Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Secret Agent

01.02.1992
75
44 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hlavním hrdinou této plošinovky od Apogee Software je tajný agent 006 jedné vládní organizace, která chrání zájmy demokratické společnosti a snaží se tak udržet mír a potlačit terorismus. Zmiňovaní teroristé se však přes všechny snahy vládní organizace dostali k plánům tajné zbraně, které musí náš hrdina získat zpět.

Hra je klasickou 2D plošinovkou, podobně jako například Duke Nukem. Tajný agent je vysazen na ostrově, který funguje jako mapa, či přehled jednotlivých levelů. Každý domeček, do kterého vejdete, je jeden level. Po jeho splnění se tak otevírá další přístup do jiných levelů. Každé kolo je plné nepřátel, od vojáků po různé mechanické potvory. Cestou sbíráte různobarevné klíče k příslušným dveřím, různé předměty, nebo písmena S, P a Y, které zapíší do tabulky skóre více bodů najednou. Na počátku vlastníte pouze pět nábojů do pistole, postupně lze nějaké náboje najít, ale je jich tak akorát na splnění levelu. Cílem každého kola je získání diskety, kterou dáte do počítače (odstraní překážku), dále zničení radaru a nakonec nalezení dynamitu, který otevře východové dveře.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Jedna z mnoha plošinovek, které Apogee v době své slávy sekalo jak Baťa cvičky, mi zpočátku velmi sedla. Obtížnost spíše lehčí, levely dlouhé tak akorát, aby člověka nefrustrovala smrt kousek před koncem a k tomu všemu roztomilá grafika scifi prostředí.

Jakmile se člověk seznámí se všemi typy nepřátel a pastí během prvních úrovní, přestane umírat na každém kroku a kolikrát se mu povede zvládnout několik levelu po sobě bez zaváhání a opakování. Zaujaly mě také některé drobnosti, jako např. menší počet bodů poté, co hrobeček nepřítel jen tak "neseberete", nýbrž jej rozstřílíte :)

Bohužel, když jsem dohrál první misi (cca 15 levelů?), v "outru" autoři lákali na další mise (v podobě shareware), kde prý budou noví nepřátelé, nové pasti atd. Ovšem nic z toho se nekonalo ani v druhé ani ve třetí poslední misi. Škoda, protože jinak bych šel s hodnocením mnohem výše.

Přesto bych Secret Agenty s klidným svědomím doporučil všem, kteří chtějí ochutnat "nějakou tu hopsačku" od Apogee a která nemusí být hned hardcore.

Pro: Menší obtížnost, levely tak akorát dlouhé

Proti: Druhá i třetí mise bez inovace

+31
  • PC 75
V případě Secret Agenta jsem se v dávných dobách DOSu dostal pouze k shareware verzi obsahující první epizodu. Teprve po asi 25 letech mohu říci, že jsme hru dohrál. Ve hře musíte jako tajný agent 006 bojovat proti terorismu ve třech epizodách, každá po šestnácti úrovních. To je sice slušná porce obsahu, ale Secret Agent je na dobu vzniku spíše lehčí plošinovkou. Úrovně jsou většinou krátké. Jde o základny teroristů, v každé je nutné zničit komunikaci a dynamitem se dostat přes zablokované únikové dveře. V tom samozřejmě brání řada nepřátel, pastí a zamčených různobarevných dveří. Epizody se od sebe moc neliší a nedočkáme se ani nových protivníků. Největším zklamáním jsou finální úrovně, ve kterých se nejen nedočkáme bosse, ale dokonce patří mezi ty jednodušší. Zajímavým prvkem je bodování za ničení nepřátel. Body jsou nejen za jejich zničení, ale u některých druhů i za sebrání jejich pomníčku. Ten je ovšem možné zničit, což přinese mnohem méně bodů. Další bonus lze získat za kompletaci písmen S-P-Y.

Design úrovní je ve většině případů povedený a hrají se dobře. V několika případech se bohužel dá dostat do fáze, ze které již nelze úroveň dokončit. To byla nejčastější příčina opakování. Většina dalších neúspěchů byla úmrtí z nepozornosti. Například seskočím na nižší plošinku a během plánování dalšího postupu se vysune bodák... Pokud je hráč pozorný a předem si prohlídne cestu, není problém úrovní projít na první pokus. V každé lze obdržet dvě poškození, takže je k dispozici slušný prostor pro chyby. Asi polovinu úrovní jsem nakonec dokončil s plným zdravým a díky tomu i bodovým bonusem. Průchod některými úrovněmi zpestřují power-upy. Většinou jde o pozitivní bonus zrychlující střelbu nebo zvyšující rychlost, ale přítomny jsou i nepříjemnosti typu zpomalení nebo obrácení funkce kláves.

Engine je stejný jako u Crystal Caves a grafika je opravdu dost podobná. Zvuky ve hře jsou, více se o nich říct nedá. V současnosti prodávané verze využívají DosBox a běží bez problémů. Potěší i řada vtípků, od jména hlavní postavy, přes názvy epizod až po jména v tabulce nejvyšších skóre. Hra je příjemným zážitkem i dnes a díky nižší obtížnosti si ji může užít kdokoli, ale lepší volbou je věrný letos vydaný HD remaster.
+20
  • PC 80
Z mého pohledu ještě zábavnější než COMMANDER KEEN 4, další to počin firmy Apogee. Jasně si vybavuji, že i tato hra byla “součástí“ našeho prvního pc... Popravdě v té době mě vůbec nezajímalo, co je nutné k běhu počítače, nějaký operační systém, ram, XMS, EMS a mnoho dalšího, hlavně, že se na černobílém monitoru vyskytovala položka AGENT a v ní agent.exe. Po té už stačilo stisknout enter a chrochtal jsem blahem při zvuku vyluzovanému pc speakerem (tá tů ta ta tu).

Koncept hry se mnoho neliší od právě zmiňovaného Keena, také zde je mapa “domečkových“ levelů, do kterých můžete vlézt a splnit v nich úkol - většinou se prohopsat až na konec. Během skákání bylo nutné sbírat různé předměty (tu a tam sloužící k dalšímu postupu, jinak bodově ohodnoceny), tak jako to bylo běžné v jiných plošinovkách. Také ovládání je klasické a typické: ALT + CTRL + MEZERNÍK.

Oproti Keenu pracuje AGENT s lépe uchopitelným prostředím špionážního světa, s čímž souvisí i známé předměty, rozeseté po úrovních. Také protivníci byli (pro technicky založené dítě) přijatelněji ztvárnění a jedním z nejvtipnějších prvků bylo vytvoření hrobečku po usmrceném protivníkovi a následné získání bodů z jeho náhrobku.

Co se týče grafiky i tady to byl poměrně šok po přechodu na barvu a i tady je použito zbytečně mnoho barevného odstínu pro snad každou věc ve hře. Když bych se měl potom bavit o zvuku, ještě dnes bych si ze svých mozkových závitů vydoloval vzpomínku na “libozvučně“ chrčící a kvákající pc speaker. Jinak ale výborná hratelnost i zábava.

Pro: nostalgie, hratelnost

Proti: pro mě příliš barevné

+18
  • PC 70
Nějak mě ty staré arkády chytly a tak jsem se pustil do něčeho podobného jako Duke Nukem. Vzpomněl jsem si na Secret Agenta, což byla odpověď Apogee na Commandera Keena. Secret Agent byl tuším úplně první hrou, kterou jsem měl na svém prvním PC 486, pochopitelně pouze v shareware verzi - čili jen první epizoda.

Secret Agent graficky nezestárl zrovna dobře, grafika je primitivní až běda, dá se říct že na podobné úrovni jako první Duke Nukem. I tady ovládáte titěrnou postavičku, bojujete s titěrnými nepřáteli a k poslechu Vám hraje PC speaker. V příběhu hrajete za agenta 006, který se vydává na tři ostrovy získat ukradené nákresy smrticího laseru, který ukradl Doktor No Body. Pobavilo mě high score, ve kterém jsou uvedeni samí známí agenti či poldové.

Hratelnost je pohodová. Stejně jako v Dukovi je tu bludiště, ve kterém skáčete, střílíte po nepřátelích a sbíráte věci k postupu dál. V tomto případě jsou to tři klíče. Kromě nich musíte v každém kole zlikvidovat satelit, najít disketu a u počítače vypnout lasery a najít dynamit a odpálit s ním exit. Hru tvoří tři epizody a podobně jako v Keenovi tu máte malou mapku ostrova, po které chodíte a víceméně svobodně si vybíráte do kterého domečku zavítáte, každý domeček tvoří jedno kolo. Celkem těch kol je 3*15+1 finálové, tedy solidních 48 kol.

Jak jsem říkal, hratelnost je v pohodě. Jednotlivá kola nejsou moc velká, nepřátelé se dají zlikvidovat bez zbytečných ztrát (pokud se soustředíte), skoky nejsou zas tak obtížné, ovládání funguje bezchybně. Ano, máte jen tři články energie bez možnosti doplnění a pokud zařvete, jedete znova, ale žádné frustrující, 20* opakované pasáže se nekonaly a já se celkem slušně bavil hladkým průchodem hrou. Na druhou stranu 48* děláte v kolech to stejné, navíc prostředí se příliš nemění, takže je to celkem repetivní. Problémem je i omezený počet nábojů zejména v počátcích epizody, než si nasyslíte zásoby. Zaujalo mě, že jde snad o první arkádu (a možná vůbec první akční hru), kde se nevyskytují žádní bossové.

Každopádně Secret Agent není sice hlavně graficky žádný zázrak, ale svůj účel pohodové oddechovky na noční nespavost splnil dokonale.
+18
  • PC 70
Secret Agent je prakticky klonem podobně založené Apogee plošinovky Commander Keen s primitivní grafikou. Pokud se dostanete k plné verzi, čekají Vás 3 ostrovní mapy, na kterých se v 16-ti koly ( domečky ) na každé z nich musíte prokousat přes protivníky v podobě z masa a kostí, robotických nosorožců, kyborgů nebo zařízení ohrožující 3 životy chrabrého agenta svými smrtícími paprsky.

Aby toho nebylo málo, v cestě stojí I různé další nástrahy v podobě mizejících a znovu se objevujících bodců, zařízení odpalující rakety, nášlapné miny ( asi ), ostny a dokonce hladoví zubounci ve vodních přikopech. V přůběhu jednotlivého levelu musíte najít barevné kliče, odemykající další místnosti, kde se většinou nachází další nezbytné předměty pro dokončení daného kola – disketa k deaktivaci laserového pole, likvidace hlavní paraboly, rentgenové brýle k odhalení skrýtých můstků a konečně nálož k odpálení únikových dvěří.

Staré arkády měly prostě svoje kouzlo, u této naštěstí nehrozilo, že bych někde dlouze opakoval levely nekonečným procházením a některé z nich jsem  prošel na první dobrou – suma sumarum solidní, jednoduchá záležitost a další odškrtnutý kousek – 70 %
+15