Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Půl kila mletýho

Pound of Ground

51
27 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
02.12.2009 PC
Vývojáři:
Půl Kila Mletýho (v zahraničí Pound of Ground) je volným pokračováním hry Žhavé léto 3 ½. Tentokrát se ovšem nejedná o 3D adventuru, kterou bylo Žhavé léto, ale o akci viděnou z pohledu třetí osoby. Ve hře se opět zhostíte role Johnyho Majera, který byl i hlavním hrdinou Žhavého léta a v jeho kůži se pokusíte ochránit pouštní městečko Snake City před útoky hladových zombií.

Ve hře vás čeká několik misí, ve kterých budete mít různé cíle - většinou se jedná o úkoly typu "jdi tam a něco najdi", nebo "zabij všechny nepřátele v této lokaci". Za plnění úkolů získáváte peníze, které pak můžete využívat k vylepšování auta, kterým brázdíte poušť při vyhledávání nových úkolů.

Hra vyšla na konci roku 2009 v Rusku a v našich končinách pak až v létě následujícího roku.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Žhavé léto 3 a ½ byla vcelku dobrá akční adventure, což se ale o volném pokračování s názvem Půl kila mletýho říci nedá.

Tohle pokračování se totiž zaměřuje právě jen a pouze na tu akci, která už minule za moc nestála. V PKM je snad ještě horší. Bohužel (a nebo spíš bohudík?) ji není tolik a hlavní náplní je tak únavné ježdění z místa na místo po vcelku velké, ale prázdné mapě. Mám rád akce s otevřeným světem, ale jen když ten otevřený svět k něčemu je. V PKM je pouze k tomu, aby hráče zdržoval a prudil, protože interaktivního v něm není VŮBEC nic… Snad jen kromě hlavních cílů mise.

Hratelnost je tedy prachbídná. A co mě u hry udrželo, že jsem ji dohrál? No víceméně příjemná grafická stylizace a prazvláštní, dá se říci až dementní, styl humoru. Dialogy jsou vyloženě idiotské. Místy mě i dost nudily, ale občas se tam objevily dobré hlášky a všemožné parodické narážky (let 815 atp).

Grafika je povedená, i přesto, že hra běží na mnoho let starém enginu. Městečka jsou vymodelovaná moc hezky a je ostuda, že je tvůrci pořádně nevyužili. Herní doba se pohybuje okolo 6 hodin a už po pouhých 3-4 hodinách jsem si říkal, že by mohl být konec. Mise jsou nadesignované hodně mizerně, z celé hry je cítit odfláklost. Je to škoda, protože nápady to rozhodně špatné nemělo, ale tvůrci je nebyli schopni dotáhnout do hratelné podoby. Nemohu se ubránit pocitu, že Půl kila mletýho mohla být dost dobrá hra. Jen by to asi chtělo větší a zkušenější studio, na Cinemax je to moc velké sousto.

Celkový počet odkrouhnutých mrtvoláků: 724

Pro: grafická stylizace; divnej, ale celkem zábavnej humor; celkem rychle to skončí

Proti: hratelnost, špatná optimalizace - trhání hry, padání

+17+17 / 0
  • PC 40
Alfa verze nějaké velké taškařice s Aloisem Náhlovským v hlavní roli a akční hlen, kterého chtěli mít Centauri Production pryč z krku. Jako kdyby někdo z toho vcelku nudného traktorového závodu ve Žhavém létu chtěl udělat plnohodnotnou hru. Tomáš Zvelebil si to představoval jinak, tohle není ani vtipné a ani dobré.
+15+15 / 0
  • PC 15
Tak tohle byla opravdu jízda. Znáte ten typ her, které jsou špatné až jsou dobré? Tak tím určitě Půl kila mletýho není. To, na čem hra má nejvíc stavět - tedy hratelnost, je zde neskutečná v tom nejhorším slova smyslu. Devadesát procent času se nudíte, zbylých deset se rozčilujete. Průběh misí je po celých 6 (subjektivně 60) hodin naprosto stejný - někam dojede (kdy se během jízdy až na jednu výjimku absolutně nic neděje), zombáky vykosíte nebo transormátor aktivujete + zombáky vykosíte, a jedete zpět. Aby to nebylo málo, tak během cesty zažijete minimálně jeden (v tom lepším případě) loading, který je delší než samotná jízda, a parádní cut scénu (která je opět delší jak samotné hraní a je tak blbá, až to opravdu fyzicky bolí).
Líbí se mi, jak se vývojáři snaží s hráčem vymr*at kde se dá. Jen pro představu (kromě nudných přesunů)- všude, opravdu VŠUDE!, je nějaký plot. Říkáte si, no problemo, přeskočíme. Hra má ale tu parádní abilitu, že v ní skákat vůbec nejde!! Takže běháte jak úplné pako přes hory doly, abyste se dostali na místo od vás vzdálené dva metry. To, co by mělo takovou střílečku držet nad vodou, tedy pocit střelby a nepřátelé, pověst hry opět nekazí. Zbraně jsou na prd, jediná brokovnice a bejsbolka se dají smysluplně použít. Je taky hezké, že když na ty pajduláky střílite, tak to ani nepoznáte. Buď stojija a snaží se vás sníst a nebo jsou mrtví (jako mrtvý mrtví, víme) - tím chci říct, že nepřátelé na zásahy vůbec nereagují, takže občas ani nevíte, jestli jste vůbec trefili. A to vše naprosto ještě zabíjí viz výše zmíněné neustálé přerušování cutscénami a loadingy.
Teď k tomu nejlepšímu - příběh. Jestli jste si někdy mysleli, že série Polda je plná dementního natvrdlého humoru, tak vězte, že lze spadnout ještě níž. Humor je na úrovni žáka první třídy po těžké autonehodě (otázkou je, jestli se dá ta snůška prázdných keců za humor vůbec považovat). Nemůžu uvěřit, že za příběhem stojí (ano, opravdu ten, čtete správně) Viktor Bocan.
Jediné co stojí za zmínku je grafika. Její styl se mi líbí, je hravá a originální. Na druhou stranu hudba a zvuky stojí taky za vyližbotu - sterilní rádoby rock je snad ve hrách to největší zlo.
Sečteno podrženo, jedna z nejhorších her, co jsem kdy hrál a určitě ta nejhorší, co jsem dohrál. I když českým vývojářům fandím, tak toto ne teda. Toto nebyl krok vedle, ale do kopy sra*ek.

P.S.: Hře jsem chtěl dát alespoň těch 30% (přeci jen ten grafický styl a když se občas i střílí, tak je to celkem i zábavné), ale ta závěrečná mise je napřesdržku Prostě jedete tunelem, padá na vás jakýsi bordel, o který se kára ne-us-tá-le za-se-ká-vá a vy přitom potřebujete nabrat co největší rychlost kvůli přeskočeni ďoury. Nezáleží to ale absolutně na vás, ale na náhodě - buď na ten bordel najede dobře a moc vás nezpomalí a nebo máte smůlu. Já měl smůlu asi při každých čtyřech pokusech z pěti.

Pro: grafická stylizace, celkem krátké...

Proti: ...ale i tak strááášně utahané, hratelnost, NEJDE SKÁKAT!, příběh, hudba, NE TEN PLOT NEPŘESKOČÍŠ!!!, dlouhé a nudné cutscény, dlouhé a překvapivě také nudné loadingy, TY HADE, KRYSO, ŠOSÁKU, UŽ TEN PITOMEJ PLOT PŘESKOČ!!!!!

+8+10 / -2
  • PC 40
Full recenzi najdete na http://fakeeverest.cz/692/recenze-pul-kila-mletyhoFE. Zde se vyjádřím velice krátce, protože tohle "dílo" je tak mizerné, že s ním nehodlám příliš ztrácet čas.

Zpracování: Grafika a animace postav jsou sto let za opicema a navíc zvláštně optimalizována tak, že v některých pasážích se mi hra trhala. Fuj.

Příběh a atmosféra: Vyprávění příběhu pomocí šílených dialogů ve stylu "když se blbec baví s blbcem" nebo "dement proti dementovi" je jen pro úzkou skupinku masochistů (týká se i mě) a většinu lidí spíše odradí. Atmosféra hry je tak nějak prohnilá.

Hratelnost: Málo zbraní, prakticky stejní nepřátelé, nudné pobíhání a hlavně ježdění po poměrně rozlehlé, ale prázdné mapě. Nuda veliká. 5 hodin nudy.

Humor: Velmi zvláštní, velmi absurdní. Dialogy jsou skutečně až na pár výjimek založeny na otázka - divná odpověď, nebo otázka - ještě divnější odpověď. Retrospektivní vyprávění gen. Fernandéze je docela vtipné a odpovídá tak nějak zdravému rozumu průměrně vzdělaného sedláka. Celkově byl humor ve hře jedinou věcí, co mě tenhle paskvil donutilo dohrát do konce.

Velmi mizerná hra pro "kdovíjaké" publikum. Není to ani pro děti a ani pro dospělé. Kdo tohle může dobrovolně hrát je ve hvězdách a nikdo (možná ani sami tvůrci) nevědí, proč tato hra vznikla.

Pro: Absurdně absurdní humor.

Proti: Všechno je špatně, všechno je podprůměrné, otřesné.

+7+7 / 0