Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Death Rally

Death Rally Remake

30.03.2011
12.04.2012
03.08.2012
65
38 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Jedná se o remake úspěšných arkádových akčních závodů Death Rally z roku 1996, prvotiny finského studia Remedy. Stejně jako u originálu jde o zběsilé, svrchu viděné závody se zbraněmi, plné podrazů a co nejšpinavější brutální jízdy. V rámci příběhového módu si za vyhrané závody odemykáte nové vozy, zbraně a okruhy a na konci se utkáte s hlavním bossem The Adversary. Každého závodu se účastní také dílčí boss, který je rychlejší a odolnější, než ostatní soupeři.

Jednotlivé vozy lze vylepšovat za získané zkušenosti ve třech kategoriích: maximální rychlost, ovladatelnost a odolnost. Vylepšovat jdou také všechny zbraně (až na tu základní) a to až do devíti úrovní. Zbraní je ve hře celkem sedm: plamenomet, rotačák, brokovnice, sniperka, miny, rakety a raketová salva.

Prakticky stejnou náplň, jako hra pro jednoho hráče, nabízí i multiplayer až pro 6 závodníků. Všechny vylepšení pro hru více hráčů se odemykají zvlášť. Vrací se také všechna vozidla z původní hry a k tomu dvě nová. Celkem jich je ve hře osm, každé s rozdílnou charakteristikou jízdy. Stejně tak nechybí všechny tratě z původní hry a jejich obrácené varianty + jedna bonusová.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Původní Death Rally je jednou z mých nejoblíbenějších závodních her a co se týče závodů s malými autíčky, tak tou vůbec nejoblíbenější, takže jsem se do remaku pustil s velkou chutí. A skutečně jsem se bavil, především pak při likvidaci starých známých soupeřů, jako je Bogus Bill, Nasty Nick nebo Sam Speed. Nejeden večer nastal klasický efekt "ještě jeden závod a jdu spát", kdy se ten jeden závod protáhl třeba až do dvou do rána :)

Oproti předchůdci zde chybí spousta věcí. Ať už to jsou diváci, ze kterých se stávaly kaluže krve a červenaly se tak i stopy po pneumatikách, můj oblíbenec Farmer Ted nebo Duke Nukem, který byl jen v iOS verzi, a především pak žebříček, který ukazoval, jak si vedu oproti svým konkurentům. Naopak je tu řada lepších či horších novinek, ze kterých bych vyzdvihl sbírání součástek na lepší auta nebo zbraně, Interceptor, který mi ze všech vozidel i přes nižší odolnost sedl nejvíce nebo komiksové vyprávění příběhu, kde mě George Lucas, pardon Tex Harris, pověřil úkolem porazit či zlikvidovat obávaného piráta silnic, známého jako The Adversary.

Na ovládání jsem si musel chvíli zvykat, ale pak to šlo, jak po másle a soupeře jsem v pohodě předjížděl či s velkou chutí rovnou likvidoval. Trochu mi vadili dílčí bossové, kteří byli odolnější a rychlejší, než ostatní soupeři, ale zase měli jako jediní na trati vidět své podobizny. Jako nejlepší bych označil trať s názvem The Pit, tedy tu vůbec nejkratší dostupnou, ale vyhovovaly mi i ty terénní. Naopak nejhůře se mi jezdilo v rafinérii a záměrně jsem se tomuto okruhu co nejvíce vyhýbal.

Kvůli mé touze splnit všechny achievementy jsem ve hře strávil téměř sto hodin (dle Steamu necelých 97), a to jen a pouze kvůli achievementu The 42, jehož plnění mi trvalo asi dvě třetiny celkového času. Pokud se na hru chystáte, minimálně na tenhle úspěch se vykašlete, a radši dohrajte dvě, tři nebo i více jiných her, protože za to ten čas nestojí. Když on ten ukazatel slávy při delší neaktivitě ubývá, a kdybych se nerozhoupal teď, tak už nikdy.

Pro: sbírání součástek, Interceptor, komiksové vyprávění příběhu, likvidace soupeřů, trať The Pit

Proti: chybí diváci a někteří závodníci, zmizel žebříček, rafinérie

+20
  • PC 80
S remakem Death Rally jsem strávil mnoho příjemných hodin. Závody jsou pokaždé nabité akcí, neskutečně návykové, ale také mimořádně krátké, takže se neubráníte syndromu typickému pro tento typ her „dám si ještě jeden závod a jdu pryč“. Samotné ovládání autíček se zdá být při klasickém pohledu povedené, s kamerou situovanou za vozem ale poznáte, že na klávesnici mají vozy poměrně citlivé jízdní vlastnosti . Grafika vypadá velmi líbivě a hodně přispívá k dobrému pocitu z hraní.

Kámenem úrazu této hry je malý počet tratí i aut. Mapy jsou sice rozmanité, namátkou se projedete po zasněžené krajině či závodním okruhu, jejich délka je ale příliš nízká, po delším čase se zkrátka okoukají. Samotných autíček také není mnoho, potěší ale možnost si je různě vylepšovat. Oproti legendárnímu předchůdci přibyl příběh, jehož součástí je několik závodů. Hlavně ten poslední, ve kterém poměříte síly jen s jedním soupeřem, je těžké vyhrát. Povedlo se mi to asi až na patnáctý pokus, kdy jsem měl štěstí ve sbírání nitra, které je pro toto vítězství nezbytné.

Sice se jedná o obsahově chudší hru, hráči ale vše vynahradí obrovskou návykovostí, kterou se honosil také dnes již 16 let starý předchůdce. Prioritní věcí při hodnocení je u mě zábavnost, takže mi nezbývá nic jiného než dát pěkné hodnocení a poděkovat vývojářům za výbornou zábavu při hraní :)

Pro: Přehledné menu, systém vylepšování autíčka, návykovost, občas vyšší obtížnost, s klasickou kamerou příjemné ovládání vozů, líbivá grafika .

Proti: Tratí i vozů by mohlo být více.

+11
  • PC 50
Staré Death Rally považuji za nejlepší závodní hru, co jsem hrál (a taky je u mě suverénně nejčastěji dohranou hrou vůbec), a že jsem toho v tomhle žánru odehrál docela dost. Nové Death Rally ale selhává v obrovském množství aspektů a budu se je snažit všechny vyjmenovat.

Tak za prvé...není to ani pořádně závodní hra. Je to v podstatě řežba na okruhu. Závodních okamžiků jsem zažil naprosté minimum. Ve starém Death Rally mi připadalo, že závodění bylo stále prvořadé, až pak bylo střílení a miny, to bylo to koření.

Zásadní chyba číslo dvě; směšně nízké číslo tratí. Je jich snad sedm, plus jedna deathmatch mapa. To je k smíchu.

Zásadní chyba číslo tří; samotné závody jsou neuvěřitelně krátké. Ve starém Death Rally byly závody od čtyř do šesti kol přičemž samotná kola byla dvakrát delší než zde. V novém Death Rally jsou v klasických závodech pouhá tři kola! Ve výsledku ani ne minuta čistého času. Co se za tuhle krátkou chvíli dá stihnout? Jako bonbónek je ještě speciální závod na jeden okruh, který trva od patnácti do dvaceti vteřin. Vynikající zážitek! Paradoxně je nové Death Rally daleko méně adrenalinovou jízdou. Rozdíl v rychlostech automobilů je méně znatelný a i to nejrychlejší auto je v novince dvakrát pomalejší než nejrychlejší auto v původní hře.

Zásadní chyba číslo čtyři; absence jakékoliv strategie. Hra vám nedává na výběr, co si zrovna chcete koupit. Můžete nakupovat akorát to, s čím jste odjeli poslední závod. Takže bezmozková činnost.

A teď drobnější chybky, které mě ale také štvaly; Není tu žádná liga, jako ve starém Death Rally, jdete jen od závodu k závodu a přibývá vám progress ve hře v procentech. To je daleko méně zábavné! Proč měnit něco, co bylo tak skvělé? Takhle si k závodníkům nevytvoříte ten vztah. Není to takový tahák. Není tam ta hrůza z toho, když se do závodu přihlásí někdo z horních příček tabulky.

Další drobná chybka, která mi ovšem prodloužila dobu hraní asi o pět hodin, je nitro. Ve starém Death Rally jste ho měli k dispozici hned na začátku. Dalo se s tím taktizovat. Ne...zde ho musíte sbírat na trati ve skrytých bednách a je to jen a pouze otázka štěstí nikoliv rozumu a proto závěrečný závod s Adversarym je jen a pouze nekonečným čekáním na závod, ve kterém seberete aspoň čtyři nitra, protože jinak to nejde vyhrát. Smutné.

Další výtka je k ovládání; auta strašně kloužou. Jaké to bylo potěšení ve starém Death Rally koupit pneumatiky na maximum a vědět, že auto pojede přesně tam, kam chci. V tom bylo Death Rally vyjímečné, že se to ovládalo tak příjemně! Zde to neplatí.

Další výtka jde k hudbě, která je nesrovnatelné horší, než v původním díle. Nevím proč Petriho Alanka a Poets of the Fall cpou do každé severské hry a nemohl hudbu dělat původní autor Jonne Valtonen.

Další výtka, co mě napadla, spočívá v absenci nějakého proherního scénáře. Hru vlastně nemůžete prohrát, pouze si jí můžete nešikovností prodloužit. Pointa je pouze v tom, zda porazíte závěrečného Adversaryho, jinak můžete sbírat peníze po pětistovkách. V původní hře jste se museli dostat na první místo tabulky a to se vám nepodařilo, pokud jste nezačali vyhrávat závody nejtěžší kategorie. Sám jsem si při stoprvní hře ve starém Death Rally zkoušel, jestli jde hra dohrát tak, když budu jezdit pouze nejlehčí tratě a tam je maximem sedmé maximálně šesté místo v tabulce. Při středních tratích to při velkém štěstí lze, ale bude vám to trvat mnoho set stovek závodů. To zde není vůbec nezbytné.

Grafika je lehce podprůměrná. Celé mi to spíš připomínalo hru Excessive Speed, která je už velmi letitá.

Jediná věc, která vykazuje zlepšení, jsou samotné zbraně, kde máte široký výběr speciálních kusů. Je to fajn, ale jak jsem zmínil v úvodu, je z toho díky tomu strašná rubačka.

Nové Death Rally je promarněná šance. Ono to zabaví, to jako jo, ale má to spoustu zbytečných věcí, které pocit ze hry zašlapávají příliš hluboko.
+11