Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Apogee Software

USA
Založeno 1987
Vývojářská a vydavatelská společnost Apogee Software byla založena v roce 1987 v Texasu. Proslula zpopularizováním "shareware" modelu distribuce, který uplatnila např. u hry Duke Nukem. Hra se obvykle skládala z epizod, z nichž jedna byla freeware a ostatní bylo možné dokoupit poštou. Po zaregistrování se vám navíc dostalo supportu, případně cheatů. Později se tento model trochu změnil, epizody dané hry se prodávaly samostatně a na každou další měl kupující slevu.

Jednou z prvních úspěšných her Apogee Software byl Kingdom of Kroz (1987) Scotta Millera s grafikou složenou ze samých ASCII znaků. Společnost kromě vývoje rovněž publikovala řadu her, z nichž nejznámější byly Commander Keen Episode 1: Marooned on Mars a Wolfenstein 3D od id Software.

V roce 1994 zrealizovalo Apogee částečně svůj záměr mít divizi pro každý žánr vyvíjených her, a tak vznikla divize 3D Realms (pro 3D hry) a Pinball Wizards (pinball, jediná vydaná hra Balls of Steel, r.1997). Plošinovky v té době již ustupovaly do pozadí, a stěžejním vývojářským labelem se pro Apogee stalo 3D Realms, jehož první hrou byl Terminal Velocity (1994) a o dva roky později Duke Nukem 3D. Pod jménem Apogee Software byl poslední vyvinutou hrou Stargunner (1996). Všechny ostatní projekty již byly ve 3D, tudíž spadají pod značku/divizi 3D Realms.

V červnu 2008 společnost Apogee Software oznámila, že obnoví značku Apogee Software ve hrách pro mobilní zařízení.

Nejlépe hodnocené hry