Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

El Matador

67
98 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
08.09.2006 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.elmatador.net/
Hrajete za zvláštního agenta protidrogové jednotky DEA, Victora Corbetta, který je vyslán na pomoc místní policii v Kolumbii, jíž se nedaří zničit drogovou mafii ovládající takřka celou zemi. Bohužel kromě drogových bossů a jejich poskoků musí Victor nakonec k jeho velkému překvapení bojovat i se zrádci v samotných policejních složkách, kteří jsou do tohoto špinavého obchodu zapleteni.

El Matador je česká akční TPS střílečka, jejíž herní náplň je vesměs téměř stejná. Jedná se především o čistě lineární akci sázící na efektivní přestřelky, kterým dopomáhá výběr velkého množství zbraní od granátu po rotačák. Občas dostanete na výpomoc speciální jednotky, které ale většinou slouží jako volavky a střelecky vám váš postup ve hře znatelně neusnadní. Hra je stylem podobná Maxi Paynovi, od kterého si vypůjčila efektní bullet-time pomáhající v tuhých přestřelkách (lze zpomalit i skok). Hrací doba se pohybuje okolo 5 hodin.



Poslední diskuzní příspěvek

Walome: No tak "samo" to nešlo, ale je po něm. Naběhl jsem tam, zapnul zpomalení času a pral mu to do palice. Když mně zpomalení vypršelo,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Hrát tuhle hru v době vydání, asi si řeknu: "Nic moc." Nicméně dnes, v roce 2016, to byl příjemný exkurz do doby, kdy hry nepotřebovaly blikající dveře, nevysvětlovaly hráči co má dělat a nechali ho, aby si se hrou poradil jak nejlépe dokáže.

Nicméně nejedná se o žádný zázrak. Máme tu naprosto příšerného hlavního hrdinu, jehož macho povahu dokresluje Martin Stránský (Dr. House), který nejde pro přihlouplou hlášku daleko. Máme to jakože nějaký příběh, který je bohužel popsaný už v anotaci a máme tu naprosto strašlivou muziku.

ALE akce je dobrá. Není dokonalá, ale je dobrá. Nepřátelé mají takřka 100% mušku, takže zapomeňte na bezstarostné pobíhání mezi kulkami. Nedá se ani moc krýt, protože kamera vykukuje zpoza vašeho ramene trochu podivně a některé úhly jsou pro vás smrtící. Takže zbývá přebíhání od překážky k překážce, časté krčení a úskoky, které známe z Maxe Paynea.

Největší dominantou je level design. Něco tak hezkého a účelného zároveň jsem dlouho neviděl. Hra vás ani na chvíli nenechá na pochybách kam máte jít, ale prostředí působí přirozeně a funkčně. Často se také střídá, máme tu night club, tovární budovy, džungle, prostě taková klasika, ale díky krátkým misím a častému střídání se nebudete nudit.

El Matador je hra, kterou klidně můžete minout. Ale komu se stýská po starých dobrých časech, kdy bylo třeba sebrat lékárničku, abyste se vyléčili a kdy na vás nic neblikalo a nikam vás nevedla šipka, může zkusit právě tohle.

#Herní výzva 2016 - bod č. 9

Pro: level design; akce; směšný příběh, který může fungovat jako parodie; fajn exkurz do minulosti

Proti: hudba (až směšně hrozná, navíc pořád stejná); příliš mnoho neužitečných zbraní; nepřátelé by mohli mít méně přesnou mušku

+27+27 / 0
  • PC 80
Hra je čistokrevná střílečka, kde si příliš neodpočinete, což u takového žánru považuji za výhodu. Hra má velmi slušnou grafiku, občas mi vadilo, že pokud stojíte těsně u zdi se samopalem, jeho přední část vám zdí projde, ale to se občas u her stává.

Za povedený považuji český dabing, s Garretem souhlasím v nepříliš povedené doprovodné hudbě, která se k tak akční hře nehodí a nevystihuje tak bojovnou atmosféru.

Co se týká děje, váš policista s velkým arzenálem zbraní likviduje drogové narkobarony a jejich čeládku a k tomu všemu nakonec musí čelit zradě ve vlastních řadách, což na mě působí poměrně realisticky a bez velkého přehánění.

Výběr zbraní je velice slušný, na závěrečné bosse jednotlivých kapitol je zapotřebí zbraně těžšího kalibru, přestože to jsou v podstatě stejní protivníci jako jiní a tam už tak realisticky nepůsobí, ale v takových hrách je to z hlediska obtížnosti nutností.

Co do obtížnosti se někdy člověk u hry zapotí až běda, znám mnoho lidí, kteří se nechali odradit ihned v 1. kapitole, kdy úvodní zásah policejních jednotek je velice akční a pro začátek náležitě složitý.

Hře bych vyčetl krátkou herní dobu, mně osobně se hra líbila, takže bych byl vděčný za dvojnásobný počet kapitol, popř. klidně i za druhý díl. Věřím, že zkušenější hráče hra tolik neoslní, já však jsem v trochu jiné kategorii, a proto jsem byl spokojen a rád se ke hře dodnes vracím.

Pro: velmi slušná grafika, akčnost, velký výběr zbraní, reálnost příběhu, kvalita českého dabingu

Proti: občasné grafické chyby, krátká herní doba

+21+21 / 0
  • PC 60
Jsou hry, ke kterým se rád vracím a zahraji si je vícekrát a jsou hry, u nichž můj zájem o ně dosti skomírá ihned po jejich dohrání a slouží mi převážně jen k odreagování. El Matador určitě patří do té druhé skupiny.

V této klasické střílečce jsem byl vhozen přímo do akce, kterou nestřídalo nic jiného než další akce, tentokrát ale na druhém konci světa. Nejprve musím zabít drogového dealera, potom výrobce drog a když zabiju i člověka, který to celé financuje, tak už opravdu bude celý drogový kartel zlikvidován. A ejhle, ještě jeden zbývá. Nakonec, aby toho nebylo málo, dojde ke zradě ve vlastních řadách, takže radši zabiju i zrádce. To by byl ve zkratce popsán příběh.

Jak již bylo řečeno, El Matador si z Maxe Payna vypůjčil zpomalení času, jehož využití je ale kvůli dokonale přesné střelbě nepřátel pramalé. V některých misích se mi snažili pomáhat kolegové od policie, ale spíše se mi pletli pod nohy a vyháněli mě z mých úkrytů, takže bych se bez nich určitě obešel.

O hudbě již také bylo napsáno mnohé a i já se přikláním na stranu těch, kteří by uvítali příhodnější a variabilnější hudební doprovod. Přece jen poslouchat pořád dokola to samé není ono. Herní doba sice byla kratší, ale zde to bylo spíše přínosem, přičemž otevřený konec je příslibem do budoucna.

Pro: kvalitní odreagování, český dabing, herní doba

Proti: hudba, příběh, přesná střelba nepřátel

+16+16 / 0
  • PC 75
Příjemně odpočinková a nenáročná střílečka, která neurazí. Tak bych jednou větou komentoval tuhle hru. Při bližším pohledu se ale samozřejmě dá říct i něco víc.

Hru jsem hrál s českým dabingem a ke konci už mě to hrozně otravovalo. Nepřátelé totiž používají čtyři nebo pět hlášek pořád dokola. Ale jinak mi dabing nevadil. A nevadila mi ani ta hudba, která je zde na DB hodně kritizovaná. Prostě si jí ztlumím na minimum a je to. Ostatní zvuky ve hře se mi líbily, to je myslím dobře udělané.

Grafika není z nejlepších, tam by se dalo lecos dohnat. Příjemné bylo, že se tu přecházelo z jednoho prostředí do druhého a člověk se tak nemusel pohybovat stále ve stejných interiérech nebo exteriérech. To mě ničilo třeba u FEARu.

Co mně u téhle hry hodně vadí, je AI nepřátel. Než člověk zjistil, kde je ten zmetek schovanej, tak dostal pár zásahů a všichni nepřátelé navíc střílí dost přesně. Jsou někde schovaní, ani nemůžou vědět, co dělám já, vykouknou a v tu samou chvíli dostanu zásah. To by mě čert vzal! Jak to dělají? A ten závěrečný boss, pan kapitán, ten to dovedl k dokonalosti. Uměl házet granáty o dvě patra níž, než stál, zřejmě odrazem od nějakých předmětů. Zřejmě kulečníkový přeborník.

Ale jak říkám, jestli si někdo chce dobře zastřílet, tak doporučuju, na to je El Matador dobrý.

Pro: střílení, prostředí, na střílečku celkem slušný příběh

Proti: grafika, téměř dokonalá muška nepřátel

+15+15 / 0
  • PC 85
El Matadora jsem hrál někdy v době vydání a dost se mi líbil. Nedávno jsem si ho koupil v ABC za krásnou cenu 49 Kč, ale nějak se mi do něj nechtělo, neboť jsem se bál, že už nebude takový, jak si ho pamatuju. Tomu dopomáhaly í veskrze nízká hodnocení zde na DH. A obával jsem se zbytečně…

Příběh Matadora sice za moc nestojí, ale po hratelnostní stránce je to hra výborná. Levely jsou slušně nadesignované a skvěle graficky provedené. Důvod, proč mě tato hra bavila je právě v technických vychytávkách. Kulky se krásně odráží. Pokud zasáhnu nepřítele poblíž zdi, tak všude vystříkne krev, která je opravdu špičkově provedena. Po lokacích se válí různé sudy a jejich výbuchy taktéž vypadají moc pěkně. Další kapitolou je fyzika skla - sice tu nejsou žádné PhysX efekty, ale animace rozstřelení okna/výkladní skříně je hodně efektní. Možná to zní divně, ale právě tyto vychytávky na mě působí vždy velmi pozitivně a v El Matadoru je tohle všechno namixováno špičkově.

Ale abych jen nechválil. Grafika je sice moc hezká, ale docela zabugovaná. Občas někde poblikávají textury, u jedné kapitoly mi dokonce po loadnutí hry zmizela vždy část textur a proto bylo vhodné dát ji na jeden zátah, což není žádná sranda. Nepřátelé jsou až nerealisticky přesní a proto je obtížnost hry trochu vyšší. Stejně ale nechápu některé hráče, které hře vytýkají „přemrštěnou obtížnost“. Dle mého názoru je El Matador (na střední) o něco lehčí než Max Payne. A proč zmiňuju právě Maxe? Protože Matador má s touto hrou mnoho společného, skoro by se dalo říci, že jde o kopii. Počínaje skoro stejným HUDem, konče bullettimem. Ten jsem bohužel moc nevyužil, protože nepřátelé byli velmi přesní a přes to, že jsem byl v BT režimu. Pokud bych se měl vrátit k technické stránce, tak bych vyčetl v temnějších místnostech podivné barevné kostičky na zdech, ale netuším, jestli je to chyba u mé karty (hrál jsem na postarší záložní GF 6600 Turbo) nebo chyba hry. Pamatuju si ale, že když jsem Matadora hrál naposled (shodou okolností na předchozím PC s GF 6600 GT), bylo to tam taky. Dalším záporem je prolínaní zbraní s okolím a podivné pohyby hlavního hrdiny – nechápu proč je při skrčení pohyb stejně rychlý jako při běhu. Poslední věcí je dabing. Ten se mi také moc nelíbil. Za prvé se nepovedla synchronizace hlasu a animace. Za druhé dabing samotný je podivný. Nechápu proč DEA („dý-í-ej“) dabéři čtou jako „dea“. Nikdy jsem v češtině tuto výslovnost neslyšel (můžu se mýlit) a nechápu, proč to není přeloženo třeba jako „protidrogový“ anebo něco v tom smyslu.

Verdikt: Z mého komentáře možná opět vyzní, že jde o špatnou hru. Nene. El Matador je budget a taky by se jako budget měl brát. Hrál se mi velmi příjemně a docela je škoda, že konec přišel tak náhle (3-4 hodinky?). Jako protest proti nízkému průměrnému hodnocení jí dám o 5% více, než bych ji udělil původně. 85%

Pro: vyvážená hratelnost, pěkná grafika a variabilní prostředí, AI se výborně kryje a reaguje, efektní výbuchy a fyzika

Proti: délka hry, pár drobných technických nedostatků, AI je dokonale přesná, některé animace, cutscény a dabing, hudba pro masochisty (já ji musel po 5 minutách vypnout)

+13+13 / 0