Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

  • PC 75
V předchozím díle Rainbow 6 jsme se v kooperačním multiplayeru docela vyřádili, šli jsme dokonce do obou datadisků. Nyní, když jsem zjistil, že ve Vegas jde hrát přímo celá kampaň kooperačně, dali jsme do kupy starej team (3) a vyrazili do akce i společně a tak jsem měl možnost projet si hru v podstatě své 2x (SP, MP):

Prostředí není vyloženě špatný, ale kasín a blikajících výherních automatů jsem měl ke konci už plný zuby, jiný levely to ale naštěstí dostatečně vynahrazujou. Grafika je ale jaksi zbytečně rozmázlá a přebarvená až působí uměle. Zamrzí taky dost lineární levely, kde málo kdy jde vybrat více než jedinou cestu kupředu.

Příběh Toma Clancyho mě jako vždy nechal naprosto chladným, nemám tento styl (američtí ultrahrdinové ve speciálních jednotkách zachraňující svět před teroristama) v lásce. Nicméně jakožto zásobárna nepřátel to funguje dobře. Těch je však bohužel na můj vkus přespříliš a taktická akce se tak stává příliš hektickou. Jinak průběh bojů má svůj říz (tříštící se sklo se povedlo) a zbraně jsou zpracovány výborně, věrně - radost střílet (G3jka!).

Velení vašim dvěma svěřencům v SP je udělán tak, aby i sebevětší idiot neměl problém s ovládáním. Ke komandování tak stačí v podstatě jedno tlačítko, akorát občasnej výběr se musí potvrdit jiným. K vyvynutí nějaké hlubší taktiky tak člověk, myslím si, nemá dostatek prostředků – třeba možnost přikázat teamu hodit granát nebo je rozdělit mi tam vyloženě scházela.

Co můj obdiv stoprocentně taky nezíská, je novej systém krytí – ono to vypadá fakt cool, to je pravda, ale je to hrozná výhoda (možnost pozorovat nepřátele v pohodlí krytu a tak lokalizovat jejich pozice) nemluvě jevu, kdy mířím optikou z jiného místa, než ze kterého výstřel nakonec padne což může činit potíže v trajektorii střely. Bohužel je tato novinka pro postup nezbytná a nepoužívat ji nejspíš v singlu ani nejde. Především proto, že autoři nezařadili zaběhlou možnost vyklánění se zpoza rohů. Škoda.

Obtížnost (realistic) je skutečně místy tuhá. Naštěstí je team prakticky nesmrtelnej a tak jich není potřeba šetřit a místo parťáků mi ti dva panáci sloužili spíš jako kanárci, kteří měli na svou vlastní kůži vyzkoušet, zdali sem někoho nepřehlídnul. Tak se hra až na 3-4 místa dala projet bez zbytečnejch opakování daných částí.

Co musím ještě na závěr extrémně pohanit, je nefungující (ve většině tmavých prostor) noční vidění a odpornej HUD:
Ten je tvořen jakýmsi průsvitným čtvercem, kterej ruší od hry a jehož význam jsem naprosto nepobral. Stejně tak blikající nápis AMMO LOW přímo veprotřed obrazovky si autoři mohli odpustit. Především pak, zobrazuje-li se toto varování už v době, kdy mám v zásobníku stále 10/30 nábojů, což při poloautomatu často stačí na stejnej počet nepřátel.

Posledním pro mě naprosto nepochopitelnym failem je absence velení v kooperačním multiplayeru – nejspíš autoři počítali s tím, že hráči budou používat přímou komunikaci, nicméně nějaká nabídka a podpora pouze jednoho velitele by se sem rozhodně šikla.

V celku, ačkoli jsem dost nadával se jedná o poměrně příjemně odsejpající akci, která sice ničím až tak neohromí, ale je zábava ji hrát. No a možnost hrát kooperačně kampaň se na celkovém ohodnocení taky musí projevit:

75%

Pro: Zpracování střelby a zbraní, kooperace

Proti: Systém krytí, HUD, málo taktických možností, linearita

+14