Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

22.11.2006
28.11.2006
26.06.2007
12.11.2015
kompatibilní
74
91 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Jak už název napovídá, nový Rainbow Six se odehrává valnou část ve městě neomezených možností - ve Vegas. Pravda, hned úvod hry vás zavede do Mexika, ale proč a za jakým účelem následuje cesta do Vegas budete muset odhalit sami. A že půjde o terorismus největšího kalibru je jasné, co by to bylo za hru z univerza Toma Clancyho, kdyby někde nehrozila alespoň nějaká ta jaderná katastrofa.

Většinu hry vás budou doprovázet tři členové ze speciální jednotky, kteří vám budou ve většině případech hned po ruce a jaké jim dáte rozkazy je jen na vás. Ještě by bylo dobré zmínit, že před samotnou misí si můžete, byť s omezenými možnostmi, vybrat vybavení, které vám alespoň na většinu mise musí vydržet.


Poslední diskuzní příspěvek

Doom: Pěkný komentář, ale na jakou obtížnost jsi to hrál? Normal nebo realistic? Mně se to na normal zdá jednoduché, ale ty checkpointy jsou místy od sebe trochu dál, tak když jsem něco posral těsně před dalším checkpointem, tak mi to náladu nezvedlo.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
V předchozím díle Rainbow 6 jsme se v kooperačním multiplayeru docela vyřádili, šli jsme dokonce do obou datadisků. Nyní, když jsem zjistil, že ve Vegas jde hrát přímo celá kampaň kooperačně, dali jsme do kupy starej team (3) a vyrazili do akce i společně a tak jsem měl možnost projet si hru v podstatě své 2x (SP, MP):

Prostředí není vyloženě špatný, ale kasín a blikajících výherních automatů jsem měl ke konci už plný zuby, jiný levely to ale naštěstí dostatečně vynahrazujou. Grafika je ale jaksi zbytečně rozmázlá a přebarvená až působí uměle. Zamrzí taky dost lineární levely, kde málo kdy jde vybrat více než jedinou cestu kupředu.

Příběh Toma Clancyho mě jako vždy nechal naprosto chladným, nemám tento styl (američtí ultrahrdinové ve speciálních jednotkách zachraňující svět před teroristama) v lásce. Nicméně jakožto zásobárna nepřátel to funguje dobře. Těch je však bohužel na můj vkus přespříliš a taktická akce se tak stává příliš hektickou. Jinak průběh bojů má svůj říz (tříštící se sklo se povedlo) a zbraně jsou zpracovány výborně, věrně - radost střílet (G3jka!).

Velení vašim dvěma svěřencům v SP je udělán tak, aby i sebevětší idiot neměl problém s ovládáním. Ke komandování tak stačí v podstatě jedno tlačítko, akorát občasnej výběr se musí potvrdit jiným. K vyvynutí nějaké hlubší taktiky tak člověk, myslím si, nemá dostatek prostředků – třeba možnost přikázat teamu hodit granát nebo je rozdělit mi tam vyloženě scházela.

Co můj obdiv stoprocentně taky nezíská, je novej systém krytí – ono to vypadá fakt cool, to je pravda, ale je to hrozná výhoda (možnost pozorovat nepřátele v pohodlí krytu a tak lokalizovat jejich pozice) nemluvě jevu, kdy mířím optikou z jiného místa, než ze kterého výstřel nakonec padne což může činit potíže v trajektorii střely. Bohužel je tato novinka pro postup nezbytná a nepoužívat ji nejspíš v singlu ani nejde. Především proto, že autoři nezařadili zaběhlou možnost vyklánění se zpoza rohů. Škoda.

Obtížnost (realistic) je skutečně místy tuhá. Naštěstí je team prakticky nesmrtelnej a tak jich není potřeba šetřit a místo parťáků mi ti dva panáci sloužili spíš jako kanárci, kteří měli na svou vlastní kůži vyzkoušet, zdali sem někoho nepřehlídnul. Tak se hra až na 3-4 místa dala projet bez zbytečnejch opakování daných částí.

Co musím ještě na závěr extrémně pohanit, je nefungující (ve většině tmavých prostor) noční vidění a odpornej HUD:
Ten je tvořen jakýmsi průsvitným čtvercem, kterej ruší od hry a jehož význam jsem naprosto nepobral. Stejně tak blikající nápis AMMO LOW přímo veprotřed obrazovky si autoři mohli odpustit. Především pak, zobrazuje-li se toto varování už v době, kdy mám v zásobníku stále 10/30 nábojů, což při poloautomatu často stačí na stejnej počet nepřátel.

Posledním pro mě naprosto nepochopitelnym failem je absence velení v kooperačním multiplayeru – nejspíš autoři počítali s tím, že hráči budou používat přímou komunikaci, nicméně nějaká nabídka a podpora pouze jednoho velitele by se sem rozhodně šikla.

V celku, ačkoli jsem dost nadával se jedná o poměrně příjemně odsejpající akci, která sice ničím až tak neohromí, ale je zábava ji hrát. No a možnost hrát kooperačně kampaň se na celkovém ohodnocení taky musí projevit:

75%

Pro: Zpracování střelby a zbraní, kooperace

Proti: Systém krytí, HUD, málo taktických možností, linearita

+14
  • PC 60
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas je přesně hra z takového toho období, kdy se začaly na PC objevovat konzolové porty. Ošklivý HUD, divná rozplizlá grafika a všechno strašně zjednodušené. K tomu slabá optimalizace, nepohodlné ovládání, osekané nevzhledné menu apod. Zatímco v současnosti je situace už mnohem lepší, Vegas je přesně esencí toho, co lidi na konzolových portech nemají rádi.

Rainbox Six: Vegas je moje první setkání s touto sérií a ačkoli jsem čekal více taktickou hru, dostal jsem spíše akční střílečku s taktickými prvky. To mi nijak zvlášť nevadí, hra aspoň hezky odsýpá. Samotný základ hratelnosti je v pohodě. Přestřelky jsou dobré, intenzivní a vzhledem k nízké výdrži hráče místy poměrně tuhé a to i na normal obtížnost. S hrou mám ale určité problémy, které mi bránily se do ní více ponořit.

Za prvé level design. Ten je nenápaditý až běda. První a poslední mise jsou fajn, ale ten prostředek ve Vegas je už po dvou misích otravný. Neustálé čištění stále stejných kasín a přilehlých skladišť velmi rychle omrzí. Grafika je stylizovaná do červených a šedých barev a tahle paleta začne hodně brzy nudit. Vizuál kazí i přemíra různých blurů a bloomů. Při zásahu se navíc obraz celý rozkostičkuje, což na vzhledu nijak nepřidává. Vypadá to hnusně.

Druhou výtkou je AI. Že je AI protivníků stupidní, to mi nevadilo, ale retardovaný spojenecký tým už hře neodpustím. Jejich reakce jsou někdy strašně pomalé a občas nejsou schopní ani vyčistit menší místnost, aniž by se nenechali rozstřílet. Jejich reakce na rozkazy jsou taky dost pofidérní a hráč se na ně prostě nemůže spolehnout. Po celou dobu hraní jsem měl spíše pocit, že se, více než o spolubojovníky, starám o malé děti.

Poslední výtkou je systém krytí. Cover-based střílečky mám rád, ale v téhle formě už zas tak moc ne. Ačkoli je Vegas FPS, bez využívání krycího systému (který hru přepne do third person pohledu) je hra prakticky nehratelná, což je v mých očích naprosto zásadní chyba. Krytí navíc není úplně odladěné, celý ten systém je dost prkenný a kdyby mě hra do něj netlačila, nejspíš bych ho využíval jen minimálně. No a nepoužitelné noční vidění a termovizi radši ani komentovat nebudu.

Abych to shrnul. I přes výše zmíněnou kritiku je Rainbox Six: Vegas obstojná akce. Celkovým zpracováním na mě však působí spíše jako trochu lepší budgetovka někde z Ruska, než jako tříáčkový titul od Ubisoftu.

Pro: zábavné přestřelky, svižná hratelnost, spojení akční střílečky a taktické akce se tu docela povedlo

Proti: slabý leveldesign, nijaký příběh, stereotyp, hrozivý voiceacting, krycí systém, hloupá AI, místy grafika, useklý konec

+12
  • PC 80
Pro mě jednoznačně překvapení roku 2006. Předchozí díly neznám, takže jsem hru nehodnotil jako pokračování série. Je to tak akorát mezi arkádou a realistickou akcí. Komandování týmů je velmi jednoduché a intuitivní. AI se mi zdá velmi dobrá => když jsem se díval jak spolubojovníci čistí místnost, vypadalo to hodně realisticky. Hardwarová náročnost je docela nízká (protože Unreal Engine 3). Co se mi zdálo naopak velké, byla obtížnost některých pasáží, které jsem si musel dokonce několikrát opakovat. Celkově je tato hra velmi povedená.

Pro: krytí, zbraně, semtam překrásná grafika, Vegas

Proti: obtížnost

+11
  • PC 75
Pokud bych mel Vegas hodnotit jako novou hru nedopadla vubec spatne...system kryti mi vyhovoval(ac drzet v krytu porad PTM to bylo hodne spatny,proste maj se este co ucit od GoW) . Ovsem kdyz prihlednu k vybornemu dilu Raven Shield tak v tomto srovnani nedopadne moc dobre. Ovladani se strasne zjednodusilo uz neni tolik moznosti,zmizela takticka mapa. Uz se nedali vybirat/vyzbrojit clenove tymu, proste tady jede Logan za Logana a stara se jen o sebe. Je to strasne tuneloidni - vetsinou jen dvoje dvere(jedna pro Logana zbyle pro tym pouze jeden po 2 typcich). V Ravenu byla zkratka tovarna/dum a di si kama chces. Navic tam se chcipalo hodne casto,stacilo udelat jednu chybu a byl konec.Zato ve Vegas mi obcas kuci prisli jako Ramba poslat na vycisteni a hned to bylo,obcas AI byla nesmrtelna(mel sem sniperku 3x do hlavy a nic), ale vetsinou to bylo tak jak melo.Trochu nevyvazena obtiznost...nektere casti byly jednoduche, nektere zapeklite a k proklinani tomu prizpivaly save cekpointy(vzhledom k tomu,ze hra mi porad padala tak sem mel nervy v kyblu) a ten konec sem cekal tuzsi, jenze nebyl. Velice se mi libilo slanovani po stenach, ikdyz dobivani pozic bylo tezkopadne, kor to slaneni primo znamenalo rychlou smrt:). Ale zavesit se hlavou vzhuru nepratele kosit Desertem a tym poslat sesplhat z druhe steny budovy to bylo nezapomenutelne. Trosku se obavam V2 pac to musi byt to same, no uvidim. Grafika sporadicka moc bluru a nekdy byla az oskliva, znam lepsi....do Pro/Proti nebudu zahrnovat srovnani se serii RS.76%

Pro: system kryti,nove prvky,zbrane a jejich ovladani,ovladani tymu

Proti: AI,obtiznost,

+10
  • PC 70
No tak na tohle jsem byl hoodně zvědavej a koukal na to hooodně skrz prsty.Nejsem naštěstí odkojen sérií R6,to byhc to nehrál vůbec.Raven Shield jsem pochopitelně hrál a ještě jeden díl na PSX(navím jak se jmenoval)Trochu mi dělalo na začátku ovládání,protože jsem se snažil vykukovat pomocí výklonů(jak jinak),ale ty tam nejsou,místo toho je tzv. "systém krytí" toliko oblíbený na konzolích.Upřímně já si ho neoblíbil,prostě jsem si na něj musel zvyknout.Taktické prvky se nevytratily úplně,leč byli značně zjednodušeny(škoda).Takže většinou místnost má 3 vchody,k jednomu postavíte své lidi(2 vojáky,které ovládáte),ke druhýmu já,špiznu místnost "snakekamerou" pode dveřmi,udělím rozkazy a hrrrr za nějakej kryt.Pak už jen vykukovat a střílet.I na nejtěžší obtížnost je hra v celku jednoduchá.Je to opravdu odpočinková hra,příběh=0.Konzolové zjednodušení je tu do očí bijící.Hrací doba mi činila nějakých 10 hodin na nejtěžší a to nejsem nějaký ostrostřelec.Je to vcelku zábava,ale vím jistě,že se k tomu nevrátím,abych si to znovu zahrál.R6 Vegas 2 je lautr to stejný,jenom jiné lokace.I po grafické stránce.Hra má ještě bugy v podobě spomaleného mluvení,výkřiků a pod.,takže když nekoho zabijete,oběť zařve asi za 6 sekund,takže se pak lekáte až po přestřelce,no pak už jsem se tomu smál.Bohužel naprostý průměr,ale v celku zábavný.

Pro: Grafika,trochu taktika

Proti: Bugy,velké zjednodušení,konzolovitost,systém krytí

+4