Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Homefront

62
177 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
15.03.2011 PCPS3X360
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://www.homefront-game.com/#/home
Homefront je FPS odehrávající se v alternativní budoucnosti, v roce 2027, běžící na Unreal Enginu 3. Kim Čong Il je již dávno po smrti a světu vládne jeho syn, kterému se podařilo spojit severní a jižní část poloostrova, postupně obsadil i okolní země a vše nakonec vyvrcholilo invazí do USA, kde v důsledku vlastních problémů včas nezaregistrovali blížící se nebezpečí. Pomocí velmi výkonného EMP modulu jsou v USA během chvilky zničeny veškeré elektronické sítě a nic už tak nebrání úspěšné invazi KLA (Korejské Lidové Armády) do kdysi hrdé země. Nicméně se ihned začne formovat odboj a hráč se dostane do kůže vysloužilého vojenského pilota, kterého si pro své cíle vyhlédne právě jedna z odbojových skupin.

Celá hra se odehrává na území okupovaného USA, takže hráč prochází opuštěné vesničky, skryté tábory odbojových skupin či polorozbořená města. Hráč obvykle se skupinou spolubojovníků podniká různé akce proti nepříteli, některé z misí jsou ozvláštněny speciálním bojovým vozidlem, zvaným Goliáš, které je vyzbrojeno kulomety a raketomety a dá se ovládat dálkově. Co se týče zbraní, k dispozici jsou většinou klasické zbraně z dnešní doby. KLA je na tom o trochu lépe a vzhledem k tomu, že nic hráči nebrání sebrat zbraň po nepříteli, bude moci využít i velmi přesné zbraně, velmi často vybavené i laserovým zaměřováním. Nosnost je však omezena na dva kusy větších zbraní.

Nechybí samozřejmě hra pro více hráčů, na kterou byla zaměřena velká pozornost. S MP se pojí také jedno omezení, kdy v případě koupě použité hry je nutné za 10 dolarů znovu aktivovat MP část, která bude bez aktivace sice fungovat, ale s omezením na max. pátý level ze 75 možných.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Laciná kopie, která bezostyšně kopíruje všechno možné od Call of Duty až po Half Life 2, bohužel ovšem ne moc úspěšně. Věci, které v těchto hrách fungovaly jsou vzaty, zkripleny (vrchol byla trapná stealth mise na farmě, kdy jsem si šel znovu přečíst popisek s podezřením, že jsem přehlédl že se jedná o Modern Warfare parodii) a nacpány do celku, který se snaží držet pohromadě neskutečně plytký příběh, který by se dal zkrátit na "Bubáci z Korei útočí, jdi a braň naší skvělou Ameriku!", což na Amíky možná funguje, já si z toho ublinkával celou dobu.

Mise jsou jinak šedý průměr, nenašel jsem žádnou, která by byla tak dobrá abych si jí zapamatoval (v polovině z nich bylo navíc nutné prostřílet se dopředu a zničit sentry tower), stejně průměrná je i audiovizuální stránka. Přítomnost parťáků mě spíš otravovala, často jsem na ně musel čekat až se laskavě někam dobelhají a otevřou mi cestu dál, případně jsem se schoval za bednu, načež jsem byl vytlačen, protože prostě parťák a jeho skript. A když už došlo na boj, tak žádné krytí od nich očekávat nešlo, klidně nechají žluťáka aby kolem nich proběhl a nasypal vám zásobník do zad (jediné štěstí pro ně, že tu nefunguje friendly fire).

Nepřátelé jsou také podivíni, jednou vám dávají z 50 metrů RPGčkem headshot, hází vám granáty pod nohy s milimetrovou přesností a občas mi přišlo že snad i střílejí za roh, za okamžik ale nabíhají jak bezmozci kupředu, nekryjí se a zbytečně lacino se nechají odprásknout. Nepotěší ani neexistující fyzika, kdy bouchne/jde rozstřílet jen to co vývojáři naskriptovali, takže jsem se klidně mohl schovat před tankem za malou bednu a tank si mohl střílet jak chtěl, ale s bednou to ani nehlo. Posléze jsem vzal RPG a tank zničil, ale následné pokusy vyhodit do povětří i vedle stojící dodávku byly neúspěšné, na dodávce nebylo ani škrábnutí. Tohle v moderní FPS už prostě musí fungovat.

Divné je, že se hra občas "hraje sama". V poslední misi jsem se během největší přestřelky, kdy jsem měl jakože s vypětím všech sil bránit pozici a krejt týpka, schoval za bednu a ani jednou nevystřelil. Místo toho jsem koukal na okolní děla, jak neustále zběsile střílejí, i když na obloze nebylo ani jedno letadlo a jak vše okolo neustále dokola bouchá, což mělo asi uměle vytvořit jakousi atmosféru. Po chvilce civění to napsalo good job a šlo se dál. Hmm, zajímavé.

Homefront měl vyjít jako budgetovka za 2 kilča, potom by mé hodnocení bylo schovívavější. Nepřináší nic nového, jen kopíruje to co už tu bylo a navíc špatně. Prodávat to jako AAA titul za plnou cenu je - už jenom kvůli tomu že kampaň zabere 4 hodiny - drzost.

Pro: Místy je to docela zábavné, scénka s masovým hrobem

Proti: Nic nového, nepovedené kopírování povedených misí z jiných her, krátké, haprující AI, plytký příběh, fyzika jak z 10 let staré hry

+28(30-2)
  • PC 65
Jak už jsem kdysi párkrát poznamenal, záliba ve válečných hrách mě po odehrání prvního dílu známých pecek Call of Duty a Medal of Honor: Allied Assault opustila. Přesto jsem se však chtěl přesvědčit, jestli tato myšlenka se stala faktem, či zda se tento herní žánr vrátí mezi moje oblíbené. Hraní Homefront v tomto případě bylo poměrně ideální volbou, mj. pro jeho délku, kvůli které všeobecně hra nesklidila zrovna potlesk.

Homefront se odehrává v poněkud vzdálenější budoucnosti popisující americko-korejskou válku, nepostrádá to, co by asi každý hráč od podobného žánru vyžadoval a to je velmi dobrá a svižná akce. Na ni není hráč sám, jelikož má k sobě akorátní počet parťáků, kteří mi na rozdíl ode jiných her nepřekáželi a konečně mi připadalo, že mě nenechávají ve štychu a odvádějí opravdu velmi dobrou práci.

Po grafické stránce nemám větší připomínky, charakterizoval bych ji jako slušně průměrné kvality, která neurazí, ale zároveń neohromí, zkrátka fajnová.

Jak už jsem se zmínil, délka hry je asi její největší negativum. Jelikož jsem se však přesvědčil, že přestože se rozhodně po komplexní stránce nejedná o hru špatnou, mně její délka naprosto vyhovovala, protože jsem se přesvědčil v tom, že zmatené válečné běsnění pro mě skutečně přestává být žánrem, který by mi přivodil pocit herní spokojenosti.

Co dodat? Hru jsem dokončil a zároveň s tím tak udělal defintivní tečku za érou her z ryze válečného prostředí.
+27
  • PC 60
I když je na Homefront napsáno už docela dost komentářů, názory jsou natolik různé, že přispěji také svým úhlem pohledu. Upozorňuji, že hodnotím pouze kampaň. Hra je rozhodně nejpodobnější moderní části série Call of Duty. Duty Calls byl úmyslnou parodií, Homefront nechtěnou. Ve snaze vykrádat slavnou značku natropili vývojáři velkou škodu. Na Call of Duty mi vadí především skripty, koridor a rychle nudící hratelnost. V Homefrontu je tohle všechno také, ale navíc špatně udělané.

Zajímavý nápad se Severní Koreou a ne úplně špatný příběh o americkém odboji, kazí chyby v designu misí. Dobře zpracované úseky (vrtulník, odstřelování, boj na mostě) střídají vyloženě špatné (tábor odboje, lezení po žebřících a následování velitele, prorážení barikády). Pochválit musím intro a většinu ingame animací, snaží se budovat příběh a atmosféru, což bohužel kazí hra samotná. Mise jsou poměrně krátké a je jich pouze 7, takže hrou projdete v klidu za 4h. Za plnou cenu je to hodně málo, ale dnes v nějakém bundlu nebo slevě to jde. Grafické zpracování je zhruba průměr své doby.

Hra je ve výsledku čistý průměr se slušným nápadem. Při přímém srovnání s mnou hranými CoD (MW1,2,BO1) má hra zajímavější příběh a atmosféru, horší zpracování a skripty a o malinko horší mise. Pokud hru seženete za slušnou cenu, není to špatná zábava na jeden večer. Ale zázraky nečekejte.
+26
  • PC 80
Homefront pro mě byla jedna z nejočekávanějších her tohoto roku. V době oznámení hry jsem byl neskutečně natěšený. Moje nadšení docela opadlo po zhlédnutí několika gameplay videí, kde byla vidět docela nepěkná grafika a hra celkově vypadla dost budgetově. Proto jsem s koupí váhal až do poslední chvíle. Nakonec jsem to teda koupil a rozhodně toho nelituji.

Grafika vypadá mnohem lépe než na videích, které byly z konzolových verzí a jsou docela odfláklé. Na PC s nastavenými maximálními detaily vypadá mnohem lépe. Jasně, není to dnešní špička a hrám jako Metro 2033 a Crysis 2 se nemůže rovnat ale rozhodně neurazí. Hra běží na Unreal Enginu 3, který se ale chlapci z Kaosu naučili od minula (Frontlines: Fuel of War) optimalizovat. Grafika mi vzhledem celkově připomíná Source engine z Half-Life 2.

O pozadí příběhu se snad ani nemá cenu zmiňovat. Mediální masáž nám o hře pověděla skoro všechno a o moc víc se toho v samotné hře nedozvíme. Maximálně něco málo v intru hry za doprovodu Two Steps from Hell (velké plus) a taky z novin, které se povalují napříč hrou a zjistíme v nich, jak se ze Severní Koreje stala světová velmoc. Co se historie hráče a ostatních postav týče, tak tam se nedozvíme pro změnu vůbec nic. Je to docela škoda, protože každá postava je jiná a mě by určitě zajímalo, proč a jak se přidaly k odboji. Jak už je poslední dobou v prvních dílech plánovaných sérií zvykem, konec hry přijde brzo a samozřejmě v tom nejlepším. Na nejtěžší obtížnost mi hra trvala 6,4 hodiny a narazil jsem na tři záseková až infarktová místa.

Co se zbraní týče, tak tam se nekoná žádné překvapení. I když je ve hře rok 2027, narazíme na staré dobré klasiky jako M4, M16, M249. Je tam pár kousků, které ještě nejsou v současné době ve výzbroji ale chystají se (např. ACR). Co mi ohledně zbraní přišlo divné, tak je to skutečnost, že mají Korejci americké zbraně. Asi někde našli opuštěnou letadlovou loď. Zajímavou věcí je, že jsem během hry snad nepotkal dvě stejné zbraně. Volně ležící zbraně zde jen tak lehce nepotkáme, tak je potřeba je brát po padlých nepřátelích. Každý z nich měl zbraň upravenou podle sebe (různé kolimátory, kamufláže, někteří ji měli dokonce ovázanou provázky a kdo ví čím, atd.).

Ohledně vozidel se taky nekoná žádné překvapení. Jsou tam zase dnešní kousky. Korejci mají zase nějaké americké (Humvee, Black Hawk), ale narozdíl od zbraní mají několik kousků své výroby. Nejlepší je pravděpodobně automatické obrněné vozidlo Goliath. Během hry jsem si toto vozítko tak oblíbil až mi bylo líto, když bylo potřeba ho obětovat. Jinak v singleplayerové části se, až na jednu vrtulníkovou vyjímku, žádného řízení vozidel nedočkáme, maximálně se dostaneme za turet na Humvee. V multiplayeru má každá strana svá vozidla.

Atmosféra hraní se dá přirovnat ke Call of Duty. Ani tvůrci se tím před vydáním hry netajili. Musím ovšem uznat, že válečná atmosféra se jim povedla. Hlavně v poslední misi, kde pomalu s kolegy z odboje a s už regulérní US Army postupujete po mostě, nad hlavami se mydlí americké F-22 s korejskými Su-47, semtam proletí nějaký vrtulník, který je samozřejmě během pár vteřin sestřelen. Ovšem ne rukou hráč. Hra se snaží tvářit aspoň trochu realisticky (nebrat za slovo) a tak hráč nesestřeluje jeden vrtulník za druhým v Rambo stylu. Začátek hry se dá přirovnat k už zmíněnému druhém Half-Lifu a rozhodně dovede hráče naštvat a nabudit na zabíjení nepřátel. Prvních pár minut je hodně emotivních.

Abych to shrnul, tak mě singleplayerová část Homefrontu neskutečně bavila. Na multiplayer se vrhnu taky a doufám, že pár desítek hodin v něm strávím. Jedná se o takový mix Call of Duty a Battlefield 2, což já rád. Zahraju si taky singleplayer ještě jednou na lehčí obtížnost a zkusím získat nějaký ty achievementy a najít všechny noviny. Co se týče pokračování, tak jsem jednoznačně pro. Klidne i s ročním odstupem. Příběh má potenciál na několik pokračování (pokud půjde tempem prvního dílu, tak i několik desítek :-)).
+19(19-1)
  • PC 70
I když se nechtěně vyhýbám všem moderním FPS, které vládnou hernímu trhu a rozdělují hráče na dva tábory, tak mi na steamu přistál Homefront o jehož koupi bych asi neuvažoval nebýt možnosti obchodování. No a bez váhání jsem se pustil do toho dobrodružství, ve kterém THQ pravděpodobně viděli budoucího konkurenta Call of Duty série. Nuže snad se to teď povede novým vlastníkům značky...

Příběh nemá asi cenu moc rozebírat, jelikož i přes dobrý nápad to není nic úžasného. Ovšem celou hru jsem měl pocit, že hraji adaptaci seriálu Falling Skies, jen bez emzáků. Ale krom hlavních hrdinů, kteří tak trochu připomínají svým složením odboj ve hře to s tím nemá moc společného. Trochu mě mrzelo, že hlavní postava za celou dobu neřekne ani slovo, ale naštěstí ho nahradí zbylé postavy týmu, z nichž si určitě najdete svého oblíbence i během těch přibližně čtyř hodin celkové herní doby. Pochválit zde musím i celkovou spolupráci týmu ve hře, kdy například kryjete své parťáky s vrtulníkem, zatímco oni si to uhání v autě pod váma. A i v případě, že jste na zemi, tak se málokdy stane, že se ocitnete sami. To vidím jako obrovské plus, protože nesnáším, když se vžijete do role Ramba.

Mise jsou i přes příšernou linearitu, kdy vám hra nedovolí ani vyskočit na kámen vedle cesty, docela zábavné a například část, kdy se spolu s týmem plížíte nepřátelským územím a potichu likvidujete nepřátele, mi zůstala v hlavě dodnes. A není to jediný moment hry, který mě takhle dostal. Vůbec celé tu působí hodně surově, i když oproti novějšímu Spec Ops: The Line je to procházka růžovým sadem.

Multiplayer jsem zkusil jen pár hodin a kdybych se ke hře dostal hned po vydání, tak bych u něj nejspíš i dlouho vydržel, neboť je velmi dobře zpracovaný, ale pořád je to jen takový chudší bráška Battlefieldu. Takže ano, jsou zde docela velké mapy a vozidla. Dokonce i RC hračky, s kterýma se lze pěkně vyblbnout.

Na závěr tedy nemůžu říct, že bych se nudil, ba naopak. Ovšem trochu ji kazí přehnaná linearita a krátká herní doba. Budu doufat, že druhý díl vše napraví a začnu tak uvažovat i o koupi v nějaké te slevě.

Pro: Zábavné mise, atmosféra, grafika

Proti: Přehnaná linearita, krátké

+19