Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@Widl (16.12.2021 10:31): momentálně je to čistě military simulator pro armády a další vážné zájemce, nebude v běžném prodeji pro koncového uživatele (bohužel), ale kdo ví třeba jednou .. a teď si to představ novém Unreal Engine 5. :) Kam se na to hrabe DCS World a další.
Základní hru. V deluxe je myslím navíc jen Panzerplatte superspeciálka a jedno historický auto. Obojí se dá koupit i samostatně, kdyby bylo třeba, ale jak se znám, stejně bych v to strávil tak pět minut.
Jj, mám to, multiplayerový funkce jsem zatím nezkoušel, ale teď po listopadovým updatu clubs to mám v plánu.
WRC10 schvaluju. V posledním updatu i upgradovali Clubs - můžeš nastavit jeden pokus na erzetu a přenášení poškození/nutnost oprav, takže se dá konečně nastavit pořádná multiplayerová rally, kterou si každej účastník může dát ve vlastním čase.
AMS2 má vcelku rozporuplný ohlasy. Část lidí z mýho okolí to má ráda, část nikoli. Grafika samozřejmě dobrá, je to postavený na enginu Project Cars 2, který vždycky patřilo ke grafický špičce. Fyzika ale má zjevně mouchy, často kritizovaný je poskakování aut jako by neexistovaly tlumiče, podivný chování při nedotáčivosti a celkově nedoladěný ovládání aut na hraně přilnavosti.

Např to co popisuje random callsign ve včerejším videu v části o GT3
https://www.youtube.com/watch?v=uD2m4Inv-FE

Další problém je netcode, zjevně to má podobný síťový problémy jako PC2.

Nicméně některý auta jsou asi docela povedený, a obecně je AMS (včetně prvního dílu) zajímavý zaměřením na méně známý jihoamerický tratě a závodní série. Postupně to vylepšujou, možná se z toho časem vyklube všeobecně povedenej sim, ale osobně to nechávám uležet a zatím si vystačím s R3E, kterej nemá tak pěknou grafiku, ale všechno tam funguje tak nějak podle představ a netcode je dost možná nejlepší v žánru a umožňuje bezproblémový závodění tělo na tělo v multiplayeru.
@Widl (29.11.2021 08:35): doporučuješ dvojku nebo jedničku? Tady borec o ASM2 nemluví úplně v superlativech odkaz Mám pocit, že už mám těch aut dost. :) Ale recenze na steamu jsou neskutečně kladné odkaz Tak nevím čemu věřit. Každopádně grafika vypadá fantasticky, za deště to je úplná bomba.
Kdyby chtěl někdo v rámci DH závodit v MP (jsem začátečník) tak mám na Xbox Forza Motorsport 6/7, na PS Gran Turismo Sport a na za PC: F1 2018, Project Cars 2, Dirt 4, Dirt Rally 2.0 a nově i kompletní Assetto Corsa Competizione - kamarádi mě překecal ke koupi. :)
V podstatě mám něco málo odježděno ve Forza Motorsport a Dirt 4. V ostatním jsem více méně úplný nováček. :)

Hodně jsem uvažoval o koupil Automobilista 2, nakonec vyhrálo ACC.
Když už tady propaguji letecké simulátory a závodní hry, nesmím zapomínat na konzole. Moc rád bych časem ve zpětné kompatibilitě na Xbox Series viděl následující tituly od Gaijin, tvůrců dobře známého War Thunder:

1. na Xbox 360/PS3 je k dispozici snad první letecký simulátor (nikoliv arkáda) v historii konzolí a to konkrétně
IL-2 Sturmovik: Birds of Prey.
2. pro stejné platformy, a to mě úplně uniklo, Gaijin připravil také WW2 letecký simulátor z Pacifiku prosím! Birds of Steel 

Obě hry na DH chybí.

První jmenovaná později lehce upravená, s podporou HOTAS, Track IR, apod. fičůrkami známými jen z PC master race scény vyšla pod názvem Wings of Prey + datadiskem Wings of Prey: Wings of Luftwaffe na PC. Nicméně ten pokud se nepletu neobsahuje pacifik a to je děsná škoda. Upřímně podobně jako u všech pozdějších Gaijin her, rozuměj u War Thunder je podpora HOTAS a jiných specializovaných leteckých zařízení přítomná, ale z vlastní zkušenosti vím, že odladit i pouhý joystick je téměř nemožné. Odladit tak aby se choval jako letecké páka v PC simulátoru. :)
@Widl (25.10.2021 08:46): a je tolik lidí co si přeje aby konečně Coddies dostali WRC licenci, že WRC pod Kylotonn stojí za prd. Konkurence bude chybět. Lidé to poznají o rok později, a dost možná ještě budou vzpomínat na časy kdy na trhu rally her byla nějaká konkurence. :)
Osobně taky preferuju WRC sérii, převážně kvůli designu erzet, i když mě sere spousta technickejch nedodělků, nekonzistentní AI apod.
Zajímavé porovnání Dirt Rally 2.0 vs WRC 10 na které jsem narazil při procházení reviews na Steamu:
DiRT Rally 2.0 player review

The difference between DiRT and WRC10
DiRT Rally 2.0 is more arcady, feels faster, stages are more open and there is more room for mistakes.
WRC is definitely more claustrophobic, stages are narrow, you need a lot more precision and awareness, feels a little bit slower but really realistic in my opinion.

I really like how WRC feels, it's more like a real life rally where you have to think about how to make a corner or when to brake. In DiRT you just listen to pace notes and slam your foot to the ground to achieve best times. I love DiRT for it's arcady playstyle but this game is equally as fun but in different things (such as realism or new stages). Career mode is also fun in my opinion.

I can't tell you what changed from WRC9 because I haven't played it but if you're switching from DiRT, this is the game to go.

I'm playing with Xbox Controller. After some minor adjustments with steering sensitivity I can safely say that I'm comfortable driving a car in this game.

I really like to immerse myself into the game, so I turn off all HUD (or OSD) aspects and just drive listening to my co-driver. (both in WRC and DiRT)

Overall I really like the style of this game and I would give it a solid 8/10. This is THE RALLY GAME TO BUY TODAY!
The only negative I can think of are weird graphics and lighting issues (on some stages).
(Ryzen 5 3600, RX 5700XT, 16GB RAM, High/Ultra, 80-130fps (depending on stage))


Upřímně něco na tom názoru bude pravdy. Potom co jsem jezdil WRC10 na volantu a WRC9 na ovladači mám tak trochu podobný názor. Dříve bych byl nejspíš zapřisáhlý obránce Codemasters Dirt Rally/2.0 jako nejlepší Rally hry současnosti, ale .... časy se mění, od dob WRC8. Opravdu není na škodu dát konkurenci šanci.

I tohle je zajímavé srovnání:
WRC 10 VS Dirt Rally 2.0
Here's the comparison list you've been looking for;

User Experience (Gameplay)
Fun & Replay-ability: WRC 10
Community & Events: Dirt Rally 2.0
Stages: WRC 10
Car Selection: Dirt Rally 2.0
Co-Driver: Dirt Rally 2.0
Beginner Friendly: WRC 10
Unexpected Events: Dirt Rally 2.0

User Experience (Looks)
Graphics: Dirt Rally 2.0
UX Design: Dirt Rally 2.0
Scenery & Weather: Dirt Rally 2.0

Car Simulation
Weight & Feel: WRC 10
Handling: WRC 10
Transmission: Dirt Rally 2.0
Damage Sim: Dirt Rally 2.0
Tyre Compounds: WRC 10
Surface Conditions: WRC 10

Menu
Features: WRC 10
Career Mode: WRC 10

Take from this what you will. Personally I quite like them both.
Kdysi jsem zkoušel program, co umí trackovat podle webkamery: http://facetracknoir.sourceforge.net/home/default.htm
Pro majitele iPhone (že já jsem si nevzal firemní) je tu skvělý free sofware odkaz jak z pomocí telefonu udělat Track IR /rozhlížení hlavou v simulátorech! Doufám, že něco takového existuje i na Android. Mám originál Track IR4 Pro ale takový mobilní by se mi hodil.
@samorost (12.10.2021 19:54): Je to zajímavý počin. Pořád EA, takže je tam ještě kupa práce, ale už teď se to dá zdárně hrát a "dohrát". Je to zaměřený jiným směrem než Silent Hunter, je tam víc managementu, starostí s celou posádkou, nejen s lodí. Zaměřování a ovládání je jednodušší. Ale má to fajn myšlenky.
@Rapier (04.10.2021 15:57): Tak z toho článku by mě osobně zajímalo jen to GTR3 (GTR2 v úpravě Power&Glory patří i po letech pořád mezi moje nejoblíbenější záv.hry), ale vzhledem k tomu jak se s tim serou dlouho mam obavy, že se spíš dočkáme windous patnáct než novýho GTR :(
Očekávané závodní hry v roce 2022. Není to sice z herního webu, ale jak přehled fajn článek odkaz To aby Vám něco neuniklo. :)

@rikuhahl (04.10.2021 10:05): nenapadlo mě hledat Engine Evolution, automaticky jsem zadal Engine Evolution 2021. Jsou dvě možnosti jak to dělat, buď provádět pravidelný update profilu na aktuální verzi, viz. Falcon BMS 4 nebo mít verzi samostatně.
@Rapier (03.10.2021 22:33): Ano, tu hru znám od chvíle, kdy byla uvedena na Steam. ;c) Chvilku jsem to zkoušel hrát, je to ale opravdu primitivní arkáda, s dost podivným jízdním modelem. Vím, že teď byla nějak upravena a vylepšena, takže ji možná opět na chvilku vyzkouším, moc si od toho ale neslibuji. Jako konkurenci věcem od Milestone, či případně Kylotonn Games to nikdo nemůže brát samozřejmě ani náznakem. Beru, že jeden tvůrce nemůže konkurovat velkému týmu, ten výsledek tomu ale upřímně i odpovídá. :c) To už bych raději vyzkoušel novinku Rims Racing, tam by to mohlo být o něco záživnější.

Volant mám doma léta, konkrétně Logitech G27. Jsem s ním v podstatě spokojen, hraji s ním ovšem jen na PC, jelikož PS3 nemám a na PS4 se dá zprovoznit jen s nějakým adaptérem, který se mi už teď nechce pořizovat. Na PS5 neběží bohužel vůbec (alespoň zatím). Dokud bude tento kousek fungovat, nic dalšího nejspíš kupovat nebudu, nechce se mi doma hromadit další volanty. :c)) Velikost věnce mi vyhovuje, není vysloveně malý, pořád to navíc beru tak, že je to v podstatě hračka. Na stavění nějakého „reálného” simulátoru auta nemám v obýváku prostor, to by pak chtělo nejspíš přímo obětovat jednu místnost a vybavit ji kompletně jako hernu a k tomu se zatím nechystám. :c)
Mistr @samorost: nechť se dostaví do motocyklové PC stáje Engine Evolution 2021. Dojmy z hraní jsou popsány zde. Vzhledem k tomu, že se jedná o hru jediného vývojáře, a navíc českého - Petra Šimůnka, je hřích tuhle hru nepřidat na DH!

Volant by měl mít větší věnec, dá se samozřejmě jezdil i s menším průměrem, ale je to blbý pocit když často řídíš reálné auto. Prostě mi to nedá. A jak jednou zkusíš lepší volat a pedály, už nebude cesta zpět.
Většina low end volantů má vcelku malý věnce. Logitechy maj ještě o chlup menší. Já mám na T300 openwheel rim, co má 28cm a je to tak akorát na tenhle typ volantu, a potom mám velkej tlustej kulatej 33cm Sparco rim na rally, touring cars apod.
@USER47 (30.09.2021 22:02): nijak na to nespěchám. O Fanatecu pouvažuji, je mi jasná výhoda té technologicky lepší základny. Trochu mě ty malé volanty na TMX/150 vadí.
Přeci jenom v autě (reálném) mám krapet větší volant. Jistě ideální je to pro majitele značky vozu Peugeot, ti jsou zvyklí na mini volanty (viz Rifter, aspol.), ale my co potřebujeme k životu pořádné rozměry :), máme holt smůlu. Tak si říkám, že se ten Trustmaster očividně inspiroval u Peugeotu.
CSL DD bez boost kitu v kombinaci s nějakým levnějším volantem bude zhruba 14k komplet, což je pokud vím zhruba na podobný cenový úrovni jako TS-PC/TS-XW bundly. Přitom DD je výrazně lepší základna. Fanatec pravděpodobně udělá i nějakej bundle, kterej to trochu zlevní.


CSL pedály zatím nemaj load cell upgrade, takže nevím, na kolik to vyjde v plný třípedálový konfiguraci (load cell upgrade nahradí základní brzdovej pedál, kterej se pak dá použít jako spojka, takže třetí pedál jako takovej se kupovat nemusí). Předpokládám, že to bude velmi mírně dražší než T-LCM, ale asi nijak výrazně. Základní pedály jsou 80 Eur, takže i kdyby prodávali load cell upgrade za 100 Eur, bylo by to asi o pětikilo dražší než TLCM.
@USER47 (30.09.2021 14:50): jenomže to je právě ten problém. Je to stejné jako u leteckých simulátorů. Mám HOTAS Trustmaster Warthog (kovový) s pedály Saitek Pro Flight Rudder Pedals (plastové), a i zde existují lepší a dražší HOTASy (Virtil, Gladiator, apod.), nedej bože (kovové) pedály. Spíš je to o tom co jsi ochotný ještě vrazit do požitku.

Fanatec je určitě bomba, ale ta základna vyjde na 9k bez věnce, bez pedálů. To není málo. Za CLS DD chtějí 8,9k. Za rozumný volat tak okolo 8k, 2 pedály za 2,6k, 3 pedály za 9,2 k. To není málo. Tohle je trochu jiná liga.

Trochu mě to připomíná nákup auta, vždy si můžeš zaplatit za něco lepšího. :) Zvážím to ale jsou to dardy.

RIG zatím žádný nemám ale určitě si nějaký skládací pořídím.
T300 je spíš mírnej upgrade z T150, těžko říct, jestli se to vyplatí. A TS-XW či ostatní TM základny v týhle cenový hladině jsou podle mě naprosto špatná volba, protože za stejnou cenu dostaneš u Fanatecu základnu, která je úplně někde jinde.
Kdyby měl někdo zájem (prosím SZ) tak prodám Thrustmaster TMX Force Feedback za nákupní cenu, tzn. 3 468 Kč. Jednou použitý, v záruce, s originální krabicí. Důvod prodeje: přechod na vyšší level.
Já se spíš setkával s tim, že modlu dělá většina NFS-hráčů z "Porsche" - já z toho nebyl nějak extra vodvařenej, taky mam z "nýdů" nejradši NFSU2 (a to rozhodně nejsem mladší generace). Pak už mě žádnej NFS nepotěšil, jediný co jsem po NFSU2 dohrál byl The Run. A tim pro mě NFS končí, když chci okruhy, nepotřebuju nějakej Shift, když je pro mě lepší AMS2.
Já jsem se taky snažil Undergroundy pochopit, no asi prostě nejsem noční městský typ. Každopádně i tak jsem oba díly dohrál a byly to poslední NFS co jsem hrál.
@Cobot (27.09.2021 13:55): tomu rozumím a nemám s tím žádný problém. Každý ať si hraje co jej baví. Mě zajímalo co na tom lidi tak baví, že se z toho stala taková modla novodobé NFS série. O žádném porovnávání s jinou sérií tu nebyla řeč. Každé NFS je více, nebo méně arkáda, ačkoliv Porsche už má docela solidní jízdní model. :)

PS: Shift už jsou de facto simulátory, to už není to klasické NFS co jsem znali. Ostatně Project Cars dělali stejní lidé.
@Rapier (26.09.2021 21:41): Co takhle pochopit, že každého baví něco jiného? Mě bavila jednička, čtyřka, Porsche, Undrground 1 ale dvojka to posunula o dost víc. V tý době totiž frčel Fast and Furrious. Bavilo mě i Most Wanted až na ty přihřátý filmečky. Dokonce i novější Hot Pursuit a Rivals ve 30FPS jsem hrál a dobrý :). Je to arkáda, boha...

Každopádně nejlepší požitek ze závodění jsem měl v obou Shiftech.
Imho Underground je díl, kterej předznamenal úpadek série. Od tý doby je až na pár výjimek (The Run, Shift podsérie) NFS zaseklý na těch městskejch mapách, dementním tuningu atd.

Zlatý Porsche.
Je fascinují sledovat jak pro mladší generaci je modla Need For Speed Undeground, a pro nás starší je to samozřejmě Need For Speed III Hot Pursuit, NFS IV High Stakes a nesmí chybět NFS Porsche. :)
V práci mám 2 kolegy, oba mladší než já (30+), a oba začínali více méně potřebu rychlosti s těmi proklatými Undeground. :)

Docela by mě zajímalo co na tom tak lidi fascinuje. Jen noční tratě, jen město, a naprosto zbytečný tuning aut.

Auta navíc brutálně plavou na silnici, do toho všude se silnice leskne jak psí kulky. :) No prostě neurazí, ale ani nenadchne. A mám takový pocit, už si jen matně vzpomínám, že tam snad ani nebyl pohled z kokpitu kde šla vidět přístrojová deska a volant.
@Rapier (24.09.2021 14:38): Řeč byla čistě o ponorkách a „jéžiši” není na místě, jelikož jich evidentně zástupy nejsou. Ano, za ta léta se jch pár urodilo, k tomu jsme se zde už dopracovali. ;c)
@samorost (23.09.2021 19:41): jéžíši námořních her je tolik, že než se k nim dostanu budu v důchodu. :) Z WW2 série Silent Hunter (pro mě díly 3-5), nově Uboat, z moderny Jane's Fleet Command + 688I Hunter/Killer, Dangerous Waters, Sub Command: Akula Seawolf 688(I), Cold Waters... a další.
@samorost (23.09.2021 20:15): Tak ono je i celkem težký vidět nějakou ponorku na vlastní oči v reálu, mně se to třeba ještě nepodařilo (ne že bych tomu šel naproti), auto, motorku a letadlo naopak vidí člověk každý den, pokud nežije někde na kraji světa :)