Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

Tak jsem chvíli zkoušel demo Carrier Command 2 a tedy moc nadšený nejsem. Vypadá to divně a ani hratelnost mě moc nepřesvědčila. Pěkná je možnost projít loď a možnost přepnout se do všech vyslaných jednotek. I v tomto pohledu je ale grafika zvláštní.
@Rapier (21.06.2021 19:18): No mě to třeba graficky neuchvátilo, ač jsi to možná čekal. Mně nejvíc vyhovuje to, co dělá David Walters, ten styl grafiky je úplně boží a fakt se nemůžu dočkat, až to dodělá (vím, už jsem to tu jednou ten link dával). Tohle je u mě úplně nejvíc, nejlepší grafika, co může simulátor mít.
@Rapier (21.06.2021 19:18):  no me to stouhle grafikou pripopina birds of prey prevedeny do soucasnyho rozliseni :) absence textur mi nevadi pokud to bude takovy pekny mix reality a rakady jako USNF , kde ten letovy model byl jednoduchouckej ale zbrane a damage model byl real / podle nastaveni /
<span class="hey">@Richmond:  + @Luky_Luk: + @mrazikcomp:  znovuzrozenému MicroProse se nedá upřít snaha dostat na trh nové simulátory někde na pomezí realismu a akrády odkaz. Na jednu stranu jsem rád, že Tiny Combat Arena vznikne, stejně jako jsem rád že vůbec poprvé si budu moc zalítat v F-20 Tigershark, letadle které kdyby neshodili zbrojaři a politici, tak dost možná vyhrálo soutěž nad F-16 nebo existovalo spolu s ní, snad vůbec poprvé v historii simulátorů pokud nepočítám mody do Strike Fighter 1/2 series ale... jako vážně museli nasadit tuhle retro grafiku? Ach jo. Nevím nevím na koho MicroProse cílí. Chápu že retro frčí, vypadá to hezky, dogfight, atd. vše good ale.....

Škoda, hrozná škoda, to si raději zalítám starý ale dobrý TFX, respektiveEF2000
Člověk se musí trochu naučit, co jsou žravý parametry pro jeho HW, a naopak co se dá ponechat na medium/high bez větších problémů. Většinou úplně vypínám jakýkoli formy ambient occlusion, snižuju kvalitu stínů, odrazů a particles. U antialiasingu preferuju postprocessing varianty jako FXAA a SMAA. Naopak geometrie prostředí nebejvá velkej problém z hlediska náročnosti.


Obecně mi pomáhá to, že hraju na 24 palcovým 1080p monitoru a když sedím za stojanem s volantem, tak se nedívám úplně zblízka, takže když na to přijde, můžu klidně trochu srazit rozlišení textur nebo i snížit celkový rozlišení třeba na 1600x900, aniž by to mělo obří vliv na celkovej vjem. Paradoxně mírnej blur nenativního rozlišení může i lehce pomoct a aliasingem:-D.
@USER47 (18.06.2021 20:34): jasně původní AC je už hezky stará hra s relativně malými nároky na HW, takže chápu. WRC8 si na tom představit úplně nedovedu, abys dostal 60 fps to musíš jít hodně dolů s rozlišením, respektive detaily.

Dnes se HW dá koupit v pohodě, CPU, RAM, desky, atd... ale co není, a hned asi tak za normální ceny nebude jsou GPU. Obávám se, že tohle bude ještě trvat dlouho. Trh je pokřivený.
Detaily osekávám běžně, ale u většiny her to nedělá až takovej rozdíl. WRC8-9 jsem byl schopen rozjet na jakž takž stabilních 60fps. Jinak hraju Raceroom, AC, a na střílení Destiny 2, všechny tyhle věci furt jedou ok.

Nicméně modernější hry už jsou problém, ACC či rF2 moc dobře nerozjedu. Snad se ceny a dostupnost hardwaru dostanou do roka do jakž takž normálních dimenzí a postavím něco novýho...
@USER47 (18.06.2021 20:06): tak to jsem myslel že jezdíš na lepší mašině. :) Jako retro na chatu ideál!
To máš stěží 30 fps v rally hrách, nebo musíš osekávat rozlišení, detaily, a vlastně vše abys to rozumně rozhýbal ne?
Ještě jsem nezkoušel, plánuju dneska večer nebo zejtra. Ale nevím jak to pojede, už WRC 9 bylo na hraně, mám prastarý i3 dvoujádro a AMD 7790.
@USER47 (18.06.2021 19:40): aha tak doteď jsem žil v domnění že má 1:1 kopie tratí. Dobré vědět.
Jinak co se týče WRC 9 (mám jen na konzoli) a WRC10 dema (PC) tak musím říci, že Coddies v grafice vedou na celé čáře, nicméně WRC vypadá také hezky.

Jaké máš dojmy z dema?
WRC nemá 1:1 kopie reálnejch erzet, jsou dělaný ručně, s tím, že jsou na nich občas specifický místa inspirovaný realitou. Jediný erzety s layoutem odpovídajícím realitě jsou takový ty krátký superspeciálky.
@jvempire (18.06.2021 18:19): tak to jsem nevěděl, že se to týká jen devítky. To je funny WRC10 vyjde 2. září a WRC9 16 září. To si asi nikdo WRC 9 bez pořádné slevy nekoupí. :)

Staženo. No překvapuje mě jaké má WRC10 krvavé HW nároky na PC. Nemám zrovna slabé PC, ale že se mi hra bude pouhým okem postřehnutelně zpomalovat v 1440p se všemi detaily na max. to jsem vážně nečekal. Možná by stačilo něco ubrat v post processingu.
Vizuálně, po grafické stránce, je to snad ještě horší než Dirt 4, který v 1440p na max. detailech na mém PC vypadá famózně, ovšem ty tratě ty jsou skvělé. Aby ne když je to kopie reálné rally. :)
DCS World v akci: tohle je bezkonkurenčně nejlepší letecké video jako jsem kdy v životě viděl: odkaz 
Špatné není ani tohle odkaz, a na závěr když je dnes ten Nejdelší den (6.6.1944) tak je nutné zhlédnout odkaz 

A DCS World ještě jednou odkaz jelikož to stojí za to. :) 

PS: tohle jsou vše záběry ze hry. Takové trochu komplikovanější hry. :)
Když už se tady rozebírají ty rally simulátory, já občas jezdím RBR jen tak pro sebe a moc mě to baví. Co mě ale nebaví je, že musím pokaždé znovu nastavovat volant. Mám G29. Nevěděl by tu někdo, jestli se to dá nějak řešit?
Já jsem s volantem jinak spokojenej (GT Legend, rFactor, ETS2, ATS), měnit ho nechci, jen u téhle hry mě to štve.
Otestoval jsem i Colin McRae Rally 2 s patchem odkaz, a běží naprosto v pohodě ve Full HD pod poslední verzí W10. Když se malinko ohlédnu za sérii CMR, tak jednička se mi líbí o něco více, protože tam auta tak neplavou a celkově mě fyzika přijde +/- v pořádku.
Dvojka má úžasné vizuální efekty, vážně je radost pohledět na to jak světla vozu nasvítí krajinu a budovy okolo, ale nelíbí se mi plavající auta. Na můj vkus auta v CMR2 hrozně plavou, to se nedá ani nazvat jízdou. CMR 2005 je ze všech dílů nejspíš nejvíce reálný co se fyzicky týče (pravděpodobně vliv tehdejší konkurence RBR), člověk zde musí brzdit a nejezdit na rozdíl od CMR2 s výhradně plným plynem a tratě také nejsou tak nesmyslně široké jako v CMR2.



@USER47 (08.05.2021 13:06): jj na RBR určitě je mod na widescreen. Zatím jsem netestoval. CMR2 bez toho patche výše nejde na W10 ani spustit. Patch přidává widescreen.
RBR běží ok i ve widescreenu (přinejmenším nějaký ty omodovaný verze, ale předpokládám, že i vanilla).
Trochu jsem testoval Colin McRae Rally 2005, Richard Burns Rally a Rally Championship 2000 na poslední verzi Windows 10. Všechny rally hry běží OK, jen pro správné proporce auta je nutné přepnu do 4:3 rozlišení. S zvukovou kartou Sound Blaster X-Fi a Creative Alchemy není problém rozjet EAX 4.0 u CMR 2005 a RBR ale u RC 2000 mi hra padala pokud jsem aktivoval EAX 2.0 s chybovou hlášku EAX.
Občas u RC 2000 blbne zvuk (otravné to je hlavně v replay), myslel jsem že to zafixuji tím EAX ale očividně ne. :) Každopádně je super že tyhle 3 Rally legendy si člověk může vychutnat i na PC s Windows 10.
@USER47 (06.05.2021 21:58): tak dobrá od zítřka přepínám řazení z automatu zpět na manuál, no snad si na to rychle zvyknu. Ostatně v autě také nemám automat, jenže v normálním autě se nesnažím jezdit co nejrychlejší čas takže mě řazení nedělá problémy. :)

Ani to nezmiňuj, já jsem vážně na simulátory všeho druhu pozitivní, a ty kamióny jsem už s děckama na volantu zkoušel nějaký ten rok, dva zpět v Dolních Vítkovicích v rámci návštěvy. A nebylo to vůbec špatné, takový fajn relax. :)
Je to prostě maximální rozsah jakej ten volant fyzicky dává, třeba se ti to bude hodit až tě jednou chytne chuť na Euro Truck Simulator:).

btw: Doporučuju zvyknout si co nejrychleji na řazení pádlama, dá ti to o dost větší kontrolu nad tím, jak se auto chová. Automaty ve hrách bejvaj obvykle dost pomalý co se týče downshiftů apod. Uvidíš, že si na to rychle zvykneš a dost tě to zrychlí.
@USER47 (05.05.2021 16:38): mám TMX (kompatibilní s XBOX) ale to je prakticky totéž co T150 (kompatibilní s PS). Zatím neřadím pádly, používám automat. Zatím jsem rád že vůbec zvládám v rally dojet nějakou trať. :) Samozřejmě jsem měl default 900 stupňů.

Díky za tipy. Nicméně trochu nechápu k čemu tedy je 900 stupňů rotace, když ve finále se to má snížit u rally na 360-400, a u okruhů na 450-540 a u formulí na 360. To je tam jen kvůli těm kamiónům, traktorům, bus, apod?

@Pluto (05.05.2021 16:15): díky počtu si.

@clone9cz (06.05.2021 16:40): zdravím spolubojovníka z 1st Czech Lions. To byly časy kdy jsem aktivně létal jen IL-2 Sturmovik Forgotten Battles, datadisk a Pacific Fighters. :) Teď mám nakoupeno skoro vše z IL-2 Sturmovik Great Battles ale reálně nelítám nic.
Asi bych si neodpustil to sem neumístit, neb se iRacing vytáhli s nejsilnějším promo kódem PR-2022NEXTGEN, kterým lze při ročním předplatném dosáhnout na cenu zhruba 44 CZK s DPH/měsíc.

15 vozů v základu (z více jak stovky) + 22 tratí s 69 layout v základu (z více jak stovky laser scan tratí s 290 layouty) + updaty v cyklu 3 měsíců + servery v 6 datových centrech celého světa

Nejde o žádné "tabulkové" módérské prdlavky, ale vozy jednoho z TOP3 závodních simulátorů, který to myslí s eSportem vážně více jak 10 let. Určitě se o to zajímejte v době, dokud promo platí.

A pokud se nebojíte udělat něco užitečného za přeložení sportovních pravidel do češtiny, můžete mě uvést v referencích při vytváření účtu https://www.iracers.cz/uvod-do-iracing/promo-code
To je fakt, kamiony, simulátory autobusů apod to využijou. Ale na závodění to není.
Právě proto. Rapier má T150 kde se taky otáčej, a pokud vrtíš s volantem ve vracečkách o celou otáčku apod, je občas problém najít, kde se ty správný pádla na upshift/downshift zrovna nacházej.

Je to jedna z mála situací, kdy je lepší mít pádla fixnutý na wheelbase, ale s výjimkou 3rd party řešení to tak snad má jedině starej T500...
btw: předpokládám, že nemáš externí řadicí páku a řadíš pádlama na volantu. V tom případě bych se u rally vyhnul větším rotacím už z důvodu, že v každý vracečce bys měl problém najít ty správný pádla (vlastní zkušenost):-D.
900 je moc prakticky na cokoli. Většina moderních okruhovejch aut je někde okolo 450-540, ve WRC používám něco okolo 360-400 myslím.

V Thrustmaster driverech mám nastaveno 900, a simulátory co hraju (Raceroom, AC) uměj upravit hodnotu automaticky podle danýho auta, hodnoty nad 540 jsou většinou jen u historickejch aut.

U formulí a prototypů bych šel klidně někam okolo 360.
@Pluto: + @USER47: rád bych se Vás zeptal, jak máte nastavený volant u Rally her? Default umí volant 900 stupňů ale není to na rally moc? Jak bych měl mít volant nastavený na rally, okruhové závody a formule?
Akorát mě trochu mate rotace volantu. Zjevně tam není žádnej soft lock, ale je divný, že i když v Thrustmaster driverech nastavím rotaci okolo 450 stupňů, ve hře můžu volant otočit i dál, což jsem v žádný jiný hře nepotkal. Musím ještě prozkoumat, zda hra jen eliminuje soft lock a požád bere jen těch 450 na ovládání auta, nebo jestli auta reagujou v celým rozsahu 1080 stupňů mýho volantu. Zatím mi přišlo že ne, protože by to bylo asi nehratelný, ale neměl jsem čas to ověřit.
Taky jsem se nedávno rozhodl postupně se dostat do RBR. Stáhnul jsem nějakou verzi s NGP6 fyzikou, pár pluginama a hromadou custom tratí, tak uvidím, jak to půjde.

Zatím se mi moc nedařilo věnovat tomu moc času, protože tři večery v týdnu hraju Raceroom, ale aspoň jsem to zprovoznil, nastavil dash kameru jakž takž aby vyhovovala a udělal si simhub overlay na základní info. Teď už to chce jen trochu tréninku.:-D

https://i.imgur.com/tMvL8UL.jpg
@Rapier (04.05.2021 17:09): Znám lidi, co i v RBR dokážou zajíždět špičkové časy na klávesnici. Je to hlavně o tréninku a správném citu. Spousta lidí, co k tomu sedne, tak není schopna dojet žádnou zkoušku do cíle. Není to o tom, že přijdeš a hned jedeš rychle. Tady ti to auto neodpustí nic, musíš se ho naučit ovládat a hlavně ho musíš mít správně nastavené na konkrétní povrch / charakter tratě.
@Pluto (04.05.2021 15:38): jj, akrádovost série CMR je známý fakt. Zase se to velmi dobře hraje na klávesnici což se o nástupcích Dirt 3/4/Rally 1/2 říct už nedá. Dirt 4, Dirt Rally 1,2 i WRC9 už jsou někde jinde než série CMR.

O RBR ani nepochybuji, stačil mě jeden závod po létech abych pochopil, že ani Dirt Rally 2.0 stále nemá na fyziku RBR, a to prosím nejsem ani majitel rally speciálu! :) Vážně tohle je vyšší dívčí.
@Rapier (04.05.2021 14:49): CMR je o hodně arkádovější. RBR skutečně předběhl svoují dobu, pořád je to nejpropracovanější simulátor rally. Hlavně co se týká fyziky a nastavení podvozku, kdy jsou do sebemenšího detailu propočítávány jadnotlivé faktory. Hra dokonce sama propočítává jednotlivé cykly spalovacího motoru. Hlavně je ale potřeba vyhrát si se správným nastavením auta, respektive podvozku. A na rozdíl od jiných her to tu má opravdu podstatný vliv a každá změna jde poznat. Něco málo o nastavení třeba TADY. Navíc se jednotlivé díly při jízdě opotřebovávají (a nedej bože, když do něčeho narazíte a některé díly poškodíte), což se projevuje chování auta. Hlavně se ale kolem toho vytvořila početná komunita, která za tu dobu vytvořila spoustu vylepšení (i v rámci těch fyzik), přidala nové tratě, nové auta. I když se Dirt 2 celkové realističnosti snažil přiblížit, pořád po této stránce na RBR nemá. A totéž samozřejmě i nové WRC.
@PRIVATE MARTIN (04.05.2021 12:05): to netuším, obvykle jsem tam nehrál kariéru ale jen tak si na pohodu jezdil time trial. Spíš se zeptej přímo v diskuzi u hry. Tipuji že oba produkty seženeš na aukro, bazoš, marketplace, apod. možná i v nějakém zapadlém krámu. Zkus @Charllize: on dokáže sehnat staré hry na plackách.

Když jsem to dnes zkusil mezi CMR05 a RBR je brutální rozdíl. Zatím co CMR05 se dá v pohodě jezdit na klávesnici, RBR nikoliv. Jde vidět že RBR hodně předběhl dobu, zdá se mi že taková fyzika není ani v Dirt Rally 1-2, WRC9. Paradoxně RBR nezestárnul tak moc jak jsem se bál. Proti CMR05 vypadá více k světu. Nejspíš je to tím že má více relalističtější grafiku, pravda, CMR05 má zase o něco lepší vizuální efekty, ty vždy coddies uměli, ale v RBR okolí, diváci a tratě vypadají tak nějak realističtěji. Byť je ta grafika RBR vousatá líbí se mi to.
@PRIVATE MARTIN (04.05.2021 06:50): ověřeno. CMR05 verze extra klasiky (CD Project) na DVD funguje úplně bez problému na poslední verzi W10, jen musíš dát rozlišení 4:3 jinak hra nechutně roztáhne auto na širokoúhlém rozlišení. Možná to jde nějak fixnout. Máš pravdu, CMR05 nevypadá na svou dobu zle. Podobně je na tom RBR který má o něco lepší grafiku, a opět verze extra klasiky z CD Project běží úplně v pohodě na W10.
@Rapier (03.05.2021 23:25): V tomto je RBR dosud nepřekonané, hlavně co se fyzik, telemetrie a poškození týká. Navíc tam jdou přidávat tratě a skládat vlastní soutěže. To jiné simulátory neumí, i když v Dirtu 2 se taky jezdí regulerní šampionáty. A promotér se snaží i o propagaci oficiálních her WRC a v jeho rámci se taky něco jezdí, ale nemá to moc velký úspěch.
@Pluto (03.05.2021 22:20): no jasně ale nejprve se s ním musím seznámit. Na to abych jezdil nějaké závody nemám. :) Stejně mě uniká, proč to jezdíte ve stařičkém RBR když máte k dispozici Dirt Rally 2.0, WRC 9 apod. To je hlavně kvůli faktu, že tam jdou přidat tratě z českého rally?
@Pluto (03.05.2021 19:45): díky ale to je zbytečné, stejně bych neměl žádnou šanci na úspěch. :) Jsem rád když na simulation dojedu trať v Dirt 4. Zatím nejlepší umístění na desáté příčce z třiceti. A to ještě po xx pokusech.

@PRIVATE MARTIN (03.05.2021 22:04): přiznám se že nemám tušení. Je to graficky dost stará hra, stejně jako RBR. Oboje jsem naposledy instaloval na XP a tuším i W7.
AC doporučuju. Je to sice v rodině víc hardcore simů oproti Forze/Gran Turismu a podobnejm simkádám, ale je to vcelku přístupná hra a co se poměru cena/výkon týče, je to nedostižný. Samotná hra včetně všech DLC se dá koupit kolem 10 Eur, a existuje nevyčerpatelný množství modů jak tratí, tak aut. Takže se ve výsledku můžeš prohánět v oktávce po Hockenheim layoutu ze šedesátejch let apod. Naprosto must have sim.

Co se Raceroomu týče, ačkoli je to momentálně můj nejoblíbenější sim, kterej jezdím několikrát týdně, tak pokud z něj chce člověk dostat maximum, placení se nevyhne. Můžeš si ho stáhnout, v základu je to f2p sim, je tam pár aut a tratí na vyzkoušení, ale mody nepodporuje a většina lepšího obsahu je placená.

PC2 je divná hra. Měl jsem ji celkem rád na gamepadu, ale na volantu mi nikdy nesedla, i po experimentování s custom FFB souborama mi přišel force feedback dost mizernej. Na jednu stranu spousta přestřelenejch povrchovejch efektů, takže i ježdění po hladkým asfaltu bylo jak na tankodromu, na druhou stranu skoro žádnej FFB efekt při najetí do štěrku, na trávu, nebo při přejíždění obrubníků apod. A způsob jakým se projevovalo zatížení pneumatik v zatáčkách působil děsně uměle. AC mi na volantu přijde jako o dost lepší hra.
@USER47 (02.05.2021 18:21): jj koupím na Xbox Series. WRC už mám v hledáčku od přelomového osmého dílu.
Co se týče toho okruhového simu, komunita v angličtině by mě vůbec nevadila ale nevím zdali mám chuť utrácet za další sim.

Kolegové z práce jezdí Project Cars 2, a upřímně už se mi ani kupovat nechce, více méně bych do něj šel asi jen kvůli faktu, že na rozdíl od FM7 tam údajně jde udělat dedikovaný server což údajně v FM7 nejde, dále pokukují po Assetto Corsa což já opět moc ne. Na můj vkus je AC i PC2 už dost hardcore, i když uznávám že zrovna PC 1 mě zaujal. Kolegovi z práce co to jezdí přijde FM7 taková arkádová. Asi ne nadarmo se tomu říká simkáda jako sérii Gran Turismo ale mě tohle úplně stačí k životu. Já fakt netoužím po hyper realistickém automobilovém simulátoru, na to se mohu projet v rodinném MPV kde to mám hezky naživo a se všemi riziky z toho spojenými. :)

Mám nyní nakoupených závodů na PC i XBOX Series, že nebudu vědět co hrát dříve :) Namátkou: Forza Horizon 1-4 (poslední díl v programu Play Anywhere tzn. digital), Forza Motorsport 6-7 (sedmičku Play Anywhere), GRID 2019 (Xbox/PC), Dirt 4 (Xbox/PC), Dirt Rally (Xbox/PC), Dirt Rally 2 (Xbox/PC), NFS Hot Purshit Remaster (Xbox) F2 2012/2018 (PC) ..... než jenom na volantu projedu kariéru u všech těch her tak mám co dělat. Vydavatelé závodních her ze mě musí mít radost, sice ty hry nekupuji jako absolutní novinky ale zase pro jistotu 2x. :)
Teď bude ze mě hodně mluvit prvotní nadšení. Ale mám doma volant, svůj první, Thrustmaster TMX s dvěma pedály a je to bomba. Pedály dobře drží na koberci (který není hladký), prakticky se nehnou, volant jsem vcelku snadno uchytil k desce o tloušťce 32 mm z IKEA (masiv buk). Ale ten zážitek z jízdy, i přesto že zajíždím horší časy než na gamepadu, je neuvěřitelný!
Tohle posunulo mé virtuální závodění na úplně jiný level. Jestli někdo dosud váhal nad pořízením volantu tak za mě vřele doporučuji. Zatím jsem jezdil jen Dirt 4 ale vážně paráda. V podstatě lituji jen toho, že jsem si jej nekoupil už dávno. :)
Nicméně hall senzory vs. potenciometry na plynu a spojce nejsou tak podstatný oproti tomu, jak je udělanej brzdovej pedál. Ten je dost možná nejdůležitější součástí celýho setupu, protože kvalitní brzda přímo ovlivňuje tvoje časy na kolo.

Pedály typu Thrustmaster T3PA, či ty od Logitechu, měřej sílu brždění na pohybu pedálu potenciometrem. Oproti tomu když máš load cell (Thrustmaster T-LCM, Fanatec CSL, Fanatec Clubsport a potom spousta high end pedálů kolem tisíce Eur a výše), tak se neměří pohyb pedálu, nýbrž tlak, jakej vyvíjíš na pedál (většinou poměrně tuhej), což je nejen o dost blíž tomu, jak funguje brždění v reálu, ale dovolí to i intuitivnější a konzistentnější nacházení prahu, kdy nezamykáš kola, což se pak promítá do tvý rychlosti na kolo.

Kvalita FFB ve volantu či jeho dílenský zpracování má převážně vliv na to, jak si hraní užíváš, kdežto kvalitní brzda ti může přímo zlepšit výsledky, proto jsou dobrý pedály vcelku důležitý a pro mě osobně patřej mezi to první, co časem upgraduju, protože sám cítím občasný limity T3PA.
Btw: Co se potenciometrů vs Hall senzorů týče, problém potenciometrů není v tom, jak pracujou, ale v tom jak se opotřebovávaj. Potenciometr obvykle odejde o dost dřív než magnetickej senzor čistě kvůli mechanickýmu opotřebení.
Volant chce zvyk, taky jsem byl po přesunu z Xbox controlleru pár měsíců trochu zoufalej, ale dneska jsem o dost rychlejší a hlavně mnohem konzistentnější než jsem byl na ovladači. Jestli chceš zajet něco na PC v multiplayeru a nevadí ti anglicky mluvící skupina, můžu tě pozvat na Discord, kde jezdíme jednou až dvakrát týdně krátký závody v Raceroomu. Je tam kolem 10 aktivních lidí, od celkem rychlejch a zkušenejch až po začátečníky, co maj problém zajet dvě čistý kola za sebou...věkově jsem tam v pětatřiceti skoro nejmladší, většina lidí je tak 40-60:).
Nakonec jsem vybral Trustmaster TMX (bez PRO). Věřím že to bude za 3,5k rozumná volba. Kdyby mě to ježdění hodně chytlo, tak volant případně ještě v záruce prodám a vyměním za dražší (kovový) model. Něco mi říká, že s mým nájezdem za měsíc to bude mít pořád solidní hodnotu. Nejsem rozený závodník. Spíš příležitostný hráč simulátorů, možná tak ty letecké lítám občas víc. Budu to můj první herní volant.

TMX (bez PRO) jsem u kolegy zkoušel, další kolega hraje na T150 což je totéž pro PS, no co bych povídal můj jízdní projev na volantu byla katastrofa, v Dirt 5 jsem jezdil jak opilý (!), ve Forze Motorsport 7 jsem byl schopen alespoň dojed do cíle. Na volant si očividně budu muset zvykat. Skoro mi přijde jakoby ježdění na controlleru bylo lehčí. Doufám že ten TMX bude vhodný na to rally, tam se na controlleru moc nechytám.

Mimochodem mám doma aktuálně 3 HOTASy od Thrustmaster: T-Flight Hotas One (bez HAL senzorů), Thrustmaster T.16000M FCS Hotas (HAL senzory na joysticku na dvou osách) ale i HOTAS Warthog (HAL senzory na všech osách) + nezbytné plastové pedály Saitek Pro Flight Rudder Pedals a musím říci, že ačkoliv lítám hardcore simy, stejně ve finále je to v podstatě jedno na čem lítáš. Kovový Warthog je fajn pocitově i ergonomicky ale ve finále natankuješ ve vzduchu i s tím nejlevnějším co má jenom potenciometry. Je to spíš o tom jaký máš pro lítaní cit a jak to umíš než na čem lítáš. :)

Je mi jasné že vy virtuální závodníci co jezdíte ligy, apod. to vidíte jinak. Každopádně moc díky za rady, zakládám si pro budoucí potřebu. Kdo ví jak mě to chytne. Znám se, pak jsem schopen uvažovat o něčem extra. :)
Thrustmaster TX má identický pedály jako ten TMX Pro bundle - tedy standardní T3PA.

Pokud chceš Thrustmaster s kovovejma pedálama, tak bys musel koupit T-LCM (dobře hodnocený, mají load cell brzdu a hall senzory místo potenciometrů), ty stojej samy o sobě asi 4.5k. Případně sehnat T3PA Pro z druhý ruky, ty jsou taky kovový a měly by bejt trochu bytelnější než základní T3PA.
Díky za rady, židli ještě nemám, nejsou otevřeny obchody. Jakmile budou ihned si půjdu nějakou vyzkoušet.

Kolega z práce koupil TMX s tím dvou pedálovým setem připevněným k tomu skládacímu stojanu, starší za 2,5k ale už docela vyjetý volant.
Původně jsem se domníval, že ta tří pedálový set je z kovu ale není. Bude to můj první volant. Bojím se, že když koupím Thrustmaster TX odkaz tak zjistím že pedály jsou plastové (což doufám že nejsou?), a že ve finále začnu na 9k ale skončím někde okolo 20k se vším příslušenstvím.
Jo, T3PA jsou taky plasťáky. Jsou celkem oblíbený, ale mě osobně celkem zklamaly. Co se rozdílů oproti těm obyčejnejm týče, ten levnej dvoupedálovej set podle mě nemá závity k přišroubování na stojan apod, plus na T3PA se dá přišroubovat taková gumová stopka, která dost zlepšuje pocit při brždění (u mejch pedálů to bylo přibalený). Plus jsou pak 3rd party load cell modifikace, ale ty už jsou dražší.

https://shop.thrustmaster.com/en_gb/spar ... tem-t3pa-add-on.html

T3PA jsou určitě lepší než ten základní dvoupedálovej set, a pokud nechceš investovat do T-LCM pedálů či Fanatec CSL Elite pedálů, tak asi nic lepšího neseženeš, ale nečekej zázraky.
Hm takže pokud to chápu správně odkaz tak TMX se dvě pedály nebo třemi není takřka rozdíl. Ty přibalené lepší pedály jsou také z plastu ale mají kovovou nášlapnou plochu.
Ještě pár poznámek - ceny jsou momentálně pořád dost šílený, před rokem jsem kupoval T300+T3PA za 7.5k, dneska stojí přes 10k. Takže za 6k nedostaneš dneska nic moc:).


Co se pedálů týče, ty plastový u TMX jsou obecně považovaný za šit, osobní zkušenost nemám. Já mám ty T3PA se třemi pedály, a taky to není žádnej zázrak. Pokud budu upgradovat, pedály půjdou pryč jako první.
Pokud máš širokej záběr od rally po f1, možná bych přihodil trochu peněz a koupil něco s vyměnitelnejma volantama. Tipnu si, že pokud tě to chytne, budeš chtít jinej volant pro rally (velkej kulatej) a jinej pro F1/GT3 (malej otevřenej). Vyměnitelný volanty řešej i potenciální problémy s nepohodlím základního věnce (což byl třeba můj problém s šitoidním základním Thrustmaster T300 věncem). Vyměnitelný volanty by vyřadily TMX a G920, musel bys jít na něco od Thrustmaster TX výše (pokud vím, TX je Xbox compatibilní verze populárnějšího T300).

Jinak jsou tam pak rozdíly v technologiích. Volanty od logitechu využívaj oldschool technologii převodu síly z motoru do volantu pomocí klasickýho převodu ozubenejma kolama, což je relativně spolehlivý, ale je to trochu nepřesný a volant při otáčení není úplně hladkej. Navíc je to hlučný. G920 má sílu okolo 2.1Nm.

Fanatecy a Thrustmastery od T300/TX výše mají převod síly z motoru do volantu pomocí řemenu, takže jsou při otáčení hladší a tišší. Thrustmastery T300/TX mají sílu okolo 3.9Nm. Fanatecy pak 6 Nm (CSL) a 7.5 Nm (CSW)

Thrustmaster TMX mají nějakej hybridní systém využívající jak ozubený kola, tak řemen. Nevím plně jak to funguje, ale měl by to být jakž takž kompromis mezi jednoduchým Logitech systémem a modernějším Thrustmaster/Fanatec systémem. Síla FFB bude asi někde na úrovni G920, ale nevím.


Podledním aspektem je software, ve kterým určitě vyhrává Thrustmaster. Logitechovskej GHub vypadá hezky moderně, ale dost mejch známejch má spoustu problémů z kompatibilitou v rúznejch hrách (např nefunkční volant ve WRC9, nemožnost nastavení custom rotace v Raceroomu, nekompatibilita v Crew 2 apod). Thrustmaster nemá žádnej podobnej obslužnej SW, jen jednoduchej config v control panelu, ale obecně s ním nejsou žádný problémy.
Můžete mi prosím poradit jaký volant bych měl koupit na F1, okruhové závody a Rally? Samozřejmě musí být PC/Xbox kompatibilní. V podstatě mám vybráný Thrustmaster TMX Force Feedback odkaz ale nevím zdali zvolit tuto verzi s plastovými pedály (mám obavy o dlouhodobu životnost nebo zainvestovat a koupit dražší Thrustmaster TMX PRO se třemi kovovými pedály odkaz 

A vůbec netuším zdali je to lepší volba Thrustmaster než Logitech G920 Driving Force odkaz , který je za podobné peníze jako TMX PRO.

Nebude ze mě závodník co by jezdil každý den 5 hodin online ligu, apod. ale auta mě obecně baví hodně. Víc než 6 tis do toho moc investovat nechtěl ale pokud mě to rozmluvíte proč bych si měl připlatit za dražší rád si poslechnu argumenty a Vaše zkušenosti. Předem děkuji za tipy.
@Cobot (19.02.2021 22:26): Ne, fakt ne. Rivals, Hot Pursuit, Most Wanted, Heat, NFS2015...jsou všechno ultraarkády co nemaj ani pohled z auta, ani custom soundtrack, ani příliš zábavnou fyziku.

Prvních pět dílů NFS dělali EA Canada, bývalí Distinction Software (dělali i Test Drive), pak to převzal Black Box a ta série se dost zhoršila. Pro mě je třeba ta absence kokpitu zásadní věc, z jinýho pohledu mě jezdit moc nebaví.
@Cobot (19.02.2021 21:50): měl jsem za to, že tohle se už hojně probíralo v diskuzi k jednotlivým dílům NFS a, že @Paul to napsal více než jasně. Promiň ale nové NFS včetně Undeground a Shift, bez ohledu na to co přinesly, jsou úplně jiné než ty jaké já pamatuji v době kdy jsem trávil desítky hodin ježděním v NFS III/IV/V.

Paradoxně dnes má nejblíž k původnímu duchu NFS I-V série Forza Horizon. Tam mě ale chybí policie. :)
Co furt máte s tíma NFS 1-5? V čem kromě petky jsou tak hrozně jiné jako to vychází doteď?

Jednička byla v době kdy jsem ji hrál super protože to prostě byly super auta. Tenkrát to znal každej a porovnával s do té doby oblíbeným Test Drivem. Dvojku jsem nikdy nehrál, tak nevím. Trojka a nabustovaná čtyřka přinesla policajty a hru o za ně. Pětka byla skvělá nápadem dvou odlišných kampaní za jednu automobilku. To bych já chtěl fakt dost. Factory driver a evolution byly oba super nápady. Další velkej milník byl underground s nocí, tunningem a druhej díl s otevřeným městem. Další mezník byl Shift s příklonem k realismu. Všechno ostatní jsou jen modifikace již viděného. Taky nejsem nejmladší, ale ta adorace prvních dílů je totálni nesmysl. Snad jediný co NFS neměli byla destrukce typu flatout.
@Paul (19.02.2021 20:35): na NFS ve stylu dílů 1-5 čeká snad každý koho znám, tedy až na fanoušky Undeground series. Kéž by, jen nevím ale zdali to kravaťáci v EA pochopí a dovolí.
EA teď má pod sebou Codemasters, Slightly Mad i Evolution. Tak by si mohli vyndat hlavu ze zádele a nechat Evolution udělat NFS ve stylu 1-5 (exotická lokace a káry, kvalitní fyzika, pohled z auta, policajti, custom soundtrack). A Slightly Mad by mohli udělat SHIFT 3.