Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hlášení chyb v profilech her a vývojářů

@Ronik (10.09.2021 13:14): OK, v tom případě by to chtělo nějaké upozornění, že nintendo.com u nás nefunguje a znemožnit tyto odkazy přidávat, protože u některých her je právě ten US shop. Nebo ještě lépe při zadání odkazu s nintendo.com by se to mohlo samo upravit na nintendo.co.uk, ale nevím, jak moc je to složité na implementaci a jestli je to vůbec proveditelné.
@Všivák (27.08.2021 15:17): Ta 3DS/mobilní verze potřebuje vlastní samostatný profil, protože není shodná s "velkou" verzí. Nechce se mi teď dohledávat změny v bodech, nicméně dle reddit diskuze je to třeba příběhově jiné (kratší), úrovně jsou velikostně osekané a chybí tam side questy z velké verze.
@Peach (15.07.2021 23:43): Ahoj, sorry za neskorú odpoveď.

1. to si budeme musieť asi aspoň čiastočne interne v dh tíme prejsť, potom by však nebol problém sa zúčastníť dohodnutých zmien podľa postupu

2. No a tu je ten rozkol. Ak som písal 99.9% RPG má combat, niektoré ho majú ťahový, množstvo ho má v reálnom čase. V akčnej hre nabehneš do hry, tvoja úspešnosť spočíva v tvojej "šikovnosti" v rámci reflexov a potom v sile zbraní k dispozícii. V RPG to takmer nikdy také jednoduché nie a je tam veľa zákonitostí, ktoré ovplyvňujú úspešnosť v boji a zároveň je boj častokrát len jednou z viacerých spôsobov ako vyriešiť situáciu alebo len jednou z časti gameplaya, v ktorom mikromanažmenet výbavy, postavy/družiny, dialógy, explorácia, hádanky, minihry atď... zaberajú podstatnú časť hry.

3. Tu sa ti neviem vyjadriť. Ohľadom Sekira súhlasím. Bloodborne a Horizon Zero Dawn som nehral.
@Tulareanus (15.07.2021 21:56): Chápu, já právě na základě zmíněného VtMB anachronismu a odpovídajícím způsobem vyplněných žánrů u Falloutů, Mass Effectů, Dark Soulsů (pouze druhý díl byl čisté RPG, všechny ostatní souls hry měly akční subžánr) a dalších myslela, že takto je to preferováno a chtěla jsem to takto dovyplnit i u ostatních her.

1. Pokud můžu v tomto ještě nějak pomoct, například vypsat konkrétní hry a série, kde je sekundárně žánr akce uveden, tak to ráda udělám.

2. Myslím, že když dnes vývojáři prezentují své RPG jako akční, tak tím vždy myslí, že je tam přítomen real-time combat. U turn-based se to asi nepoužívá.

3. Bloodborne je mechanicky typická souls hra, na rozdíl od zmíněného Sekira. Řekla bych, že by měl mít stejný žánr jako všechny ostatní Dark/Demon's Souls. U Horizon Zero Dawn si zase naopak myslím, že to RPG není, ačkoliv ho tak tvůrci prezentují, ale to je samozřejmě subjektivní.

Díky.
Nie RPG tu naozaj nejdeme definovať, lebo to fakt nemá zmysel.

Ja si myslím, že to, že máme RPG ako jeden žáner bez podžánrov rieši práve to, že žiaden iný herný žáner nie je sám v sebe tak rôznorodý a rozdielny ako RPG.

A teraz trochu konkrétnejšie:

@Peach (15.07.2021 08:05): Najprv treba uznať, že od vzniku DH sa postupne sprísňovalo a formulovalo aj to, ako profily jednotlivých hier majú vyzerať. Preto sa stále stane, že niektoré existujúce delenie, či profily nie sú podľa súčasných štandardov. Napríklad tebou uvedený príklad z VtMB je anachronizmus, ktorý by na DH už nemal byť. Len preto, že máme 1st person a 3rd person pohľady kamery pri boji z toho ešte akčnú hru v tom smere z RPG nerobia.

1. Ako píšem aj vyššie, väčšine RPG hier by jednoducho malo stačiť mať žáner RPG, pretože detailami sú už odlišné séria od série a niekedy aj jednotlivé časti v jednej sérii (prvý mass effect verzus dvojka a trojka) a riešiť takéto odlišnosti žánrami by vlastne poprelo dôvod existencie nejakých žánrových škatuliek

2. V 99.9% RPG je nejaká forma akcie. Jediný príklad RPG, kde akcia nie je, ktorý mi prichádza na myseľ je Disco Elysium . Určite sa nájde ešte pár menších indie titulov, ale pointa ostáva rovnaká. Pokiaľ ide iba o to, že v hrách je boj jednou zo zastúpených zložiek, nerobí to ešte hru akčnou, ani sekundárne.

3. Tu sa bohužiaľ jemne obtrem práve o časť toho, čo robí RPG hru RPG a to je, že buď je jej náplň rôznorodá (boj, rozhovory, prieskum, questy, dôraz na mikromanažment, vývoj postavy, nelinearita, hádanky, atď...) alebo a navzájom sa nevylučujúca ďalšia vec, že pri boji nestačí len vziať zbraň/kúzlo a hráčov úspech sa odvíja iba od jeho hráčskeho skillu (najmä reflexy), ale je to podriadené práve vyššie spomínaným vlastnostiam. V Dark Souls bez správnych bodov vo vlastnosti postava ani meč neudvihne, ak nie je meč upgradnutý, tak nedá poriadny damage a podobne. Vo Witcherovi sa kladie pri boji na veľký dôraz toho, či pri niektorých nepriateľoch je použitý správny sign ale hlavne aký ma Witcher level verzus level oponenta. A v takom Witcherovi 3 alebo aj VtM Bloodlines si dovolím tvrdiť, že je dokonca boj aj z hľadiska náplne zastúpený menej, než súčet ostatných činností v hre.

Čo z toho celého vyplýva? Jednotlivé hry treba posudzovať individuálne aj keď môžu byť z jednej série. A napr. použitý engine na žáner hry vôbec žiadny vplyv nemá. Zároveň platí, že na DH sa vždy nájdu nejaké tituly, kde môže byť v niečom neporiadok. Napr. tvoja oprava Wasteland 3 bola správna a tam by som si ja mal sypať popol na hlavu, že som ten návhr pôvodne schválil s redundantným subžánrom.

Bloodborne posúdiť neviem, lebo som to nehral a nikdy som si nezisťoval o hre niečo viac, lebo som si to nechcel vyspoilovať a naivne dúfam, že to vyjde na pc. :) U FromSoftware ale vidieť rozdiel medzi RPG a akčnou hrou/akčnú adventúru práve medzi Dark Souls sériou a Sekirom, kde v prospech dynamickej akcie je väčšina RPG prvkov vypustených alebo ohlodaných na minimum.
@Peach (15.07.2021 12:57): Precendes nemuže fungovat, protože žanry jednak nemají přesné definice a jednak se jejich definice v čase mění. Nemluvě o vzniku různých mixů a přebírání různých prvků.

Hezky to tu nedávno ilustroval Ringo (? když tak mě opravte), kdy postnul seznam her a požádal několik zaslouženích herních person aby zhodnotily, zda jde o RPG. Ne vždy zavladnul konsenzus.
To myslím dobře ilustruje fakt, že většina článků, která se o nějaké dělení pokouší od sebe navzájem opisuje a nepracuje s definicemi (které jak jsem uvedl výše neexistují a ani nemůžou), ale pomáhá si deklarativním výpisem stěžejních kousků. Tohle bude vždycky opinion based, a krome sjednocení datadisků s původní hrou nic jiného dělat nejde. Zařazení se totiž může měnit i v rámci série.
Díky. Já na to šla tou logikou, že kde se hra označuje jako akční RPG a nikoliv classic RPG, tak jsem navrhovala přidat akci jako sekundární žánr a dále pak rozdělení dle typu kamery. Má to tak Mass Effect, Fallout, The Outer Worlds, Dragon Age: Inquisition atd.

Samozřejmě je to na vás, ale pokud se rozhodnete mít např. TES jako čisté RPG, tak by bylo dobré zrušit sekundární žánr akce i u všech DLC. U některých to totiž už bylo. Klidně mi to zamítněte, pokud se tak rozhodnete a já to pak projdu ještě jednou u těchto konkrétních případů.
Hotovo, přišlo mi docela vtipné, že uvedený příklad, jak se mají žánry používat je:
Příklad: Vampire: The Masquerade - Bloodlines
RPG > nezařazeno (primární)
akce > 1st person akce
akce > 3rd person akce 
ale na stránce hry mělo Vampire: The Masquerade - Bloodlines pouze RPG. Souhlasím, že by tam obě akce měly být, ta hra je svým hybridním akčním stylem naprosto unikátní.

U Bloodbornu a Horizon Zero Dawn jsem si všimla, že RPG žánr je uveden až na druhém místě po 3rd akci (na rozdíl třeba od Mass Effectu nebo Dark Souls, kde je RPG žánr primární), ale nakonec jsem to tak nechala a žádnou změnu nenavrhovala. Souhlasím, že Bloodborne i HZD jsou už možná za hranou a RPG prvků vážně moc neobsahují.

Bohužel jiné žánry než RPG tolik nastudované a nahrané nemám, ale pokud to tu bude číst někdo zběhlejší v akčních adventurách, tak by se mohl zamyslet, jestli poslední God of War není typický představitel (místo 3rd person akce). A naopak jestli Resident Evil 7/Village nejsou spíše klasické 1st person survival střílečky a nikoliv akční adventury.
@Peach (13.07.2021 12:05): @Kwoky (13.07.2021 12:17): Podle toho, co vím o konceptu štítků, tak by se sekundární žánry měly po updatu automaticky transformovat ve štítky. Takže za mě není nutné čekat, budeme rádi, když se do toho pustíš :) Minimálně ta zmíněná nekonzistence žánrů mezi původní hrou a DLC je objektivní chyba, která by se měla opravit.
@Peach (13.07.2021 12:05): Možná pozdrž svoji nadšenou aktivitu na dobu, kdy se žánry budou upravovat systémově. Základ pro to, pokud se nepletu, by měl být v další větší aktualizaci DH. Říkáme tomu "veřejné štítky".

Pokud je něco vyloženě špatně, tak samozřejmě můžeš poslat návrh na úpravu hned.
Byl by zájem o rozsáhlejší sjednocení žánrů wrpg her? Všimla jsem si, že je v tom docela nepořádek (už jsem přidala návrhy na změnu Mass Effect 2 DLCs, ale pak jsem zjistila, že je to jen špička ledovce). Obecně to vypadá, že byla snaha cRPG hry psát jako čistý RPG, akční slasher/shooter RPG jako primárně RPG + sekundárně akční 1st person / 3rd person dle kamery (případně oboje, typicky Fallout 4, Skyrim nebo Vampire Bloodlines), ale někde je to úplně mimo. Většinou nesedí DLC nebo pokračování s původní hrou (byť někde je to správně jako třeba Genesis u ME2) nebo jsou tam nesmyslný žánry typu strategie u Wasteland 3 (asi kvůli tahovým soubojům, ale ty jsou docela časté u izometrických cRPG a strategii to z nich nedělá).

Nechci zkrátka zaspamovat web desítkami návrhů na změny, pokud o ně není zájem. Pokud ale je, tak se do toho ráda pustím u cca 120 her v tomto žánru (ty co jsem hrála). Akorát Diablovky nehraju, ty mě nebaví.
@Peach (10.07.2021 11:11): Díky za editace, byly v pořádku. Až se rozkoukáš, tak se určitě neboj zkusit nějaké ze zmíněných rozšíření přidat. Pokud bys měla nějaké nejasnosti, stačí se zeptat.

Lidí ze Sigilu je tu dost a fanoušků západních RPG ještě víc, takže jsi na správném místě :)
@Ronik (10.07.2021 10:13): Navrhla jsem úpravy k Dragon Age: Inquisition - Dragonslayer a The Elder Scrolls IV: Oblivion - Fighter's Stronghold. Tak snad správně. Na přidání Dragon Age: Inquisition - Destruction, Neverwinter Nights: Enhanced Edition - Dark Dreams of Furiae a Wasteland 3: The Battle of Steeltown si zatím netroufám, tak třeba později, až se tu trochu rozkoukám. Nebo to může udělat někdo jiný...

Děkuji za pěkné přivítání. Hraji zejména západní RPG hry (Bioware, Bethesda, Obsidian, Inxile, Black Isle, Troika) a trochu se zajímám i o jejich vývoj, tak třeba budou mé znalosti trochu prospěšné. A když už tu píšu, tak bych chtěla pozdravit lidi ze Sigil fóra, vidím tu pár známých nicků, a pro mne bylo toto fórum první seznámení s internetem kolem roku 2005, kdy jsem vášnivě pročítala každý topic, ale byla moc malá na to, abych se sama zapojila do diskuzí. Takže nostalgie a tak <3.
@Peach (09.07.2021 15:55): Ahoj, vítej na DH a děkujeme za upozornění.

Úpravy profilů, jako v 1) a 2), můžeš navrhnout sám - u každé hry je pod jejím popiskem odkaz "Upravit informace o hře", kde pomocí editoru můžeš nepravdivé informace změnit. Po schválení dostaneš odměnou DH body a připíše se ti postup v achievementech.

Co se týče chybějících profilů her, ty můžeš rovněž přidat sám - vpravo nahoře klikni na šipku u odkazu Správa Databáze a vyber možnost Přidat novou hru. Při prvním přidávání ale doporučuju věnovat pozornost nápovědě, hlavně co se týče kritérií na popis hry.
Ahoj,
mám několik připomínek k profilům her:
1) Dragon Age: Inquisition - Dragonslayer je multiplayerové rozšíření, nikoliv samostatná hra a pokud jej chcete v DB mít, tak by se hodilo doplnit také druhé multiplayerové rozšíření Dragon Age: Inquisition – Destruction

2) DLC The Elder Scrolls IV: Oblivion - Fighter's Stronghold by mělo jako vývojáře mít Bethesda Game Studios

3) Chybí poslední modul k Neverwinter Nights: Enhanced Edition: https://www.gog.com/game/neverwinter_nights_dark_dreams_of_furiae

4) Chybí DLC k Wastelands 3: https://www.gog.com/game/wasteland_3_the_battle_of_steeltown

Díky
@MCZ (22.04.2021 13:52): Aha. V tom případě by to mohlo být u mnoha japonských her ještě zajímavé. Až na to najdu chvíli tak to prolustruju. Akorát nevim kdo ty profily založí, mě to nebaví :)
@Všivák (22.04.2021 10:15): Já jsem zásadně proti slučování, ale když tu jsou hry které se obsahem liší a mají jeden profil tak souhlas. Měli by se sloučit i ty remastery infinity her, tam ty separátní profily taky nedávají smysl, když už to uspořádání tady je takové jaké je.
Doplňoval jsem informace u Attu Games a také jsem nahodil nové logo. Ve změnách to staré zmizelo, přitom u her staré obaly zůstávají.
@Jumas (23.01.2021 14:14): Lidi z Circus Atos totiž pracují/pracovali i pro Amanitu a herní média když o jejich hrách píší, tak píší "Od vývojářů z Amanity". No a někdo, kdo o tom psal na wiki, to pochopil tak, že to dělala Amanita zdá se.