Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@samorost (12.10.2021 19:54): Je to zajímavý počin. Pořád EA, takže je tam ještě kupa práce, ale už teď se to dá zdárně hrát a "dohrát". Je to zaměřený jiným směrem než Silent Hunter, je tam víc managementu, starostí s celou posádkou, nejen s lodí. Zaměřování a ovládání je jednodušší. Ale má to fajn myšlenky.
@Rapier (04.10.2021 15:57): Tak z toho článku by mě osobně zajímalo jen to GTR3 (GTR2 v úpravě Power&Glory patří i po letech pořád mezi moje nejoblíbenější záv.hry), ale vzhledem k tomu jak se s tim serou dlouho mam obavy, že se spíš dočkáme windous patnáct než novýho GTR :(
Očekávané závodní hry v roce 2022. Není to sice z herního webu, ale jak přehled fajn článek odkaz To aby Vám něco neuniklo. :)

@rikuhahl (04.10.2021 10:05): nenapadlo mě hledat Engine Evolution, automaticky jsem zadal Engine Evolution 2021. Jsou dvě možnosti jak to dělat, buď provádět pravidelný update profilu na aktuální verzi, viz. Falcon BMS 4 nebo mít verzi samostatně.
@Rapier (03.10.2021 22:33): Ano, tu hru znám od chvíle, kdy byla uvedena na Steam. ;c) Chvilku jsem to zkoušel hrát, je to ale opravdu primitivní arkáda, s dost podivným jízdním modelem. Vím, že teď byla nějak upravena a vylepšena, takže ji možná opět na chvilku vyzkouším, moc si od toho ale neslibuji. Jako konkurenci věcem od Milestone, či případně Kylotonn Games to nikdo nemůže brát samozřejmě ani náznakem. Beru, že jeden tvůrce nemůže konkurovat velkému týmu, ten výsledek tomu ale upřímně i odpovídá. :c) To už bych raději vyzkoušel novinku Rims Racing, tam by to mohlo být o něco záživnější.

Volant mám doma léta, konkrétně Logitech G27. Jsem s ním v podstatě spokojen, hraji s ním ovšem jen na PC, jelikož PS3 nemám a na PS4 se dá zprovoznit jen s nějakým adaptérem, který se mi už teď nechce pořizovat. Na PS5 neběží bohužel vůbec (alespoň zatím). Dokud bude tento kousek fungovat, nic dalšího nejspíš kupovat nebudu, nechce se mi doma hromadit další volanty. :c)) Velikost věnce mi vyhovuje, není vysloveně malý, pořád to navíc beru tak, že je to v podstatě hračka. Na stavění nějakého „reálného” simulátoru auta nemám v obýváku prostor, to by pak chtělo nejspíš přímo obětovat jednu místnost a vybavit ji kompletně jako hernu a k tomu se zatím nechystám. :c)
Mistr @samorost: nechť se dostaví do motocyklové PC stáje Engine Evolution 2021. Dojmy z hraní jsou popsány zde. Vzhledem k tomu, že se jedná o hru jediného vývojáře, a navíc českého - Petra Šimůnka, je hřích tuhle hru nepřidat na DH!

Volant by měl mít větší věnec, dá se samozřejmě jezdil i s menším průměrem, ale je to blbý pocit když často řídíš reálné auto. Prostě mi to nedá. A jak jednou zkusíš lepší volat a pedály, už nebude cesta zpět.
Většina low end volantů má vcelku malý věnce. Logitechy maj ještě o chlup menší. Já mám na T300 openwheel rim, co má 28cm a je to tak akorát na tenhle typ volantu, a potom mám velkej tlustej kulatej 33cm Sparco rim na rally, touring cars apod.
@USER47 (30.09.2021 22:02): nijak na to nespěchám. O Fanatecu pouvažuji, je mi jasná výhoda té technologicky lepší základny. Trochu mě ty malé volanty na TMX/150 vadí.
Přeci jenom v autě (reálném) mám krapet větší volant. Jistě ideální je to pro majitele značky vozu Peugeot, ti jsou zvyklí na mini volanty (viz Rifter, aspol.), ale my co potřebujeme k životu pořádné rozměry :), máme holt smůlu. Tak si říkám, že se ten Trustmaster očividně inspiroval u Peugeotu.
CSL DD bez boost kitu v kombinaci s nějakým levnějším volantem bude zhruba 14k komplet, což je pokud vím zhruba na podobný cenový úrovni jako TS-PC/TS-XW bundly. Přitom DD je výrazně lepší základna. Fanatec pravděpodobně udělá i nějakej bundle, kterej to trochu zlevní.


CSL pedály zatím nemaj load cell upgrade, takže nevím, na kolik to vyjde v plný třípedálový konfiguraci (load cell upgrade nahradí základní brzdovej pedál, kterej se pak dá použít jako spojka, takže třetí pedál jako takovej se kupovat nemusí). Předpokládám, že to bude velmi mírně dražší než T-LCM, ale asi nijak výrazně. Základní pedály jsou 80 Eur, takže i kdyby prodávali load cell upgrade za 100 Eur, bylo by to asi o pětikilo dražší než TLCM.
@USER47 (30.09.2021 14:50): jenomže to je právě ten problém. Je to stejné jako u leteckých simulátorů. Mám HOTAS Trustmaster Warthog (kovový) s pedály Saitek Pro Flight Rudder Pedals (plastové), a i zde existují lepší a dražší HOTASy (Virtil, Gladiator, apod.), nedej bože (kovové) pedály. Spíš je to o tom co jsi ochotný ještě vrazit do požitku.

Fanatec je určitě bomba, ale ta základna vyjde na 9k bez věnce, bez pedálů. To není málo. Za CLS DD chtějí 8,9k. Za rozumný volat tak okolo 8k, 2 pedály za 2,6k, 3 pedály za 9,2 k. To není málo. Tohle je trochu jiná liga.

Trochu mě to připomíná nákup auta, vždy si můžeš zaplatit za něco lepšího. :) Zvážím to ale jsou to dardy.

RIG zatím žádný nemám ale určitě si nějaký skládací pořídím.
T300 je spíš mírnej upgrade z T150, těžko říct, jestli se to vyplatí. A TS-XW či ostatní TM základny v týhle cenový hladině jsou podle mě naprosto špatná volba, protože za stejnou cenu dostaneš u Fanatecu základnu, která je úplně někde jinde.
Kdyby měl někdo zájem (prosím SZ) tak prodám Thrustmaster TMX Force Feedback za nákupní cenu, tzn. 3 468 Kč. Jednou použitý, v záruce, s originální krabicí. Důvod prodeje: přechod na vyšší level.
Já se spíš setkával s tim, že modlu dělá většina NFS-hráčů z "Porsche" - já z toho nebyl nějak extra vodvařenej, taky mam z "nýdů" nejradši NFSU2 (a to rozhodně nejsem mladší generace). Pak už mě žádnej NFS nepotěšil, jediný co jsem po NFSU2 dohrál byl The Run. A tim pro mě NFS končí, když chci okruhy, nepotřebuju nějakej Shift, když je pro mě lepší AMS2.
Já jsem se taky snažil Undergroundy pochopit, no asi prostě nejsem noční městský typ. Každopádně i tak jsem oba díly dohrál a byly to poslední NFS co jsem hrál.
@Cobot (27.09.2021 13:55): tomu rozumím a nemám s tím žádný problém. Každý ať si hraje co jej baví. Mě zajímalo co na tom lidi tak baví, že se z toho stala taková modla novodobé NFS série. O žádném porovnávání s jinou sérií tu nebyla řeč. Každé NFS je více, nebo méně arkáda, ačkoliv Porsche už má docela solidní jízdní model. :)

PS: Shift už jsou de facto simulátory, to už není to klasické NFS co jsem znali. Ostatně Project Cars dělali stejní lidé.
@Rapier (26.09.2021 21:41): Co takhle pochopit, že každého baví něco jiného? Mě bavila jednička, čtyřka, Porsche, Undrground 1 ale dvojka to posunula o dost víc. V tý době totiž frčel Fast and Furrious. Bavilo mě i Most Wanted až na ty přihřátý filmečky. Dokonce i novější Hot Pursuit a Rivals ve 30FPS jsem hrál a dobrý :). Je to arkáda, boha...

Každopádně nejlepší požitek ze závodění jsem měl v obou Shiftech.
Imho Underground je díl, kterej předznamenal úpadek série. Od tý doby je až na pár výjimek (The Run, Shift podsérie) NFS zaseklý na těch městskejch mapách, dementním tuningu atd.

Zlatý Porsche.
Je fascinují sledovat jak pro mladší generaci je modla Need For Speed Undeground, a pro nás starší je to samozřejmě Need For Speed III Hot Pursuit, NFS IV High Stakes a nesmí chybět NFS Porsche. :)
V práci mám 2 kolegy, oba mladší než já (30+), a oba začínali více méně potřebu rychlosti s těmi proklatými Undeground. :)

Docela by mě zajímalo co na tom tak lidi fascinuje. Jen noční tratě, jen město, a naprosto zbytečný tuning aut.

Auta navíc brutálně plavou na silnici, do toho všude se silnice leskne jak psí kulky. :) No prostě neurazí, ale ani nenadchne. A mám takový pocit, už si jen matně vzpomínám, že tam snad ani nebyl pohled z kokpitu kde šla vidět přístrojová deska a volant.
@Rapier (24.09.2021 14:38): Řeč byla čistě o ponorkách a „jéžiši” není na místě, jelikož jich evidentně zástupy nejsou. Ano, za ta léta se jch pár urodilo, k tomu jsme se zde už dopracovali. ;c)
@samorost (23.09.2021 19:41): jéžíši námořních her je tolik, že než se k nim dostanu budu v důchodu. :) Z WW2 série Silent Hunter (pro mě díly 3-5), nově Uboat, z moderny Jane's Fleet Command + 688I Hunter/Killer, Dangerous Waters, Sub Command: Akula Seawolf 688(I), Cold Waters... a další.
@samorost (23.09.2021 20:15): Tak ono je i celkem težký vidět nějakou ponorku na vlastní oči v reálu, mně se to třeba ještě nepodařilo (ne že bych tomu šel naproti), auto, motorku a letadlo naopak vidí člověk každý den, pokud nežije někde na kraji světa :)
@Gordon (23.09.2021 16:07): Jedničku ano, další díly už ne. Každopádně díky za dobrý tip, ani jsem nevěděl, že má hra tolik pokračování.

@Jumas (23.09.2021 16:44): Veřejné štítky! :c)) Chtělo by to mít nějakou možnost zadat ke hře přímo „simulátor ponorek”, takto to vyhazuje vše možné i nemožné (The Crew, Assassin's Creed atd.). Samotných ponorek je tam jen pár. Každopádně díky za snahu, je tedy vidět, že fandové ponorek jsou na tom ještě mnohem hůře, než nadšenci do aut, motorek, či třeba letadel. Ale tak je to vcelku logické, ponorky jsou hodně specifické stroje a zřejmě opravdu oslovují jen velmi malou skupinku hráčů. ;c)
Mě celkem podivuje, jak zmiňujete absenci contentu o simulátorech, ale sami zmiňujete jen auta nebo letadla. Přitom ten žánr je mnohem širší, například Kerbal Space Program zde nemá ani reprezentativní hodnocení a přitom má našlápnuto být nejlépe hodnocenou hrou na DH, přitom jde o celosvětově populární hru která má tucty specializovaných youtube kanálů a obrázky ze hry používají dokonce i zpravodajské weby pro vizualizaci skutečných událostí ve vesmíru.

U Truck Simů zde na DH neustále probíhá živá diskuze a simy, jako farmaření, PC building a další míjíte obklikou. Na autíčka vám kalí pes. :-D
Podle mě je nízkej zájem o simulátory na herních webech i tím, že hodně sim fandů se nezajímá o jiný žánry, a proto nemaj potřebu se registrovat na obecně zaměřený herní weby. iRacing, AC, ACC, rF2 nebo R3E hrajou kvanta lidí, ale spousta z nich se pohybuje na specializovanejch sim webech typu RaceDepartment, v privátních ligách, na fórech či discordu konkrétních titulů, protože věci mimo žánr je nezajímaj.

Pokud je někdo hardcore fps hráč, je dobrá šance, že se zajímá obecně o herní scénu, zná i jiný žánry a občas k nim odbočí. U fanoušků simulátorů, ať už závodních či leteckejch, ten průnik asi nebude stejně vysokej, protože spousta z nich se k simům dostane nikoli přes zájem o videohry, nýbrž přes zájem o reálný závody/letadla, a videohry obecně je jinak netáhnou.
@Rapier (13.09.2021 19:46): Těžko říct. Já jsem taky na přelomu tisíciletí hrál spoustu závodních her, možná bych se skoro nebál říct, že i většinu. Na některé jsem i napsal recenze, některé jsem překládal do češtiny. Takže tehdy bych měl k nim celkem dost co říct/napsat a určitě bych tak i udělal. Ale s postupem času jsem toho z automobilových simulátorů (letadla mě nikdy nebraly, asi kvůli strachu z výšek) hrál míň a míň, v posledních letech vlastně jen rally a to ještě ne všechny. Těžko říct, proč tomu tak je. Možná proto, že ty hry dosáhly až přílišné realističnosti, že už mě to nebaví? A nebo proto, že se v reálném životě pohybuju kolem automobilových závodů a když zasednu k počítači, tak proto, abych přišel na jiné myšlenky? A nebo je to příchodem konzolí, které jsem nikdy neměl a tak mě řada titulů minula?

Každopádně mě malý zájem o automobilové simulátory mrzí, rád bych si o nich početl, když už je moc nehraju.
Fanatec nemá širokou distribuční síť, to je fakt. Nicméně teď když se rozhodli expandovat do levnějších sfér s novým CSL DD volantem a CSL pedálama, Thrustmaster na to zatím nemá úplně odpověď. Direct Drive je fundamentálně lepší, hladší, detailnější než belt/gear převodový systémy, a doposud byl jen v high end volantech okolo tisíce dolarů vejš. To, že se jim to podařilo nacpat do volantu cenově konkurujícímu TS-PC/T-GT bylo velký překvapení a je to vcelku revoluční produkt.

Thrustmaster to dokopalo k vydání roadmap, ve který ujišťujou, že taky plánujou vydat DD základnu, ale bůh ví kdy a bůh ví jaká bude (a jak drahá). Těch pár věcí, který Thrustmaster vydal od chvíle, co Fanatec zamíchal karty s CSL DD, jsou přinejlepším meh. Předražená T-GT II základna, T248 volant, kterej je asi nástupce T150, ale za cenu lepšího T300, a nový pedály, který jsou jen okrouhaný T-LCM s ještě větším podílem plastu a bez load cell.

Chtěl bych, aby Thrustmaster konečně přišel s něčím konkurenceschopným, přece jen mám pár vcelku drahejch věnců v rámci ekosystému, ale jejich poslední produkty mě nenaplňujou optimismem.
Mimochodem co říkáte na trailer Gran Turismo 7? PS fanoušci automobilových simulátorů, min. zde na DH vymřeli, já vím. :) Stále doufám, že tu nějací jsou jen o nich není slyšet.
Zatím mi PS5 nedošla, a očividně hned jen tak nedojde, ale nemohu se zbavit pocitu, že GT7 je graficky na úrovni Forza Motorsport 7 (2017) a k oznámené Forza Motorsport 8 má setsakra daleko!

Doufám, že se v Polyphony Digital chytají za hlavu. Už teď se mezi majiteli PS ozývají hlasy, že hra vyjde na PS4 a proto vypadá jak vypadá, a zdá se, že HW potenciál PS5 hezky ostrouhá. Tak hlavně, že bude nový vysoce rozpočtový GOW, a další nezbytné akční adventure na jedno brďo. A to kdysi dávno byla PlayStation královnou motorsportu.

@USER47 (15.09.2021 20:10): to vypadá zajímavě a moderněji než ty připojení co využívá Thrustmaster. Škoda, že se u nás Fanatec tak těžko shání.
btw: T-LCM maj sice kovový pedály, ale jsou uchycený v plastový základně, a celkem dost se hejbou ze strany na stranu. Do karet jim hraje relativně nízká cena, ale na opravdu kvalitní high end pedály od Heusinkveld či například lokálního Rosti Mecy se nechytaj.
Co se vyměnitelnejch věnců týče, to má například i levnější T300. Já mám jeden věnec na GT racing, DTM, formule atd (openwheel addon) a jeden velkej kulatej věnec na historický auta, rally atd (Sparco R383 addon).

TS-PC má výhodu v tom, že má asi o 2nM silnější motor. Nicméně release Fanatec CSL DD udělal v podstatě všechny tyhle top Thrustmaster základny jako TS-PC, T-GT irelevantní. Za podobnou cenu u Fanatecu dostaneš výrazně lepší základnu.
Dnes jsem měl tu čest navštívit kolegu co má Thrustmaster TS-PC Racer + Thrustmaster T-LCM PEDALS (jediné opravdu kovové pedály od Thrustmasteru). Na tohle kombo přecházel z ani ne rok starého Thrustmaster T150, což je PS4 verze stejného volantu pro XBox Thrustmaster TMX Force, který jsem si nedávno pořídil. Mohu Vám říci po cca 4 hodinách intenzivního zkoušení, že je to pecka.

Za prvé: pedály jsou opravdu kovové, s tak pevnou brzdou, že se musíte snažit abyste ji zmáčkli. Za druhé: samotný volant je většího průměru (podobně jako v našem rodinném voze) a ve větších rukou se drží podstatně lépe, než jeho levnější varianta, ačkoliv zvyknout se na to dá. Nemluvě o přesnosti a především síle feedbacku. Volant má vyměnitelný věnec, což ne zdaleka každý využije, ruku na srdce. Také mě překvapilo extérní trafo ve tvaru "mušle", volant má navíc aktivní ventilátor aby uchladil motor, takže za úplného ticha v noci nejspíš slyšet bude, ve hře to nemáte šanci postřehnout.
Jezdili jsme v Assetto Corsa 1 Nürburgring (mimochodem překvapilo mě jak hra vypadá graficky dobře), stejnou trať i v Assetto Corsa Competizione, a ve finále i stage v Řecku v poslední verzi WRC série (WRC 10).

Normálně jsem doma neřídil s pádly, tady manuálním řazením, až na tu WRC10 jsme okruhy jezdili výhradně s pádly. Zvyknete si rychle, ačkoliv bych uvítal spíše pádla na základně, protože jak u Rally rychle točíte volantem o xxx stupňů v ostré zatačce nebo vracečce, je lehké se splést a místo podřazení před zatáčkou zařadit rychlost vyšší. Ačkoliv to platí i pro okruhové závody.

Odcházeli jsme s dalším kolegou oba nadšení, s tím, že jsem si jistý, že jednou si něco takového určitě pořídím.

Je to podobný pocit jako létat s plastovým Thrustmaster T.16000M FCS Hotas (svoji službu ale odvede dobře), a pak přejít na kovový vyšší level v podobě Thrustmaster HOTAS Warthog. (s nutností zakoupit samostatné pedály, vzhledem k ceně obvykle plastové).
V podstatě platí: vyplatí se připlatit si. Můžete mít sebe-nadupanější GPU a CPU, ale ten pocit z jízdy/letu nic nenahradí. To neošálíte žádnými 120 fps. :)
Nejake to litani na droidu, aktualne zdarma  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fds.infiniteflight
@Richmond (13.09.2021 20:07): myslím, že poslední solidní zájem o F1 sérii od Coddies vyvolal F1 2012 s 2 komentáři a cca 100+ diskuzních příspěvků. :) Od té doby to jde s formulemi z kopce.

@samorost: zkus zpracovat podobou statistiku ohledně motorek. Jsem zvědav zdali najdeš alespoň jednu hru kde je komentář, nedej bože nějaká diskuze.

Ruku na srdce, u leteckých + námořních simulátorů to více méně dopadne podobně, ne-li hůře. Tedy možná až na pár klasik ze zlaté éry leteckých simulátorů.
@Rapier (13.09.2021 19:46): No jo holt třeba v mém případě je krutě znát, že jsem se zaměřil na jiné žánry. V 90.letech jsem strávil stovky hodin ve formulích (Grand Prix Circuit , Formula One Grand Prix , Grand Prix 2 ), nebo akčních závodech (Ivan "Iron Man" Stewart's Super Off Road , Test Drive , Test Drive II), v novém století už bohužel jen nedohraný Grand Prix 3 a dohraný Race Driver: GRID nebo chvilkové pomatení při TrackMania Nations.
Královna motorsportu, formule: F1 2018 1 komentář, F1 2019 0 komentářů, F1 2020 0 komentářů, F1 2021 0 komentářů (budiž, nová hra) 

Rally: Dirt Rally 4 komentáře + vede v diskuzních příspěvcích (438), Dirt Rally 2.0 1 komentář + poměrně dost diskuzních příspěvků, WRC 8 0 komentářů a jeden diskuzní příspěvek (přitom to byl přelomový díl z kvalitativního hlediska, který se "vyrovnal" Dirt Rally od Coddies), WRC 9 0 komentářů a lehká diskuze, WRC 10 není zatím přidána ačkoliv již vyšla, Dirt 3 fantastických 7 komentářů (gratulujeme!) a solidní diskuze, Dirt 4 1 komentář a lehká diskuze (a přitom je ve všem lepší než předchůdce Dirt 3, jedná se jednoznačně o Rally, nikoliv arkádu jako byla Dirt 3 
mixovaná vším možným a nemožným) 

Xbox (+později některé díly na PC): Forza Motorsport 7 0 komentářů (evoluce šestky, později opatchovaná hra dorovnala lepší šestku) + poměrně dost diskuzních příspěvků, Forza Motorsport 6 0 komentářů (ve své době revoluční hra!), Forza Horizon 1 komentář, Forza Horizon 2 0 komentářů, Forza Horizon 3 3 komentáře + dost diskuzních příspěvků, Forza Horizon 4 celých 5 komentářů + druhá hra s nejvyšším počtem příspěvků v diskuzi (405) 

PS 3/4 aneb tady chcípl pes: Gran Turismo 5 0 komentářů a žádná diskuze, Gran Turismo 6 0 komentářů a žádná diskuze, jako fakt?! U nejlepšího dílu GT série nic?! WTF! To snad ani není vtipné, jen kvůli téhle hře jsem si málem koupil PS3 (v době kdy vyšla nová PS4), ale protože byla už tenkrát beznadějně zastaralá, s koupě u mě sešlo :) Gran Turismo SPORT 1 komentář (gratulujeme) + lehká diskuze, slušný výkon na trochu kontroverzní díl GT série, DriveClub 0 komentářů + lehká diskuze a přitom ty závody mají fantastickou grafiku.

Coddies městské speciality: Race Driver: GRID 14 komentářů - vítěz dnešního klání (gratulujeme!) + dost diskuzních příspěvků, GRID 2 2 komentáře + slušná diskuze, GRID 2019 2 komentáře a slušná diskuze


Co z toho plyne?! Jednoznačně vedou akrádové Rally hry (Dirt 3), ale překvapivě i realistické Dirt Rally se drží (druhý díl už nikoliv), nebo Forzy Horizon (3,4 a nepochybně i nová 5), nebo Coddies arkádové městské závody GRID (speciálně první díl). Forzy jsou populární na DH především proto, že jsou od 3 dílu dostupné na PC v programu Play AnyWhere. Ačkoliv je ve stejném programu dostupná i Forza Motorsport 7 zájem je vlažný. Ta převaha PC hráčů, je na DH stále zřetelná. Je to lepší, ale do ideálu to má stále daleko. :)

A PS konzole. Tam snad ani závodní hry nevycházejí. Tam tam jsou ty časy kdy Gran Turismo kralovalo napříč platformami.
@Drolin (13.09.2021 09:28): Přesně tak, kdo DH trochu sleduje a alespoň letmo si občas projede diskuze, naráží na stále stejnou hrstku lidí. Když uvidím nějakou novou tvář, zaraduji se nad závanem čerstvého vzduchu, většinou ale onen dotyčný vznese nějaký dotaz, či připomínku a zase nenávratně zmizí. Je zde takové to tvrdé jádro a to má své oblíbené herní kategorie pevně dané. Navíc, pokud se už někdo nový objeví, zpravidla je to opět někdo, kdo se žánrově pouze „nabalí” na již existující komunitu, jen velmi zřídka se zde objeví člověk s originálnějším herním zaměřením. A netýká se to jen her, v podstatě podobná situace je zde i v doplňkových diskuzích, kde se rovněž, vcelku logicky, řeší prakticky stále totéž. Malá členská základna prostě jasně definuje a bohužel dost omezuje styl DH ve všech směrech. Ale jak nalákat nováčky, kteří by sem začali pravidelně docházet, byli aktivní a trochu zde tak rozvířili stojaté vody, to bohužel opravdu netuším.
@samorost (11.09.2021 21:52): Také mám ten pocit, u DH je to možná ještě viditělnější vzhledem ke stabilní komunitě. Aktivních uživatelů, kteří by řešili podobné hry jako já, tu například ubývá. Takže už také méně přispívám.

U závodních her je to jak píšeš - drtivá většina vyhledává a hraje jen čisté arkády jako Horizon, a ty ostatní jako Forza Motorsport 7 DiRT Rally 2.0 a Project CARS 2 zde mají do 20 hodnocení a 0-1 komentář, což je trochu škoda. Rád bych si zde na ně přečetl více názorů.
@Rapier (11.09.2021 09:31): CZ/SK herní scéna mi přijde úplně mrtvá. Když si člověk uvědomí, kolik lidí dnes hraje hry, tak odezva na netu je naproti tomu prakticky nulová. Je to vidět i zde na DH, databáze je na scéně etablovaná dlouhý čas a opravdu aktivních uživatelů je zde stále pět a půl. Lidi buď nemají čas, nebo se jim nechce se svým koníčkem zabývat hlouběji a rozepisovat se o něm veřejně. Ke všemu jsou fanoušci her roztroušení po mnoha stránkách a sociálních sítích, přičemž situace je všude stejně zoufalá. Když si pak chceš s někým pokecat, na něco se zeptat, či si jednoduše vyměnit zkušenosti a radost z dané hry, prakticky není s kým. U závodních her a simulátorů to pak bohužel platí ještě více. A ano, arkády jsou obecně více populární, náročnější hry moc netáhnou. Vyžaduje to se do hry opravdu důkladně ponořit a to se každému nechce, mnohdy k tomu navíc chybí čas i trpělivost. Většina lidí tak klouže po povrchu a volí snazší a přístupnější kousky. Dalším prvkem je pak jistá „stádnost”, obzvláště děcka prostě hrají především to, co jejich kamarádi. A co si budeme povídat, simulátory, ať už jakékoli, dnes herní scéně určitě nekralují. Obávám se, že s tím ani přes sebevětší snahu nic neuděláme, tak to prostě je. Člověk musí být vděčný za každého podobně „postiženého” jedince a brát herní svět takový, jaký je. :c)
@samorost (10.09.2021 22:05): závodní hry a simulátory to je začarovaný kruh. :) Speciálně letecké simulátory. Recenze na ně (ty nové, ale i starší řekněme staré do 10 let) téměř nenajdeš, na CZ/SK trhu neexistují, tedy až na výjimky alá Microsoft Flight Simulator.
Jednoduše proto, že šéfredaktoři mají pocit, že je nikdo nehraje a tak není nutné o nich psát. Podobné to je s motorkami. Zkrátka nejsou to masové žánry.
Nicméně zrovna ty závodní hry tady jistou členskou základnu na DH mají. I tak je funny, jak zde všichni píší o Forza Horizon v diskuzích, ale nikdo o daleko lepší závodní sérii Forza Motorsport. Okruhové závody holt netáhnou. Je vidět, že lidi preferují akčnější a jednodušší zábavu v kombinaci s otevřeným světem.

Volant baví i mé děcka. Naštěstí mého kluka baví i knipl v Flight Unlimited III nebo sérii Microsoft Flight Simulator. Tak mě tady roste jeden budoucí virtuální pilot. :)
@Rapier (10.09.2021 21:03): Tak pro sebe to snad dělat nemusím, ne. :c)) A pro pocit z dobře vykonané práce, z toho už jsem vyrostl. Strávil jsem na různých fan projektech na netu stovky, či spíše tisíce hodin a dnes už většina z nich ani neexistuje, takže ne, touto cestou se už nejspíš dávat nebudu. Vše vždy právě umřelo na neaktivitě, či postupném ochlazení zájmu členské základny, málokdo dnes vydrží věnovat se jednomu koníčku po delší čas.

HOTAS jsem rozbalil už dávno, vyzkoušel, pár hodin zahrál a jo, je to fajn. Chvíli jsem laboroval s nastavením, jelikož jsem si myslel, že stažený profil se natáhne automaticky a ono to fungovalo jen pro plyn. Pro knipl jsem musel vše nastavit ručně. Plánoval jsem ještě propojení s PSVR, k tomu jsem se ale zatím nedostal. Il-2 je bezva a umím si představit utopit v tom stovky hodin. Jen mít ten čas. Každopádně kluky víc baví volant a náklaďáky. :c) A mě osobně nejvíc motorky. :c))
@samorost (10.09.2021 20:42): pro sebe? Pro dobrý pocit z dobře vykonané práce? Pro fakt, že jednou si někdo na DH řekně, ty brďo to je fajn závodní simulátor, to bych zahrál. Stejně jako @rikuhahl: jsem si tu letecké simulátory co se mě zaujaly musel přidat sám. A to jsem ještě zdaleka nepřidal všechny. Naštěstí uživatelé @endura:, a především @Aaron_Hill: přidali většinu mých oblíbených simulátorů dříve.

Ano, je tu malá základna, ale někde se začít musí. Se streamováním nemám také žádné zkušenosti, a přesto to jednou zkusím. :) Potřebné vybavení má více méně úplně každý, stačí PC + mic. + eventuelně jakákoliv kamera, ale nutnost to není. Pak už je to spíše o čase.
Začít můžeš klidně novým (snad již vybaleným) HOTAS T.16000 a sérii IL-2 Sturmovik Battle of ..... budu první sledující. :)

No a když ne stream, tak napiš článek na DH, vyjde a lidi si jen přečtou. A třeba pak zkusí i jmenované hry.
@rikuhahl (10.09.2021 11:55): & @Rapier (10.09.2021 12:06): Jasně, tudy cesta samozřejmě vede, ovšem nabízí se logická otázka, pro koho? Já se bez toho ve finále klidně obejdu, dohraji si co potřebuji a co mě baví a zase tak moc to neřeším. Spíše mě mrzí, že je konkrétně zde virtuálních závodníků tak málo, tudíž i u her, které zde již přidány jsou, zcela chybí pokec, recenze, hodnocení atd.. Závody všeho druhu jsou přitom obecně stále velmi populární, vidím to i dle počtu hráčů třeba na PlayStationu (zde se tříští jen mezi jednotlivé ročníky závodních sérií), tady ale vysloveně umřel pes. Co se streamů týče, nemám na to potřebné vybavení, chybí čas, navíc si ani nejsem jist, zda by mě to bavilo.
@Drolin (10.09.2021 11:03): Na DH to se závody drhne dlouhodobě, chybí zde potřebná členská základna. Možná kdyby byla součástí těchto her nějaká RPG kampaň, sem tam nějaký ten průjezd dungeonem atd., pak by to bylo krapánek lepší. :c)) Vždyť zde ani ty stěžejní série nejsou komplet, osobně jsem třeba hodně na motorky a pohled na tento žánr je zde doslova žalostný. :c(
To nezní moc osekaně. Asi to budu muset koupit, hodně dlouho jsem se takhle "nezakoukal" do hry, že bych furt koukal na nějaká videa :D
To je zhruba všechno. Nebudeš se moct účastnit PvP závodů v playlistu, nebudeš se moct přidat do týmu, což je stejně celkem zbytečný. Potkávání reálnejch hráčů je stejně vzácný, protože openworld instance maj limit asi 10 hráčů či kolik, a na 5000km² se většinou až tak často nepotkáte:-D.

Nevím, jak funguje summit (rotující týdenní set úkolů, kterej dává odměny podle dosaženýho skóre pro top 3000/8000/15000 účastníků). Vzhledem k tomu, že to není přímo PvP, by to fungovat mohlo, ale neručím za to.
Ještě mě napadá jedna věc. Zatím jsem nepořídil PS Plus, ačkoliv si s tou myšlenkou hraju. Ale nehrajeme zas tak pravidelně a spíš jen singleplayer tituly. Má cenu hrát The Crew 2 bez připojení? Respektive jde to vůbec?
A právě proto jsem nadhodil Xbox Series S (za 8k). Dnes kdy ceny GPU atakují 30-35+k není od věci mít obě konzole, a požívat tak výhod her z obou táborů. Sám to tak hodlám udělat, zatím čekám na PS5 s mechanikou.
Pamatuji dobu kdy si lidi kupovali konzoli jen kvůli Gran Turismu, a často nic jiného nehráli. Zdá se, že se role vyměnily. :)
Je to můj první závodní titul na konzoli dejme tomu po 15 letech. Pokud teda nepočítám Crash Team Racing Nitro-Fueled :D Co se týče PC mám zkušenosti hlavně se sérií Dirt a F1 a kdysi dávno s legendami jako je třeba NFS Underground 2. Po Forze pokukuju už delší dobu, ale na PC už asi 2 roky vůbec nehraju a od letošního roku jsem přešel na PS.
Vzhledem k tomu, že má PS5 a tudíž možnost hrát GT Sport, Forza Motorsport je pro něj stejně asi celkem irelevantní.
Doplním jednu podstatnou informaci, série Forza Horizon nemá split screen, série Forza Motorsport ano, a tato feature je dostupná jen na Xbox.
Tak hlavně od Forzy Horizon 3 a Forza Motorsport 7 (obě vč.) dále je to pro PC. Čili Xbox netřeba.
@MarkJude (18.07.2021 17:34): tak on to není jeden titul, ale závodní série čítající brzy 5 titulů s velkými rozšířeními, a tunou DLCs. :) A to nepočítám okruhovou Forzu Motorsport, díly 5-7 s rozšířeními a tunou DLCs. Nicméně chápu.
@Rapier (18.07.2021 17:10): Bohužel si nechci kupovat další konzoli kvůli jednomu titulu. Žádná další exkluzivita mě bohužel neláká, ačkoliv nejsem žádnej PS fanboy.

@rtguti (18.07.2021 17:13): Aha, díky za osvětlení. Nebudu lhát, že jsem vycházel jen z celkového čísla tady na DH a nijak dál to zatím nestudoval.
The Crew 2 ale není blbá. Sám jsem v tom strávil spoustu času. Je to arkáda jak řemen, ale má velký množství obsahu a fantastickou mapu. FH4 má mapu asi 80km², Crew2 asi 5000km². Ty vzdálenosti dovolujou vykreslit pěkný výhledy a poměrně přirozeně působící vzdálenosti mezi městy apod. Samozřejmě je to pořád masivně zmenšený oproti realitě, ale i tak to nepůsobí blbě.