Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@rikuhahl (23.01.2024 19:31): Podobný upozornění jsem už od někoho dostal. Je to jenom pouhá vada na kráse diskuzí. O úpravě příspěvku ani nemám tušení, že to nějak jde. Podobnej problém jsem už několikrát řešil i v reálným životě. Odpovědi a reakce typu ano, jasně, samozřejmě. Nevím co se děje.
@Dan9K (22.01.2024 23:01): To už je let, co jsem tyhle hry hrál. :-) Kdysi to byl takovej základní požadavek, aby tam byl pohled za volantem. :-D Pak to přece dali i do GTA 5 :-D Doufám, že to bude i v 6 ce. Ale to už odbočuju. Tyhle starý hry se dají spustit na win 10 ? Že bych si to že srandy zahrál. Přes ten DOSBox ?
@Paul (22.01.2024 19:42): Ale v reálu jinak řidičák ani auto nemám. Já jsem vždycky měl jenom za to, že se s tou kombinací dá přiblížit víc realitě. Že bych třeba jednou byl na řidičák víc připravenej. :-D Možná píšu blbosti, ale co na srdci. :-D
Huh? Tři pedály, volant a páka? Logitech G920/923+Logitech Driving Force Shifter jsou snad nejvíc mainstreamovej kus entry level simracing vybavení na trhu...Případně Thrustmaster T300+TH8A+T3PA. Pokud ses neptal v zelinářství, každýho prodavače by měly napadnout aspoň tyhle věci.
@USER47 (22.01.2024 19:06): Mě jenom zajímalo, jestli to pocitově při hraní má nějakej vliv to sezení uprostřed. V reálu to musí dělat svoje. V nějakým dokumentu říkali, že tím vyřešili problém výhledu atd., že to má oproti ostatním autům výhodu.
Crew 1 bude za měsíc mrtvá, ale je fakt, že McLaren je i ve dvojce a Motorfestu, na ty jsem zapomněl.
Automobilista 2, Project Cars 2, určitě budou mody pro Assetto Corsa a rFactor 2, případně je určitě v arkádách typu Grid Autosport či Grid 2008.
@Richmond (11.01.2024 22:04): Tomu říkám náhoda. :) Předevčírem jsem měl debatu s člověkem, jenž se pohybuje ve vývoji (správně bych měl říct modifikaci) leteckého simulátoru více než 20 let. V podstatě jsme se shodli na tom, že dnes udělat v jedné osobě letecký simulátor, tzn. takový, který by byl kvalitativně na úrovni alespoň DID EF2000 nebo F-22 Total Air War, nebo jednoduších ale stále docela komplexních Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force + Jane's Combat Simulations: USAF není prakticky možné.
S kamarádem, jenž je sotwarový developer, jsem nedávno probíral velmi letmo jak na to, s tím, že potřebuji experta na AI aby mě naprogramoval plně dynamickou kampaň (strategický a taktický level), plus AI pro dogfigty + AI pro pozemní boj, flying model, avioniku, atd. Zná lidi co to umí ale ti to nebudou pochopitelně dělat zadarmo, takže bez hodně velkého kapitálu naprosto bez šance! Takže je super, že jsem za 30 let nasbíral slušné znalosti air strategie, první a poslední o letadlech, ale je mi to úplně k ničemu. :)
Bavíme se o remake DID EF-2000 a TAW už nějaký ten rok na mezinárodním fóru (dnes Discordu), ale stále nemůžeme najít shodu, a hlavně sponzora. :) Normálně jsem si stáhl veřejně dostupný source code Falcon 4.0 https://github.com/FreeFalcon/freefalcon-central abych tak nějak nahlídl po pokličku jak naprogramovat dynamickou kampaň. Ovšem vyznat se v tom je úplný masark, a to mám z minulosti nějaké znalosti Visual Basic a C++.

Zmiňoval to i, zde na DH velmi oblíbený, Dan Vávra v jednom z papírových Levelů minulého roku, když tak nějak rozebíral vývoj her v našich končinách. A měl pravdu chlapec. V jednom se to dělá fakt špatně.

To je také pravděpodobně důvod, proč nic víc než Helicopter Gunship DEX , a od stejného autora se chystající https://store.steampowered.com/app/1549580/Stealth_Fighter_DEX/ nevznikne ještě hodně, hodně dlouho.
V mých očích, respektive v mých očekáváních co by mě mít správný letecký/heli simulátor mít, je to málo ale chápu, že v jedné osobně to prostě nejde jinak. Používá Unreal engine stejně jako např. Ace Combat 7: Skies Unknown , což je produkt s krapet jiným rozpočtem a podstatně větším týmem.

A že udělat pořádnou leteckou hru v Unreal engine není žádná sranda jsme naposledy viděli u Comanche (krásný příklad jak se to nemá dělat), jen dobrý engine zdale nestačí. Nakonec to museli dokončit češi z Ashborne Games aby to nebyl úplný propadák. Děsná škoda, že to nedosahuje ani kvalit Comanche 3 Gold.

PS: asi bych v popisu studio raději smazal zmínku "Ashborne Games má spolu s německým studiem NUKKLEAR   na svědomí letecký simulátor Comanche. ", protože tohle má do leteckého simulátoru, a to dokonce i když budu brát v úvahu relativně jednoduchý Comanche 3, hodně daleko. Jako letecká arkáda budiž, jako letecký simulátor ani omylem, to už i Ace Combat je více simulátor.

Každopádně kdyby to někoho zajímalo tak EPIC to má hezky zpracované
https://www.unrealengine.com/en-US/blog/ ... of-flight-simulators
Vypadá to jednoduše jak se tak dívám na tutorial, to by teoreticky zvládl úplně každý. :)
https://dev.epicgames.com/community/lear ... t-simulator-tutorial

Jeden můj bývalý spolužák z kurzu mi dokonce, ale už je to hodně dávno, ukazoval demo dungeonu na kterém pracoval. Do fáze kam se nejpíš dostali tvůrci s Cardhalia 2 nebyl, a bohužel to nikdy nedokončil, každopádně bylo to působivé demo. :)
Nevíte, jak se říká tomu stavu, když dojedete závod a jste celej rozklepanej ? :-D Teď mám na mysli ty Unboundy. :-D
Dneska vyšel nabušený update ve hře SIMT MHD - například tramvaj T3 z Ostravy nebo trolejbus Škoda 32Tr (asi jediná hra na světě, kde tyto trolejbusy jsou :) ). A hra nově umí i ovládání myší. Je to fajn hra na odreagování, podobně jako třeba ETS2.
Pedály nejsou nic moc, imho je to v tom GT bundlu slabej prvek. Používáš tu přibalenou gumovou stopku na brzdu? Ta to trochu vylepšuje, ale i tak to není žádnej zázrak.
@USER47 (02.12.2023 12:02): za mě dobrý, za pouhých 7999 Kč jsem dostal co jsem chtěl, tzn. zařízení s HALL senzory, slušným FF, lepšími pedály, a celkově léty prověřenou spolehlivostí.

Kdybych jezdil opravdu hodně tak o DD uvažuji, ale to už se dostáváme do jiné cenové hladiny. :)
@Rapier (01.12.2023 22:55): Jsem ti říkal ať si koupíš místo T300 nějakej entry level DD:)). Největší výhoda T300 oproti T150 jsou podle mě vyměnitelný volanty, ale to už zas vyžaduje pár tisíc na nějakej dobrej (jako Sparco R383 replika).
@Paul (02.12.2023 10:04): Samozřejmě páka je páka, ale na pádla se dá zvyknout, a funguje to dobře. Jen to evidentně bude chtít víc cviku. Včera jsem za dvacet odježděných kol dělal hmatatelné pokroky s každým kolem. První kola jsem buď nebrzdil nebo neřadil a prolítnul zatáčku jak s tankem na plnej napřímo :). Ale jde jen o zvyk. Navylučuju, že jí koupim, ale musím trochu krotit výdaje. Blbý je, že teď je ta šaltpáka za nejnižší cenu co možná kdy byla (3099,- Kč) což mě nepopírám láká.
@Rapier (01.12.2023 22:55): Je fakt, že T300 jsme nezkoušel, takže vlastní zkušenost chybí jen co jsem nakoukal na YT. Mě T150 stačí, resp. dokud nevyzkoušim lepší, tak nemám potřebu měnit. Hlavně nejezdím tolik, abych v tom topil další peníze. Ten nákup pedálů TP3PM byl spíš, že jsem o lepších uvažoval už dlouho.

Mimochodem právě tyhle T3PM jsou levnější, ale novější variantou těch T-LCM. Já je teď kupoval za 2199,- což mi přišlo jako super cena. Bohužel se to prodražilo o dalších 1200,- ze ten pedal stand. Ale prostě ta brzda je tak tvrdá (a ještě jde udělat tvrdší), že to nejde mít jen položené na koberci.

Chápu jak provádíš řazení na volantu, děálm to stejně. Jen nechápu jak řadíš bez zmáčknutí spojky. Jedině tedy, že jí máš namapovanou na nějaké tlačítko na volantu. To samozřejmě jde.
@Cobot (01.12.2023 22:36): stejně jako na TMX, používám pádla pod volantem (měl jsem verzi se základními pedály - plyn/brzda), spojku nepotřebuješ. T300 je fajn ale rozdíl mezi TMX/T150 a T300 není zas takový jak se domníváš, respektive on tam rozdíl je ale na první pohled ti to ani nepřijde. Já byl z přechodu lehce zklamaný. :)

Už nějakou dobu uvažuji o zakoupení https://www.alza.cz/gaming/thrustmaster-t-lcm-pedals-d5791458.htm jako úplně posledního doplňku pro mé virtuální ježdění ale zatím mě stačí pedály co jsou k T300 RS GT edici.
@Rapier (01.12.2023 21:52): Tak T300 je někde jinde bež T150. Jak řadíš bez spojky? Jinak tedy doporučuju to zkusit, kór když tě ježdění baví. Je to těžší, ale je uspokojující se zlepšovat :)
Pořídil jsem si nové pedály T3PM ke svému letitému volantu T150. Musím říct, že se spojkou je ježdění úplně jinej zážitek. Celý roky jezdím na automackou převodovku a nutnost řadit je zábava. Nicméně začátky jsou krušné. Fakt to není snadné. Navíc mi úplně nevyhovuje řazení pádlama pod volantem byť si na to asi zvyknu. Nejvíc bojuju s podřazovaním před zatáčkou. Potřeboval bych třeba z šetky přibrzdit a na výjezdu dát neutrál a třeba hned trojku. To jak musím postupně sjet 6 > 5 > 4 > 3 je hrozně zdlouhavé a v hlavě si pomalu odpočítávám jakou rychlost tam mám, protože nemám čas koukat do levého rohu na monitor, kde je to napsané. Ale taky mě napadá, že to asi dělám úplně blbě :D. Šaltpáka by byla lepší, ale finančně už víc dávat do mého občasného ježdění nechci. K těm pedálům jsem musel ještě kupoovat pedal stand, protože jsem nečekal, že brzda bude takhle tuhá. Nadruhou stranu s ním je usazení padálů naprosto super.

JInak obecně má Thrustmaster teď dost akcí. A ceny se zdají být, aspoň na věci co zajímaly mě, nejnižší co byly.
@Dunemaster (28.10.2023 22:22): no já bych řekl po pár (ehm ...) hodinách strávených v gamepassu, že FM (8) má potenciál o jakém se Gran Turismo 7 může leda zdát, při vší úctě k Kazunori Jamaučimu (Polyphony Digital). Povíme si za nějakou dobu, jsem si téměř jist, že Forza Motorsport (8) bude za pár let, až doplní veškerý obsah (více tratí, aut a především split-screen), bezkonkurenčně jedna z nejlepších závodních her za dlouhé roky co vyšla na jakékoliv platformě!
Však já prvních 5 dílů mám taky moc rád (šestý už ne). Ale pamatuju si i to, že jsem hodně nadával, hlavně teda ve dvojce.

Ale vlastně mezi těmi prvními pěti díly nechci nějak vybírat nebo dělat pořadí, i když to dělám jinak běžně.

Zpětně se zdá trojka jako zbytečná, protože čtyřka ji de facto obsahuje, ale já jsem hrál trojku v době, když čtyřka ještě neexistovala, takže ji doceňuju a vlastně ty tratě jsou snad nejlepší ze všech pěti dílů právě v trojce, takže je pro mě nakonec na stejné úrovni se zbytkem. Trojka pro mě bylo nejlepší závodění.

Hudba je skvělá ve všech 5 dílech, nejlepší je ve dvojce a pětce. Ve dvojce je ideální mix všech žánrů a je to pro mě naprostý zjevení, obzvlášť na rok 1997. Neskutečná záležitost, která je naprosto nedoceněná. Pětka už je víc do Prodigy. Jednička je zase super pro rockový fanoušky.

Jednička je prostě poprvé, čuměl jsem jak blázen tehdy na tu fotorealistickou grafiku, poprvé jsem ve hře zažil honičky s policajtama. Dostaly mě hlavně tratě z bodu A do bodu B rozdělené na tři etapy.

Čtyřka přinesla poprvé kariéru, takže se dala hra opravdu dohrát a mít z toho dobrej pocit. Navíc to byla mohutná záležitost, protože to byly dva díly v jednom.

k pětce jsem si hledal čas nejdéle, ve své době mě nechytla, přišlo mi to tehdy mimo a hlavně už jsem na to neměl compa. Ale pak jsem si jí dal později a je vlastně takovým vyvrcholením celé série, přestože tam vlastně nepatří. Je to "objektivně" vzato podle mě nejlepší hra.

Takže každý díl má svoje a jsou pro mě všechny nastejno. Jako hra je pro mě nejslabší dvojce, přesto jsem ji asi hrál nejvíc ze všech a miluju ji kvůli hudbě.
Nejlepší NFS je Porsche, to je díl ke kterému se prostě čas od času vracím, asi moje jediný pirátění v posledních 10 letech. Nicméně ty předchozí díly si pamatuju kvůli split screenům s kamarády, dokonce si pamatuju, že jsem dal závod s tátou, který jinak nehraje.
Souhlas s Rapierem, NFS 1 - 4 jsem v dobách jejich největší slávy hrál rovněž a také si hry užíval naplno. Všechny tyto díly (poté i Porsche), jsou za mě ty jednoznačně nejlepší v sérii (vzhledem k době vzniku). Žádný další díl mě už tak nedokázal nadchnout. Já navíc měl vždy k dispozici špičkový HW, takže jsem si nemusel nic upírat ani po grafické stránce. Především trojka a čtyřka byly doslova dechberoucí, dodnes pamatuji, jak jsem nevěřícně civěl třeba na poletující listí, nebo sněhové vločky. A hratelnost jedna báseň, tak mají arkádové závody vypadat. :c)
@Dan9K (28.10.2023 15:06): jedinou frustraci, pokud se jedná o díly NFS I-VI mám spojenou s tím, že jsem na žádný ze zmíněných dílů neměl ve své době dost silný HW. :)

První NFS u kamaráda na AMD120, druhý díl bohužel nějakou dobu bez 3Dfx přídavného akcelerátoru (na zakoupení 3Dfx Voodoo 1 4MB, případně jiného D3D akcelerátoru/2D karty od konkurence jsem prostě neměl finance), později jsem jezdil i zmíněné NFS II: Special Edition s 3Dfx grafikou.
Když vyšla NFS III: Hot Pursuit (98) tak mé relativně nové PC (AMD K6 233 MMX), upgradované o ATI Rage IIC AGP (z S3 Virge DX/GX 4MB, fakticky to byl první použitelný ATI 3D akcelerátor až tomu odladily ovladače) mělo co dělat aby hra jakž-takž běžela těsně pod 30 fps v 800*600.
Je to docela paradox ale třetí díl jsem hrával v podmínkách jaké si už dnes pomalu ani neumím sám představit. A přesto jsem dokázal dotěrnou polici vymanévrovat, co na tom, že to bylo někde okolo 20 fps (odhad) s více auty v jednom místě a čase. Nezapomenutelné zážitky.
Dnešní hráči netuší o co přicházejí, nemluvě o sociálním rozměru hraní (něco jako dnešní deskové hry), kdy se hrálo na jednom PC u kamaráda (protože v té době vlastnit počítač nebylo zdaleka běžné, natož vlastnit moderní počítač) a hezky se střídalo v ježdění s ostatními kamarády, na papír se zapisovaly časy. Tento fenomén z PC scény definitivně zmizel z nástupem levného internetu a levných PC komponentů. Tehdy na PC známý a vyhledávaný split-screen fakticky téměř do dnešních dnů drží v omezené míře jen konzole, až relativně nedávno se začal vracet v některých případech na PC.

Když vyšel díl čtvrtý, alias NFS: High Stakes (99, nemusím zdůrazňovat, že v té době se hrály hry zásadně od piráta na CD) tak jsem měl definitivně smůlu. Naneštěstí v té době má drahá polovička dostala své první PC pro VŠ, a já si tak mohl hru plynule užít na Celeronu 433 s STB Velocity 100 8MB (výkon téměř jako 3DFx Voodoo 3 16MB PCI když se registrech zapnula manuálně druhá texturovací jednotka) a to dokonce v magickém rozlišení 1024*768, úplně plynule a s 3Dfx efekty ze kterých mě spadla čelist, protože 3DFx fakt umělo speciální efekty na 1* (mlha, voda od kol při dešti, apod.... od té doby, tzn. koupě 3Dfx, to známe v podání GPU od Nvidia).

Ten díl kde mluví o NFS jsem nakonec dohledal. S Jaromírem s výběrem NFS dílů nesouhlasím ale co už, to je život. :) https://www.mujrozhlas.cz/quest/novy-dil ... po-letech-i-kvalitou 

PS: když se vrátím ještě k Vaškovi a povídání o Forza Motorsport (8) tak mě překvapilo, že Vašek zmiňuje tak často Forza Motorsport 7 kvůli vozům Porsche a přitom to byla právě Forza Horizon 2 + Forza Motorsport 6 které mají velké přídavky Porsche. :) Omlouvá jej, že to hraje na PC.
No co už. Každopádně s tou kariérou v FM 6-8 + Gran Turismo 7 mají nejspíš pravdu. Mě osobně třeba kariéra u FM 6-8 nebo GT7 je více méně ukradená, stejně jako Vašek Rybář si závodní hru upravuji k obrazu svému a tady, pokud pominu menší výběr tratí, u mě FM8 vede na celé čáře: mohu jezdit v jakoukoliv denní dobu, za jakéhokoliv počasí. Až dodělají ostatní tratě bude to pecka.
Jinak souhlas i s tím, že v závodních hrách zoufale chybí fiktivní tratě. Jedna z mých nejoblíbenějších byla Praha v FM6/7.
Teprve včera jsem objevil Quest, pořad Jaromíra Mowalda, Lukáše Grygera a Šárky Tmějové o nové Forza Motorsport 8. Hostem není nikdo jiný, než uznávaný automobilový recenzent Vašek Rybář díky jeho recenzím Forza Motorsport a Forza Horizon jsem si pořídil v roce 2017 svou první velkou konzoli vůbec.

Zaujalo mě, že v pořadu lehce zmíní i sérii Need For Speed. Host zmiňuje, že dostal na vánoce NFS Special Edition, což byla NFS II, nicméně Vašek poté mluví o lásce k NFS I.

Autoři pořadu zmiňují, že NFS se věnovali extra, budu to muset dohledat, protože mám na díly I-VI jen ty nejlepší vzpomínky.

https://wave.rozhlas.cz/miri-zavodni-ser ... dsi-nez-jeho-9101960
@Ross (02.10.2023 17:40): Oh, na World Racing 2 si pamatuju, jsem v dětství vídal v časopisech, ale nikdy jsem se k tomu nedostal. Koukám, že to je i na Steamu, cool. Vyzkouším, díky.

Juiced 2 jsem uvažoval už několikrát, že dám, ale hrál jsem v dětství jedničku a ač to bylo fajn, tak už tehdá to byly takové Undergroundy z Lidlu. Dvojka byla přijata ještě hůř, tak jsem to zavrhl vždycky.
@Fritol (02.10.2023 13:02): World Racing 2 - zde můžeš auto zmasakrovat, není to úplně styl FlatOut. Jo a jsou tam kromě Škody i dost prémiové značky, třeba Pagani Zonda! Dále spousta Mercedesů i VW. A víš co? Do hry jde stáhnout tisíce dalších aut a tratí jako modifikaci.
EDIT: Teď jsem zjistil, že ta hra vyšla letos i na Steamu - pozor ta nemá licence!

Juiced 2: Hot Import Nights - tohle mělo taky nějaké poškození, ale už si přesně nevzpomenu.
@Fritol (02.10.2023 13:02): v Need For Speed vždycky vyhrál strom bez ohledu na rychlost a tloušťku kmene :-)
To jsem nesnášel.

Flatout jsem hrál asi jen nárazově. Flatout přišlo na mě už pozdě, když jsem tenhle žánr trochu opustil. Ale v dětství jsem vlastně závody hrál úplně primárně a závodní hry jsem vlastně v dětství měl nejradši - Death Rally, Speed Demons, Ignition, Micro Machines, Wacky Wheels, Excessive Speed, Revolt, Ironman ....

vlastně pořád dokola ta samá hra, i když v různých obměnách. Závody, kde proti sobě závodíš, obvykle si postupně svoje vozidla vylepšuješ a v závodech tvrdě jdeš po ostatních. Sbíráš bonusy, někdy dokonce můžeš střílet a skoro všechny měly nějaké poškození, ale třeba jen procenta, a nic jako ten Flatout no :-) a skoro všechny taky měly mulťák a byla to prdel největší.
@Fritol (01.10.2023 19:09): Tak jestli takhle pozdě, tak to může být Carmageddon nebo Destruction Derby...taky jde o to mít grafický poškození a taky poškození, aby se to projevilo do hry, což snad v tom Carmageddonu vždycky bylo...Carmageddon si mohl hrát jako normální závodní hru, když si chtěl...ale teda byl trochu problém pak stihnout časovej limit

Takový to, že jednou nabouráš a končíš, to asi bylo úplně hned, jde mi právě o ten model poškození.
@Dan9K (01.10.2023 18:56): Netuším, kde se to objevilo poprvé. Nějaké ničení aut se objevilo určitě už třeba na NES, ale tam to bylo stylem "kart raceru", tzn střelils nějaký powerup nebo něco a protivníka vyřadil.

Ten způsob, jaký myslím, že prostě závodíš a protivníkovi můžeš sešrotovat auto různým oťukáváním a narážením jen, se asi objevil poprvé někde na PlayStationu až. Demolition Racer možná? Nebo Carmageddon, ale to jsem nikdy nehrál a nevím, jak moc je to vyloženě závodní hra.
@Ross (01.10.2023 15:14)Nechme teď stranou to, že příběhy obecně ve hrách nedosahují zrovna knižních nebo filmových kvalit, a samozřejmě si přiznejme, že existují i snesitelné výjimky. 

Autor hraje jen arkády, případně článek psal v roce 1990 a nebo nanávidí hry. Nebo všechno dohromady :) Jisté je, že o hrách a jejich příbězích ví úplné prd...

Nadpis: Omyl: Příliš obří svět (Fuel)
V článku se následně dozvíme, že omyl není obří svět, ale prázdný svět...

V jedné části autor kritizuje přítomnost příběhu jako omyl závodních her, ale v další části napíše k zajímavé mechanice: Ubisoft navíc prvkem chytře ozvláštnil i vyprávění příběhu 

To je zas novinařina ty vole... :D

Každopádně jestli k tomu můžu dodat nějaký dle mě geniální nápad závodních her, tak je to zničitelnost aut. Vždycky mě nejvíc bavily závody, kde jsem mohl auta rozflákat, případně soupeře nějak vyřadit (Flatout, Burnout, Motorstorm...). Bohužel dnes mají prakticky všechny ačkové série licencované značky a ty se nesmí ničit... nuda.