Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

< >
@Gordon (05.04.2020 09:31): nepoužívá. V tom odkaze jsi si odpověděl sám. :)

Kdysi dávno vznikl legendární IL-2 Sturmovik od Oleg Maddoxe. Později navázali na úspěch s dynamickými/polo-dynamickými kampaněmi v IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles (v původním Sturmoviku byly kampaně jen po sobě jdoucí mise) + dat. IL-2 Sturmovik Forgotten Battles: Aces Expansion Pack (západní fronta) + odbočka do Pacifiku v podobě Pacific Fighters. Později tohle vše s pár dalšími datadisky zabalili do IL-2 Sturmovik: 1946. Tihle lidé co dělali na Il-2 family + IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover později začali s vývojáři od Rise Of Flight začali dělat sérii IL-2 Sturmovik Great Battles (alias Battle of Staligrad/Moscow/Kuban, Bonaparte/Normandy. A protože byl 3D engine pro WW1 Rise of Flight pokročilejší v každém ohledu, než pro IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover = COD (poslední čistě Olegův šturmovik), který jak je velmi dobře známo Oleg pěkně zprasil (a tak že ani superpočítač z NASA to nebyl schopen spustit plynule), tak se sjednocené studio rozhodlo využívat 3D engine ROF.
Nakonec i ten IL-2 COD vyšel v letu schopném stavu, po mohutném updatu komunitních patchů, a nakonec jako nový produkt na steamu, viz. IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover Blitz Edition tak lidé co se kolem toho motali dodělali to co Oleg nasliboval v původním COD, respektive oni to ještě mohutně vylepšili. odkaz.

Gaijin Entertainment začali nejprve se simulátorem (byť arkádovějším než Sturmoviky výše ale stále simulátorem) Wings of Prey + Wings of Prey: Wings of Luftwaffe. Ten stojí na jejích vlastním 3D enginu Dagor Engine viz. odkaz. War Thunder je duchovní nástupce Birds of Prey (název na konzoli, na PC Wings of Prey) a běží na 3D enginu Dagor Engine 2.

"The Dagor Engine is a 3D engine used mainly by Gaijin Entertainment for its own video games as it's a proprietary technology so far. The original version of the engine was developed by Gaijin Entertainment and in 2005 they set up the separate company Dagor Technologies for continued development. Therefore, Dagor Engine is owned by Gaijin. Currently the engine incorporates technology such as the PhysX physics engine and is up to version 5.0 since War Thunder."

Naproti tomu tvůrci IL-2 Sturmovik Great Battles používají svůj 3D engine - Digital Nature engine , který vlastně vznikl původně pro Rise of Flight viz. odkaz + odkaz.

"The Digital Nature engine is an advanced game engine that has been developed over several years and powers ROF with great results. Besides being relatively bug free and well-functioning, it has advanced physics, realistic flight-modeling, progressive damage modeling, complex ballistics, detailed environmental modeling, detailed terrain modeling and superb graphics rendering. Above all else it is more modular and flexible than the CLOD engine. It can even support different types of player vehicles from main battle tanks to giant robots. Using the Digital Nature engine will provide users with a well-functioning product at launch that can be brought to market fairly quickly. It can still be further enhanced in the future as needed."
@Gordon (04.04.2020 01:33): WT nepoužívá stejný engine jako IL-2 Battle of XXX, na kterém běží nový Flying Circus.
Mohu porovnávat, možná na první pohled je WT engine lepší (on opravdu vypadá dobře) ale v nasvícení terénu je konkurence Il-2 family dále. WT i v realistic modu mě stále přijde arkádový o min. podpoře joysticků/HOTASů nemluvě. Nakonfigurovat jej tak aby se choval jako v leteckém simulátoru je skoro nemožné. Osobní poznatek z opakovaných pokusů doladit joystick/HOTAS.

@Luky_Luk (04.04.2020 10:04): RB arkáda není ale zkus si zalítat starší ROF nebo nový FC, to je asi takový rozdíl jako mezi Falcon 3.0 a Falcon BMS 4.34.
Red Baron nebude nikdy arkáda, ani při srovnání s reálným letadlem - teda musíš si zapnout reality 100%, resp. tolerovaný cheat je imo vypnout kolize a pak je to 99 nebo 98% jestli se dobře pamatuju (ale lítat jako se zapnutejma kolizema). Ono jinak dogfight 4 vs 6 na malým plácku...a dřív nebo později (třeba po pár misích) o tebe štrejchne wingman nebo ty o něj :) ....
Mě na RB chybí mulťák. Ale on kdysi byl na Sierra online nebo jak se to jmenovalo.
@mazar
jj, někde mám screenshot s asi 135 sestřelama za němčoura Luka, ale to se musí hamtat sestřely
tenhle je letově arádovitější, ale zas má jiný kvality:
http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Luk77/game_062_zpsarxe25p4.png
@Rapier (03.04.2020 23:39): Tak Grafika jakožto "1000 hodín Elite na C64" mi príde úplne v pohode, ja len že štúdiové AAA+++ hry stoja max 50-60, tak mi to prišlo trošku cez čiaru, ale chápem že je to pre určitú skupinu cielené.

Mne samotnému sa to veľmi páči a reálne uvažujem, či do toho ísť.
@mazar1234 (03.04.2020 22:14):
@Jab (03.04.2020 22:19): musíte si uvědomit, že vývoj kvalitních leteckých simulátorů něco stojí, troufám si říci že více než vývoj RPG, a navíc je relativně malá skupina lidí co ty hry kupuje, takže cena nemůže být nejnižší.

Porovnávat starého dobrého Red Barona s Flying Circus se reálně nedá.

Tady když sedneš do WW1 stroje tak si můžeš být prakticky jistý, že matematicko-fyzikální model je jako v reálu nebo skoro. Doba pokročila, i výkon a možnosti PC. Autoři jsou autoři původního Sturmoviku (pod názvy IL-2 Sturmovik, Forgotten Battles, Pacific Fighters, 1946, atd.) a Rise of Flight, a např. do série IL-2 Sturmovik Battle of XXX časem dodělali výborné SP kampaně dle vzoru Rise of Flight. Samozřejmě zadarmo pro ty co to už jednou zaplatili.
Když nic jiného, tak na rozdíl od autorů DCS World (Eagle Dynamics) tihle autoři své sliby plní a to v přijatelném čase.
Kluci uvědomte si, že úroveň zpracování každého letadla je úplně jiná liga než bylo tenkrát v Red Baron. Red Baron je proti tomu úplná automatová arkáda, byť zábavná. Já má také rád DID F-22 Total Air War nebo DID EF-2000 ale proti tomu co dnes nabízí moderní letecké simulátory alá Falcon BMS 4.34 (zadarmo) nebo DCS World (placený) je to skoro v každém ohledu slabší s výjimkou zábavnosti a dynamické kampaně (neplatí pro Falcona).

Jabe: viděl jsi tu grafiku? Přijde Ti špatná nebo nějak zastaralá?
Vlastním několik her ze série IL-2 Sturmovik Battle of xxx a grafika vypadá zatraceně dobře (proti tomu 1946 je už těžce legacy), o VR verzi se navíc mluví jako o nejlepší v kategorii leteckých simulátorů obecně.
Na rovinu já to nikdy nekupuji jako novinku ale v akcích při cca 40-50% slevách, s tím, že oželím, že to létám o půl roku, rok později, pak je ta cena přijatelná ale chápu lidi co si to koupí v EA nebo jako novinku.
Pokud by si někdo chtěl zazávodit o nový thrustmaster load cell/hall sensor pedály, máte šanci v raceroomu:
http://game.raceroom.com/competitions/1020/leaderboard

"One set of pedals will go to the winner of the competition, and another set of pedals will be sent to a randomly drawn player, who set a valid laptime in the competition. Delivery can take up to 2 months after announcing the official results. Winners will be notified via e-mail."

btw: top čas musel zajet nějakej blázen. Já jsem po pár kolech někde na 2.24.5, tipnu si, že 2.23 by pro mě s trochou tréninku bylo reálný, ale 2.16.9 je z jinýho světa.
@Jumas (07.03.2020 20:03): spíš sem to tu jen nadhodil jako ilustraci rozdílu mezi virtuálním a reálným létáním bez ohledu na to jak je simulátor ultra realistický.
Létání v reálu je skoro stejné jako v simulátoru ale s tím rozdílem, že když to nezvládneš budeš min. ve večerních zprávách. :)
@Jumas (06.03.2020 12:39): FYI dnes večer jeden můj kamarád, říkejme mu Jirka. K. (vele-známý to obhájce Intelu + Nvidia ve všech HW diskuzích v Československu) napsal na facebooku (podotýkám že se zcela vážně věnuje létaní v X-Plane 11, což je ultra-realistický civilní letecký simulátor certifikovaný i pro realné létání v USA:

cituji
"Tak dnes jsem si třičtvrtě hodinky "pohrál" s touhle dámou.... (pozn.: na pozadí je fotka Cesny 172RG s OK-CLP)
Naprosto něco jiného než v X-Plane. Letět s tím ok, ale přistání, jak v simulátoru zvládnu přistát bez obtíží, v tohle jsem neměl vůbec ponětí jak bych to dostal dolů, naštěstí proto tam vedle mě seděl instruktor, který to letadlo zachránil "
konec citace :)
@rikuhahl (06.03.2020 13:29): řeknu to jinak. Problém všech bojových (a tak trochu i civilních) leteckých simulátorů, podobně jako těch automobilových je fakt, že nikdy nic neriskuješ.
Když to nevyjde nebo to přeženeš, tak si přinejhorším vezmeš nového virtuálního pilota + letadlo (nebo nové auto), a vesele letíš (jedeš) další misi (trať). Nehrozí ti nic jako smrt, zranění nebo degradace a úhrada škody za chybu kterou jsi svým nerozvážným lítáním, ježděním udělal. Abych nekecal, zrovna ta degradace je u combat simulátorů bežná věc.

Myslím, že před časem to tady řekl Kwoky u videa z Gran Turismo Sport. Jezdí jako bůh v "simkádě" a pak se zabije při první jízdě v reálu.

Nepochybuji o tom, že Manfred von Richthofen by byl letecké eso i v simulátoru. Simulátory jsou super pro naučení se principu létání, avionice, používaní taktice, komunikaci, apod... akorát mají jednu podstatnou nevýhodu. Když tam jsi KIA nebo MIA, tak se nic v podstatě neděje. Jen to stále jen hra. :) Byť realistická max. jak může.

@USER47 (06.03.2020 13:30): v zásadě nejsem proti. Proti gustu žádný.... já raději to rodinné Berlingo s 1,5 diesel a 130 koni. :)
@Rapier (06.03.2020 12:49): je jasny ze to pretizeni se uplne nasimulovat v soucasny dobe neda, a pritom v realu hraje velkou roli. Nicmene bych to neporovnaval s koupi skutecnyho auta, protoze ten sim slouzi k uplne jinymu ucelu. Nekdo, kdo vyhodi pul mega za racing sim se asi nerozhoduje mezi nim a hatchbackem na popojizdeni po meste. Maximalne se muze rozhodovat mezi simulatorem a nejakym autem na okruh, ale to pak jeste ten pul milion za sim nevyjde financne tak blbe po zapocitani vsech nakladu na jakykoli, i ciste amatersky, okruhovy blbnuti:).
@Jumas (06.03.2020 12:39): ano, jak jsem psal L-13 Blaník. Pocity z řízení reálného bezmotorového letadla jsou o hodně jiné než v jakémkoliv super,hyper,duper, truper realistickém simulátoru čehokoliv co létá.
Prostě když tam sedí v kokpitu tvá tělesná schránka, chováš se, lítáš a tak celkově vše cítíš jinak.
Samozřejmě, že jsem nepilotoval F-15 nebo MiG-29 v reálu. :)
Nejde o to, jak moc jsou reálně v simulátoru alá DCS World zpracované matematicko-fyzikální modely, proudění vzduchu, obtékání křídel, tah motorů, atd, atd....prostě nemáš ten pocit jako v reálu a to je sakra rozdíl! Drtivá většina virtuálních pilotů létá tak, že by byli při první bojové misi mrtví. Nemají totiž žádný pud sebezáchovy. :)
Super bude, až nebude třeba mít na hlavě žádnou několika kilovou obludnost, ale prostředí hry se prostě bude promítat před námi a okolo nás. Věřím, že k tomu jednou dojde, ale nejspíš se toho naše generace nedožije.

@Rapier (06.03.2020 12:34): Ty jsi pilotoval letadlo, že máš srovnání s leteckými simulátory? To není výsměch, opravdu mě to zajímá.
@USER47 (04.03.2020 19:00): měl jsem tu čest dva vánoční večírky jezdit na velmi podobném zařízení, jen se celá ta kovová rámová konstrukce více natáčela do všech směrů ale to asi bylo tím, že jsem na tom jezdili Rally v Life for Speed. Zbytek zařízení od Fanatecu a VR od Oculusu.
Je to samozřejmě super na párty, když pozveš kámoše a jdete spolu závodit ale dojmy nemám stejné jako z naší rodinné Fabie II 1,2 HTP 51Kw :) Auto to fakt nenahradí (podobné je tu letadel).
Chybí mě tam to co zažiješ v reálném autě, jak tě to hezky posadí do sedačky když sešlápneš na plyn, atd. Tam se s tebou jen naklopila sedačka dozadu a při brždění dopředu. Jako fajn ale jako v reálu to rozhodně není ale to platí i pro letecké simulátory, tomu jak pilotuješ reálně L-13 Blaník se prostě ani zážitek s DCS World stále nevyrovná. A je úplně jedno zdali sedím v kokpitu F-15 nebi MiG-29. Furt je to jen hra. :)

Upřímně dát za to 17 tis EUR (433 000 CZK) může asi jedině šílenec, za to se dá koupit Citroen Berlingo ve střední výbavě se slabší 1,5 turbo diesel, nový model.

@watchOut (06.03.2020 09:08): no nevím. Mít VR na hlavně hodinu, dvě fajn ale mít ho několik hodin v kuse každý den, to bych asi nechtěl. Ačkoliv hodně lidí lítá letecké simulátory s VR, stále dávám raději přednost Track-IR.
VR muze bejt fajn na kratsi zavody, ale asi bych nechtel jet treba dvouhodinovej zavod s vr headsetem na hlave...
@USER47 (04.03.2020 19:00): Já teda nevím, ale pořád mi i v tomhle případě chybí 3D. U letadel ve výšce se to ještě dá snést, ale ten hloubkový vjem u aut je podle mě hodně důležitý, nebo minimálně hodně příjemný. Raději bych nahradil monitory za VR...
@Messersch (03.03.2020 21:59): 180 stupnu podle me omezujici bude. Tech beznejch 900 ci 1080 u lepsich volantu je zbytecny, pokud neplanujes nakladaky ci nejaky hodne historicky auta, ale normalni moderni zavodni auta se pohybujou kolem 450-540 stupnu rotace.
Na to nemam misto:). A navic mam dojem, ze kdybych uz daval dohromady motion rig, byl bych spis na dvojnasobku co se nakladu tyce. Chtel bych to zkombinovat s dd volantem, dobrejma load cell pedalama, triple screen 30+ palcu 144hz + pc, ktery by to utahlo, hlinikovej ram od simlabu ci heusinkveldu atd. Pres 200k by se to podle me vysplhalo velmi snadno.
Nejlevnější co bych zvažoval je t150 nebo g29. Cokoli pod tím je imho škoda peněz. I pro casual využití potřebuješ jakž takž použitelnej force feedback, protože jinak volant nemá smysl. Pokud máš aspoň nějakou finanční rezervu, zvážil bych t300 v kombinaci s t3pa pedálama (set se spojkou).

Byl bys pak zkruba na 7k, ale simracing obecně není levnej, takže pokud už jdeš do volantu s pedálama, je dobrý se obrnit na další výdaje.

Já osobně začal t300 RS GT za nenápadnejch 7.5k CZK, pak jsem zjistil, že potřebuju zafixovat kancelářskou židli při brždění, tak jsem za 300 CZK koupil zamykací kolečka, pak mi nesedla pozice pedálů pod stolem, tak jsem koupil stojan za 6,5k CZK. Zároveň mi nesedl přibalenej volant k základně (dělal mi puchejře), proto jsem koupil lepší za 3,5k CZK, a protože má lepší potah, zároveň jsem přibral rukavice za cca 400 CZK, abych ho nezrasil. A celej tenhle proces proběhl v rámci zhruba dvou měsíců.

Simracing je drahá sranda, a to jsem ještě ani nezačal přemejšlet o triple screen setupu, řadicích pákách, ručních brzdách, VR, motion platformách a podobnejch věcech. Už koupě základního volantu jako je g29, t150 nebo t300 tě odstartuje směrem, kterým nechceš jít, pokud nemáš nějakej cash nazbyt:).
Ahoj, potřeboval bych radu ohledně volantu :)
Chtěl bych, aby byl kompatibilní s PS3 a ideálně aby měl spoustu tlačítek.
V plánu mám hrát GRID , DiRTy, Gran Turismo 6, ATS, F1, NFS. Problém je v tom, že jsem nikdy nějak závodní hry nehrál a nevím, jak dlouho mě to bude bavit, proto úplně nechci kupovat volant za 4 tis. Existuje pro mě nějaká levná, dostatečně kvalitní varianta? :)
Hlavní rozdíl bude imho v zákaznickým servisu. Nechtěl bych se dohadovat s nějakým čínským noname přeprodávačem o tom, že mi po pár měsících přestalo fungovat zařízení, za který jsem vypláznul půlroční plat.
@USER47 (27.02.2020 08:48): to tam maj taky - 3 osy, ten je od 12 000 dolaru , tak ono se to moc lisit nebude protoze oboje vyrabi stejna fabrika , jne si na to kazdej nalepi svoji znacku a ty lepsi znacky si plati extra vystupni kontrolu a otestovani
Koupil jsem to za tuhle cenu na Alze. Viděl jsem, že na CZC to nedávno zlevnili na těch 3.8, ale vzápětí to dali jako nedostupný. Těch 3.8k je asi nějaká akční cena při dodělávání zásob, neměl jsem chuť ani náladu to někde obskurně nahánět ve slevách, za těch pár tisíc mi to nestojí.
@USER47 (26.02.2020 18:48): Jo fakt pěkný. Skladnost by se dala. To je vymyšlený dobře. A i to vypadá, že by to mohlo vydržet i hrubší zacházení. Všechny ty věci od nich vypadaj funkčně. Neznal jsem.

Jinak doufám, žes fakt neplatil těch 6,5k. Ukazuje mi to že to stálo před Vánocema 3890,-. I když kdo ví.
@bezciv (26.02.2020 09:17): steam -> settings -> in-game -> in-game FPS counter

Nevím jak u t150, ale u t300 mi PC2 po zkalibrování nastavuje rotaci na jednotlivý auta správně, nenechává 900 stupňů u všeho. Osobně ale stejně preferuju Raceroom. Lepší FFB, smysluplnější fyzika, zajímavý auta a tratě a obecně mě to chytlo víc.

Paul: wheelstand pro by mě sralo kvůli tomu klacku uprostřed, osobně jsem objednal tohle, přijde mi to o dost praktičtější (mělo by to dorazit dnes večer):
https://www.alza.cz/gaming/next-level-racing-wheel-stand-d5130829.htm
Mám taky T150 a nastavování je ultra opruz. Novější hry si ho chytli sami a tam to byla brnkačka, ale nastavit to u starejcch Dirtů (2,3) a Gridů, F1 2012 nebo Shiftu 2... Hrozně neintuitivní když o tom člověk ví kulový. Je fakt, že když se povede a i vyladit sílu FB tak to za to stojí, ale tohle mě na tom volantu dolova s*re. Rozhodně to není periferie typu plug and play... A k tomu se samozřejmě připočítává, že to musí člověk připovňovat na stůl jen když si chce zrovna zajezdit.

Pak mě ještě dost vadilo. že si pak člověk volantem zakryje půlku monitoru a vidí kulový když chce sedět opřenej. To jsem ale vyřešil, tím, že mám monitor na takovym tom držáku s kloubama a monitor si pak dám pěkně nad volant.
@USER47 (25.02.2020 19:53): kde přesně je ten fps overalay ve steamu. Jinak jako je divný že ve hře msm nastavený thrustmaster t150 a v nastavení volantu musím mýt 900 stupňů aby to bralo otáčení správně i ffb. Jako používat 900 musím i na assetto corsa, ale tam u assetto si to snad nastaví samo a mě na nejmenovaným discordu psali klidně si nastav u thrustmaster t150 900 stupňů hra si to přizpůsobí rotaci na volantu sama ano dělalo to u všech her než jsem přeinstalovat Windows a hru si to našlo na HDD a pak jsem ji přeinstaloval pcars 2 a pořád 900 stupňů musí být s vidím zehe hře nestačím už volantem a svim jo. Jako nechápu to ale je to divný a kalibrace moc nemusí tohohle když napíšou ve hře 180 stupňů a nic ne hlídá kolik stupňů pravím tak pak blbý že nevím kolik je 180 otočení.
Volant se základně kalibruje při každým spuštění, to je to točení doleva a doprava po zapojení, ale musíš nastavit i rotaci ve hře aby odpovídala rotaci volantu. Na to je ta kalibrace v nastavení hry.

FPS indikátor si můžeš zapnout ve steam overlay, nepotřebuješ žádnej extra program.
@USER47 (17.02.2020 21:02): dělá to samo když připojím volant k pc thrustmaster t150 tak samo se točí asi kalibrace automaticky. Jinak co jsem asi našel byli lagy. Dal jsem na nvidia geforce něco program a dal optimalizovat a teď to šlo jak mělo, ale nevím to jistě když jsem zapl k tomu streamovat tak to zase jelo pomaleji. Nevím Jan otestovat na fps tu hru když jak se říká že program pár fps sežere a k tomu hra taky něco chce brát fps, tak že to není pak přesný jak má
Tvůj předchozí post se obecně nedá číst a nejde z toho poznat, co máš vlastně za problém. Chápu to správně, že máš problém s rotací volantu? V PC2 musíš rotaci zkalibrovat, je to někde v nastavení ovládání. Vybereš volant, zvolíš profil a někde tam budeš mít kalibraci, která tě vyzve otočit volant nadoraz, pak ho otočit jen o 90 stupňů apod.

Jo, a doporučuju Raceroom, to je výbornej sim.
@Kwoky (17.02.2020 14:02): ja vim ze v nastaveni v herni zarizeni se ukaze volant a tam poklikam a vidim ze volant dava na 100% seslapnuti. ale nevim proc me dojizdi i predjizdi. je skoda ze nemam nikoho kolem sebe kdo jezdi na volantu a zkusil by to u me
Časově limitovaná nabídka všeho co kdy vyšlo do Strike Fighters 2 za sympatických 99,99$ Není to samozřejmě málo ale když se podíváte na cenu jednotlivých modulů..... a navíc majitelé této kompletní verze získají zdarma upgrade na Windows 10 viz. odkaz

Kdo má rád Strike Fighters 2 sérii a chtěl by podpořit vývojáře, kterých je v leteckých simulacích stále jako šafránu, má tak šanci učinit nyní.
@bezciv (17.02.2020 07:38): Zkus příště použít odstavce a tečky. Je to záplava textu, ze kterého není poznat, jaký problém řešíš.

Jestli jsem to pochopil správně, tak jsi na volantu pomalý. To může být způsobené tím, že i když dáš plný plyn, volant pošle to PC signál třeba "půl plynu". U Logitechů, se kterými mám zkušenost, se to dalo snadno opravit/vyzkoušet pomocí tzv. kalibrace, která byla v nastavení zařízení ve Windows.

Zkus pustit nějakou hru, ve které je vidět úroveň sešlápnutí a zatočení. Je potřeba ověřit, že plný plyn je opravdu na 100 %. Já jsem to zkoušel v demu Live for Speed.

Co znamená "vyjedu v pohodě"?
@JohnCZ jako já už to dával na fb do games cz/sk a jeden se. Snažil radit a ukončil to hned, druhý jsem dával na dva discordy a neodepsal na to a teď jsem to zkusil tady už nevím kde to mám napsat
@bezciv (17.02.2020 07:38): Čéče, to bych být tebou hodil do diskuze k příslušné hře nebo ideálně na nějaká fóra, která se zabývají přímo zmiňovanými hrami nebo hardwarem, se kterým hraješ. Pochybuju, že ti tady někdo takhle náhodně dokáže poradit s tak specifickým problémem.
Zdar lidičky a omluva jak napíšu, ale dávám to jak nejlíp umím. Od prosince mám doma volant k pc, PS 3 a 4 thrustmaster t150. Jezdím na něm zatím rfactor 2, assetto corsa 1, project Cars 2 a euro truck simulátor 2. U rfactor 2 a assetto corsa 1 to jsou přímo simulátory to moc nedávám to vím a u pcars 2 jsem to dával na gamepadu dříve úplně v pohodě a teď na thrustmaster t150 kde mám 2 pedál jezdím tak že musím mýt obtížnost bootu na 40 aby se stalo to že vyjedu v pohodě. Mám nastavení multi class a to lmph nebo lmp 1,lmp 2 a gte, gt3 a jezdím jak volant tak auto nástaveni v základu a to ještě pcars 2 neumí nebo to blbne na volantu s hrou si upravit stupně otáčení a mám na 900 pořád nastavený volant a pcars 2 to dává blbě a já u gt3 aut zatočí jak mám a ještě volant se točí a motorky mě nezastaví jako se třeba děje u rfactor 2. Jde o to že vyjedu v pohodě někdy v první zatáčce jsem někdy mezi lmp 2 a postupem závodu nevím proč se dostávám v pořadí níž a níž protože booti mě na úsecích rychlích dojíždí až predjizdi a nevím čím to je. Na gamepadu to jezdilo jedna báseň. Teď jsem zkoušel o víkendu gamepad a jak jsem vypadl tak taky to moc nejezdil jako dřív, ale to byl chvilka dala zas do ruky a jezdil bych na gamepadu líp. Jinak jde o to jestli je problém ve volantu nebo ve mě s tím že jsem začátečník pořád kolem volantu. Když dodám tak jsem jel i s bratrem ets2 mp a já měl mód na 750hp scania s a on půjčeny kamion s nákladem a beru že lagy nebo net či pc ovlivní kdo je rychlejší na ets2 mp. Jde o to že staré pc kde ets 2 to dá na střední grafiku s lagy jsem dal bratrovi a já mám nový kde na ultra a vše kolem naplno dávám bez lagu hru. Já měl 14 tun náklad a bratr 15 tun a taky jezdil brtr na gamepadu a měl vždy větší rychlost než já s volantem. Už nevím kde se zeptat kde může být problém.
no ono to chvili vypada ze se stremhlavym letem snazi utrhnout plamen , pak by asi chvili na tu autorotaci mel
@Zx Atari (13.02.2020 15:53): podobně jako piloti dopravních letadel nemají. Je to dané tím, že obvykle létají nízko (tak záleží na profilu letu) a hlavně nemají jak bezpečně vyskočit z heli aby je nerozsekal rotor.
Piloti vrtulníků jsou trénování na přistání s autorotací, i když přestane fungovat motor, o všem není to žádná sranda, takové tvrdší přistání.

Jedinou výjimkou je ruský Ka-50/52, kde se nejprve odstřelí oba rotory a pak se katapultují piloti.
@mrazikcomp (13.02.2020 00:02): jj bude asi i B-17. Snad Microprose rozvíří stojaté vody v kategorii leteckých a jiných simulátorů, a snad to nakopne trh (publishers začnou investovat) a další studia se svezou na rostoucím zájmu o simulátory. Nezbývá mi nic jiného než držet palce.
jinak co sem koukal tak microprose asi oprasi svoje nejlepsi tituly do dnesnich enginu , krom warbird maj policeno na m1a1 abrams a dalsi, takze treba se dockame f-117 s poradnym zvukem motoru misto vysavace ve speakru :D
@Rapier (01.02.2020 23:49): kdysi od mrkvosoftu byli tak e ACES HIGH - multiplayer, jednodussi grafika ale bylo to vyvazeny a melo to i ovlivnitelnou valku na uzemi se praly vlastne 5 runych narodu, niceni zeleznicsnizovalo dostupnost velkych bomb a paliva , , zabiraly se letiste..., ale byl jen tydenni ucet na vyzkouseni zdarma apotom nejaky mesicni placeni, a v y dobe to byl jeste nezvyk , dneska je to normal,
@mrazikcomp (01.02.2020 22:44): držím jim palce, konkurence IL-2 Sturmovik Battle of ...... každopádně prospěje. :) WarBirds jsem nikdy nelátal, co si tak pamatuji byl od samého začátku koncipován jako čistě multi-playerový letecký simulátor. Vím, že se v něm pořádaly velké historické bitvy řízené komunitou.
A je to tady

MicroProse PTY and iEntertainment Network Inc.,
Announce Co-Publishing of
WarBirds 2020, Online Combat Flight Simulation

CARY, N.C. – April 8th , 2019 – iEntertainment Network Inc., (OTCBB: IENT) and the MicroProse PTY LTD company announce a partnership agreement for Development and Co-Publishing of a new WarBirds 2020 World War II flight simulation that has been successfully entertaining millions on virtual online pilots since 1995. WarBirds 2020 will be launched using Unreal 4 Graphics Engine, with new cockpits, new aircraft, new flight models, and new terrains to battle on!

WarBirds 2020 FEATURES

• To launch for PC/Mac computers fall 2019.
• Mobile and game system versions expected in 2020.
• Brand new graphic system using the Unreal 4 graphics engine.
• New and improved flight modeling
• New technology to map actual physical locations for more realistic simulation using MicroProse LTY technology.
• More play modes from Free to Play to Subscription.
• Only combat simulation that is world wide in play area rather than small tactical conflicts.
• Regular historical events every few weeks with a broader array of the weapons and vehicles of World War II.

odkaz
@speedevil (04.01.2020 12:34): Já píšu háčky a čárky, ale trvalo mi to. Je to řádek těžší a tak i pomalejší. A nejen u simulátorů, ale i třeba u rychlých akcích v RPG je anglická klávesnice nezbytná. Přepínat mezi českou a anglickou ještě jde, ale když ještě potřebuješ občas azbuku, tak je to už hodně velký opruz.

BTW na tom smartphonu mám na jednom mobilu, že stačí přepnout zmáčknutím mezerníku ale na druhým to musím jakoby stisknout a přetáhnutím vybrat. Docela rád bych to změnil na 1. variantu, jde to nějak?
@mrazikcomp (04.01.2020 00:19): Mně se taky nelíbí, když to někdo fláká bez háčků, čárek, kroužků... Ale když jde o příspěvek, kterej by mi mohl poskytnout požadované info, překonam se a přelouskam to i bez tý diakritiky. Mě by spíš (jen tak ze zvědavosti) zajímalo, proč to vlastně lidi v dnešní době dělaj. Zvyk, kterej nehodlaj měnit? Lenost? Neschopnost? Výmluva na psaní z mobilu? Schválně, protože ví, že tim naserou některý čtenáře? Nebo snad určitý druh "rebélie"?  :D
Ano, i já jsem psal bez diakritiky. Esemesky. Ovšem to jsem měl Nokii 5110 ;)
@Luky_Luk (02.01.2020 10:12): ten HOTAS je fakt dobrý, na sletu jsem si jej od Mišáka ošahal a byl jsem jsem příjemně překvapen jak HOTAS okolo 1,5-1,7k dle verze může být solidní volba.
I na DCS World nebo Falcon BMS to více méně stačí ale nebude to tak pohodlné, častěji musíš používat klávesnici ale v click-table kokpitech je to vcelku v pohodě.
Konec konců já taky kdysi létal Falcon 4.0/LOMAC nejprve jen s Microsoft Sidewinder Precision 2 USB (8 tlačítek, HAT + plyn kolečko), později jsem měl F-15 Talon s CH plynovou pákou na gameport, pak Saitek X-45 USB (ten byl skvělý, kolíbka na pedály jako to mají oba zmiňované Trustmastery) a taky se to dalo.

Nicméně náročnějšímu hráči DCS World nebo Falcon BMS, apod. bych doporučil spíše T16000 FCS HOTAS odkaz, protože má na páce 2 programovatelné kloboučky a jeden HAT klobouček, který si teď aktuálně v Falcon BMS 4.34 U1 (patch) můžeš snadno přeprogramovat na cokoliv jiného, HAT máš např. na páce.

Takhle mám na plynové páce DMS (přepínání MFDs, SOI), TMS (lock cíle, různé funkce, IFF) a CMS (jammer, counter measure programs), prakticky vše důležité co potřebuješ u F-15/F-16/F-18. :) Takže i když nemáš Track IR nebo jinou formu head tracku, tak máš stále Falcona plně pod kontrolou.

Na druhou stranu musím ale uznat, že ergonomie páky Thrustmaster TWCS Throttle odkaz není zrovna nejlepší (nicméně dá se na to zvyknout), ten Trustmaster T-Flight Hotas (One/X/PS4) nebo Saiteky X-52/56 mají plyn daleko lépe provedený (úchop, držení, dosah tlačítek). Nicméně levnější plynovou páku s tolika možnosti prostě nekoupíš.

Zakoupil jsem do Arma III v akcích DLCs: Helicopters, Tansk, Jets, Marksmen, Apex a Laws of War. I když se mi to sci-fi pojetí Arma III líbí méně, než Arma II i tak je to fajn.
Ano, pod stromečkem byly joe dva. Kluk si s ním celý Vánoce lítá (zatím hlavně Armu2) a já ho vybalím bůhví kdy. Až se přiměju zapojit PC, bude moci polítat remote DCS.

Tlačítka to má, zkusil jsem si na chvilku synáčkův a lítalo se mi dobře. Je dobrý, že jde rozdělit na tyčku/plyn a mezi dát klávesnici.
Jinak všichni tři chlapci paří i Bomber Crew, který jsem jim nadělil. Prostřední Legomaniak si už podle toho postavil B-17ku...malý mu na ni teď zaútočil dvěma dvouplošníky (nevydržela), tak je zde veselo.
No a já si předevčírem na hodku zapnul B-17 od Microprose, protože mi to nedalo.

Diskutující (8)