Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

GUN

GUN: Showdown

Neversoft Entertainment •  Beenox Studios (PC) •  SuperVillain Studios (Xbox) •  Shaba Games (Xbox, X360, NGC, PS2) •  Rebellion (PSP)
08.11.2005
17.11.2005
10.10.2006
79
174 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

GUN je westernová third-person akce s možností přepnout se do pohledu první osoby, která se odehrává v 80. letech 19. století na americkém západě. Hra je svým zaměřením a stylem hraní podobná sérii GTA. Hrajete za postavu Coltona „Cole“ Whitea, který pátrá po vrazích svého otce a chce se pomstít. Cestou naráží na řadu nepřátel včetně hlavního bosse Thomase Magrudera.

Vaše postava cestuje napříč americkým západem na koni, což usnadňuje a urychluje váš přesun po poměrně rozsáhlé mapě s několika městy a městečky. Plníte rozmanité úkoly – povinné a volitelné, vyděláváte peníze a nakupujete nové zbraně a vybavení. Především jízda na koni je ztvárněna na výbornou, váš kůň se může unavit nebo dokonce zemřít. Zvláštní schopností hlavního hrdiny je tzv. Quickdraw mód střelby, kdy se okolní dění na chvíli zpomalí a vy tak můžete proti převaze získat dočasnou výhodu v podobě bullet-timu. Ve hře vystupuje spousta postav, všechny jsou profesionálně nadabovány a postavu majora Hoodoo Browna (skutečná historická postava) nadaboval herec Ron Perlman. Za zmínku také stojí fenomenální orchestrální soundtrack od známého hudebního skladatele Christophera Lennertze.

Své verze s podtitulem Showdown se s ročním odstupem dočkal i handheld PlayStation Portable. Jde o jedinou verzi hry, která nabízí online multiplayer jak proti umělé inteligenci, tak proti reálným hráčům. Mimo to obsahuje i několik exkluzivních vedlejších aktivit. Zbytek hry zůstává stejný jako u verzí pro domácí konzole a PC.


Poslední diskuzní příspěvek

Dojeto. 80 % nechávám, podle mě to tam sedí. Opět stejný průběh jako minule. U kněze zákys, pak grindění vedlejších misí, porazit ho a pak víceméně v klidu dojet do konce, byť poslední mise je docela peklo.

Každopádně #1 výzva splněna.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
„Už hráls GUN? Je to jak GTA, akorát westernové!“

Jsem z té generace, která po škole hrála Vice City a San Andreas, byl to pro nás vrchol zábavy, tolik možností, tolik svobody! Rodiče říkali, že chodíme s blbečkem po městě a zabíjíme lidi a když pak přišel GUN, tak jako westernový fanoušek jsem s radostí s blbečkem zabíjel lidi na divokém západě.

Příběh je vcelku jednoduchý, odkazuje spíš na americký styl westernů, který není zrovna můj nejoblíbenější, ale na poměry herních příběhů je to slušné a stačí to, aby vás hnal kupředu. Nechybí železnice, zákeřný záporák, indiání a krásná prostitutka. Fajn, Jenny jsem si pamatoval z dětství krásnější a dnes už ten její rozostřený xicht moc neohromí. Jako u většiny starších her platí, že pro to musí mít člověk trocha citu. Noční mise s utěkem z vězení pro mě byla nezapomenutelná, ovšem s třetím průchodem hrou jsem si jen nostalgicky zavzpomínal, co tehdá byl vrcholný zážitek.

Hlavní linka samotná je hodně krátká, ani těm loudavějším to nezabere přes 10 hodin, a tak se to snaží vynahradit vedlejší mise a collectibles, zde v podobě zlata. Čeká vás tak dopadení banditů na plakátech, nahánění dobytka, doručování zásilek a dostavení se na místo v časovém limitu, lovení zvěře nebo si lze zahrát poker. Ve výsledku docela různorodé činnosti, které zabaví.

Graficky poněkud zaostává i na dobu vydání, ale hlavní je, že narozdíl od jiných starších her je to i dnes stále dobře hratelné a že se zub času nepodepsal na ovládání. S tím je spojená jízda na koni, kterou nejspíš dodnes na PC nikdo nepřekonal. Krásně plynulé, nikdy nemáte chuť dát tomu koni pěstí (Zdravím Two Worlds). Takže mé výtky směrují především k ošklivým texturám a také k nevýrazné hudbě.

Dodnes je to vlastně jediná otevřená westernová hra na PC a také jedna z mála kvalitních westernových her celkově, takže kdo po tomhle prostředí prahne, tak by neměl tenhle klenot minout. I přes určité chyby je to skvělá zábava a mrzely mě vždycky akorát dvě věci. Chybí multiplayer z PSP verze a také Activision na obalu. Kde je dvojka vy ku...!!
+30
  • PC 95
V době, kdy o western není zájem, působí i relativně stará hra jako svatý grál. A pro mě jako pro někoho, kdo na westerny kouká a ve staromilském záchvatu je i čte, je Gun grálem nejsvatějším.

Ostruhy cinkají, zlato zvoní, koňský pot je ve vzduchu a záporáci jsou krvežíznivější než hladová puma (odzkoušeno). A možná přijde i Vinnetou. A ať už v kůži hlavního hrdiny vyhrávám pokerové turnaje, zachraňuji nevinné nebo pátrám po své minulosti, bylo mi jako Coleovi obzvlášť dobře. Není totiž nad tasení koltu ve zpomaleném čase nebo plížení se s indiány skrz zajatecký tábor odporných hrdlořezů.

Příběh je (jako pocta klasickým westernům) relativně jednoduchý. Jsou v něm krásné prostitutky, dostavníky, vlaky i vojáci kavalerie. Ale všechny klasické ingredience Divokého západu jsou dávkovány přesně tak, aby jich hráč chtěl víc (přestřelka u vlaku bere dech) a zároveň se nestačily přejíst. Není totiž nad to si z dobré nálady odjet za město chytit hledaného banditu a při cestě si seskočit z koně a vykopat pár zlatých nuggetů.

Gun zkrátka překvapil. Dal mi atmosféru daného období, jakou bych od hry nikdy nečekal a jako jedna z velmi malého množství her si mě dokázal udržet i po skončení hlavní příběhové kampaně. A když jsem na konci odjížděl do pomyslného západu slunce, něco mi říkalo, že tuhle cestu za pomstou a poznáním vlastní minulosti jsem nedohrál naposledy.

Pro: Příběh ve stylu klasického westernu, zpomalení času při střelbě, dokonalá atmosféra

Proti: Tuhost závěrečného bosse, relativní triviálnost vedlejších misí

+29
  • PC 85
Gunem jsem byl příjemně překvapený. Nečekal jsem od hry žádné zázraky a dočkal se našlapaného příběhu, chytlavé hratelnosti a špičkové atmosféry.

V první řadě musím upozornit na skvěle vyladěnou zvukovou stránku hry. Ať už je to podkreslující hudba nebo dabing vše je na vysoké úrovni a neužít si to snad ani nejde. Grafika už je na první pohled starší ale stále se na to dá dobře dívat a některé lokace jako třeba poslední mise na ranči kdy ženete dobytek do Dodge city na vlak za západu slunce je úchvatná. Trochu bych naopak vyčetl některé pohyby postav ale v zápalu boje si toho ani nevšimnete. Zato jízda na koni je zvládnuta velmi dobře a měl jsem z ní asi nejlepší pocit ze všech her kde tahle možnost je, přestože jsem jich moc nehrál ;) Trochu mě překvapila vysoká míra brutality a jeho zobrazení, třeba moment kdy Magruder podřízne Jenny budu mít před očima ještě hodně dlouho. Největším pozitivem je pro mě příběh. Od začátku až do velkého finále které se sice někomu může zdát jako kýč jsem byl přikovanej k monitoru a hltal každej další zvrat, vzpomínku nebo pokračování dějové linky až jsem zapomínal na vedlejší mise díky kterým si zlepšujete statistiky. Přestože příběhové mise měli většinou stejný základ připomínající střílečku vždy tam byl navíc nějaký úkol který to celé zpestřoval a hlavně mise posouvaly příběh svižně dál. Dost tomu pomáhala i hratelnost se kterou jsem neměl žádný problém. Hlavně střelba třeba za jízdy z pušky nebo z coltů při rychlopalbě byla pro hráče hodně přívětivá. Příběh tak plynul bez větších záseků a jedinou nevýhodou je jeho doba. Dohráno jsem měl za několik hodin což docela zamrzelo ale na druhou stranu je to asi lepší než kdyby se uměle natahoval. Naštěstí po dohrání hlavního příběhu mi zbylo ještě dost vedlejších úkolů které už sice nejsou tak originální a vesměs jednoduché ale potěší. Bohužel po dohrání i této části hry je to opravdu konec a nic dalšího už zde na hráče nečeká takže když k tomu vezmu ještě nevelkou mapu na které se pohybujete rozhodně bych si netroufl hru přirovnávat ke GTA.

To ale nic nemění na tom že GUN je skvělá hra a rozhodně si zaslouží pozornost, už jen za odvahu vývojářů pustit se do herně zatím příliš neprozkoumané doby divokého západu což se nakonec povedlo na výbornou.

Pro: Příběh, hratelnost, westernová atmosféra

Proti: Krátké, grafické bugy

+24
  • PC 95
Herní výzva 2023 – 1. Karbaník (Hardcore)
Vždy jsem měl velmi rád westerny. Na série typu Call of Juarez nebo Red Dead Redemption skutečně nedám dopustit. Ačkoliv jsem o hře GUN věděl již dlouhá léta, nikdy jsem se do ní nepustil, až letos díky Herní výzvě. Kdybych já věděl o co jsem přišel. Pokud bych hru objevil v době, kdy na hraní byl skutečně čas, dohrál bych jí nejspíš i několikrát do roka (podobně jako sérii Call of Juarez). Co je na této hře tak povedené?

Odpověď je jednoduchá. Všechno. Tedy skoro všechno. Z dnešního pohledu již skoro 20 let od vydání to samozřejmě není grafický skvost a některé prvky jsou již skutečně zastaralé. Z pohledu roku 2005 hře ale snad nechybí nic. Příběh mě zaujal hned od začátku, ačkoliv se jedná o tradiční souboj dobra a zla, vůbec zde ale nepůsobí jako zbytečná výplň. Postupně se rozrůstající svět, tuna nepřátel a co víc tuna zábavných vedlejších questů, které by v dnešních hrách platily za  ty nejpamětihodnější hlavní mise. Postavy, jejíchž jména si pamatuji ještě několik měsíců po dohrání, celá řada zbraní, doplňků, lokací. Zkrátka je tam všechno. Opravdu žádná hra mě za poslední dobu tolik nenadchla a to opakuji, takřka 20 let po vydání.

Co bylo taktéž dobře zpracováno byly bossfighty. Každý byl v něčem jiný a to i co se obtížnosti týče. Poslední boss byl tedy na nejvyšší obtížnost opravdu oříšek. Hra příjemně odsýpá a nejedná se o dlouhý, ale dle mého názoru ani příliš krátký zážitek. Svět je velký akorát a samotná hra nemá šanci začít nudit.

Co dodat, v roce 2005 v kombinaci vycházejících her (pro PC) Call of Duty 2, GTA: San Andreas, Need for Speed: Most Wanted jednoznačně nejlepší hry roku. Kéž by hry podobného ražení, ale především s citem pro detaily vycházely i dnes poměrně běžně. Taková řada let a stále tak povedená hra.

Hodnocení: 95 %

Pro: Svět, příběh, vedlejší questy, zbraně, herní doba a takřka vše ostatní.

Proti: Grafika společně s některými prvky přeci jen zestárly, ale po té době je to naprosto pochopitelné.

+21
  • PC 85
PLUSY
1) Skvele zvladnuta jizda na koji
2) Rozmanitost ukolu
3) Neokoukane prostredi
4) Maly ale presto volny svet
5) RPG prvky, tedy zlepsovani statistik plnenim vedlejsich ukolu
6) Muze se zdat, ze ovladani strelby je prekombinovane, na druhou stanu, nikdo vas nenuti je vsechny pouzivat, snad jen to vyklaneni za roh mi prislo uplne zbytecny
7) Pribeh jak z velkofilmu
8) Nahaneni dobytka
9) Urezavani skalpu, i kdyz teda nevim, k cemu to bylo

MINUSY
1) Otresna grafika na uplnem zacatku hry behem "tutorialu", ta trava, ten les, strasnejsi textury tam nemohly byt, o to vic to zamrzi, kdyz zbytek sveta vypada o tolik lepe
2) Prilis maly svet
3) Pozustatek z konzoloveho ovladani, kdy se hra snazi pomoct zamerit nepratele, ve vysledku me to necekane hejbnuti muskou rozhodilo v mireni, takze vysledek byl spise opacny
4) Vojaci z pevnosti vypadaji jako kanibalove

CO MI CHYBELO
1) Poradna honicka se spoustou strileni a preskakovani na strese jedouciho vlaku

ZAUJALO ME
1) Cely pribeh se obesel bez jakehokoliv milostneho romanku
3) Brokovnice je ve hre uplne zbytecna, ani jednou sem pro ni nenasel uplatneni
+18 +19 −1