Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
@Memphis: Když už jste u toho přidávání nových žánrů, co přidat jasně definovaný subžánr taktických RPG pod RPG? Hry jako Jagged Alliance, Final Fantasy Tactics, FFXII Revenant Wings, Tactics Ogre nebo Fire Emblem jsou tu nesjednoceně jako RPG + strategie nebo strategie + RPG...

Nebo aspoň přidat možnost si vyselectovat hry, co mají konkrétní hlavní žánr a sekundární žánr, ať se to dá nějak hromadně sjednotit.
Dalo by sa pridať k roku vydania možnosť zobraziť hry podla dátumu kedy bola vydana len na vybratú platformu?
napriklad hra price of persia bola na pc vydaná v 1990, ale teraz ju zobrazí aj keď dám obmedzenie na pc platformu a 1989 rok
Nešlo by přidávat videa k více hrám najednou? Např. když je video relevantní k více dílům, představení obou verzí pokemonů atd.
@Jumas (24.10.2022 11:51): Jasné no, já za to nijak zvlášť bojovat nechci. :D Ačkoliv jsem Palm nikdy neměl, tak je to pro mě spíš taková nostalgie, neb jsem kdysi v mládí, ještě za komára, mobilní hraní docela hrotil. :)
@Všivák (24.10.2022 11:41): Jak píšu, pokud se přidají všechny hry, k čemuž jsi se ty a Fritol přihlásili, nemám s tím žádný problém. Předpokládám, že se k tomu Memphis dříve, či později vyjádří.

@Fritol (24.10.2022 11:43): No a jsme u toho. Já chci ještě tuhle krabici, já zase tenhle systém a co tenhle mobil? :)
@Jumas (24.10.2022 11:31): "The Zodiac is a Palm OS 5-compatible device, and most software compatible with Palm OS 5 runs without issue."

PalmOS mi bylo zamítnuto tehdá. :D Kdybych tehdá věděl, že Zodiac běžel na PalmOS, tak by to možná prošlo. Navíc kdyby se Zodiac přidal jako PalmOS, tak má zajištěných několik desítek/stovek her na DH hned do startu, protože tam je spousta portů J2ME/Symbian/iOS her.
@Jumas (24.10.2022 11:31): Tak jsem zhruba projel počet přidaných her u jednotlivých platforem: Mainframe - 5 her, Maťo - 2 hry, Ondra SPO 186 - 1 hra, IQ 151 - 2 hry, Tesla PMD 85 - 15 her, SAM Coupé - 8 her, Sharp MZ-800 - 9 her, WonderSwan - 10 her, Magnavox Odyssey 2 - 7 her.
Myslím, že by se do téhle přehlídky mohlo Gizmondo v klidu zahrnout.
@Všivák (24.10.2022 11:27): Viz má druhá editace. Přidat platformu k existujícím profilům je maličkost, ale pokud by se Gizmondo přidalo, určitě by to tu na něj chtělo mít všechny hry, když jich je jen 14.

EDIT: Na druhou stranu by to potom mohlo svádět k tomu, aby tu byl třeba i Zodiac, na nějž vyšlo více her, než třeba na ten Virtual Boy. Stále však beru to, že pokud by bylo přislíbeno, že se na danou platformu přidají všechny hry, když jich je tak málo, nevidím důvod, proč by tu neměla být.
@Jumas (24.10.2022 11:22): Ano, přidal bych FIFU k N-Gage. V podstatě mi je to jedno. Jen by to mohla být zajímavost, která by nestála tolik úsilí a jelikož má několik multiplatformních her, v profilu by asi nula brzo zmizela. Ale jak říkám, žíly mi to netrhá.
@Všivák (24.10.2022 10:45): Jak píše Fritol, na Gizmondo vyšlo celkem 14 her a jde o hodně okrajovou záležitost. Navíc půlka z toho je multiplaformních, takže tu svůj profil stejné nebo podobné verze buď už mají (FIFA Football 2005, P.O.D.: Proof of Destruction, Richard Burns Rally, SSX: Out of Bounds, Trailblazer) nebo mít mohou (Sticky Balls a Toy Golf).

Kvůli sedmi hrám fakt nemá cenu zavádět novou platformu, když jde navíc o něco, o co se u nás nikdo nezajímá. Výjimkou jsou čeští Ondrové a Maťové, kteří by tu bez českého původu zajisté nebyly. Virtual Boy je tu zase kvůli zkompletování všech Nintendo konzolí, avšak ten má oproti Gizmondu všechny hry exkluzivní a navíc jsem zjistil, že na něj fanoušci stále vytvářejí další. Přesto, že se hodnocení asi žádná z nich nedočká, ta platforma tu má své místo. Předpokládám, že ti šlo hlavně o FIFu 2005, vzhledem k tomu, co poslední dobou na DH přidáváš. Ta GBA/N-Gage verze je ale v podstatě úplně stejná, a tak jediné, co by ti mohlo vadit, je to, že jí nemůžeš ohodnotit na Gizmondu. Nepředpokládám ale, že jej máš :)

EDIT: Než jsem to dopsal, tak jste stihli zmínit všechny platformy, které zmiňuji i já :) A Maťo, Ondru a PMD tu chtěl ugra.

EDIT 2: Souhlasím ale s tím, kdyby byl zájem těch sedm zbývajících her přidat (případně více kvůli odlišným verzím), aby tu Gizmondo bylo. Pak by to mělo smysl. 14 her tu nemá dalších 9 platforem (viz tady).
@Všivák (24.10.2022 11:04): Virtual Boy se přidal čistě proto, abychom zde měli kompletní Nintendo konzole. Jakkoliv zrovna tahle je obskurní, tak Nintendo jako takové je nejdůležitější výrobce konzolí a chtěli jsme ho mít kompletní. Navíc jsme slíbili, že přidáme kompletní nabídku her, což se stalo, ač trochu později a s Jumasovou pomocí. :)

České platformy jsou kapitola sama o sobě, to jsem navrhoval už smazat, když jsem byl člen týmu. Přidaly se na základě prosby nějakého uživatele, který slíbil, že ty hry bude přidávat a nestalo se tak. Už nevím, kdo to byl.

No, osobně to teď už neovlivním, ale pokud by byl zájem ty Gizmondo hry přidat (přičemž i já nabízím pomoc), tak by bylo fér to zvážit. Rozhodně by to bylo užitečnější než Ondra a Maťo. :D
@Fritol (24.10.2022 10:55): Když už tu je i šílený Virtual Boy nebo některé české platformy z dob komunismu, tak by to tady klidně mohlo být. Už jen pro zajímavost, že to existuje. Na Gizmondo bych minimálně jednu hru přidal. :)
@Všivák (24.10.2022 10:45): Chybí tady spousta platforem. Když se přidávaly, tak jsme v týmu hlasovali, které zde dát a které nikoliv na základě dostupnosti a popularity v ČR, případně historické důležitosti ve světě. Proto tady část těchhle okrajových konzolí chybí.

A co si budem, zrovna na Gizmondo si nikdo nevzpomene ani ve světě, natož u nás. Na druhou stranu pro něj vyšlo dohromady asi 10 her, takže zkompletovat databázi by byla otázka pár dní, takže kdyby se přemýšlelo o rozšiřování platforem, tak jsem pro a hlásím se k přidávání dostupných her. :D

Problém je, že zdejší komunita je malá a přidavačů starších her v ní je ještě méně. Nevypadá to pak moc dobře z hlediska databáze, když tu u velké části platforem máme jen pár her.
Nebolo by možné nejakým spôsobom hry, ktoré sú rozčlenené na kapitoly nejako dať dokopy, aby sme mohli dať hodnotenie na hru ako takú? Momentálne v prípade Life Is Strange sa to nedá a bolo by to tak určite lepšie, keby sme to mohli hodnotiť aj zvlášť ale aj spolu.
V profilu hry pod jejím hodnocením by mohlo být uvedeno umístění v žebříčku všech hodnocených her, podobně jako je to na csfd.
Při přidávání odkazů na Google Play, mohl by systém automaticky odmazat parametry hl= a gl= ? Dost často je tak změněn jazyk a místo nákupu, což má za následek, že 1) rozhraní obchodu je v např. angličtině, ačkoliv by mohlo být česky (včetně popisu hry, občas), a 2) hra nejde koupit (minimálně mě), protože se odkazuje na odlišný region. Příklad:
https://play.google.com/store/apps/detai ... p;hl=en_US&gl=US
A jak to je funkční:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.devolverdigital.minit
Líbilo by se mi, kdyby do nastavení barevného schématu přibyla volba "podle systému", a DH by se pak zobrazovala ve světlém/tmavém barevném režimu podle toho, jak mám zrovna nastavený desktop/mobil. Některé jiné stránky to umí.
@Karasman (14.06.2022 17:18): "Zapleveluje" bylo jen takové rýpnutí :) U MTG je myslím tak rozsáhlé téma, že si zaslouží separátní sekci (koneckonců je tam o ní víc příspěvků než na jakoukoliv jinou hru).

Ad krypto - to samé - finance/investování/"trading" - tohle přímo se software nesouvisí a téma je to zajímavé.

Ale chápu, že cíl je nemít tu desítky poloprázdných diskusních témat...
Nešlo by vytvořit nové diskuse pro "Krypto" (případně Finance/Investice) a "MTG"? Ať to "nezapleveluje" Software a Deskové, karetní a jiné hry?

MTG je dost specifická a určitě si zaslouží samostatnou sekci, a u kryptoměn je to spíš o tom odplevelení :)
@PillMaister (12.04.2022 14:38): Ako tu už odznelo, k tomuto účelu dobre postačia súkromné štítky. Nie som si istý, či má pre databázu až taký význam, aby boli pri každom profile hry vidieť, koľko ľudí ju vyskúšalo a odložilo, keďže primárne je to aj tak informácia pre teba. Rovnako možno postupovať aj pri nedohraných hrách. Sám štítky využívam, takže mi to príde ideálne. No je to len môj názor.
@Paul (12.04.2022 11:11)

Právě právě... Jinak co to chvíli obracím v hlavě, asi nejvíc by moje uvažování vystihovalo právě označení "VYZKOUŠENO", ale odložené zní taky fajn.

Když jsem procházel svoje dohrané hry, tak jsem si nad tím taky lámal hlavu. U některých her - hlavně tedy z 90. let - jsem dával dohráno, i když objektivně jsem je nedotáhl do konce. Ono dohrát hry jako např. DOSácký lotus, Mortal Kombat, Prehistorik atd. byl achievement sám o sobě, natož když jsem ani neměl doma počítač - a to jsem v nich asi strávil hodně času. Další skupinou jsou hry co snad ani dohrát nejde (tetris) nebo jen velmi obtížně (roguelike, roguelite žánr,...). U takových jsem prostě taky dával dohráno, i když do titulků jsem to nezvládl.

Faktem je, že seznam ROZEHRÁNO chápu jako hry, které aktuálně hraji a chci v nich pokračovat.

Např. včera jsem asi hodinu a půl strávil v Rogue Legacy a už to asi zapínat nebudu :-D. Hned bych to lupl do "vyzkoušeno"...
Dokonce to díky statistikám na profilu každé hry vypadá, že existuje nějaký interní stav "nedohráno", který by naznačoval tuto funkci. Ale v současné době to vypadá, že se jedná o stav hry, kdy není "dohrána", ale je hodnocena, což mi nepřijde příliš vhodné.
@Paul (12.04.2022 11:11): Tak obecně by bylo super, kdyby si uživatel mohl vytvořit vlastní seznamy, kam by si naházel hry.

Jinak teda souhlas s těmi diskuzemi. Mně nevadí, jak vypadají, ale čím dál víc mi tu chybí nějaké vyhledávání. Protože třeba až vyjde Witcher 3 na PS5, tak bych se rád zeptal, jestli to můžu hrát i když jsem nehrál předchozí, ale něco mi říká, že tento dotaz tam padl aspoň 150x a 150x se na něj odpovědělo :D
@PillMaister (12.04.2022 10:19): už se to tu párkrát řešilo, někteří lidé dokonce používají "dohráno" i pro hry, které nedohráli sice do konce, ale dohráli ve smyslu že už je hrát neplánují. Což je samozřejmě proti smyslu té kolonky. Ale nepamatuju si jak se k návrhu na novou kolonku pro tyhle "odložené/retired" hry staví admini. Myslím že ne negativně?
Ahoj, jsem tu nový, tak se omlouvám, beztak se to tady už někde řešilo...

(Zorientovat se tady ve vláknu s 8700 příspěvky je pro nováčky vážně nemožné. Všiml jsem si, že v seznamu plánovaných rozšířeních máte způsob diskuze ve "vláknech" v kolonce CO NEBUDE - za mě asi škoda. Důvody proč to tak je samozřejmě zatím neznám a asi budou plně legitimní. A i když na první pohled působí diskuze zde přehledně, pro mě osobně, a v tuto chvíli, je tento způsob naopak nepřehledný a dost nepřátelský.)

... ale k věci. Když jsem databázi projížděl a přidával si ze své pařanské historie hry do svých seznamů vlastněných a dohraných her, tak mi úplně chyběla možnost přidávat některé hry do imaginárního seznamu s názvem třeba VYZKOUŠENO, NEDOHRÁNO. Prostě hry, které jsem někdy chvilku hrál, ale zas tolik mě nebavily, tak jsem je zase brzy odložil. Nepovažuji je teda za hry které mám ROZEHRANÉ, pochopitelně ani za DOHRANÉ. Na druhou stranu bych je ale rád měl na první pohled nějak vyčleněny.

Doufám, že svým příspěvkem komunitu nepohorším.
Při přidávání hry dokáže formulář detekovat, zda na DH už není hra, která má stejný primární název, a přidávajícího varovat, že možná přidává duplicitu.

Možná by se hodilo, kdyby formulář porovnával i alternativní názvy, protože se může stát, že hra je na DH pod jiným primárním názvem, než s jakým se ji pokusí přidat někdo další. Příklad je třeba X-Treme Dirt Bike, kdy jsem teď musel zamítnout návrh na přidání pod názvem "Xtreme Dirt Bike", který má existující profil sice v alternativních názvech, ale formulář pro přidání ho nebyl schopný detekovat.
@Fritol (30.03.2022 21:40): jo, na tom možná něco bude...až na to, že bod číslo 3 asi není úplně pravidvý, protože to je přesně případ, kdy pravděpodobně mínusář důvody napíše. Napsat na netu nějakou nepravdu, která je snadno dokazetelná jako nepravda, je nejjednodušší způsob, jak se na netu něco dozvědět :-)


každopádně jde o aktuální problém, očekávám velmi brzký příval mínusů :D EDIT: tak jsem se splet! :-)
@Charllize (30.03.2022 21:40): Tohle je vlastně docela dobrý nápad. K nákupu určitého obnosu bodů by mohly být i výhody spojené s Patreonem a mohlo by ho to tak nahradit. :)

A v podstatě znamená. :D To, že s někým nesouhlasíš, není důvod k mínusu imo. Dotyčný projeví svůj svobodný názor a pokud není lživý, tak je to v porádku. Mínusovat by se měly špatné komentáře, nikoliv komentáře s jiným názorem.

Jediná morálně správná výjimka je mínusování Vávrových řiťolezců a jejich ódy na Mafii. :)
Já bych plusy a minusy udělal tak ze by se financovali z DH bodu. Chceš dat plus zaplat 5 bodu, chceš dat minus zaplat 10 bodu. I hodnocení bych tím zpoplatnil, hlavně lidem co konkrétní hru nehráli a jen kazi schválně hodnocení. A zavedl bych tady burzu bodu. 1 bod = 10 korun. :D

Pak by ty plusy a minusy měli nějakou hodnotu, a ne ze dam plus protože mi o to někdo řekl v Pm nebo ze sme byli na pivu :)



@Fritol (30.03.2022 21:40): Já často nesouhlasím a minusuju. Znamená to něco podle te tvoji formule? :D
Zdůvodnění není potřeba, neb když vám někdo nenapíše do diskuze proč vám dal mínus, tak jsou pro to vždy jen tři důvody.

1. Dotyčný vás nemá rád
2. Dotyčný s vámi nesouhlasí
3. V komentáři lžete

První dva důvody říkají, že mínuskář je idiot, třetí říká, že jste idioti vy.
@Tainaru (30.03.2022 21:33): Jj, tohle dobrovolné zdůvodnění už zní líp. Z těch nabízených možností to totiž mnohdy může být víc variant (špatná gramatika, nevhodná délka, faktické chyby apod). A nenutit do toho lidi, jen dobrovolně.
@Dan9K (30.03.2022 01:13): Nevím, jestli to není s těmi možnostmi u mínusek příliš překombinované. Ta myšlenka zdůvodnit mínuska se mi líbí, ale zase mi nepřijde dobré do toho mínuskáře za každou cenu nutit. Osobně bych si vystačil s nějakým kompromisem, třeba u hodnocení mínuskem přidat řádkové okénko pro dobrovolné zdůvodnění, které by se odeslalo ve formě zprávy autorovi.
ach jo, já nechtěl obecnou debatu nad mínuskama, jestli jako jo nebo ne, to už tu proběhlo XXX krát, ale zjevně se nejde bavit o detailu problému, aby se místo toho nerozeběhla debata, kterou už všichni znají a mají rádi, ale je obecná a je naprosto k ničemu.

Já chtěl řešit konkrétní návrh.

@Strady (30.03.2022 11:52): jde o to, že když dostanu plus, tak až tolik nepotřebuju vysvětlení, a nikoho to tolik nestresuje, že úplně přesně neví, za co to plus má, ale pro mě za mě, ať je to tam klidně taky.
@Jab (30.03.2022 12:20): To nevím a je mi to i jedno, jelikož se to tady za těch skoro 10let co jsem tady, řešilo minimálně 10x, prostě každý rok. A za druhé jsem psal komentáře jako ve škole čtenářský deník abych pak po 10letech podíval co jsem hrál, takže mi je úplně fuk jestli měl tři plusy nebo tři mínusy, byl vespod, jestli ho někdo četl, spíš jsem to dělal pro sebe i z důvodu mé dyslexie, abych jí dával co proto a trápil mozkovnu.
Takže tak, zase za rok :D
@Strady (30.03.2022 11:52): Přijde mi stále nejlepší mínuska nechat, ale neodečítat je od hodnocení komentáře. Tím se kritický komentář spíše dostane na "hlavní stranu" hry (kde se zobrazuje prvních pět) a čtenář tak má větší šanci na získání hodnotné informace, aniž by rozklikával a četl komenty až po osmdesátý.

Zároveň by to i omezilo možnou autocenzuru, kdy se u oblíbené hry pisatel komentáře omezuje s kritikou, aby jeho komentář na tom osmdesátém místě neskončil.
@Dan9K (30.03.2022 01:13): Snad si pochopil co jsem tím myslel, když nemusíš opodstatnit plus, proč bys měl opodstatňovat mínus.
Když už někde je funkce palec nahoru měla by být i reakce palec dolů. Ne jako YT, který skryl palce dolu, teď člověk vůbec neví jestli to vypovídá správně (mluví o technickém videu, receptu atd, kde je důležitý postup aby výsledek byl kvalitní).
@Drekt (30.03.2022 00:53): Vidíš, já třeba rozhodně nejsem „notorický mínusovač”, přesto mi z principu obrovsky vadí, pokud ta možnost neexistuje. V běžné osobní komunikaci máš přeci také možnost dát najevo svůj nesouhlas, či negativní postoj. Mnohdy je názor daného člověka, či sdělená informace natolik mimo, záměrně zavádějící, či dokonce cíleně urážlivá atp., že zkrátka chceš tuto skutečnost po zásluze „ocenit”, resp. na ni upozornit.
@Strady (30.03.2022 00:57): hm


@Drekt (30.03.2022 00:53): ale to zase i já rád tu zpětnou vazbu, jenomže zpětná vazba bez zpětné vazby není tak dobrá :-) A tohle by celou řadu lidí třeba donutilo to mínusko ani nedat a dali by ho jen ti, co ví, proč ho dávají :-)

Já jsem extrémní odpůrce plusů a mínusů v diskusi, protože to pak má za následek to, že se akorát všichni snaží být strašně vtipní za každou cenu, nebo aspoň v souladu, aby měli pluska a v momentě, kdy člověk napíše cokoliv, co trochu vybočuje, tak ho hned všichni ubombardují mínusama a člověk, aby se akorát pak zastřelil.

Ale u těch komentů to podle mě funguje a je to i jeden z důvodů, proč u nás mají ty komentáře imho extrémně vysokou kvalitu (v porovnání s jinými weby) v 95 % případů.
@Dan9K (30.03.2022 00:04): Já bych to udělal u plusek

Ten seznam důvodů by byl třeba něco takového: 1) souhlasím, 2) pravopis a krasopis, 3) délka a šířka, 4) stylizace či forma a slovní zásoba, 5) neuráží mě, 6) originalita 7) faktické či logické přesnosti, 8) něco dalšího třeba, co mě teď napadá jako "mám tě rád ale nejsi můj typ", "buďme kamarádi".
@Dan9K (30.03.2022 00:04): Chápu že tě to trapí, já bych klidně zrušil mínuska úplně, protože se už dávno ví, že je to psychologicky bad design, který jen odradazuje lidi od použivání služby, což ostatně ví FB a ostatní sociální sítě už X let, a proto je tam možnost jen lajkovat...
mám návrh....

nechci, aby to působilo jako nářek ublížence (což tak je samozřejmě), ale když tu byla už Xkrát debata o plusech a minusech a jestli minusy jo nebo ne....co takhle minus podmínit tím, že by uživateli vyjel nějaký seznam předpřipravených důvodů a musel by na jeden kliknout?

Protože většinou, když chytnu mínus, tak se to nikdo neobtěžuje vysvětlit a mně to většinou hrozně vrtá hlavou a je mi zase trapné se ptát a posílat poštu, protože přesně budu působit ublíženě, ale ona je v tom skutečně hlavně zvědavost. Já třeba mám nutkání to téměř vždycky vysvětlit no. A zároveň by to způsobilo, že by ten mínus byl opravdu od toho uživatele uvědomělý....

Ten seznam důvodů by byl třeba něco takového: 1) nesouhlasím, 2) pravopis, 3) délka, 4) stylizace či forma, 5) uráží mě, 6) recyklace stávajících komentářů, 7) faktické či logické chyby, 8) něco dalšího třeba, co mě teď nenapadá (jako napadlo mě něco ve stylu "nemám tě rád", ale to by bylo právě přesně něco, co bych chtěl z toho tak nějak vyloučit :-) )
@Solidor (12.03.2022 17:16): Souhlasím, že je to občas složitější tam všechno nalézt, takže by nějaká změna nemusela být na škodu. Ale nesouhlasím s výběrem "nejběžnějších" platforem, protože nyní jsou platformy nějak logicky roztříděny podle vývojových řad a svého vlastního charakteru (PC, moderní konzole, "retro" konzole, mobily) a to bys tvým nápadem rozbil a ne každý by to uvítal. Protože pokud nepřidáváš novinku, kde jsou relevantní řekněme PC, 2 nejnovější PS a Xbox, Switch, Android a iOS, tak tam můžou být ty "běžné" konzole úplně jiné a stejně bys je musel hledat.

Výběrové menu podle mě taky není štastné, protože tam bys musel dlouze scrolovat a hledat možná obtížněji než teď. Aktuální řešení má "výhodu" v tom, že když se ho naučíš (např. jako se člověk musí naučit polohu písmen na klávesnici), tak víš, kde co je. Problém je v tom, že bys tak musel přidat aspoň pár desítek her a pokud možno ze všech oblastí a dob, což asi není samozřejmost, protože každého zajímají jen některé herní okruhy a zbytek jde více či méně mimo něj.

Líbilo by se mi stávající řešení a k němu třeba jako druhá možnost i nějaké vyhledávání s našeptávačem jako funguje u vyhledávání her. Prostě bys zadal PS, XB, iO... a výběr by se ti zúžil na přijatelný počet. No uvidíme, jestli se s tím bude něco někdy dělat.
Návrh na jedno QoL vylepšení:
Nešlo by u přidávání her udělat nějak lépe výběr platforem? Třeba nechat 6 nejběžnějších a zbytek skrýt pod nějaké rozklikávací "+" tlačítko? Nebo udělat klasické výběrové menu jako máme třeba u žánru?

Současné řešení je docela nepřehledné.
API neexistuje, a obecně pro tyto účely není HLTB příliš přátelské. Ale existují knihovny, které pracují nad jejich html a vytvářejí pro to "API", např:
https://github.com/ckatzorke/howlongtobeat
https://github.com/ScrappyCocco/HowLongToBeat-PythonAPI
Umí to zobrazovat i třeba takovej Augmented Steam, takže možná by se dal kód půjčit i od něj:
https://github.com/IsThereAnyDeal/AugmentedSteam/
Zároveň je třeba řešit mapování DH <-> HLTB, protože hry se dost často jmenují lehce odlišně. Ale to se dá samozřejmě nechat na uživatelích, kteří mohou přidat přímý odkaz na HLTB, a tím se získá mapování.

Obecně ale chápu, jestli se do toho správcům DH moc nechce :-)
Nešlo by rozšířit možnosti vyhledávání trochu? Osobně mi chybí dvě věci.

První je, že bych si rád našel hry vydané pro určitou platformu v daném roce, nicméně když si například zadám hry vydané v roce 2021 pro platformu Stadia, tak mi to neukáže starší hry, které pro jiné platformy vyšly třeba v roce 2020, ale pro Stadiu až v roce 2021. Tzn filtr vyhledávání "Platforma: Stadia" + "Rok vydání: 2021" například nenajde hru Murder by Numbers, i když pro danou platformu v roce 2021 vyšla. Tohle mi přijde dost matoucí a pro vyhledávání na určité platformě to je nepoužitelné prakticky, neb to ignoruje určité hry.

A druhá věc, kterou bych uvítal, je vyfiltrování dané země. Například abych si mohl najít RPG hry pro PS2 s tím, že nebudou obsahovat hry vyvíjené v Japonsku. Takhle to funguje i na csfd třeba. Je tam "Původ obsahující:" a pod tím "...ale neobsahující:".
@samorost (18.02.2022 11:29): Bezvýznamné doplňky ale nejsou hry. Může se to zmínit v popisu, ale na samostatný profil to určitě není. I když budou implementovány herní série, které budou řešit i epizodické hry a rozšíření, tyto minipřídavky tam figurovat nebudou.
Já si zase myslím, že když je to zde především databáze her, měly by zde být zahrnuty o hře veškeré podstatné informace. Což tedy DLC, další rozšíření i třeba zcela bezvýznamné doplňky zcela bez debat jsou. Ať má prostě hráč kompletní přehled, co hra obsahuje a co vše se dá ke hře obstarat. Nikdo ovšem netvrdí, že každý doplněk musí svůj vlastní profil. Vždyť to lze řešit položkou v menu hry, pojmenovanou kupříkladu „Herní rozšíření” a zde může figurovat prostý výčet všech doplňků, případně rozšířený o stručný popis. To by mělo každému bohatě stačit, pokud bude mít uživatel databáze zájem, určitě si už další informace, oč přesně kráčí a kde si dané doplňky případně pořídit, obstará sám. ;c)
@Gordon (18.02.2022 08:42): Příběh je jedním z kritérií pro přidání, takže sem ta rozšíření nejspíše patřit budou. Co tu ale opravdu nechceme jsou DLC, přidávající jen brnění, zbraně, oblečení či nějaké potisky na zbraně a podobné zbytečnosti.
Osobně si myslím, že DLC si tu zaslouží místo i ta malá, pokud mají nějaký příběh, o kterém se dá něco napsat do popisku. Osobně mám v plánu přidat DLC do vermintide, ovšem jsou to map packy, ale s vlastním příběhem, tak si myslím, že sem patří.
@Kwoky (16.02.2022 15:29): Menší DLC tu moc vítaná nejsou (typický příklad brnění pro koně do Oblivionu). I ty dvě nové tratě sem dle mě nepatří, ale občas něco proklouzne. Dobré je, když toho DLC přidává trochu více, než jen pár zbraní/tratí/... Nejlepší je se před přidáním zeptat na konkrétní kusy, abys tvé snažení nepřišlo v vniveč.
@Kwoky (16.02.2022 15:29): Abych pravdu řekl, tak sám nevím. Co jsem v týmu, tak jsem tohle neřešil a sám DLC dost ignoruju, tak mě to ani nenapadlo. Nicméně máme na DH třeba DLC o dvou tratích do Dirtu, což se mi tbh moc nelíbí, ale asi je teda povolená každá blbost. Možná by bylo lepší, kdyby se k tomu vyjádřili nějací starší členové.
Předpokládám, že se to tu už někdy v minulosti řešilo a byla o tom hádka do krve :) Docela rád bych ohodnotil pár DLC, která jsem nedávno hrál. Jaký je oficiální pohled na DLC na DH? Rád bych je tu měl, aby se dala hodnotit (a aby se tam člověk mohl dočíst, že třeba stojí za prd a nemá smysl je kupovat).

@Dipsi (15.02.2022 19:36): Pokud by se v této věci něco podniklo, přimlouvám se za to, aby se dalo ručně měnit datum dohrání. Už se mi párkrát stalo, že jsem se uklikl a pak s tím už nejde nic dělat.
Ahoj.

Mne osobně napadlo (snad si to přečte admin), že by nebylo od věci přidat možnost POČET DOHRÁNÍ. :) ;) Když hru dohraji po několikáté, tak už ji od prvního dohrání mám ohodnocenou, označeno dohrání a dál s tím manipulovat nemohu. Takhle si zahraji X již odehraných her, v seznamu pak budu mít blind spot :D místo toho, abych vysvětloval "proč to vypadá, jako že jsem nic nehrál, ale že jsem hrál opakovaně", tak by bylo dobré mít možnost, ať je opakované dohrání nějak uvedené :) ;)
@Crono (13.02.2022 09:42): Screenshoty se řešily, viz Plánované funkce a rozšíření. Nicméně není to něco, co by mělo velkou podporu. Z mé strany už jen třeba kvůli zmíněnému copyrightu/možným krádežím od autorů na Steamu apod., které sice nikdo nebude řešit, ale z morálnáho hlediska je to něco, co bychom neměli tolerovat. Navíc zbytečná práce pro správce ohledně kontroly kvality a v neposlední řadě i kvůli nutnosti hostovat je, což jsou zbytečné výdaje navíc.

Vydavatelé se tuším taky řešili, ale nevím, jak to dopadlo. Osobně jsem pro, nicméně je to trochu složitější věc, než se zdá, neb spousta her má jiné vydavatele v různých regionech nebo jiného vydavatele pro fyzické a digitální verze. Případně i jiné vydavatele v průběhu let pro různé edice, což by se muselo z hlediska správnosti informací reflektovat. Ve výsledku to je docela velký zásah do rozhraní zas a spousta práce, u které pochybuju, že by ji užvatelé (přidávající) odváděli většinově správně. Spíš by to byla další práce navíc pro správce. (Pro přiblížení: Uživatelé nejsou z velké části schopni respektovat pravidla a přidávat PAL verze coverů ke hrám. Chtít po nich přidávat takové množství PAL vydavatelů je imo dost nereálná představa).

Abandonware je moc neurčitý pojem. Na GOGu třeba neustále vychází staré hry, nicméně do doby, než vyjdou, jsou "abandonware", přitom nějaký vydavatel na něj práva má, jen se rozhodl s ním nic nedělat. Navíc mi přijde, že to slovo mezi hráči evokuje spíš hru, u které se nemusí cítit morálně špatně, když ji zwarezí, viz No One Lives Forever třeba. Nemyslím si, že by se DH k tomuhle měla přiklánět. Nehledě na to, že my nejsme Databáze digitální distribuce, ale Databáze her. Většinu těch her můžeš legálně koupit fyzicky na bazarech stále.

Ale tohle je jen můj pohled, admini ti k tomu možná řeknou víc.
Zdravím panstvo,

Pár návrhov, ak už boli diskutované tak sa ospravedlňujem.

Pri zakladaní hry pridať položku Publisher / Vydavateľ , niekedy sú známejší práve vydavatelia.
Chýbajú mi obrázky z hier, neviem či nie je copyright na obrázky atď.
Pri niektorých starších hrách by bolo optimálne pridať formu hry Abandonware, prípadne distribúcia zamietnutá.
@Jab (09.02.2022 21:20): Jo takhle. Já nic z rozepsaného příspěvku nekopíruji, tak jsem na to nepřišel. Každopádně ty mezery, hlavně ta před zkopírovaným textem, mě štvou víc.
Mám tip na vylepšení místního editoru. Je trochu otravné, jak se do schránky při libovolném vykopírovaném textu přidává prefix DH_CLIPBOARD:. Přitom často jde jen o jedno slovo, název hry, nebo něco podobného. Takže, co kdyby se ten prefix přidával, pouze pokud vybraný text obsahuje nějaké formátování? Protože to je předpokládám ten důvod, proč ten prefix vůbec existuje, kvůli rozeznávání formátování. Ale pokud vykopíruju jen čistý plaintext, např řetězec "Hades" nebo "Mass Effect", tak je úplně zbytečné tam to DH_CLIPBOARD přidávat - plaintext je plaintext, a vloží se vždy stejně, žádné označování není potřeba.

Takže by stačilo přidávat DH_CLIPBOARD pouze u formátovaného textu, a to zároveň odstraní 90% otravných situací, kdy člověk kopíruje jen pár slov. Děkuji, děkuji, děkuji...
@Xeria (07.02.2022 23:17): Pokud někdo ve svém profilu uvede cizí/neověřený email, je to úplně to samé, jako kdyby jej uvedl kdekoli jinde (ať už na DH nebo mimo ni), tzn. nemá smysl to nějak verifikovat.

Co se smazání vlastního účtu týče, případů je tak málo, že se to řeší přímo kontaktováním admina.