Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

Věděli jste o realistické závodní hře Enthusia Professional Racing na PS2?! Osobně ne a překvapilo mě jak dobře vypadá, potenciál být víc než zdatným konkurente Gran Turismo 4 zde rozhodně byla!

Více to rozebrali kluci z Vortexu zde https://youtu.be/RhtnmbW7PJY?t=2807
Raceroom je mimochodem ode dneška ve slevě, za 50 Eur můžete mít postarší, ale pořád výbornej sim nadupanej obsahem všeho druhu.

Přes 180 typů aut, přes 50 okruhů, ranked multiplayer apod.
Pokud by měl nějakej místní simracer zájem o to zkusit Raceroom, mám k dispozici jeden kód na ingame měnu v hodnotě 5 Eur pro nově registrovaný účty. Pokud má někdo zájem, dejte vědět, pošlu kód přes poštu.
Hm tak svět simulátorů rodiny IL-2 Sturmovik: Great Battles potkala špatná zpráva viz. http://dbher.cz/hp410874 
Holt to je tak když se dnes za mainstream letecký simulátor považuje War Thunder. :(

Nic proti WT, je jasné, že jejich obchodní model je lepší, ovšem za cenu toho, že namísto abych usedl do oblíbené mašiny tak si ji musím za reálné penízky buď koupit, a nebo dlouze, předlouze hrát bitvy a jednou na ní snad vydělat game penízky.

Kluk mi hraje WT na XSX, vůbec jsem nevěděl, že WT na konzoli podporuje klávesnici a myš. Zkoušel jsem na ovladači létat s heli v test mode. No upřímně letový model má do real heli docela daleko ale není to zlé. Asi by mě to bavilo.
Jako oddychovka je WT super, koneckonců jinak by jej můj kolega z Falcon BMS letky ani nelítal. :)
Rád bych upozornil všechny zájemce o letecké/vrtulníkové simulátory, že vyjdou dva produkty, které tak trochu připomínají MicroProse Gunship a F-119 a které si mimo jiné berou inspiraci z Jane's Fighter Anthology (USNF, ATF).

Helicopter Gunship DEX https://store.steampowered.com/app/2012140/Helicopter_Gunship_DEX/ 
Stealth Fighter DEX https://store.steampowered.com/app/1549580/Stealth_Fighter_DEX/ 

Oba simulátory by měli mít pohled z kokpitu, zde je patrná očividná inspirace Jane's USNF tedy v možnosti zapnout si přístroje (MFD) v rozích. Z toho je tedy zcela jasné, že pohled z kokpitu bude omezen jen na HUD a blízké okolí tedy výhled z kabiny nikoliv do kokpitu přímo jako tomu bylo u Jane's IAF, USAF.
Osobně bych raději uvítal kokpit alá DID F-22/EF-2000 nebo Jane's IAF/USAF ale respektuji to.

Kéž by tyhle dva produkty znamenaly začátek renesance leteckých simulátorů z devadesátých let minulého století. Nezbývá než tvůrcům přát úspěch. Po hodně, skutečně hodně dlouhé době vyjde typický mainstreamový letecký simulátor jako hráči pamatují v devadesátkách.

Reálně nevychází už řadu let nic, s výjimkou hardcore study sims jako jsou Falcon BMS, DCS World modules a relativně jednoduchým na naučení IL-2 Sturmovik Great Battles. Combat Air Patrol definitivně skončil v zapomnění viz. otevřený dopis tvůrcům na steamu https://steamcommunity.com/app/347170/discussions/0/4577340984555611943/  a tohle bude premiéra po dlouhých létech.

Nezbývá než si přát aby to vyšlo a chytly se i jiné firmy, protože min. nám bude trvat pár let než se naučíme programovat AI abych udělali vysněný letecký simulátor alá DID F-22 TAW/EF 2000 s plně dynamickou kampaní.
Jsem zvědavý co to je za fa. marně jsem hledal a vzpomínal. Rozhodně to nebyl žádný známý výrobce leteckých simulátorů z 90 let. Inu nechám se překvapit co se z toho nakonec vyklube. :)
Ahojte,

mám na Vás otázku: jeden známy hľadá firmu (je si istý, že je to logo firmy, a nie hry), ktorá robila letecký siumlátor(y) a jediné, čo si z toho pamätá, je toto:

"Byla to myslím tři letadla, která letěla jestli se nepletu zprava doleva a za nimi se tvořily různobarevné čáry a pak se tuším pod asi 45° úhlem zvedly nahoru a z toho pak to logo vzniklo."

"Vím, že to bylo pro MS-DOS, tedy PC a běželo to na 386. Jestli ta hra byla i na jinou platformu to netuším. Rok to mohl být maximálně tak 1994, ale klidně mohla vyjít před tímto rokem. Novější jak rok 1995 to určitě nebylo, protože to nebylo na Windows. Bohužel si z té hry už mnoho nepamatuji, takže víc informací asi dohromady nedám."

Je to firma, ktorú videl ako dieťa a odvtedy ju nemôže nájsť(ani poriadne kde hľadať), tak mi napadlo, že sa spýtam Vás.
@mrazikcomp (10.07.2022 19:44): nevím jaké závodní hry + simulátory + další hry hraješ na Windows XP aby mělo smysl tam mít tam výkonnou GTX 750 Ti, přijde mi to jako dost overkill. :) Ale proti gustu.... je reálně vůbec nějaká hra pod XP co by vyžadovala tak výkonnou grafiku?!

Já jen, že jsem teď na chatovém PC AMD Phenom II X4 945 @3,35Ghz, 6GB DDR2 RAM 741Mhz, ATI HD 4850 512MB GDDR3 hrál v pohodě třeba i Microsoft Flight Simulator X s komerčními rozšířeními terénu (Evropa, USA) v nativu 19" 4:3 LCD 1600*1200 pod Windows 10 poslední verze. Ale je fakt, že např. Asetto Corsa nebo NFS Shift už mi jede na hranici 30 fps, nicméně typicky XP hry alá Crysis 1 to dáva s naprostým přehledem na max. detailech včetně vyhlazování. Když tam dám zmíněnou GT 1030 2GB GDDR5 tak mohu hrát i náročný The Witcher 3 ve Full HD jako druhé zobrazovadlo mám k dispozici TV SONY 80cm uhlopříčka LCD IPS (stáří okolo 10 let a k mému velkému překvapení TV umí 12 bit barvy s kombinaci s GT 1030!) na medium details.
@Rapier (09.07.2022 21:53):  gtx 750ti vs 1030 >> pro me to znamena kartu pro win XP , a 1030 win xp neumi takze ani nemuze konkurovat :) ale jinak mam oboje karty a oboje sem provozoval pod win 7 a win10 a proste plati priblizny vykonovy pomer jako je v passmarku , gtx 750ti palit , 1030 Lp, jednoslotova taky od palit i kdyz tady to muze byt prave tim ze je to jednoslotova Lp verze cili ji nezenou na mozny maximum , ale ani tak se proste nemuze rovnat 750ti , jako do kancl stroje je vyborna s tema 30w , ale na 750ti se da i zahrat neco :) , ale uz se tesim az se za 5-6 let budou po bazarech za hubicku valet 55w rx 6400 v LP verzi , mam par pocitacu co se na ni tesi :)

ted koukam na ten spoiler , tenhle ppripad vypada pekne, ma to jedinou cybu - porad nema ovladace pro win xp :) , ale jinak si pisu tenhle model do poznamek a jak ho nekde uvidim na bazaru za par subu tak ho vemu a narvu znamym do kancl kompuu :)
@mrazikcomp (08.07.2022 19:20): nemohu oponovat, protože nevím co přesně jsi viděl a jaké bylo nastavení + HW specifikace nicméně chápu, že pokud hra umí RT ON + DLSS tak je situace lepší pro Nvidii.
Co se týče GT 1030 vs GTX 750 Ti nemohu tak zcela souhlasit, opět záleží na HW, nastavení a konkrétní hře. Taky vezmi v úvahu fakt, že GT 1030 mám polovinu shaders + poloviční sběrnici a navíc výrazně nižší spotřebu (Maxwell 75W vs Pascal 30W), no a v neposlední řadě na GTX 750 Ti některé DX12 tituly prostě nepustíš.

Honestly, if you get a gt 1030(especially the msi gt 1030 areo itx 2 GB GDDR5 OC) then you could overclock it with +175 on the core clock and +685 on the memory clock and get the same fps or even better than the gtx 750ti. The areo itx gt 1030 has a bigger cooler so temps would be lower and if you put on thermal pads on the VRAM then you could reduce the temperature even more. You could be between 40-53 degrees Celsius or 104-127.4 Fahrenheit. 
https://www.youtube.com/watch?v=k-QTLPrExU0 
@Rapier (06.07.2022 21:39): rtx 3060 bez ti vs rx6700 -ja koukal i na videa na youtube kde srovnavali v ruznych hracha zrovna ve hrach ktery ja hraju ten rozdil j e prave max tech 10% a to pro me nema vyznam, to bych takhle mohl kupovat rovnou rtx 3080 tak a je sice o 100% drazsii ale ma o 100% vyssi vykon , coz je pomerove stejny jako o 10% vykonejsi a o 10% drazsi rx6700 v pomeru pridane penize a pridany vykon. proste zatim nikam nespecham a na podzim a novy rok vyhledove jeste ceny popadaj , u rodicu je zatim gt 710 , placnu tam gtx 750Ti , 1030 je slabsi nez 750ti a to priblizne o 30-40%
AMD karty jsou naprosto v pohodě...nvidia měla chvíli náskok díky DLSS, ale ten se skoro smazal díky rozšíření FSR.
@mrazikcomp (06.07.2022 14:56): něco mi uniklo?! Nepomůžeš vůči čemu? O 10% výkonnější vůči čemu? Passmark nejsou hry ne?

BTW RX 6700 XT je konkurence pro RTX 3060 Ti.

@mrazikcomp (06.07.2022 14:57): mě to utáhne WRC 8 na chatě v 1600*1200 (nativ) 19" ale jak říkám díky 2GB VRAM GT 1030 (výkon okolo GTX 750 Ti ale výrazně míň žere) nemám v nabídce textury na high. S RX 470 4GB bych ne nebál.
@Rapier (05.07.2022 15:08):  tak sem na to koukal, podle passmarku je rx 6700xt o 10% vykonejsi ale taky v obchode o 10% drazsi , takze si v podstate nijak nepomuzu, nemluve o tom ze zere o 50W vic , cili bych musel koupit silnejsi zdroj , coz pak ale v souctu tu cenu zveda , uvidime jak to bude s cena ma na podzim a po novym roce ve vyprodejich
@mrazikcomp (05.07.2022 15:20): tak to se raději mrkni na WRC8 nyní v akci pokud kluci rádi rally. Mnohem lepší rally hra než celý Dirt 3, a více než zdatný konkurent pro Dirt Rally 1/2. Já si jej koupil na komp na chatu, jenže tam mám jen GT 1030 2GB VRAM a ta to bohužel moc nedává, textury mi hra nabízí max. medium. Chtělo by to alespoň GPU s 4GB VRAM.

Na QHD jsem hrál nějakou dobu s GTX 1060 6GB, tudíž chápu proč uvažuješ o změně. :)
@Rapier (05.07.2022 15:08): no ja to koupil hlavene aby to bylo na kompu u rodicu kam obcas prijdou prckove od segry tak aby meli co hrat :) , a tam je jen fhd , displej, a jim se stejne nejlip porad jezdi s dirt 3 v norsku na zasnezenym okruhu :) , ja sem to vyskousel, vybral z toho karty a tim to asi hasne :) ja mam qhd a tiu 1060 6gb, . nad tou 3060 sem jen tak uvazoval, vim ze vylezou novy karty plus prednost ma novej fotak :) , ale prosvih sem ted v akci 10400f za 2490
@mrazikcomp (05.07.2022 11:46): neblbni, jenom blázen by si nyní kupoval RTX 3060 když se dá RX 6700 XT se sehnat za 12k a výkonem to je úplně jiná liga, viz. HW diskuze kde se @marwel: o tom zmiňoval. :)

Já vůbec neuvažuji o výměně GPU, obzvláště když vidím jak naše slavné trio eshopů (czc, alza, tsbohemia) drží ceny proklatě vysoko + za obzorem jsou nové mnohem výkonnější RDNA 3.0 a RTX 4000. AMD alespoň zlevňuje ale Nvidia drží ceny dokud to jde proklatě vysoko.
RX 5700 XT byla nejlepší koupě co jsem před třemi lety mohl udělat pro simulátory. Má dost VRAM na QHD, že nemá Ray Tracing mě prakticky netrápí, protože to a) nepodporují simulátory (a jedna formule od Coddies to fakt nevytrhne), b) tohle by nebyl upgrade, RTX 3060 stěží výkonem dotáhla (záleží na hře, je to +/- =) 3 roky starou RX 5700 XT, nejsem si jistý zdali by ji těch 12GB VRAM reálně k něčemu bylo. Upgrade by pro mě byl 16GB RX 6800 XT ovšem za ten si trio účtuje nekřesťanské peníze, takže děkuji ne.

ACC ti pojede v klidu na RX 470 4GB, záleží v jakém rozlišení hraješ. Kámoš hraje, viz. níže v Ultra QHD. Jinak jsem zvědav jak se Ti ACC bude líbit, kámoš je z toho odvařený, já méně. Vadí mě zkrácené GT okruhy a jen GT auta. Tohle není nabídka jako ve Forza Motorsport, Gran Turismo a nebo Project Cars 2. Jinak je ACC fajn simulátor.
Rozlišení jsi zmínil, ale uvedl ho jako FHD, což je 1080p, nikoli 1440p ultrawide:).

"Ovšem co mě dorazilo, když kolega mluvil o tom jak 8GB GPU má limity už v FHD rozlišení. Stalo se mu po 45 min v závodě v ACC, že mu hra spadla s nápisem nedostatek grafické paměti. Takže se zdá, že u simulátorů není nikdy dost VRAM." 

Jinak na ACC ani ve Full HD nebude stačit 1 či 2 GB VRAM. UE4 má bug, díky kterýmu ve spoustě případů s kartama pod 4GB nefunguje streamování textur. Takže i když na papíře by nějaká karta s 2 nebo 3GB stačila, není to úplně zaručený.
Jak jsme se bavili o tom padajících ACC v hodinovém závodě nějak mě nedošlo, že jsem nezmínil rozlišení. Kolega jezdí ACC v rozlišení Ultra Wide QHD  3880x1440 a tam už nestačí RTX 2080 s 8GB VRAM, zmiňoval, že po chvíli hraní ACC u ukazuje vytížení VRAM okolo 7,5GB.
Tudíž chápu, že Vás co jezdíte na monitorech v rozlišení FHD 1920x1080 to trápit rozhodně nemusí, to zvládne relativně v pohodě i starší 1GB VRAM GPU, s 2GB VRAM jak zmiňujete úplně na pohodu.

Osobně hraji výhradně v QHD 2650x1440 a mě zatím 8GB VRAM na RX 5700 XT stačí a doufám, že dlouho ještě bude vzhledem k cenám GPU. :)
Včera večer jsme zase měli dýchánek v AMS2, tentokrát s Group C kárama na Road America. Po předchozích zkušenostech s GT3 jsem se pokusil cíleně rozbít fyziku a otestovat sílu toho cílenýho klouzání, a s Group C na Road America to fungovalo snad ještě líp. Do některejch zatáček jsem to pálil moc rychle, cíleně posílal auto do smyku divokým škubnutím volantem, a pomocí plnýho plynu vyjížděl ven s velkým náskokem. Už jen v tý vracečce v posledním sektoru jsem udělal asi půl sekundy oproti normálnímu způsobu řízení.

Ta hra vypadá fakt pěkně, ale jízdní model pro mě není, kde by měl. Konkrétně ty Group C auta jsou imho několik úrovní pod těma z R3E.
@USER47 (01.04.2022 23:00): stůl mám u stěny a když lítám tak mám letecké pedály opřeny o stěnu (výhoda hlubokého stolu, dříve jsem u něho i modelařil). Automobilové pedály v podstatě také, u mě je výhoda, máme v obýváku koberec, když jsem jezdil s TMX tak jsem ty pedály ani neměl opřené o stěnu a stejně se ani nehnuly (nepoužil jsem pásky).
Židle je další věc k řešení, pracuji na HO a sedím už xx let staré poctivé dřevění židli s TON, jen to není úplně pohodlné. Nová bude mít nejspíš kolečka, dík za postřeh! No a nohy u stolu jsem si koupil kvalitní, výškově stavitelné, mám je více méně vyšroubované na svou výšku, respektive kompromis aby tam mohla sedět i manželka. :)
Pevnej stůl je supr na volant, víceméně lepší než wheelstand, protože dobře ukotvenej volant na stole se prakticky nehne. Problém u takovýho řešení ovšem můžou bejt pedály a židle. Především pokud máš load cell pedály, pokud budou sedět volně pod stolem a dupneš na brzdu, budou ti odjíždět. Řešení může bejt pokud je přirazíš ke zdi, nebo za ně nainstaluješ nějakou DIY zarážku, abys je udržel na místě.

Druhej problém, kterej se týká stolu i wheelstandu, je židle, především opět u load cell pedálů a hlavně v případě kancelářskejch židlí s kolečkama. Pokud takovou máš, počítej s tím, že budeš odjíždět od stolu v každý zatáčce, pokud to nevyřešíš. Osobně nemám load cell pedály, ale i tak jsem musel koupit zamykací kolečka k židli, a pořád to není ideální. Kromě výměny koleček na židli se to dá řešit třeba omotáním řemenu kolem židle a nějakým ukotvením ke stolu, nebo třeba v případě toho NLR wheelstandu tím korýtkem, do kterýho můžeš ukotvit židli, aby neodjížděla pryč.

Tohle jsou dva hlavní aspekty, který bys měl mít vyřešení před koupí load cell pedálů, nicméně pokud je vyřešený máš, a stolní montáž volantu je ve správný výšce apod, klidně bych šel do tohohle stolního řešení a na stojan se vykašlal.

Reálně s tím bude asi stejný sraní jako s wheelstandem. Ono to vypadá atraktivně mít pevně přišroubovanej volant a pedály a jen rozbalit stojan podle potřeby, ale v reálu stejně zabere pár minut nastavit to do správný pozice, zapojit všechny kabely, přisunout monitor nejblíž jak je možný, snížit židli na správnou úroveň, pozamykat kolečka a ujistit se, že je všechno správně vycentrovaný apod. Nehledě na to, že už manipulace s dvacetikilovým stojanem je oser sama o sobě. Samotný závodění je třeba v mým případě rozhodně pohodlnější se stojanem, ale to je daný i tím, že nemám moc dobrý podmínky k ukotvení pedálů bez něj.
@USER47 (01.04.2022 00:11): souhlasím, můžou to být porodní bolesti nového produktu. Ano hraji závodní hry na PC, Xbox a relativně nově i PS. Právě kvůli tomu jsem si původně vybral Fanatec, jenže na alza.cz furt není a kdo ví jestli někdy bude, když lidi jsou zvyklí si to kupovat u výrobce v Německu.

V zásadě nemám problém postavit k PC na stůl XSX, nebo PS5 a připojit to přes druhé HDMI k QHD monitoru aniž bych musel na stole dělat rošádu. Na PS5 prý nakonec bude podpora VRR a QHD (v to druhé doufám). Mám velký masivní stůl z Ikea už řadu let, mám prostor kde chytnou volant a položit pedály, jen jsem líný (uznávám) to montovat na stůl. Běžně na tom mám položený HOTAS a letecké pedály hezky uklizeny pod stolem.

T300 RS s Xbox nefunguje, vím a v podstatě je mi to jedno. Díky Microsoft programu Play Anywhere mohu po pro hraní Forza Motorsport 7, Forza Horizon 4/5 hrát na PC (ale jen když zakoupím digitální verzi, FH3 mám jen Xbox placku a ta jinde než na Xbox nejde, ale tak zase jsou pirátské ISO a ty fungují :) ).
Klidně bych si doporučený rig/stojan za těch 6k koupil, vypadá promyšleně a kvalitně, nicméně mám problém s prostorem v bytě. Vážně bych to neměl kde opřít, nebo to zasunout pod postel. V bytě 3+1 s pěti člennou rodinou musím dělat neustále kompromisy, prostoru není nikdy dost a manželka nechce mít zastavěný celý by serepetičkami. To je ten chybějící barák.

V podstatě z Tvých doporučení mám ten úplný základ (opravdu velmi dlouhý, široký, tlustý masivní bukový stůl z Ikea na 4 namontovaných kovových nohách) takže pod něm dám úplně v pohodě pedály, ať již letecké, nebo automobilové. Tudíž mě zbývá jak Tě čtu zakoupit nejprve T300 RS a až poté T-LCM pedály. Souhlasím, kvalitní pedály udělají rozdíl, zvlášť s load cell.
Stejně primárně hraji na PC rally hry, protože ty se fakt na ovladači jezdí blbě (úzké tratě, velké rychlosti). A pokud bych začal někdy s ježděním PC2, ACC, nebo jiných alá iRacing, apod. tak jedině na PC. Na konzoli mám pohodové simkádové GT 7/GT Sport, Driveclub a Forzy Motorsport/Horizon a ty se dají více méně v pohodě hrát na ovladači na max. realismus, což u WRC9 zrovna říct nemohu.

Známý mě furt přemlouvá ať s ním jezdím ACC, ale upřímně úplně mě neláká jezdit je s GT auty a jen zkrácené GT okruhy. To už mě přijde lepší jezdi AMS2.
CSL DD má zatím dost málo lidí, moc bych na nějaký ojedinělý ohlasy nesázel. Jinak pokud levnější/dražší verzí myslíš tech 5nm a 8nm, ty základny jsou totožný, jen jedna je bundlovaná s jiným zdrojem napájení, kterej těch 8nm odemyká (dá se to udělat i pomocí nějakýho levnějšího aftermarket řešení).

Mimochodem, ty hraješ na xboxu i PS, že jo? V tom případě bych vzal tu Fanatec PS5 compatible DD verzi. U Fanatecu je to myslím tak, že PS kompatibilita je daná základnou, ale Xbox kompatibilita je daná věncem. Takže pokud bys zkombinoval CSL DD PS5 základnu s nějakým Xbox kompatibilním věncem, ten volant by měl fungovat na obou konzolích plus na PC. T300 podle mě s Xboxem nefunguje.

A jasně, 6k za stojan není málo, ale je to poměrně důležitej prvek sestavy, pravděpodobně důležitější než wheelbase. Obecně bych simracing ekosystém seřadil sestupně podle důležitosti následovně (vynechávám samotný PC a zobrazovací zařízení):
- Rig/wheelstand/solidní stůl (podle prostorovejch a finančních možností)
- Pedály
- Základna volantu
- Věnec volantu
- buttonbox, rukavice a podobný dodatečný serepetičky
@USER47 (31.03.2022 22:49): nepochybně skvělá věc za 5,6k + poštovné, ale za 6,9k mohu mít Thrustmaster T300 RS, který by se mi hodil pro PS5 GT7. Když bude v akci tak možná i za 5,5k.
Původně jsem uvažoval o Fanatec DD, ale ten nejlevnější má dle diskuzních fór co jsem slyšel problémy s kvalitou. Vidím to na T300 RS a časem dokoupím T-LCM pedály, a později možná věnec.

AMS2: toho driftování jsme si všimli také. To se též známému nelíbilo.
Jinak jsem dnes s naší partou strávil trochu času v AMS2. Líbí se mi force feedback, rozhodně velkej skok od dob PC2, samotný ovládání je použitelný, ale má pár divnejch aspektů. Především se mi zdá, že hra odměňuje manévry, který by v reálu úplně nefungovaly. Pokud to člověk přežene s rychlostí při vjezdu do zatáčky a začne se ozývat nedotáčivost, dost často se toho dá zbavit škubnutím volantem a nakopnutím plynu, což vede k velmi kontrolovatelnýmu a skoro arkádovýmu driftu. V reálu moc nevidím, že by GT auta na plnej plyn driftovala v zatáčkách při rychlosti 200+km/h.

Dovedu si představit, že pokud by se kolem AMS2 někdy vytvořila esport scéna, která je podobnejma exploitovacíma technikama známá, alieni by s těma autama dělali dost divoký věci.
Kdybych kupoval stojan, připlatil bych si na tenhle (sám mám starší verzi a tahle nová se zdá vylepšená v těch správnejch aspektech).

https://www.youtube.com/watch?v=uFVtBiUzcCc

Jinak jo, trochu místa to zabere, ale to ty s centrální tyčí taky a do obýváku se to klidně vejde. Úplně to neschováš, ale když to stojí složený u zdi, tak to nezabere až tak důležitýho prostoru. Proti těm stojanům s centrální tyčí to nebude až takovej rozdíl, i ty se musej někam strčit. Rozdíl bude v tom, že třeba ten NLR bude výrazně pohodlnější na používání a s těma 15-20kg i dostatečně bytelnej.
Uvažoval jsem o koupi tohohle stojanu na volant cena je fajn, jenže ve finále to zabírá dost místa. Do bytu v obýváku bez šance. Soudně podle testovaného článku stojan zabírá více místa než bych si přál, jinak má samé výhody. Nejspíš budu muset zvolit tyčku uprostřed, nebo se smířit s pravidelných uchycením ke stolu.

Takový luxus jak mám můj ex-kolega, tzn. celé patro baráku pro sebe to si holt nemohu dopřát. Jó to se poté dobře kupuje rig na ježdění a serepetičky okolo. :)
Je to dost oldschool a hráčská základna určitě nebude velká, ale pořád existuje.
@Rapier (27.03.2022 11:44): Tak jsem se rozhodl zas AMS2 trochu otestovat. Dneska jsem to stáhnul a zajel jsem krátkej závod proti AI. Nemám žádný DLC, tak jsem místo Nordschleife zvolil Bathurst. Když zpětně koukám na záznam, vidím tam sem tam nějakej framedrop, ale není to něco, co by mě rušilo při samotným hraní. A je fakt, že auta jsou trochu klouzavý a poskakujou. Nicméně žádný velký drama to není, předpokládám, že pokud má člověk zkušenosti z jinejch klasickej simů (iRacing, R3E, Rf2, AC, ACC), zvykne si na mírný odlišnosti celkem rychle.

Záznam na youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=7UmUHQSTm2E

Nepřijde mi ten výkon tak blbej na to, že to hraju na PC, který je dneska low end, na pozadí běží discord, nahrávání a nijak jsem si nehrál s nastavením. Je to nějakej asi defaultní mix medium/high nastavení s vsync. Viděl jsem tam nějaký možnosti přednačítání snímků, to by mohlo případnýmu microstutteringu taky pomoct. Já navíc preferuju kameru pevně navázanou na auto, nikoli na horizont, tak se možná nějakej framedrop trochu ztratí v těch hrbolech.

btw: ignoruj, že jedu jako prase, přece jenom AMS2 nehraju a tohle jsou vyloženě první kola s touhle kombinací po tom, co jsem rychle nastavil ovládání a chování kamery.
Co se týče třesení, tak Nordschleife je zrovna dost hrbolatý. Pro referenci mrkni na tohle video, timestamp kolem 4:55 jak auto skáče a jak to hází s řidičem. Sice je to upravenej LMP prototyp, ale v menší míře to uvidíš i u pomalejších aut.

https://www.youtube.com/watch?v=PQmSUHhP3ug

AMS2 bylo známý tím, že tam to poskakování bylo možná trochu moc znatelný oproti jinejm simům, ale nevím, nakolik je to reálný či nikoli.

Osobně AMS2 nehraju, jen jsem ho zkoušel a microstutteringu jsem si nevšiml. Mám starý Core i5 3550, Radeon RX570 4GB, 16 GB DDR3 RAM a SSD.
S velikostí VRAM na FHD rozlišení souhlasím 2-4 GB VRAM musí bohatě stačit na jakoukoliv hru, taky se mi nezdá, že by 8GB nestačilo. Nejspíš to byl jak naznačil @USER47: problém přímo ve hře, nebo v ovladačích, případně kombinace obojího.

@USER47: + @speedevil: co říkáte na to třesení kokpitu/auta u AMS2 i na rovince? Přijde mi, že proto není žádný reálný důvod. Nevšiml jsem si u běžného auta (ne sportovního), když jedu na rovince, že by se mi třáslo auto při rychlostech 150+ na našich nic moc dálnicích. Chápal bych tvrdé tlumiče u sportovního auta, ale až tak?!
Beru, že na trati  Nürburgring Nordschleife může po zaplacení běžně jezdit kdokoliv a asfalt dostává nepochybně zabrat, i tak mi to přijde přehnané. Navíc ačkoliv mají GT motory výkonu na rozdávání, stejně nechápu proč v FF odezvě cítím při jízdě na 5,6 rychlostní stupeň u ASM2 vibrace (třesení?).

Přesně! Vsync on, 90+ fps a místy jde vidět  micro stuttering, absolutně nechápu! Více VRAM u GPU samozřejmě nepomůže nutně více FPS to je jasná věc, ačkoliv to úplně neplatí pro hru kde jsou velké 4k textury. Koneckonců i GTX 1650 Super s 4GB VRAM podává lepší výkony prakticky v téměř každé hře, než starší GTX 1060 s 6GB VRAM, a to dokonce i v QHD rozlišení!

@USER47: právě, že nejede. Pouhým okem si všimneš, že hra není plynulá. Kolega má nadupaný serverový Intel s vodníkem (beztak přetaktovaný), 64GB RAM a zmíněnou RTX 2080 a stejně je úplně jedno zdali má vsync on, nebo off, respektive jedno to není: s vsync on mu to na starší Samsung TV stabilizuje FPS na 60 (viz Hz TV neumí) a micro stuttering je z velké části eliminovaný, bohužel ne úplně. Podle mě je něco špatně s enginem hry, nebo Tobě to nedělá?! Na jaké sestavě to hraješ?
@Rapier (26.03.2022 23:08): Jo, z tý "roztřesenosti" grafiky u AMS2 (i když je Vsync=ON a "budík" ukazuje stabilních 100FPS!) nejsem nadšenej, ale u týhle hry mě celkem baví fyzika, takže jsem ochotnej se s tim smířit. Škoda, že starej AMS nemá udělaný počasí jako AMS2, klidně bych pak zůstal u starší verze Automobilisty, jehož grafika mi uplně stačí a perfektní plynulost grafiky tam oravdu funguje jak má. Stabilních 100fps je pro mě zásadní, jinak nedokážu závodní hru hrát, s Vsync=ON vždycky v nastavení začínam a ostatní grafický parádičky přidávam jen když to nemá vliv na požadovanou plynulost. Ale to pro virtuální závodníky nemůže bejt překvapení, však oni sami tvrdí, že pro závodění nejsou důležitý efektní grafický parádičky a když ho valim v rally nebo eFjedničce 200-300km/h z kokpitu, mam plný brejle toho trefit správně apex a na nějaký odlesky v loužích, kvalitu 3D-diváků, RT a podobný pí*ovinky fakt neni čas. A starý AMS nezavrhuju taky kvuli tomu, že se tam dá jednoduše upravit fyzika pneu (podobně jako třeba v rF nebo starý Spintires) - některý celkem hezký módy maj občas divnou přilnavost pneu a hodí se to trochu poštelovat, aby měl člověk víc pocit, že řídí závodní speciál, než rodinnou oktávku v kombíku se sjetýma gumama.
ACC by celkem šlo, ale ta grafika se mi nelíbí, to už mam radši starý AC. U ACC mi grafika přujde jakože taková moc "umělá", vypadá to jak omalovánky, ale přitom (pro mě) ne hezčí, než starý AC. A jenom kvuli GT-čkům si můžu klidně ACC odpustit, GT si najdu v jiný hře, kde mi bude vyhovovat víc i grafika hry. 
A ty GB VRAM... tomu nerozumim, ale pamatuju si, jak jsem si kdysi naivně myslel, že větší GB u GPU pomůžou k více FPS, zkusil jsem tehdy místo GTX s 2GB dát do PC Radeona s 4GB a byl z toho jasnej a viditelnej propad v hernim výkonu, takže návrat k GTX 2GB. Teď hraju s 8GB VRAM a víc by se možná hodilo, ale zatim se to dá.
8GB VRAM je ve Full HD až až, buď byl v ACC nějakej memory leak nebo to byla nějaká bugnutá crash message či problém s ovladačema. Ještě někdy zkus R3E, pokud ho má. Můj nejoblíbenější sim, i když mu chybí pár moderních fičur. Nicméně má výbornej jízdní model, kvanta přívětivě naceněnýho obsahu a dobrej online MP.

Jinak AMS2 musí jet na 2080 jako z praku, funguje v pohodě i na řádově slabších kartách. Asi by to chtělo se trochu povrtat buď v nastavení hry, zkontrolovat drivery nebo samotný PC. Co jsem to krátce zkoušel, tak jsem měl stabilních 60fps i s postarší RX570.
Mám za sebou čerstvý zážitek z intenzivní téměř 5 hodinové session v Simracing kokpit RECART GTR s volantem Trustmaster TS-PC + pedály T-LCM, řadící pákou TH8A. Kolega má k rigu samozřejmě držák klávesnice + sedačku, které se platí jak je to obvyklé extra. :) Ve finále do toho nalil docela dost peněz, každopádně zážitek je to vážně skvělý.

Nejprve jsem u něj na tom jezdil ACC (to už jsem u něj jezdil dříve ale bez rigu, respektive s home made - dřevotříska a křeslo) a především jsem poprvé viděl a jezdil iRacing + Automobilista 2. Asi není nutno dodávat, že kolega jezdí na max. realismus.
Nevím zdali je to tím, že jsem v poslední době najezdil něco v GT Sport a GT7 na ovladači (především školu jízdy, různé úseky okruhů, apod.), ale překvapivě jsem se na volantu chytal, tentokrát jsem řadil výhradně manuálně pádly, dokonce jsem byl schopen po rozježdění v Automobilista 2 dojet i Nürburgring Nordschleife více méně bez škrábnutí (vážného poškození auta) už na druhý pokus. Hrozná škoda, že ACC je jen GT a tak legendární okruh zde je jen zkrácená GT verze.

ACC už jsem zkoušel dříve. Tam jsem tak nějak věděl co mě čeká, i přesto mě dal okruh s výkonným BMW pořádně zabrat.

Co mě mile překvapilo byl iRacing. Grafika sice nic moc, ale při rychlostech okolo 100-200 km stejně není co řešit, na stromy, trávu a okolí není moc času, člověk se soustředí na jízdu, každopádně jízdní model mě přišel skvělý. Strašně dobře se dalo číst auto a reakce z force feedbacku, brzdy. Škoda jen toho obchodního modelu, za každé auto, každý okruh se platí, a samotná hra se platí měsíčním poplatek. V podstatě je to služba a tomu odpovídá špičkový support, ovšem závodník si za tu službu nemálo připlatí.

Nakonec jsem jezdil Automobilista 2 výše zmíněný okruh. Grafika vypadá vážně skvěle (stíny stromů na trati, apod.), překvapilo mě hodně třesení auta/kokpitu a to i na rovince, nebo v některých zatáčkách.
Ve volantu byl při rychlostech okolo 200+ na cílové rovince s GT vozem cítit jakoby ta trať měla hrbolky i na rovince, takže auto se třepalo. K jízdnímu modelu nemám výhrady, jsem sim racing amatér, ale kolega byl zklamán, zdálo se mu, že auto tam moc klouže. Mě to přišlo vcelku OK. Ačkoliv má kolega RTX 2080 8GB VRAM a hráli jsme na obrovské ovšem staré TV jen v FHD rozlišení, jediný Automobilista se trhal, takový ten micro stuttering a to i když jsme zapnuli VSYN on.

Ovšem co mě dorazilo, když kolega mluvil o tom jak 8GB GPU má limity už v FHD rozlišení. Stalo se mu po 45 min v závodě v ACC, že mu hra spadla s nápisem nedostatek grafické paměti. Takže se zdá, že u simulátorů není nikdy dost VRAM.
Říkal, že kdyby neměl averzi vůči Radeonům tak si koupi 12GB RX 6700XT nebo 16GB RX 6800/XT. :) Já averzi nemám takže třeba jednou v budoucnu provedu upgrade. I když, přijde mi divné, že by racing simy v FHD vyžadovaly více než 8GB VRAM, ACC nevypadá špatně, ale grafický zázrak to také není.
@Jab (20.03.2022 20:22): vždy je cesta kam se žánr může posunout. Jak naznačil @Paul: v jiné diskuzi, stačilo aby bývalí  Evolution vypadli z korporátních Codemaster a udělali nový Driveclub. :)

Jinak to srovnání z video není úplně fér. :) GT7 a PC3 jsou okruhové závody, které nemají šanci konkurovat open world Forza Horizon. Mimochodem nedávno jsem si si stáhl a konečně vyzkoušel hru na XSX. Z grafického rozdílu mezi verzí GT7 na PS5 a FH5 mě málem spadla čelist!

GT7 se časem (tak cca za rok až dva) bude srovnávat s novou Forza Motorsport 8, a tam min. graficky pohoří na celé čáře. Tedy ne, že bych čekal implementaci Ray Tracing přímo v gameplay, ale kdo ví co Turn 10 Studios/ Playground Games  vykouzlí za dva roky z nových konzolí.
https://www.youtube.com/watch?v=7W3YzIubSSQ

Forza Horizon 5 jsem spíše kritizoval za nedostatek inovací. Bohužel prostě na první pohled vypadá proti konkurenci jako o deset let novější hra. To pak chápu, proč do toho Playground Games nemusí sypat nápady a peníze. Chjo. Podobná srovnání ve mně vzbuzují obavy, kam se vůbec tenhle žánr může posunout. :/
@Aaron_Hill (23.02.2022 10:25): téhle snahy je mi upřímně líto. :( Já se snad budu muset naučit pořádně programovat, zrovna jsem se díval na source code Free Falcon (Falcon 4.0) https://github.com/FreeFalcon/freefalcon-central
Nejhorší na tom je, že ti lidé dělají letecké simulátory sami, tzn. v jednom člověku. Ať už to byl (je) ed.scio68 (Combat Air Patrol 2: Military Flight Simulator) viz. https://steamcommunity.com/app/347170/di ... 447927175939/?ctp=54, nebo ten borec co maká na Tiny Combat Arena. Proč?!

Nikdy by mě nepadlo, že jednou když budu zpětně číst tenhle legendární article  http://www.combatsim.com/memb123/archive/htm/htm_arc3/may1-98a.htm od jednoho z vývojářů DID bohužel prorocké věty z něj budou dnešní (dlouhodobou a stále trvalou) realitou:
 "Dynamic Campaign systems are very difficult and costly to develop which could mean that smaller simulator developers might not be able to compete with the larger more established brands. This coupled with the limited market for flight simulators and their development costs might lead to less combat flight simulator products on the shelf of local computer stores in the near future"

Z článku z 29th April 1998 a nyní je February 2022 a my stále nemáme na trhu jediný letecký simulátor s dynamickou kampaní v rozsahu jaký nabídl legendární EF2000, F-22 Total Air War nebo Falcon 4.0 / Falcon 4.0: Allied Force (což je defacto Falcon 4.0 + Super Pack 3/4 ale reálně odladěný) a jeho komunitou stále vylepšované verze Falcon BMS 4 .

Člověk z DID (Roger Godfray) co to kdysi pronesl dnes dělá pro Star Citizen což je další nekonečná story:
"VonTarget I mentioned earlier is Roger Godfray. He works at CIG nowadays (most likely Star Citizen / Sqadron 42)." Snad jej někdo kontaktuje a snad ten vývojář má někde source code TAW, ačkoliv se obávám, že to dopadne podobně jako z Martinem Kenwrigtem.

MARTINa KENWRIGHTa z DID oslovila řada lidí z UK aby poskytl laskavě source code F-22 TAW a on se tváří, že jej nemá. Vlastníci díla - Infogrames, respektive Atari dali fanouškům povolení a source code oficiálně v dopise uvolnili pro komunitu.

Celá řada lidí ve svém volném čase maká a snaží se pochopit jak dynamické kampaně v F-22 TAW reálně fungují https://taw.fandom.com/wiki/Category:Campaign_Specific_Files a především jak fungují ve Falcon 4.0.
Hrozná škoda, že source code F-22 TAW nebyl, na rozdíl od leaku source code pro Falcon 4.0 nikdy "ukraden".
Jiní vývojáři, kde byli mimochodem lidé z DID (TFX, EF-2000,F-22ADF/TAW) a DI (Lonbow, HIND, F-16, Tornado, F-18E) tzn. Razorworks co makali na Enemy Engaged sérii Enemy Engaged: Apache V Havoc  + Enemy Engaged: RAH-66 Comanche vs. KA-52 Hokum source code po zavření studia uvolnili.
Kdyby si nějaký devadesátkový pilot (koukám na tebe, Rapiere) měl chuť zahrát včera vyšlou Tiny Combat Arena, tak může zůstat v klidu a zalovit raději v originálech. Stylizace mě oslovila, ale to je tak vše. Jde o absolutní arkádu se systémem arén ne nepodobným War Thunderu. Moc šancí jsem tomu popravdě nedal, odehráno 33 minut a vráceno, opravdu mě to ale nebavilo.
@jvempire (09.02.2022 13:43): dříve jsem odebíral, o hrách se tam už nepíše co vím. Nejsou lidi, a asi není ani zájem redakce.

Třeba ten Hammer Standa Selič co psal ve své době o Falcon 4.0 Super Pack 2/3 je můj bývalý kolega z 42CSV virtual squadron. Jeden ze zakládajících členů co to lítal ostošest a přeložil skoro všechny manuály. Později bohužel s létáním sekl. Já vlastně také, ale po delší pauze se k němu zase vrátil.
Je tu nějaký čtenář časopisu Letectví a kosmonautika, který ví zda ještě stále píší o hrách? Případně do kdy? Zatím jsem zjistil, že začali s tímto tématem v roce 1993 a poslední jsem našel 2002. Děkuji za pomoc.
Zajímavý, že Alza bude prodávat Fanatec, doteď Fanatec s 3rd party distrubutorama moc nepracoval.

btw: rovnou počítej s investicí do dalšího věnce, pokud se nemýlím, u xboxu je kompatibilita daná nikoli základnou, ale právě použitým věncem, a tipnu si, že ten GT volant s xboxem asi kompatibilní nebude (navíc působí jako plastová hračka nehodná DD základny:)). A load cell kit pro pedály bude taky must have.

Jinak jo, CSL DD je v současný době rozhodně výborná volba. Ber v úvahu, že 8nm volant a load cell pedály budou třeba slušně přikurtovat, takže si vyhraď peníze a místo pro nějakej slušnej rig.
@Rapier (22.01.2022 15:26): Už by konečně mohli někde dát i F-15 Strike Eagle II, ten je pro mě nejoblíbenější :-) Připadá mi to, že na F-15 je nějaké embargo nebo co. Jednička kdysi na STEAMu byla, ale na žádost vydavatele byla stažena. Přitom F-19 a F-117 na GoGu je.
@Widl (16.12.2021 10:31): momentálně je to čistě military simulator pro armády a další vážné zájemce, nebude v běžném prodeji pro koncového uživatele (bohužel), ale kdo ví třeba jednou .. a teď si to představ novém Unreal Engine 5. :) Kam se na to hrabe DCS World a další.
Základní hru. V deluxe je myslím navíc jen Panzerplatte superspeciálka a jedno historický auto. Obojí se dá koupit i samostatně, kdyby bylo třeba, ale jak se znám, stejně bych v to strávil tak pět minut.
Jj, mám to, multiplayerový funkce jsem zatím nezkoušel, ale teď po listopadovým updatu clubs to mám v plánu.
WRC10 schvaluju. V posledním updatu i upgradovali Clubs - můžeš nastavit jeden pokus na erzetu a přenášení poškození/nutnost oprav, takže se dá konečně nastavit pořádná multiplayerová rally, kterou si každej účastník může dát ve vlastním čase.
AMS2 má vcelku rozporuplný ohlasy. Část lidí z mýho okolí to má ráda, část nikoli. Grafika samozřejmě dobrá, je to postavený na enginu Project Cars 2, který vždycky patřilo ke grafický špičce. Fyzika ale má zjevně mouchy, často kritizovaný je poskakování aut jako by neexistovaly tlumiče, podivný chování při nedotáčivosti a celkově nedoladěný ovládání aut na hraně přilnavosti.

Např to co popisuje random callsign ve včerejším videu v části o GT3
https://www.youtube.com/watch?v=uD2m4Inv-FE

Další problém je netcode, zjevně to má podobný síťový problémy jako PC2.

Nicméně některý auta jsou asi docela povedený, a obecně je AMS (včetně prvního dílu) zajímavý zaměřením na méně známý jihoamerický tratě a závodní série. Postupně to vylepšujou, možná se z toho časem vyklube všeobecně povedenej sim, ale osobně to nechávám uležet a zatím si vystačím s R3E, kterej nemá tak pěknou grafiku, ale všechno tam funguje tak nějak podle představ a netcode je dost možná nejlepší v žánru a umožňuje bezproblémový závodění tělo na tělo v multiplayeru.
@Widl (29.11.2021 08:35): doporučuješ dvojku nebo jedničku? Tady borec o ASM2 nemluví úplně v superlativech odkaz Mám pocit, že už mám těch aut dost. :) Ale recenze na steamu jsou neskutečně kladné odkaz Tak nevím čemu věřit. Každopádně grafika vypadá fantasticky, za deště to je úplná bomba.
Kdyby chtěl někdo v rámci DH závodit v MP (jsem začátečník) tak mám na Xbox Forza Motorsport 6/7, na PS Gran Turismo Sport a na za PC: F1 2018, Project Cars 2, Dirt 4, Dirt Rally 2.0 a nově i kompletní Assetto Corsa Competizione - kamarádi mě překecal ke koupi. :)
V podstatě mám něco málo odježděno ve Forza Motorsport a Dirt 4. V ostatním jsem více méně úplný nováček. :)

Hodně jsem uvažoval o koupil Automobilista 2, nakonec vyhrálo ACC.
Když už tady propaguji letecké simulátory a závodní hry, nesmím zapomínat na konzole. Moc rád bych časem ve zpětné kompatibilitě na Xbox Series viděl následující tituly od Gaijin, tvůrců dobře známého War Thunder:

1. na Xbox 360/PS3 je k dispozici snad první letecký simulátor (nikoliv arkáda) v historii konzolí a to konkrétně
IL-2 Sturmovik: Birds of Prey.
2. pro stejné platformy, a to mě úplně uniklo, Gaijin připravil také WW2 letecký simulátor z Pacifiku prosím! Birds of Steel 

Obě hry na DH chybí.

První jmenovaná později lehce upravená, s podporou HOTAS, Track IR, apod. fičůrkami známými jen z PC master race scény vyšla pod názvem Wings of Prey + datadiskem Wings of Prey: Wings of Luftwaffe na PC. Nicméně ten pokud se nepletu neobsahuje pacifik a to je děsná škoda. Upřímně podobně jako u všech pozdějších Gaijin her, rozuměj u War Thunder je podpora HOTAS a jiných specializovaných leteckých zařízení přítomná, ale z vlastní zkušenosti vím, že odladit i pouhý joystick je téměř nemožné. Odladit tak aby se choval jako letecké páka v PC simulátoru. :)
@Widl (25.10.2021 08:46): a je tolik lidí co si přeje aby konečně Coddies dostali WRC licenci, že WRC pod Kylotonn stojí za prd. Konkurence bude chybět. Lidé to poznají o rok později, a dost možná ještě budou vzpomínat na časy kdy na trhu rally her byla nějaká konkurence. :)
Osobně taky preferuju WRC sérii, převážně kvůli designu erzet, i když mě sere spousta technickejch nedodělků, nekonzistentní AI apod.
Zajímavé porovnání Dirt Rally 2.0 vs WRC 10 na které jsem narazil při procházení reviews na Steamu:
DiRT Rally 2.0 player review

The difference between DiRT and WRC10
DiRT Rally 2.0 is more arcady, feels faster, stages are more open and there is more room for mistakes.
WRC is definitely more claustrophobic, stages are narrow, you need a lot more precision and awareness, feels a little bit slower but really realistic in my opinion.

I really like how WRC feels, it's more like a real life rally where you have to think about how to make a corner or when to brake. In DiRT you just listen to pace notes and slam your foot to the ground to achieve best times. I love DiRT for it's arcady playstyle but this game is equally as fun but in different things (such as realism or new stages). Career mode is also fun in my opinion.

I can't tell you what changed from WRC9 because I haven't played it but if you're switching from DiRT, this is the game to go.

I'm playing with Xbox Controller. After some minor adjustments with steering sensitivity I can safely say that I'm comfortable driving a car in this game.

I really like to immerse myself into the game, so I turn off all HUD (or OSD) aspects and just drive listening to my co-driver. (both in WRC and DiRT)

Overall I really like the style of this game and I would give it a solid 8/10. This is THE RALLY GAME TO BUY TODAY!
The only negative I can think of are weird graphics and lighting issues (on some stages).
(Ryzen 5 3600, RX 5700XT, 16GB RAM, High/Ultra, 80-130fps (depending on stage))


Upřímně něco na tom názoru bude pravdy. Potom co jsem jezdil WRC10 na volantu a WRC9 na ovladači mám tak trochu podobný názor. Dříve bych byl nejspíš zapřisáhlý obránce Codemasters Dirt Rally/2.0 jako nejlepší Rally hry současnosti, ale .... časy se mění, od dob WRC8. Opravdu není na škodu dát konkurenci šanci.

I tohle je zajímavé srovnání:
WRC 10 VS Dirt Rally 2.0
Here's the comparison list you've been looking for;

User Experience (Gameplay)
Fun & Replay-ability: WRC 10
Community & Events: Dirt Rally 2.0
Stages: WRC 10
Car Selection: Dirt Rally 2.0
Co-Driver: Dirt Rally 2.0
Beginner Friendly: WRC 10
Unexpected Events: Dirt Rally 2.0

User Experience (Looks)
Graphics: Dirt Rally 2.0
UX Design: Dirt Rally 2.0
Scenery & Weather: Dirt Rally 2.0

Car Simulation
Weight & Feel: WRC 10
Handling: WRC 10
Transmission: Dirt Rally 2.0
Damage Sim: Dirt Rally 2.0
Tyre Compounds: WRC 10
Surface Conditions: WRC 10

Menu
Features: WRC 10
Career Mode: WRC 10

Take from this what you will. Personally I quite like them both.