Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

« Novější Starší »
@90210 (01.12.2018 10:31): souhlasím, s leteckými simulátory vydanými okolo roku 2000 je skutečně problém.

Typický příklad je Jane's Combat Simulations: F-15, na Windows 7 64 bit jsem ho nedokázal rozjet žádným způsobem, hru nainstaluješ, shlédneš úvodní filmeček a jsi v menu hry. A zde nastává první problém, vybereš totiž Setup aby jsi nakonfiguroval, realismus, ovládání, grafiku, zvuk apod. a místo toho se ti nevykreslí 2D menu správně ale jen jeho určitá část a ty nejsi schopen najít kde je potvrzovací tlačítko. Nebo vybereš v Menu Instant Action a opět místo všech voleb vidíš jen některé z nich. :(
Nicméně jak už jsem psal do zajímavosti a diskuze k Jane's Combat Simulations: F-15 nakonec jsem hru zcela překvapivě rozjel bez sebemenších problémů pod Windows 8.1 64 bit, což byl pro mě šok - samozřejmě příjemný (matně jsem si pamatoval, že jsem to kdysi hrál na notebooku)!

Ten starý HW s PIII 650, Matrox Millenium G400 a 3Dfx Voodoo 2 jsem nakonec musel dnes rozebrat, díly schovat a bednu vyhodit do sběrného dvora, protože mě manželka řekla buď já nebo bedna. Ehm. Ono v bytě je fakt problém mít 3 PC bedny, tedy pokud nemáš pokoj jen pro sebe.

Jistě mnoho zájemců o letecké simulátory létá dnes IL-2 Sturmovik: Battle of Moscow/Stalingrad/Kuban nebo DCS World ve verzi 2.5 nebo Falcon BMS 4.33, z civilních bych mohl jmenovat třeba X-Plane 11 (na DH není) a z těch serióznějších mainstreamových se nejvíc asi létá Strike Fighters 2 (především v zahraničí), respektive všichni létají War Thunder, ten jednoznačně vede. To je dnešní hlavní proud.

Proč bych měl hrát např.: Jane's Combat Simulations: F-15? Třeba proto, že má výjimečnou atmosféru, na svou dobu nádhernou grafiku, co dokáže okouzlit i dnes (není to ještě typická foto-realistická grafika známá dnes z každého simulátoru), zcela realistickou kampaň Operace Pouštní Bouře, realistickou avioniku (takřka shodnou s Falcon 4.0) a v neposlední řadě naprosto fantastickou radio komunikaci! Kdo někdy slyšel v rádiu "Cheawy 1 to Cheawy 2, 2 bandits, high, flanking" prostě nezapomene. RSO na zadním sedadle prakticky nezavře zobák za celý let (to bys musel slyšet, nikde jinde nezažiješ tak emotivní let) a umí neuvěřitelně šponovat už tak max. vypjatou atmosféru. V kombinaci s varováním o přílétajícím SAMu nebo AA raketě atmosféra houstne tak, jak říkal Rákosníček mlha je taková že by se dala krájet.

Těch důvodů je pochopitelně víc. Dodnes jiný tak realistický simulátor F-15E neexistuje, snad s výjimkou F-15E ve Falcon BMS 4.33 která má avioniku z F-16, což není totéž co F-15 ale hodně podobné. Ten simulátor má pro mě prostě svoje kouzlo i po tolika letech. Relativně je ještě snadný na naučení, neskutečně komplexní a ten pocit, že letíš v Strike Eagle je k nezaplacení.

Podobné je to s Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force a Jane's Combat Simulations: USAF. Když jsem si to po létech znovu spustil na tom Pentium III tak i přesto, že jsem to hodnotil zde na DH jen cca 70-75% okamžitě mě to přikovalo do kokpitu a já strávil několik nocí plněním misí v IAF a USAF. Konkrétně za tyhle dva dodnes neexistuje náhrada, což je děsná škoda, protože jsou děsně moc návykové a rychle se Ti dostanou pod kůži. A jak tě chopí, už Tě nepustí. To mi věř!
Jsou relativně jednoduché na létání (IAF poměrně značně i na max. realismus, USAF už je na tom o dost lépe) ale mají naprosto výtečné mise, s atmosférou jakou těžko zažiješ někde jinde. O tradičně výborné radio komunikaci v Jane's hrách jsem už mluvil.
Tu atmosféru v IAF a USAF dělají ručně vytvořené mise v kampani s ručně vytvořenou radio komunikací vycházející z reálné komunikace a výsledkem je mix, jaký nemá obdoby. To platí i pro WW2 odnož Jane's Combat Simulations: WWII Fighters, pokud jsi fanda do vrtulových letadel.

Prostě ne nadarmo se říká, že roky 1991-2002 byly zlatým obdobím v leteckých simulátorech. Co simulátor to pecka. Doslova. Mnoho z nich hrají nadšenci jako já na celém světě dodnes.

Problém těch nových je, že už nemají atmosféru jakou měli DID EF2000, F-22 Air Dominance Fighter/F-22 Total Air War nebo prakticky všechny hry té doby od Jane's Combat Simulation. Kdysi jsi mohl letět v DID EF2000 nebo DID F-22 Total Air War dlouhé mise a přesto všechno programátoři z DID dali na CD výbornou hudbu (ve .waw nebo mp3), která nesmírně napomáhala budování atmosféry.
To je něco co dnes nikdo v leteckých simulátorech neuznává (spadl jsi z višně kámo? Letecký simulátor a hudba? Kape ti na karbit?) ale ten pocit z letu v kombinaci s hudbou (ano stále se tady bavíme o leteckém simulátoru) byl úchvatný. Kdo nezažil jako by nebyl!

Tehdejší letecké simulátory také měli špičkové dynamické (EF-2000, F-22 TAW, Falcon 4.0) nebo částečně dynamické kampaně (Jane's F-15/F-18/Longbow 2) ale našly se i ty, které měli jen po sobě jdoucí mise poskládané do letecké kampaně (Jane's IAF, USAF, WW2 Fighters), což je BTW dnešní standard s výjimkou Falcon BMS 4.33, který vlastně je jen evolucí původního Falcon 4.0, to platí i pro Falcon 4.0: Allied Force.

@90210 (01.12.2018 10:31): Jo Score, co jsem měl z tý doby jsem všechny hodil do stoupy (nebyly to ale kompletní ročníky, protože většinou, když jsem viděl co recenzují, tak jsem to ani nekoupil). Naprosto zbytečné herní odbobí, doba temna.
@Rapier (28.11.2018 07:45): S hrami vydanymi tesne pred rokem 2000, tj. jiz ciste na tehdejsi Wokna a uz ne na DOS, je obecne nejvetsi problem a u simulatoru to mozna bude dany i mensi fanouskovskou zakladnou, zde se IMHO hodne hracu soustredi na novejsi hry s lepsi grafikou, nebo ne? Proc bys hral simulator z roku 98, kdyz si muzes zahrat neco o 10 let novejsiho, co vypada mnohem lip a realistictejsi? Nebo nic podobnyho neni, protoze simulatory prakticky prestaly vychazet?

BTW stahl jsem si na pdf. vydani Score 101 - 190 a casem jsem je prolitl (preview a novinky jsou ze zpetnyho pohledu uplne zbytecny sekce, to samy HW, ty plati jen kdyz se to cte v dobe vydani), tzn. prolitl jsem recenze a temata a nepamatuji se, ze by tehdy po roce 2002 do roku 2010 vychazelo vic simulatoru za rok, nez by se spocitalo na prstech jedne ruky a obecne leta 2002 - 2010 povazuji za nejhorsi herni eru vubec. Je ale fakt, ze tehdejsi diletantska redakce s Tuckem a spol. se soustredila vyhradne na mainstreamove zanry, coz byl opak toho, jaky bylo Score puvodne.
Aby si dnes člověk zahrál staré dobré simulátory od Jane's musí být:
a) kouzelník
b) kouzelník a mít nezbytné štěstí na konstalaci hvězd (rozuměj: kombinace HW&SW, patches)
c) starý dobrý personal computer z devadesátek nebo přelomu milénia.

Dělal jsem co jsem mohl abych si zalítal Jane's Combat Simulations: F-15, Jane's Combat Simulations: Longbow 2 nebo Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force a jeho nástupce Jane's Combat Simulations: USAF ale vesměs nepomohlo nic jiného, než varianta c).
A tak jsem týden zkoušel různé kombinace HW a ovladačů pod Windows ME (které mimochodem dle mých minulých i současných zkušeností jsou lepší volbou než Windows 95,98,98SE, jednoduše proto, že toho snesou více než předcházející Win 9x + jsou výrazně stabilnější OS) abych zpětně zjistil, že nejlepší ovladače, nejméně grafických chyb (nebo vůbec žádné chyby) mají ovladače od Matrixu (primární 3D karta je Matrox Millenium G400 32MB) spolu s ATI Catalyst 6.22 (Radeon 7000 32MB) a naopak nejhorší zkušenost s ovladači mám od Nvidia. Zkoušel jsem jich 6 verzí s GPU GeForce 2MX 200/440 a FX 5200 a výsledkem bylo vždy zklamání: všechny Nvidia GPU nebyly schopné zobrazit správně textury země v Jane's Combat Simulations: F-15 a v Falcon 4.0 pouze GeForce 2 MX s jednou verzí ovladačů byly ochotný nakonec vůbec spustit hru (jinak modrá nebo vytuhnutí OS).
Kdo naopak neměl vůbec žádné problémy bylo 3Dfx Voodoo 2 12MB.

Odměnou za všechno to týdenní úsilí je možnost si znovu zahrát všechny ty staré pecky.

BTW ovladače od Nvidia chybují také v F-22 Total Air War, takže zkazky o tom jak v minulosti Nvidia měla výborné drivery jsou podle mých čerstvých zkušeností pohádka na dobrou noc.
čo mam robit ked hram ets2 a my vypne a ukáže my že my pretal pracovat steam co mam robit napíšte my hned
Dakujem
@Zx Atari (11.11.2018 04:11): Závodních her, kdy se při závodění dá na autíčko koukat jen takhle zvrchu, je několik, takže nástupci Skidmarks určitě existujou. Konkrétně Skidmarks jsem nikdy nehrál, mojí první hrou tohohle typu byl Mashed, ale obecně tyhle hry rád nemam, hlavně když nejde jen o závodění, ale je do toho zamotaná i střílečka - auta po sobě pálí kanónama, nebo si na trati provádí jiný lumpárny :D
Ale třeba takovej Bang Bang Racing je docela pěknej...
Rise Race The Future... na první pohled to vypadá jako hra s autíčkama pro malý děti, ale udržet stopu na trati s tim "vznášedlem" tam neni žádná prdel, se to tam motá jak hovno pod splavem - pro mě je to těžší, než hrát třeba na KLÁVESNICI rFactor, Richard Burns Rally, nebo Automobilistu... a to jsem zkoušel "difficulty: rookie" :D:D:D ... ale možná už jenom nejsem tak šikovnej, jako za mlada. Jinak graficky je to pěkný, skoro jako ta hra, kde autíčka řídí kočky a střílí po sobě žraločí bazukou.
Server s mody do různých závodních her NoGripRacing.com asi skončil. Nemáte někdo nějaké informace?
Kdysi jsem tu psal o Colin McRae: DiRT (2007) jako o jedný z nejhorších závodních her, jaký jsem na PC měl, jako o největšim průseru od Codemasters, ale časy se mění a občas holt člověk na základě novejch zkušeností svuj názor přehodnotí. A co je ta nová zkušenost? V-Rally 4. Dodatečně se tedy Kódemástrům omlouvam za jejich ne zrovna povedenej kousek z r.2007, protože aktuálně ho "překonal" tenhle V-Rally 4. Krátce řečeno: Je to hnusný. Grafika i fyzika. Když nemam chuť si nějakou hru nechat v počítači ani i kdyby byla freeware, neni to pro ní pochvala. Takovej Dirt 4, u kterýho neni hráč zrovna dvakrát vodvázanej z toho jejich generátoru tratí, je proti V-Rally 4 skoro "umělecký dílo". Ale možná má někdo jinej názor.
No já půjdu do WRC 7 i toho V-Rallz 4, časem. Dirt 4 jsem nakonec zakoupil. I když po zkušenosti s Dirt Rally je to takové....no jiné.
Nemám, ale řekl bych, že dobrej srovnávací bod bude WRC 7, protože to dělalo stejný studio a z videí to vypadá dost podobně.

A WRC 7 lepší než Dirt 4 je.
Hm tak nám vyšla další závodní hra V-Rally 4 a zdá se, že je lepší (dle názorů hráčů, ne recenzentů na jistém CZ webu) je lepší než Dir 4. Má někdo? Jaké jsou dojmy?
Jsem si na mobil da novej Asphalt 9. Vtipný, hra s autíčkama, kde už ani neřídíte, ale jen mačkáte nirtro a drift. Tohle někoho baví?

Samozřejmě je to na mobil a nečekám od toho simulátor, ale nechápu v čem spočívá hratelnost. Je to jak když koukám na video.
Kdyby někdo uvažoval o plynovce Thrustmaster TWCS Throttle (PC) viz. tak jsem si ji koupil jako doplněk k 18 let starému yoji. Je to trochu plastový ale jinak moc dobrý. Za mě palec nahoru, za ty peníze pecka.

EDIT: plastový rozuměj - Rapier porovnává s HOTAS Wathog který je kovový. :) Jinak je ta páka vážně moc dobrá.
@leebigh (17.07.2018 13:55): člověče já Ti nevím zdali mají to štěstí. :)
Tajné to není ale zatím bych se zdržel dalších oznámení. Po zkušenosti s zing.cz jsem opatrnější. Každopádně budu psát výhradně o simulátorech (především těch leteckých) a určitě se vyvaruji nutkání recenzovat cokoliv jiného než letecké, pozemní, námořní nebo ponorkové simulátory (ale hlavně ty letecké).

Rezence obecně přenechám rád mladším ročníkům, neboť oni na rozdíl od mě mají moře času na hraní.

PS: kdyby někdo chtěl doplnit plynovou páku od Trustmasteru k joysticku, tak nyní je v akci twcs throttle.
Já bych si to i koupil ale nestíhám hrát oblíbené hry. Navíc jsem rozjel nově spolupráci s jedním známým CZ herním webem kde si autorů váží vice než na ehm... jinde. Určitě tam zkusím propagovat jak moc to půjde DH.
Teraz som si chcel zahrať si nejakú dobrú arkádovú racing hru, len som si uvedomil, že za posledné roky toho moc veľa nevyšlo. Need for Speed za posledných 10 rokov nestál za nič a tie staré som už hral dosť veľa krát, Carmageddony ma nikdy moc nechytili, FlatOut a BurnOut sú kaput, Driver San Francisco a TDU boli super, Blur a Split/Second ma tiež veľmi nebavili, Trackmania je fajn, ale mňa viac baví jazdiť po meste ako po hračkárskej dráhe, The Crew vyzerá ok, ale vyžaduje to neustále pripojenie. Tak ma napadá len séria Forza Horizon, ktorá bude mať teraz už štvrtý diel.
Právě jsem rozbalil... Snad se k tomu o prodlouženém víkendu dostanu, pravidla nevypadají tak moc složitě, pravidla mají pohodových 23 stránek a jsou tam i obrázky :) Piloti záskávají expy, odpor bude jistě urputný!
Pro všechny zájemce o virtuální létaní vřele doporučuji přečíst si tento článek. Je to skvěle a naprosto pravdivě napsané, se smyslem pro humor, byť mírně ironickým. :)

Jakožto vysloužilý veterán virtuálního létaní jsem se dnes u toho znovu tak nasmál, až jsem se za břicho popadal. Vše v tom článku je na 100% pravda. Simulátory, byť sebe realističtější jsou stále jen hry. :)
@mrazikcomp (18.06.2018 17:44): souhlasím.
Jane's Combat Simulations: U.S. Navy Fighters '97 (který je součástí Jane's Fighter Anthology) mě už ve své době přišel jako fajn mix. mezi max. realismem a akrádou. Snad jen škoda absence virtuálního kokpitu, byl tam jen pohled přes HUD, naštěstí to zachraňovaly obrazovky s přístroji. Mise co si tak matně pamatuji a atmosféru to mělo perfektní.

Jane´s později na toto dílo navázali vele úspěšnými mainstreamovými Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force, Jane's Combat Simulations: USAF a Jane's Combat Simulations: WWII Fighters.

Duchovním nástupcem ale nutno dodat, že už ne tak zábavným je série od TK, tzn. Strike Fighters 2, Strike Fighters 2: Europe,Strike Fighters 2: North AtlanticStrike Fighters 2: Vietnam a First Eagles 2. Hlavní rozdíl mezi sérii od TK a Jane's je v tom, že v Jane's jsou v kampani jen po sobě jdoucí mise, zatímco v Strike Fighter jsou dynamické kampaně. Oboje má své výhody a nevýhody.
Mise v Jane's mají vždy prokreslené příběhové pozadí, nechybí v nich úžasné hlášky převzaté z reálné komunikace mezi piloty, AWACS nebo pozemním návodčím a obecně komunikace vždy byla, je a nejspíš navždy bude prvotřídní!
Nicméně v takovém Strike Fighters 2 můžete pilotovat stejná letadla (přesněji řečeno více letadel) v mnohem lepší grafice (dost hezké i dnes v roce 2018, tedy cca 8-9 let po vydání) v dynamických kampaních, které ovšem jsou tak trochu "suché" co se týče atmosféry. Komunikace obecně je na nižší úrovni, než v Jane's a tak trochu to vytváří dojem "mrtvého" bojiště (i když to není zcela přesné a tak úplně pravda). To by samo o sobě ještě tak nevadilo, kdyby popisy misí byly více osobní a ve hře nechyběly skvělé hlášky jako z Jane's IAF, kdy startujete s hotovostní F-15 sestřelit fotoprůzkumný syrský MiG-25 a o chvíli později vám pozemní operátor s pohnutím v hlase říká, že na Haifu právě útočí teroristé v člunech na civilisty a vy je máte kanon zastavit. Panečku tomu říkám atmosféra a motivace. Tohle mi v jinak výborných Strike Fighters chybí.
Vše to naštěstí zachraňuje dynamická kampaň. Lze nastavit její délku a Vaše výkony na bojišti se projeví na pohybu pozemní fronty. Chtělo by to jen trochu více osobní motivace proč jít shodit ty bomby na Hanoj a mělo by to úplně stejnou šťávu jako staré a dobré Jane's. Jinak je to bezva pohodové létaní.
@Jab (15.06.2018 15:08): kdyby to neylo jen ww2 tak bych jeste doporucil Fighters anthology - takovej sturmovik s proudakama - mraky letadel , vybornej mix mezi hratelnosti a realismemem - zjednoduseny letovy model a avionika, ponechany realismus seznozu, takze tepelne navadenym raketam se da zmizet do slunce nebo do mraku/mlhy , pripadne si udelas proti radaru mracek sz prozku stanilu a v nem vymlatis technologicky vyspelejsiho protivnika nablizko kanonem :D, americke, ruske evropske stroje , bohuzel na dnesni dobu hodne stara grafika
@Jab (15.06.2018 12:53): to zní vážně dobře. Dosud jsem vesmírné simulátory moc nehrál ale ségra kdysi Descent Freespace pařila aby s něho nadšená!

@Bodkin (15.06.2018 13:11): no tak to je vážně problém. :) V tom případě: www.google.com a zadej Microsoft Combat Flight Simulator 3: Battle for Europe ISO a uvidíš co se stane. :)

@Gordon (15.06.2018 12:38): člověče já Ti nevím. WT letadlům jsem nějak nepřišel na chuť. Možná až to letos vyjde na Xbox One tak to zkusím na ovladači.

@Richmond (15.06.2018 14:40): aha, tak IT nerozumím a cítím se na 20 takže splňuji kritéria.
@Richmond (15.06.2018 17:57): Výhľad sa mení s typom lode. V tej základnej pomalej hranatej konzerve máš len maličké štvorcové okná a keď otočíš hlavu nabok, vidíš vlastne len interiér. Najdrahšia loď lovca odmien má nádherný presklený kokpit, bočné strany sú priehľadné, rovnako aj horná časť a čiastočne aj spodok. :-)
@Richmond (15.06.2018 17:28): Dosť. Originál som nedohral, iba remake. Hlavná dejová linka je rovnaká, hrateľnosť je rovnaká, rovnaké frakcie, lode, planéty. V remake akurát niektorým postavám chýbajú nahovorené dialógy, ale je tam parádna remasterovaná muzika včítane pár nových stôp; grafika je namiesto pôvodnej pseudo-3D plne trojrozmerná a pred spustením hry sa dá pekne nastaviť rozlíšenie aj úroveň detailov. A je to pekelne ťažké, pri hre za obchodníka som skapal a podarilo sa mi to dohrať len za lovca odmien, s najrýchlejšou loďou.
@Jab (15.06.2018 12:22): nesleduješ všeobecnou diskusi o DH! Notebooky na hraní jsou pro mladé lidi, co nerozumí IT :)) A jinak notebook 386SX jsem měl...kdysi dávno...pro práci..než mi ho z kanclu někdo ukradnnul .)
@Jab (15.06.2018 12:53): Wow, to zní skvěle, někdy musím zkusit. :)
mě WT zas nabídnul dechberoucí duely kdy sem potil krev. Ale tomu se to asi nevyrovná.

Jinak WT jede na stejném enginu jako šturmoviky, jen s tím rozdílem že se pořád vyvíjí takže je krapet dál. mě na něm nejvíc fascinuje asi optimilizace (pokud nepočítám tankové bitvy) ta je fakt parádní na to jak to vypadá.
@Gordon (15.06.2018 12:38): Hej. Grafika byla pěkná. Tak věřím i těm zvukům. Ale vyzkoušel jsem to a není to to, co jsem hledal. To ale asi ani ten Sturmovik. Zatím tedy nejlepší simulátor, co jsem hrál, byl ten Freespace. Děj, kampaně, medaile, wingmani... Když jsem řídil útok na Lucifera, tak jsem si připadal jako skutečný vůdce letky. Kontroloval jsem ochranu stíhaček bombardérům a zadával cíle svým bombardérům. Posílal domu piloty s poškozenými stroji a žádal o posily... A to vše v bitevní vřavě, kdy jsem občas i několikrát musel misi opakovat. Když se to ale vše povedlo, tak to bylo jak koncert, kdy jsem rozdal rozkazy a vedl překvapivý útok a pak rychle reagoval na každou změnu, kdy nalétající "bandity" už čekaly mé stíhačky v čele se mnou. Nejčastěji jsem bral stíhací bombardéry, abych na sebe bral palbu nepřátel a zároveň jsem mohl odpálit bombou těžce poškozenou shivanskou větší loď. Navíc byl děj protknut i misemi bez bojů, když třebas v ukořistěné shivanské stíhačce skenuješ nepřátelské lodě a snažíš se uniknout detekci. Když se v tu chvíli vedle tebe vynoří z hyperprostoru kolosy jako Lucifer či Eva, tak je to hodně "wow" moment. :)
@Jab (15.06.2018 08:11): To je škoda, zrovna do WT přidali nový systém zvuků i pro letadla, takže když vystřelíš z kanónů, je to jak... no mě z toho u nových repro duní barák... :)

@Rapier (15.06.2018 11:15): Odemykání letadel v té hře není problém, na začátku sice lítáš dvojplošníky což tě nemusí bavit, ale dobře tě to naučí základy bojů. hned po pár bitvičkách v jednoplošníkách už si můžeš odemykat legendární stroje, např Spitfirů nebo Messerů je tam na tucet typů od každého. Prostě stačí lítat to co tě baví a nehonit se za nějakým odemykáním. Taky nechápu co je špatně na multiplayeru když AI je v každé hře docela tupé, není snad ůžasné soupeřit proti skutečným "pilotům"?
@Bodkin (15.06.2018 11:45): V tom případě si pořiď First Eagles 2 což je simulátor WW1 na pohodu na stejném enginu jako Strike Fighters 2 a se stejným přístupem. Ale pozor ve Strike Fighters 2 létáš sice roury ale z 50 až 80 let 20 století a avionika je tam hodně zjednodušena. Do Strike Fighter 2 existují i mody co přidávají WW2 letadla a bojiště, stejně jako Korejskou Válku.

Jinak Wings over Prey + datadisk Luffwaffe nebo už zmiňovaný IL-2 Sturmovik 1946 a na pohodu je i Microsoft Combat Flight Simulator 3: Battle for Europe kde létáš obvykle nízko nad zemí v Tempestu nebo FW 190, P47 apod, a ničíš hlavně pozemní cíle v naprosto skvělé dynamické kampani. Doporučuji!
@Bodkin (15.06.2018 11:25): v tvém případě by se vyplatilo koupit celý HOTAS, tzn. páku a plyn. Plyn můžeš stále dokoupit ale je to bohužel drazší (pro Tebe). Já si počkám až ta páka bude v akci za těch 1600 Kč jak už min. jednou byla a pak si ji ihned koupím.

Už jsi zkusil létat F-22 Total Air War? Doporučuji. Stejně jako další simy od DID, tzn: EF2000 nebo F-22 Air Dominance Fighter. Nebo cokoliv od Jane's, tzn. Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force, Jane's Combat Simulations: USAF, Jane's Combat Simulations: WWII Fighters nebo novější Strike Fighters 2 sérii.

To vše jsou simulátory na pohodu, přístupné pro nováčky.
@Rapier (15.06.2018 11:20): Tohlecto. Jen mě mrzí, že jsem si koupil jen tu tyčku a udělal jsem chybu, že jsem si nekoupil k tomu ten throttle...

Horší pak bylo, že jsem pořádně nenašel nic co by mi opravdu sedlo, pár scifi 'simů' jsem vrátil, protože to nezvládalo joystick, takže teď se mi tak akorát válí na stole (odpojený, protože ho některé hry vnímají jako nevycentrovaný gamepad a berou od něj neustále input - zdravím XCOM2).

Jo a letadla v battlefieldu z něj neberou jednu osu (což ale vypadá na potíž battlefieldu) a jediná věc co mě na něm fakt sere je to debilní podsvícení, kdy mi to vždycky vypálí do očí... smh
@Bodkin (15.06.2018 10:23): co máš za joy? Já mám doma od roku 2000 stále perfektně funkční MS Sidewinder Precision 2 USB a silně uvažuji, že si koupím v akci thrustmaster twcs throttle, která je opravdu vynikající plnynová páka, navíc s kolíbkou místo pedálů pod stolem (a podle mě je to lepší než klasické kroucení joystickem = osa Z). Měl jsem kdysi HOTAS Saitek X-45 s podobnou kolíbkou a vyhovalo mě to. Už jen kvůli faktu, že pedály jsou drahé a zabírají místo pod stolem.
Nechce se mi k notebooku zapojovat HOTAS+ pedály neboť mám tam jen 3 USB sloty a pak mě nezbyte nic na myš. Je to pro mě lepší řešení. A taky přenášet HOTAS + pedály je daleko složitejší.
@Rapier (15.06.2018 11:15): Tak jasný, když jdeš do hry s tím, že si chceš zalítat s Tigerem (já vím, já vím) a musíš na něj grindit na starých šunkách, nebo dát hrozný prachy, tak se na to prostě vykašleš...
@Jab (15.06.2018 08:11): proč Tě nezaujal War Thunder? Že by to bylo ze stejného důvodu jako mě? Tzn. fakt, že musíš nejprve odemykat letadla, zbraně a výbavu, atd.? A že to je primárně je MP titul, že ano? Neboj, vidím to podobně.
Mám rád MP ale dávám přednost kampaním nebo samostným misím alá Jane's IAF, USAF nebo WW2 Fighters.
A pokud MP tak jako v DCS World, IL-2 Sturmoviku nebo Falcon BMS, tzn. kde si okam6it2 vybereš letadlo se kterým chceš letět aniž by jsi nejprve musel něco odemykat.
@Jab (06.06.2018 10:52): Pokud Ti jde hlavně o to lítání a střílení, tak budou Wings of Prey dobrou volbou. Dá se to v klidu nastavit arkádově a lítání a střílení byla zábava co si tak pamatuju. Na Steamu je demo, můžeš bezbolestně vyzkoušet :)
@Red (08.06.2018 10:50): je to tak jak píšeš. Ostatně vyhrát kampaň v jakémkoliv leteckém simulátoru není vůbec jednoduché, viz. moje zážitky z hraní F-22 TAW v diskuzi. Někdy se chystám na Wings od Prey platinum edition.

@Jab (08.06.2018 12:29): ber to tak, že žádná AI není dokonalá. Díky za pochvalu. :)
@Jab (08.06.2018 09:51): já vím ostatně píší o tom ve svém článku na zingu (a koukám, že s přechodem na nový redakční systém už nestálo za to ani šéfredaktorovi tak uvést mé jméno). Link na článek v mém profilu.

Realismus je to co si komunita žádá a důvod proč mimo jiné žánr upadl skoro v zapomnění běžných hráčů, bohužel.

IL-2 1946 byl kdysi také velmi realistický letecký simulátor, nyní už překonaný ale komunita virtuálních letců ho stálé létá pro neskutečný výběr map a letadel. Všechny sturmoviky jsou přístupné pro sváteční virtuální letce.

PS: co si tak pamatuji AI střílí ve Sturmoviku velmi přesně! Bacha na střelce bombardérů.
@Jab (08.06.2018 09:51): Já hraju Sturmovika pro zábavu. V kampani klidně dám autopilota a zrychlím čas dokud se nezačne něco dít:)

Klidně si dej neomezeně nábojů a paliva, pokud tě nebaví létat bez sestřelů tak asi i nerealistickou střelbu.
Měl by sis ponechat možnost pohledu mimo kokpit, to bych doporučil i pro ty co jedou na realismus. To hodně pomůže v učení orientace a manevrování.
Oklešťovat letecký model by bylo škoda.

V kampani s AI zažiješ docela peklo dokud nebudeš v čele. Oni letí ve výšce jak je naplánováno, mnohdy opravdu jak na porážku, začnou stoupat teprve v bezprostřední blízkosti nepřátel a to už je smolík. Pokud budeš dodržovat instrukce a letět v peruti tak budeš čumět jak si na tebe nepřátelé nahoře brousí zuby a některé mise jsem přežil jen tak, že jsem byl na začátku střetu Km nad svou perutí nehledě na jejich kafrání:D
@Rapier (08.06.2018 09:13): No... Na heurece poslední dvě stránky joysticků. Často deset a více let staré modely. Přitom šlo kdysi o žánr, v němž vycházela řada titulů ať už nebeských či vesmírných. Imho ten důraz na realismus žánr v podstatě zabil. Není důvod, aby měly úspěch simulátory autíček a letadel ne. K tomu je ale potřeba kasovní arkádový trhák, který lidi k žánru přivede. A až následně ať mají možnost volit realističtější hry.

Ale to je fuk. Zkusím minimálně teď dohledat svůj joystick a dát 1946 šanci. Grafika letadel je btw oukej. Co jsem koukal na kampaň za japonské armádní letectvo, tak jsou tam ta letadla, která chci (jen tuším Hien chybí a nezačíná se na Ki-27 a tuším ani nekončí na Ki-100). Za Rusy Lavočky také dostanu (Jakovlevy jsem nikdy moc nemusel a jediný ucházející Jak-9UT jsem ve hře neviděl). Samozřejmě má nejoblíbenější stíhačka WW2 je stále Hawker Tempest. :)
@Jab (07.06.2018 17:11): jde o to, že věrná komunita co kupuje tyto letecké simulátory (včetně mě) chce prostě z velké části max. realismus (já ne, mě by stačil zlatý střed alá DID EF-2000/F-22 TAW). Ceny nových leteckých simulátorů nejsou zrovna nejnižší ale vývoj je neuvěřitelně nákladný, byť se to laikovi nemusí zdát (každý ve vývoji chce peníze za svou práci a platy vzrostly).

S IL-2 Sturmovik 1946 určitě nešlápneš vedle. Za málo peněz hodně muziky.

O max. realismus Ti nejde takže je to určitě lepší volba ale zase kdybys viděl engine IL-2 Sturmovik Battle of Xxx. v praxi, je to jiný šálek kávy. Na původním IL-2 Sturmoviku se už podepisuje zub času. Grafika není zlá, neurazí ale dnešních standardů už nedosahuje. :) Takže asi tak.

Diskutující (13)