Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

« Novější Starší »
@Luky_Luk (19.02.2019 21:18): po cca půl roce jsem se marně snažil přihlásit. Psalo mě to něco o ověření že prý se hlásím z jiného PC (blbost) a že mi pošlou ověřovací email. Nikdy žádný nepřišel, vyřešil jsem to novým účtem na discordu, neměl jsem na to nervy.
bych na ten Discord taky třeba zašel, ale já ho asi před rokem využil na přístup do sekce Arma moderů terénů a teď se mi to hádá s tímhle přístupem. Mě to nutí do nějakýho přisvojování, který vrátí chybu a jsem v řiti.
@mrazikcomp (19.02.2019 10:47): oni ho Krouzu v letecké Česko-slovenské komunitě vysloveně milují. :)
Ten už se zdiskreditoval na 100 let dopředu. :) Podniká, chápu, že na tom chce vydělat, já to chápu ale některé ceny má fakt přemrštěné, a to jeho psaní o sobě ve 3 osobě to nemá chybu. :)
@Rapier (18.02.2019 23:50): ha , tam sem taky nebyl uz deste let pac vzdyckt mel sileny cany zvlast dneska kdyz si to clovek muze koupit primo u vyrobce pres net nebo o vanocich ve sleve, jednou sem u nej byl kdyz vyslo i2 pacifik - chtel sem jednak anglickou verzi protoze cz verze mi delal bordel s woknama a jednak byla cz verze zpozdena o 3mesice kvuli prekladani,, a to i kvuli pripadnym pachum v budoucnu, kdyz mam prave takovou zkusenost ze pulku her od CD projektu nemuzu hrat v nejposlednejsich verzich protoze prosteten posledni patch neni v cz, tak ten pacifik me stal 990 na cemz sem celkem usetril pac cz verze pak stala tusim 1300 pri vydani
@Luky_Luk (19.02.2019 08:38): Luku na discordu teď bývám a snažím se začít trochu více létat Falcon BMS 4.33 ale je pravda, že zatím spíše čtu manuály. :) Tedy ty k původnímu Falcon 4.0 + příručku od Prima Games. Postupně se dopracuji k manuálům od Mennyho Falcon BMS manula v CZ. :) Posledně jsem letěl s Nerdem a nějak jsem ty LGB na steerpoint nepobral. :) Pamatuji si, že jsem LGB pouštěl přes MFD a zoom.
Díky za tip, už jsem tam nebyl deset let.

Jinak já si ve Falcon 4.33 BMS občas udělám a zalétnu misi, na kampaně nemám pár let čas/chuť (mimo LAN slety 1x za rok)....takže to není úplně tak, že DCS lze ochutnávat a dávkovat, ale Falcon se musí smažit do plnejch :)
Ale něco na tom je a pro nováčka je určitě nebezpečný.
Tak jsem tak brouzdal na netu a po hodně, opravdu hodně dlouhé době zavítal na blog/stránky jednoho "experta"co má už řadu let shop na letecké simulátory a doplňky, o sobě píše obvykle v množném čísle - např.: "Vzhledem k práci a aktivitám na X různých frontách, jsme bohužel neměli moc času psát. Těšíme se, že..." (ale občas mu to v článku ujede a píše v jednotném čísle - ne že by na tom nějak záleželo ale o něčem to vypovídá) a říká, že dnes jsou zlaté časy (rok 2018) pro letecké simulátory a kdo že hraje FSX je pitomec (cituji doslova) a kdo naopak hraje staré simulátory z nostalgie by se měl přinejmenším nad sebou zamyslet. :)
Opravdu doporučuji si jeho články přečíst (8 dílů) o pc simulaci, protože se něco dozvíte, zasmějete se a tak vůbec se dozvíte o např. CAP2 a o tom jak nemohl dál hrát Falcon BMS 4.33 protože to byla droga, málem se rozvedl a stal se bezdomovcem. :)

PS: a navíc taky potvrdil co tvrdím i já, a to že na DCS World ve verzi 2.5 můžete rovnou zapomenou pokud nemáte SSD disk. To je od něho hezký. A ty výrazy pepíčci od někoho kdo je Pražák jsou fakt cool. :) I kdyby jste nehráli letecké simulátory měli by jste si to přečíst už jen kvůli kvalitnímu kulturnímu zážitku. :)
Pravě vyšel Strike Fighters Modern Combat na PC.

Upřímně nic osobního vůči TK ale je smutné vidět když talentovaný vývojář, který se dříve podílel na PC sérii Strike Fighters: Project 1 a Strike Fighters 2, a ještě dříve na velmi známých a oceňovaných titulech Jane's Combat Simulations: Longbow 2 + European Air War kvůli finančním problémům, "úžasně motivující" letecké komunitě (znáte to: jak by to mělo v reálu být a jak to bylo že?), lehčímu životu (žádné velké půjčky a zastavování vlastního baráku aby měl peníze na vývoj), atd. skončil u vydávání dříve velmi populární a oblíbené mainstream série Strike Figthers na telefony (Android, IOS).

A teď to tlačí zpětně i na PC. Možná to někoho osloví, proč ne ale simulátoru chtivý lid by rád viděl Strike Fighter 3 a nejlépe s multiplayerem, potenciál to mělo obrovský. Klidně by avionika, letové modely atd. mohly zůstat na původní úrovni v Strike Fighters 2. Ale toho se obávám nedožijeme. :(


EDIT:
Tak hlavně že máme každý rok pravidelnou dávku Battlefieldů, Assasin Creedů, Lara Croftů a jiných titulů tohoto druhu hezky do kapes investorů sypající pravidelnou dávku penízků.
Dán Vávra (zdravím Bodkina) má v tom Levelu bohužel pravdu, dnes každý děla to co je jednodušší a výdělečnější, tedy hry na mobily. Hlavně když to sype.

EDIT2
z fejsbůku

Aaron Douglas
Will someone tell Third Wire there are other flight sims, both for computers and Pads that are running circles around them. Third Wires air combat sims looks so dated. I haven’t played mines in a long time because there are others more exciting and realistic to play.

Third Wire
lol, we already know, that's why we don't do original PC games anymore, with limited resources we have, we can't compete with other high budget titles, especially on graphics. The only PC games we do now are port of Android games. :)
Paráda. No to mě....to jsem vůbec nevěděl, že někdo dělá nějaký YS Flight . Věděl jsem o Flight Gear, který je také free ale tohle v roce 2019. :) Nakonec nevypadá to zle.
Teda abych nekřivdil - vzniká celá řada krásných nefotoreal Indie.....v simech nic moc, ale např. YS flight je fajn. Hezký jsou addon letadla a mapy. Bohužel je to spíš na machinimu nebo relax lítání. Po Falconu je člověk zmlsaný na AI i bojovou mechaniku....
Mimochodem v průběhu minulého týdne moji starší synkové pařili můj klon Prince of Persia (DOS VGA), který má nádherně decentní VGA o omezené paletě (podobně jako originál pro DOS, žádná SEGA nebo podobný). Je to na motivy třech mušketýrů a šerm je pro pokročilé (kardinálova grada tlusťoch AI, mušketýři Jaffar AI). Kdysi jsem si s tím vyhrál na horách, když jsem si zrakvil nohu a nemohl na sjezdovku.
Kluci jsou zvyknuti u mobilu na jemnou grafiku, případně znají fotoreal Armu. Tohle je hned chytlo. Je to takový výrazný a decentní. Mají na laptopu dosbox a hodně hráli i DUNU2 a další starý pecky. Ten prostřední, když mu bylo šest kreslil v perpektivě MiGy29 z Falcon 3.0 addonu. Kdyby neviděl tu výraznou stylizaci, utopil by se ve zbytečných detailech....dneska všechno vypadá stejně fotorealisticky hnusně.
Oko není blbý a u těch fotoreal věcí vadí nedotažená animace, nablbaná mimika.....když si někdy pustím replay a vidím ty "emoce" v nových hrách, chce se mi zvracet.
Tak zrovna předevčírem jsem si dal čtyři mise v Dynamix A-10 tank killer 1.5, Desert Storm theater. Dvě mise jsem letěl ve VGA a dvě v EGA. Obé pecka, ale EGA má pro mě velký kouzlo (tenkrát z kraje devadesátek ani ne, teď ty barvy upřímně miluju).
Onehdá naše 386SX16 stála 40 táců, VGA karta s monitorem....miloval jsem digitalizovaný věci v 256ti barvách. Dnes je to jiný a oceňuju např. v té A-10, že EGA verze má skvělé obrázky, které jsou ručně překreslený pro EGA a ne pouze ditheringem z 256ti VGA. Jsou hezčí.
Občas v Dosboxu experimentuju a létám VGA-only simy s EGA shaderem, případně používám "color-swap" a vytvářím vlastní palety. On totiž není problém v 16ti barevné EGA paletě (barev je tam hafo!), ale ve sladěnosti. Je to na grafikovi.
Navíc má Ega dithering úžasnou vlastnost - při správné kombinaci barevných vzorů na 3D modelech, vytváří prehistorický "antialiasing". Jak já tenkrát považoval ditherovaný rastrování za prznění VGA....byl jsem holt mladý, hloupý tele.
@Richmond (15.01.2019 17:01): jasně že to je nádhera ale na můj vkus už pořádné retro. Pamatuji si, že na střední škole v hodinách IT jsem chodíval hrávat Microprose F-15 Strike Eagle II a F-19 a u jednoho spolužáka, jehož tatínek byl podnikatel, jsem poprvé viděl na vlastní oči Amigu s naprosto úžasnou grafikou. To bylo tak našlapané, že mě málem oči vypadli v porovná s tehdejšími PC. :) Na té Amize jsem viděl nějaký simulátor vrtulníku (Hind) jehož jméno si už bohužel nepamatuji. O něco později jsem hrával Retaliator na kámošově 386.
@Rapier (15.01.2019 16:56): V CGA jsem hrával na svém stále funkčním palmtopu HP200LX právě toho Falcona AT, protože byl na CGA, což ten palmtop uměl (i když to byly jen 4 odstíny šedi na rozlišení 640x200), ale na těch malinkatých klávesách to lítání bylo bolestný. A uznej sám, že hned ten první obrázek z článku, kde je krásně zobrazena mapa v kokpitu na žlutém podkladu, je nádhera! :)
Asi to všichni už znáte ale tady je moc hezký článek o leteckých simulátorech z období 1988-91. Muselo být úžasné to tenkrát zažít na vlastní kůži a doslova sledovat pokrok na vlastní oči.
Ne jako dnes, kdy Nvidia uvede revoluční technologie ze kterých si všichni máme sednou na zadek (ehm v Battlefield V) podobně jako jsme si měli sednou na zadek v době první HW T&L.
@mrazikcomp (09.01.2019 00:39): nejlepší MechWarrior byl ten od FASA corporation, který jsem nesmírně rád hrál. Tedy Battletech. Byl neuvěřitelně propracovaný. Ve své době to byla pecka, to dnešní mládež už nezná.
@PRIVATE MARTIN (29.12.2018 09:12): jj ten si pořídím na PC (na Xbox v rámci zpětné kompatibility není), stejně jako nové AC7 (asi opět na PC ale možná jen Xbox verzi) a v rámci zpětné kompatibility na Xbox One S i Ace Combat 6, který je asi nejlepší díl co kdy vyšel! Nicméně tohle je arkáda, ne simulátor.
Pro mě pořád lepší varianta než War Thunder / World of Planes kde mě "nutí" (nenutí nehraji to :) ) do odemykání letadel, výzbroje, motoru, posádky atd. abych si solidně zalétal s letadlem jakým chci. Pro masy asi OK ale nic pro mě.
@mazar1234 (29.12.2018 01:02): top gun 2 uz se taky nakou dobu toci a ted se to proudzilo jeste o to ze si tomik vymyslel ze se nauci litat + litat s f 18 aby byly lepsi zabery takze se ceka a z dokonci rychlokurz + se bude pretacet letecky sceny
@Rapier (28.12.2018 23:58): tak samozrejme vyvoj SC je zase jina pohadka, ale zajem o zanr to nakoplo radne. Samozrejme pokud to nekdy vyjde v nejake hotove podobe budu mezi prvnima co to bude chtit zkusit :)
@Charllize (28.12.2018 23:49): ano, těch vesmírných simulátorů jsem si vědom, obzvláště o Elite jsem se delší dobu zajímal a s nadšením četl články v Levelu/Games. To se Brabenovi opravdu povedlo. U Star Citizenu si ale nejsem vůbec jistý jak to dopadne...

Hype a očekávání jsou o několik světelných let napřed před tím co Chris reálně do SC uvolní. Tohle zavání jedním velikým failem a dopad na herní průmysl, speciálně na simulátory bude obrovský, teď je otázkou zdali v tom pozitivním nebo negativním smyslu.
Jako držím autorovi Wing Commandera všechny palce co mám ale mám pocit, že si ukousl příliš velké sousto. Za každou cenu chce mít dokonalou hru. Tohle dopadne buď jako nejlepší hra historie napříč žánry nebo skončí jako největší fail novodobé herní historie.

Braben s Elite na to šel chytře a osobně tomu jeho projektu věřím víc než SC. Braben se drží při zemi, a ví co je a co není reálné, u Chrise a jeho SC si ale nejsem vůbec jistý výsledkem.

Nezbývá než věřit.
@Rapier (28.12.2018 23:42): me to prijde realny, vzdyt podobny zanr, vesmirne simulatory, ktery byl leta take totalne mrtvy zaziva ted velkou obrodu hlavne diky Elite a Star Citizenu. U klasickych leteckych simulatoru by to chtelo neco podobneho, Bud naplanovat naprosto velkolepou hru ve stylu SC nebo ozivit nejakou skutecnou legendu jako to udelal Braben s Elite.
@Charllize (28.12.2018 23:28): kéž by, kéž bys měl pravdu. Obávám se, že tak snadné to nebude. Viz vývoj Combat Air Patrol 2. Simulátor je už od roku 2016 ve vývoji a kdo ví kdy bude dokončen a zdali přinese svým tvůrcům dostatek peněz aby i jiní začali letecké simulátory znovu dělat.

Přesně jak psali v tom článku o Jane's A-10, lidé mají velká očekávání a jde o to aby se zaplatil min. vývoj.
Vávra to dokázal s historickou RPG hrou ale to je pořád ještě mainstream na rozdíl od leteckých simulátorů. Mám obavu, že tady to půjde znatelně pomaleji.

Nebýt DCS World a IL-2 Sturmovik Battle of Xxxx tak chcípl pes. Tohle jediné drží business se simulátory ještě stále nad hladinou. War Thunder a World of Planes odmítám počítat mezi letecké simulátory ale bohužel dá se říci, že to je dnešní mainstream. :(

Kdybych to uměl, šel bych je dělat místo práce v IT. :) Jsem realista, na to nemám. :)
Škoda že kravaťáci z Origin zařízli v roce 2000 vývoj Janes/EA/Origin A-10 Combat Simulation.
Zbylo jen intro a pár informací co za tím rozhodnutím stalo, viz. oznámení o zrušení a vysvětlení.

Zde je celé vysvětlení a v něm celá řada důvodů proč dnes letecké simulátory skoro vymřely.

Je to velmi smutné čtení. Lepší to asi už nebude. Když si vezmu kolik toho dnes vychází a kolik toho kdysi vycházelo.
Na mém 17" LCD (nativ 1280*1024) vypadaly i hry v 640*480 skvěle. Akorát, že teď bohužel žádný nemám a další problém v bytě je kam s druhým monitorem. :( Jo kdybych měl tak pokoj jen pro sebe....
však to dycky roztahnu na svou 17palcovku....jak nemám kostičky, jsem nervózní
@Luky_Luk (18.12.2018 17:21): no jasně ale na QHD 32" (80 cm uhlopříčka) LCD vypadá 640*480, ehm hóóódně malé pokud zvolím poměr 1:1. Je to sice nativ, nádherně ostrý ale obrazovka jak takový menší 6-7" tablet. :)
Dyk si můžete ve woknech nakonfigurovat vlastní rozlišení.

Já třeba před spuštěním Army 2 a 3 vždy nastavuju 1024*576, protože ve 100% jedou nejlíp.
@mrazikcomp (18.12.2018 14:10): no jo další simulátor F-16 :) Nestíhám hrát ani ty staré dobré z 1995-2000. Zjistil jsem, že hrát v 640*480 DID SuperEF-2000 nebo Jane's IAF není na QHD 32" LCD úplně to pravé. V 1:1 je to extrémně malé okno (caa hrubým odhadem 15 x 10 cm). Když to roztáhnu na čtverec tak přeci jenom to rozlišení jde poznat.

Chtělo by to nějaký 17, max. 19" 4:3 rozlišení LCD s SPVA/IPS a max. rozlišením do 1280 * 1024. Hned by to bylo lepší.
a slovo do pranice ohledne nejsimulovanejsiho letadla - fakt mam zacit hledat simy se spitfirem ? :D
@Menny (12.12.2018 22:26): to je jednoduché. Ať už prohraješ, vyhraješ nebo to skončí remízou, pokud Ti HQ oznámí výsledek kampaně (zastavení bojů) kampaň si dohrál. Pokud má např. Falcon 4.0 z roku 1998 3 kampaně, jejich dokončení = dohrání hry, čímž neříkám, že nemůžeš hrát kampaň znovu a lépe a např. vyhrát pro lepší pocit. :)
@Rapier (12.12.2018 21:59):
Simulátor s ručně vytvořenými misemi lze dohrát. Mám zde např. 40 misí, které splním a mít hotovo. Protože víc není.

Kdežto u dynamické kampaně mám x letišť s 1-4 letkami, které generují nespočet misí, které nejde všechny odletět a je otázka, kdy mám sim dohrán? Když ukončím 1, 2, 3, 4 nebo 5 kampaní? Ať už vyhraji nebo prohraji.
@Bodkin (12.12.2018 21:57): víme ale je to diskuze, než stihnu napsat odpověď na jeden příspěvek vyrojí se jich dalších 10, buď rád, že tu nějaké diskuze o leteckých simulátorech vůbec je. Naposledy jsem tu psal příspěvek já před 10 dny. :)

@Luky_Luk (12.12.2018 21:57): tak dobře vyhrává F-16, už se nebudu vrtat dál v historii zdali tam je někde další létatelná F-22. :)
Fanfáry prosím!

@Menny (12.12.2018 21:57): jj je to tak. Chvíli se Free Falcon myslím jmenoval i Red Viper. :)

@Menny (12.12.2018 21:42): jasně ale jde o to dohrát kampaň ať již statickou skládanou z jednotlivých misí jako např: Jane's IAF nebo dynamickou jako např: Falcon 4.0 nebo polo-dynamickou jako např. Jane's F-15/Longbow 2 + dohrát všechny tréningové mise. :) Do 90 to zvládnu. :)

Dynamické kampaně mají tu výhodu, že když je hraješ znovu je pokaždé situace na bojišti jiná, to platí fakticky i pro polo-dynamické, které jsou ale zábavnější protože obsahují ručně vytvořené mise které zpestří ty generic mise v dynamické kampani a z hlediska zábavy jsou asi nejlepší samostatně po sobě složené mise, protože jsou obvykle kompletně vytvořeny ručně.

Každý ten přístup má své pro a proti. Nedá se zcela jednoznačně říci co je lepší. Nedávno jsem se přistihl jak trávím noci hraní Jane's IAF, kde jsou mise ručně vytvořené a o to dost možná zábavnější.
Tak jestli jsi fanda Digital Integration Ltd., tak nemůžeš opomenout jejich F-16 Combat Pilot
z roku 1988, který měl úspěch nejen na PC (EGA, CGA), ale hlavně na Amize
@Menny (12.12.2018 21:47): tak ono fakticky Falcon 4.0 Allied Force a Falcon BMS 4.33 je prakticky Falcon 4.0. :) Další klony Falcon 4.0 už raději nepočítám jako Free Falcon, Open Falcon, apod.
Mazar se ptal, které letadlo je více simulováno než F-16 a vážení přátelé není to F-22! Je to čestná remíza. Fanfáry prosím!

F-22
1. F-22 Air Dominance Fighter
2. iF-22
3. F-22 Raptor
4. F-22 Lightning II
5. F-22 Lightning 3
6. F-22 Total Air War
7. USAF (zde je jedno z letadel F-22)
8. TFX (zde je jedno z letadel F-22)
9. A.T.F. (zde je jedno z letadel F-22)
10. JET FIGHTER IV (zde je jedno z letadel F-22)
11. JET FIGHTER III (zde je jedno z letadel F-22)
12. Retaliator (zde je jedno z letadel F-22)

F-16
1. F-16 Fighting Falcon
2. Falcon 3.0
3. Falcon 4.0
4. Falcon 4.0: Allied Force
5. Falcon BMS 4.33
6. Back to Baghdad
7. IAF (zde je jedno z letadel F-16)
8. USAF (zde je jedno z letadel F-16)
9. F-16 AGGRESSOR
10. F-16 MULTIROLE FIGHTER
11. Strike Fighters 2: Israel (zde je jedno z letadel F-16)
12. Jane's Combat Simulations: Advanced Tactical Fighters - NATO Fighters (zde je jedno z letadel F-16)

Mazar se ptal, které letadlo je více simulováno než F-16 a vážení přátelé je to F-22!

F-22
1. F-22 Air Dominance Fighter
2. iF-22
3. F-22 Raptor
4. F-22 Lightning II
5. F-22 Lightning 3
6. F-22 Total Air War
7. USAF (zde je jedno z letadel F-22)
8. TFX (zde je jedno z letadel F-22)
9. A.T.F. (zde je jedno z letadel F-22)
10. JET FIGHTER IV (zde je jedno z letadel F-22)
11. JET FIGHTER III (zde je jedno z letadel F-22)

F-16
1. F-16 Fighting Falcon
2. Falcon 3.0
3. Falcon 4.0
4. Falcon 4.0: Allied Force
5. Falcon BMS 4.33
6. Back to Baghdad
7. IAF (zde je jedno z letadel F-16)
8. USAF (zde je jedno z letadel F-16)
9. F-16 AGGRESSOR
10. F-16 MULTIROLE FIGHTER

Ale bylo to těsné, sakra těsné! :)

Diskutující (5)