Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Tato hra byla jedna z mála, kterou jsem dohrál vícekrát a jelikož jsem ji dohrál dřív než Call od Duty 4, tak byla první s filmovým zpracováním atmosféry na bojišti a daleko více jsem si zážitek užil. Jednak musím vypíchnout grafiku, hudební a zvukový doprovod, variabilitu prostředí, dostatečný zbraňový arzenál, možnost se svést ve vojenské technice a hlavně technické vychytávečky budoucnosti.

Náplní jednotlivých misí je vesměs docela jednotvárné, ale ne hloupé a bezduché, dostat se z bodu A do bodu B. Je zde ohromná herní plocha, která zavání zbytečným blouděním, což se mě nestalo, ale i několiko možností jak se prostřílet nebo vyhodit do vzduchu cestou vše nepřátelské + vykonat sem tam nějaký ten úkol. Buď po svých se všemi technickými hračkami (RC vrtulník s raketami, RC tank s rotačním kulometem) nebo za pomocí tanků. A já s potěšením zjistil, že při plnění úkolů jsem se pěkně bavil a nebyla část která by mě vyloženě štvala. Snad jediné co této hře snižuje hodnocení je houf stále nabíhajících hloupých respawn nepřátel, kteří se objeví i tam kde už jste to vystřílely a sem tam malé bugy a to hlavně u řízení vojenské techniky.

Příběhová linie byla pěkným osvěžením s trochou frustrujícím pocitem, že nic není na vždy a hlavně ne ropa:-) a docela dostatečná herní doba oproti Modern Warfare

Pro: atmosféra, grafika, zbraně, příběh

Proti: respawn, bugy

+22
  • PC 70
Víceméně naprosto obyčejná střílečka z blízké budoucnosti, která i přesto dokáže velice dobře zabavit.

Příběh z počátku působí dost slibně - "aktuální" téma nedostatku surovin je podáno výtečně, zvláště zmar a zoufalstvi ve městech. Bohužel ve hře poté není nijak zvlášť rozebírán a ani se nedostanete do žádných městských nepokojů. Prostě se jen vydáte na východ střílet Rusáky se svou partou Toulavých psů - toť vše.

Válečná vřava je tu ale naprosto výborná. Začátek byl pro mě doslova ohromující, obzvlášťe díky strhujícímu hudebnímu doprovodu. Kolem vás všechno bouchá, kulky sviští, vojácí se vzájemně přeřvávají, obrazovka se postupně rozmazává a rudne...
Výmečně, ale přece potěší také destrukce. Když hodíte granát do málého bungalovu a zdi se rozletí do všech stran nebo raketometem rozstřelíte barikádu, tak to vypadá naprosto ohromně a kulervoucně. O něco míň kulervoucí je už to, když se tankem zarazíte o dopravní značku nebo plechovy plot. Fyzika je tu prazvláštní a působí to hodně rozpačitě. V jednu chvílí nestačíte říkat WOW! a o chvilku později se vztekáte nad demencí autorů, protože si usmysleli, že tenhle plůtek prostě nezničíte.

Zbraně jsou naprosto standartní, až na vražedné RC modýlky. Obzvláště učínný je raketový (doslova) vrtulníček, kterým smetete i tank a také robotančík Assault Dron s těžkým kulometem, který rostřílí všechno okolo. Ovladání těchto hračiček patří k nejlepším aspektům Frontlines... bez nich by chyběla půlka zábavy.
Za zmínku stojí taky veletupá AI všeho "živého", ať už jde o vaše spolubojovníky nebo nepřátele. Jeden je tupější než druhý a tak vám kolegové občas běhají do rány, s ničím pořádně nepomůžou (neumí zabírat body) a slouží prostě jen k navození válečné atmosféry... což ale plní na výbornou. Nepřátelé jsou na tom o něco líp, ale žádný zázrak to rozhodně není.

Dost zamrzí délka hry. Nějakých 6 hodin na dohrání singlu je věru málo a rozhodně by se pár misí navrh šiklo. Hře by to nijak neublížilo. Mulťák má být údajně solidní, ale zkoušet ho nejspíš nebudu :)

Celkově Frontlines možná trošku nadhodnocuju, ale prostě i přes svou žánrovou tuctovost nabízí místy opravdu parádní a frenetickou válečnou vřavu. Ve které přitom člověk není veden přímo za ručičku, jelikož herní plocha není ani příliš velká, ani moc malá. Prostě tak akorát k navození pocitu, že nejdete po jedné nadefinované lajně.

Pro: Výborná atmosféra válečné vřavy, místy ohromující destrukce, perfektní hudba, RC hračičky, vozidla, relativní volnost v konání

Proti: chabá délka hry, veletupá umělá inteligence, podivná fyzika, neopodstaťněná velikost hry na disku (cca 14GB :)

+16
  • PC 75
Tahle hra tak nějak splnila to co jsem od ní čekal. Pokud nechcete zbytečně nad něčím přemýšlet a prostě si jenom zastřílet, tohle je docela dobrá volba. Trochu ohraný příběh boje o ropu. Zajímavé je časové zasazení. Už spíš alternativní minulost. Samozřejmě nemůže chybět ani ten klasický válečný patos se srdceryvnou muzikou. Příběh, ani časté animace mezi mapama nebylo to, co by mě pohánělo.

Ve hře postupujete formou dobývání nových území. Hra se snaží navodit pocit z velkého válečného konfliktu. Trochu ohranější koncept, ale pořád neskutečně zábavný. Nápad z dronama je skvělý. Sebevražedné autíčko, model helikoptéry z práskavkama, tančík z kulometem.. Jen škoda, že to víc nepoužívali nepřátelé. V multiplayeru to ale může mít slušný potenciál. Půlku hry jsem prostřílel v tanku. Velký pocit bezpečí. Naopak z helikoptérou jsem vždycky ztroskotal.

Skvělé nazvučení. Hlavně střely dopadající na kov. Bez toho by snad ale žádná pořádná frenetická akce asi nemohla fungovat. Pěkná grafika. Trochu mi vadila konzoloidnost hry. Někdy až moc velké zjednodušování. Hlavně autoopravy. Trapná umělá inteligence. Sakra, když to šlo před deseti lety v Hlaf-Lifu, proč to nejde tady? Celkově mě ale dobývání map hodně bavilo. Škoda, že jich bylo jen 8. Záležitost na tři zábavné večery. Hráno na střední obtížnost.

A ještě by taky mohlo jít sebrat zbraň mrtvým nepřátelům. Steam mi ukazoval 8 hodin. Je v tom i žraní při zapnuté hře.

Pro: dobývání, frenetická akce, skvělé ozvučení, řádění s dronama

Proti: ohraný příběh, umělá inteligence, patos, jen 8 map, nejde sebrat zbraň mrtvolám

+11
  • PC 70
Frontlines je poctivá obyčejná střílečka která splňuje skoro vše co by měla taková hra mít. Hra se snaží zaujmout příběhem, ten je ale zabitý hned v začátku. další věc kterou se hra odlišuje je CZ dabing který se hned tak u nějáké FPS nevidí a velmi mě potěšil.

Prostředí kde se hra odehrává je vytvořeno velice pěkně, zvláště pak finálové mise v Moskvě mě bavili asi nejvíc. Graficky to vypadá taky docela pěkně, k tomu je tu navíc výborný soundtrack. samotná hratelnost je na tom dobře, časem budete ovládat tanky, různé speciální sondy, helikoptéru (model i skutečnou), dostanete se k různým zbraním a obsadíte spoustu nepřátelských postů.

Frontlines: Fuel of War se hrálo celkem dobře. Obsahuje sice různé chyby jako je například horší AI, nabízí ale také 6ti hodinové zábavné střílení v pěkném prostředí a navíc s českým dabingem.

Pro: hezké prostředí a grafika, soundtrack, spousta techniky a zbraní

Proti: slabší AI, nedodělaná destrukce, krátká kampaň, nudný multiplayer

+9
  • PC 45
Měl jsem chuť na nějakou FPS a volba padla na Homefront. Drobná rešerše vedla k tomu, že duchovním předchůdcem je hra Frontlines: Fuel of War. Kombinace zdejších vcelku pochvalných komentářů o tom, že je hra dobrá v simulaci válečné vřavy, a českého dabingu, ve mě vyvolala naději na velmi slušný hidden gem. Za cenu nízkostupňového piva jsem koupil klíč, sosnul dabing a šlo se na věc.

Spuštění neprovázely technické potíže, RX580 zvládala bez problému 4K60 s jen výjimečnými dropy, ačkoliv celkový framepacing nebyl optimální, nicméně to se při hře vcelku ztratilo. Horší to bylo s ovládáním. Hra sice podporuje gamepad a je v defaultu nakonfigurovaný, ale ačkoliv střelba byla nastavena na pravý trigger, ADS tuším na Béčko. No, takže jsem si chtěl od píky rekonfigurovat celý ovládání, ale ouha - v nastavení jen prázdná tabulka. Hra má bug a v češtině (originál ze Steamu) neukazuje akce ani k nim přiřazené klávesy. Takže jsem musel hru přepnout do angličtiny, screennout si, jak jsem to vlastně nastavil a pak v případě výpadku paměti lovit ze screenshotu, jak ovládat vrtulník apod. No voser.

A dostáváme se ke hraní samotnému. No teda páni, to bylo zklamání. Divný pocit ze střelby bych přešel, ten měli i Freedom Fighters a jaká to byla hra. Ale to, že po první misi vlastně víte, o čem je hra celá, no to je tedy průšvih. Gameplay nejde popsat jinak, než jako battlefield s botama. Octnete se na mapě, tam máte pár míst, které musíte dobýt, když je získáte, posunete se na mapě o kus dál a tak furt dokola. To je celé, nic jiného ve hře není. Jedinou výjimkou je sniperská mise, kterou hrajete sami bez friendly NPC. Nepřátelské NPC se do zblbnutí respawnujou (tady nechci kecat, na některých místech je možná množství omezené) a vy máte pocit, že hrajete mulťák, jen... je to prostě single. Brzy člověk přejde k rushování, aby zastavit ten spawn, protože jakejkoliv inteligentní a trochu realistickej postup tady neuspěje. No a s rushováním se pojí časté smrti (střední obtížnost) a opakování. Ačkoliv jsou checkpointy relativně často, občas mě několikáté opakování některého úseku už dost točilo.

Grafika na rok 2008 asi celkem ok, není tam nějakej přehnanej filtr, bloom nebo rozostření, jak se to v early 7th gen s oblibou dělalo.

Takže abych to shrnul, hra obsahuje 8 map, na nichž vždy musíte zabrat několik trojic míst a do toho všeho se zase, znova, tudíž opakovaně spawnují enemáci a to je bohužel celé. Naprostá umělost a nevěrohodnost toho, co se kolem vás tudíž děje víceméně kazí celý zážitek. Snad jen poslední mise mi přišla trochu lepší než ostatní.

Příběhové pozadí... já doufám, že jsem tomu špatně nerozumněl, ale pochybuju, když to mluvilo česky, ale opravdu je plot o tom, že USA i Rusko chtějí ropu, Rusové získají naleziště dřív, přijedou Amíci, vystřílí to tam a pak všechno demolují až do Mosky, kterou celou rozsekají? No ty vole... kdo si chtěl zahrát hru, kde bude ten špatný, tohle lze doporučit.

Nope, it ain't no hidden gem.

PS: Nechyběla perla českých dabingů. Vy víte která. "Sakra jo!"

Pro: Mluvilo to česky, občas světlejší momenty, vypadá to obstojně

Proti: Pocit ze střelby, dementní namapování gamepadu, bug u změny ovládání, příběh a hlavně celý gameplay!

+7
  • PC 70
F: FoW (prvotinu Kaos studia) mile rád zařadím mezi hry, od kterých jsem nečekal zhola nic, ale přesto mne tento titul překvapil více, než leckterý veleočekávaný titul. K tomuto titulu jsem se dostal asi před dvěma týdny s tím, že jsem ji měl už mnohokrát doma, ale nebyl na ní čas, případně se vyskytl nějaký technický problém. Přesto jsem se do F: FoW pustil s vervou a tešil se na hraní – přeci jen jsem věděl, že to nebude obyčejná střílečka se všemi - v dnešní době - provařenými herními aspekty.

Tvůrci si zasadili hru do blízké budoucnosti, což nikterak nevyhledávám, ale předhodili mi několik příjemných vlastností, že jsem tuto menší "vadu" s radostí přehlédl a v pozdějších fázích mi ani nikterak v hraní nevadila. V F: FoW je asi nejzajímavější používání spousty technických vychytávek, které Vám pomohou v nespočtu bezvýchodných situací, kdy jste například do rohu zahnaní. Pokud máte po ruce některý z modelů (helikoptérka s raketkami, autíčko s výbušninou, nebo třeba minitančík s kulometem na svém hřbetu, ...) je každá menší bitva oživujícím momentem.

Potěšila mě i jednoduchá destrukce prostředí, kampaň okolo 7h, netypické herní prostředí (víceméně v okolí Ruska a v přilehlých zemích), předhazování spoustě na nic nečekajících vojáků, používání vojenské techniky (Humvee, tank, helikoptéra ...). Na druhou stranu zamrzí občasně vypadávající umělá inteligence, CTF převedený do singleplayeru a v určitých momentech i značná nepochopitelnost designerů. Dobré vlastnosti převyšují chyby, které jsou sice naprosto banální, ale i tak se podařilo studiu Kaos mě překvapit – jen mě teď s odstupem času zamrzelo, že nezůstali u této značky a radši začli dělat na Homefrontu ... . Z F: FoW se totiž klidně taky mohla stát slibná série, měla kvality, které Homefront někam zašantročil :-/

Pro: vtahující hratelnost, výběr z více povolání, částečná destrukce prostředí, technika, lokality,

Proti: spíše MP převedený do SP, kratší hra pro jednoho hráče, občas docela neprominutelné chyby v umělé inteligenci,

+6
  • PC 70
Táto hra si dosť zakladá na uveriteľnom pozadí, ktoré, aj keď nie je príliš prepracované, robí hru zaujímavou.

V podstate ide o klasickú strieľačku zo všetkým čo k tomu patrí, a pár zaujímavými vlastnosťami, ktoré sa v každej FPS nevyskytujú. To sú najmä rôzne roboty, ktoré môžete ovládať na diaľku, a dokážu niekedy zvrátiť priebeh bitky.

Trochu zvláštna je aj singleplayerová kampaň. S časti ide o klasickú postupnosť misií so vcelku zaujímavými cut scénami. Samostatné misie sú však založené na systéme obsadzovania bodov, a neobsahujú takmer žiadne naskriptované situácie. V podstate ide o trochu rozšírený systém, ktorý je známy zo série Battlefield, ale prevedenie do klasickej kampane pre jedného hráča dodáva hre určitú výnimočnosť. Bitky vďaka tomu vyzerajú ako naozajstná vojna, kde postupujete v pred alebo bránite už obsadené miesta, a môžete využívať okolie, vozidlá a rôznorodé typy zbraní, rovnako ako aj už spomenuté roboty, medzi ktorými sa nájde rotačný guľomet na pásoch, mini-vrtuľník s raketami atď.

Tento koncept však trochu pokrivkáva kvôli rôznym chybám. Napr. sa mi stalo, že vo finálovej misií vyzabíjali všetkých počítačom ovládaných spolubojovníkov, a tak som sa musel brániť sám, čo by sa mohlo samozrejme stať aj v skutočnej bitke, ale v hre mi to prišlo trochu divné. Takýchto momentov však v hre nie je veľa, a niekedy sa dajú len ťažko postrehnúť. Občas zamrzí obnovovanie nepriateľov keď sa nepohybujete vpred. V celku zaujímavé je nahradenie ukladania klasickými životmi. Poteší aj v celku dobrá úroveň umelej inteligencie, ktorá ale tiež občas dokáže spôsobiť komické situácie.

Multiplayerové servery sú ešte stále aktívne, bohužiaľ ich už nie je veľa, a zívajú trochu prázdnotou. Zážitok je však takmer totožný tomu zo singleplayeru, samozrejme v závislosti od kvality ostatných hráčov.

Ide o zaujímavú FPS z blízkej budúcnosti, zaujme hlavne svojskou kampaňou a uveriteľným prostredím. Hru kazia mierne problémy počas kampane a až príliš očividná propagácia nadradenosti západu, ale to možno vadí len mne.

Pro: zaujimava kampan, pribeh

Proti: obcasne divne situacie

+6
  • PC 65
Další z řady her na toliko oblíbeném (kromě mě) UnrealEngine3. Vypadalo to nadějně, ale vzešla z toho velice hezká, ale naprosto průměrná vojenská akce. Příběh=O. Bohužel. Jediná nezvyklá věc je používání válečných robotů. S tím si člověk vyhraje, ale na dlouho taková zábava nevydrží. Máme zde na výběr minihelikoptéru chrlící rakety, minitank, pojízdný rotační kulomet na pásech, raketomet na pásech a mobilní minu, kterou zajedete pod tank a ten následně vyhodíte do povětří. Bohužel je na tyto roboty kladen malý důraz a je to tam jen tak kosmeticky pro zajímavost, protože se bez nich obejdete naprosto v pohodě. Toliko proklamované a hypované posouvání bojové linie se nakonec ukázalo jako animace během loadování dalšího levelu, kdy se prostě objeví mapa a modrá linie zatlačí tu červenou. Respawn vojáků probíhá na nesmyslných místech. Jediná výzva jsou asi tankové bitvy. Hudba je jedním slovem katastrofa. Z mých slov vyplývá, že je to naprostá hovadina, ale to vůbec není pravda. Technologicky a designově je hra zvládnutá na jendičku, ale štve mě promrhaný potenciál, dalo se zde vymyslet daleko víc věcí a zápletek, prostě z tématu nevyždímali maximum ani omylem. Máte zde po ruce několik (myslím 5) kolegů, kteří neumírají/jsou nahrazováni a nijak vydatně nepomáhají, spíš jen tak trochu. Charaktery jsem se nedozvěděl, protože tvůrci se neobtěžovali nějak hlouběji vystihnout charaktery postav. Pouze hlavního "hrdiny", což je fotograf, který se snaží zachytit celý konflikt pro tisk. Je válkou a smrtí zdrcen, ale nevzdává to a jde s hrdiny do dalších bojů.. Pche..Třeba fyzika tu není naprosto žádná. Místy mi hra přijde jako snaha o frenetičnost CoD série, ale to se určitě nepovedlo.. A UE3 engine se mi jednoduše nelíbí, ale to je jen můj subjektivní názor.

Abych nehodnotil hru, kterou jsem nedohrál tak musím říct, že jsem to vydržel do posledního dějství, ale motivace to dohrát prostě už nebyla.

Pro: Roboti, hezká grafika, stabilní chod.

Proti: Zprasený (neboli žádný) příběh, hudba, žádná fyzika, promrhaný potenciál.

+4