Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
< >
@Red (05.07.2020 10:18): Dokážeš nějak blíže definovat, s čím máš problém a co způsobuje tu "nečitelnost"? Zmiňuješ zoom, takže předpokládám hlavně velikost fontu? Na jiných stránkách nemáš problém? Když to více specifikuješ, třeba ti někdo doporučí nějaké rozšíření do prohlížeče, které by mohlo některé problémy řešit či zmírňovat...
Hele nejde nějak nahrát něco napodobující původní vzhled stránek, přes nějaký css šablonu nebo něco (nevyznám se ve tvorbě stránek). Postupně se pro mě databáze her stala naprosto nečitelnou....i ta předchozí mě na dlouho vyřadila, nějak jsem si to přeházel a snažil jsem se zvyknout ale teď jsem zase v prčicích.

Chtěl bych něco takovýho:
https://web.archive.org/web/20140318072923/http://www.databaze-her.cz/
@ripper (04.07.2020 15:54): O hrach na Mac se samozrejme nema cenu vubec bavit uz ted :) Starsi hry (obecne software) updatovat samozrejme nikdo nebude, ale pokud by o to Applu hodne slo, muze do systemu zabudovat x86 emulator, penize na to maji. Mluvil jsem obecne o (spise nehernim) software, kde je closed-source (tedy typicky placeny) middleware dost vzacny (a open-source muze s trochou snahy zkompilovat kdokoliv na cokoliv).
@Garion (04.07.2020 13:37): Tak to já si zrovna nemyslím, že software bude stejný, zvlášť hry. Je pravda, že pokud používáš nějaký engine, tak to asi místo tebe pořeší on, ale i tak se ve hrách spoléháš na tunu middlewaru. A pokud je ten dostupný pouze pro x86, tak máš prostě smůlu. Samozřejmě podpora se bude rozšiřovat, podle toho jak se bude rozšiřovat poptávka, ale určitě bych ze začátku nečekal, že bude pokrývat většinu populárního middlewaru. A staré hry nikdo updatovat nebude, samozřejmě, takže tam to bude pouze případná emulace.

Štítky to řeší, samozřejmě :D
@ripper (04.07.2020 13:00): V dnesni dobe uz je naprosto bezne, ze pro jinou architekturu procesoru pouzijes proste jiny kompilator (respektive jeho variantu) a neprogramuje se (krome optimalizaci) zvlast pro jednotlive architektury (doba optimalizaci na urovni instrukci uz je v drtive vetsine pripadu pryc), takze si myslim, ze software pro nove Macy na arm64 (ve skutecnosti spise AArch64) bude stejny jako pro aktualni, jen se znovu zkompiluje.

Kazdopadne tohle budou urcite resit verejne stitky™.
Tak ono je to složité, a jakékoliv dělení bude buď příliš komplikované, nebo nepřesné. Pod pojmem PC se obyčejně myslí IBM PC, tzn "Intel architektura" x86 a x86_64. Jenže Macy původně jely na PowerPC, pak na x86_64, a nyní bylo ohlášeno, že přechází na arm64. Takže ani staré Macy ani budoucí Macy nebyly a nebudou "PC" v klasickém smyslu, a programy z "PC" na nich nešly ani nepůjdou spouštět (teď ignoruji emulaci). Takže z tohoto hardwarového pohledu by mohlo dávat smysl založit kategorii Mac pro budoucí Macy na arm64 (ale jak ji pojmenujeme?). Ovšem Microsoft už má taky arm64 zařízení na kterých jede speciální verze Windows, a hry tam určitě taky nějaké budou, takže tohle přidat taky? A někdo začne říkat, že by se to nemělo rozdělovat podle OS, všechno je to arm64, jenže podle OS jsou tu např. mobilní platformy, kde je hardware v podstatě stejný (arm32 a arm64). Ono i ta PS4 a XOne je x86_64, jenom s jiným OS. A pak to máme speciálky jako "Browser", což lidé chápou intuitivně, ale technicky to znamená velice málo (když vezmeme v potaz, že tam spadají i hry co jely v nejrůznějších pluginech prohlížečů).

Rozsekávat to striktně podle nějakých kritérií asi půjde těžko, spíš bych se soustředil na to, co dává smysl, co se reálně používá, co je uzavřený ekosystém obyčejného komoditního hardwaru, který stojí za to vyčlenit (konzole, mobily), a kde nechceme zabíhat do zbytečných detailů a rozdílů v zájmu přehlednosti dělení na DH. A nezávidím těm, co o tom budou muset rozhodovat ;-)
@Kunick (04.07.2020 11:42): DOS je taky OS, ne? Misto 16/32/64 by spis bylo vhodne specifickou verzi OS. Ale ja osobne si myslim, ze to mezi platformy uplne nepatri, protoze to neni prilis smerodatne (hry pro DOS bezi i na Windows a podobne). Chapu, ze by podle toho nekdo mohl chtit vyhledavat, ale v aktualni podobe to spis patri do zajimavosti.
Když je zde řeč o délce textu, připomenu se ještě s délkou textů soukromých štítků. Upozorňoval jsem na tento problém zde, možná to lehce zapadlo v následné debatě na téma velikosti obalů.
Když nahlašuji odkaz/video/atd, tak by políčko Komentář mělo umožňovat vložit mnohem delší text. Takhle se tam nedá napsat ani průměrně dlouhá věta. Pokud by tam navíc chtěl člověk vložit URL na např. nové umístění videa nebo článku, tak to prostě nejde. Už jsem se na tom několikrát spálil. Nechápu to omezení délky textu.
Mám pocit, že už se to tu parkrát objevilo, ale má pamět je děravá... Neuvažovalo se i nad diskuzemi u platforem?
Jsem si vcera schvalne zkusil po letech pridat hru. No dneska vim o dvou chybach v popisu, ktery bych rad fixnul, ale mezi odeslanim na schvaleni a samotnym schvalenim s tim fakticky nejde nic delat, coz... afaik nema zadny prakticky duvod, takze... co takhle nechat navrhy odemcene do zacatku schvalovani?
Nevím, jestli už to tu někdo zmiňoval, ale docela rád bych při vyhledávání/v knihovničce viděl při kliknutí na jednotlivý styl seřazení (podle roku vydání, podle mého data hodnocení, podle abecedy, podle hodnocení) i možnost, jak to chci seřadit (od nejstaršího po nejnovější, nebo od nejnovějšího po nejstarší), ne že musím počkat na načtení a následně kliknout ještě jednou, abych to měl v opačném pořadí.
Chtělo by to přidat žánr kolejnicové 1st person shooter nebo rail 1st person shooter. Her tohodle žánru sice tolik není, ale podle mě to tady chybí.
@Charllize (11.06.2020 12:32): Tak jasně, že když není gameplay video bez kecání, tak je i lets play dobrej, mě jde jen o to, aby byl odlišenej od klasickýho gameplay videa a měl samostatnou kategorii, abych si ho nepustil, jako gameplay a neměl tam nějakýho pitomce přes půlku obrazovky, co piští jak malá holka.

@Všivák (11.06.2020 12:59): Mě tu lets playe nevadí (no i když :)), ale když si chci pustit gameplay, nechci, aby mi do toho někdo kecal, viz výše.
Ne ze bych byl fanousek youtuberu, spis naopak. Ale jsou hry u kterych kdyz neni zadne gameplay video tak nikomu nic moc nereknou. To ze do toho kazdy yt tydyt musi zvatlat nesmysly je vec druha, ale holt to tak je a vlastne moc nevim cemu to tady presne vadi.
@Jumas (10.06.2020 16:05): No rozhodně mi dává větší smysl dávat tuto kategorii do videi, než do odkazů. Lidi, kteří si pustí soundtrack na youtube, bude víc, než těch, kteří si ho pustí na jiné streamovací službě, protože těch je tolik, že tu asi nikdo nebude přidávat 5 odkazů ke každém soundtracku.
@Fritol (10.06.2020 15:42): Já na to narážím často, ale asi by to šlo ošetřit i strojově, kdy by se přesunula videa, která mají let's play v názvu. To bude asi většina. Na cizojazyčné let's playe jsem tedy ještě nenarazil, to bych určitě mazal. Já vždy Přidávané video proklikám. Nevidím ho většinou celé, ale nějakou kvalitu hlídám. Soundtracky už se tu také řešili a vyšlo z toho, že je nesmysl dělat tuto kategorii ve videích, když se jedná o hudbu. Já bych to ale také klidně oddělil a videa z vývoje klidně také.
Já sem házím videa dokumentů o vývoji (Noclip a podobné), a taky bych ocenil na to mít vlastní kategorii. Už jsem to navrhoval.
@Jumas (10.06.2020 12:47): +1, taky bych to rozdělil. S přesouváním nevidím problém, těch let's playů je na DH minimum stejně... málo kdy na to narazím.

Mnohem víc mě vytáčí, když někdo napíše název hry do youtube a flákne sem první video, co mu to vyhodí. Nemyslím si, že tu mají co dělat let's playe v němčině, španělštině apod. Na to jsem tu taky narazil už.

A když jsme u nové kategorie, tak bych byl i pro přidání kategorie "Soundtrack" a možná i něco jako "Dev diary", protože právě tyhle dva typy tvoří většinu v kategorii "Ostatní"
@Bursoft (10.06.2020 13:15): Tak nepřesouvalo by se to samozřejmě hromadně, to by fakt nešlo, ale na základě nahlášení, nebo pokud by na to moderátor sám narazil. Nebylo by to hned.

@Rapier (10.06.2020 13:45): Jak píšou ostatní, gameplay s kecáním je let's play. Často tam takoví lidé mají i menší či větší okénko se svou maličkostí, čímž zakrývají část obrazu a dost to ruší. Nehledě na to, že zvuky a hudba jsou také důležitou součástí her a přes komentář často nejsou slyšet.
Možná se zeptám hloupě, jaký je rozdíl ve videu mezi gameplay a let's play? Chápu dobře že pouze v tom že ve druhém případě se u toho mluví, respektive někdo komentuje dění na obrazovce?
@Jumas (10.06.2020 12:47): 2 palce nahoru, mám to stejně. Pokud má hra video, tak je minimálně 90% šance, že bude existovat i původní ničím nerušený gameplay, který bych chtěl na DH. Pokud ale na DH není a v sekci gameplay si pustím video a začne tam někdo něco povídat, tak to hned vypínám. Takže za samostatnou kategorii bych byl moc rád.
Poslední dobou se mi často stává, že když se na DH chci podívat na gameplay nějaké hry, spustí se mi let's play. Já ale nechci poslouchat nějaké Peťany a jiné experty, kteří komentují, co se děje na obrazovce, případně plácají něco úplně mimo. Když už se taková videa přidávají, bylo by dobré je od gameplayů oddělit a k Traileru, Intru, Gameplay, Videorecenzi a Ostatním přidat další kategorii Let's Play. Uživatelé, kteří let's playe přidávají by o nic ochuzeni nebyli a ti, kteří let's playe nemusí by si je nechtěně nepouštěli. Samozřejmě, že by to nedodržoval každý a současné let's playe by se museli přesunout, ale i u ostatních kategorií dochází k přesunům, když je někdo špatně zařadí.
Včera jsem pomocí generátoru náhodných čísel vybíral, co budu hrát. Tip na to, co si zahrát, by z vlastněných her ale klidně náhodně mohla vybírat databáze, co říkáte?

Synchronizace se steamem a dalšími by pak už byl jen příjemný bonus...
Hledání by mělo umět automaticky převádět mezi arabskými a římskými číslicemi. Protože takové Assassin's Creed II je na Steamu jako Assassin's Creed 2, a DH při vyhledání nenalezne žádnou takovou hru. Takže pak je jediné řešení všechny takové profily editovat a přidat jim i názvy s opačným číselným systémem, což je trochu opruz (když by to mohlo hledání zvládnout automaticky).
@Steve (11.05.2020 15:11): Víceméně takhle. Plus teoreticky se může na DH zaregistrovat někdo nový a chtít si zařadit nějakou zrušenou hru, kterou si dříve koupil; a co má kdo v knihovničce, není naše věc.
@MCZ (11.05.2020 14:46): U druhého případu u logiku nechápu. Pokud tedy tu hru opravdu vlastním, tak to asi musí být i něco rozehratelného a hodnotitelného, ne? A pokud by to mělo být jen políčko "dal jsem za to peníze ale nic z toho nemám", tak to myslím smysl nemá.

Edit: Aha to bude asi myšleno stejně jako to předchozí, že to nechcete zpětně vyřazovat z knihoven hráčů? Mno budiž :)
@Steve (11.05.2020 11:02): Chci si zahrát - hráč může mít hru zařazenou v seznamu během jejího vývoje a neměla by tudíž být odebrána z knihovničky jen proto, že byla zrušena. Vlastním - hráč si mohl koupit nyní zrušenou hru v early accessu.
Pokud je u zrušených her vypnutá možnost hodnocení a označení "rozehráno" a "dohráno", má smysl tam nechat "chci si zahrát" a "vlastním"?
Návrh na novou funkci: Možnost zobrazit seznam všech svých osobních štítků. Aktuálně se k nim nedá nijak rozumně dostat.
@Greg (24.04.2020 10:57): a je to takový problém? Dle mého, když má komentář bilanci 10+ (20+,10-), tak je lepší než 9+ (9+, 0-) a to do toho nepočítám fakt, že takto "rozporuplný" komentář bude asi zajímavější na čtení než "běžný líbivý" :) Když už mají komentáře stejnou bilanci, tak lepší je samozřejmě ten s méně (nebo žádnými) mínusy, za mě je to ideální stav ;)
Narazil jsem dneska na článek, jak by se správně měli řadit komentáře podle hodnocení (odkaz). Jde o to, že u aktuálního výpočtu se dostane výš komentář s 20 (+) a 10 (-), než komentář s 9 (+) a bez jediného (-). Co tenhle systém nahodit i tady? Je tam i ukázkovej SQL dotaz...
@Fritol (23.04.2020 13:44): Štítky rozhodně nevyřeší, že tituly s podporou VR, by si zasloužili úplně jiné hodnocení na monitoru a jiné ve VR. Nejen že je to naprosto odlišný zážitek, ale často i doslova jiná hra, kvůli potřebným změnám v ovládání i gameplayi.

Ano, VR hráčů je tu zatím minorita, ale aspoň pro jednou by mohla jít DH s dobou, a nečekat dalších 10 let, než VR konečně uzná jako platformu...
Nebylo by to diskriminující pro nezletilé jedince? Alkohol bych do achievementů nemíchal a ty srazy asi taky ne. Nechal bych to čistě na webové věci ;)

Diskutující (8)