Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rise of The Triad: Dark War

64
39 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
21.12.1994 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://3drealms.com/catalog/rise-triad-dar…
V Rise of The Triad se stanete součástí elitního týmu HUNT (High-risk United Nations Taskforce), který se vydává na vzdálený ostrov zlikvidovat šíleného vůdce kultu a zachránit tak miliony lidí.

Rise of The Triad je klasickou FPS, ve které máte na výběr z několika herních postav a z velkého arzenálu zbraní. Až na pistoli a samopal jsou zbraně převážně těžkého kalibru a některé jsou dokonce magické. Lehké zbraně mají neomezenou munici, těžké zbraně hráč po vystřílení nábojů ztrácí.

Použitý engine umožňuje pouze 90 stupňové úhly zdí, takže levely designem mnohdy připomínají Wolfensteina. Ovšem prostředí, ve kterém se hra odehrává, je velmi interaktivní, lze rozstřílet téměř vše ve svém okolí. Levely jsou plné pastí, skákacích plošin a hlavně různorodých nepřátel. Postavy živých protivníků vznikly renderováním videí skutečných designérů a zaměstnanců firmy Apogee, takže můžete vidět např. Toma Halla v podobě hlavního bosse.

Hra vyšla v několika edicích. Sharewarová verze pod názvem The HUNT Begins obsahuje 10 levelů. Základní vydání na disketách zahrnuje 32 úrovní. CD ROM verze (Super Triad), která je nyní dostupná ve formě digitálního downloadu, obsahuje navíc 10 multiplayerových map, generátor náhodných úrovní (RandROTT) a bonusové zvukové efekty, obrázky apod. Vlastníci disketové edice si mohli dokoupit upgrade pod názvem Triad PowerPack.

Později vyšel datadisk s názvem Extreme Rise of the Triad. V roce 2013 došlo k vydání plnohodnotného remaku.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
RoTT je ultrapodivnost, která mě vždy nesmírně přitahovala. Dodnes zcela nechápu, proč vlastně, ale asi jsem podvědomě cítil, že tam kdesi vevnitř je cosi děsně geniálního a je mojí hráčskou povinností na to přijít. Přišel jsem? Vlastně ani netuším. Jisté je snad jen to, že RoTT je pro mě nezapomenutelnou kapitolou herní historie.

A to hlavně pro svoji jedinečnost a velice pokrokový engine. Leveldesign přeplněný různými trampolínami, tajnými zdmi a pastmi nedával smysl ani za mák, ovšem byl zvláště v pozdějších fázích hry velice originální a hlavně zábavný. Zajímavé byly i zbraně, kterým z větší části dominovaly nejrůznější typy raketometů, což se perfektně hodilo k demonstrování nebývalé brutality hry (na čvachtavé zvuky při zásahu a létající oči kolem mě budu s chutí vzpomínat až do smrti).

Je škoda, že na svoji šílenou, těžce stravitelnou originalitu bohužel hra zároveň krutě doplatila a nikdy se nedočkala zaslouženého uznání. Zcela nepochybuji, že připravila půdu pro mnoho známějších titulů, a nebýt ní, možná by ani nemusely vzniknout některé kulty. Kupříkladu Duke Nukem 3D, na němž se ostatně nemálo členů týmu podílelo.

Pro: originalita a vtip, brutalita, ozvučení, engine, zbraně, leveldesign, délka

Proti: určitě by se něco našlo, ale to už zavál čas... :-)

+29+29 / 0
  • PC 75
Připadá mi, že je ROTT taková splácanina všeho možného i nemožného, (což je třeba Serious Sam taky - takže to asi nevadí), ale řekněte - jak spolu souvisí podivní vojáci v kabátech, egyptský symboly života, poletující kulatý plošinky, možnost proměnit se na psa, nebo na samotného Boha (který vydává dost orgastické zvuky), trubky šlehající oheň a hromada dalších podivností?

Tato FPSka kombinuje hromadu věcí a není divná jen dnes, ona byla divná už ve své době. Každopádně nezáleží na tom, jestli je tato hra divná, ale spíše na tom, jestli je dobrá. No, zábavná docela je, celkem mě dokonce i tak chytla, že jsem si říkal "ještě jedna mapa a jdu spát" a nakonec to byly mapy nejméně tři. Vlastně je to taková nenáročná oddechovka...

Nicméně to, že je postavená na enginu Wolfa (lehce upraveného - podle wiki) je na ní místy dost znát. Design některých levelů je prostě nehezký - mapy jsou nepřehledné, chaotické, někdy jim chybí výraznější dominantnější místa a celý level tvoří jen síť menších chodeb. U větších map to začne být dokonce frustrující. Časem jsem také sem tam zakysnul a nevěděl, co dál... Ještě štěstí, že tvůrci nechali možnost zobrazit si mapu. Představa, že by si vzali příklad ze staršího Wolfensteina 3D a nechali by hráče bloudit v obřích labyrintech bez mapy, není moc lákavá...

Dále za zmínku stojí, že autoři hry mají nepochybně smysl pro humor. Jak jsem zmínil výše - lze se proměnit na psa, což mi trochu připomnělo prasátko z Hexena. Ovšem ne libovolně - v některých mapách se nachází kost a po jejím sebrání se místo zbraně objeví čumák. Pes je v podstatě nesmrtelný, projde úzkými chodbami, kam se za normálních okolností dostat nedá a dovede nepřátelé roztrhat na kusy. Někdy se mapách také nachází třeba houbičky (díky čemuž je pak hlavní hrdina chvíli na tripu, halucinuje a ták :-) nebo kuličku, díky které se odráží jako pinballová kulička (podobná věc je i v Carmageddonu). Zde ale humor nekončí - za vtipné také považuji některé zbraně. Např. kouzelná baseballová pálka, co se jmenuje "Excalibat" a dokonce je tu atomovka (i když tak na 95% tím hráč spíše oddělá sebe, než nepřátelé - hlavně v užších chodbách).

Tak jako tak není ROTT úplně špatná hra. Mít trochu lepší a přehlednější design map (především ve třetí epizodě). Kdo má rád Doom a Wolfensteina by neměl vynechat ani toto :)

Pro: Docela chytlavé, sem tam vtipné a ujeté, dost melodická hudba, pejsek :))

Proti: Občas chaotický a frustrující design map, drobné chyby, omezení Wolfenstein enginem (žádná šikmá stěna), někdy mi hra spadla :)

+14+14 / 0
  • PC 65
Hra je to na svou dobu již poměrně zastaralá a přesto tak pokroková. Nemá smysl si nalhávat, že omezeni na 90 stupňové úhly hře neubližuje, ale autoři z toho vybruslili elegantně.

Je obdivuhodné, jak dokázali tvůrci engine Wolfensteina tak upravit. To, že autoři mohli libovolně zvednout strop umožnilo daleko snadnější orientaci v prostoru. Jednotlivé levely se zkrátka daleko více odlišují.

Ohromným kladem je také zničitelnost čehokoliv, krom zdí a odrážečů. Je vidět, že autory jsou lidé, kteří v budoucnu budou stát za jedním z interaktivních vrcholů 3D akčních her - Duke Nukem 3D.

Hodně na mě zapůsobila možnost projít se ve dvou vrstvách. Jak po podlaze, tak i na plošinkách visících ve vzduchu. Je jasné, jak problematické něco takového muselo v roce 1994 být. Stejně tak možnost otáčet se libovolně v prostoru. Nechápu, jak to s enginem Wolfa zvládli, když tohle neuměl ani Doom.

Samotný gameplay je velmi pestrý díky ohromnému množství odrážedel a pastí. Velmi málokdy máte okolo sebe jen holé stěny a nemusíte řešit žádnou vykutálenost.

Systém zbraní mi přišel trošku horší. Tři zbraně mají neomezenou munici, ale nevidím jediný důvod, proč po získání třetí zbraně, samopalu (někdy ve druhém kole), používat ty první dvě. Dále pak sbíráte zbraně s omezenou municí. Ta vám ale moc dlouho nevydrží. Tudíž podobně jako ve Wolfensteinovi nebo v Blakeovi, je to hra, kde 90% času používáte jednu zbraň.

Ty s omezenou municí jsou však luxusní a jejich počet je vskutku velký (kolem devíti plus ještě možnost být bohem a nějaký vlkem či co)

Pro mě je však největším kladem hudba Lee Jacksona. Pokud nemáte averzi na MIDI, tak jenom doporučuji. Neskutečně nabitý soundtrack plný skvělé hybné muziky, která zvedne náladu a v jednom kuse se v ní něco děje.

Nepřátelé mi nepřišli příliš zajímaví, "příběh" je těžké béčko. Obtížnost je někdy docela vysoká ve smyslu: "najdi v jednom rohu jedné místnosti nenápadné šlapátko, které otevře dveře na druhé straně mapy". Měl jsem ale na tohle štěstí a nějakým záhadným způsobem jsem se nikdy nezasekl. Jednotlivé levely jsou někdy překvapivě dlouhé, jejich samotný počet byl však akorát.

Hra jako celek je velmi netradiční. Člověka odpuzuje i přitahuje zároveň. Dneska už je to takřka zapomenutý titul, ve stínu her od ID Software, ale to nic nemění na tom, že ROTT je hodně stylová hra a vyšlapala pěšinku pro pecku všech pecek - Djůka tři dé.
+10+10 / 0
  • PC 60
Tohle je teda dost rozporuplná hra. Zpočátku, když jsem to pustil, my vykanula jediná myšlenka. Tohle asi nedám. Hodně divné a nezáživné střílení. V jednom kuse nějaké divné trampolíny a plošinky. Často dost frustrující design. Postavený na v té době dost překonaném enginu. V pionýrských dobách hraní byl každý rok stáří enginu znatelnější než dnes.

Po pár frustrujících úrovní v prvních dvou epizodách přeci jenom přišlo nějaké zlepšení. Začal jsem oceňovat zajímavé nápady. Křížky se opravdu vyplatí sbírat. Když jich máte dost, hra vás může poslat na místa, které vám dost zjednodušší život. God mód, psí mód. To jsou zajímavé nápady, které hru zpestřují. Mám pocit, jako by se tvůrci sem snažili narvat všechno, co neni v Doomu.

Kolikrát je to ale dost kontraproduktivní. Pasti a překážky jsou dost k vzteku. V kombinaci s nejdebilnější mapkou co jsem kdy viděl a často dost nepřehlednýma úrovněma, je to k dvonásobnýmu vzteku. Co to sakra je!? Pálící kvádry, ohnivé trysky nebo všudypřítomné čepele!? Jen neustálé vyhýbání. To má být zábavné? Všechny úrovně naštěstí nejsou špatné a boje s bossákama jsou super.

Nepřátelé a střílení jsou nuda. Rakety rychle dojdou a to ostatní je pomalé a únavné. Nepřátelé odolní, ale debilní. Asi nejvíc mě bavila epizoda z mnichama. Jako velké plus považuji funkční komunitu a patch co zlepšuje grafiku. Původní je totiž o žaludek. Tenhle engine má svoje velké omezení a bohužel na hratelnosti je to znát. Třeba že zbraň může najednou střílet jen do jednoho objektu. Ze zdejší rozlohou arén to vypadá docela komicky.

Přesto mě hra udržela až do konce. Nějaké své kouzlo to asi má, ale Doom to neni. Ono to vlastně mělo být pokračování Wolfensteina 3D.

Pro: bossové, god mod, dog mod, komunitní patch

Proti: engine, nudné střílení, přehustěné překážky a pasti, zbytečné trampolíny (i když v Doomu nebyli)

+9+9 / 0