Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Frontlines: Fuel of War

70
64 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
25.02.2008 X360
27.02.2008 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.demiurgestudios.com/games/front…
Frontlines: Fuel of War je akční střílečka odehrávající se v nepříliš vzdálené budoucnosti, kdy dvě světové velmoci Western Coalition (EU, USA) a Red Star Alliance (Čína, Rusko) bojují o zásoby nerostného bohatství (ropy, zemního plynu a uhlí), zatímco ve městech sílí nepokoje a zoufalství.

Ve hře se ujmete role amerického vojáka a po ruce budete mít hrst spolubojovníků, kteří vám při plnění úkolů pomáhají. Ve válečné vřavě osedláte všelijakou techniku, např. tank, obrněný transportér nebo helikoptéru. V neposlední řadě vyzkoušíte i různé hračičky jako třeba ozbrojené RC vrtulníky, autíčka nebo opásováného mini robota s těžkým kulometem.

Po dohrání singleplayeru hra nabízí propracovaný online multiplayer až pro 64 hráčů na rozsáhlých mapách. Hru vytvořili tvůrci fanouškovského modu Desert Combat do Battlefieldu 1942


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Tato hra byla jedna z mála, kterou jsem dohrál vícekrát a jelikož jsem ji dohrál dřív než Call od Duty 4, tak byla první s filmovým zpracováním atmosféry na bojišti a daleko více jsem si zážitek užil. Jednak musím vypíchnout grafiku, hudební a zvukový doprovod, variabilitu prostředí, dostatečný zbraňový arzenál, možnost se svést ve vojenské technice a hlavně technické vychytávečky budoucnosti.

Náplní jednotlivých misí je vesměs docela jednotvárné, ale ne hloupé a bezduché, dostat se z bodu A do bodu B. Je zde ohromná herní plocha, která zavání zbytečným blouděním, což se mě nestalo, ale i několiko možností jak se prostřílet nebo vyhodit do vzduchu cestou vše nepřátelské + vykonat sem tam nějaký ten úkol. Buď po svých se všemi technickými hračkami (RC vrtulník s raketami, RC tank s rotačním kulometem) nebo za pomocí tanků. A já s potěšením zjistil, že při plnění úkolů jsem se pěkně bavil a nebyla část která by mě vyloženě štvala. Snad jediné co této hře snižuje hodnocení je houf stále nabíhajících hloupých respawn nepřátel, kteří se objeví i tam kde už jste to vystřílely a sem tam malé bugy a to hlavně u řízení vojenské techniky.

Příběhová linie byla pěkným osvěžením s trochou frustrujícím pocitem, že nic není na vždy a hlavně ne ropa:-) a docela dostatečná herní doba oproti Modern Warfare

Pro: atmosféra, grafika, zbraně, příběh

Proti: respawn, bugy

+21
  • PC 70
Víceméně naprosto obyčejná střílečka z blízké budoucnosti, která i přesto dokáže velice dobře zabavit.

Příběh z počátku působí dost slibně - "aktuální" téma nedostatku surovin je podáno výtečně, zvláště zmar a zoufalstvi ve městech. Bohužel ve hře poté není nijak zvlášť rozebírán a ani se nedostanete do žádných městských nepokojů. Prostě se jen vydáte na východ střílet Rusáky se svou partou Toulavých psů - toť vše.

Válečná vřava je tu ale naprosto výborná. Začátek byl pro mě doslova ohromující, obzvlášťe díky strhujícímu hudebnímu doprovodu. Kolem vás všechno bouchá, kulky sviští, vojácí se vzájemně přeřvávají, obrazovka se postupně rozmazává a rudne...
Výmečně, ale přece potěší také destrukce. Když hodíte granát do málého bungalovu a zdi se rozletí do všech stran nebo raketometem rozstřelíte barikádu, tak to vypadá naprosto ohromně a kulervoucně. O něco míň kulervoucí je už to, když se tankem zarazíte o dopravní značku nebo plechovy plot. Fyzika je tu prazvláštní a působí to hodně rozpačitě. V jednu chvílí nestačíte říkat WOW! a o chvilku později se vztekáte nad demencí autorů, protože si usmysleli, že tenhle plůtek prostě nezničíte.

Zbraně jsou naprosto standartní, až na vražedné RC modýlky. Obzvláště učínný je raketový (doslova) vrtulníček, kterým smetete i tank a také robotančík Assault Dron s těžkým kulometem, který rostřílí všechno okolo. Ovladání těchto hračiček patří k nejlepším aspektům Frontlines... bez nich by chyběla půlka zábavy.
Za zmínku stojí taky veletupá AI všeho "živého", ať už jde o vaše spolubojovníky nebo nepřátele. Jeden je tupější než druhý a tak vám kolegové občas běhají do rány, s ničím pořádně nepomůžou (neumí zabírat body) a slouží prostě jen k navození válečné atmosféry... což ale plní na výbornou. Nepřátelé jsou na tom o něco líp, ale žádný zázrak to rozhodně není.

Dost zamrzí délka hry. Nějakých 6 hodin na dohrání singlu je věru málo a rozhodně by se pár misí navrh šiklo. Hře by to nijak neublížilo. Mulťák má být údajně solidní, ale zkoušet ho nejspíš nebudu :)

Celkově Frontlines možná trošku nadhodnocuju, ale prostě i přes svou žánrovou tuctovost nabízí místy opravdu parádní a frenetickou válečnou vřavu. Ve které přitom člověk není veden přímo za ručičku, jelikož herní plocha není ani příliš velká, ani moc malá. Prostě tak akorát k navození pocitu, že nejdete po jedné nadefinované lajně.

Pro: Výborná atmosféra válečné vřavy, místy ohromující destrukce, perfektní hudba, RC hračičky, vozidla, relativní volnost v konání

Proti: chabá délka hry, veletupá umělá inteligence, podivná fyzika, neopodstaťněná velikost hry na disku (cca 14GB :)

+15
  • PC 70
Frontlines je poctivá obyčejná střílečka která splňuje skoro vše co by měla taková hra mít. Hra se snaží zaujmout příběhem, ten je ale zabitý hned v začátku. další věc kterou se hra odlišuje je CZ dabing který se hned tak u nějáké FPS nevidí a velmi mě potěšil.

Prostředí kde se hra odehrává je vytvořeno velice pěkně, zvláště pak finálové mise v Moskvě mě bavili asi nejvíc. Graficky to vypadá taky docela pěkně, k tomu je tu navíc výborný soundtrack. samotná hratelnost je na tom dobře, časem budete ovládat tanky, různé speciální sondy, helikoptéru (model i skutečnou), dostanete se k různým zbraním a obsadíte spoustu nepřátelských postů.

Frontlines: Fuel of War se hrálo celkem dobře. Obsahuje sice různé chyby jako je například horší AI, nabízí ale také 6ti hodinové zábavné střílení v pěkném prostředí a navíc s českým dabingem.

Pro: hezké prostředí a grafika, soundtrack, spousta techniky a zbraní

Proti: slabší AI, nedodělaná destrukce, krátká kampaň, nudný multiplayer

+10
  • PC 75
Tahle hra tak nějak splnila to co jsem od ní čekal. Pokud nechcete zbytečně nad něčím přemýšlet a prostě si jenom zastřílet, tohle je docela dobrá volba. Trochu ohraný příběh boje o ropu. Zajímavé je časové zasazení. Už spíš alternativní minulost. Samozřejmě nemůže chybět ani ten klasický válečný patos se srdceryvnou muzikou. Příběh, ani časté animace mezi mapama nebylo to, co by mě pohánělo.

Ve hře postupujete formou dobývání nových území. Hra se snaží navodit pocit z velkého válečného konfliktu. Trochu ohranější koncept, ale pořád neskutečně zábavný. Nápad z dronama je skvělý. Sebevražedné autíčko, model helikoptéry z práskavkama, tančík z kulometem.. Jen škoda, že to víc nepoužívali nepřátelé. V multiplayeru to ale může mít slušný potenciál. Půlku hry jsem prostřílel v tanku. Velký pocit bezpečí. Naopak z helikoptérou jsem vždycky ztroskotal.

Skvělé nazvučení. Hlavně střely dopadající na kov. Bez toho by snad ale žádná pořádná frenetická akce asi nemohla fungovat. Pěkná grafika. Trochu mi vadila konzoloidnost hry. Někdy až moc velké zjednodušování. Hlavně autoopravy. Trapná umělá inteligence. Sakra, když to šlo před deseti lety v Hlaf-Lifu, proč to nejde tady? Celkově mě ale dobývání map hodně bavilo. Škoda, že jich bylo jen 8. Záležitost na tři zábavné večery. Hráno na střední obtížnost.

A ještě by taky mohlo jít sebrat zbraň mrtvým nepřátelům. Steam mi ukazoval 8 hodin. Je v tom i žraní při zapnuté hře.

Pro: dobývání, frenetecká akce, skvělé ozvučení, řádění s dronama

Proti: ohraný příběh, umělá inteligence, patos, jen 8 map, nejde sebrat zbraň mrtvolám

+10
  • PC 70
F: FoW (prvotinu Kaos studia) mile rád zařadím mezi hry, od kterých jsem nečekal zhola nic, ale přesto mne tento titul překvapil více, než leckterý veleočekávaný titul. K tomuto titulu jsem se dostal asi před dvěma týdny s tím, že jsem ji měl už mnohokrát doma, ale nebyl na ní čas, případně se vyskytl nějaký technický problém. Přesto jsem se do F: FoW pustil s vervou a tešil se na hraní – přeci jen jsem věděl, že to nebude obyčejná střílečka se všemi - v dnešní době - provařenými herními aspekty.

Tvůrci si zasadili hru do blízké budoucnosti, což nikterak nevyhledávám, ale předhodili mi několik příjemných vlastností, že jsem tuto menší "vadu" s radostí přehlédl a v pozdějších fázích mi ani nikterak v hraní nevadila. V F: FoW je asi nejzajímavější používání spousty technických vychytávek, které Vám pomohou v nespočtu bezvýchodných situací, kdy jste například do rohu zahnaní. Pokud máte po ruce některý z modelů (helikoptérka s raketkami, autíčko s výbušninou, nebo třeba minitančík s kulometem na svém hřbetu, ...) je každá menší bitva oživujícím momentem.

Potěšila mě i jednoduchá destrukce prostředí, kampaň okolo 7h, netypické herní prostředí (víceméně v okolí Ruska a v přilehlých zemích), předhazování spoustě na nic nečekajících vojáků, používání vojenské techniky (Humvee, tank, helikoptéra ...). Na druhou stranu zamrzí občasně vypadávající umělá inteligence, CTF převedený do singleplayeru a v určitých momentech i značná nepochopitelnost designerů. Dobré vlastnosti převyšují chyby, které jsou sice naprosto banální, ale i tak se podařilo studiu Kaos mě překvapit – jen mě teď s odstupem času zamrzelo, že nezůstali u této značky a radši začli dělat na Homefrontu ... . Z F: FoW se totiž klidně taky mohla stát slibná série, měla kvality, které Homefront někam zašantročil :-/

Pro: vtahující hratelnost, výběr z více povolání, částečná destrukce prostředí, technika, lokality,

Proti: spíše MP převedený do SP, kratší hra pro jednoho hráče, občas docela neprominutelné chyby v umělé inteligenci,

+6