3 a hezky si to letím k frontě. Vysoko krouží a čekají FW/BF, začínám stoupat ale oni už mají výšku, jakmile Tě najdou tak použijí taktiku zoom and boom, snesou se dolů, vypálí a letí nahoru. Vymění výšku za rychlost a pak rychlost zpět za výšku. Takto si piloti německých ér udržují výškovou převahu a do dogfightu se nepouštějí. Kdybych chtěl nastoupat jejich výšku tak skutečně strávím třeba těch 10 min jen stoupáním.

Když jsem létal za němce na BF tak jsem se občas pouštěl do dogfigtů ale s obratnějšími stroji jako je Spitfire to nemá moc smysl. A pak lidé létají lépe než AI, jak trefíš na nějaké eso, respektive lidi co mají nahráno budeš dole dříve než se naděješ. Je to podobné jako v Quake, Unreal, Battlefiled apod. Kdo to létá pravidelně má velkou výhodu, dříve nebo později získá skill. Pak už se jen udržuješ. :)

Prostě letecké simulátory jsou zábavné. :)
@Jab (01.08.2019 20:36): už jsem to online neletěl dlouho ale obvykle jsem na někoho narazil tak +/- okolo 10-20 min letu. Záleží na okolnostech, cílech, vzdálenosti, atd. Ve Šturmovikovi nemáš radar, musíš cíle najít vizuálně. To nebylo vždy snadné, obzvláště na 17" LCD. Když jsem létal online tak jsem obvykle sestřelil tak 2 letadla za 5-6 misí. Na druhou stranu jsem se vždy vrátil celý (a občas notně rozstřílený) na základnu.

Náhodou grafika IL-2 Sturmovik je furt docela hezká ale máš pravdu, už to notně zestárlo. Nicméně stačí si zakoupit cokoliv ze série IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad/Moscow/Kuban a máš zábavu v super grafice.

@Red (01.08.2019 21:03): škoda já to zkusím zahrát a dohrát. Hele já také primárně létal za Němce a taktika hit and run byla velmi častá. Ono taky ty Béefka a Fokewulfy točily obvykle hůře než spojenecká éra ale měl jsi dost rychlosti a robusní letouny. Prostě taktika boom and zoom, z výšky slétneš na kořist, vypálíš a mizíš zpět do výšky.
@Crash (01.08.2019 20:44): Letadla jsou asi to jediné, co je na Il-2 1946 pěkné. Páč grafika už dnes neobstojí a zážitek z okružního letu by mi nedala. S tím letadlem bych už po deseti minutách praštil o zem sám a dobrovolně. :)
@Rapier (01.08.2019 20:33): Nedohrál, vzdal jsem to. Nervy mám jenom jedny. Jestli to někdy zapnu tak jedině single mise.

Jinak já jsem spíš na takové kroužení s fw co nejvýš a hit run na kořist než na férový dogfighty.
@Jab (01.08.2019 20:36) Ale vždyť je to paráda si takhle hodinku v klidu zalétat s krásným starým strojem a bezstarostně se vrátit na letiště, aniž bys potkal nepřítele, a pak se zabít při přistání, protože jsi idiot. :-D
@Jab (01.08.2019 18:57): MP se obvykle létá (létal) mimo zapnutý kompas, respektive ukazatele rychlosti a směru dole na obrazovce a mini mapu (a to jen kvůli omezení enginu rozpoznat vizuálně kde se nacházíš) na max. realismus.

@Crash (01.08.2019 19:41): super, tak se stydím taky, protože v F-22 TAW běžně používám externí pohledy a tedy čítuji. :)

Přehřívání motoru se dá řešit velmi lehce. Stačí namapovat na joystick klávesy které otevírají a zavírají žaluzie chlazení motoru a myslet na to, že když přidám plyn musím otevřít ventilátor naplno, jinak uvařím motor.

@Crash (01.08.2019 18:27): pamatuji, že v MP jsem létal na BF 109 vs ty dvouplošníky a lidé co to fakt uměli, Ti naděli celou řadu starostí i na pomalém dvouplošníku, který ale uměl nesmírně obratně točit doslova na pětníku. Ti lidé se drželi nízko.

@Red (01.08.2019 20:05): wow, hezké skóre. Dohrál jsi ten Wings of Prey? Dal jsem nějaké tipy do diskuze. Mrkni se tam.

@rikuhahl (01.08.2019 20:05): letadla jsou nesmírně zábavná. Věř mi!
@Crash (01.08.2019 14:41): Já začal právě od 1941, teď už taky lítám na lavočkách. Respektive už jsem to pár měsíců nespustil, ale pamatuji si, že to byl to opravdu obrovský skok. Ono by i s tím šlo bojovat, ale jelikož jsem měl nízkou funkci tak AI velitel perutě nás vedl často někde při zemi prakticky na porážku s Němci nad námi. A když jsem kroužil nahoru abych aspoň měl trochu šanci tak na mě halekal ať se vrátím do formace.
https://ibb.co/ZXvTjY4
@Crash (01.08.2019 19:41): Ne, jen mi přijde blbý mít zrovna u simulátoru vypnutý jeden z hlavních aspektů simulace. A zrvona tak mi nepřijde hárdkór na pár vteřin snížit výkon na polovinu nebo na půl minuty jet na 80 %.
@Gordon (01.08.2019 18:54): No jo, jsem hnusnej cheater hamba mi. A vlastně každý, kdo nehraje jakoukoliv hru na ultra mega nejtěžší obtížnost je vlastně taky podvodník. Fuj všichni se styďte! ;-)

Mimochodem to, že mám to přehřívání vypnutý, ještě neznamená že tam na startu kopnu plný kotel a pak už na to nešahnu, ale jednodušší v souboji to o něco je, to uznávám, taky je to pořád hra.
@Rapier (01.08.2019 17:36): Tak já předpokládám že ten MP bude mnohem náročnější než nějaká kampaň, takže bych to nepřeceňoval. Navíc, nemám tam úplně realistické nastavení, i když co se týká letových vlastností, tak asi jo, tam jsem snad vypnul jen přehřívání motoru. Zjednodušenou mám navigaci a povolené ty různé venkovní pohledy, to rozhlížení z kabiny ani myš ani klobouček na joysticku nenahradí, takže občas se prostě na situaci kouknu z venku, abych věděl kam se mi nepřítel ztratil.
@Crash (01.08.2019 14:41): paráda! Crash pan pilot. To já ještě žádnou kampaň ve Šturmoviku nikdy ani nezačal, vždy jsem létal jen MP. :) Joystick máš dobrý. Těch 6 tlačítek na samotné páce tiše závidím. :)
@Rapier (01.08.2019 08:49): Na jaře jsem dokončil tu statickou kampaň SNP 1944. Teď mám rozehranou nějakou dynamickou za Sověty, je to nad Leningradem myslím že 1943, taky se to litá s Lavočkama. Zkoušel jsem i ten Leningrad od roku 1941 ale to se začíná na Čajkách a to jsem po prvním souboji s Messrama vzdal, to se fakt nedá. Jako klobouk dolů, před všemi piloty co na tom tehdy proti Němcům lítali.

Joystick mám Logitech Extreme 3D Pro.
@Luky_Luk (01.08.2019 10:42): o tom mě něco povídej. Takových dálkových misí jsem se nalétal v F-22 TAW hodně. Akorát, že F-22 letá ve výšce pomocí supercruise, takže to doletí dále (a rychleji) i díky vyšší zásobě interního paliva.
@Rapier (01.08.2019 10:18):
To je hezký, ale na Falcona 3 to moc nevyužiju a do novýho děla nacpu asi něco novějšího.
Hele včera jsem letěl tuhle hodně dlouhou misi:
https://imgur.com/Jfj4mkk
Na 3.0 je to děsná dálka, protože není letecký tankování, musíš nosit dvě nádrže....byl to adrenalin, ale oba roje trefili a zničili cíl.

Diskutující (10)